احتمالاً اگر کمی وارد دنیای استارتاپی شده باشید، نام سیلیکون ولی را شنیده‌اید. سیلیکون ولی یا دره سیلیکون (Silicon valley) منطقه‌ای در جنوب خلیج سانفرانسیسکوی امریکا است. این دره، برای اولین بار در اوایل دهه 1970 به این نام شناخته شد و چند دهه است که این منطقه به دلیل تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری که در آنجا مستقر هستند، شهرت زیادی در کل دنیا و در فضای استارتاپی و کسب و کارهای فناورانه پیدا کرده است. در این مقاله از آکادمی کاپریلا، شما را با قطب کارآفرینی جهان آشنا خواهیم کرد.

سیلیکون ولی چیست و در کجا واقع شده است؟

در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا در آمریکا، منطقه‌ای وجود دارد که شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این‌قدر پیشرفته شده و به قطب تکنولوژی تبدیل شود. منطقه سیلیکون ولی با سه میلیون جمعیت، منطقه تقریباً خلوت و کم‌جمعیتی به‌حساب می‌آید. بزرگ‌ترین شهری که در منطقه سیلیکون ولی وجود دارد، سن خوزه است. مساحت سیلیکون ولی 1854 مایل مربع است. با وجود دانشگاه استنفورد و چند دانشگاه دیگر در این منطقه، تعجبی ندارد که سیلیکون ولی به یک منطقه پیشرفته در حوزه علم و تکنولوژی تبدیل شود. دره سیلیکون، مرکز جهانی تکنولوژی و نوآوری به شمار می‌رود، جایی که صدها شرکت کوچک و بزرگ، آن را خانه خود می‌دانند. سیلیکون ولی، به‌خاطر روح نوآورانه، کارآفرینی و سبک زندگی استارتاپی که سبب شده ارزش و ثروت زیادی تولید کند، مشهور شده است. نام این منطقه، از مواد اولیه‌ای که در میکروپردازشگرهای کامپیوتری وجود دارد (سیلیکون)، گرفته شده است.

موقعیت سیلیکون ولی در غرب امریکا
موقعیت سیلیکون ولی در غرب امریکا

خلاصه‌ای از تاریخچه سیلیکون ولی

سرمایه مالی و انسانی سیلیکون ولی، آنچنان زیاد است که ارزش آن از کل درآمد برخی کشورها هم بیشتر است. در این منطقه، شرکت‌هایی قرار دارند که باعث افزایش ثروت و اعتبار آن شده‌­اند. سیلیکون ولی وقتی به وجود آمد، منطقه‌ای ناشناخته بود که هیچکس آن را نمی­‌شناخت و ارزش زیادی هم نداشت، اما رفته رفته با شناسایی زیرساخت­های پنهان این منطقه، شرکت‌های بزرگ به آنجا نقل‌ مکان کردند و باعث افزایش ارزش این منطقه و در نهایت، شکل‌­گیری سیلیکون ولی شدند. از جمله شرکت‌هایی که به شکل‌گیری و گسترش سیلیکون ولی کمک کردند می‌توان به اپل، گوگل، تسلا و … اشاره کرد. در ابتدا سیلیکون ولی منطقه‌ای برای ساخت و گسترش صنعت رادیو و تلگراف بود، رفته‌رفته اتفاقات مختلفی در این منطقه افتاد که نام این منطقه را بر سر زبان‌ها انداخت. مثلاً نیروی دریایی آمریکا قسمتی از منطقه سیلیکون ولی را برای نگهداری کردن از یک ناو جنگی به نام USS Macon خرید. علاوه‌بر این، بسیاری از محققان و دانشمندان جهان نیز در این منطقه کار خود را آغاز کردند.

شرکت HP که امروزه به خاطر تولید لپ‌تاپ، چاپگر و … معروف است و یک برند شناخته‌ شده در سراسر جهان به‌حساب می‌آید هم از این منطقه آغاز بکار کرد؛ البته کامپیوترهایی که در آن زمان توسط این شرکت ساخته می‌شد، به بزرگی یک اتاق بودند. آزمایشگاه ساخت نیمه‌هادی‌های ویلیام شاکلی (William Shockley) هم در منطقه سیلیکون ولی تأسیس شد. در این آزمایشگاه، ترانزیستور می‌ساختند و ترانزیستورها که پردازنده کامپیوتر و لپ‌تاپ هستند، اهمیت زیادی در دنیای تکنولوژی پیدا کردند. در آن زمان، ترانزیستورها از ژرمانیوم ساخته می‌شدند. آزمایشگاه شاکلی اولین جایی بود که در آن ترانزیستورها از جنس سیلیکون ساخته شدند. بعدها بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد در آن زمان در آزمایشگاه شاکلی استخدام شدند.

شاکلی که مدیر و مؤسس این آزمایشگاه بود، به دلیل رفتار بد و سخت‌گیرانه‌ای که داشت، کارمندان خود را خسته کرده بود. 8 نفر از کارمندان او که یک گروه را تشکیل داده بودند، به فکر این افتادند که کسب‌ و کاری برای خودشان راه بیندازند، پس شرکت شاکلی را رها کرده و به‌دنبال سرنوشت خود رفتند. شاکلی این گروه هشت‌نفره را «Traitorous Eight» یا هشت خائن نامید. آن 8 نفر در جستجوی کار به گروه‌های دیگر پیوستند و به فعالیت خود ادامه دادند. چند سال بعد، تعدادی از آن 8 نفر از گروه جدا شدند و هر کدام به‌طور مجزا شرکت‌های خود را تأسیس کردند. از مزایای این جدایی از گروه، تأسیس شرکت اینتل بود که امروزه در حال تولید پردازنده‌های لپتاپ و کامپیوتر است. بعد از این اتفاقات و جریان‌ها، سایر نفرات گروه هشت خائن هم شرکت‌های AMD، Nvidia و صندوق سرمایه‌گذاری Kleiner Perkins را تأسیس کردند.

رفته‌رفته و با پیشرفت علم و تکنولوژی، شرکت‌های بیشتری در منطقه سیلیکون ولی ایجاد شدند و در همین منطقه به رشد و گسترش خود ادامه دادند. شرکت‌هایی که در این منطقه تأسیس می‌شدند بیشتر در حوزه کامپیوتر و فناوری تخصص داشتند. شرکت‌هایی مانند اپل، یاهو، گوگل، پی پال، فیس‌بوک و تسلا تعدادی از شرکت‌های بزرگی هستند که در این منطقه تأسیس شدند و تا به امروز شاهد پیشرفت و پیشتازی آنها در بازار علم و تکنولوژی هستیم.

چرا سیلیکون ولی شهرت زیادی در سراسر جهان دارد؟

می‌توان گفت که تقریباً هیچ منطقه‌ای در جهان مانند سیلیکون ولی وجود ندارد. این منطقه از لحاظ محصولات نوآورانه و ارائه فناوری‌های جدید و شرکت‌های پیشرفته، رتبه اول را در دنیا دارد. همان‌طور که اشاره کردیم، شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اپل کار خود را از این منطقه آغاز کردند و امروزه به ابرقدرت‌هایی تبدیل‌ شده‌اند که هیچ‌کس توان رقابت با آنها را ندارد. از آنجایی‌که سیلیکون ولی فقط جای افراد باهوش و خلاق است و روزبه‌روز هم در حال گسترش است، پس تعجبی ندارد که هر استارتاپ کوچکی در آن، در آینده بتواند به یکی از قدرت‌های دنیای علم و فناوری تبدیل شود. انسان‌ها در تمام دنیا به نحوی مدیون این منطقه هستند، زیرا بسیاری از ابزارهای پیشرفته و به‌روز مانند لوازم‌خانگی هوشمند، گوشی‌ها، اینترنت و …. از این منطقه آمده‌اند و باعث راحت‌تر شدن زندگی و کسب و کار شده‌اند. محصولات دانش‌بنیانی که شاید مؤسسان آنها هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند به این میزان از تولید و عرضه برسند، در سیلیکون ولی به لطف حمایت‌های سرمایه‌گذاران رشد کردند و همین‌طور در حال پیشرفته‌تر شدن هستند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مجموعه آموزش ویدیویی راه‌اندازی و توسعه کسب و کار و استارت آپ: اینجا را کلیک کنید (+).

چرا سیلیکون ولی؟

این منطقه به دلیل وجود شرکت تولیدکننده ترانزیستور سیلیکونی در این منطقه، یعنی همان شرکت شاکلی، دره سیلیکون نام‌گذاری شد. بار اول نام سیلیکون ولی بر روی جلد یک مجله‌ به نام Electronic News دیده شد. یک از روزنامه‌نگارانی که در آن زمان در مورد نیمه‌هادی‌ها مطلب و مقاله می‌نوشت، این اصطلاح را بکار برد و ناشر مجله هم که این مطلب را جذاب یافت، تیتر آن را روی جلد مجله چاپ کرد تا مردم هم این اسم را بشناسند. از آن زمان به بعد نام سیلیکون ولی بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفت و گسترش پیدا کرد. در ابتدای شکل‌گیری سیلیکون ولی، این منطقه بیشتر به خاطر تولید نیمه‌هادی‌ها شهرت پیدا کرده بود. هنوز هم این تولیدات در سیلیکون ولی وجود دارند. در حال حاضر سیلیکون ولی بیشتر به سمت نوآوری و کار با استارتاپ­ها که ایده‌های جدید دارند پیش می‌رود و به این ایده‌‎ها و محصولات، بهای بیشتری می‌دهد. همان‌طور که گفتیم شرکت‌ها در این منطقه بیشتر در حوزه تکنولوژی، کامپیوتر و کسب و کارهای نوآورانه و مبتنی بر فناوری فعالیت می‌کنند.

کدام شرکت‌های بزرگ در منطقه سیلیکون ولی قرار دارند؟

شرکت‌های پیشرفته و همچنین شرکت‌های تازه تأسیسی که در منطقه سیلیکون ولی قرار دارند، باعث می‌شوند تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران هم به این فکر بیفتند که به این منطقه آمده و در آن سرمایه‌گذاری و کار کنند. در سال 2020 چند شرکت در این منطقه تأسیس شد که روی‌ هم، 253 میلیارد دلار ارزش داشتند. بعضی از شرکت‌های بزرگی که در این منطقه تأسیس شدند عبارت‌اند از:

  • شرکت‌های حوزه تکنولوژی مانند اپل، گوگل، متا (فیس‌بوک سابق) و نتفلیکس
  • شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مانند سیسکو سیستمز، اینتل، اوراکل و انویدیا
استارتاپها در سیلیکون ولی
غولهای تکنولوژی در سیلیکون ولی حضور دارند.ش

متوسط درآمد در سیلیکون ولی چقدر است؟

میانگین درآمد هر خانواده در سیلیکون ولی به‌طور متوسط از ایالت‌های دیگر آمریکا بیشتر است. این منطقه با تبدیل‌ شدن به یک قطب فناوری، شغل‌های زیادی ایجاد کرده که هر فرد از هر خانواده با توجه به میزان علم و دانشی که دارد می‌تواند در قسمتی از این منطقه مشغول به کار شود. بنابراین می‌توان گفت که هیچ‌کس در این منطقه بیکار نمی‌ماند و در نهایت، باعث می‌شود تا میانگین درآمد این منطقه نسبت به مناطق دیگر آمریکا افزایش داشته باشد. سیلیکون ولی با این میزان درآمد به یکی از ثروتمندترین مناطق جهان تبدیل ‌شده است. می‌توان گفت که تقریباً 50 درصد از کل صنایع تکنولوژی دنیا در این منطقه هستند و در افزایش میزان درآمد منطقه سیلیکون ولی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اگرچه به نظر می‌رسد که این منطقه مشکلاتی هم دارد چون تعدادی از افراد ثروتمند و مشهور در حوزه فناوری مانند ایلان ماسک تصمیم گرفته‌اند تا به یک نقطه دیگر آمریکا یا حتی یک کشور دیگر کوچ کنند.

چرا کارآفرینان باید به سیلیکون ولی بروند؟

اگر ایده‌های خلاقانه دارید و می‌خواهید یک استارت­اپ راه‌اندازی کنید، بهترین مکان برای حضور و راه‌اندازی یک کسب‌ و کار، سیلیکون ولی است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ، کار خود را از آنجا آغاز کرده‌اند. رقابتی که در سیلیکون ولی بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، عامل اصلی پیشرفت کسب‌ و کارهای کوچک در این منطقه است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا استارت­اپ­ها باید در سیلیکون ولی شروع به کار کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که سیلیکون ولی می‌تواند نقطه آغاز موفقیت برای کسب‌ و کارها و استارت­اپ­های کوچک باشد. در این منطقه، فرصت‌های بزرگ و سرمایه‌های زیادی وجود دارد. سیلیکون ولی مکانی عالی برای پیشرفت و تبدیل‌ شدن به یک کسب‌ و کار حرفه‌ای است. این منطقه با جو رقابتی‌ای که دارد، مطمئناً می‌تواند باعث رشد و شکوفایی استارت­اپ­های کوچک شود. در ادامه به بررسی چند دلیل می‌پردازیم که موجب می‌شوند استارت­اپ­ها به این منطقه بیایند.

فرصت‌های فراوان

در سیلیکون ولی آن‌قدر سرمایه‌گذار و افراد نخبه وجود دارند که شما می‌توانید بدون نگرانی بابت سرمایه و نیروی کار، به این منطقه رفته و کار خود را آغاز کنید. فقط کافی است که یک ایده خلاقانه و جدید داشته باشید که ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد. اگر هم ایده‌ای ندارید نگران نباشید. با داشتن دانش در زمینه تکنولوژی و رشته‌های مربوط به آن، می‌توانید در این منطقه پروژه بگیرید و روی آنها کار کنید.

دسترسی به سرمایه

در منطقه سیلیکون ولی سرمایه‌گذارانی هستند که در انتظار ایده‌های نو و خلاقانه به سر می‌برند. در فرآیند سرمایه‌گذاری، افرادی که ثروتمند هستند شروع به خرید سهام شرکت‌های کوچک می‌کنند و باعث رشد و پیشرفت آنها می‌شوند. در واقع این افراد سرمایه‌گذار یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه مورد نیاز کسب‌ و کارهای کوچک را فراهم می‌کنند تا به سود برسند. کسب‌ و کارهای کوچک برای ادامه کارشان واقعاً به وجود این سرمایه‌گذاران نیاز دارند. سیلیکون ولی، خانه سرمایه‌گذارانی است که ریسک‌پذیر هستند و برای سرمایه‌گذاری به دنبال استارت­اپ­های کوچک آینده‌دار می‌گردند. سرمایه‌گذاران با شرکت در جلسات مختلف و دیدن آگهی‌های کسب‌ و کارهای کوچک، می‌توانند آنها را پیدا کرده و ملاقاتی را با آنها ترتیب دهند. هدف‌های این سرمایه‌گذاران، همان استارت­اپ­ها و شرکت‌های نوپا هستند که به کمک مالی نیاز دارند. این استارت­اپ­ها بعد از پیدا کردن یک سرمایه‌گذار، باید با بیان ایده‌های خلاقانه خود، آنها را مجاب کنند تا روی کسب‌ و کاری نوپایشان سرمایه‌گذاری کنند.

ایجاد اعتماد در میان سایر استارت­اپ­ها و کارآفرینان

بهترین راه برای آشنایی با نکات راه‌اندازی یک استارت­اپ موفق، قرار گرفتن در بین سایر استارت­اپ­ها است. وقتی در سیلیکون ولی حضور پیدا می‌کنید، کارآفرینان و کسب‌ و کارهای مختلف را می‌بینید که همه در جنب‌ و جوش هستند. با صحبت کردن با آنها می‌توانید در مورد نحوه کار در این منطقه آشنایی پیدا کنید. بعد از مدتی، نسبت به این منطقه احساس اعتماد می‌کنید و نسبت به راه‌اندازی کسب‌ و کار خودتان علاقه‌مند می‌شوید. در نهایت خواهید دید که جو رقابتی موجود در سیلیکون ولی باعث پیشرفت استارت­اپ­های کوچک‌ شده و آنها را رشد می‌دهد.

برای شروع کار و بیان ایده‌های خود، در کنفرانس‌های مختلف شرکت کنید.

برای اینکه بتوانید در مورد کسب‌ و کارها اطلاعات بدست بیاورید و سرمایه‌گذار جذب کنید، بهتر است با افراد مختلف به‌صورت حضوری ملاقات داشته باشید. این کار از طریق شرکت در جلسات و کنفرانس‌های مختلف میسر خواهد شد. وقتی با افراد به شکل رو در رو صحبت کنید، بهتر می‌توانید ایده‌های خود را بیان کنید و درباره آنها توضیح دهید. وقتی هم یک سرمایه‌گذار، حرف‌های شما را بشنود و شما را از نزدیک ببیند، بهتر می‌تواند به شما اعتماد کند. نگران برگزاری کنفرانس هم نباشید؛ در سیلیکون ولی چیزی که زیاد است، کنفرانس و گردهمایی‌های مربوط به تکنولوژی و استارت­اپ است. فقط کافی است که از زمان برگزاری آنها اطلاع پیدا کرده و خود را برای یک ارائه بسیار جذاب و مؤثر آماده کنید.

آیا در سیلیکون ولی دوره‌های کارآفرینی برگزار می‌شود؟

سیلیکون ولی افراد باهوش از سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند، اما این موضوع نشان‌دهنده این نیست که افراد با دانش کم نمی‌توانند به آنجا رفته و در آنجا کار کنند. برای اینکه در شغل خود پیشرفت کنید و به یک کارآفرین برتر تبدیل شوید، می‌توانید در دوره‌های کارآفرینی و کسب‌ و کار در سیلیکون ولی شرکت کنید. این دوره‌ها توسط بهترین مدرسان ارائه می‌شوند. برای اینکه بتوانید به‌عنوان یک کارآفرین در سیلیکون ولی شناخته شوید، علاوه‌بر داشتن تجربه، باید مدرک معتبر داشته باشید. با گذراندن دوره‌های آموزشی خیالتان از بابت مدرک و دانش تکمیلی راحت می‌شود و می‌توانید کار خود را آغاز کنید. همچنین می‌توانید با دیگران به رقابت بپردازید و نسبت به سایر کارآفرینان برتری داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ استارت­اپی بدون مدیریت و هدایت درست به موفقیت نمی‌رسد. پس با داشتن دانش کافی و مطالعه و تلاش و همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی، می‌توانید بهترین خودتان باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره آموزشی بوم مدل کسب و کار

در دوره‌های آموزش کارآفرینی چه چیزهایی آموزش داده می‌شود؟

دوره‌های آموزش کارآفرینی در سیلیکون ولی بسیار پیشرفته و جدی برگزار می‌شوند. این دوره‌ها برای کسانی که می‌خواهند در دنیای استارتاپ‌ها و به‌عنوان یک کارآفرین کار کنند، بسیار مناسب هستند. در این دوره‌ها تمام چیزهایی را که باید در مورد شروع یک کسب‌ و کار بدانید، به شما آموزش داده خواهد شد. این دوره‌ها به آموزش مدل‌های مختلف کسب‌ و کار، ایده پردازی و برنامه‌ریزی برای کسب‌ و کار می‌پردازند. در این دوره‌ها شما با نحوه راه‌اندازی یک کسب‌ و کار جدید از ایده تا اجرایی کردن آن آشنا خواهید شد.

یکی از دوره‌های مهم آموزشی در سیلیکون ولی، دوره «بازاریابی کارآفرینی» است. در طول این دوره، شما با اصول بازاریابی پیشرفته آشنا خواهید شد. بازاریابی برای یک استارتاپ نقش مهمی دارد که نباید آن را دست‌ کم گرفت. بازاریابی یک روش عالی و مفید برای برقراری ارتباط و ملاقات با سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و جذب آنها است. دوره بازاریابی کارآفرینی، استراتژی‌های بازاریابی را به شما آموزش می‌دهد و به بررسی و تجزیه‌ و تحلیل چالش‌ها و مشکلات رایج بازاریابی که کارآفرینان در شروع کار با آن مواجه می‌شوند، می‌پردازد. آشنایی با تحول دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، دوره دیگری است که در سیلیکون ولی برگزار می‌شود. این دوره به بررسی داده‌ها و نوسانات اقتصادی بازار می‌پردازد. در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه در دنیای مجازی فعالیت کنید و باعث پیشرفت و رشد کسب‌ و کار خود بشوید.

جزئیاتی در مورد بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقر در سیلیکون ولی

  • اپل (AAPL): شرکت اپل در سال 1976 توسط استیو جابز تأسیس شد. این شرکت در منطقه کوپرتینو، در سانتا کلارا قرار دارد. این منطقه هم جزء سیلیکون ولی شناخته می‌شود. ارزش بازار این شرکت 2/41 تریلیون دلار برآورد شده است. درآمد این شرکت در سال 2020 معادل 274/15 میلیارد دلار گزارش‌ شده است.
  • آلفابت (GOOG): آلفابت یک شرکت فناوری آمریکایی است که گوگل زیرمجموعه آن به‌حساب می‌آید. این شرکت که به نام Googleplex نیز شناخته می‌شود، در منطقه Mountain View در سانتا کلارا واقع‌ شده است. ارزش بازار این شرکت 1/88 تریلیون دلار است. درآمد کل شرکت آلفابت در سال 2020 معادل 182/35 میلیارد دلار گزارش‌ شده است.
  • شورون (CVX): شورون یک شرکت نفت و گاز آمریکایی است. این شرکت که بازمانده شرکت نفت استاندارد اویل کالیفرنیا (سوکال) است، در زمینه‌های صنعت نفت و گاز و انرژی مانند اکتشاف، تولید، پالایش و … فعالیت دارد. شرکت شورون در شهر سان رامون در ایالت کالیفرنیا واقع‌ شده است. این شرکت در سال 2020 معادل 94/40 میلیارد دلار درآمد داشته و ارزش بازار آن 187/12 میلیارد دلار است.
  • متا (FB): متا یا همان فیس­بوک سابق یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. این شرکت در منطقه منلو پارک در شهر سن متئو در ایالت کالیفرنیا مستقر است. این منطقه هم جزء سیلیکون ولی است. ارزش بازار این شرکت 1/03 تریلیون دلار برآورد شده است. درآمد شرکت متا در سال 2020 معادل 85/96 میلیارد دلار بوده است.
  • ویزا (V): شرکت ویزا خدمات پرداخت آنلاین و کارتی ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو واقع‌ شده است. درآمد این شرکت در سال 2020 معادل 21/85 میلیارد دلار درآمد بوده است. ارزش بازار شرکت ویزا 471/62 میلیارد دلار گزارش‌ شده است.
  • ولز فارگو (WFC): شرکت ولز فارگو که در زمینه خدمات مالی و بانکداری در آمریکا فعالیت می‌کند، چهارمین بانک بزرگ ایالات‌ متحده آمریکا، بر اساس مجموع دارایی‌ها به شمار می‌رود. این شرکت در سال 1852 در سانفرانسیسکو تأسیس شد. ولز فارگو در سال 2020 درآمدی 82/13 میلیارد دلاری کسب کرد. ارزش بازار این شرکت 190/82 میلیارد دلار برآورد شده است.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کلام پایانی

اکنون‌ می‌دانید سیلیکون ولی چیست و چرا برای دنیای استارتاپ‌ها مهم است. سیلیکون ولی منطقه‌ای امن برای غول‌های فناوری و ابرقدرت‌هایی همچون اپل، سیسکو، فیس‌بوک و گوگل است که دستاوردهای خارق‌العاده‌ای در نوآوری و کارآفرینی دارند. این منطقه باعث رشد بیش از 135 هزار استارتاپ شده است و همچنان در حال پیشرفت و توسعه است. دانشگاه سیلیکون ولی به‌طور منحصربه‌فردی آماده ارائه دوره‌های آموزشی پربار و ارزشمند برای دانشجویان مختلف است. شرکت در دوره‌های آموزشی در سیلیکون ولی به‌ این‌ علت طرفداران زیادی دارد که بلافاصله پس از اتمام دوره، شغلی مناسب با دانش خود پیدا خواهید کرد یا حتی می‌توانید کسب‌ و کار خودتان را استارت بزنید. در نظر داشته باشید که شروع هر کاری، چه بزرگ و چه کوچک، خطراتی دارد، با این‌حال، کار در منطقه سیلیکون ولی قوانین و مقرراتی بسیار جدی دارد که از منافع تجاری، اسرار و ایده‌های افراد و شرکت‌های مختلف حفاظت می‌کند. وجود امنیت برای چنین منطقه‌ای بسیار ضروری است. مخصوصاً برای کسانی که تازه‌کار هستند و می‌خواهند یک کسب‌ و کار کوچک راه بیندازند. در انتهای مقاله، خط زمانی مهم‌ترین تغییرات منطقه سیلیکون را با هم مرور می‌کنیم:

  • 1939: ویلیام هیولت و دیوید پاکارد یک نوسانگر صوتی اختراح کردند که سنگ بنای تاسیس شرکت هیولت-پاکارد (HP) را تشکیل داد.
  • دهه 1940: ویلیام شاکلی، ترانزیستور سیلیکونی را در آزمایشگاه اختراع کرد.
  • 1956: ویلیام شاکلی شرکت خود به نام Shockley Semiconductor Labs را در Mountain View افتتاح کرد.
  • 1957: چند کارمند شاکلی استعفا دادند و شرکت رقیبی به نام Fairchild Semiconductor را تاسیس کردند.
  • 1961: آرتور راک، اولین شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر امریکا را تاسیس کرد و باعث ایجاد نوع جدیدی از صنعت سرمایه‌گذاری شد.
  • 1969: شبکه کامپیوتری Arpanet با چهار گره که یکی از آنها در دانشگاه استنفورد قرار داشت، تأسیس شد (آرپانت پایه اینترنت است).
  • 1971 تا 1972: روزنامه‌نگاری به نام دان هوفلر، گزارشی سه قسمتی در مورد افزایش توسعه فناوری در منطقه‌ای با عنوان «سیلیکون ولی، ایالات متحده آمریکا» منتشر می‌کند که به شکل‌گیری نام آن و اعتبار دادن به آن کمک کرد.
  • دهه 1970: آتاری، اپل، مایکروسافت و اوراکل تأسیس شدند.
  • دهه 1980: سیسکو، سان مایکروسیستمز و ادوبی تأسیس شدند.
  • دهه 1990: نت اسکیپ، گوگل، یاهو، آمازون و پی پال تأسیس شدند.
  • 2000 تا 2010: متا، توییتر، نتفلیکس و اوبر تأسیس شدند.
بر اساس رای 31 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

خاطره محمدی هستم، اول خاکشناسی خوندم و بعد ادبیات. هیچ چیز مثل دنیای کلمات، من رو به وجد نمیاره و نوشتن، روحم رو صیقل میده.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها