در چند سال گذشته دنیای بازاریابی (Marketing) به‌شدت تغییر کرده است. استفاده از استراتژی‌های پست مستقیم، بیلبوردها، بروشورها و بازاریابی تلفنی همگی قدیمی شده‌اند و نتایج این نوع تبلیغات با نتایجی که استراتژی‌های بازاریابی مدرن‌تر دارند، قابل‌مقایسه نیستند. با رشد بازاریابی آنلاین (Digital Marketing)، افراد پیر و جوان می‌توانند با روش‌های جذاب و تعاملی‌تری به محتوا و بازار موردنظرشان دسترسی داشته باشند. برای افراد و آژانس‌هایی که در صنعت بیمه مشغول به کار هستند، اجرای جدیدترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه یا بیمه عمر باید در اولویت قرار گیرد تا این افراد و آژانس‌ها بتوانند به‌صورت بالقوه خود را رشد دهند، به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند، روابط موجود با مشتریان فعلی را حفظ کنند و در نهایت فروش بیشتری داشته باشند. اگر می‌خواهید نقش تبلیغات مؤثر بر انتخاب بیمه‌های عمر و سایر انواع بیمه‌نامه‌ها را بدانید و با جدیدترین تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی در صنعت بیمه آشنا شوید، لطفاً تا انتها با این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراه شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات در صنعت بیمه بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا تبلیغات سنتی؟

تبلیغاتِ محصولات یا خدمات در صنعت بیمه اغلب ممکن است یک کار سخت و طاقت‌فرسا به نظر برسد؛ به‌خصوص برای کارگزاران فردی یا شرکت‌های بیمه‌ی کوچک که ممکن است در حال حاضر احساس کنند در امور روزمره تجاری و اداره کسب‌وکارشان غرق شده‌اند.

. هرچند که استفاده از خدمات بازاریابی سنتی مانند: تبلیغاتِ روزنامه، بنرها، پست مستقیم یا آگهی‌های تلویزیونیِ گاه‌به‌گاه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی به نظر برسد اما در تبلیغات سنتی، تشخیصِ اینکه آیا تلاش‌های بازاریابی شما حتی جواب می‌دهد یا خیر؟ دشوار است. به‌عبارت بهتر، در تبلیغات سنتی تشخیص اینکه بدانید چند نفر آن تبلیغات را مشاهده می‌کنند یا به‌واسطه این تبلیغات از شما چه خدمتی را خریداری می‌کنند، امری غیرممکن به‌نظر می‌رسد. در مقابل اما، استفاده از تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه می‌تواند منجر به آگاهی از بازخورد تبلیغات و ارائه نتایج عالی‌تر – با هزینه کمتر – نسبت به روش سنتی شود. به‌عنوان نمونه، بازاریابی بیمه به‌صورت آنلاین می‌تواند اطلاعات لحظه‌ای در مورد تعداد افرادی که در وب‌سایت شما حضور دارند یا محتوای شما را مطالعه می‌کنند و یا از طریق رسانه‌های اجتماعی با شما درگیر هستند، را در اختیار شما قرار دهد. البته این تنها بخشی از اطلاعات و گزارشاتی است که دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در اختیار مدیران صنعت بیمه قرار دهد.

بنابراین، اگر تکنیک‌های بازاریابی بیمه را در قالب دیجیتال مارکتینگ و به‌طور مؤثر انجام دهید، بیشتر دیده می‌شوید، افراد بیشتری مشتری ثابت شما خواهند شد و به‌طور کلی نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای کسب‌و‌کارتان بیشتر از روش سنتی خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا صنعت بیمه یا تبلیغاتِ بیمه عمر به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد؟

اگر به‌عنوان یک مدیر کسب‌وکار در صنعت بیمه می‌خواهید در بیزینس خود بهترین باشید، افراد بیشتری را به مشتری بالقوه خود تبدیل کنید، در جامعه‌ی خود تغییر ایجاد نمایید و در پایان روز کاریِ خود به این موضوع پی ببرید که کارمندان شما تا حد زیادی در موفقیت شرکت سهیم هستند، باید از تبلیغات آنلاین بیمه غافل نشوید؛ زیرا، آژانس‌های بیمه می‌توانند با دیجیتالی شدن به مشتریان هدف بیشتری دست پیدا کنند. دنیای آنلاین بسیار بزرگ است و مشتریان بالقوه در هر گوشه‌ای وجود دارند که منتظرند تا با تکنیک‌های تبلیغاتی خلاقانه متقاعد شوند و خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند. طبق بررسی‌های صورت گرفته 71 درصد از خریداران بیمه گفته‌اند که قبل از خرید بیمه‌نامه، تحقیقات دیجیتالی انجام داده‌اند و سپس برای خرید بیمه‌نامه اقدام کرده‌اند که این موضوع اهمیت دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه را بازگو می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و بیمه عمر

