بیش­تر کاربران اینستاگرام با مشکل ریپورت یا بلاک شدن از طرف اینستاگرام مواجه می­‌شوند. البته اکشن بلاک بیشتر به گوش شما آشنا خواهد بود؛ در این مواقع عملکرد شما به دلایلی محدود می­‌گردد و برای مدتی نمی­‌توانید کسی را فالو و لایک کنید یا کامنتی برای آن‌ها بگذارید. رفع ریپورت اینستاگرام هم کار ساده‌ای است.

اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو هستید، در این مطلب از آکادمی کاپریلا با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای رفع ریپورت اینستاگرام به شما پیشنهاد کنیم و دلایل و راه‌های جلوگیری از ریپورت مجدد را برایتان توضیح دهیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

ریپورت اینستاگرام یا اکشن بلاک چیست؟

در طی ریپورت موقت اینستاگرام، بیش­تر عملکردهای شما به مدت 24 ساعت تا چندین روز بلاک می‌­شود و در صورتی که بخواهید پستی را لایک کنید، کامنتی بگذارید یا صفحه‌­ای را فالو کنید، پیام­‌هایی به شکل زیر برایتان ظاهر می­‌شود:

خطای بلاک
این خطا نشان دهنده این است که شما به صورت موقتی بلاک یا مسدود شده‌اید.
رفع ریپورت اینستاگرام
این خطا نشان دهنده اکشن بلاک اینستاگرام است.

تا زمانی که این محدودیت رفع نشود، شما نمی‌توانید دیگران را لایک و فالو کنید یا کامنتی برای‌شان بنویسید.

چرا ریپورت می­‌شویم؟

دلایل زیادی برای ریپورت وجود دارد که اصلی‌­ترین آن­‌ها زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام و عملکردهایی است که شما را به‌صورت بات یا اسپم (منظور از اسپم، پیام‌های تکراری است که فرستاده می‌شود) جلوه می‌­دهد. بعضی از این دلایل عبارتند از:

فالو یا آنفالو کردن زیاد

فالو یا آنفالو کردن تعداد زیادی صفحه در زمانی محدود می‌­تواند یکی از دلایل ریپورت شدن­‌تان باشد. با این­ کار اینستاگرام تصور می­‌کند شما ربات هستید و صفحه­‌تان را محدود می­‌کند.

اگر برای جذب فالوور، افراد زیادی را فالو و آنفالو می‌کنید، این کارتان کاملاً بی‌نتیجه خواهد بود و فقط وقت‌تان تلف می‌شود. راه‌های بهتر دیگری هم برای جذب فالوور واقعی است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. از شما دعوت می‌کنیم که حتماً مطلب چطور فالوور واقعی بگیریم از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

لایک و آنلایک کردن زیاد

3 تا 5 لایک در هر دقیقه بسیار معمول است اما اگر این تعداد خیلی زیاد شود و به 100 عکس در هر دقیقه برسد، اینستاگرام به ربات بودن صفحه‌­تان مشکوک می‌­شود.

سعی کنید تا جایی که می‌توانید در بات‌های لایک و فالو بگیر عضو نشوید. عضویت در چنین بات‌ها و اپلیکیشن‌هایی، عواقب خوبی برای صفحه اینستاگرام شما نخواهد داشت.

استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی

اپلیکیشن‌های جانبی متنوعی وجود دارند که خدماتی برای بهتر کردن صفحه­‌تان ارائه می‌­دهند. این اپلیکیشن­‌ها به شما کمک می‌­کنند تا تعداد زیادی فالوور کسب کنید و اتوماتیک بروی عکس­‌های دیگران کامنت می­‌گذارند تا بیش­تر دیده شوید.

با همه خوبی­‌هایی که این اپلیکیشن‌­ها در ظاهر دارند، عواقبی نیز به‌همراه خواهند داشت؛ زیرا با استفاده از آن­‌ها، شما در واقع یک الگوی خاصی را دنبال می­‌کنید که در صورت شناسایی شدن آن توسط الگوریتم اینستاگرام، شما به عنوان ربات شناخته و در نهایت صفحه‌تان محدود می‌­شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی آیا استفاده از ربات‌های اینستاگرامی کار درستی است؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

کامنت گذاشتن سریع

نوشتن کامنت برای دیگران روش بسیار خوبی برای بیش­تر دیده شدن صفحه‌تان است. اما اگر خیلی سریع در زیر تعداد زیادی پست کامنت بگذارید، اینستاگرام فکر می‌کند صفحه‌تان توسط ربات اداره می­‌شود.

کامنت‌های تکراری

یکی دیگر از دلایل ریپورت شدن، کامنت‌های تکراری است. کامنت‌های کلی و در بسیاری مواقع بی‌ربط به عکس­ که توسط اپلیکیشن‌های جانبی گذاشته می‌شود، شما را به دردسر خواهد انداخت.

زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام

اگر محتوایی غیرمجاز مانند محتوایی با مضمون نفرت­ پراکنی، غیراخلاقی و غیرمتعارف، آسیب به خود، آزار و تهدید، استفاده از مواد مخدر، اخبار دروغ و در نهایت جعل هویت دیگران پست کنید یا قوانین کپی ­رایت را زیر پا بگذارید، از طرف اینستاگرام ریپورت خواهید شد.

شکایت دیگران

بعضی افراد ممکن است محتوای شما را نامناسب بدانند و آن را به اینستاگرام گزارش دهند. گزارش مورد بررسی قرار می­‌گیرد و شما ریپورت خواهید شد.

استفاده از فیلترشکن

وارد شدن به اینستاگرام با آدرس‌های آی‌­پی مختلف باعث می­‌شود تا اینستاگرام تصور کند صفحه‌­تان هک شده است و آی­‌پی شما را محدود می­‌کند.

انواع ریپورت های اینستاگرام

ریپورت ها را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  1. ریپورت موقت: این ریپورت مدت کوتاهی دارد و معمولاً بعد از یک تا دو روز از ریپورت خارج می‌­شوید.
  2. ریپورت دارای تاریخ: در این نوع ریپورت، مدت زمان محدودیت ذکر می‌­شود و پس از سپری کردن این مدت، محدودیت رفع می­‌شود.
  3. ریپورت بدون تاریخ: این نوع ریپورت تاریخ مشخصی ندارد و حتی ممکن است هفته­‌ها یا ماه­‌ها طول بکشد.

چه مقدار طول می کشد تا ریپورت موقت اینستاگرام رفع شود؟

زمان محدودیت بسته به دفعات ریپورت یا دلایل آن متغیر خواهد بود. معمولاً زمان محدودیت موقت بین چند ساعت تا 24 الی 48 ساعت طول می‌­کشد. البته کارهایی که بعد از محدودیت انجام می‌دهید نیز بسیار مهم است، برای مثال اگر همچنان قوانین را زیر پا بگذارید، این محدودیت ممکن است طولانی‌تر شود.

آیا ممکن است به‌صورت دائمی در اینستاگرام ریپورت شویم؟

احتمال ریپورت دائمی به فعالیت شما بعد از ریپورت موقت بستگی دارد. اگر بعد از ریپورت موقت، همچنان مانند ربات‌ها به اسپم کردن و فالو یا آنفالو زیاد یا کامنت‌های بی‌ربط و تکراری ادامه دهید، ممکن است صفحه‌­تان به‌صورت دائمی ریپورت شود.

چگونه ریپورت اینستاگرام را رفع کنیم؟

در ادامه به یکسری روش‌­ها برای رفع ریپورت اینستاگرام اشاره خواهیم کرد:

برای رفع ریپورت به اینستاگرام گزارش دهید.

اگر اشتباهاً کاری انجام دادید که باعث ریپورت موقت صفحه‌­تان شده، آن را به اینستاگرام گزارش دهید. برای رفع ریپورت اینستاگرام، کافیست تا در پیغام ظاهر شده بر روی Tell Us کلیک کنید.

رفع ریپورت اینستاگرام
بر روی Tell us بزنید تا به اینستاگرام گزارش دهید.

بعد از کلیک بر روی این گزینه، ممکن است اینستاگرام برایتان ایمیلی ارسال کند تا اطلاعات امنیتی خود را تکمیل کنید و نشان دهید ربات نیستید. بعد از ارسال اطلاعات، محدودیت صفحه­ بعد از چند روز رفع خواهد شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • ویدئو آموزشی کسب و کار در اینستاگرام — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی موفقیت در اینستاگرام — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزش تولیدمحتوای گرافیکی برای اینستاگرام — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

برای رفع ریپورت اینستاگرام از طریق تنظیمات اپلیکیشن، مشکل‌­تان را اطلاع دهید.

برای این ­کار باید ابتدا به پروفایل صفحه خود وارد شوید و در بالای صفحه سمت راست بر روی گزینه‌ای که به شکل سه خط است، کلیک کنید. به تنظیمات (Setting) و سپس کمک (Help) بروید.

رفع ریپورت
بر روی Help که با خط قرمز دور آن کشیدیم، بزنید.

اولین گزینه یعنی Report a Problem را انتخاب نمایید.

رفع ریپورت
بر روی گزینه اول کلیک کنید.

حالا بر Something isn’t Working کلیک کنید.

رفع ریپورت
بر روی گزینه‌ای که دور آن خط قرمز کشیدیم بزنید.

در این قسمت باید متنی مانند زیر بنویسید و بگویید که صفحه‌تان ریپورت شده و یک فرد واقعی هستید نه یک ربات!

Hi, I’ve noticed that my Instagram account has been suspended. I don’t know the reason for this blockage, but you should know that I am a real person. Would you please recheck my suspension?

در نهایت بر روی تیک آبی بالا سمت راست کلیک کنید تا پیام ارسال گردد.

رفع ریپورت
بر روی علامت تیک آبی سمت راست بالا بزنید تا کارتان کامل شود.

ویرایش بیو و نصب مجدد اینستاگرام

برای این روش، ابتدا به پروفایل خود بروید و برروی Edit profile کلیک کنید. بیو خود را ویرایش یا پاک کنید و حتی عکس پروفایل­‌تان را بردارید و در نهایت بر روی Done بزنید. حالا به قسمت تنظیمات بروید و در آخر صفحه برروی Log Out کلیک کنید تا از صفحه‌تان­ خارج شوید. برنامه اینستاگرام و دیتاهای قبلی آن را پاک و گوشی خود را ری‌­استارت کنید. دوباره اینستاگرام را نصب کنید و به صفحه خود وارد شوید.

جهت پاک کردن دیتای قدیمی باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و بر روی برنامه‌ها (Apps) و سپس Manage apps کلیک کنید. حالا از بین برنامه‌های موجود اینستاگرام را بیابید و بر روی آن کلیک نمایید. در نهایت بر روی Clear data و Clear all data بزنید.

از دیگران بخواهید برای­تان کامنت انگلیسی بگذارند.

یکی دیگر از روش­‌های معمول رفع رپیورت اینستاگرام، کامنت انگلیسی است. از فالوورهای خود بخواهید که برای­­تان کامنت­‌های انگلیسی بگذارند زیرا با این روش به اینستاگرام نشان خواهید داد که اسپم نیستید.

شماره تلفن و ایمیل صفحه‌تان را تغییر دهید.

در این روش کافی است وارد صفحۀ پروفایل شوید و بر روی edit profile کلیک کنید.

حالا در قسمت Private information ایمیل و شماره تلفن ثبت شده را تغییر دهید و بروی Done کلیک کنید.

رفع ریپورت
طبق دستورالعمل اجرا کنید.

به اینستاگرام ایمیلی ارسال نمایید.

ایمیلی حاوی اطلاعات صفحه مانند شماره تلفن (بدون صفر اولیه) به آدرس Info{@}Instagram.com ارسال نمایید. متنی مانند زیر بنویسید و در انتهای آن نام کاربری خود را ذکر کنید.

Hi, there is a problem with my Instagram account. Someone reports me as a spammer wrongly and I found an unfair limitation on my account. Would you please fix problem

——My phone number: +989

از گوشی و اینترنت دیگر استفاده کنید.

محدودیت ممکن است به‌دلیل بلاک شدن آدرس آی­‌پی شما باشد. در نتیجه از گوشی دیگری برای وارد شدن به صفحه‌­تان استفاده کنید یا اگر تا بحال به وای­فای وصل می‌شدید، حالا دیتای خود را فعال نمایید یا بالعکس.

اپلیکیشن­‌های جانبی را حذف نمایید.

همانطوری که گفته شد، اپلیکیشن­‌های جانبی نیز می‌­توانند باعث ریپورت صفحه‌­تان شوند. پس بهتر است هر چه سریع­تر آن­‌ها را حذف کنید.

صفحه­ اینستاگرام خود را به فیسبوک وصل کنید.

به پروفایل بروید و در بالای صفحه، سمت راست بر روی گزینه­­‌ای که به شکل سه خط است، کلیک کنید. به تنطیمات وارد شوید و بر روی Account بزنید.

رفع ریپورت اینستا
بر روی گزینه‌ای که خط قرمز کشیدیم بزنید.

Sharing to other apps را انتخاب کنید.

رفع ریپورت اینستاگرام
بر روی گزینه‌ای که دور آن خط کشیدیم بزنید.

حالا بر روی Facebook کلیک نمایید. بر روی Continue بزنید. ایمیل یا شماره تلفن و رمز عبور فیسبوک خود را وارد کنید و بروی Log In بزنید.

با اتصال اینستاگرام به فیسبوک ثابت می‌­شود که انسان واقعی هستید نه یک ربات.

رمز عبور خود را تغییر دهید.

اگر هیچ­کدام از روش‌­های قبلی جوابگو نبود، پس رمزتان را تغییر دهید. با این روش بعضی از کاربران توانستند محدودیت­‌ها را از بین ببرند. در نتیجه امتحان کردن آن ضرری ندارد.

برای تغییر رمز به تنظیمات اینستاگرام بروید و بروی security کلیک کنید.

Password را انتخاب نمایید.

در بخش اول رمز کنونی و دو بخش بعدی رمز جدید خود را وارد کنید.

درنهایت بر روی Save بزنید تا رمزتان تغییر کند.

کمی صبر کنید.

اگر هیچ کدام از روش‌­های پیشین جواب نداد، پس چاره‌­ای جز صبر کردن ندارید. به مدت دو روز فعالیتی در اینستاگرام نداشته باشید و سعی کنید قوانین آن را زیر پا نگذارید. منظور از فعالیت در اینجا لایک، کامنت، فالو و آنفالو است وگرنه می­‌توانید همچنان به جستجو و دیدن عکس‌­ها ادامه دهید. در سومین روز، فعالیت­‌های خود را مانند گذشته از سر بگیرید.

چگونه از ریپورت شدن توسط اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

با یکسری کارهای بسیار ساده می‌­توانید از ریپورت شدن مجدد صفحه‌­تان جلوگیری کنید:

پست بگذارید.

اگر اخیراً صفحه جدیدی در اینستاگرام ساختید و هنوز عکسی پست نکردید اما نمی‌­توانید لایک کنید یا کامنت بگذارید، ممکن است به این دلیل باشد که اینستاگرام تصور می­‌کند صفحه شما فیک است. در نتیجه با ورودتان به اینستاگرام، چند عکس پست کنید. البته تعداد پست نباید در زمان محدود زیاد باشد، پس عکس‌­های خود را به مرور زمان بگذارید.

اطلاعات صفحه خود را کامل کنید.

پر نکردن اطلاعات لازم و نداشتن بیو یا عکس پروفایل می‌­تواند یکی دیگر از دلایل ریپورت شدن باشد. در نتیجه در اولین فرصت اطلاعات صفحه‌تان را تکمیل نمایید.

تعداد زیادی عکس در مدت کوتاه پست نکنید.

سعی کنید پست‌های خود را در روزهای مختلف بگذارید، مخصوصاً اگر تازه وارد اینستاگرام شده‌اید. پست کردن تعدادی زیادی عکس باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کند و در نتیجه ریپورت شوید.

در مدتی کوتاه تعداد زیادی از صفحه‌های اینستاگرامی را فالو یا آنفالو نکنید.

فالو و آنفالو کردن زیادی از صفحات در مدت زمان کوتاه یکی از فعالیت­‌هایی است که به عنوان اسپم شناخته می­‌شود. بهتر است در هر ساعت بیش­تر از 20 نفر را فالوو نکنید.

از محتواهای تکراری دوری کنید.

محتواهای تکراری مانند گذاشتن پست­­‌ها، کامنت­‌ها و ایموجی­‌های تکراری یکی دیگر از دلایل ریپورت شدن است.

افراد زیادی را منشن نکنید.

در پست‌ها و کامنت‌های خود افراد زیادی (به ویژه افرادی که فالوورهای شما نیستند) را با هم منشن نکنید زیرا این مورد نیز جزئی از اسپم و زیاده‌گویی محسوب می‌شود.

حواس‌­تان به قوانین اینستاگرام باشد.

زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام یکی دیگر از دلایل ریپورت شدن است. پس حتماً حواس‌تان به محتوایی که منتشر می­‌کنید باشد.

سوالات متدوال شما در مورد رفع ریپورت اینستاگرام

به چند سوال متداول شما در ادامه پاسخ داده شده است:

  • چگونه سریعاً از ریپورت خارج شوم؟

خارج شدن از ریپورت هیچ راه و روش قطعی ندارد. شما باید روش­‌های معرفی شده در این مقاله را امتحان نمایید و در صورتی که هیچ­کدام جواب ندادند صبر کنید تا زمان محدودیت سپری شود.

  • آیا امکانش هست بفهمیم چه کسی ما را ریپورت کرده؟

متاسفانه پیدا کردن صفحه‌­ای که شما را ریپورت کرده ممکن نیست. تنها در صورتی که به فردی مشکوک هستید به صفحۀ او بروید و اگر صفحه برایتان باز نشد، احتمال دارد که شما را ریپورت کرده باشد. ولی باز هم با قطعیت نمی­‌توان گفت.

  • آیا اگر تعداد زیادی افراد صفحه­‌ای را ریپورت کنند، امکانش هست که آن صفحه پاک شود؟

بله حتی ممکن است با یک بار ریپورت شدن صفحه پاک شود.

  • کسی را اشتباهاً ریپورت کردم، چگونه می­‌توانم آن را اصلاح کنم؟

متاسفانه امکان همچین کاری وجود ندارد.

جمع­‌بندی

در این مقاله سعی داشتیم 11 روش برای رفع ریپورت اینستاگرام، دلایل آن و همچنین راه­‌هایی برای جلوگیری از ریپورت مجدد به شما ارائه دهیم. امیدواریم روش­‌های معرفی شده برایتان مفید بوده باشد.

راستی، شاید برایتان مفید باشد که بدانید ابزارهای رایگانی وجود دارند که می‌توانید با کمک آن، چندین لینک در بیو اینستاگرم خود درج کنید. یکی از این ابزارها به لینک است. بهلینک رابط کاربری آسانی دارد و به راحتی می‌توانید چندین لینک در بیو اینستاگرام خود درج کنید.

اگر تجربه دیگری از رفع ریپورت اینستاگرام دارید، در بخش نظرات بنویسید تا خوانندگان دیگر از آن استفاده کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 52 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

ماهانا دانش‌آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی و علاقمند به مباحث وب و شبکه‌های اجتماعی است.

18 نظر در “۱۱ روش تضمینی رفع ریپورت اینستاگرام — راهنمای تصویری و ساده

  • سلام وقتتون بخیر
    من نمیتونم یه حساب کاربری جدید ایجاد کنم ریپورت شدم باید چیکار کنم ممنون از لطف شما

  • سلام وقت بخیر
    من نمی تونم حساب جدید ابجاد کنم ریپورت شدم باید چیکار کنم لطفا ممنون از لطف شما

  • سلام وقت بخیر
    من از فالو کردن ریپورت شدم نمیتونم کسیو فالو کنم باید چیکار کنم حتما بهم بگین ممنون

    1. نوریه رضوی ثانی — says: ۱۴۰۱-۰۹-۲۷ در ۱۹:۵۳

      سلام حسین عزیز؛ وقتت بخیر باشه.

      شما باید صبر کنید تا محدودیت رفع بشه. یادتون باشه که دیگه تعداد اکانت‌های زیادی رو فالو نکنید.

  • سلام من حدودا دوهفته اینستاگرامم بن کل دیگه هیچی بالا نمیاد نه روش های بالا هیچ کدوم برا من جواب نمیده یه چن تا کامنت گذاشتم چن وقت پیش فک کنم بخاطر اون یا دیگران ریپورتم کردن یا اینستاگرام الان هیچی بالانمیاد میزنه به خارجی کودنت رفرش تلفظشم نمیدونم درسته یانه الان پیام برمیگرده یا نه چیکارکنم؟

  • سلام وقتتون به خیر. پیج من موقتی تعلیق شد و اونو برگردوندم. سوالم اینه که الان میتونم فعالیتی داشته باشم یا تا چند روز بهتره هیچ کاری انجام ندم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. نوریه رضوی ثانی — says: ۱۴۰۱-۰۷-۲۵ در ۱۰:۲۸

      سلام آزاده عزیز؛ وقتت بخیر باشه!

      شما می‌تونی فعالیت کنی، ولی توصیه من اینه که خیلی محدود کارت رو شروع کنی. مثلاً فعلاً کسی رو فالو و لایک نکن. یا مثلا با روزی نهایتاً ۵تا لایک و فالو شروع کن. اینجوری زودتر به حالت عادی برمی‌گردی. همچنین دقت کن که دستورالعمل‌های متا رو نقض نکنی.

  • سلام ی تاریخ مشخصی بم گف اینستا ک درمیاد ولی اون تاریخ دیروز بود و هنوزم درنیومده چیکارباید کنم؟؟

    1. نوریه رضوی ثانی — says: ۱۴۰۱-۰۶-۰۹ در ۱۶:۱۲

      سلام مبی عزیز، وقتت بخیر باشه!

      یدون فیلتر شکن و از طریق مرورگر وارد اکانت اینستاگرامت بشو و ببین درست شده ی نه. اگر همچنان مشکل داشتی، حتماً به پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بزن.

    1. نوریه رضوی ثانی — says: ۱۴۰۱-۰۶-۰۷ در ۱۱:۱۸

      سلام فاطیمای عزیر؛ وقتت بخیر.

      چند روزی دست نگه دارید و کسی رو فالو یا حتی آنفالو نکنید. بعد از مدتی به صورت خودکار مشکل‌تون برطرف می‌شه.

  • jalal.ghasemi444 — says: ۱۴۰۱-۰۳-۰۲ در ۲۰:۵۲

    Hi, there is a problem with my Instagram accont. Someone reports me as a spammer wrongly and I found an unfair limitation on my account. Would you please fix problem

  • سلام منو سی روزه ریپورت کردن
    بعد اون‌قسمتی ک زده من رباط نیستم‌مراحلشو انجام دادم الان دو هفتس رو بیستوچهار ساعت مونده ک دارن بررسی میکنن باید چکار کنم؟؟

  • شراره الماسی — says: ۱۴۰۱-۰۲-۲۵ در ۱۳:۲۹

    سلام من اصلا نمیتونم وارد صفحه اینستاگرام شخصی خود بشم چون پیام میده که سن شما زیر سیزده سال گزارش شده و باید درخواست بفرستید ،صفحه درخواست رو کامل میکنم به همراه عکس شناسنامه ولی رفع ریپورت نشدم…یعنی ممکنه زمان بر باشه؟!!

    1. نوریه رضوی ثانی — says: ۱۴۰۱-۰۲-۲۵ در ۱۸:۳۸

      سلام شراره عزیز، وقتت بخیر باشه.
      باید به ایمیل پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بزنید و پیگیری کنید.
      support@instagram.com این ایمیل پشتیبانی هست. حتماً پیگیری کنید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.