گوگل ادسنس سرویس رایگان شرکت گوگل است که در آن به کاربران و صاحبان سایت‌ها این امکان داده خواهد شد که با نمایش تبلیغاتی که گوگل معرفی می‌کند، در سایت خود به درآمد خوبی برسند. اما همه چیز کسب درآمد با ادسنس، به این سادگی هم نیست. این سرویس دائماً در حال افزایش کاربر است و همین موضوع می‌تواند کار را برای موفقیت هم سخت‌تر کند. به همین دلیل شناخت برخی معیارها و شرایط برای موفقیت بیشتر در این سیستم درآمدزا می‌تواند بسیار مهم و کاربردی باشد. در ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا، ما مهم‌ترین نکات و شرایط این سرویس شرکت گوگل را برای درآمدزایی صاحبان سایت بررسی می‌کنیم و به تمامی جزئیات آن وارد می‌شویم. با خواندن این مطلب می‌توانید گوگل ادسنس را بیشتر از پیش بشناسید و قدمی دیگر به کسب درآمد در این سیستم نزدیک شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

پتانسیل درآمدزایی از گوگل ادسنس

برای اینکه درآمد مناسبی از گوگل ادسنس کسب کنید، به چه مقدار ترافیک در سایت خود نیاز دارید؟ بهتر است بگوییم شما دوست دارید از برنامه گوگل ادسنس چه مقدار درآمدی داشته باشید؟ برای شروع، بسیاری از سایت‌های خارجی حدود ۳ هزار دلار در ماه از گوگل ادسنس درآمد دارند. با اینکه این مقدار درآمد، مناسب طبقه متوسط جامعه در سطح جهانی است، اما به هر حال برای شروع بد نیست و مخصوصاً که با توجه به نرخ دلار، برای ایران به رقم ارزشمندی می‌تواند تبدیل شود. برای افزایش درآمدزایی از گوگل ادسنس، به نکات زیر دقت کنید:

اطلاعات به‌دست آورید.

بعد از اینکه اهداف مالی خود را مشخص کردید، قدم بعد این است که به سراغ جمع‌آوری داده‌ها بروید. فراموش نکنید هزینه به ازای هر کلیک (CPC) که دریافت می‌کنید، بسته به بازار هدف شما دارد. اگر بر روی بازار سطح متوسطی تمرکز دارید، می‌توانید به ازای هر کلیک حدود ۲۵ سنت امریکا دریافت کنید. این نرخ در بعضی از بازارها ممکن است بسیار بالاتر و در برخی دیگر پایین‌تر نیز باشد. برای مثال، برخی از بازارها حدود یک دهم سنت به ازای هر کلیک دریافت می‌کنند. در حالی‌که برخی دیگر از آنها ممکن است اندازه ۲۰ دلار به ازای هر کلیک دریافت کنند. در بیشتر موارد، بازارهایی که هزینه‌های بالایی برای هر CPC می‌پردازند از شما می‌خواهند افرادی را جذب کنید که به راحتی جذب نخواهند شد. بعد از مشخص کردن هزینه به ازای هر کلیک، نوبت نرخ کلیک می‌شود. اگر قبلاً تبلیغات انجام داده‌اید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به سراغ گوگل آنالیتیکس بروید و نحوه عملکرد نرخ کلیک را یاد بگیرید. از طرف دیگر اگر با عملکرد نرخ کلیک آشنایی ندارید، بهترین کار این است که تبلیغات را اجرا کنید و سپس بفهمید که نرخ کلیک شما چند است. در اکثر مواقع، نرخ کلیک برابر با ۱ درصد است (به زبان ساده یعنی به ازای هر 100 نفر بازدیدکننده یا 100 بازدید از صفحه، یک کلیک به دست خواهید آورد).

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش آشنایی با تبلیغات آنلاین و طراحی کمپین های تبلیغاتی با مدل 5M: اینجا را کلیک کنید (+).

محاسبه کنید.

در این مرحله، نوبت به انجام محاسبات می‌رسد. بهتر است محاسبه کنید که در هر روز چه مقدار ترافیک را باید به سمت وبسایت خود هدایت کنید. کار خود را با نرخ کلیک یک درصد شروع کنید. این به این معنی است که از هر ۱۰۰ بازدیدکننده‌ای که جذب وبسایت شما می‌شوند، تنها یک نفر احتمال دارد که بر روی تبلیغ کلیک کند. در این صورت شما به ازای هر ۱۰۰ نفر بازدیدکننده‌ای که در سایت خود دارید، ۲۵ سنت به ازای هر کدام دریافت می‌کنید. در نتیجه برای کسب یک دلار به ۴۰۰ عدد بازدیدکننده نیاز دارید. حال این عدد را ۱۰۰ برابر کنید، زیرا شما باید روزانه صد دلار درآمدزایی داشته باشید. در این صورت روزانه به ۴۰ هزار عدد بازدیدکننده نیاز دارید. شاید به نظر برسد ۴۰ هزار عدد بازدیدکننده تعداد بالایی است، اما زمانی که شما ۴۰۰ عدد پست در وبلاگ خود داشته باشید، دیگر این عدد چندان بالا به نظر نمی‌رسد. اگر هر یک از پست‌های شما روزانه ۱۰۰ بازدید بخورد، به هدف روزانه خود خواهید رسید.

شرایط درآمدزایی از گوگل ادسنس
جدول محاسبات درآمد گوگل ادسنس به همراه امکان پیش‌بینی درآمد آینده

۱۰ روش کاربردی برای افزایش نرخ کلیک و هزینه به ازای هر کلیک

روش‌های مختلفی برای افزایش نرخ کلیک و افزایش هزینه به ازای هر کلیک وجود دارد. ما در این مقاله تعدادی از این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

تبلیغات خود را در مکانی قرار دهید که دید بیشتری داشته باشد.

با استفاده از نقشه‌های حرارتی و دنبال‌کننده‌های فعالیت، محل‌های استراتژیک را که بیشترین کلیک را به خود جذب می‌کنند، شناسایی کنید. هدف از این کار، قرار دادن تبلیغات در جایی است که به راحتی دیده می‌شوند و در نهایت، برای کلیک کردن بر روی آنها مانعی وجود نداشته باشد.

از تبلیغات بزرگتری استفاده کنیم.

از آنجایی که تبلیغات بزرگ باعث ایجاد مزاحمت در محتوا می‌شوند، هیچ تضمینی برای موفقیت آنها وجود ندارد. اما آنها بهتر از تبلیغات کوچکی هستند که به راحتی از سر راه شما کنار می‌روند.

از تبلیغات عجیب و غریب پرهیز کنیم.

با اینکه این دسته از تبلیغات شکل متمایزی دارند، اما تبلیغ‌کنندگان به‌ندرت از آنها استفاده می‌کنند. این به معنی آن است که تبلیغات آنها کمتر و مبلغ پرداختی آنها نیز کمتر است.

تبلیغات خود را بچرخانید.

گوگل به‌صورت خودکار محتوای تبلیغات شما را تغییر می‌دهد، اما چیزی که ما در اینجا سعی داریم عنوان کنیم این است که موقعیت تبلیغات خود را تغییر دهید. در نتیجه آنها مخاطبان را خسته نخواهند کرد. تبلیغات خود را در موقعیت‌های مختلف استراتژیک قرار دهید و به واکنش‌های متفاوتی که مخاطبان نسبت به مکان‌های مختلف تبلیغات دارند، توجه کنید.

تلاش کنید نرخ پرش را کاهش دهید و نرخ ماندگاری مخاطب را در سایت افزایش دهید.

بهترین روش برای این کار بهبود لینک‌های داخلی و تمرکز بر روی تولید محتوای عمیق‌تر است. هر چه افراد زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند، احتمال آنکه در معرض تبلیغات قرار بگیرند، بیشتر است. در نتیجه شانس اینکه وسوسه شوند و بر روی تبلیغ شما کلیک کنند، افزایش می‌یابد (پیشنهاد مطالعه: نرخ پرش چیست؟ – راهکارهای کاهش بونس ریت).

از سرچ باکس سفارشی گوگل استفاده کنید.

بعد از اینکه وبسایت شما رشد پیدا کرد، می‌توانید از سرچ باکس سفارشی گوگل استفاده کنید. به این صورت گوگل می‌تواند نتایج جستجوهای پولی خود را در نتایج سایت شما برای واحدهای تبلیغاتی اضافه نمایش دهد (پول بیشتر برای تبلیغات).

بازار متمرکز خود را گسترش دهید.

بهتر است در ابتدای کار با بازاری متمرکز پیش بروید، اما بعد از اینکه جای پای خود را در بازار سفت کردید، می‌توانید با گشتن به دنبال بازارهای مشابه یا مرتبط با هزینه به ازای هر کلیک بالاتر، شاخه‌های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید. اما قبل از این کار مطمئن شوید که شاخه‌های فرعی شما مشابه با بازار فعلی‌تان است تا از برندسازی مجدد و تلاش‌های بازاریابی اضافه دوری کنید.

تبلیغات موبایلی ارائه دهید.

اگر امکان استفاده از هیچ‌کدام از این تبلیغات را ندارید، از بنرهای کوچک پر سود استفاده کنید.

اهداف جغرافیای خود را محدود کنید.

تبلیغات خود را در درجه اول به کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا و آمریکا محدود کنید، زیرا این کشورها در مقایسه با کشورهایی مانند چین و هند، هزینه به ازای هر کلیک بالاتری می‌پردازند.

با استفاده از روش‌های قانونی ترافیک بخرید.

پرداخت هزینه برای دریافت ترافیک، هیچ اشکال و ضرری ندارد. پس تا زمانی که ترافیک سایت شما واقعی باشد و توسط ربات‌ها ایجاد نشود، مطمئن باشید گوگل هیچ مشکلی با آن نخواهد داشت. مسئله‌ای که ما سعی داریم عنوان کنیم این است که شما می‌توانید ترافیک مورد نیاز خود را به‌جای خریداری کردن از افراد ناشناس و نامعتبر، از طریق تبلیغات فیسبوک خریداری کنید. از طرف دیگر، برای استفاده از این روش‌ها باید با دقت عمل کنید. چراکه ترافیک پولی نرخ کلیک کمتر دارد و در نتیجه باعث کاهش سود شما می‌شود. همچنین ترافیک پولی آزادی عمل شما را برای درآمدزایی محدود می‌کند به‌دلیل اینکه شما به‌جای اینکه از ترافیک ارگانیک استفاده کنید، مجبور به پرداخت هزینه برای دریافت ترافیک هستید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

۱۲ معیار که نشان می‌دهند شما برای گوگل ادسنس واجد شرایط هستید.

گوگل ادسنس راهکار بسیار مناسبی برای ایجاد تغییرات در یک سایت یا وبلاگ کوچک است، اما در این مسیر احتمالاتی وجود دارند که باید با آنها روبه‌رو شوید. برای اینکه درآمد مناسبی از این پلتفرم داشته باشید، علاوه‌بر اینکه به ترافیک قابل توجهی نیاز دارید، باید توجه کنید که همه ملزومات گوگل ادسنس را داشته باشید. در ادامه فهرستی از این ملزومات را آماده کرده‌ایم.

سن شما باید بالای ۱۸ سال باشد.

دسترسی به گوگل ادسنس فقط برای افراد بالای ۱۸ سال که سن قانونی دارند، امکان‌پذیر است. بنابراین اگر شما فردی ۱۶ ساله هستید که دارای یک سایت است، باید تا ۱۸ سالگی صبر کنید و سپس از طریق پلتفرم گوگل ادسنس درآمدزایی کنید. علاوه‌بر این می‌توانید با استفاده از اطلاعات والدین خود در گوگل ادسنس ثبت نام کنید تا زمانی که بتوانید با اطلاعات شخصی‌تان حساب خود را باز کنید.

شما باید صاحب سایت باشید و بر آن نظارت کامل داشته باشید.

درآمدزایی از سایت یا محتوای شخص دیگر امکان‌پذیر نیست. شما باید بر روی تمام قسمت‌های سایت و محتوای آن نظارت و کنترل داشته باشید؛ به‌عبارت دیگر تلاش برای انتشار محتوایی که به شما تعلق ندارد، حساب کاربری گوگل ادسنس شما را در معرض خطر بسته شدن قرار می‌دهد.

سایت شما باید منحصر به فرد و جالب باشد.

گوگل قبل از تایید حساب کاربری گوگل ادسنس شما، محتوای وبسایتتان را تجزیه و تحلیل می‌کند. اگر گوگل متوجه شود که سایت شما پر از محتوای دزدیده شده، صفحات بی‌ارزش یا محتوای بی‌ارزش برای مخاطب است، بدون شک درخواست افتتاح حساب کاربری گوگل ادسنس شما را رد خواهد کرد. این موضوع آنقدرها هم ترسناک و سخت نیست؛ تنها کاری که باید کنید این است که بر روی یک بازار تمرکز کنید و سعی کنید چیزی را به مردم ارائه دهید که واقعاً دوست دارند.

جهت‌یابی سایت شما باید واضح باشد.

جهت‌یابی یا نویگیشن چیزی است که به کاربران اجازه می‌دهد مسیر خود را از بین محتواهای مختلف وبسایت شما پیدا کنند. بنابراین قبل از اینکه گوگل، سایت یا وبلاگ شما را برای گوگل ادسنس تایید کند، ابتدا تیم گوگل جهت‌یابی شما را بررسی خواهد کرد. در این جلسه بازرسی، گوگل انتظار دارد سایت شما موارد زیر را داشته باشد:

  • نوار یا منوی جهت‌یابی با دسترسی آسان
  • نوار منو با ترکیب‌بندی درست عناصر
  • وجود متن‌های خوانا در نوار ابزار
  • وجود منوهای کشویی، لینک‌ها و عناصر که به‌درستی طبق هدفشان کار می‌کنند.

طراحی وب استاندارد که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند، در گوگل نتیجه نمی‌دهد. شما آزاد هستید از هر چیزی که منطقی به نظر می‌رسد، استفاده کنید. حتی اگر نوار ابزار برعکس منوی پاورقی یا نوار ابزار عمودی باشد تا زمانی که آنها کاربردی و قابل فهم باشند، گوگل ایرادی نخواهد گرفت.

استفاده از ترافیک جعلی ممنوع است.

این موضوع کاملاً مشخص است. شما از گوگل زرنگ‌تر نیستید. هر زمان که فکر کردید با حقه‌ای می‌توانید سیستم گوگل را به بازی بگیرید و باعث شوید به شما پول رایگان بپردازد باید بدانید که گوگل، کیلومترها از شما جلوتر است. ترافیک جعلی نه تنها باعث می‌شود درخواست افتتاح حساب شما رد شود، بلکه شما را برای همیشه از استفاده از این پلتفرم محروم می‌کند.

سیاست‌های محتوایی گوگل

گوگل دارای سیاست‌های محتوایی است که تعیین می‌کند شما در برنامه گوگل با چه محتوایی می‌توانید درآمدزایی کنید و با چه محتوایی می‌توانید به درآمد برسید. این سیاست‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که از پورنوگرافی، محتوای مخصوص بزرگسالان، محتوای حاوی فحاشی، بدافزارها، تهدید، محتواهای تکان‌دهنده، محتوای مربوط به مواد مخدر، حکم فروش سلاح و غیره نمی‌توانید درآمد داشته باشید. اگر محتوای شما در هر یک از دسته‌بندی‌های زیر قرار بگیرد، گوگل هیچ وقت درخواست افتتاح حساب کاربری گوگل ادسنس شما را تایید نخواهد کرد:

  • محتوای خشونت آمیز
  • محتوای پورنوگرافی
  • محتوای مربوط به مراقبت‌های بهداشتی
  • محتوای مرتبط به مواد مخدر
  • محتوای مربوط به نوشیدنی‌های الکلی
  • محتوای مربوط به هک
  • محتوای نامناسب
  • محتوای غیر قانونی
  • محتوای جبران خسارت
  • محتوای مربوط به دخانیات
  • محتوای مربوط به انواع سلاح
  • محتوایی که دیگران را تشویق به رفتار نادرست می‌کند.

شما نمی‌توانید از محتوای دارای کپی رایت درآمدزایی کنید.

هر محتوایی که در وبسایت خود منتشر می‌کنید از جمله عکس و فیلم، نباید شامل کپی رایت شود. گوگل باید مطمئن شود که شما مجوز کامل استفاده از محتوا را دارید و تنها در این صورت، حساب کاربری گوگل ادسنس شما را تایید خواهد کرد. موضوع از این قرار است که صفحات شما باید حاوی محتوایی باشند که توسط خود شما نوشته شده است، تصاویری که شما ایجاد کرده‌اید و همچنین دارای لوگویی باشد که توسط خود شما طراحی شده یا شخصی را برای طراحی آن استخدام کرده‌اید. هرگونه تلاش برای استفاده از عناصر سایت‌های دیگران بدون گرفتن اجازه از آنها، نه تنها باعث رد شدن درخواست شما می‌شود، بلکه برای همیشه دسترسی به حساب کاربری گوگل ادسنس شما را قطع می‌کند.

وبلاگ یا سایت شما باید به زبان‌های پشتیبانی شده توسط گوگل نوشته شود.

برنامه گوگل ادسنس تنها تعداد کمی از زبان‌ها را پشتیبانی می‌کند. هدف از این کار این است که گوگل مطمئن شود تبلیغات شما برای افرادی که آنها بازدید می‌کنند، قابل خواندن است. توجه داشته باشید که شما اجازه دارید تبلیغ خود را به‌صورت دو زبانه بنویسید و یکی از آنها از جمله زبان‌هایی باشد که گوگل از آن پشتیبانی نمی‌کند. اگرچه باید بخش اعظم محتوای شما به زبان‌های پشتیبانی شده نوشته شود. زبان‌هایی که توسط گوگل ادسنس پشتیبانی می‌شوند عبارتند از:

  • عربی
  • بنگالی
  • بلغاری
  • چینی
  • کاتالان
  • کرواتی
  • زبان چک
  • دانمارکی
  • انگلیسی
  • استونیایی
  • فیلیپینی
  • فرانسوی
  • اتریشی
  • آلمانی
  • یونانی
  • ژاپنی
  • عبری
  • هندی
  • مجاری
  • اندونزیایی
  • ایتالیایی
  • کره‌ای
  • لیتوانیایی
  • مالایی
  • نوروزی
  • هلندی
  • پرتغالی
  • رومانیایی
  • هلندی
  • روسی
  • صربی
  • اسلواکی
  • اسلوونیایی
  • اسپانیایی
  • سوئدی
  • تامیل
  • تلوگو
  • تایلندی
  • ترکی
  • اوکراینی
  • ویتنامی
  • اردو

به خاطر داشته باشید با اینکه گوگل ادسنس از همه این زبان‌ها پشتیبانی می‌کند، اما داشبورد گوگل ادسنس از همه آنها پشتیبانی نخواهد کرد. علاوه‌بر این، گوگل در این زمینه در حال پیشرفت است.

گوگل هیچ وقت سایت‌هایی که تجربه عملیات توهین‌آمیز داشته‌اند را تایید نمی‌کند.

گوگل نه تنها سایت‌هایی که دارای محتوای ناپسند، غلط، آسیب‌رسان یا گمراه‌کننده هستند را رد می‌کند، بلکه حساب آنها را نیز می‌بندد. به‌عبارت دیگر گوگل بر روی سایت‌هایی که تا به حال هرگونه سوء رفتار داشته‌اند، حساسیت بسیار بالایی دارد. تعدادی از این سوء رفتارها در ادامه عنوان شده‌اند:

  • هرگونه سایتی که با استفاده از عناصری مانند اخطارهای سیستمی، اپلیکیشن‌های چت و پنجره‌های گفتگو بازدیدکنندگان را فریب می‌دهند بر روی تبلیغات سایت کلیک کنند. خلاصه بگویم گوگل مخالف هرگونه محتوای گمراه‌کننده است.
  • وجود بخش‌هایی در صفحه که قابل کلیک کردن است، بدون وجود هر نوع نشانگری برای آن
  • گزینه‌ها و لینک‌های گمراه‌کننده برای مثال استفاده از فلشی تحت عنوان صفحه بعد که در عوض کاربر را به سمت یک صفحه فرود هدایت می‌کند.
  • وجود اسکریپتهایی که تاریخچه مرورگر را دستکاری می‌کنند. در نتیجه گزینه‌ای برای برگشت به وجود می‌آید که کاربر را دوباره به سمت صفحه فرود هدایت خواهد کرد.
  • هرگونه اقدام برای فریب کاربران برای کلیک کردن روی یک لینک یا گزینه، با ایجاد این باور که قبلاً بر روی آن کلیک کرده‌اند.
  • نصب هر گونه بدافزار روی سایت

بطور کلی هر گونه اقدامات کلاهبرداری که باعث می‌شود کاربران بدون آگاهی، کاری را انجام دهند باعث می‌شود اکانت گوگل ادسنس شما بسته شود.

امکان درآمدهای چند هزار دلاری در ماه از گوگل ادسنس
امکان درآمدهای چند هزار دلاری در ماه از گوگل ادسنس

شروط غیر رسمی گوگل ادسنس

گوگل همه موارد بالا را به‌صورت رسمی به‌عنوان ملزومات واجد شرایط بودن برای دریافت حساب کاربری گوگل ادسنس تایید کرده است. با این حال، تعداد کمی از این موارد ثبت نشده‌اند، اما ممکن است جزء مواردی باشند که باعث شوند با درخواست افتتاح حساب شما موافقت نشود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

وبسایت شما باید دارای صفحات فنی باشد.

گوگل در هیچ جا به این مسئله اشاره نکرده است، با این حال، نداشتن صفحات فنی یکی از عواملی است که ممکن است باعث شود درخواست شما رد شود. صفحات فنی و تکنیکی در این مورد عبارتند از صفحه درباره ما، سیاست‌های حفظ حریم شخصی و صفحه تماس با ما. از صفحه درباره ما استقبال زیاد می‌شود، به‌دلیل اینکه این صفحه با دادن اطلاعات درباره اینکه شما چه کسی هستید و میزان اعتبار برند شما چقدر است، باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود. صفحه اطلاعات تماس نیز همین کاربرد را دارد. شما با ارائه شماره تماس و آدرس شرکت خود کسب و کارتان را قابل اعتماد جلوه می‌دهید.

از زمان افتتاح وبسایت شما باید حداقل ۶ ماه گذشته باشد.

مدت زمان افتتاح وبسایت هم یکی دیگر از موارد ثبت نشده گوگل است که بر روی نتیجه درخواست شما اثر می‌گذارد. گوگل ادسنس در شروع کار خود تنها یک سرویس تبلیغات فوری بود، اما مردم با ثبت کردن تعداد زیادی از وبسایت‌های بی‌ارزش از این سیستم سوء استفاده کردند. بنابراین گوگل ادسنس تصمیم گرفت که حد استانداردهای خود را افزایش دهد. تیم گوگل ادسنس مجبور بود که روند بررسی خود را سخت‌تر کند. توجه داشته باشید که حتی اگر شما می‌توانید یک سایت را در عرض یک ماه تایید کنید، زمانی که سایت شما تازه روی کار آمده باشد رقابت بسیار سخت خواهد بود.

وجود ترافیک کافی برای سایت

عوامل دیگر نیز در این مسئله دخیل هستند. گوگل هیچ‌گاه سایت شما را به‌دلیل نداشتن ترافیک کافی رد نخواهد کرد، اما ممکن است است در مواقعی وسوسه شود که این کار را انجام دهد. به علاوه زمانی که وبسایت شما ترافیک کافی نداشته باشد، نمی‌توانید درآمد مناسبی کسب کنید. بنابراین باید قبل از اینکه حساب کاربری گوگل ادسنس بسازید، بر روی ترافیک سایت خود کار کنید.

کلام پایانی

رسیدن به درآمد زیاد در گوگل ادسنس، خواسته همه افرادی است که در این سیستم شروع به فعالیت می‌کنند. اما بطور قطع همه افراد قادر نخواهند بود به درآمد خوبی از این سرویس جذاب برسند. عوامل زیادی مانند عدم شناخت کافی از سیستم و عدم اگاهی از چگونگی کار با آن می‌تواند باعث این مشکل شود. در این مطلب سعی شد مهم‌ترین شرایط و معیارهای این سرویس پول‌ساز مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. بنابراین اگر می‌خواهید گوگل ادسنس را بیشتر و عمیق‌تر بشناسید و بدانید که باید چگونه رفتار کنید که به درآمدزایی نهایی نزدیک شوید، خواندن این مطلب قطعا کمک خوبی به شما در این راه خواهد کرد. چندین بار موارد مهم این متن را دوره کرده و سعی کنید از تمامی آنها استفاده کنید. رقیبان روز به روز در حال افزایش هستند و عدم آگاهی از شرایط به معنی باختن مبارزه در این مسیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید دو مقاله زیر را بخوانید:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش آموخته شیمی آلی از دانشگاه بین المللی امام خمینی و علاقه‌مند به مباحث دیجیتال مارکتینگ و دنیای وب و فعال در زمینه تولید محتوا

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.