همانطور که قابل‌مشاهده است، امروزه دفاتر و شعبات بیمه‌ای زیادی در بازار وجود دارند و تقریباً با عبور از هر خیابان، حداقل یک دفتر بیمه را مشاهده می‌کنید؛ اما با توجه به آسان شدن گرفتن نمایندگی برخی از برندهای بیمه‌ای، آیا درآمد از فروش این نمایندگی‌ها همگی مثل هم است و همه‌ی آن‌ها از فروش خود راضی هستند؟ در جواب به این سؤال باید گفت که خیر، این‌گونه نیست. در زمینه فروش بیمه، بیمه‌گری موفق‌تر است که خدمات بهتری را – با کیفیت بیشتر – به مشتریان خود ارائه کند، حین پرداخت خسارت حقوق بیمه‌گذار را به‌خوبی رعایت کند، دامنه اطلاعاتی گسترده‌ای در زمینه بیمه داشته باشد و در نهایت تبلیغات و بازاریابی را به‌خوبی بلد باشد. اگر نمایندگی بیمه دارید و یا حتی بازاریاب بیمه عمر هستید، برای کمک به پیشرفت کسب‌وکار خود مراحل زیر را در برنامه بازاریابی دیجیتال به‌خوبی اجرا کنید تا بتوانید بازار فروش انواع بیمه‌نامه را در دست بگیرید.

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.

برندسازی در هر صنعتی، عنصری کلیدی و ویژه برای موفقیت در بازار است؛ اما به‌صورت ویژه‌تر در صنعت بیمه اهمیت دارد. زیرا تعیین برند منحصربه‌فرد شما به پایه و اساس استراتژی بازاریابی‌تان تبدیل خواهد شد. امروزه شرکت‌های بیمه در هر جای دنیا عمدتاً در فضای آفلاین هم از نظر بازاریابی و هم از نظر عملیات فعالیت می‌کنند. هنگام استفاده از تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتنیگ، شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که برندِ آن‌ها در همه پلتفرم‌ها منسجم است. داشتن تصویر یکنواخت و قوی از برند، به‌منظور ایجاد ارزش، در بین مشتریان بسیار مهم است. تمام ارتباطات، تبلیغات و سایر فعالیت‌های بازاریابی آینده شما به تصویر برندی که شرکتتان ایجاد می‌کند، بستگی دارد. در برخی موارد، شرکت‌ها ممکن است نیاز به تغییر نام تجاری خود و هویت برند خود برای انطباق با فضای دیجیتال داشته باشند. اگر تصمیم دارید که ظاهر و هویت برند خود را به‌روز کنید تا آن را در پلتفرم‌های دیجیتال متمایزتر جلو دهید، باید اطمینان حاصل کنید که برند آفلاین شما نیز از همین روش پیروی می‌کند. به‌عبارت بهتر، سازگاری بین شخصیت‌های آنلاین و آفلاین شما و کسب‌وکارتان، کلیدِ ایجاد یک برند قوی است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

در خصوص تبلیغات آنلاین بیمه، اگر بر روی اکثریت مردم جامعه تمرکز کنید، به نحوی تلاش خود را هدر داده‌اید. پس بهترین کار، این است که مخاطبان خود را هدفمند انتخاب کنید و تمرکز تبلیغاتی خود را بر روی مخاطبانتان معطوف نمایید. پس از یافتنِ جامعه هدفِ خود بهتر است که محتوای تبلیغاتی‌تان را برای این افراد شخصی‌سازی کنید. این یک واقعیت است که، کمتر دیده شده یک کارگزار بیمه در همه‌ی زیرشاخه‌های بیمه اعم از: بیمه عمر، آتش‌سوزی خودرو و… موفق باشد. بنابراین، پس از نشان کردن نوع بیمه‌ای که در آن بهتر عمل کرده‌اید و در صورت بالا بودن رضایت مشتریان از پرداخت خسارات و انجام تعهدات آن نوع بیمه، سعی کنید متناسب با برند خود بر روی فروشِ همان نوع بیمه‌نامه، تمرکز داشته باشید. در ادامه معیارهایی وجود دارد که می‌توانید برای ایجادِ محتوای شخصی‌سازی‌شده از آن‌ها استفاده کنید:

  • آیا کاربرانِ هدف قبلاً از سایت شما دیدن کرده‌اند و یا برای اولین بار است که این کار را انجام می‌دهند؟ آیا آن‌ها فایل خاصی را دانلود کرده‌اند یا به صفحه خاصی رفته‌اند؟
  • کاربر با چه سیستم‌عاملی، در چه ساعتی و در چه روزی از هفته سایت شما را ویزیت کرده است؟
  • کاربران بیشتر در کدام شهر یا کشور هستند؟ جنسیت اغلبِ آن‌ها چیست؟ میانگین سنی آن‌ها چقدر است؟ و چه سطح درآمدی دارند؟

سپس برای یافتن محتوای مناسب برای هر شخصیت در هر مرحله، فعالیت خاصی انجام دهید. شخصی‌سازی می‌تواند از چند رسانه عبور کند و بر بازاریابی دیجیتالی شما تأثیر بگذارد. به‌عنوان مثال، بااینکه بیمه‌های عمر برای سنین مختلف در نظر گرفته شده‌اند ولی بهترین گزینه برای نوزادان و کودکان هستند، در همین راستا مخاطبان هدف شما، کودکان نیستند بلکه والدین آن‌ها هستند. یا در فروش بیمه‌نامه‌های مسئولیت، جامعه‌ی مخاطب شما می‌تواند کارفرمایان، مهندسین، پزشکان، پیراپزشکان، مدیران مجموعه‌های ورزشی و… باشند و باید بازاریابی آنلاین بیمه خود را طوری انجام دهید که در معرض دید این افراد باشید.

  1. بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین در صنعت بیمه برای پیاده‌سازی بهتر و فروش بیشتر به متخصص تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه یا بیمه عمر نیاز دارد. همچنین برای این کار باید به‌طور منظم زمان بگذارید تا نتیجه دلخواه خود را از این بازار به‌دست آورید. اگر به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار در صنعت بیمه، بر زبان دیجیتال مارکتینگ مسلط هستید اما به‌دلیل مشغله کاری، فرصت پیاده‌سازی استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی آنلاین برای فروش بیمه را ندارید و یا از بازاریابی دیجیتال چیز زیادی بلد نیستید می‌توانید پروسه تبلیغات خود را به متخصصین این حوزه بسپارید و فقط بر روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید. البته، درهرصورت بهتر است که اطلاعات بازاریابی آنلاین خود را مدام آپدیت کنید تا درصد موفقیت خود را افزایش دهید. پیشنهاد می‌شود، برای این کار از دنبال کردن پست‌های اینستاگرامی و اخبار بیمه‌ای غافل نشوید.

  1. اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

افراد حقیقی و حقوقی زیادی در صنعت بیمه وجود دارند که در سال‌های اخیر، برای تبلیغات و فروش بیشتر انواع بیمه‌نامه‌ها، استراتژی‌ها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتنیگ را پیاده نموده‌اند. خواه یک شرکت بیمه دولتی و یا خصوصی داشته باشید، یا صرفاً یک بازاریاب بیمه باشید، باید به عملکرد و نحوه تولید محتوا و فروش همکاران خود توجه کنید. وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی آنها را تحت نظر داشته باشید و برای بهبود کیفیت کار خود از آن‌ها ایده بگیرید.

  • بررسی وبسایت رقبا

امروزه، بیمه به نیازی تبدیل شده است که از زندگی مردم جدا نمی‌شود؛ اما وجود مشغله‌های زیادی نظیر: مشغله‌های کاری، مالی، خانوادگی و… که افراد با آن‌ها روبرو هستند، مانع از آن می‌شود که آن‌ها بتوانند به‌صورت حضوری به دنبال خرید بیمه باشند. به همین دلیل، اکثر فروشندگان بیمه این موضوعات را در پیاده‌سازی وب‌سایت خود در نظر گرفته‌اند و سعی دارند که دسترسی به همه‌ی خدمات بیمه‌ای را برای کاربران وب‌سایت‌شان فراهم کنند. لذا، اگر می‌خواهید به‌خوبی دیده شوید باید در وب‌سایت خود، دسترسی به نرخ‌دهی و صدور انواع بیمه‌نامه‌ها را به‌صورت آنلاین فراهم کنید، خدمات پس از فروش آنلاین داشته باشید و یک نوع دسترسی را فراهم کنید که بیمه‌گذار بتواند به‌صورت آنلاین برای گرفتن درخواست خسارت خود اقدام کند. در کنار این موارد، وب‌سایت شما باید:

  • ساده و کاربرپسند باشد تا مشتریان به‌راحتی بتوانند به بخش موردنیازشان دسترسی پیدا کند،
  • پهنای باند زیادی داشته باشد تا پس از دریافت اطلاعات مشتریان، در کمترین زمان، بیشترین خدمات آنلاین را به آن‌ها ارائه دهد،
  • یک پشتیبان آنلاین به‌صورت 24 ساعته در آن به سؤالات مشتریان پاسخ دهد،
  • و در آن، امکان ارسال رایگان بیمه‌نامه برای مشتری وجود داشته باشد.
  • بررسی رسانه‌های اجتماعی رقبا

رقبای خود را در توئیتر، تلگرام، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و… دنبال کنید. بررسی کنید که نحوه تولید محتوای آن‌ها به چه صورت است؟ سعی کنید تخفیفاتی که رقبایتان در مناسب‌های مختلف در نظر می‌گیرند را در پیج‌ها و کانال‌های اجتماعی خود قرار دهید. راجع‌به انواع بیمه‌نامه‌ها، مزایا و بایدها و نبایدهای آن‌ها محتوای متنی، ویدیویی و یا حتی پادکست تهیه کرده و در قالب پست منتشر کنید. در نهایت، سعی کنید از طریق قرار دادن پرسش و پاسخ با دنبال‌کنندگان خود تعامل کنید و از این روش برای بهتر شدن کارتان بهره ببرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  1. برنامه ‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

مشخص کنید که می‌خواهید از طریق دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین به چه هدفی برسید؟ تمرکز فروش خود را بر روی چه نوع بیمه‌نامه‌هایی می‌خواهید قرار دهید؟ فروش خود را به چه صورت می‌توانید بهبود دهید؟ یک ماه بعد می‌خواهید کجا قرار بگیرید؟ یک سال و یا ده سال بعد چطور؟ وقتی‌که طی یک برنامه‌ریزیِ صحیح به این سؤالات و سؤالات مشابه پاسخ بدهید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید، آنگاه می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  1. استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در زمینه فروش انواع بیمه نامه ها طراحی کنید.

برای هر کسب‌وکاری یک‌سری استراتژی ثابت بازاریابی وجود دارد که باید – متناسب با حرفه‌ای که در آن مشغول‌به‌کار هستید – آن‌ها را پیاده‌سازی کنید. به‌طور کلی موفقیت در بازاریابی اینترنتی بیمه با ۷ راهکار مؤثر دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل:

  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیل
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی موبایلی

هر یک از این استراتژی‌ها می‌توانند به موارد ریزتری تبدیل شوند و شما باید برای هرچه بیشتر بهره بردن از هر کدام از این استراتژی‌ها، در مورد هر یک به‌خوبی تحقیق کنید. در ادامه متن تکنیک‌هایی را تشریح می‌کنیم که این استراتژی‌ها را پوشش می‌دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه و بیمه عمر

با به‌کارگیری ابتکارات بازاریابی دیجیتال، سازمان بیمه شما می‌تواند یک برنامه منسجم‌تر و مشتری‌مدار ایجاد کند که منافع را برای مشتریان شما به حداکثر برساند. پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال نیز می‌توانند برای اندازه‌گیری و تنظیم آسان اهداف شرکت مفید باشند و بازگشت سرمایه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند. این ابتکارات و پلتفرم‌ها حتی پس از خرید، دری را برای تعامل مداوم باز می‌کنند، که این در می‌تواند به تیم‌های بازاریابی شما کمک کند وفاداری به برند را به‌طور مؤثرتری تقویت نمایند و حفظ مشتری را بهبود بخشند. در اینجا 7 نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال را طرح خواهیم نمود و توضیحات لازم را در خصوص هر یک ارائه خواهیم کرد.

تولید محتوا و بازاریابی آنلاین در رسانه های اجتماعی

امروزه کسانی که بیمه‌نامه می‌خرند و طالب استفاده از خدمات انواع بیمه هستند، مانند دیگر افراد جامعه، به‌شدت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین و… وابسته هستند. این آمار را در نظر بگیرید:

  • کاربران به‌طور متوسط حدود 8 حساب رسانه اجتماعی دارند.
  • به‌طور متوسط هر فرد روزانه 2 ساعت و 22 دقیقه در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند.
  • از 5.11 میلیارد نفری که تلفن دارند، 3.26 میلیارد نفر با استفاده از آن به رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند.
  • مردم حدود 7/1 از زمان بیداری خود را در پلتفرم‌های اجتماعی می‌گذرانند.

به همین دلیل، ضروری است که بیمه‌گرها در تمامی این پلتفرم‌ها اکانت فعال داشته باشند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به بازاریابان این امکان را می‌دهند که با روش‌های متعددی به مشتریان بالقوه خود دست یابند. تیم‌های بازاریابی می‌توانند از این کانال‌ها برای توزیع تبلیغات پولی و محتوای حمایت‌شده استفاده کنند. هر پلتفرم، راهی برای تیم‌های بازاریابی دارد تا کمپین‌های تبلیغاتی پولی ایجاد نمایند و کاربران را تقسیم‌بندی کنند تا این تبلیغات در فیدهای اعضای مخاطب هدف ظاهر شوند. درحالی‌که هر پلتفرم متفاوت است، اکثر آن‌ها دارای قابلیت‌هایی هستند که به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد تبلیغات را بر اساس مکان، عنوان شغل، علایق، سن و غیره قرار دهند.

به‌احتمال‌زیاد، افرادی که برند شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، احتمالاً در گذشته از شما خرید کرده‌اند. تعامل با آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی یا پاسخ دادن به سؤالات خدمات محور، راهی عالی برای اطمینان از تعامل مداوم با برند و پرورش تجربیات مثبت و وفاداری مشتری است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای مهار کانال‌های دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان هدف، بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing) است. برندها می‌توانند با افراد مشهور، سایت‌ها یا افراد دیگری که در حوزه کاری خود متخصص به‌حساب می‌آیند و ارزش‌های مشابهی دارند، شریک شوند. سپس می‌توانند با محتواها و پیشنهادات خود به دنبال‌کنندگان این تأثیرگذاران برسند. بسیاری از بازاریابان با اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت دست یافته‌اند. دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» اطلاعات جامعی در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی ایمیلی

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی در ارتباط باقی بمانند و خبرنامه‌ها یا پیشنهادات سفارشی‌شده را بر اساس سابقه خرید قبلی یا تعاملات برند برای آن‌ها ارسال کنند. اگر فردی با چند مورد از نقاط تماس برند شما تعامل داشته باشد، مانند: پیشنهاد ایمیلی با تخفیف 10 درصدی یا ارسال رایگان، ممکن است در نهایت خرید بیمه خود را ثبت کند. نزدیک به 60 درصد از خریداران اینترنتی می‌گویند که ایمیل در تصمیمات خرید آن‌ها نقش دارد. علاوه بر این، ایمیل‌های تراکنشی بیشتر توسط مشترکین باز می‌شوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

البته برای اینکه یک کمپین ایمیلی قوی و منسجم راه‌اندازی کنید، بهتر است سازمان خود را به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management) یا CRM مجهز کنید. شما با استفاده از سی.آر.ام ها می‌توانید یک پایگاه داده‌ی بسیار قوی از مشتریان خود بسازید، بر اساس این پایگاه داده آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید، کمپین‌هایتان را مدیریت نموده و بر کانال‌های بازاریابی‌تان مسلط باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد تا در پاسخ به سؤالات کاربران خود فعال باشند. تیم‌های بازاریابی محتوا، ویدیوها و پادکست‌ها را برای پاسخ به سؤالات یا زمینه‌سازی برای خرید بیمه، در طول سه مرحله‌ی سرچ خریدار ایجاد می‌کنند:

  1. مرحله آگاهی: خریدار متوجه می‌شود که به بیمه نیاز دارد.
  2. مرحله بررسی: خریدار برای رفع این نیاز، اقدامی را تعیین می‌کند.
  3. مرحله تصمیم‌گیری: خریدار در مورد محصول یا خدمتی برای خرید تصمیم می‌گیرد تا نیاز خود را برآورده کند.

به‌عنوان مثال، یک پدر ممکن است تصمیم بگیرد برای تأمین آینده مالی همسر و فرزندش، بیمه عمر خریداری کند. از طرف دیگر، تیم بازاریابیِ محتوای یک شرکت بیمه، ممکن است در مورد نحوه خرید بیمه عمر، مزایا و پوشش‌های اضافی آن محتوایی را تولید کند. آن پدر، با نگاه کردن به این محتوا، تشخیص می‌دهد که به یک بیمه عمر نیاز دارد تا دغدغه‌ی مالی آینده همسر و فرزندش را نداشته باشد. محتوای دیگری ممکن است محبوب‌ترین نوع بیمه عمر و پس‌انداز را با میزان هزینه‌هایی که می‌توانید پرداخت کنید را نشان دهد. زمانی که فرد در مورد این راهکارها آموزش ببینند، تصمیم خود را می‌گیرد. در نهایت راهنمایی ارائه‌شده – توسط تیم بازاریابی محتوایتان – منجر به خریدِ آن پدر از شما خواهد شد. شایان ذکر است که بازاریابی محتوا معمولاً نسبت به سایر اشکال بازاریابیِ دیجیتال ارزان‌تر است، درحالی‌که تقریباً 3 برابر بیشتر مشتری تولید می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

همان‌طور که ایجاد پیج و کانال در شبکه‌های اجتماعی برای پیاده‌سازی برخی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ ضروری است؛ تأسیس یک وب‌سایت نیز ضروری می‌باشد. امروزه، بسیاری از کسانی که قصد خرید بیمه‌نامه دارند، در اولین اقدام، گوگل را باز می‌کنند. پس شما نیز باید به‌عنوان مدیر یک سازمان یا کسب‌وکار در صنعت بیمه، باید یک وب‌سایت رسمی برای بیزینس خود داشته باشید. اما به‌خاطر داشته باشید که صرفاً داشتن یک وب‌سایت کافی نیست و شما باید آن را «سئو» کنید.

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که غالباً با بازاریابی محتوا همراه است. هنگامی‌که مشتری در حال انجام تحقیقاتی برای خرید بیمه است، احتمالاً روی یکی از سه نتیجه اولی که در گوگل ظاهر می‌شود، کلیک می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم بازاریابی بیمه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که مقاله آن‌ها در سه نتیجه اول ظاهر می‌شود. این کار با بهینه‌سازی محتوای وب‌سایتتان برای کاربران گوگل و اطمینان از وجود عناصر فنی انجام می‌شود که خزنده‌های موتورهای جستجو را قادر می‌سازد تا به‌راحتی وب‌سایت را پیدا کنند.

درواقع، سئو یکی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است که کسب‌وکارهای مختلف را ملزم می‌کند تا بر افزایش رتبه‌ی وب‌سایت خود تمرکز کرده و ترافیک آن را افزایش دهند. هرچه رتبه وب‌سایت شما در صفحه نتایج (SERP) گوگل بالاتر باشد، شانس بیشتری برای سازمان شما – جهت جذب مشتریانی که خواهان خرید بیمه هستند – وجود دارد؛ به‌این‌ترتیب، شانس فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

به‌طورکلی دو نوع رویکرد برای بهبود سئوی یک وب‌سایت وجود دارد:

  1. سئو داخلی
  2. سئو خارجی

یک استراتژی سئوی خوب، به هر دو رویکرد نیاز دارد.

سئوی داخلی، شامل مواردی است که خودتان بر روی صفحات داخل سایتتان اعمال کنید، مانند:

  • محتوایی که منتشر می‌کنید.
  • کلیدواژه‌هایی که برای تولید محتوا بر روی وب‌سایتتان انتخاب می‌کنید.
  • لینک‌های داخلی که از یک صفحه به سایر صفحات وب‌سایت خود می‌دهید.
  • تگ‌هایی که انتخاب می‌کنید.
  • عنوان یا تایتلی که برای هر صفحه از سایت خود انتخاب می‌کنید.
  • متای توضیحات یا Meta Description هایی که می‌نویسید.
  • و…

و سئوی خارجی، شامل مواردی است که از خارج وب‌سایت شما، بر روی آن اعمال می‌شود. سئوی خارجی موارد متعددی را شامل می‌شود ازجمله:

  • محتوای وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود یا به صفحه‌ای از صفحات سایتتان از شبکه‌های اجتماعی لینک داده شود.
  • خرید بک‌لینک از سایت‌های دیگر. این کار، بیشتر به‌منظور هدایت کاربرانِ دیگر سایت‌ها به صفحه یا صفحات خاصی از وب‌سایت شما صورت می‌پذیرد.
  • خرید ریپورتاژ آگهی. ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، روی این لینک [+] کلیک کنید.
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا

نکته نهایی این‌که، به خاطر داشته باشید که پس از شروع کار، بر روی سئوی وب‌سایت خود، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شاهد یک تغییر بزرگ باشید. زیرا سئو، تکنیکی است که ترافیک سایت شما را به‌صورت طبیعی و ارگانیک افزایش می‌دهد. اما تکنیک‌های دیگری وجود دارد که شما از طریق این تکنیک‌ها، به‌روش غیر طبیعی یا اصطلاحاً غیر ارگانیک، میزان ترافیک وب‌سایت خود را بالا ببرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک، شکلی از تبلیغات آنلاین است که به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد اساساً ترافیک وب‌سایت خود را خریداری کنند. بازاریاب‌ها برای این منظور، تبلیغِ وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ قرار می‌دهند و هر بار که روی تبلیغ کلیک می‌شود، مبلغی را پرداخت می‌کنند. این تبلیغات، اغلب در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و معمولاً با پیشنهادات برای کلمات کلیدی خاص تعیین می‌گردند،

شیوه‌ی دیگری از پرداخت به ازای کلیک (PPC) وجود دارد که تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها به‌صورت هوشمند است. شیوه انجام «تبلیغات کلیکی هوشمند» به این صورت است که شما با یک آژانس تبلیغاتی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهد، تماس می‌گیرید و از آنها می‌خواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حین تماس نیز می‌توانید از آنها بپرسید که در ازای دریافت چه قیمتی و در چه سایت‌هایی قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند؟ آنها نیز بنر تبلیغاتی شما را در جایگاه‌های خاصی از وب‌سایت‌های موردنظر – برای یک مدت‌زمانی توافقی – قرار می‌دهند.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد تبلیغات قابل‌انتشار آن، زیاد باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات را به‌طور هوشمند و با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما نمایش دهد.
  • سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب داشته باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

بازاریابی موبایلی

ابتکارات بازاریابی موبایلی می‌تواند شامل بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال باشد که در بالا ذکر شد و معمولاً از ترکیبی از پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، برنامه‌های تلفن همراه و.. استفاده می‌کند. اهمیت بازاریابی تلفن همراه در حال افزایش است، زیرا هر روزه به تعداد کسانی که موبایل هوشمند دارند، افزوده می‌شود. با این اوصاف، بازاریابان باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانند تلاش‌های بازاریابی فعلی خود را برای موبایل بهینه کنند تا بتوانند تجربه‌ای یکپارچه و کاربرپسند را ارائه دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نکات مهم درباره تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه و بیمه عمر

تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ مانند: بازاریابی محتوا، سئو و رسانه‌های اجتماعی برای نمایندگان بیمه مناسب هستند. یکی از بهترین دلایل برای استفاده از بازاریابی آنلاین این است که اغلب مقرون‌به‌صرفه‌تر از بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی سنتی مانند: تبلیغات چاپی یا پست مستقیم هستند. برای بهبود وضعیت بازاریابی خود می‌توانید موارد زیر را بر روی وب‌سایت و یا رسانه اجتماعی‌تان پیاده‌سازی کنید.

  • در حوزه کاری خود جستجو نموده و پیشنهادات گوگل را بررسی کنید. پیشنهادات گوگل همان عباراتی هستند که کاربران به دنبال آن‌ها هستند. به این کار، تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) گفته می‌شود. شما از طریق کیورد ریسرچ می‌توانید محتوایی را تولید کنید که پاسخ سؤالات کاربران گوگل در آن گنجانده شده است. به‌عنوان مثال می‌توانید عبارات «بهترین سایت خرید بیمه»، «تخفیف خرید بیمه شخص ثالث»، «بهترین بیمه عمر» و یا عبارات مشابه را تست کنید.
  • برای سئوی داخلی و سئوی خارجی سایت خود زمان صرف کنید. این عمل که به آن لینک‌سازی داخلی و خارجی نیز گفته می‌شود، باعث می‌شود صفحات شما ارزش پیدا کند و بازدید از سایت شما بیشتر شود. در لینک‌سازی داخلی، شما از یک صفحه از سایت خود به صفحه دیگر لینک می‌دهید و بالعکس؛ اما در لینک‌سازی خارجی از سایت‌هایِ مرتبط دیگر به سایت خود لینک می‌دهید. که عمومی‌ترین حالت این نوع لینک‌دهی، ریپورتاژ آگهی است.
  • از گوگل مپ (Google Map) استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید وب‌سایت خود را به کسانی که در نزدیکی شما قرار دارند و به دنبال شعبه یا نمایندگی بیمه در اطراف خود هستند، بشناسانید.
  • از FAQ استفاده کنید. یکی از تکنیک‌هایی که در سئوی سایت شما تأثیر مثبت دارد، استفاده از FAQ یا پرسش و پاسخ متداول است. FAQ ها به کاربران گوگل کمک می‌کنند که پاسخ پرسش‌های خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند. آن‌ها همچنین به‌دلیل فضایی که در نتایج گوگل (SERP) به نفع سایت شما اشغال می‌کنند، می‌توانند کمک‌کننده باشند.
  • قرار دادن آدرس و شماره تلفن نمایندگی یا سازمانِ بیمه‌ی شما در وبسایتتان نیز باعث می‌شود کاربران سریع‌تر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و از خدمات شما بهره ببرند.
  • چک کنید که کدام شبکه اجتماعی مخاطبان بیشتری را دارد. به‌راحتی می‌توانید در آن شبکه برای کار خود تبلیغ کنید. اگر پلتفرم مورد استفاده شما بتواند محتوا را برای کاربران شخصی‌سازی کند، شانس فروش بالایی خواهید داشت.

نمایندگی بیمه خود را در موتورجستجوهای بیمه ایرانی ثبت کنید.

فرقی ندارد در کدام حوزه در صنعت بیمه فعالیت می‌کنید و چه خدماتی را در حوزه خود به مشتریانتان ارائه می‌دهید: بیمه عمر، بیمه شخص ثالث، بیمه موتور، بیمه بدنه ماشین، بیمه آتش‌سوزی و زلزله، بیمه مسافرتی، بیمه کرونا، بیمه تجهیزات الکترونیکی، مسئولیت پزشکان، بیمه آسانسور، بیمه‌های انفرادی یا سازمان یا دیگر حوزه‌ها.

شما با ثبت نمایندگی بیمه‌ی خود در موتور جستجوهای بیمه (نظیر: بیمه دات کام، بیمه‌بازار، از کی دات کام و…) می‌توانید شانس خود را برای فروش محصولات بیمه‌ای و خدماتتان بالاتر ببرید. زیرا بسیاری از افرادی که قصد خرید یک بیمه‌نامه یا تمدید آن را دارند، به این موتور جستجوها مراجعه می‌کنند و با استعلام قیمت انواع بیمه در شرکت‌های مختلف و مقایسه‌ی آن‌ها، نمایندگی موردنظر خود را برای خرید بیمه‌نامه انتخاب می‌کنند.

شایان ذکر است که بسیاری از رقبای قوی و سرسخت شما تا پیش‌ازاین به این موتور جستجوها پیوسته‌اند. پس پیشنهاد می‌شود که شما نیز از غافله جا نمانید و کسب‌وکار خود را در این موتورهای جستجوی بیمه ثبت کنید. برای شروع کار و جذب مشتری، پیشنهاد می‌دهیم که در این موتورهای جستجو، قیمت خدمات و محصولاتتان را پایین‌تر از رقبا اعلام کنید تا افراد بیشتری بیمه‌نامه موردنظرشان را از شما خریداری نمایند.

موتورهای جستجوی بیمه ایرانی
موتورهای جستجوی بیمه ایرانی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرسش و پاسخ متداول در خصوص تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه یا بیمه عمر

✅ دیجیتال مارکتینگ بیمه چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به صنایع مختلف، از جمله صنعت بیمه کمک می‌کند تا بازار خود را در فضای مجازی پیدا کنند و آن را توسعه دهند. دیجیتال مارکتینگ برای این منظور، تکنیک‌ها و روش‌هایی دارد که به مدیران کسب‌وکار در صنعت بیمه کمک می‌کند تا از بازاریابی در فضای دیجیتال به کسب درآمد بپردازند.

✅ چگونه می‌توان برای صنعت بیمه بازاریابی اینترنتی انجام داد؟

ابتکارات رایج بازاریابی دیجیتال بیمه حولِ توزیع پیام برند از طریق موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های کاربردی، ایمیل و وب سایت‌ها می‌چرخد.

✅ بازاریابی آنلاین بیمه عمر بهتر است یا بازاریابی سنتی؟

مشتریان صنعت بیمه به‌طور فزاینده‌ای در کانال‌های آنلاین حضور دارند. به همین دلیل با افزایش استفاده از فناوری و پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال، فروش آنلاین انواع بیمه‌نامه به‌خصوص بیمه عمر، بهتر از فروش حضوری آن است.

✅ انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کارگزاران بیمه کدام است؟

استراتژی رایج برای بازاریابی دیجیتال شامل: رسانه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بازاریابی از طریق موبایل است که در این مقاله به‌طور کامل تمامی موارد را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.

لینک مقالات تکمیلی با مشابه

نتیجه گیری و جمع بندی درباره موفقیت در بازاریابی اینترنتی بیمه

مفهوم مدرن بیمه ممکن است از قرن هفدهم شروع شده باشد، اما اهداف بیمه‌گذاران و کارگزاری‌های بیمه در طول زمان به‌شدت تغییر کرده است. مشتریان امروزی این صنعت، با قدرت اینترنت در نوک انگشتان خود، اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به این صنعت مطلع هستند. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، آن‌ها به‌طور گسترده در مورد طرح‌های مختلف تحقیق می‌کنند، نظرات ارائه‌دهندگان مختلف را می‌خوانند و از توصیه خریداران دیگر استفاده می‌کنند. شرکت‌های بیمه نیز باید با این قیف در حال تغییر سازگار شوند و مشتریان خود را در هر مرحله از خرید آنلاین، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهند.

در این مقاله چگونگی تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه و بیمه عمر و اهمِ اصول آن مورد بررسی قرار گرفت. این سبک از بازاریابی، برای شرکت‌های بیمه می‌تواند به برندها کمک کند تا مخاطبان خود را افزایش دهند و استراتژی‌های بازاریابی و فروش در صنعت بیمه عمر و سایر بیمه‌های خود را اصلاح کنند. در آخر اگر کارگزار بیمه هستید و یا اطلاعات بازاریابی خوبی در این صنعت دارید، درصورتی‌که نظر و پیشنهاد خود را برای بهبود کیفیت مطالب در انتهای متن درج کنید خرسند می‌شویم.

علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها