ممکن است هم‌اکنون در حال استفاده از Google sheets و یا Excel برای رسیدگی به‌کارهای شرکت خود از جمله پیگیری فروش و روند پیشرفت پروژه‌هایتان باشید؛ در این صورت، روند انجام کارهای شما، سرعت بیشتری خواهد داشت اما هنوز این سرعت نمی‌تواند در بازارهای رقابتی، جوابگوی شما باشد. ده‌ها شرکت نرم‌افزاری، برنامه‌های کاربردی خود را به امید اینکه شما از آنها استفاده کنید و اشتراک پولی آن‌ها را خریداری کنید و یا اینکه برنامه را به دوستانتان معرفی کنید، به‌صورت رایگان منتشر کرده‌اند و یکی از این ابزارهای مفید و ضروری، نرم افزارهای رایگان CRM می‌باشد. در این مقاله از آکادمی کاپریلا سعی کردیم تا تعدادی از نرم‌افزارهای سی آر ام رایگان را برای شما گلچین کنیم. این نرم‌افزارها، نسخه‌های پایه هستند و اگر قابلیت ویژه‌ای نیاز داشتید و در آنها پیدا نکردید، می‌توانید با پرداخت مبلغی، آن را به نسخه بالاتر ارتقا دهید؛ اما می‌توان مطمئن بود که امکانات ضروری مورد نیاز برای اکثر کسب و کارها در نسخه‌های پایه موجود است؛ پس می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

مقدمه‌ای بر CRM و نرم‌افزارهای آن

CRM مخفف عبارت “Customer Relationship Management” به معنی «مدیریت ارتباط با مشتری» است. سی آر ام را می‌توان قلب تپنده هر کسب‌وکار در حال‌ توسعه قلمداد کرد که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات و بازخوردهای مشتریان کسب‌وکارتان را برای ارتباط بهتر و مفیدتر با آنان، جمع‌آوری، ساماندهی و آنالیز کنید. در واقع، CRM به شما در بهینه کردن فرایند بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتری کمک می‌کند تا بتوانید به دنبال جذب رضایت مشتریان و افزایش سوددهی کسب‌وکارتان در بلندمدت باشید. استفاده از یک CRM رایگان، علاوه بر اینکه می‌تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد، می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام ویژگی‌های این نرم‌افزارها برای شما ضروری است؛ همچنین اگر تاکنون از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده نکرده‌اید، می‌توانید با بهره‌گیری از یک نرم‌افزار رایگان CRM، نحوه کلی کار با آنها را یاد بگیرید. اما، چطور می‌توانیم بهترین نرم افزار سی آر ام را پیدا کنیم؟ به بیان ساده، هیچ شرکتی چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند آن را روانتر بسازد تا کارایی بیشتری داشته باشد. در مورد برنامه‌های CRM نیز این موضوع صدق می‌کند. شرکتهای CRM سعی می‌کنند رابط کاربری نرم‌افزارهای خود را ساده نگه دارند تا افرادی که دانش کمی دارند هم به سادگی بتوانند از آن استفاده کنند. در ادامه، 19 نرم‌افزار CRM رایگان را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید هر کدام از این نرم‌افزارها را مورد استفاده قرار داده و بهترین آنها را با توجه به امکانات مورد نیازتان برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

نرم‌افزار CRM رایگان Freshsales

نرم‌افزار CRM رایگان Freshsales
نرم‌افزار CRM رایگان Freshsales

Freshsales می‌تواند یک راه حل کامل برای خودکارسازی فروش برای کمک به تیم فروش همه کسب و کار باشد. به بیان دیگر، Freshsales می‌تواند به تنهایی، به عنوان فروشنده در تیم فروش شما عمل کند. Freshsales با خودکارسازی فرایند فروش به تیم فروش کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشند و کارایی و بهره‌وری روزانه خود را بیشتر کنند. Freshsales همچنین قابلیت چت آنلاین با کاربران را دارد و می‌توانید با استفاده از ربات چت آن یعنی فِرِدی، تجربه چت لذت‌بخشی را به کاربران خود هدیه دهید. همچنین می‌توانید پاسخ سوالات پرتکرار کاربران را به ربات چت بدهید و با خیال راحت به توسعه کسب و کار خود فکر کنید. البته برای استفاده از امکانات بیشتر این برنامه، باید نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید؛ امکاناتی نظیر Freshsworks CRM، تعدادی از ابزارهای ربات چت و تعدادی دیگر از امکانات. هزینه نسخه پریمیوم این برنامه بین 15 دلار برای طرح رشد و 69 دلار برای طرح سازمانی می‌باشد اما نسخه رایگان آن از قابلیت‌های مناسبی برخوردار است.

