امروزه که گوشی‌های همراه به یک ضرورت تبدیل شده‌اند، لوازم جانبی این گوشی‌ها نیز – به دلیل نیاز گسترده افراد – از این دامنه‌ی این ضرورت خارج نیستند. در هر گوشه و کنار از شهر شما ممکن است یک فروشگاه موبایل و یا لوازم جانبی موبایل وجود داشته باشد؛ زیرا تقاضا برای این محصول و لوازم جانبی‌اش بسیار بالا است.

نتیجه مطالعات We Are Social نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از جمعیت جهان تلفن همراه دارند و در هر ثانیه 9 کاربر جدید به این جمعیت اضافه می‌شود؛ به همین دلیل است که بازاریابی آنلاین برای صاحبان کسب‌وکار در این حوزه بسیار ضروری است.

امروزه تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی آن به اندازه‌ای ارزشمند است که اگر صاحبان کسب‌وکار در این حوزه، آموزش‌های لازم را نبینند و نحوه پیاده‌سازی این آموزش‌ها را نیاموزند، از رقبای خود عقب خواهند ماند و رقبایشان در زمینه فروش بر آن‌ها پیروز خواهند شد.

با این مقدمه، لطفاً برای آشنایی با صفر تا صد نحوه تبلیغات آنلاین و آموزش فروش لوازم جانبی موبایل در فضای مجازی، تا انتها این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا را دنبال کنید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

تبلیغات فروش موبایل و لوازم جانبی: تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

با تغییر زمانه، رویکرد کسب‌وکارها نیز تغییر کرده است و تمایل ما به تغییر و ایجاد راه‌هایی برای امکان‌پذیر کردن آن، بسیاری از امور – از جمله بازاریابی – را به مسیر متفاوتی سوق داده است. بازاریابی سنتی قدمی به عقب برداشته و بازاریابی به شیوه‌ی نوین، رهگذری جدید از تبلیغات را پیش روی صاحبان کسب‌وکارهای مختلف قرار داده است؛ رهگذری که بسیار کاراتر و بهینه‌تر از بازاریابی به سبک سنتی است.

اگرچه با روی کار آمدن اینترنت، همه استراتژی‌های بازاریابی سنتی از بین نرفته‌اند و برخی از این استراتژی‌ها کماکان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تکنیک‌های فعلی – که توسط متخصصان بازاریابی پیاده‌سازی می‌شوند – بسیار محبوب‌تر از آنچه قبلاً می‌دانستیم، هستند.

برای استفاده از روش‌های بازاریابی سنتی می‌توانید تابلوهایی در اطراف مغازه موبایل فروشی یا مغازه فروش لوازم جانبی موبایل خود نصب کرده و پیشخوان‌ها را با محصولات جذاب تزئین نمایید؛ یا حتی بیلبوردهایی در سطح شهر را نیز برای جذب عموم قرار دهید؛ اما نکته اینجا است که در کنار این قبیل از تبلیغات، نباید تبلیغات آنلاین را دست‌کم بگیرید؛ پس بهتر است کسب‌وکار خود را در نتایج جستجوی وب و شبکه‌های اجتماعی – که بزرگ‌ترین ویترین مجازی بیزینس‌های مختلف هستند – در معرض دید عموم قرار دهید.

همچنین شما می‌توانید یک وب‌سایت مناسب برای فروش موبایل و لوازم جانبی آن طراحی کنید و محصولات خود را با پیشنهادات شگفت‌انگیز – برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود – فهرست نموده و از این طریق آن‌ها را به فروش برسانید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید برای فروش آنلاین گوشی یا تلفن همراه و فروش لوازم جانبی موبایل به مشتریان، با وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک مرتبط همکاری کنید.

مخلص کلام اینکه؛ با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر شیوه‌های تبلیغاتی، پیاده‌سازی تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای فروش موبایل و لوازم جانبی – در کنار حفظ پیاده‌سازی مرسوم بازاریابی سنتی – می‌تواند فروش شما را چندین برابر کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا فروشندگان موبایل و لوازم جانبی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

اینترنت، بازار کاملاً جدیدی را برای کسب‌وکارها – در زمینه‌های مختلف – به ارمغان آورده؛ به‌همین خاطر، دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به هنجاری برای کسب‌وکارهای مختلف موفق تبدیل شده است و اگر از آن غافل شوید، کسب‌وکار شما در آینده رشد نخواهد کرد. بازاریابی دیجیتال می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای رشد کسب‌وکارهای مرتبط با فروش موبایل و لوازم جانبی آن به ارمغان بیاورد؛ همچنین این نوع بازاریابی – با تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی که ارائه می‌دهد – قادر است یک کسب‌وکار را برای کاربران فضای مجازی به یک برند تبدیل نموده و فروش آن را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش دهد.

ازآنجایی‌که هدف شما – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی – افزایش سود است؛ لذا اگر می‌خواهید پیشرفت‌هایی را در کسب‌وکارتان مشاهده کنید یا فروش خود را افزایش دهید، می‌بایست به دنیای بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ ورود کنید.

حال که با ضرورت بهره‌گیری از بازاریابی دیجیتال – برای صاحبان یک کسب‌وکار در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی آن – آشنا شدید، در ادامه به چگونگی ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال برای صاحبان این قسم از کسب‌وکار پرداخته و تکنیک‌ها و روش‌های مربوط به این نوع بازاریابی را معرفی می‌نماییم. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

قدم به قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال فروش موبایل و لوازم جانبی آن

قبل از اینکه بازاریابی دیجیتال در بخش فروش موبایل و لوازم جانبی خود را شروع کنید، باید بدانید اهدافتان چیست؟ آیا می‌خواهید درآمد شرکت خود را افزایش دهید؟ آیا قصد دارید با مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است هنوز برند شما را نشناسند، تماس بگیرید؟ آیا می‌خواهید مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهید؟ یا تمایل دارید با روش خاصی اعتماد خریدار را جلب کنید؟ استراتژی دیجیتال مارکتینگ فروش موبایل و لوازم جانبی آن قرار است اقداماتی را که انجام می‌دهید و معیارهایی را که دنبال می‌کنید را – بر اساس این اهداف – هدایت کند. این استراتژی لازم است شامل موارد زیر باشد:

  • جمعیت‌شناسی مشتری (شناخت جامعه هدف)
  • اهداف تجاری
  • جدول زمانی
  • بودجه بازاریابی دیجیتال

هنگامی‌که می‌دانید چه چیزی را می‌خواهید انجام دهید و چه هدف مشخصی دارید، بعد از آن می‌توانید در مورد چگونگی انجامش تصمیم بگیرید. اغلب، این موضوع نیاز به سطحی از آزمون‌و‌خطا دارد؛ زیرا شما باید وارد بازار شوید و در مورد انتظارات مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. هرچند که استراتژی شما در طول زمان – به‌احتمال بسیار زیاد – تغییر خواهد کرد، اما در نظر داشته باشید داشتن یک پایه محکم، بسیار حائز اهمیت است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش موبایل و لوازم جانبی

برای موفقیت و محبوبیت در کسب‌وکار خود لازم است که با تکنیک‌ها و ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ در خصوص فروش موبایل و لوازم جانبی آن آشنا باشید و این تکنیک‌ها را برای فروش بهتر محصولاتتان به‌کار گیرید. در ادامه به معرفی این تکنیک‌ها می‌پردازیم.

ایجاد یک وب سایت فروشگاهی برای فروش موبایل و لوازم جانبی

اولین تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از کسب‌وکارها، ازجمله کسب‌وکاری در زمینه فروش موبایل و لوازم جانبی، ایجاد یک وب‌سایت فروشگاهی است. شاید خود شما نیز به این نتیجه رسیده باشید که برای کسب‌وکارتان به یک وب‌سایت نیاز دارید اما سؤالی که در این زمینه متداول است این است که: چگونه یک فروشگاه آنلاین لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنیم؟

پاسخ به این سؤال بسیار سخت نیست اما اجرای آن کار هر کسی نمی‌تواند باشد؛ زیرا بسیاری از مراحل ایجاد یک وب‌سایت، تخصصی بوده و برای کسی که سررشته‌ای در این امور ندارد، کار چندان آسانی نیست. اولین مرحله ثبت دامنه و خرید هاستینگ است. پس از آن می‌توانید از CMS وردپرس کمک بگیرید و با استفاده از افزونه ووکامرس یک فروشگاه آنلاین قدرتمند برای خود ایجاد کنید. البته خود شما – به‌عنوان کسی که مایل است با هزینه بسیار اندک یک فروشگاه اینترنتی برای کسب‌وکارش بسازد – نیز می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما اگر قصد دارید نتیجه کار حرفه‌ای باشد، پیشنهاد می‌شود از یک متخصص طراحی وب‌سایت کمک بگیرید.

شایان ذکر است که صرف زیبایی ظاهری وب‌سایت فروشگاهی‌تان کافی نیست و لازم است تا وب‌سایت‌تان در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های مختلف به‌خوبی نمایش داده شود و کدهای آن برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی شده باشد.

بهینه سازی (سئو) وب سایت

هدف سئو (SEO) این است که یک کسب‌وکار در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب کند و در نهایت ترافیک موتورهای جستجو را به وب‌سایت آن کسب‌وکار هدایت نماید. برای انجام این کار در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی آن، بازاریابان سئو در مورد کلمات و عباراتی که خریداران موبایل و لوازم جانبی گوشی برای جستجوی خود در گوگل استفاده می‌کنند، به تحقیق می‌پردازند و بر اساس تحقیق کلمات کلیدی، محتوا تولید می‌نمایند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئو یک استراتژی بازاریابی است که کسب‌وکارها را ملزم می‌کند تا بر افزایش رتبه وب‌سایت خود تمرکز کرده و ترافیک آن را افزایش دهند. هرچه رتبه وب‌سایت شما در صفحه نتایج (SERP) گوگل بالاتر باشد، شانس بیشتری برای رشد برند شما وجود دارد و شانس فروش بیشتری نیز خواهید داشت. درک این نکته نیز مهم بوده که یکی از چیزهایی که بازاریابی آنلاین از طریق سئو را به چالش می‌کشد این است که همیشه باید با گوگل و جدیدترین الگوریتم آن پیش بروید.

علاوه بر بهینه‌سازی وب‌سایت برای صفحه‌نمایش‌های مختلف، باید محتوا و ساختار کدهای آن را برای کاربران و مرورگرهایشان بهینه‌سازی کنید. به بهینه‌سازی محتوا و ساختار کدهای یک وب‌سایت برای کاربران، سئو (SEO) گفته می‌شود. بهبود سئوی سایت، به شما کمک می‌کند تا در رتبه‌های جستجو بالا بروید و توسط افرادی که در جستجوی یک موبایل یا لوازم جانبی آن هستند، دیده شوید.

به‌طورکلی دو نوع رویکرد برای بهبود سئوی یک وب‌سایت وجود دارد:

  1. سئو داخلی
  2. سئو خارجی

یک استراتژی سئوی خوب، به هر دو رویکرد نیاز دارد.

سئوی داخلی، شامل مواردی است که خودتان بر روی صفحات داخل سایتتان اعمال کنید، مانند:

  • محتوایی که منتشر می‌کنید.
  • کلیدواژه‌هایی که برای تولید محتوا بر روی وب‌سایتتان انتخاب می‌کنید.
  • لینک‌های داخلی که از یک صفحه به سایر صفحات وب‌سایت خود می‌دهید.
  • تگ‌هایی که انتخاب می‌کنید.
  • عنوان یا تایتلی که برای هر صفحه از سایت خود انتخاب می‌کنید.
  • متای توضیحات یا Meta Description هایی که می‌نویسید.
  • و…

و سئوی خارجی، شامل مواردی است که از خارج وب‌سایت شما، بر روی آن اعمال می‌شود. سئوی خارجی موارد متعددی را شامل می‌شود ازجمله:

  • محتوای وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود یا به صفحه‌ای از صفحات سایتتان از شبکه‌های اجتماعی لینک داده شود.
  • خرید بک‌لینک از سایت‌های دیگر. این کار، بیشتر به‌منظور هدایت کاربرانِ دیگر سایت‌ها به صفحه یا صفحات خاصی از وب‌سایت شما صورت می‌پذیرد.
  • خرید ریپورتاژ آگهی. ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، روی این لینک [+] کلیک کنید.
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا

نکته نهایی این‌که، به خاطر داشته باشید که پس از شروع کار، بر روی سئوی وب‌سایت خود، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شاهد یک تغییر بزرگ باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هدایت کاربران به سایت از طریق ترافیک غیر ارگانیک

ترافیک ارگانیک به ترافیکی گفته می‌شود که از طریق گوگل و دیگر موتورهای جستجو به وب‌سایت شما وارد می‌شود؛ ترافیک غیر ارگانیک نیز ترافیکی است که به‌غیر از موتورهای جستجو به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌شود. یعنی مثلاً شما، کاربران را از شبکه‌های اجتماعی، از قرار دادن بنری در وب‌سایت‌های دیگر و… به وب‌سایت خود هدایت می‌کنید.

نتیجه کارهایی که شما برای سئوی سایت خود انجام می‌دهید، این است که «ترافیک ارگانیک» را به وب‌سایت خود هدایت می‌کنید، اما همان‌طور که گفته شد، نکته مهمی که در مورد سئو وجود دارد این است که پس از استارت کار آن بر روی وب‌سایت کسب‌وکار خود، ماه‌ها طول می‌کشد تا به ترافیک موردنظر خود دست یابید. در این میان، روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید سریع‌تر به ترافیک موردنظر خود (البته ترافیک غیر ارگانیک) برسید. استفاده از 1. تبلیغات گوگل، 2. پرداخت به‌ازای هر کلیک و 3. تبلیغات کلیکی هوشمند سه مورد از بهترین روش‌ها است. در ادامه هر سه مورد را خدمت شما توضیح داده‌ایم.

استفاده از تبلیغات گوگل (گوگل ادز)

یکی از بهترین روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا کاربران هدف خود را به وب‌سایت‌تان وارد کنید، استفاده از تبلیغات پولی موتورهای جستجو و سرویس گوگل ادز (Google Ads) است. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید از سد وب‌سایت‌های رقیب عبور کنید و لینک موردنظر از وب‌سایت خودتان را در صفحه اول گوگل به کاربران هدف خود نشان دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید این لینک [+] را مطالعه کنید.

 

استفاده از روش تبلیغات کلیکی و پرداخت به ازای کلیک یا PPC

 PPC یک تکنیک بازاریابی دیجیتال است که ترافیک پولی را به وب‌سایت تجاری شما می‌کشاند. به عبارت دیگر به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک شود، تبلیغ‌کننده از شما – به ازای هر کلیک – مبلغی را دریافت می‌کند. این روش بازاریابی بسیار سریع عمل می‌کند و به بهتر دیده شدن برند شما کمک می‌کند.

 

تبلیغات کلیکی هوشمند

علاوه بر تبلیغات کلیکیِ موتورهای جستجو و PPC، نمونه‌ای دیگر از تبلیغات کلیکی، موسوم به «تبلیغات کلیکی هوشمند» نیز وجود دارد که برای صاحبان کسب‌وکاری که قصد دارند، تبلیغات آنلاین خود را به‌صورت هدفمندتر انجام دهند، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را به‌صورت آنلاین تبلیغ کنید، می‌توانید از «تبلیغات کلیکی هوشمند» بهره‌مند شوید. مزیت استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند، این است که به ازای هر ریالی که صرف این نوع تبلیغات می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کاربران سطح وب، بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و با برند شما آشنا شده‌اند.

شیوه انجام «تبلیغات کلیکی هوشمند» به این صورت است که شما با یک آژانس تبلیغاتی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهد، تماس می‌گیرید و از آنها می‌خواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حین تماس نیز می‌توانید از آنها بپرسید که در ازای دریافت چه قیمتی و در چه سایت‌هایی قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند؟ آنها نیز بنر تبلیغاتی شما را در جایگاه‌های خاصی از وب‌سایت‌های موردنظر – برای یک مدت‌زمانی توافقی – قرار می‌دهند.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد تبلیغات قابل‌انتشار آن، زیاد باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات را به‌طور هوشمند و با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما نمایش دهد.
  • سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب داشته باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش

بعد از آنکه وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده و از روش‌های ارگانیک و غیر ارگانیک برای آن ترافیک بالایی جذب کردید، اینک برند شما در حال شناخته شدن و کسب‌وکار شما رو به رشد است. در این قدم، می‌توانید به راه‌اندازی یک سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) فکر کنید!

اگر مدت قابل‌ملاحظه‌ای است که در زمینه فروش موبایل و لوازم جانبی آن مشغول به فعالیت هستید، احتمالاً اسم «سیستم همکاری در فروش دیجیکالا» به گوشتان آشنا باشد. «همکاری در فروش» یکی از روش‌هایی است که کسب‌وکارها از افراد بیرون مجموعه‌شان می‌خواهند که محصولاتشان را تبلیغ کرده و آن‌ها را به فروش برسانند؛ آن افراد نیز به ازای فروش هر محصول یک درصد (پورسانت) از آن کسب‌وکار دریافت می‌کنند.

شما نیز می‌توانید پس از رشد وب‌سایت و شناخته شدن برند خود – مانند دیجیکالا – یک سیستم همکاری در فروش راه‌اندازی کنید تا به این ترتیب، میزان فروش خود را افزایش دهید.

مزیت این روش این است که بخشی از فروش کسب‌وکار شما بر عهده کسانی خواهد بود که خارج از مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند و این یعنی شما می‌توانید تمرکز خود را روی بخش‌های دیگر کسب‌وکار خود بگذارید؛ درحالی‌که به فروش ناشی از سیستم افیلیت مارکتینگ امیدوار هستید. مقاله‌ای با عنوان «همکاری در فروش Affiliate Marketing چیست؟ | چگونگی کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ» می‌تواند اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

محصولات فروشگاه آنلاین خود را به «تُرب» معرفی کنید.

«ترب» یک موتور جستجوی هوشمند محصولات است که با هدف مقایسه شفافِ قیمت کالاهای مختلف از جمله: موبایل و تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر، اداری، هایپر مارکت، لوازم‌خانگی، مد و پوشاک، زیبایی و بهداشت، صوتی و تصویری، خودرو و وسایل نقلیه، ورزش و سرگرمی، سلامت و پزشکی و… راه‌اندازی شده است.

«ترب» یک استارت‌آپ شناخته‌شده است؛ مخصوصاً برای کسانی که می‌خواهند گوشی، لپ‌تاپ و لوازم دیجیتالی بخرند! این دسته از افراد به وب‌سایت یا اپلیکیشن «ترب» مراجعه می‌کنند و با مقایسه قیمت محصول موردنظرشان در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی، ارزان‌ترینِ آن را سفارش می‌دهند.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی نیز در این موتور جستجوی هوشمندِ محصولات، ثبت‌نام نموده و از آن به‌عنوان ویترین محصولاتشان استفاده کرده‌اند و با این تکنیک، تعداد قابل‌توجهی از محصولات خود را در این موتور جستجو به فروش رسانده‌اند.

بر این اساس، به شما نیز پیشنهاد می‌شود که پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود، آن را در «ترب» ثبت کنید تا شما نیز از این رهگذر، بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. نکته مهم در این خصوص این است که سعی کنید، قیمت محصول خود را نسبت به بازار – به‌قدر معقولی – پایین‌تر اعلام کنید تا شانس فروش خود در «ترب» را افزایش دهید.

ترب، موتور جستجوی هوشمند خرید
ترب، موتور جستجوی هوشمند خرید

ایجاد حساب کاربری و حضور گسترده در شبکه های اجتماعی

علاوه‌بر طراحی وب‌سایت، سئوی آن و تبلیغات کلیکی هدفمند، نباید از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی غافل شوید! بسیاری از افراد هستند که جستجوها و خرید موبایل و وسایل جانبی آن را از طریق پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام انجام می‌دهند. پس بهتر است حضور خود در فضای مجازی را محدود به موتورهای جستجو نکنید و از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، تلگرام و… برای تبلیغات خود در کنار وب‌سایت‌تان بهره ببرید. این پلتفرم‌ها توسط فروشندگان موبایل و لوازم جانبی برای تبلیغ برند خود با ایجاد محتوای ارزشمند استفاده می‌شود. همچنین در این پلتفرم‌ها صاحبان مشاغل می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در بیوی شبکه های اجتماعی خود از «بهلینک» استفاده کنید.

داشتن اطلاعات جامع و مناسب در بیوی اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند برای معرفی شما – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در حوزه  روانشناسی – و معرفی فعالیت‌ها و خدمات‌تان، مانند یک «کارت ویزیت آنلاین» عمل کند. با «بهلینک» این امکان به‌راحتی فراهم شده و دیگر محدودیتی برای درج اطلاعات در بیوی شبکه‌های اجتماعیِ خود نخواهید داشت. دلایل زیادی برای استفاده از «بهلینک» وجود دارد، ازجمله:

  • امکان درج چند لینک – به‌جای یک لینک – در بیوی شبکه‌های اجتماعی
  • امکان درج آدرس پست‌های اخیر در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی
  • امکان وارد کردن لینک صفحه محصولات و خدمات
  • امکان درج شماره تماس‌های مختلف به‌همراه آیدی پیام‌رسان‌هایی مثل واتسپ و تلگرام
  • امکان ثبت پاسخ سؤالات متداول
  • امکان ارائه تاریخچه‌ی کوتاه از کسب‌وکار
  • امکان نمایش آدرس دقیق پستی کلینیک روانشناسی شما

شایان ذکر است که استفاده از «بهلینک» رایگان است. برای استفاده از این سرویسِ پرکاربرد، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

بِهلینک – کارت ویزیت آنلاین شما
بِهلینک – کارت ویزیت آنلاین شما

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک تکنیک است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به‌جای اینکه محصولاتشان را به مشتریان خود عرضه کنند، محتوای حائز ارزشی را به مشتریان خود ارائه دهند. بازاریابی محتوا بر ارزش و ایجاد محتوایی تمرکز دارد که مشتریان را جذب کند. لذا متن تبلیغات لوازم جانبی موبایل را باید طوری نوشت که نیازهای مشتریان را پوشش دهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی ویدئویی

ویدئو، محبوب‌ترین محتوایی است که در شبکه‌های اجتماعی – به‌صورت آنلاین – به اشتراک گذاشته می‌شود. این نوع بازاریابی، یک محتوای بازاریابی مؤثر است که مشتریان بیشتری را به کسب‌وکار شما جذب می‌کند. شما می‌توانید از بازاریابی ویدئویی به طرق مختلف استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از آن برای تبلیغ برند یا محصول خود، نمایش پشت‌صحنه کسب‌وکارتان، به اشتراک‌گذاری داستان‌ها و توصیفات استفاده نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی ایمیلی

یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است که اگر به‌صورت اصولی انجام شود، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالایی را دارد. بازاریابی ایمیلی شامل ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده برای مخاطبان هدف یا مشتریان قبلی است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید و انتشار محتوای باکیفیت

کلمات کلیدی همان عبارت‌های جستجویی هستند که می‌خواهید سایت شما برای آن کلمات در صفحه جستجو نمایش داده شود. در حال حاضر – به یُمن پیشرفت الگوریتم‌های گوگل – دیگر نیازی نیست برای دیده شدن بهتر، محتوای خود را با تعداد زیادی از کلمات کلیدی و تنوع کلمات کلیدی پر کنید. نوشتن محتوای با کیفیت بالا که از کلمات کلیدی در هدرها و چند بار در محتوای صفحه استفاده شده باشد کافی است. با این کار صفحات شما در نتایج جستجو رتبه بهتری پیدا می‌کنند.

توجه به نظرات کاربران آنلاین

از مخاطبان آنلاین شما چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد. شما از طرف کاربران بازخورد صادقانه‌ای در مورد کمپین‌ها و پیام‌رسانی دریافت خواهید کرد. ترکیب تفسیر و نظر طرفداران از برند شما می‌تواند محتوای تازه و طرفداران بیشتری را برای برند شما به ارمغان آورد. اگر می‌خواهید فروش بیشتری را تجربه کنید و برند خود را بهتر به کاربران بشناسانید، نباید از نظرات، کامنت‌ها و انتقادات خریداران خود غافل شوید. شما می‌توانید برای بهبود کیفیت کار خود از نظرات کاربران استفاده کنید. همچنین، درصورتی‌که کاربران از خرید خود راضی باشند و خدمات کاملی را دریافت کنند، با بیان نظرات خود می‌توانند باعث جذب مشتریان جدید شوند.

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای فروش موبایل و لوازم جانبی (در 10 گام)

اکنون که در مورد انواع مختلف تکنیک‌های دیجیتال مارکتنیگ برای فروش موبایل و لوازم جانبی آن، اطلاعاتی را به‌دست آورده‌اید، زمان آن رسیده است تا با 10 مرحله مهم در خصوص طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود آشنا شوید و آموزش تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای فروش موبایل و لوازم جانبی را با شناخت این 10 مرحله تکمیل کنید.

مرحله 1: یک پرسونای مشتری (Customer Persona) ایجاد کنید.

دیجیتال مارکترها قبلاً، اطلاعات کمی و کیفی را در مورد مخاطبان هدف جمع‌آوری می‌کردند که شامل: سن، جنسیت، شغل، علایق و آدرس محل سکونت می‌شد؛ اما در سال‌های اخیر، تعریف مخاطب هدف (مشتری بالقوه) به سطح بالاتری ارتقاء یافته است؛ سطحی که علاوه‌بر اطلاعات کمی و کیفی پیشین، شخصیت و پرسونای مخاطبان هدف را نیز شامل می‌شود.

پرسونای مشتری اصطلاحی است که برای توصیف ایده‌آل مشتری استفاده می‌شود و می‌توان آن را از طریق نظرسنجی و تماس با گروه هدف به‌دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در این مورد، بد نیست که مقاله «پرسونا چیست؟» را نیز مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، بدون درک پرسونای مشتریان بالقوه ناقص یا ناکارآمد هستند. همچنین، بد نیست بدانید که برای تعریف شخصیت خریدار خود، می‌توانید از ابزارهای آنلاین مانند: MakeMyPersona، Hootsuite Insigts، جریان‌های جستجو و حتی گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
گوگل آنالیتیکس 4 چیست

مرحله 2: اهداف و ابزارهای خود را شناسایی کنید.

هر دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای می‌داند که این مرحله چقدر اهمیت دارد! شما نیز به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی آن، باید بدانید که بدون اهداف و ابزارها، پیاده‌سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ به‌سادگی کار نخواهد کرد؛ بنابراین، تعیین آن‌ها وظیفه اصلی شماست. مطمئن شوید اهدافی که ایجاد کرده‌اید مناسب هستند و حتماً ابزارهایی که شما را در پیاده‌سازی استراتژی برای رسیدن به اهداف کمک می‌کنند را شناسایی و از بین آن‌ها بهترین‌ها را تعیین کنید.

مرحله 3: روی بلاگ نویسی در وب سایت خود تمرکز کنید.

ایجاد محتوایِ با کیفیتِ بالا برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است. وبلاگ‌نویسی یکی از راه‌های ایجاد محتوای باکیفیت برای یک وب‌سایت و گسترش استراتژی بازاریابی محتوا است. این کار نتایج حیاتی را رقم می‌زند. از جمله: آوردن ترافیک بیشتر به وب‌سایتتان، تقویت حضورتان در رسانه‌های اجتماعی، قرار گرفتن در برابر سایر شرکت‌ها و… .

اگر وبلاگی دارید که به‌طور منظم به‌روز می‌شود و بازدیدکنندگان آن را مفید می‌دانند، به این معنی است که وب‌سایت شما به‌راحتی از طریق موتورهای جستجو پیدا می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک پلتفرم برای کمپین بازاریابی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی – زمان رسیدگی به وبلاگ و تولید محتوا را ندارید، پیشنهاد می‌شود که حتماً به دنبال خدمات وبلاگ‌نویسی برای پشتیبانی باشید.

مرحله 4: استراتژی دیجیتال مارکتینگ فعلی خود را ارزیابی کنید.

کانال‌های دیجیتالی از جمله: وب‌سایت، محتوای وبلاگ، حساب رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بومی، گوگل ادز، تبلیغات پولی و غیره خود را تجزیه و تحلیل کنید. از خود بپرسید که عملکرد شما در این خصوص چقدر مؤثر بوده و چگونه می‌توان از آن‌ها در سال آینده استفاده کرد؟ اگر فرآیند استراتژی بازاریابی دیجیتال آینده شما همه این عناصر را در بر نگیرد، اشکالی ندارد؛ اما حتماً از کانال‌هایی استفاده کنید که در سال قبل مؤثر بوده‌اند.

مرحله 5: فرآیند بازاریابی و فروش خود را اتوماتیک کنید.

خودکار کردن فرآیند بازاریابی، امری بسیار خطیر و بزرگ است و تنها با فناوری و نرم‌افزار جدید بهتر می‌شود. پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی پیشروی امروزی می‌توانند برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ابزاری شگفت‌انگیز باشند و خودکارسازی فعالیت‌هایی مانند: بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، تولید مشتریان بالقوه و غیره را برای شما آسان کنند. به علاوه، یافتن پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی که با سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) شرکت شما یکپارچه شده‌اند، امری آسان است و کل فرآیند فروشتان را بهبود می‌بخشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مرحله 6: فروشگاه خود را برای نسخه موبایل بهینه سازی کنید.

این بهینه‌سازی شامل: سرعت صفحه، طراحی ریسپانسیو وب‌سایت و سایر روش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد تا اطمینان حاصل شود افرادی که با استفاده از دستگاه تلفن همراه به سایت شما می‌آیند، به خوبی در سایت شما جابه‌جا می‌شوند و خدمات و محصولات شما را به بهترین وجه مشاهده می‌نمایند.

مرحله 7: دسترسی مشتریان به خود را آسان کنید.

تجارت آنلاین تماماً در مورد ارتباط با مشتریان بالقوه است؛ بنابراین، ترافیک وب‌سایت شما باید بالا باشد تا از نتایج مثبت اطمینان حاصل کنید. همچنین، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید این اطمینان را ایجاد کند که مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان شما تلاشی غیرضروری برای ارتباط با شما انجام نمی‌دهند. بر این اساس، ایجاد راه‌هایی برای تعامل هرچه راحت‌تر مشتریان با شما برای کسب‌وکارتان هم بسیار ارزشمند و هم به‌شدت حیاتی است.

مرحله 8: فناوری مناسب در پیاده سازی استراتژی خود را انتخاب و از آن استفاده کنید.

اگر از فناوری ناکارآمد یا نامناسب استفاده شود، تلاش بازاریابی به هدر می‌رود. برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب، به ابزارهایی مانند: نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی و همچنین ابزارهای صنعتی برای بازاریابی نیاز دارید. گفتنی است ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند در هر مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال به شما کمک کنند.

مرحله 9: تمایزات خود با رقبا را زیر نور افکن ببرید.

تجربه نشان داده است که اگر شرکت شما تفاوتی با رقبایتان ندارد، نباید انتظار سود بالایی داشته باشید! با صحبت کردن با مشتریان و پرسیدن دلیل انتخاب شرکتتان، تفاوت خود را با دیگران بشناسید و با هایلایت کردن همین تفاوت‌ها، خود را از رقبا متمایز کنید. همچنین شما باید رقبا را تحلیل کنید و در زمینه ارائه خدمات، بهتر از آن‌ها عمل نمایید.

مرحله 10: با نظارت مستمر بر استراتژی پیاده سازی شده، روند پیشرفت خود را پیگیری کنید.

نظارت مستمر باید انجام گردد تا اطمینان حاصل شود که استراتژی به‌کار گرفته شده، کارآمد است. این کار با اختصاص تیم‌هایی که این وظیفه را انجام می‌دهند انجام می‌شود. به یاد داشته باشید که از اشتباهات درس بگیرید و همیشه فرصت‌هایی را برای بهبود پیدا کنید!

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ایده های خلاقانه برای تبلیغ لوازم جانبی تلفن همراه

شرکت‌های موفق می‌دانند که تبلیغات فروش یکی از مؤثرترین روش‌ها برای افزایش رضایت مشتری و افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش است. شما می‌توانید برای فروش موبایل و لوازم جانبی متناسب با تکنیک‌های زیر محتوای خوبی را ارائه کنید و ایده خلاقانه برای تبلیغ لوازم جانبی تلفن همراه خلق کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یک محصول را بخرید و یک خدمت یا محصول رایگان دریافت کنید.

ارائه دو محصول مورد تقاضا با قیمتِ کاهش‌یافته و برای مدت کوتاه، احساس فوریت را ایجاد می‌کند که می‌تواند فروش را افزایش دهد. نکته مهم این است که این نوع تبلیغات به‌ندرت هزینه دارد و برای افزایش درآمد طراحی شده است. برای مثال یکی از ایده‌های خلاقانه برای تبلیغ لوازم جانبی تلفن همراه این می‌تواند باشد که شما به مشتریان اعلام کنید که اگر تا فلان تاریخ، فلان گوشی را از شما بخرند، شما به‌عنوان هدیه، گارد آن گوشی یا یک وسیله جانبی کاربردی مرتبط با آن گوشی را به آن‌ها هدیه می‌دهید؛ یا به‌عنوان یک خدمت، هزینه گارانتی آن گوشی را از آن‌ها نمی‌گیرید.

یک محصول را بخرید و مبلغی را به عنوان هدیه برای خرید محصول بعدی دریافت کنید.

بسیاری از خریداران بدشان نمی‌آید که با خرید یک محصول، مبلغی را برای خرید بعدی از شما دریافت کنند. این کار تقریباً مانند این است که از ابتدا هزینه کمتری برای خرید محصول پرداخت کنند و سپس پول اضافی را برای خرید سایر محصولات داشته باشند. این تکنیک معمولاً منجر به وفاداری و خرید بیشتر مشتریان می‌شود؛ پس، این نوع پیشنهاد هم برای شما و هم برای مشتریانتان یک معامله برد-برد است.

از تخفیفات مناسبتی و تخفیفات مربوط به سبک زندگی استفاده کنید.

تخفیف‌های سبک زندگی برای یک حرفه، گروه سنی یا جمعیتی خاص مانند: معلمان، دانش‌آموزان، جانبازان و… اعمال می‌شود. درحالی‌که می‌توانید این تبلیغات را در تمام طول سال ارائه دهید، اما ماه‌ها و روزهایی از سال نیز به گروه‌های خاصی از افراد اختصاص داده شده است؛ بنابراین حتماً از این فرصت‌ها و مناسبت‌ها بهره ببرید. برای این منظور، مراقب تقویم خود باشید تا بتوانید تبلیغات مناسبتی و سبک زندگی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و نتایج آن‌ها را به حداکثر برسانید!

به ازای خرید فلش یا دیگر لوازم جانبی موبایل، برای خرید گوشی به مشتریان خود تخفیف دهید.

تجربه نشان داده است که فروش فلش باعث ایجاد حس فوریت در بین مشتریان شما برای خرید می‌شود. بنابراین، درصورتی‌که یک فروشگاه آنلاین دارید، فروش فلش ممکن است یکی از مؤثرترین استراتژی‌های کسب سود بیشتر برای شما باشد. علاوه‌بر فلش، سایر لوازم و لوازم جانبی گوشی‌های همراه – ازآنجایی‌که قیمت کمتری دارند – را می‌توانید به‌راحتی و با تخفیف بفروشید. البته تخفیف را بر روی خودِ فلش یا لوازم جانبی خریداری‌شده اعمال نکنید و آن را برای سبد خریدهای سنگین‌تر مشتریان (نظیر خرید موبایل) نگه‌دارید. شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای اعلام زمان شروع این نوع فروش استفاده کنید. شما حتی می‌توانید یک هشتگ سرگرم‌کننده ایجاد کنید تا این نوع خرید را برای مخاطبان هدف خود هیجان‌انگیز نشان دهید.

از تکنیک ارسال رایگان و عودت رایگان استفاده کنید.

راه‌حل دیگر برای فروش بیشتر، ارسال رایگان و عودت رایگان است. ارسال رایگان یکی از آخرین موانعی را که می‌تواند مانع از تکمیل سفارشات توسط مشتریان شود را برطرف کند. این امر کلیدی است؛ زیرا تردید در خرید امری طبیعی است و زمانی که مشتری قبلاً از شما خرید کرده است و محصولات شما را دوست داشته باشد، خیلی زودتر سفارش فعلی خود را ثبت می‌کند.

از تکنیک عودت مبلغ در صورت عدم رضایت مشتری از محصول بعد از 7 روز استفاده کنید.

شما با استفاده از این تکنیک به مشتریان بالقوه خود این اطمینان را می‌دهید که با خیال راحت‌تر از شما خرید کنند؛ زیرا اگر از محصول شما خوششان نیاید، این امکان برایشان فراهم است تا محصول را به شما برگردانند و پولشان را پس بگیرند.

از تکنیک امتیازات وفاداری استفاده کنید.

این روش می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای مشتریان باشد. شما می‌توانید امتیازات وفاداری مشتریانتان را برای مدت محدودی دو یا سه برابر کنید تا انگیزه خوبی برای خرید به‌دست آورند. حتی ممکن است برای ثبت‌نام در برنامه وفاداری خود، امتیاز ارائه دهید، که می‌تواند مشتریان را به خرید بیشتر از آنچه در ابتدا داشته‌اند، سوق دهد. کارت پانچ نیز یک گزینه شناخته شده است که باعث می‌شود مشتریان پس از تعداد معینی خرید، واجدالشرایط یک پیشنهاد ویژه شوند. حتی برخی از کسب‌وکارها هر بار که مشتریان از کارت‌های خود استفاده می‌کنند، تخفیف کوچکی نیز به آنان ارائه می‌دهند.

از تکنیک برگزاری مسابقات در رسانه های اجتماعی و دادن هدایا استفاده کنید.

برگزاری یک مسابقه و اعطای جایزه در اینستاگرام، فیسبوک یا پلتفرم اجتماعی انتخابی مخاطبان هدف شما، راهی عالی برای علاقه‌مند کردن مشتریان جدید به کسب‌وکارتان و به‌دست آوردن فالوورهای با کیفیت بیشتر است. به‌عنوان مثال، یکی از روش‌های رایج این است که از فالوورهایتان بخواهید تعداد معینی از افراد را در قسمت کامنت یکی از پست‌هایتان تگ کنند یا آن پست را در استوری‌های خود منتشر نمایند تا شانس برنده شدن داشته باشند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

از تکنیک تخفیف های ارجاعی استفاده کنید.

رادارِ دیجیتال مارکتنیگ شما باید به‌گونه‌ای باشد تا مشتریان جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن شکار کند! یکی از راه‌های جذب مشتریان جدید این است که وقتی مشتریان فعلی، دوستی را به شما معرفی نموده یا شما را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند، از شما تخفیف یا کد تخفیف بگیرند.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص اصول دیجیتال مارکتینگ در زمینه فروش موبایل رو لوازم جانبی

✅ بهترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال برای فروش موبایل و لوازم جانبی آن کدامند؟

  • راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین
  • بهینه‌سازی فروشگاه آنلاین برای موتورهای جستجو
  • استفاده از تبلیغات گوگل، PPC و تبلیغات کلیکی هوشمند
  • تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی
  • ویدئو مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی محتوایی
  • همکاری در فروش دیجیکالا
  • ثبت‌نام در سامانه تُرُب
  • و…

✅ چگونه یک فروشگاه آنلاین لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنیم؟

اولین مرحله ثبت دامنه و خرید هاستینگ است. پس از آن می‌توانید از CMS وردپرس کمک بگیرید و با استفاده از افزونه ووکامرس یک فروشگاه آنلاین قدرتمند برای خود ایجاد کنید. البته خود شما – به‌عنوان کسی که مایل است با هزینه بسیار اندک یک فروشگاه اینترنتی برای کسب‌وکارش بسازد – نیز می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما اگر قصد دارید نتیجه کار حرفه‌ای باشد، پیشنهاد می‌شود از یک متخصص طراحی وب‌سایت کمک بگیرید.

شایان ذکر است که صرف زیبایی ظاهری وب‌سایت فروشگاهی‌تان کافی نیست و لازم است تا وب‌سایت‌تان در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های مختلف به‌خوبی نمایش داده شود و کدهای آن برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی شده باشد.

متن تبلیغات لوازم جانبی موبایل باید چگونه باشد؟

در نوشتن محتوای باکیفیت از کلمات کلیدی در هدرها و چند بار در محتوای صفحه استفاده کنید. با این کار صفحات شما در نتایج جستجو رتبه بهتری پیدا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطالعه این مقاله بپردازید.

✅ آیا استفاده از بازاریابی و تبلیغات آنلاین برای فروش موبایل و لوازم جانبی آن ضروری است؟

اینترنت، بازار کاملاً جدیدی را برای کسب‌وکارها – در زمینه‌های مختلف – به ارمغان آورده؛ به‌همین خاطر، دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به هنجاری برای کسب‌وکارهای مختلف موفق تبدیل شده است و اگر از آن غافل شوید، کسب‌وکار شما در آینده رشد نخواهد کرد.

لینک مقالات مشابه یا تکمیلی

نتیجه گیری و جمع بندی درباره تبلیغات و فروش آنلاین موبایل و لوازم جانبی

دوران تبلیغات سرد و فریاد زدن گذشته است؛ بازاریابی مدرن بر روی مشتری (بالقوه) تمرکز می‌کند و با تولید محتوای مرتبط، تفاوت ایجاد می‌نماید. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، بازاریابی دیجیتال در بقای کسب‌وکارهای امروزی بسیار مهم و حتی ضروری است. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان رشد کند، باید برند خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید و باید از تکینک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای این منظور استفاده کنید. هرچند دیجیتال مارکتینگ ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما اگر برای یادگیری آن وقت بگذارید، خواهید دید که کسب‌وکار شما با وجود تبلیغات آنلاین، پتانسیل‌های زیادی برای گسترش دارد.

اگر خودتان به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار در حوزه فروش گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی موبایل، وقت انجام اصولی که در این مقاله درباره آنها بحث شد را ندارید، پس پیشنهاد می‌کنیم یک تیم متخصص درحوزه دیجیتال مارکتینگ را استخدام کنید یا این بخش از کسب‌وکار خود را برون‌سپاری نمایید و بر روی آن نظارت داشته باشید.

امیدواریم مطالب و آموزه‌های این مقاله برای شما بسیار کمک‌کننده بوده باشد. باعث خوشحالی ما است اگر سؤالات یا نظرات خود را در خصوص آموزش تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای فروش موبایل و لوازم جانبی را در بخش دیدگاه‌های این نوشتار مطرح کنید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها