تبلیغات آنلاین 4674 بازدید

پاپ آپ (Popup) چیست؟ پاپ آپ‌ها چه کاربردی دارند و چه تأثیری بر روی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین یک وبسایت دارند؟ تبلیغات پاپ آپ به چه معنا است؟ پاپ آپ در حقیقت پنجره‌های کوچکی هستند که به‌صورت ناگهانی در پس‌زمینه بیشتر وبسایت‌ها ظاهر می‌شوند و کاربران، هیچ نقشی در ظاهر شدن یا بالا آمدن آن ندارند. در حقیقت، پاپ آپ‌ها شکلی از تکنیک‌های بازاریابی هستند که بیشتر وبسایت‌های فروشگاهی، برای معرفی و تبلیغ محصولات خود از آنها استفاده می‌کنند. پاپ‌ آپ‌ها دارای انواع مختلفی هستند و به‌صورت تمام صفحه، نوار کناری و بنر، به وسیله کدهای جاوا اسکریپت یا ادوبی فلش در HTML وبسایت طراحی و اجرا می‌شوند. اما پاپ‌ آپ‌ها چقدر می‌توانند برای یک وبسایت مفید باشند؟ در این مقاله از مجله کاپریلا قصد داریم به‌صورت همه‌جانبه به بررسی پاپ آپ و کاربرد و تأثیر آن بر روی بازاریابی دیجیتالی یک وبسایت بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

پاپ آپ چیست؟

در دنیای کسب و کارهای آنلاین و وبسایت‌ها، پاپ آپ به یک رابط کاربری گرافیکی گفته می‌شود که در بخشی از فضای وبسایت‌ها در ابعاد مختلف و جدا از ساختار و محتوای کلی وبسایت، به نمایش در می‌آید. نمایش پاپ آپ‌ها معمولاً بدون اجازه و دخالت بازدیدکنندگان انجام می‌شوند و به همین دلیل می‌توان آنها را «پنجره‌های خودبازشونده» هم نامید.

تبلیغات پاپ آپ چیست و با پاپ آپ وبسایت‌ها چه تفاوتی دارد؟

پنجره‌هایی که در داخل یک وبسایت باز می‌شوند، با آنچه که ما به‌عنوان تبلیغات پاپ آپ می‌شناسیم، تفاوت دارند. تبلیغات پاپ آپی (Pop-up ads)، نوعی از تبلیغات آنلاین متمرکز بر افزایش ترافیک وبسایت هستند. این مدل تبلیغات، معمولاً در پنجره جدیدی در مرورگر کاربر باز می‌شوند و وبسایت دیگری را نمایش می‌دهند. تبلیغات پاپ آپی می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسا داشته باشد اما نه تنها مورد تایید مرورگرها نیستند، از نظر سئو هم می‌توانند تاثیر منفی داشته باشند و از طرفی، برای بازدیدکنندگان هم آزاردهنده خواهند بود.

تبلیغات پاپ آپی، از ساختار کدی پنجره‌های بازشونده برای باز کردن یک پنجره جدید در مرورگر و نمایش وبسایت تبلیغ‌دهنده استفاده می‌کنند. هیچ سایز و شکل استانداردی برای تبلیغات پاپ آپی وجود ندارد و معمولاً اکثر کاربران به محض مواجه شدن با یک پاپ آپ ناخواسته، بلافاصله آن را می‌بندند. وبسایت‌های زیادی در ایران وجود دارند که خدمات تبلیغات پاپ آپ ارائه می‌دهند اما معمولاً متقاضیان این نوع تبلیغ، کسب و کارها و وبسایت‌های حرفه‌ای نیستند. همچنین، وبسایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات پاپ آپ هم وبسایت‌های اصطلاحاً زرد و سطح پایین هستند.

پاپ آپ تبلیغاتی
پاپ آپ‌های ناخواسته و پنهان برای افزایش ترافیک وبسایت‌ها

موضوع اصلی این مقاله و آنچه در ادامه می‌خوانید، به پاپ آپ‌هایی که در داخل وبسایت‌ها و معمولاً برای اطلاع‌رسانی جشنواره‌های فروش، دریافت ایمیل مخاطبان و … استفاده می‌شوند، اشاره دارد.

پاپ آپ برای یک وبسایت خوب است یا بد؟

وبسایت‌ها ابزار مهمی برای رساندن پیام صاحبان کسب و کار به مشتریان هستند؛ به همین دلیل صاحبان کسب و کار برای دستیابی به اهداف تجاری باید بهترین روش‌های تجربه و رابط کاربری را در وبسایت خود اعمال کنند و این امر در مورد پاپ‌ آپ‌هایی که در وبسایت استفاده می‌شوند نیز صدق می‌کند. اما حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا وجود پاپ آپ برای یک وبسایت خوب است یا خیر؟

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در ابتدای دنیای وب، پنجره‌های تبلیغاتی پاپ آپ آزاردهنده بودند و تأثیرات منفی زیادی را به همراه داشتند، زیرا بسیاری از وبسایت‌ها از Popup به‌عنوان طعمه کلیک یا دانلود و نصب بدافزارهای ناخواسته استفاده می‌کردند. از طرفی دیگر، پاپ آپ‌ها بین محتوا و کاربر تداخل ایجاد می‌کردند و همین امر، نارضایتی بسیاری از کاربران را به همراه داشت تا اینکه در سال 1990، ایتن زاکرمن طراح برنامه پاپ آپ به‌خاطر اختراع خود از مردم عذرخواهی کرد و از آن به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی منفور یاد کرد.

با این‌حال، امروزه تقریباً بیشتر برندهای معروف دنیا از پنجره‌های تبلیغاتی پاپ آپ برای معرفی و تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند و با انجام این کار، میزان فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش می‌دهند. در حقیقت، استفاده اصولی از این نوع پنجره‌های تبلیغاتی و به کمک ابزارهای تخصصی ارائه‌دهنده پاپ آپ مانند Popupsmart، به صاحبان وبسایت‌ها کمک می‌کند تا پنجره‌های تبلیغاتی پاپ آپ مدرن و سازگار با سئو ایجاد کنند و تجربه رابط کاربری خود را بهبود ببخشند. یک Popup خوب و متناسب با سئو، نه تنها رابط کاربری را مختل نمی‌کند، بلکه به پایین آمدن رتبه وبسایت و دیده شدن در صفحات اول گوگل، بدست‌ آوردن مشتریان بیشتر و افزایش فروش نیز کمک می کند.

ابزار Popupsmart برای ساخت انواع پاپ آپ حرفه‌ای
ابزار Popupsmart برای ساخت انواع پاپ آپ حرفه‌ای

ویژگی‌های یک پاپ آپ مناسب

برای اینکه بتوانید یک پاپ آپ مؤثر را برای وبسایت خود داشته باشید کافی است که نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • Popup باید دارای طراحی بهینه، ساده و در عین حال، جذاب باشد.
  • پنجره پاپ آپ باید در قسمت مشخصی از وبسایت و با هدف خاصی نمایش داده شود.
  • زمان ظاهر شدن تبلیغات پاپ آپ بسیار مهم است.
  • پنجره Popup باید دارای دکمه خروج باشد و کاربر به‌راحتی بتواند آن را ببندد.
  • تبلیغات پاپ آپ باید دارای متن جذاب تبلیغاتی (کپی رایتینگ) باشد تا بتواند توجه کاربر را به خود جلب کند.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تبلیغ‌ نویسی: اینجا را کلیک کنید (+).

انواع مدل‌های نمایش پاپ آپ چیست؟

در حالت کلی، پنجره نحوه نمایش پاپ آپ در وبسایت‌ها به 5 دسته تقسیم می‌شود که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم ساخت.

انواع مدل‌های نمایش پاپ آپ
انواع مدل‌های نمایش پاپ آپ

پاپ آپ کلیک‌محور

از رایج‌ترین نحوه نمایش پنجره‌های تبلیغاتی پاپ آپ، پاپ آپ کلیکی است. در این نوع پاپ آپ، کاربر بر روی لینک یا هر بخشی از صفحه که کلیک می‌کند، قبل از اینکه به صفحه مورد نظر منتقل شود، تبلیغات پاپ آپ به او نمایش داده می‌شود. با وجود اینکه این نوع پاپ آپ ممکن است کاربر را غافل‌گیر کند، اما بیشترین نرخ تبدیل را به همراه دارد. توجه داشته باشید برای اینکه بیشترین تأثیر را بر روی کاربر بگذارید، بهتر است تبلیغات پاپ آپ با صفحه مقصد متناسب باشد. همچنین پاپ آپ کلیکی، باعث می‌شود که کاربرد مدت زمان بیشتری را در یک صفحه بماند؛ به‌علاوه این نوع تبلیغات پاپ آپ تنها زمانی ظاهر می‌شود که خود کاربر درخواستی انجام بدهد.

اسکرول پاپ آپ

این نوع پاپ آپ با اسکرول کردن صفحه ظاهر می‌شود. البته شما مشخص می‌کنید که در کدام قسمت صفحه و با چند درصد اسکرول کردن، ظاهر شود. بهترین حالت زمانی است که کاربر به انتهای صفحه برسد، سپس پاپ آپ ظاهر شود.

پاپ آپ ورود

این پاپ آپ درست به‌محض ورود کاربر به وبسایت ظاهر می‌شود. به همین دلیل، بیشتر کاربران علاقه چندانی به این نوع Popup ندارند. پس اگر نمی‌خواهید مخاطبین وبسایت خود را فراری دهید، از پاپ آپ ورود استفاده نکنید.

پاپ آپ خروج

پاپ آپ خروج نیز یکی از قدرتمندترین روش‌های نمایش پاپ‌ آپ‌ها به شمار می‌آید. این نوع پاپ آپ، درست زمانی که کاربر قصد خروج از صفحه را دارد، ظاهر می‌شود و کاربر را به تشویق به ماندن می‌کند. اگر پاپ آپ، جذاب باشد، حتی ممکن است کاربری که قصد ترک وبسایت شما را داشته باشد را به مشتری خود تبدیل کنید و باعث بالا رفتن نرخ تبدیل وب‌سایت خود شوید.

پاپ آپ مبتنی بر زمان

این نوع پاپ آپ زمانی ظاهر می‌شود که کاربر وارد وبسایت شده و مدت زمانی را در آن باقی بماند. توجه کنید شما تعیین می‌کنید که پنجره تبلیغات پاپ آپ چه زمانی ظاهر شود. با این کار می‌توانید مشخص کنید که بیشترین نرخ تبدیل را چه زمانی داشته‌اید. بر اساس بررسی‌های انجام شده، بهتر است زمان ظاهر شدن پنجره تبلیغات پاپ آپ در صفحه بلاگ زیر 30 ثانیه و در صفحه محصولات بیشتر از 60 ثانیه نباشد.

ساخت پاپ آپ در ابزارهای آنلاین با قابلیت کشیدن و رها کردن
ساخت پاپ آپ در ابزارهای آنلاین با قابلیت کشیدن و رها کردن

اشتباهات رایج در استفاده از پاپ آپ

تا پیش از این اشاره کردیم که پاپ آپها گرچه می‌توانند برای رشد وبسایت مفید باشند اما اگر به‌درستی از آنها استفاده نکنیم، نه تنها نتیجه مثبتی نخواهند داشت، بلکه باعث آزار کاربر خواهند شد. معمولاً در استفاده از پاپ آپ در وبسایت، خطاها و اشتباهات رایجی از نظر تجربه کاربری (UX) رخ می‌دهند که روی نرخ تبدیل، اثر منفی می‌گذارند. اقداماتی نظیر بخش‌بندی پاپ آپها و شناخت مخاطبان هدف هر پاپ آپ و همچنین هدفگذاری صحیح نمایش پاپ آپ می‌تواند در تعیین موفقیت یا شکست پاپ آپ، موثر باشند. در این بخش، شما را با اشتباهات رایج استفاده از پاپ آپ و راهکارهای جلوگیری از این اشتباهات، آشنا خواهیم کرد.

اشتباه اول) نمایش پاپ آپ ورود، به محض ورود مخاطب به وبسایت

پاپ آپ‌هایی که با ورود کاربر به وبسایت، نمایش داده می‌شوند، در سبک سنتی پاپ آپ‌ها قرار می‌گیرند که باعث آسیب رساندن به تجربه کاربری وبسایت می‌شوند، چون آزاردهنده هستند و در برخورد اول مخاطب با وبسایت و محتوای آن، اختلال منفی ایجاد می‌کنند و گاهاً باعث ترک وبسایت توسط مخاطب خواهند شد. به جای نمایش فوری پاپ آپ، از نمایش تاخیری آن استفاده کنید تا پس از X ثانیه که از حضور مخاطب در وبسایت گذشت و آشنایی اولیه او با وبسایت انجام شد، پاپ آپ به نمایش درآید.

امکان تعیین تاخیر در نمایش پاپ آپ
امکان تعیین تاخیر در نمایش پاپ آپ

راهکار بعدی، استفاده از پاپ آپ اسکرولی است تا وقتی مخاطب، X درصد از وبسایت را با اسکرول مشاهده کرد، پاپ آپ به او نمایش داده شود. مثلاً می‌توان درصد اسکرول را به شکلی تعیین کرد که مخاطب به توضیحات خرید محصول برسد و سپس، پاپ آپی برای ارائه آفر تخفیف خرید آن محصول به مخاطب نمایش داده شود. همچنین می‌توانید از پاپ آپهایی که قبل از خروج کاربر اجرا می‌شوند (exit-intent popup) هم استفاده کنید تا مخاطب را از ترک وبسایت، منصرف کنید.

اشتباه دوم) ایجاد وقفه در کار مخاطب برای گرفتن بازخورد

زمانی‌که مخاطب در حال انجام کاری در وبسایت شما است (مثلاً یک فرم را پر می‌کند یا خریدی انجام می‌دهد)، نباید از هر گونه پاپ آپ مخصوصاً پاپ آپ‌های فرم بازخورد استفاده کرد؛ چون ممکن است مخاطب از ادامه انجام کار خود منصرف شود. بهتر است زمان‌بندی یا هدفمندی نمایش پاپ آپ را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پس از انجام کار مخاطب به او نمایش داده شود.

اشتباه سوم) عدم دسترسی به محتوا به‌خاطر نمایش پاپ آپ

برخی از پنجره‌های پاپ آپ در ابعاد بزرگ و یا تمام صفحه به نمایش در می‌آیند که باعث می‌شوند مخاطب نتواند محتوای مورد نیاز خود را مشاهده کند و در نتیجه، باعث خروج او از وبسایت می‌شوند. در این مواقع بهتر است از پاپ آپ‌هایی که در گوشه وبسایت یا به شکل نوار افقی در بالای وبسایت باز می‌شوند و در مطالعه محتوای صفحه خللی ایجاد نمی‌کنند، استفاده شود. اگر نیاز است از پاپ آپ تمام صفحه استفاده کنید، بهتر است هدفمندی نمایش پاپ آپ را بر اساس اسکرول صفحه تنظیم کنید تا وقتی که مخاطب به انتهای محتوا رسید، پاپ آپ را مشاهده کند (پاپ آپ‌های بازشونده قبل از خروج کاربر هم گزینه مناسبی هستند).

مزاحمت پاپ آپ در دسترسی به محتوای صفحه
مزاحمت پاپ آپ در دسترسی به محتوای صفحه

اشتباه چهارم) نمایش یک پاپ آپ مشابه در یک زمان مشابه برای تمام کاربران

مهم است که نحوه نمایش و هدفمندی نمایش برای مخاطبان را به شکل درستی تنظیم کنید. استفاده از یک پاپ آپ واحد برای همه کاربران وبسایت و در همه صفحات وبسایت، بازدهی خوبی نخواهد داشت. بهتر است از چند شرط نمایش مختلف برای پاپ آپ‌های مختلف بر اساس بخش‌بندی مخاطبان خود استفاده کنید:

  • بخش‌بندی بر اساس دستگاه (موبایل و دسکتاپ)
  • پاپ آپ‌های مختلف برای بازدیدکنندگان جدید و تکراری
  • نمایش پاپ آپ‌های مختلف بر اساس منبع ترافیک ورودی به وبسایت (گوگل، شبکه‌های اجتماعی و …)

اشتباه پنجم) درخواست اطلاعات زیاد از مخاطب

اشتباهات استفاده از پاپ آپ
در پاپ آپ، از حجم بالای محتوا و فیلدهای درج اطلاعات استفاده نکنید.

بهترین پاپ آپ‌ها هم ماهیتی آزاردهنده دارند و نباید به درج محتوای زیاد در پاپ آپ یا درخواست اطلاعات زیاد در فرم‌های موجود در پاپ آپ، این آزار را چند برابر کرد. بهتر است فیلدهای غیر ضروری و توضیحات اضافه را از پاپ آپ حذف کنید و آن را به ساده‌ترین شکل ممکن، برای مخاطب به نمایش در آورید (تصویر زیر را ببینید).

اشتباه ششم) نمایش چند پاپ آپ در یک صفحه

پاپ آپ شما در بهینه‌ترین حالت ممکن هم نباید هم‌زمان با چند پاپ آپ دیگر در صفحه اجرا شود. مثلاً در بسیاری از وبسایت‌های انگلیسی، پنجره کوچکی برای تایید سیاست کوکی‌ها نمایش داده می‌شود و هم‌زمان، یک پاپ آپ و یک بنر پاپ آپی تبلیغات کلیکی را هم اجرا می‌کنند تا چند کلیک اول در صفحه، فقط برای بستن پنجره‌ها صرف شود. پس باید در هر صفحه، فقط یک پاپ آپ را برای یک هدف واحد، اجرا کرد.

نمایش هم‌زمان دو پنجره پاپ آپ به محض ورود به سایت
نمایش هم‌زمان دو پنجره پاپ آپ به محض ورود به سایت

اشتباه هفتم) استفاده از طراحی‌های غیر جذاب

طراحی غیر جذاب باعث عدم موفقیت پاپ آپ خواهد شد.
طراحی غیر جذاب باعث عدم موفقیت پاپ آپ خواهد شد.

به‌جای استفاده از پاپ آپ‌‎هایی با رنگ‌بندی نامناسب، فونت‌های غیر جذاب و چیدمانی نامرتبط، از طراحی‌های با ظاهر جذاب که حاوی رنگ‌های گیرا و تصاویر باکیفیت هستند، استفاده کنید. جذابیت طراحی پاپ آپ، به کم بودن محتوای آن و استفاده از یک کال تو اکشن بهینه هم بستگی دارد.

اصول موفقیت پاپ آپ در دریافت ایمیل کاربران

یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های دریافت ایمیل بازدیدکنندگان، استفاده از پاپ آپ است. این پاپ آپ‌ها، با آفرهای مختلف سعی دارند ایمیل مخاطبان را برای عضویت در خبرنامه، دریافت کد تخفیف، دانلود یک کتاب آموزشی رایگان و … جذب کنند. در این بخش، قرار است راهکارها و نکاتی را برای شما بازگو کنیم که در موفقیت این مدل پاپ آپها به شما کمک کنند.

از طراحی جذاب برای ساخت پاپ آپ ایمیل استفاده کنید.

جذابیت طراحی پاپ آپ‌هایی که کاربر را به انجام کاری تشویق می‌کنند، از ویژگی‌های اصلی این پاپ آپها به شمار می‌آید و باید توجه زیادی به آن داشته باشید. سعی کنید پاپ آپ ایمیل را به‌صورتی طراحی کنید که ضمن جذابیت ظاهری، دارای ایده‌ای خلاقانه هم باشد و توجه مخاطب را به خود جذب کند. معمولاً پاپ آپ لایت باکس (Lightbox) یک انتخاب عالی به شمار می‌آید و بسیاری از کسب‌ و کارها از آن استفاده می‌کنند. با ظاهر شدن این نوع پاپ آپ، بقیه صفحه وبسایت تار شده و پاپ آپ به نقطه کانونی صفحه تبدیل می‌شود.

از طراحی‌های خلاقانه استفاده کنید.
از طراحی‌های خلاقانه استفاده کنید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مجموعه آموزش فوتوشاپ: اینجا را کلیک کنید (+).

در پاپ آپ، یک فراخوانی به عمل موثر ایجاد کنید.

فراخوانی به عمل یا CTA (Call To Action) به معنای دعوت افراد برای انجام کاری است. فراخوانی به عمل در پاپ آپ‌های دریافت ایمیل باید عملکردی بسیار قدرتمند و تحریک‌کننده داشته باشند و زمانی مؤثر خواهند بود که از ظاهر و متنی صریح و واضح هم برخوردار باشند. توجه داشته باشید که وجود پاپ‌ آپ‌ها در وبسایت مانع فعالیت بازدیدکنندگان می‌شوند، از این‌رو شما باید تنها یک CTA را در پاپ‌ آپ‌ قرار دهید تا کاربر را از وبسایت خود فراری ندهید یا او را به بستن پاپ آپ تشویق نکنید. برای مثال در تصویر زیر، پاپ آپ تنها دارای یک فراخوانی به اقدام واضح و جذاب است که از متنی متفاوت و موثر (به‌جای متن‌های تکراری) استفاده کرده است.

نمونه فراخوانی به اقدام مناسب با متن تحریک‌کننده (Save 10%).

پاپ آپ خود را شخصی‌سازی کنید.

آیا ترجیح می‌دهید بر روی یک تبلیغات پاپ آپ شخصی‌سازی شده که به صورت اختصاصی برای خود شما طراحی شده است کلیک کنید یا یک پاپ آپ معمولی که هیچ ربطی به شما ندارد؟ قطعاً پاسخ شما گزینه اول است؛ به‌همین دلیل بخش‌بندی بازدیدکنندگان یک امر مهم در هدفمند کردن نمایش پاپ آپ‌ها به شمار می‌آید. حال به این سوال می‌رسیم که چگونه می‌توانیم بازدیدکنندگان وبسایت خود را بخش‌بندی کنیم؟ شما با استفاده از سیستم‌های پیشرفته هدف‌گیری می‌توانید مخاطبین پاپ آپ خود را بخش‌بندی کنید. با انجام این کار، حس خاص بودن و منحصر به‌ فرد بودن را به کاربران خود می‌دهید و باعث می‌شوید ایمیل خود را به شما بدهند.

هدفمندی نمایش پاپ آپ
نمایش پاپ آپ مخصوص بازدیدکنندگان ورودی از سایت پینترست

از پیشنهادات وسوسه‌انگیز در پاپ آپ استفاده کنید.

پیشنهادهای وسوسه‌انگیز باعث تعامل بیشتر مخاطبان می‌شوند. سعی کنید در پاپ آپ خود، همیشه پیشنهادهای ویژه‌ای مانند کد تخفیف، ارسال رایگان، جایزه و … را قرار دهید تا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید و کاربران بیشتری را در لیست ایمیل خود جذب نمایید. صرف اینکه بگویید در خبرنامه ما عضو شوید یا وعده دهید که در آینده از تخفیف‌های فروشگاه بهره‌مند شوید، پیشنهاد مناسبی در نگاه کاربران نخواهد بود.

پاپ آپ مخصوص هر دستگاه را ایجاد کنید.

پاپ آپ مخصوص دستگاه موبایل با دسکتاپ متفاوت است؛ به همین دلیل شما باید پاپ‌ آپ‌های هر دستگاه کاربر را به‌صورت اختصاصی طراحی کنید. گوشی‌های موبایل دارای صفحه‌ نمایش کوچک و عمودی هستند، پس شما باید پا آپ ایمیل متناسب با آن را ایجاد کنید تا به‌درستی نمایش داده شود. همچنین با انجام این کار از فاکتورهای سئو پیروی خواهید کرد و توسط گوگل جریمه نخواهید شد.

به نمایش درست پاپ آپ در دستگاه‌های مختلف، توجه داشته باشید.

از کمترین تعداد فیلد در پاپ آپ ایمیل استفاده کنید.

وجود فیلدهای زیاد برای درج محتوا، مانع استقبال بازدیدکنندگان از پاپ آپ می‌شود. به همین منظور بهتر است فقط از یک فیلد ورودی در پاپ آپ ایمیل خود استفاده کنید و یا در صورت نیاز، یک منوی کشویی یا گزینه‌های انتخابی برای کسب اطلاعات ضروری دیگر (مثلاً جنسیت مخاطب) استفاده کنید تا بدون نیاز به تایپ یا فکر کردن، اطلاعات کاربر را از آن خود کنید. هنگامی‌که بازدیدکننده ایمیل خود را وارد می‌کند، می‌توانید به تدریج و در طی ارسال ایمیل‌های آینده، اطلاعات بیشتری را از آن دریافت کنید.

از کمترین تعداد فیلد در پاپ آپ ایمیل استفاده کنید.
از کمترین تعداد فیلد در پاپ آپ ایمیل استفاده کنید.

از پاپ آپ تشکر/موفقیت استفاده کنید.

تقریباً تمامی افزونه‌ها و ابزارهای پاپ آپ‌ساز، قابلیت Success Popup را ارائه می‌دهند. پاپ آپ اعلام موفقیت، زمانی به مخاطب نمایش داده می‌شود که بازدیدکننده، اقدام مورد نظر را در پاپ آپ اصلی انجام دهد. برای مثال می‌توانید از بازدیدکننده تشکر کنید و به آنها اطلاع دهید که ایمیل آنها با موفقیت ثبت شده است. با انجام این کار، حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کنید و او را به ادامه حضور در وبسایت، تشویق می‌کنید (در پاپ آپ زیر، گزینه کال تو اکشنی برای مشاهده سایر محصولات وبسایت درج شده است).

نمونه پاپ آپ تشکر برای ثبت موفق ایمیل
نمونه پاپ آپ تشکر برای ثبت موفق ایمیل

از تصاویر چشم نواز و جذاب در پاپ آپ استفاده کنید.

وجود یک تصویر مرتبط با نام تجاری و با کیفیت بالا در پاپ آپ ایمیل، می‌تواند باعث افزایش تعامل بازدیدکننده با پاپ آپ و در نتیجه، ارائه ایمیل‌شان به شما شود. استفاده از تصاویر خاص در پاپ آپ، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود عمل مورد نظر شما را انجام دهند. در این زمینه، این مقاله برای شما مفید است: معرفی سایت‌های دانلود عکس و ویدیو رایگان برای تولید محتوا.

در پاپ آپ، بازخورد بازدیدکنندگان را هم دریافت کنید.

برخی از بازدیدکنندگان علاقه دارند بازخورد خود را در مورد وبسایت شما ارائه دهند. با دریافت ایمیل آنها در پاپ آپ، امکان دادن بازخورد را هم فعال کنید تا علاوه‌بر کمک به رشد وبسایت خود، به مخاطب نشان دهید که نظرات او برای شما ارزشمند است و می‌تواند دیدگاه خود را به شما منتقل کند.

نمونه پاپ آپ با فرم بازخوردگیری از بازدیدکننده
نمونه پاپ آپ با فرم بازخوردگیری از بازدیدکننده

پاپ آپ ایمیل را به صورت یک نوار ثابت نشان دهید.

برای آنکه پاپ آپ شما در معرض دید مخاطب باشد و از طرفی، مزاحمتی برای او ایجاد نکند، می‌توانید از نوار شناور پاپ آپی در بالا یا پایین صفحه استفاده کنید. این نوارها معمولاً به‌طور ثابت در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرند و در خود، یک فیلد درج ایمیل دارند و یا با کلیک روی آن، پنجره ثبت ایمیل باز می‌شود.

نمونه پاپ آپ به‌صورت نوار ثابت

همچنین می‌توانید از پاپ‌ آپ‌های نوار کناری که از محبوب‌ترین پاپ‌ آپ‌ها به شمار می‌آیند هم استفاده کنید. این پاپ آپ در نوارهای کناری وب‌سایت ظاهر می‌شود و هیچ‌گونه مزاحمتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد نمی‌کند.

نمونه پاپ آپ نمایش در سایدبار صفحه

برای بازدیدکنندگان جدید و قدیم، پاپ آپ‌های مختلفی ایجاد کنید.

سعی کنید بازدیدکنندگان جدید را از بازدیدکنندگان قدیمی وبسایت خود جدا کنید و برای هر کدام از آنها، پاپ‌ آپ‌های مختلفی ایجاد نمایید. بازدیدکنندگان قدیمی یا تکراری، با پاپ آپ شما آشنایی دارند و این یعنی، یا ایمیل خود را به شما داده‌اند یا پاپ آپ را بسته‌اند و تمایلی به ارائه ایمیل ندارند. پس بهتر است برای آنها، پاپ آپ‌های جدیدی با محتوا و پیشنهادات متفاوتی نمایش بدهید.

بهترین زمان نمایش پاپ آپ ایمیل خود را بررسی کنید.

زمان نمایش پاپ آپ ایمیل شما هم به اندازه طراحی آن می‌تواند مهم و موثر باشد. به‌همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم از تست‌های A/B برای پیدا کردن بهترین زمان ظاهر شدن پنجره پاپ آپ استفاده کنید. هیچ فرمول مشخصی وجود ندارد که طبق آن بتوانیم بهترین زمان نمایش پاپ آپ را تشخیص بدهیم، به‌همین دلیل بهتر است هر وبسایت، با استفاده از قابلیت‌های هدفمندی زمانی ابزارهای ساخت پاپ آپ، این موضوع را تست کند.

جمع‌بندی و سخن نهایی

پاپ‌ آپ‌ها یکی از روش‌های بازاریابی درون وبسایت‌ها هستند که بسیاری از کسب‌ و کارهای آنلاین برای نمایش و تبلیغ محصولات و پیشنهادات خود از آنها استفاده می‌کنند. وجود یک پاپ آپ اصولی در وبسایت می‌تواند به افزایش فروش، جذب مشتری بیشتر، بالا بردن ترافیک وبسایت و … کمک کند. در این مقاله از مجموعه مقالات کاپریلا به‌صورت اساسی به بررسی و اهمیت پاپ آپ و کاربردهای آن پرداختیم. سپس شما را با اشتباهات و راهکارهای اساسی طراحی و ایجاد یک پاپ آپ حرفه‌ای آشنا کردیم. امیدواریم که این مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر شما نیز با اصول طراحی یک پاپ آپ موفق آشنایی دارید و یا تجربه‌ای در این زمینه کسب کرده‌اید، می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

فعال در حوزه تولید محتوای متنی و ترجمه و علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها