ایمیل مارکتینگ 5840 بازدید

در دنیای امروزی ارسال و دریافت ایمیل، از جمله روش‌هایی است که بسیاری از افراد به‌منظور ارتباط با یکدیگر استفاده می‌نمایند. ایمیل (Email) یا «نامه الکترونیکی» روشی ارتباطی است که در عصر مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم در سرتاسر جهان، از طریق آن می‌توانند برای همدیگر متن، تصویر، سند یا فایل‌هایی خاص را ارسال نمایند.

ارسال ایمیل یا نامه‌های الکترونیکی کاملاً رایگان است؛ شما می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ای و تنها با باز کردن حساب کاربری در یاهو، گوگل (یا سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمیلی) – در عرض کمتر از سی ثانیه – در هر کجای دنیا که هستید، برای شخص موردنظرتان یک «نامه‌ی الکترونیکی» ارسال کنید. اگر از کیفیت باز کردن یک حساب کاربری در گوگل یا یاهو اطلاعی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «درست کردن ایمیل شخصی – چگونه Email بسازیم؟» را مطالعه کنید.

 در بسیاری از مواقع ممکن است در صندوق نامه‌های دریافتی خود، ایمیل‌هایی را از سمت افراد، گروه‌ها یا سازمان‌هایی دریافت کنید که این قبیل ایمیل‌ها، برای شما کاملاً بلااستفاده بوده و صرفاً صندوق دریافتی شما را پر می‌کنند. در بسیاری از مواقع نیز پیش می‌آید که در هنگام وب‌گردی – در وب‌سایت‌های مختلف – از شما درخواست ثبت‌نام کرده باشند و از این طریق، ایمیل شما را دریافت کنند؛ سپس هر روزه برایتان نامه‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی زیادی ارسال کنند؛ که برای شما آزاردهنده و اذیت‌کننده است.

برای هر کسی که از ایمیل استفاده می‌کند، ممکن است پیش بیاید که در صندوق نامه‌های دریافتی خود، ایمیل‌های متعدد تبلیغاتی یا اسپم (Spam) را ببیند. تعداد زیاد این قبیل ایمیل‌ها، در Inbox شما، قطعاً پس از مدتی برایتان اذیت کننده خواهد بود؛ زیرا ممکن است در صندوق نامه‌های خود، ایمیل‌های مهم را پیدا نکنید.

لذا در این مقاله‌ی آموزشی از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم، روش‌هایی برای حذف ایمیل‌های انبوه تبلیغاتی را بیان کنیم. این آموزش برای تمام کاربران جیمیل و یاهومیل – چه در کامپیوترها و چه در گوشی‌های همراه – قابل اجرا است و به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام بیان شده است. شایان ذکر است روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده، برای بلاک کردن فرستنده‌ای که برای شما ایمیل‌های متعددی ارسال می‌کند و باعث مزاحمتتان می‌شود، نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

حذف ایمیل های تبلیغاتی در یاهو (Yahoo!)

 برای بلاک کردن و حذف ایمیل‌های مزاحم برای افرادی که از یاهومیل استفاده می‌کنند، دو روش وجود دارد که در ادامه هرکدام به تفکیک بررسی شده‌اند.

روش اول حذف ایمیل های تبلیغاتی در یاهو برای یک فرستنده

1. در ابتدا وارد حساب کاربری خود در یاهو می‌شوید (Sign in).

صفحه ورود به یاهومیل
صفحه ورود به یاهومیل

2. سپس بر روی قسمت نامه‌های خود کلیک نمایید (Mail) و وارد نامه‌های دریافتی‌تان (Inbox) شوید.

صفحه صندوق ایمیل‌های دریافتی در یاهومیل
صفحه صندوق ایمیل‌های دریافتی در یاهومیل

3. سپس بر روی ایمیل مزاحم کلیک کرده و آن را باز کنید. در بالای این صفحه (همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید) مثلثی وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید تا یک لیست آبشاری برای شما باز شود. در این لیست، گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در یاهومیل - گام اول
حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در یاهومیل – گام اول

در بین گزینه‌های موجود از لیست آبشاری بازشده، بر روی گزینه Block Sender (مسدود کردن فرستنده) کلیک کنید. پس از کلیک کردن بر روی این گزینه صفحه دیگری باز می‌شود که از شما درخواست می‌کند تا تأیید نمایید که می‌خواهید ایمیل‌های ارسالی از این فرستنده را مسدود کنید. همان‌گونه که در تصویر زیر می‌بینید، در این صفحه دو گزینه دیگر نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید پیام‌های بعدی این فرستنده به‌دست شما نرسد، کافی است تا صرفاً گزینه اول را تیک بزنید و اگر می‌خواهید تمام پیام‌های ارسال‌شده توسط این فرستنده از Inbox تان حذف شود، گزینه دوم را نیز انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه OK کلیک نمایید.

حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در یاهو میل - گام دوم
حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در یاهو میل – گام دوم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

روش دوم حذف ایمیل های تبلیغاتی در یاهو برای چندین فرستنده

همچنین یاهو به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به‌صورت گروهی، چند فرستنده ایمیل را مسدود نمایید. در این روش، دیگر نیاز نیست که هر ایمیل را یک‌بار باز کرده و ارسال کننده را مسدود کنید. برای انجام این کار:

1. پس از وارد شدن به قسمت Inbox، بر روی چرخ‌دنده بالا و سمت راست صفحه کلیک نمایید.

بلاک کردن همزمان چند فرستنده ایمیل در یاهومیل - گام اول
بلاک کردن همزمان چند فرستنده ایمیل در یاهومیل – گام اول

2. سپس بر روی گزینه تنظیمات (Settings) کلیک کنید.

بلاک همزمان چند فرستنده ایمیل در یاهومیل - گام دوم
بلاک همزمان چند فرستنده ایمیل در یاهومیل – گام دوم

3. پس از این مرحله، به صفحه تنظیمات وارد می‌شوید. در این مرحله بر روی گزینه آدرس‌های بلاک‌شده (Blocked Addresses) کلیک نمایید.

بلاک همزمان چند فرستنده ایمیل در یاهومیل - گام سوم
بلاک همزمان چند فرستنده ایمیل در یاهومیل – گام سوم

4. با کلیک بر روی این گزینه، صفحه دیگری برای شما باز می‌شود که در این صفحه می‌توانید تمام فرستندگانی را که نمی‌خواهید از سمت آن‌ها ایمیلی دریافت نمایید را به آن اضافه کنید. سپس در مرحله آخر تأیید و ثبت نمایید تا به‌صورت گروهی از سمت فرستندگان ثبت‌شده ایمیلی وارد Inbox شما نشود.

بلاک همزمان چند فرستنده در یاهومیل - گام چهارم
بلاک همزمان چند فرستنده در یاهومیل – گام چهارم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حذف ایمیل های تبلیغاتی در جیمیل (Gmail)

برای حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

1. وارد حساب کاربری ایمیل خود گوگل خود شوید.

صفحه ورود به جیمیل
صفحه ورود به جیمیل

2. سپس به قسمت Inbox یا صندوق پیام‌های دریافتی خود وارد شوید.

صفحه ایمیل‌های دریافتی در جیمیل
صفحه ایمیل‌های دریافتی در جیمیل

3. سپس بر روی پیام فرستنده‌ای که دیگر نمی‌خواهید از سمت او پیامی دریافت کنید و می‌خواهید مسدود شود، کلیک نمایید تا پیام او باز شود.

حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل - گام اول
حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل – گام اول

4. در کنار گزینه Reply، در پایین صفحه 3 نقطه قرار دارد که به‌صورت عمودی روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. بر روی آن کلیک کنید.

حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل - گام دوم
حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل – گام دوم

5. با کلیک بر روی گزینه More، گزینه‌های دیگری برای شما نمایان می‌شود که یکی از این گزینه‌ها مربوط به بلاک کردن ایمیل‌ها از سمت فرستنده همان پیام است. نام این گزینه Block است. بر روی این گزینه نیز کلیک کنید.

حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل - گام سوم
حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل – گام سوم

6. با کلیک بر روی این گزینه، صفحه دیگری نمایان می‌شود که برای تأیید است. با تأیید این گزینه، دیگر از سمت فرستنده ذکرشده ایمیلی دریافت نخواهید کرد.

حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل - گام چهارم
حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل – گام چهارم

7. اگر در هر زمانی نیاز دانستید که از سمت فرستنده ایمیل دوباره نامه دریافت کنید، با طی کردن مراحل ذکرشده، می‌توانید گزینه unblock را بزنید تا ایمیل‌های او به‌دست شما برسد.

از بلاک خارج کردن یک ایمیل در جیمیل
از بلاک خارج کردن یک ایمیل در جیمیل
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حذف ایمیل های تبلیغاتی جیمیل (Gmail) در تلفن همراه

امروزه مردم به‌جای استفاده از کامپیوترها، بیشتر از تلفن همراه یا گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. گوشی‌های هوشمند، این امکان را می‌دهند که در هر جایی که هستید به‌راحتی به ایمیل‌های دریافتی خود دسترسی داشته باشید. ممکن است با هر بار وصل کردن موبایل به اینترنت، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های ایمیل‌های تبلیغاتی و مزاحم برای شما ارسال شوند که بسیار آزاردهنده خواهند بود.

لذا برای حذف ایمیل‌های تبلیغاتی در گوشی‌های هوشمند مراحل زیر را انجام دهید:

1. وارد حساب کاربری خود در گوشی تلفن همراه شوید. این کار را از طریق اپلیکیشن جیمیل انجام دهید.

آیکون جیمیل در یک گوشی هوشمند
آیکون جیمیل در یک گوشی هوشمند

2. سپس بر روی فرستنده‌های ایمیل‌های مزاحم کلیک نمایید تا متن پیام آنها برای شما باز شود و بر روی گزینه سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید. آنگاه بر روی گزینه آخر، یعنی مسدود کردن (Block) کلیک نمایید تا دیگر پیام تبلیغاتی از آدرس فرستنده، برای شما ارسال نشود.

مسدود کردن ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل با گوشی هوشمند
مسدود کردن ایمیل‌های تبلیغاتی در جیمیل با گوشی هوشمند

لینک مقالات تکمیلی

اگر تا به اینجای کار با مفاهیم پایه‌ای و اولیه مربوط به «حذف ایمیل‌های تبلیغاتی» خوشتان آمده است؛ پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل، مطالب زیر که مباحث پیشرفته‌تر این حوزه هستند را نیز مطالعه بفرمایید:

سخن پایانی

نکته نهایی درباره حذف ایمیل‌های تبلیغاتی این است که در بسیاری از موارد، نیازی به حذف کردن ایمیل‌ها یا بلاک فرستنده نیست؛ بلکه کافی است درون خود ایمیلِ تبلیغاتی بر روی گزینه Unsubscribe (لغو عضویت یا لغو اشتراک ایمیل) کلیک کنید تا فرستنده، دیگر برایتان ایمیل‌های تبلیغاتی‌اش ارسال نکند. هرچند این کار در برخی موارد بیهوده است و فرستندگان ایمیل تبلیغاتی مجدداً برایتان ایمیل‌های خودشان را ارسال می‌کنند؛ اما می‌توانید پیش از بلاک کردن فرستنده، این آپشن را هم امتحان کنید.

اگر نظر و دیدگاهی در خصوص این مقاله دارید، یا روش دیگری را می‌شناسید که از طریق آن بتوان ایمیل‌های تبلیغاتی را حذف کرد، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این مقاله را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز از شر ایمیل‌های تبلیغاتی مزاحم خلاص شوند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها