دیگر بر کسی پوشیده نیست که امروزه اینترنت، به‌طور چشمگیری چشم‌انداز بازاریابی را تغییر داده است، به‌خصوص در هنگام بازاریابی محصولی مانند در و پنجره، این موضوع را به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد. اکثر صاحبان کسب‌وکاری که در زمینه تولید و نصبِ درب و پنجره و محصولات یوپی‌وی‌سی فعالیت می‌کنند، می‌دانند که مشتریان بالقوه آنها از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین، به دنبال محصولات و خدمات درب و پنجره هستند؛ چیزی که آنها نمی‌دانند این است که چگونه محصولات و خدماتشان را در دنیای مجازی بازاریابی کنند؟

اگر صاحب یک شرکت محلی در زمینه تولید و نصب در و پنجره هستید و به دنبال شناخت روش‌های بازاریابی اینترنتی برای کمک به ارتقای کسب‌وکارتان به سطوح بالاتر می‌باشید، این مقاله – که توسط آکادمی کاپریلا تولید و منتشر شده است – را تا انتها دنبال کنید؛ زیرا آموزش تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای صنعت درب و پنجره و محصولات UPVC به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات و خدماتتان را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و استراتژی توسعه کسب‌وکار خود را به شیوه‌ای مناسب بر بستر سوشال مدیا و اینترنت پیاده‌سازی نمایید. پس با این مقدمه لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای صنعت درب و پنجره و محصولات UPVC بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

طبق گزارشات اخیر کمپانی گوگل، 97 درصد از تصمیمات خرید، از طریق اینترنت شروع می‌شود، اما تنها 6 درصد از تراکنش‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند و این یعنی که مشتریان می‌خواهند برای تأیید تصمیم خود، به فروشنده اطمینان داشته باشند؛ همچنین به این معنی است که اعتبار و تخصص شما برای آنها یک ارزش حیاتی است و آنها باید به این نتیجه برسند که شما در زمینه خود معتبر و متخصص هستید. بر این اساس، می‌توان دریافت که امروزه تبلیغات سنتی، همچون گذشته، پاسخگوی نیاز خریداران و فروشندگان نیست و اگر به‌عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی محصولات و خدمات در زمینه درب و پنجره و صنعت UPVC، می‌خواهید که فروش بالایی را تجربه کنید، باید تمرکز بیشتری را برای فروش آنلاین درب و پنجره و دیجیتال مارکتینگ در این زمینه معطوف کنید. لطفاً توجه داشته باشید که تبلیغات سنتی نیز در رشد و توسعه کسب‌وکار شما، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود و شما باید روال تبلیغات سنتی خود را حفظ کنید؛ اما تبلیغات اصولی در فضای مجازی و فروش آنلاین درب و پنجره و محصولات UPVC، نتایج بهتر و فروش بیشتری را برایتان رقم خواهند زد.

چرا تولیدکنندگان درب و پنجره و محصولات UPVC به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

افراد زیادی هستند که در زمینه تولید درب و پنجره و محصولات UPVC فعالیت می‌کنند و برای کسب‌وکار خود هزینه‌های گزافی را صرف نموده‌اند؛ اگر این افراد، تنها به بازاریابی سنتی در زمینه تولید و نصب درب و پنجره و محصولات UPVC تکیه کنند، کسب‌وکار آن‌ها آسیب جدی می‌بیند و حتی باوجود اینکه تقاضای زیادی برای درب و پنجره و محصولات UPVC در بازار ایران و کشورهای همسایه (جهت صادرات) وجود دارد، نتیجه دلخواه را از فروش خود به‌دست نمی‌آورند. در همین راستا، نیاز به دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین احساس می‌شود و یادگیری و آموزش تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای صنعت تولید درب و پنجره و محصولات UPVC اهمیت پیدا می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال در زمینه تولید درب و پنجره و محصولات UPVC

پیش از اینکه با استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی آنلاین در زمینه تولید درب و پنجره و محصولات UPVC آشنا شوید، ابتدا باید اهداف و رسالت کسب‌وکار خود را روی کاغذ بیاورید، سپس استراتژی‌های بازاریابی آنلاین را بر اساس این اهداف و رسالت‌ها تدوین کنید.

هویت برند خود را تعریف کنید.

وقتی نوبت به بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات در زمینه تولید درب و پنجره و UPVC می‌رسد، آن‌هایی که از یک برند قوی برخوردار هستند، مزیت رقابتی بسیار زیادی خواهند داشت. پس، ایجاد یک برند و هویت بخشیدن به آن – صرف نظر از اندازه یا محل کسب‌وکارتان – می‌تواند نقش یک موتور پیشران را برای رشد بیزینس شما در پیستِ رقابت بازاریابی دیجیتال ایفا کند. ذکر این نکته نیز ضروری است که هویت یک برند، یک‌شبه ساخته نمی‌شود و ممکن است سالها زمان ببرد؛ اما ایجاد برند، اولین قدم در این راه است. برند شما باید به‌گونه‌ای ایجاد شود که نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات و خدمات پس از فروش شما و تمایزتان نسبت به رقبا باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

پس از تعریف برند، باید بدانید که چه کسانی طالب محصولات و خدمات شما در زمینه درب و پنجره یا UPVC هستند؟ چگونه می‌توان آنها را در فضای دیجیتال پیدا کرد؟ و مهم‌تر از همه چگونه باید با آنها در دنیای مجازی رفتار کرد تا به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند؟

اگر پیش از اینکه تصمیم بگیرید محصولات درب و پنجره و UPVC را به‌صورت آنلاین بازاریابی کنید، به‌صورت سنتی این محصولات را بازاریابی کرده‌اید؛ قطعاً می‌دانید که مخاطبان هدف شما شامل این افراد می‌شوند:

  • کسانی قصد دارند درب و پنجره قدیمی منزل مسکونی خود را به محصولات UPVC‌ تعویض کنند.
  • کارفرماهایی که به‌صورت خرده‌پا مشغول ساخت‌وساز مسکن برای دیگران هستند.
  • کارفرماهایی که به‌صورت کلان، پروژه‌های انبوه ساخت مسکن یا پروژه‌های تجهیز اماکن صنعتی یا تجاری را بر عهده دارند.
  • کسانی که به‌صورت واسطه تنها کار نصب این نوع درب و پنجره‌ها را انجام می‌دهند.

حال که مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، باید آنان را – با ترفندهایی که در ادامه در موردشان بحث می‌شود – در فضای مجازی پیدا کنید و محصولات و خدمات و برند خود را به آنها معرفی نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

برای ورود به عرصه بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات در صنعت تولید درب و پنجره و UPVC و موفق شدن در این عرصه، می‌بایست بر اصول، استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال (DigitalMarketing) مسلط شوید. درصورتی‌که مشغول اداره کسب‌وکار خود هستید و برای تبلیغات آنلاین کسب‌وکار خود وقت ندارید؛ بهتر است فرایند بازاریابی آنلاین درب و پنجره و محصولات UPVC را به افراد یا تیم‌هایی که در این زمینه متخصص هستند، برون‌سپاری کرده و بر روی آنها نظارت داشته باشید؛ در غیر این صورت، خودتان می‌بایست مهارت لازم را در این خصوص کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

با تجزیه‌وتحلیل کامل رقبا و اقداماتی که جهت فروش بیشتر در بازاریابی دیجیتال انجام داده‌اند، می‌توانید نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های کسب‌وکار خود را شناسایی و بررسی کنید؛ این کار به معنای کپی کردن استراتژی رقبا نیست بلکه این عمل برای بهبود کیفیت کار شما است تا خدمات کامل‌تر و متنوع‌تری را ارائه دهید و نقشه راهی را تنظیم کنید که سعی و خطا در آن نباشد.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برای موفق شدن در عرصه تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال، باید برنامه‌ای کلی داشته باشید و آن را به چندین مرحله تقسیم‌بندی کنید. سپس انتظارات خود را پیش از شروع هر مرحله مشخص نمایید و در پایانِ هر مرحله، نتایج را با انتظارات خود مقایسه کنید. با استفاده از این روش می‌توانید میزان پیشرفت خود در زمینه بازاریابی آنلاین بیزینس‌تان را اندازه بگیرید و نحوه اجرای آن را کنترل کنید؛ در غیر این صورت، پس از گذشت مدت‌زمانی کوتاه، از اهداف اولیه تجاری خود منحرف می‌شوید. شایان ذکر است که برای تدوین برنامه کلی کسب‌وکار، می‌توانید از افراد و تیم‌های متخصص در زمینه بیزینس کوچینگ نیز کمک بگیرید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در زمینه فروش درب و پنجره و محصولات UPVC طراحی کنید.

همان‌طور که گفته شد، بدون داشتن یک برنامه کلی، به‌راحتی از اهداف اولیه تجاری خود منحرف شوید. همین امر نیز در بازاریابی آنلاین صدق می‌کند. بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی – که در آن، اهداف به‌روشنی مشخص و قابل اندازه‌گیری باشند – هیچ‌گاه قادر نخواهید بود به فروش چشمگیری در فضای آنلاین برسید. پیشنهاد می‌شود برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود از یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای مشاوره بگیرید. در زیر مهم‌ترین روش‌های تبلیغات، برای اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ارائه شده است:

  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی

و…

اگر آشنایی چندانی با این روش‌ها ندارید، نگران نباشید! در ادامه به معرفی این روش‌ها و چگونگی اجرای هریک از آنها در زمینه تولید درب و پنجره و محصولات UPVC پرداخته‌ایم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای تولید کنندگان درب و پنجره و محصولات UPVC

در ادامه، چند تکنیک مؤثر برای تبلیغات آنلاین درب و پنجره و محصولات UPVC خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد. تجربه نشان داده است که اگر این تکنیک‌ها را به مدت حداقل 6 ماه به‌صورت منظم و حرفه‌ای دنبال کنید، شاهد رشد چشمگیر فروش محصولات و خدمات خود در فضای آنلاین خواهید بود.

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی و راه اندازی یک وب سایت رسمی برای کسب‌وکارتان

همان‌گونه که اولین قدم برای یک ایجاد یک کسب‌وکار در بازاریابی سنتی، تأسیس یک دفتر کاری یا فروشگاه فیزیکی در زمینه درب و پنجره و محصولات UPVC است؛ به‌همین‌صورت، اولین قدم برای تبلیغات آنلاین در سوشال مدیاها و موتورهای جستجو، ایجاد حساب‌های کاربری و راه‌اندازی یک وب‌سایت رسمی به‌منظور تبلیغ خدمات و کالاهای شما در زمینه تولید درب و پنجره و محصولات UPVC است. به‌عبارت بهتر، همان‌گونه که یک دفتر کاری یا فروشگاه فیزیکی، ویترین یا اصطلاحاً Showcase خدمات و محصولات شما در بازاریابی سنتی است، یک وب‌سایت رسمی و حساب‌های کاربری کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی نیز ویترین خدمات و محصولات شما در بازاریابی دیجیتال خواهند بود. شما تا این بسترها را ایجاد و راه‌اندازی نکنید، قادر نخواهید بود برند خود را در فضای مجازی به دیگران معرفی نمایید و اصول دیجیتال مارکتینگ را پیاده‌سازی کنید.

بهبود سئوی سایت و چگونگی استفاده از آن برای تبلیغات و فروش درب و پنجره و محصولات UPVC

پس‌ازآنکه وب‌سایت خود را راه‌اندازی کردید، باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. بهینه‌سازی موتور جستجو – که به‌عنوان Search Engine Optimization (SEO) نیز شناخته می‌شود – برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی ارگانیک (غیر پولی) گوگل استفاده می‌شود. به‌عبارت بهتر، اگر وب‌سایتتان را برای موتورهای جستجویی نظیر گوگل بهینه کنید، شانس پیدا کردن برند شما توسط کاربران، در موتورهای جستجو افزایش می‌یابد.

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو، معجونی از بهینه‌سازی محتوا، بهینه‌سازی لینک‌ها، بهینه‌سازی رابط کاربری و بهینه‌سازی ساختار کدنویسی وب‌سایت است. بهبود سئوی سایت، تضمین می‌کند که الگوریتم گوگل، امتیاز بالاتری را به وب‌سایت شما اختصاص دهد؛ به این معنی که جایگاه وب‌سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل در موضوع تولید درب و پنجره و محصولات UPVC، در صفحه اول این نتایج قرار می‌گیرد و شانس دیده‌شدن‌تان را افزایش می‌دهد. این دیده‌شدن در صفحه اول نتایج جستجو، باعث می‌شود کاربران به وب‌سایت شما وارد شوند و از قیمت‌ها و ویژگی‌های خدمات و کالاهای شما باخبر گردند، در این حالت، حتی اگر کاربری که به وب‌سایت شما وارد شده و اقدام به خرید از شما نکند، آگاهی از برند (Brand Awarenes) اتفاق افتاده است و آن کاربر به یک مشتری بالقوه تبدیل شده است. اگر به این موضوع علاقه‌مند شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو (SEO) چیست؟ – راهنمای جامع بهبود سئوی سایت به زبان ساده را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

هرچند که بهبود سئوی سایت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای هرچه بیشتر دیده شدن توسط کاربران در موتورهای جستجو است؛ اما این استراتژی در همه حال و همیشه جواب نمی‌دهد. برای مثال، شما قصد دارید که به‌سرعت در نتایج گوگل دیده شوید و سریعاً به فروش بالا دست یابید، اما بهبود سئوی سایت، در این حالت نمی‌تواند بهترین گزینه برای تبلیغات آنلاین باشد؛ زیرا افزایش بازدید از طریق بهبود سئوی سایت یک فرایند زمان‌بر است و اگر قصد دارید، وب‌سایت خود را از طریق بهبود سئو به صفحه اول نتایج برسانید، این امر ممکن است، هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد.

اما نگران نباشید! راهکارهای دیگری برای هرچه سریع‌تر دیده شدن شما در نتایج جستجوی کاربران وجود دارد. ازجمله این راهکارها می‌توان به: بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و گوگل ادز اشاره کرد. SEM استفاده از تبلیغات پولی برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو است و به وب‌سایت‌ها این فرصت را می‌دهد که در نتایج موتورهای جستجو بالاتر نشان داده شوند. گفتنی است که نتایج SEM ارگانیک نیستند، اما نتایج آن بسیار سریع‌تر از SEO اتفاق می‌افتد. همچنین، لازم به ذکر است که

استفاده از این روش هزینه‌بر است و با توجه به روشی که برای تبلیغ خود و یا گرفتن کلیک انتخاب می‌کنید، باید هزینه متفاوتی را پرداخت کنید.
شاید اسم «گوگل ادز» را نشنیده باشید، اما قطعاً سایت‌هایی که از سرویس گوگل ادز برای دیده‌شدن در صفحه اول نتایج استفاده کرده‌اند را دیده‌اید. به تصویر زیر دقت کنید:

گوگل ادز چیست
نمونه‌ای از تبلیغات گوگل (Google Ads) در نتایج جستجو

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اگر لینک یا لینک‌هایی را در صفحه نتایج جستجو دیدید که کنار آنها عبارت Ad یا «تبلیغ» درج شده بود، یعنی مالکان آن وب‌سایت یا صاحبان آن کسب‌وکار از SEM و تبلیغات گوگل ادز استفاده کرده‌اند.