نرم‌افزار CRM رایگان Less annoying system

نرم‌افزار CRM رایگان Less annoying system
نرم‌افزار CRM رایگان Less annoying system

Less Annoying CRM یا LACRM به عنوان یک راه حل برای مسئله CRM برای کسب و کارهای کوچک شناخته می‌شود. LACRM می‌تواند هدایت لید به مشتری، مدیریت تماس با مشتری و پیگیری سفارشات مشتریان را انجام دهد. این CRM با داشتن یک رابط کاربری تمیز و در عین حال جذاب و بصری، قادر به ارائه خدمات گوناگونی به شما است. Less Annoying CRM یک دوره ۳۰ روزه رایگان دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و در صورت رضایت، عضویت خود را با پرداخت مبلغ ۱۵ دلار در ماه به نسخه پریمیوم ارتقا دهید که بسته به امکانات نسخه پریمیوم، به نظر به صرفه است.

نرم‌افزار رایگان Zoho CRM

نرم‌افزار رایگان Zoho CRM
نرم‌افزار رایگان Zoho CRM

Zoho یک پلتفرم مناسب برای کسب و کار‌های کوچک است که دارای رابط کاربری ساده، امکانات زیاد و ماژول‌های قابل تنظیم می‌باشد. اگر به دنبال رایگان بودن ابزار CRM هستید، می‌توانید تا سقف ۳ کاربر به صورت رایگان از Zoho استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا گردش کار (Workflow) خود را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید Zoho را به شبکه‌های اجتماعی‌تان متصل کنید. نسخه پولی برنامه، امکانات زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ امکاناتی نظیر ردیابی قیف فروش، مقایسه داده‌های کاربران، تیم‌ها، مناطق فروش و موارد دیگر که در نسخه‌های رایگان، امکان دسترسی به آن‌ها را ندارید. اما Zoho، اشکالاتی نیز دارد. برای مثال، رابط کاربری آن کمی کند است. همچنین نسخه رایگان آن، فاقد قابلیت ارسال انبوه ایمیل است. این بدین معنی است که نمی‌توانید با Zoho، برای تعداد زیادی از مشتریان خود ایمیل بفرستید و باید از سایر نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

نرم‌افزار CRM رایگان Really Simple Systems

نرم‌افزار CRM رایگان Really Simple Systems
نرم‌افزار CRM رایگان Really Simple Systems

برنامه Really Simple Systems یا به اختصار RSS، یک برنامه CRM ابری است که به لطف رابط کاربری ساده و خاص خود، برای استفاده شرکت‌های کوچک و متوسط مناسب است؛ اما برای استفاده تیم‌های بزرگ نیز کارایی مناسبی دارد. RSS، یک CRM فروش قابل تنظیم دلخواه، ابزارهای بازاریابی خودکار و امکانات خوب دیگر دارد. این برنامه، ارتباط با مشتری‌ها را آسان می‌سازد و تجربه کار تیمی لذت‌بخشی را برای شما به وجود می‌آورد. شما می‌توانید در صورت نیاز، نسخه پولی این برنامه را خریداری کنید اما اگر تیم شما تنها ۲ نفر عضو دارد، می‌توانید به صورت کاملاً رایگان از این برنامه استفاده کنید. نسخه رایگان RSS دارای بسیاری از ویژگی‌های اصلی از جمله خودکارسازی فروش و پشتیبانی مشتری است. اما RSS اشکالاتی نیز دارد؛ از جمله اینکه تهیه گزارش در این برنامه کمی دشوار است، همچنین اگر از سرویس ایمیل Outlook استفاده می‌کنید، نمی‌توانید این دو را به یک‌دیگر متصل کنید و اعلان‌های مهم و یادآورها را از طریق ایمیل دریافت کنید. نسخه پریمیوم این برنامه از ۱۴ دلار تا ۵۰ دلار برای هر ماه متفاوت است که می‌توانید بسته به شرایط خود، به صورت پرداخت سالانه و یا ماهانه اقدام کنید.

نرم‌افزار CRM رایگان Engagebay

نرم‌افزار CRM رایگان Engagebay
نرم‌افزار CRM رایگان Engagebay

Engagebay نیز یکی دیگر از نرم‌افزار‌هایی است که خدمات CRM را همراه با پلن رایگان ارائه می‌دهد. Engagebay به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید فعالیت مخاطبین‌تان را در وبسایت، پاسخ ایمیل‌ها و نرخ کلیک و موارد دیگر را بررسی کنید و تحلیل کاملی از مشتریان خود داشته باشید. این برنامه با سرویس‌های Gmail ،Office ۳۶۵ و تقریباً با تمام سرویس‌هایی که از پروتکل Imap استفاده می‌کنند، همگام‌سازی و ادغام می‌شود. همچنین می‌توانید Engagebay را با سرویس‌های Zapier ،Sendgrid و یا mailgun ادغام کنید که در این صورت، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید CRM خود را به سایر فرآیندهای تجاری کسب و کارتان متصل کنید. یکی از معدود اشکالات Engagebay این است که تنها چند قالب ایمیل ارائه کرده که بسیار ساده هستند. اگر این مشکل رفع بشود، تاثیر بسزایی در تجربه استفاده از این نرم‌افزار خواهد گذاشت. همچنین اگر نیاز به امکانات پریمیوم Engagebay دارید، می‌توانید با پرداخت ۱۱ دلار الی ۵۰ دلار به صورت ماهانه یا سالانه، نسخه پریمیوم را دریافت کنید.

نرم‌افزار CRM رایگان Capsule

نرم‌افزار CRM رایگان Capsule
نرم‌افزار CRM رایگان Capsule

برنامه کپسول، نه تنها روابط شما با مشتری، بلکه تمام روابط تجاری شما را به سطح بالاتری می‌رساند. این کار، به لطف رابط کاربری ساده و روان و شیک Capsule و به سادگی اتفاق می‌افتد. توسعه‌دهندگان Capsule بجای گنجاندن قابلیت‌های بلااستفاده در برنامه، ابزار‌های ضروری و بسیار مهم را برای مدیریت روزانه کسب و کار شما ارائه کرده‌اند. با استفاده از کپسول متوجه می‌شوید در کسب و کار شما چه می‌گذرد و هر کدام از اعضای تیم شما، چه کاری را در چه زمانی و به چه صورت باید انجام دهد.

اگر کسب و کاری دارید که به تنهایی و یا اینکه با یک شریک در آن کار می‌کنید، می‌توانید به صورت کاملاً رایگان از Capsule استفاده کنید و کارهای خود را پیش ببرید. نسخه پریمیوم این برنامه، قابلیت ادغام با برنامه‌های Zapier ،g suite و توییتر را دارد که به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز برای بازاریابی کسب و کارتان را جمع‌آوری کنید. نسخه‌های پولی کپسول به ۲ نسخه ۱۸ دلاری برای پلن حرفه‌ای و ۳۶ دلاری برای پلن تیمی تقسیم شده است که می‌توانید بسته به نیاز خود، نسبت به تهیه هر کدام اقدام کنید. البته نسخه آزمایشی 30 روزه رایگان برای هر دو پلن ویژه خود را نیز ارائه کرده است.

نرم‌افزار CRM رایگان Benchmark One

نرم‌افزار CRM رایگان Benchmark One
نرم‌افزار CRM رایگان Benchmark One

Benchmark one یک CRM بسیار جامع برای واحد فروش و بازاریابی سازمان است. این برنامه برای مشاغل کوچک، عالی است و تجزیه و تحلیل بسیار دقیقی را به شما گزارش می‌دهد اما یکی از مشکلات Benchmark one را می‌توان عدم وجود پشتیبانی دانست؛ اینکه اگر شما مشکلی در این برنامه پیدا کردید، نمی‌توانید آن را به پشتیبانی برنامه گزارش دهید و باید به سایت توسعه‌دهنده این برنامه رفته و در قسمت تماس با ما، مشکل خود را مطرح کنید تا شاید در آپدیت‌های بعدی نرم‌افزار، آن مشکل برطرف شود.

نسخه رایگان این برنامه، تنها برای یک نفر قابل استفاده است و این نیز یکی دیگر از مشکلات این برنامه است. برای تهیه نسخه‌های پولی Benchmark one، می‌توانید طی یک دوره ۶ ماهه، هر ماه ۷۰ دلار اشتراک این برنامه را برای ۲ نفر تهیه کنید و یا اینکه برای تهیه نسخه پرو، ۱۳۹ دلار در ماه برای ۵ کاربر خریداری کنید اما در صورتی که تیم بزرگی دارید و هیچ‌کدام از طرح‌های گفته شده، مورد نیاز شما نیست، باید از طرح سازمانی Benchmark one استفاده کنید که به صورت ماهیانه ۱۹۹ دلار هزینه برای شما دارد. هر دوره این نسخه، ۶ ماهه است که تعداد کاربرانی که می‌توانند از آن استفاده کنند، نامحدود است.

نرم‌افزار CRM رایگان eWay-CRM

نرم‌افزار CRM رایگان eWay-CRM
نرم‌افزار CRM رایگان eWay-CRM

eWay-CRM یک افزونه برای Microsoft outlook است که تمامی ابزار‌های مورد نیاز برای مدیریت ارتباط با مشتری را  در محیطی آشنا و قابل فهم به شما ارائه می‌دهد. eWay-CRM دارای بسیاری از ویژگی‌های کاربردی CRM است که آن را برای هر کسب و کار کوچک و یا متوسط، به ابزاری کارآمد تبدیل کرده است. این افزونه، طیف وسیعی از ابزار‌های مفید از جمله بازاریابی ایمیلی، مدیریت لیدها و فروش‌، مدیریت پروژه و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ یعنی شما هر کاری را که اراده کنید انجام دهید، eWay-CRM یک راه حل ساده برای شما دارد.

استفاده از این برنامه، ساده است و می‌توانید محیط کار خود از جمله فیلد‌های کاربر، گردش کار و طرح‌بندی فرم‌ها به گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که به کارایی شما کمک کند. نکته منفی این است که طرح رایگان این افزونه، امکانات نسبتاً محدودی دارد و پلن‌های پولی آن نیز ارزان نیست. نکته منفی دیگر این است که افزونه eWay-CRM فقط برای ویندوز و outlook قابل استفاده است و کاربران مک فقط با نسخه تحت وب outlook می‌توانند از امکانات این افزونه استفاده کنند.

نرم‌افزار رایگان Hubspot CRM

نرم‌افزار رایگان Hubspot CRM
نرم‌افزار رایگان Hubspot CRM

Hubspot امکانات متعددی مانند مدیریت فرآیند فروش و گردش کار تیمی و نیز ارتباطات با مشتری را ارائه می‌‎کنند. همچنین می‌توانید CRM خود در این سایت را با پنل ایمیل مارکتینگ Hubspot که بسیار جامع و کاربردی است و ابزار‌های بازاریابی درونگرا را در اختیار دارد، یکپارچه و متصل کنید. Hubspot با G Suite و Microsoft office کار می‌کند که این امر، پیاده‌سازی و همگام‌سازی داده‌ها را بسیار آسان کرده است. نسخه رایگان Hubspot CRM دارای ویژگی‌های زیادی است اما بسیاری از آن‌ها آنچنان کامل و حرفه‌ای نیستند؛ این یعنی ممکن است برای دسترسی به امکانات کاربردی‌تر، مجبور به هزینه کردن و خرید پلن پولی آن باشید. نسخه‌های پولی Hubspot با قیمت‌هایی متفاوت (و نسبتاً نجومی) ارائه شده و همچنین قابلیت سفارشی‌سازی محدودی دارد.

نرم‌افزار CRM رایگان Bitrix24

نرم‌افزار CRM رایگان Bitrix24
نرم‌افزار CRM رایگان Bitrix24

بر اساس تعداد کاربرانی که از Bitrix24 استفاده می‌کنند، این برنامه یکی از محبوب‌ترین CRM‌های رایگان در جهان است. Bitrix24 یک CRM ابری را ارائه می‌دهد که حداکثر ۱۲ کاربر می‌توانند از آن به صورت رایگان استفاده کنند. از نظر ویژگی، تقریباً تمام امکاناتی را که برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود نیاز دارید، Bitrix24 در خود دارد؛ ردیابی فروش، گزارش‌دهی، اتوماسیون وظایف و موارد بسیار دیگری که Bitrix24 را به یکی از بهترین CRM‌های جهان تبدیل می‌کند.

رابط کاربری ساده و زیبای Bitrix24 به استفاده آسان از این نرم‌افزار کمک شایانی می‌کند. دسترسی صوتی، ایمیل، چت و کانال‌های ویدئویی درون برنامه و وجود نسخه‌های اندروید و IOS نیز به شما اطمینان می‌دهد که تیم شما، در حساس‌ترین شرایط نیز قابلیت همفکری و تصمیم‌گیری را دارند. البته Bitrix24 نیز دارای مشکلاتی است؛ برای مثال، در عین حال که رابط کاربری زیبا و ساده‌ای دارد، پیمایش و بررسی ماژول‌های مختلف می‌تواند گیج‌کننده باشد. امکان سفارشی‌سازی نیز برای برنامه‌های تجاری بزرگ زیاد مناسب نیست. همچنین برنامه در برخی مواقع، کند باز می‌شود. اگر قصد استفاده از نسخه‌های پولی Bitrix24 را دارید، می‌توانید طرح‌های مختلف را بررسی کنید که از ۵۵ دلار در ماه برای صورتحساب سالیانه و حداکثر ۱۹۹ دلار برای هر کاربر در ماه استفاده کنید یا از همان نسخه رایگان CRM آن که قابل استفاده برای 12 کاربر است، استفاده کنید.

نرم‌افزار CRM رایگان Streak

نرم‌افزار CRM رایگان Streak
نرم‌افزار CRM رایگان Streak

Streak یک Gmail CRM کاملاً یکپارچه را در صندوق ورودی ایمیل شما ایجاد می‌کند. این برنامه با استفاده از سرویس ایمیل‌ محبوب جیمیل، پذیرش CRM را برای کاربران جدید آسان می‌کند. نسخه رایگان Streak که برای استفاده شخصی افرادی مثل فریلنسر‌ها در نظر گرفته شده، شامل ابزار‌های اولیه CRM و قابلیت‌هایی برای ایمیل است. شما می‌توانید قالب‌های ایمیل موجود را شخصی‌سازی کنید و آن‌ها را با حجم‌های بالا ارسال کنید که جایگزین مناسبی برای بازاریابی ایمیلی انبوه است. همچنین قادر خواهید بود تا ایمیل‌های خود را ردیابی کنید؛ این یعنی می‌توانید ببینید کدام افراد، ایمیل شما را باز کرده‌اند و از کدام نقطه در دنیا این کار را انجام داده‌اند. دسترسی به این اطلاعات بسیار مفید است زیرا وقتی که می‌دانید شخصی ایمیل شما را باز می‌کند و رفتار او را کمی بیشتر درک کنید، می‌توانید با پیگیری به روشی موثرتر، فرآیند فروش را پیش ببرید. اینکه Streak یک افزونه مرورگر گوگل کروم است ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد؛ زیرا اگر بخواهید در دستگاه جدیدی وارد حساب خود در Streak شوید، باید آن را دوباره دانلود کنید و وارد شوید. برای خرید نسخه‌های پولی Streak می‌توانید از طرح حرفه‌ای با ۴۹ دلار ماهانه و صورت حساب سالیانه استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید نسخه سازمانی Streak را با قیمت ۱۲۹ دلار برای هر کاربر خریداری کنید.

نرم‌افزار CRM رایگان Insightly

نرم‌افزار CRM رایگان Insightly
نرم‌افزار CRM رایگان Insightly

نسخه رایگان Insightly با ویژگی‌های مدیریت پروژه و سوابق تماس‌ها، همه در یک رابط کاربری ساده و جمع و جور، قابل دسترسی هستند. همچنین مستند‌هایی برای یادگیری Insightly وجود دارد که ویژگی‌ها را به صورت ساده و قابل هضم به شما توضیح می‌دهد. Insightly یک CRM همه فن حریف است که می‌توانید با استفاده از آن، از بسیاری از قابلیت‌های مورد نیاز برای بازاریابی و مدیریت ارتباطتان با مشتری‌ها استفاده کنید. قابلیت سفارشی‌سازی، جذاب‌ترین قابلیت Insightly است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید برنامه‌های سفارشی و بصری‌سازی داده‌ها را برای ردیابی معیار‌های کلیدی کسب و کار خود بسازید؛ تنها لازم است از روش محبوب کشیدن و رها کردن استفاده کنید.

Insightly قابلیت ادغام شدن با بسیاری از سرویس‌ها و برنامه از جمله Microsoft ۳۶۵ ،Slack ،Dropbox و بسیاری دیگر را دارد و خیال شما را از این موضوع، راحت می‌کند. اشکال اصلی این برنامه هم اینجا است که نسخه رایگان CRM رایگان آن، به تنها ۲ کاربر محدود شده و برای استفاده بیشتر، باید ۲۹ دلار برای اشتراک Plus و ۴۹ دلار برای نسخه حرفه‌ای و ۹۹ دلار هم برای اشتراک شرکتی برای یک ماه پرداخت کنید. همچنین یک دوره آزمایشی رایگان برای اشتراک‌های Plus و حرفه‌ای وجود دارد تا بتوانید با خیال راحت به انتخاب اشتراک مورد نظر خود بپردازید.

نرم‌افزار CRM رایگان Apptivo

نرم‌افزار CRM رایگان Apptivo
نرم‌افزار CRM رایگان Apptivo

مجموعه راه حل‌های تجاری مبتنی بر فضای ابری Apptivo، تمرکز نرم‌افزارهای خود را روی سفارشی‌سازی قرار داده است. نسخه رایگان CRM نرم‌افزار Apptivo برای استفاده 3 کاربر در فضای ذخیره‌سازی 500 مگابایت عرضه شده است. ابزارهای مکمل دیگری از جمله مدیریت تماس‌ها، امکان وارد کردن داده‌ها از ایمیل و سایت و نیز بخش مدیریت پروژه در این نرم‌افزار در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید ایمیل‌های مشتریان را به صورت خودکار به تیکت پشتیبانی تبدیل کنید. متاسفانه ابزارهای بازاریابی این سایت در نسخه رایگان آن عرضه نشده و رابط کاربری ایده‌آلی هم ندارد؛ اما می‌توان پلن‌های ویژه و کامل این سایت را با قیمتی معقول و ارزان (شروع از 8 دلار) تهیه کرد.

نرم‌افزار رایگان Suite CRM

نرم‌افزار رایگان Suite CRM
نرم‌افزار رایگان Suite CRM

Suite CRM یک راه ‌حل رایگان و متن باز ارائه می‌دهد که عملکرد‌های فروش، خدمات، پشتیبانی و بازاریابی را پوشش می‌دهد. زمان یادگیری کار با Suite CRM بسیار کوتاه است که همین موضوع، آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نرم ‌افزار‌های متن باز در جهان کرده است. داشبورد Suite CRM بدون فوت وقت، داده‌ها را جمع‌آوری و همگام‌سازی می‌کند تا بتوانید اطلاعات مختلف درباره وضعیت پروژه‌ها، درآمد‌ها و هزینه‌ها و موارد دیگر را به صورت آنی دریافت کنید.

اگر در تیم خود، یک یا دو نفر مسلط به IT داشته باشید، از طرح‌بندی سفارشی، ماژول‌ها و ابزار‌های توسعه روابط فروشنده که این CRM ارائه می‌دهد، لذت خواهند برد. قابلیت سفارشی‌سازی و تعداد زیاد افزونه‌های موجود در وب به Suite CRM اجازه می‌دهد کار با آن را ساده کند. همچنین بر روی بسیاری از سیستم عامل‌ها از جمله اندروید، IOS، ویندوز و حتی اوبونتو اجرا می‌شود. همانطور که از اکثر نرم‌افزار‌ها انتظار می‌رود، نسخه رایگان Suite CRM نیز دارای قابلیت‌های محدود‌تری نسبت به نسخه‌های پولی آن است. به طور کلی، شما نمی‌توانید Suite CRM را با هیچ نرم‌افزار دیگری ادغام کنید و این موضوع برای کسانی که به دنبال پلتفرمی جامع برای انجام همه کارهایشان هستند، مشکل ساز خواهد بود. اشتراک طرح اولیه این برنامه، ۱۲۳ دلار در ماه در دوره یکساله قیمت دارد که برای ۱ الی ۱۰ نفر توصیه شده است. اشتراک کسب و کاری، ۴۳۰ دلار ماهانه و به صورت دوره سالانه قیمت دارد که برای ۵ الی ۵۰ نفر قابل استفاده است و طرح پریمیوم آن نیز ۶۱۴ دلار در ماه قیمت دارد که طی یک دوره ۱ ساله باید هر ماه پرداخت شود و برای ۱۰ الی ۱۵۰ نفر کاربرد دارد.

نرم‌افزار CRM رایگان Airtable

نرم‌افزار CRM رایگان Airtable
نرم‌افزار CRM رایگان Airtable

Airtable را می‌توان یک CRM مدرن با طراحی بسیار دقیق و استفاده آسان دانست که نسخه رایگان آن از امکانات خوبی هم برخوردار است. در نسخه رایگان این سایت می‌توانید ۱۲۰۰ رکورد را در هر بخش قرار دهید که در هر بخش هم امکان ذخیره‌سازی تا ۲ گیگابایت اطلاعات وجود دارد. در پایگاه داده مدیریت گردش کار Airtable می‌توان داده‌ها را از منابع مختلف وارد کرده و به راحتی تفسیر کرد. از جمله مزایای دیگر این سایت این است که می‌توانید در داشبورد خود، فیلد‌های سفارشی را با عملیات درگ‌ اند دراپ ایجاد کرده و آن‌ها را با فایل‌های پیوست، یادداشت‌های متنی، چک باکس و موارد بسیار زیاد دیگر تکمیل کنید. کار با Airtable سبب می‌شود تا کسانی که به دنبال یک پلتفرم چند جانبه هستند و به ترکیبی از ویژگی‌های تحلیلی، سازمانی و ارتباطی نیاز دارند، گزینه‌ای مناسب تبدیل شود. نکته مهم آخر اینکه نرم‌افزار CRM سایت Airtable را نمی‌توان یک CRM تمام‌عیار دانست، بلکه تنها ویژگی‌های کلی و اولیه از CRM را ارائه می‌دهد. Airtable نسخه‌های پلاس و حرفه‌ای هم دارد که هر کدام به ترتیب ۱۰ و ۲۰ دلار در ماه هزینه دارند

نرم‌افزار CRM رایگان Flowlu

نرم‌افزار CRM رایگان Flowlu
نرم‌افزار CRM رایگان Flowlu

نسخه رایگان Flowlu با محدودیت 2 کاربر و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه شده است و به کمک آن می‌توانید پایگاه دانش خود را بسازید، هزینه‌ها و درآمد‌های کسب و کار را پیگیری کنید و مدیریت امور مالی و سوابق خود را مدیریت کنید. در Flowlu می‌توانید داده‌های CRM را در فاکتورهای شخصی‌سازی شده وارد کرده و آن را ذخیره یا ارسال کنید. نکته جالب آنکه در نسخه رایگان Flowlu، یک سیستم مدیریت پروژه اسکرام چابک ارائه شده تا بتوانید وظایف تیم فروش و خدمات مشتریان خود را پیگیری و مدیریت کرده، مشکلات و گزارش‌های مشتریان را رسیدگی کرده و کارها را اولویت‌بندی کنید. نقطه ضعف این ابزار CRM را می‌توان در سطح نسبتاً پایین ابزارها و گزارشات آن دانست که ممکن است برای شرکت‌های بزرگ، مناسب نباشد.

نرم‌افزار رایگان Agile CRM

نرم‌افزار رایگان Agile CRM
نرم‌افزار رایگان Agile CRM

نرم‌افزار Agile CRM یک راهکار جامع از ابزارهای مورد نیاز کسب و کارها مانند مدیریت پروژه، مشخصات مشتریان، گزارشات، خدمات مشتری و … ارائه کرده است. پشتیبانی تیکتی مشتری، فرم‌های بازخوردگیری، پایگاه دانش و تمام آنچه برای کاهش نرخ ریزش مشتری و بهبود تجربه مشتری نیاز دارید، در این ابزار ارائه شده است. همچنین امکاناتی برای ادغام با ابزارهای مطرح بازاریابی تلفنی برای رهگیری تماس‌ها و نتایج آن نیز در نظر گرفته شده است. در Agile CRM می‌توانید فرآیند تماس‌ها و درج در تقویم را به صورت آنلاین و اتوماتیک انجام داده و اسناد هر مذاکره و فروش را به پروفایل مشتری ضمیمه کنید. نسخه رایگان این ابزار برای استفاده 10 کاربر ارائه شده است.

نرم‌افزار CRM رایگان Vtiger

نرم‌افزار CRM رایگان Vtiger
نرم‌افزار CRM رایگان Vtiger

نرم‌افزار رایگان Vtiger امکانات زیادی را برای کسب و کارهای کوچکی که به دنبال CRM هستند ارائه کرده است؛ از جمله مدیریت مخاطبان و مدیریت فروش، پشتیبانی تیکتی مشتری، بازاریابی ایمیل و گزارشات این موارد. نسخه رایگان این سایت، برای 10 کاربر و تا 3000 رکورد ذخیره شده قابل استفاده است. نویگیشن یا جهت‌یابی در این سایت، کمی پیچیده و غیر معمول است اما امکان امتیازدهی به پروفایل مشتریان با فرمول‌بندی دلخواه، امکان ایجاد صفحه فرود برای دریافت اطلاعات مشتریان بالقوه، بخش‌بندی مشتریان و اعتبار رایگان ارسال ایمیل به آنها باعث شده تا معایب این نرم‌افزار، کمتر به چشم بیاید.

جمع‌بندی

اینکه شما چه نرم‌افزاری را برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود انتخاب می‌کنید، فقط به خود شما بستگی دارد؛ چون هیچ‌کس به اندازه شما از نیاز کسب و کارتان و نوع مشتریان آن آگاه نیست. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از برترین نرم‌افزارهای CRM که نسخه رایگان نیز ارائه کرده‌اند را به اختصار معرفی کنیم. شکی نیست که تصمیم‌گیری برای بهترین CRM، به بررسی بیشتر شما و تست امکانات آنها بستگی دارد. برای آگاهی بیشتر از نرم‌افزارهای CRM و نکات تکمیلی درباره آن، مقاله آموزش نرم افزار CRM و هر آنچه باید از آن بدانید را بخوانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب نرم‌افزار CRM و شروع استفاده از آن، اطلاعات و دانش خود را از بحث مدیریت ارتباط با مشتری افزایش دهید. در دوره آموزشی زیر از سایت فرادرس، 19 ساعت محتوای دست اول آموزشی در این زمینه ارائه شده که می‌توانید به راحتی دانلود و مشاهده کنید.

دوره ویدئویی آموزش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM): اینجا را کلیک کنید (+).

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 7 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

یک نظر ثبت شده در “معرفی ۱۹ نرم افزار رایگان CRM – بهترین نرم افزارهای سی آر ام رایگان کدام‌اند؟

  • نرم افزار CRM پارس ویتایگر — says: ۱۴۰۰-۰۹-۱۴ در ۱۰:۴۰

    با سلام
    ممنون از مقاله کامل و جامعی که منتشر کردید.
    فقط یک نکته: نرم افزار Vtiger در دو نسخه کلود و نصبی ارائه میشه که نسخه کلود رو توضیح دادید. نسخه نصبی محدودیتی در تعداد کاربران و یا زمان استفاده نداره.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.