تکنولوژی 499 بازدید

با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به‌صورت عمده، به‌عنوان یکی از روش‌های معرفی کالا و خدمات مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب‌وکار قرار گرفته است؛ اما تعدد این پیامک‌ها باعث شده که کاربرانِ بسیاری، از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه شاکی شوند و ابراز نارضایتی کنند. در این راستا ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم روش‌هایی را برای دریافت نکردن اس ام اس (SMS) تبلیغاتی ارائه دهیم تا برای همیشه یا به‌صورت موقت از شر مزاحمت‌های آنها خلاص شوید.

چگونه اس ام اس تبلیغاتی دریافت نکنیم؟

روزانه تعداد اس ام اس تبلیغاتی زیادی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل به‌صورت ناشناس ارسال می‌شود که به‌دلیل نارضایتی کاربران، به‌عنوان پیامک‌های مزاحم شناخته می‌شوند.

محتوای این نوع پیامک‌ها، تنها به معرفی برند شرکت‌ها و نهادهای مختلف خصوصی، خدمات مراکز تفریحی، مراکز خرید و دیگر انواع کسب‌وکارها می‌پردازند. ازآنجایی‌که تعداد این پیام‌های تبلیغاتی زیاد شده است، بسیاری از کاربران تلفن همراه به‌دنبال راهی برای دریافت نکردن آنها و خلاص شدن از مزاحمتشان هستند. متناسب با نوع اپراتوری که خدمات دریافت می‌کنید، راه‌های مختلفی برای حذف این قبیل پیامک‌ها وجود دارد که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه های دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی

دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و این قبیل افراد، به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی و مسدود شدن سرشماره‌هایی با محتوای این نوع پیامک‌ها هستند. در این راستا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و شناسایی و مسدودسازی این نوع شماره‌های تبلیغاتی، سامانه #۸۰۰* را راه‌اندازی کرده است.

همچنین، کاربران می‌توانند از طریق سامانه 195 برای جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، اقدام کنند. البته، همچنان برخی از پیام‌های تبلیغاتی از طریق اپراتورهای تلفن همراه برای کاربران ارسال می‌شود که راه‌های مختلفی برای غیرفعال‌سازی آنها وجود دارد و با توجه به نوع اپراتور باید نسبت به ارسال کد دستوری مربوطه اقدام کنید. در ادامه به آموزش نحوه غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتورهای مختلف مخابراتی خواهیم پرداخت.

راه‌های لغو و غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی
راه‌های لغو و غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی

روش دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی در همراه اول

طبق اعلام کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمینه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، اپراتورهای تلفن همراه وظیفه دارند با ارسال پیامک به مشترکان، آنها را نسبت به این خدمات آگاه کنند تا صرفاً در صورت تمایل چنین پیامک‌هایی را دریافت کنند.

کاربران اپراتور همراه اول می‌توانند جهت لغو و دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی عدد 1 را به شماره 8999 پیامک کنند و انصراف خود را از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ثبت نمایند. همچنین متقاضیان عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول می‌توانند با شماره تلفن 09990 تماس گرفته و درخواست خود را شفاهی به مرکز اطلاع‌رسانی این اپراتور اعلام کنند. شایان ذکر است که در صورت تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی از این طریق، باید عدد 2 را به شمار 8999 ارسال کنید تا درخواست شما برقرار شود.

راه‌های دریافت نکردن پیامک‌ّهای تبلیغاتی در اپراتور همراه اول
راه‌های دریافت نکردن پیامک‌ّهای تبلیغاتی در اپراتور همراه اول
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

روش دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی در ایرانسل

کاربران ایرانسل نیز با روش‌های مختلفی می‌توانند نسبت به دریافت یا عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی اقدام کنند. از این رو، ساده‌ترین راه مراجعه به اپلیکیشن «ایرانسل من» و انتخاب گزینه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی است. به همین منظور با شماره‌گیری کد دستوری *5006# لیست کاملی از گروه‌های پیامکی نمایان خواهد شد که با پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه هر دسته از پیامک‌ها می‌توانید نسبت به دریافت یا عدم دریافت آنها تصمیم‌گیری کنید.

همه مشترکان خطوط تلفن همراه ایرانسل، به‌صورت خودکار و انبوه تمام پیام‌های اطلاع‌رسانی و خدمات این اپراتور را دریافت می‌کنند، درصورتی‌که تمایل به دریافت آنها ندارید، باید عدد 2 را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنید تا این سرویس برای شما غیرفعال شود.

همچنین به‌منظور ثبت درخواست دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی در ایرانسل، کاربران می‌توانند عدد 2 را به‌صورت رایگان به شماره پیامکی 5005 ارسال کنند. به‌علاوه، از طریق خط ایرانسل خود می‌توانید با شماره‌گیری ۷۰۰ و یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ با مرکز تماس شبانه‌روزی این اپراتور تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را اعلام کنید.

یکی دیگر از راحت‌ترین راه‌های دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی در خطوطی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی می‌شود، پیامک کلمه stop به شماره ۸۲۸۲ است تا همه سرویس‌های ارزش افزوده به‌طور خودکار قابل مشاهده شود و با ارسال کد لغو هر کدام را که خواستید، غیرفعال کنید. گفتنی است که پشتیبانی اپراتور ایرانسل در پاسخ به این درخواست در صورت عدم عضویت در سرویس ارزش افزوده، پیامکی با این مضمون «شما مشترک هیچ سرویسی نیستند» برای شما ارسال می‌کند.

لازم به ذکر است، ارسال پیامک تبلیغاتی به‌صورت انبوه و بدون هماهنگی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکت‌های فعال در این زمینه تخلف محسوب می‌شود و مشترکان در صورت مشاهده چنین تخلفی می‌توانند شکایات خود را در بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت کنند تا نسبت به آن رسیدگی شود.

راه‌های دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل
راه‌های دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل

روش لغو پیامک تبلیغاتی در اپراتور رایتل

کاربران اپراتور رایتل نیز به‌منظور مدیریت پیامک انبوه و ارزش افزوده باید به نرم‌افزار «رایتل من» مراجعه کنند و کد دستوری *008# یا کد دستوری *591# را شماره‌گیری و گزینه قطع تبلیغات را انتخاب نمایند. همچنین کاربران این اپراتور می‌توانند، با شماره‌گیری کد دستوری *800*3# نسبت به غیرفعال‌سازی و دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی که از مراکز پیام این اپراتور ارسال می‌شود، جلوگیری به‌عمل آورند.

راه‌های دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور رایتل
راه‌های دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور رایتل
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کدام پیامک های تبلیغاتی لغو نمی شوند؟

تا اینجا روش‌های مختلفی را برای دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی در اپراتورهای فعال در کشور بیان کردیم؛ اما برخی از پیامک‌ها که از نظر مشترکان اپراتورها، تبلیغاتی به‌شمار می‌آیند، به‌عنوان محتوای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از سوی نهادهای مختلفی ارسال می‌شوند که قابلیت لغو ندارند. از جمله این پیام‌ها می‌توان به: پیامک‌های ارسال‌شده از سوی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و پلیس، پیامک تراکنش‌های بانکی، پیامک‌های حکومتی و دولتی، پیامک‌های رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) و پیامک‌های اپراتورها اشاره کرد که امکان غیرفعال‌سازی آنها وجود ندارد.

لینک مقالات تکمیلی یا مشابه

جمع بندی و سخن پایانی درباره روش های لغو SMS تبلیغاتی

در این مقاله روش‌های مختلفی برای دریافت نکردن اس ام اس تبلیغاتی در اپراتورهای مختلف تلفن همراه ارائه شد؛ اما از ساده‌ترین روش‌های مشاهده سرویس‌های فعال بر روی خط، شماره‌گیری کد دستوری ستاره 800 مربع است تا نسبت به غیرفعال کردن و قطع پیامک‌های تبلیغاتی اقدام کنید.

اگر نظر و دیدگاهی در خصوص این مقاله دارید، یا روش دیگری را می‌شناسید که از طریق آن بتوان پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود یا غیرفعال‌سازی کرد، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این مقاله را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز از شر پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم خلاص شوند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 4 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها