حضور در دنیای وسیع اینستاگرام فارسی، نیازمند آشنایی با اصطلاحات رایج و مخصوص خودش است. بسیاری از اصطلاحات یا واژگان مرسوم زبان فارسی در دنیای مجازی، رنگ و شکل دیگری به خود گرفته‌اند تا به صورت کاربردی‌تر و از همه مهمتر به صورت خلاصه‌تر به کار برده شوند.

برای مثال، بسیاری از واژگان و اصطلاحات مثل Disconnect و Private Message در بین ما ایرانیان با عناوین خلاصه‌شده‌تری مثل دی‌سی (DC) و پی‌وی (Pv) شناخته شده هستند؛ این یک روش جا افتاده در بین همه کاربران جهان، مخصوصاً ایرانیان است تا بتوانند به وسیله آن، منظور خود را خیلی خلاصه و کوتاه به مخاطب برسانند.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد معنی پ ن در اینستاگرام صحبت کنیم و مفصل توضیح دهیم که پ ن در اینستاگرام یعنی چی؟ اگر این سوال شما هم هست، تا انتهای این مطلب از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

پ ن در اینستاگرام یعنی چی؟

بسیاری از کاربران دنیای مجازی در ایران، با واژگان و اصطلاحات فارسی مخصوص این اپلیکیشن آشنا هستند. بسیاری از این اصطلاحات به واسطه کاربرد در همه اپلیکیشن‌های ارتباطی مثل تلگرام، معروف شده‌اند؛ برای مثال تقریباً همه کاربران دنیای مجازی در ایران با اصطلاح پی‌وی یا نِت آشنایی دارند، اما اصطلاح پ ن در اینستاگرام به چه معناست؟

خیلی از اوقات پیش آمده است که متن یا کپشن یک پست اینستاگرامی را تا انتها بخوانید و با عبارت پ ن روبه‌رو شوید؛ حتماً از خودتان می‌پرسید این عبارت مخفف چه چیزی است و برای چه در ادامه کپشن یک متن اینستاگرامی می‌آید. شاید بیش از هر چیزی به این نکته دقت کرده باشید که چرا جملات و توضیحات یک پ ن در اینستاگرام چرا در متن اصلی پست نیامده است.

برای مثال فرض کنید که شما در حال مطالعه متن یک پست اینستاگرامی در رابطه با کنسرت مجازی یک خواننده هستید؛ شما در انتهای این متن، با جملاتی روبه‌رو شده‌اید که با عنوان پ ن:ارائه شده‌اند. مثلاً در یکی از جملات پ ن در متن آن پست چنین آمده است: پ ن: بچه‌ها! لطفاً هرچه سریع‌تر پیام بدید و بلیط‌ها رو بخرید؛ ظرفیت محدوده“. خب، پرسش اصلی هنوز سر جای خودش باقی است؛ چرا این توضیحات در متن اصلی پست نیامده است و اصلاً پ ن در اینستاگرام یعنی چی؟

همه چیز در مورد پ ن در اینستاگرام و قضیه پی نوشت

پ ن در اینستاگرام، دقیقاً به معنای پی نوشت (پایان‌ نوشته‌شده) مربوط به یک مطلب است که بیشتر در نامه‌های اداری، متن کتاب‌ها، متن مجلات یا یادداشت‌های مختلف دیده می‌شود. این اصطلاح در شکل رسمی‌تر خود با شکل اصلی پ.ن قابل تشخیص است.

پی نوشت، متن یا جمله‌ای است که پس از تمام شدن ساختار متن اصلی، به پایین متن اضافه می‌شود؛ این متن یا جمله که به صورت پی نوشت آورده خواهد شد، برای طولانی نشدن متن اصلی یا ارائه توضیحات اضافه‌تر نوشته می‌شود. مثلاً پی نوشت در یک متن ادبی برای یک جمله، می‌تواند به چنین شکلی در پایین صفحه دیده شود: پ.ن: مصراع «کاین آب رفته باز نیاید به جوی خویش» از صائب تبریزی است“. در متن‌های رسمی و ادبی، یک پی نوشت در ادامه متن و در انتهای پارگراف آخر نوشته می‌شود؛ این ترتیب و ساختار پی نوشت، در اینستاگرام کمی متفاوت‌تر است.

پ ن در اینستاگرام برای اضافه کردن توضحیات اضافه و البته مفیدی است که در ادامه قسمت Caption (کپشن) یک پست اینستاگرامی دیده می‌شود. ادمین یک پیج اینستاگرامی، بعد از آماده کردن یک کپشن یا متن کامل و مفید، در صورتی که بخواهد توضیحات اضافه‌تر به عنوان یک Information (اطلاعات) را در اختیار مخاطب قرار بدهد، یک پ ن ایجاد می‌کند.

کاربرد پ ن در اینستاگرام چیست؟

پ ن در اینستاگرام به بهبود و کامل شدن کپشن یا متن یک پست اینستاگرامی به شدت کمک خواهد کرد. شما به عنوان ادمین یک پیج اینستاگرامی می‌توانید توضیحات اضافه یا مطالبی که می‌خواهید خارج از متن به مخاطبان بگویید را در پ ن اینستاگرام بیاورید.

برای مثال فرض کنید که شما ادمین یک پیج اینستاگرامی هستید که در حوزه فروش لباس‌های تابستانی فعالیت می‌کند. تصمیم اخیر شما برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر این بوده است تا با استفاده از یک مسابقه نظرسنجی، برای تبلیغ بیشتر محصولات و جلب اعتماد مشتریان، به برندگان این مسابقه جایزه بدهید. فرض کنید که یک عکس یا ویدئوی متناسب با این مسابقه طراحی و یک کپشن یا متن مرتبط با آن هم آماده کرده‌اید. شما می‌توانید شرایط انتخاب برندگان (مثلاً قرعه‌کشی یا گزینه‌های دیگر) را در یک سری جملات مجزا و کوتاه در قالب پ ن در اینستاگرام یا همان پی نوشت، به انتهای کپشن اضافه کنید.

مثلاً شما می‌توانید برای پی نوشت متن خود در مورد مسابقه نظرسنجی، پی نوشتی این‌چنینی بنویسید: پ ن: در ضمن انتخاب برنده‌های این مسابقه اینستاگرامی، از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شن!“.  

معرفی بهلینک؛ ابزاری رایگان برای درج چند لینک در بیو اینستا

اینستاگرام فقط اجازه درج یک لینک در بیو اینستا را می‌دهد؛ اما اگر زمانی شما نیاز به درج چند لینک داشته باشید، چه کاری می‌توان انجام داد؟ به لینک یا بهلینک ابزار رایگانی است که به شما این اجازه را می‌دهد تا چند لینک در اینستاگرام‌تان قرار دهید. البته این به معنی آن نیست که در بیو اینستاگرام 2 یا سه لینک می‌توانید بگذارید! بلکه به لینک صفحه‌ی برای شما آماده می‌کند تا تمام لینک‌های خود را در آن قرار دهید.

حرف آخر

قضیه پی نوشت در متن‌های ادبی، رسمی و اداری، برای ارائه توضیحات مربوط به یک نقل قول، نوشتن یک متن مستقل از متن اصلی، ارائه منبع مربوط به یک جمله یا پاراگراف و یا نوشتن توضیحات اضافه‌تر از متن اصلی است. پ ن در اینستاگرام که نماینده عبارت پی نوشت در اینستاگرام است، بیشتر برای ارائه توضیحات و یا تاکید روی مسائل مهم است. پ ن در اینستاگرام به کامل شدن و کاربرد متن کپشن یک پست اینستاگرامی کمک می‌کند تا در نهایت بتوان از مخاطبان بیشتری بهره‌مند شد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.