بازاریابان آنلاین یا دیجیتال مارکترها برای آن دسته از کلمات کلیدی که بیشترین سود را برای تجارت آن‌ها دارند، از SEM استفاده می‌کنند. شما نیز به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار در زمینه تولید و نصب درب و پنجره و محصولات UPVC می‌توانید با به‌کارگیری SEM و گوگل ادز، سرعت دیده شدن برند و کسب‌وکار خود را افزایش دهید. شایان ذکر است که گوگل ادز یک سرویس پولی است، به‌عبارت بهتر، شما به ازای تعداد کلیک‌هایی که توسط کاربران بر روی وب‌سایت شما شده است یا تعداد تماس‌های تلفنی که مشتریان با شرکت شما داشته‌اند، به کمپانی گوگل پول می‌‌پردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) به زبان ساده | میانبر به رتبه اول گوگل را مطالعه کنید.

بازاریابی درب و پنجره و محصولات UPVC در شبکه های اجتماعی

حال که با اهمیت راه‌اندازی یک وب‌سایتِ رسمی برای کسب‌وکارتان و راهکارهای لازم برای هرچه بیشتر دیده‌شدن آن آشنا شدید، در ادامه به اهمیت شبکه‌های اجتماعی و معرفی راهکارهای لازم برای هرچه بیشتر دیده شدن محصولات و خدمات درب و پنجره و UPVC شما در این شبکه‌ها می‌پردازیم.

امروزه سوشال مدیا و شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره آحاد مردم تبدیل شده‌اند، شبکه‌های اجتماعی صرفاً جنبه سرگرمی و وقت‌گذرانی ندارند؛ از آنجایی عموم افراد وقت خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند، همین امر باعث شده است تا کسب‌وکارها نیز ویترین محصولات و خدماتشان را به این شبکه‌ها منتقل کنند و از این طریق، محصولات و خدماتشان را تبلیغ نمایند تا مشتریان خود را در بستر این شبکه‌ها پیدا کنند. همین امر سبب ایجاد مفهومی به نام «سوشال مدیا مارکتنیگ» یا “Social Media Marketing” شده است.

«سوشال مدیا مارکتنیگ» از این حکایت می‌کند که سوشال مدیاها و شبکه‌های اجتماعی چگونه می‌توانند ابزاری ارزشمند و مقرون‌به‌صرفه برای صاحبان کسب‌وکارهای مختلف – به‌منظور بازاریابی و تبلیغ کسب‌وکارشان به مخاطبان گسترده‌تر – باشند تا از این طریق، تعداد مشتریان خود را افزایش داده و درنتیجه فروش بالا را تجربه کنند؟ صنعت درب و پنجره و UPVC نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکاری که در این صنعت فعالیت می‌کند، باید به شبکه‌های اجتماعی ورود نمایید تا از طریق به‌کارگیری تکنیک‌های سوشال مدیا مارکتنیگ، مشتریان و بازار خود را در بستر این شبکه‌ها پیدا کنید.

ازجمله این تکنیک‌ها می‌توان به: تدوین استراتژی محتوا، استفاده از محتوای ویدئویی به‌عنوان قسمتی از استراتژی محتوایی، استمرار داشتن در تولید و انتشار محتوا، استفاده از تبلیغات هدفمند، رصد و آنالیز رفتار مخاطبان، استفاده از محتوای تولیدشده توسط مخاطبان (UGC)، همکاری با اینفلوئنسرها، راه‌اندازی کمپین‌های تخفیفاتی و برگزاری مسابقات و اعطای جایزه و… اشاره کرد.

به‌کارگیری این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند تا :

  • کاربران عادی شبکه‌های اجتماعی را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید.
  • اعتماد مشتریان بالقوه را به برند، محصولات و خدمات خود جلب کنید و آنها را به مشتری بالفعل یا خریدار تبدیل کنید.
  • خریداران را به مشتریان ثابت و دائمی خود تبدیل نمایید.

نکته آخر در خصوص بازاریابی درب و پنجره و محصولات UPVC در شبکه‌های اجتماعی این است که بهتر است قبل از اجرای این تکنیک‌ها از خود بپرسید که: مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند؟ بیشتر در کدام‌یک از شبکه‌های اجتماعی حضور دارند؟ بهتر است چه نوع محتوایی برای جذب آنها تولید کنیم؟ و در چه ساعتی از شبانه‌روز محتواهای خود را منتشر کنیم تا مخاطبان هدفمان آنها را ببینند؟ آنگاه به پیاده‌سازی تکنیک‌ها بر اساس جواب به این سؤالات بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی ویدئویی

به‌دلیل استقبال کاربران از محتوای ویدئویی در فضای آنلاین، نباید اهمیت بازاریابی محتوای ویدئویی را فراموش کرد. شما می‌توانید، کسب‌وکار خود را به همراه محصولات و پروژه‌های اخیرتان، در قالب ویدئوهایی جذاب معرفی کنید و آن‌ها را با کاربران به اشتراک بگذارید، شایان ذکر است که محتوای ویدئویی تولیدشده، هم در شبکه‌های اجتماعی نظیر: یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و هم در وب‌سایت رسمی کسب‌وکار شما قابل انتشار است و دیدن آنها توسط کاربران، فیدبک خوبی را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

شما می‌توانید با استفاده از ترفندهایی، اطلاعات تماس کاربران وب‌سایت یا فالوورهای شبکه‌های اجتماعی خود را بگیرید و آنها را در یک دیتابیس ذخیره کنید. دلیل این کار این است که این افراد، هنوز مشتریان بالقوه هستند و تبدیل به خریدار شما نشده‌اند.

نگهداری اطلاعات ارتباطی (آدرس ایمیل و شماره موبایل) مشتریان، در نرم‌افزاری به نام CRM امکان‌پذیر است. CRM ابزاری است که به شما در مدیریت مشتریان‌تان کمک می‌کند. ضرورت داشتن یک CRM زمانی مشخص می‌شود که کسب‌وکار شما رشد کرده و تعداد مشتریان‌تان بسیار زیاده شده باشد. از این گذشته، ممکن است گاهی اوقات استراتژی دیجیتال مارکیتنگِ شما ایجاب کند که در برهه‌ای از زمان از دیگر روش‌های رایج تبلیغات آنلاین نظیر: تبلیغات ایمیلی یا تبلیغات پیامکی استفاده کنید؛ که اجرای آنها بدون داشتن یک CRM بسیار دشوار است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی ایمیلی

شما می‌توانید تخفیفات، کمپین‌ها و جشنواره‌های کسب‌وکار خود را در قالب ایمیل به بازار هدف خود ارسال کنید تا آنها ترغیب به خرید از محصولات و خدمات شما در زمینه درب و پنجره و UPVC شوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پیامکی

گاهی اوقات اجرای تبلیغات ایمیلی به شما می‌گوید که مخاطبان هدف شما در زمینه تولید درب و پنجره و محصولات UPVC ایمیل‌های خود یا چک نمی‌کنند یا دیربه‌دیر چک می‌کنند (واکنش خوبی به این نوع تبلیغات نشان نمی‌دهند). اینجا است که می‌توانید از تبلیغات پیامکی استفاده کنید؛ زیرا چک کردن پیامک، بسیار راحت‌تر از چک کردن ایمیل است. در این نوع تبلیغات نیز مانند تبلیغات ایمیلی، می‌توانید تخفیفات، کمپین‌ها و جشنواره‌های کسب‌وکار خود به بازار هدف خود ارسال کنید و منتظر استقبال آنها از فرصت خرید استثنائی که در اختیارشان قرار داده‌اید، باشید.

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند خود

پس از رشد کسب‌وکارتان در فضای مجازی، طبعاً با گذر زمان، تعداد کسانی‌که از خدمات و کالاهای شما در زمینه درب و پنجره و محصولات UPVC‌ استفاده کرده‌اند بیشتر می‌شود؛ و این قطعاً برای شما رضایت‌بخش خواهد بود؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که هیچ‌گاه خدمات پس از فروش به این افراد را فراموش و آنها را پس از خریدشان رها نکنید! هر از چندگاهی با آنها تماس بگیرید و از میزان رضایت‌شان نسبت به خریدی که از شما داشته‌اند، مطلع شوید. درنهایت از آنها بخواهید که این میزان رضایتشان از خدمات و کالاهای شما را در قالب یک ویدئو برایتان ارسال کنند؛ سپس این ویدئو را در وب‌سایت رسمی و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید. درواقع شما با این کار برای برند خود، اعتبار تولید می‌کنید. به‌این‌ترتیب، کسانی‌که بعدها با برند شما آشنا می‌شوند، می‌توانند با دیدن این ویدئوها به‌راحتی به شما اعتماد کنند. بنابراین، تولید درب و پنجره و محصولات UPVC باکیفیت و خدمات پس از فروشی که ارائه می‌کنید، می‌تواند در ایجاد حُسن سابقه و افزایش اعتبار کسب‌وکار شما مفید باشد.

اگر گرفتن ویدئوی مبنی بر رضایت از خدمات از مشتریان برای شما امکان‌پذیر نبود، ترغیب مشتریان به کامنت‌گذاری پای مقالات سایت یا پای پست‌های شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از کارهای مهمی است که می‌توانید برای ایجاد حُسن سابقه انجام دهید. زیرا، خوشبختانه بسیاری از مشتریان نسبت به خرید آنلاینی که داشته‌اند، نظرات خود را بیان می‌کنند که نظرات مثبت آن‌ها سبب جلب مشتری بیشتر می‌شود و شما می‌توانید از انتقادات آن‌ها برای بهبود کار خود استفاده کنید.

نکات مهم درباره تبلیغات آنلاین در زمینه تولید درب و پنجره دوجداره و محصولات UPVC

علاوه بر آنچه‌که گفته شد، نکات مهمی دیگری درباره نحوه تبلیغات آنلاین در زمینه تولید درب و پنجره و محصولات UPVC وجود دارد که ممکن است در هیچ مقاله یا منبع دیگری آنها را پیدا نکنید.

وب‌سایت رسمی کسب و کار خود را ارتقاء دهید.

موتورهای جستجویی مثل گوگل را باز و عباراتی مثل «خرید درب و پنجره یو پی وی سی + اسم شهرتان» یا «خدمات تعویض درب و پنجره + اسم شهرتان» را جستجو کنید. اگر وب‌سایت کسب‌وکار خود را در صفحه اول نتایج جستجو نمی‌بینید، نیاز دارید که بر روی محتوای خود بیشتر کار کنید و تکنیک‌های سئو را برای آن به‌کار ببرید. شما با طراحی یک وب‌سایت شکیل و سئو شده، می‌توانید بازدهی تبلیغات آنلاین‌تان را بسیار بالا ببرید. اما فراموش نکنید که فقط داشتن یک وب‌سایت کافی نیست! هنگام بازاریابی شرکت‌های در و پنجره و UPVC، نباید وب‌سایت خود را تنها به‌عنوان یک بروشور یا کاتالوگ از پروژه‌هایتان در نظر بگیرید، بلکه باید آن را به‌عنوان یک نمایندگی فروش مجازی در نظر بگیرید که قادر به ایجاد تعداد زیادی مشتری و به طبع آن فروش بیشتر برای کسب‌وکار شما است.

از گوگل مپ Google Map استفاده کنید.

اگر کلمه کلیدی «درب و پنجره upvc تهران» را در گوگل سرچ کنید، متوجه می‌شوید که در صفحه نتایج برخی از رقبای شما، محل دفتر فروش یا آدرس کارگاه تولیدی خود را در گوگل مپ ثبت کرده‌اند. فرقی نمی‌کند که محل کسب‌وکار شما تهران باشد یا هر شهر دیگری؛ برای اینکه وب‌سایت شما در گوگل دیده شود و کسب‌وکار شما برای کاربران رسمیت پیدا کند، شما نیز باید آدرس دفتر فروش یا کارگاه تولیدی خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

از گوگل مپ برای ثبت کسب‌وکار خود در موتور جستجوی گوگل استفاده کنید
از گوگل مپ برای ثبت کسب‌وکار خود در موتور جستجوی گوگل استفاده کنید

پس از ثبت آدرس دفتر فروش یا کارگاه تولید در گوگل مپ، می‌توانید از دوستان یا آشنایان‌تان بخواهید که به Review آن امتیاز دهند؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید اعتبار بیشتری در این بخش برای برند خود ایجاد کنید.

از سؤالات متداول یا FAQ ها استفاده کنید.

شاید پس از جستجوی یک عبارت در گوگل، برخی از لینک‌ها را در صفحه نتایج جستجو دیده باشید که در زیر آنها چند سؤال و جواب درج‌شده باشد، به این قابلیت، FAQ یا سؤالات متداول گفته می‌شود. شما با اعمال FAQ بر روی مطالب منتشرشده در وب‌سایت خود، شانس بیشتری در اشغال فضای نتایج جستجو برای وب‌سایتتان به‌دست آورید و با این کار، باعث تنگ‌تر کردن فضا برای عرض‌اندام وب‌سایت رقبا در نتایج جستجوی گوگل شوید. در تصویر زیر می‌توانید یک نمونه اسکیمای FAQ را در صفحه نتایج جستجو مشاهده کنید.

از FAQ ها برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید
یک نمونه اسکیمای FAQ را در صفحه نتایج جستجو

خوشبختانه بسیاری از کسب‌وکارهایی که پیش از شما در حوزه تبلیغات آنلاین درب و پنجره و محصولات UPVC وارد شده‌اند، هنوز این تکنیک را اجرا نکرده‌اند و این می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد. زیرا با این تکنیک می‌توانید نرخ CRT وب‌سایت خود را در نتایج جستجو بالا ببرید.

پلتفرم آنلاین مناسب برای تبلیغ کسب و کار خود را انتخاب کنید.

پلتفرم‌های تبلیغاتی متعددی وجود دارد که هرکدام، اهداف و مخاطبان منحصربه‌فرد خود را دارند. مهم است که مشخص کنید کدام پلتفرم برای تبلیغ کسب‌وکار شما مناسب‌تر است؟ و هدف شما، دستیابی به چه چیزی است؟ ایده خوبی که برای انجام این کار می‌توان پیشنهاد داد، این است که بر روی هر پلتفرم، تحقیقاتی انجام دهید تا به شما کمک کند یک دورنمای واضح‌تر از شناخت کاربران آن پلتفرم – برای دستیابی به اهداف تجاری خود – به‌دست آورید. فراموش نکنید که شما محدود به یک پلتفرم خاص نیستید، بلکه گاهی اوقات لازم است که استراتژی محتوایی‌تان را هم برای شبکه‌های اجتماعی مختلف و هم برای وب‌سایت خود به‌صورت جداگانه تنظیم کنید.

مخاطبان خود را شناسایی کنید.

اینکه بتوانید به‌وضوح مخاطبان خود را شناسایی کنید، روشی مؤثر برای بازاریابیِ مستقیمِ محصولات یا خدمات‌تان برای افرادی است که علاقه زیادی به خدمات ارائه‌شده توسط شما دارند. ابتدا باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ گردآوری داده‌ها از مشتریان قبلی و تجزیه‌وتحلیل شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا درک بیشتری از افرادی که از شما خرید می‌کنند و همچنین نحوه تعامل آنلاین آنها با کسب‌وکارتان، داشته باشید. آیا مشتریان شما معمولاً ثروتمند هستند یا بضاعت مالی بالایی ندارند؟ آیا بیشتر آن‌ها در محدوده سنی جوانان هستند یا افراد مسن؟ آن‌ها معمولاً چه علایق و ویژگی‌هایی دارند؟

تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

فقط شناختن مخاطبان کافی نیست. شما باید همیشه به دنبال افزایش تعداد مشتریان خود باشید. از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که به‌صورت سنتی امکان‌پذیر است، دسترسی پیدا کنید. هنگامی‌که به دنبال رشد کسب‌وکار خود به‌صورت آنلاین هستید، باید استراتژی اولیه خود در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را دوباره بررسی نموده و مخاطبان هدف خود را ارزیابی کنید و به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر باشید.

«استراتژیِ ایجاد مشتری» ضمن – اجرای تاکتیک‌های بهینه برای تعامل با مخاطبان – افراد مناسب را به برند شما نزدیک‌تر می‌کند. از SEO و SEM گرفته تا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، راه‌های زیادی برای اجرای این استراتژی وجود دارد. برای مثال: هنگامی‌که توجه کابران سایت‌تان را به خدمات و محصولات خود معطوف کردید، باید مطمئن شوید که محتوای شما برای افزایش نرخ تبدیل بهینه شده است. نرخ تبدیل یا Conversion Rate به نسبت تعداد بازدیدکنندگانی که پس از ورود به وب‌سایت شما، کاری که مطلوب شماست را انجام می‌دهند بر تعداد کل بازدیدکنندگان گفته می‌شود. به‌عبارت ساده‌تر، مفهوم نرخ تبدیل، یعنی چه تعداد از کل بازدیدکنندگان وب‌سایت و یا فروشگاه آنلاین شما، اقدام به خرید یا انجام عمل خاصی که مدنظر شما هست می‌کنند و این تعداد، چه نسبتی از تعداد کل بازدیدکنندگان است. افزایش نرخ تبدیل نیز، نتیجه مجموعه اقداماتی است که شما به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر باید انجام دهید تا تعداد افرادی که تبدیل می‌شوند (عمل موردنظرتان را انجام می‌دهند) را افزایش دهید. به‌هرحال، ترافیکی که در مرحله Lead Generation (ایجاد مشتریان بالقوه) ایجاد کردید، اگر باعث جذب مشتریان بالقوه نشود، معنایی ندارد. در این مقاله [+] می‌توانید راهکارها و ترفندهای افزایش نرخ تبدیل و افزایش مشتریان را مطالعه کنید.

یک تقویم محتوایی ایجاد کنید.

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای اطمینان از اینکه محتوای مناسب، در زمان مناسب و در پلتفرم‌های مختلف پست می‌شود، ایجاد یک برنامه زمان‌بندی واضح است. ایجاد یک تقویم محتوایی به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های فصلی و به‌موقع تولید کنید، به رویدادهای آینده پاسخ دهید و بتوانید به روندها توجه کنید؛ اما اجازه ندهید که این تقویم، شما را انعطاف‌ناپذیر کند. ذائقه کاربران شبکه‌های اجتماعی، به‌سرعت در حال تغییر است و ترندها بسیار سریع تولید می‌شوند، بنابراین، داشتن انعطاف در تولید محتوا برای حفظ روندهای نوظهور و روندهای لحظه‌ای ضروری است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه تبلیغات آنلاین صنایع دیگر را نیز تحلیل کنید.

ممکن است برای ایده گرفتن، محتوای رقبای خود در صنعت تولید درب و پنجره و محصولات UPVC را آنالیز کرده باشید؛ علاوه‌براین، شما می‌توانید محتوای تولیدشده توسط سایر مشاغل در صنایع مختلف را نیز بررسی کنید. با این‌کار، ممکن است به ایده‌های جدیدی جهت توسعه تقویم محتوایی یا حتی اصلاح استراتژی یا تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ خود دست یابید.

خود را جای مخاطبان خود بگذارید.

یکی از بهترین روش‌های افزایش تعداد مخاطب، فالوور و مشتری – چه در صنعت تولید درب و پنجره و محصولات UPVC و چه در صنایع دیگر – این است که خود را جای مخاطبان‌تان بگذارید و مانند آنها فکر کنید. اینکه مخاطبان دقیقاً چه می‌خواهند؟ چه نیازهایی دارند؟ دنبال چه خدماتی می‌گردند؟ با چه کلماتی تحریک می‌شوند؟ سپس در جهت پاسخ به این سؤالات محتوای بهینه‌شده تولید نموده و استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را طراحی کنید.

برای مثال، کسانی که به دنبال محصولات UPVC هستند، اولین چیزی که در گوگل سرچ می‌کنند، هزینه و قیمت این محصولات است. شما نیز باید در بحث سئوی سایت خود، روی کلماتی نظیر: «قیمت درب و پنجره UPVC»، «هزینه تعویض درب و پنجره قدیمی به درب و پنجره یو پی وی سی» یا «هزینه تعویض درب و پنجره قدیمی بدون تخریب» کار کنید تا کاربران بیشتری به سایت شما وارد شوند، از قیمت‌ها و برند شما آگاه شده و با شما تماس بگیرند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرسش و پاسخ متداول در خصوص آموزش تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای صنعت درب و پنجره و محصولات UPVC

✅ کدام نوع تبلیغات برای صنعت درب و پنجره و محصولات UPVC بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

هر دو، اما کسب‌وکارهایی که تبلیغات آنلاین را نادیده می‌گیرند، دیر یا زود از هم فرو می‌پاشند.

✅ چرا تولیدکنندگان درب و پنجره دوجداره و محصولات UPVC به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

چون بیشتر مشتریان و بازار هدف صنعت تولید محصولات درب و پنجره دوجداره یا UPVC، در فضای مجازی وجود دارند و نیازهای خود به این محصولات را در اینترنت و فضای مجازی جستجو می‌کنند. به‌عبارت بهتر، امروزه تبلیغات سنتی، همچون گذشته، پاسخگوی نیاز خریداران و فروشندگان نیست و اگر به‌عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی محصولات و خدمات در زمینه درب و پنجره و محصولات UPVC، می-خواهید که فروش بالایی را تجربه کنید، باید تمرکز بیشتری را برای فروش آنلاین درب و پنجره و دیجیتال مارکتینگ در این زمینه معطوف کنید.

✅ چگونه می‌توان دیجیتال مارکتینگ را برای صنعت درب و پنجره و محصولات UPVC پیاده‌سازی کرد؟

این کار از طریق راه‌اندازی یک وب‌سایت رسمی، ایجاد حساب‌های تجاری در شبکه‌های اجتماعی و به‌کارگیری استراتژی‌ها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ تحقق می‌یابد. توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است.

نتیجه‌ گیری و جمع بندی درباره تبلیغات فروش اینترنتی محصولات درب و پنجره دوجداره و UPVC

هرچند که رقابت برای تبلیغات آنلاین در صنعت درب و پنجره و محصولات UPVC تنگاتنگ و همچنین هزینه‌بر است، اما در این مقاله سعی شد تمام نکات لازم در خصوص رشد کسب‌وکار شما در فضای آنلاین ارائه شود تا با هزینه‌ی مناسب بتوانید تبلیغات و بازاریابی آنلاین خود را انجام دهید. از مطالب گفته‌شده می‌توان دریافت که استفاده از وب‌سایت برای کسب‌وکار شما حیاتی است؛ همچنین داشتن حساب‌های تجاری در شبکه‌های اجتماعی و یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار شما در دنیای دیجیتال ضروری است.

فراموش نکنید، چیزی‌که محتوا را به حرکت در می‌آورد و آن را به ارزش تبدیل می‌کند، آگاهی از نیاز مشتریان است؛ پس وب‌سایت و رسانه شما باید انتظارات مشتریان را برآورده کند. درست است که کاربران محصولات یا خدمات موردنیازشان را به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند، اما در نظر داشته باشید که این افراد، طالب محصولات و خدمات برندی هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند، پس اصول اثبات اجتماعی یا Social Media Proof را هیچ‌گاه رها نکنید.

نکته نهایی اینکه از پیشنهادات آموزشی که در این مقاله به شما معرفی شد، حتماً استفاده کنید. اگر وقت این کار را نداشتید، یک تیم دیجیتال مارکتینگ تشکیل دهید که آنها بتوانند اصول مطرح‌شده در این مقاله را در عمل برای شما اجرا کنند. اگر بازهم وقتی برای تشکیل تیم نداشتید، می‌توانید کار را به کاردان بسپارید و کارها را به یک تیم متخصص در امر دیجیتال مارکتینگ برون‌سپاری کنید.

امیدواریم مطالب و آموزه‌های این مقاله برای شما بسیار کمک‌کننده بوده باشد. باعث خوشحالی ما است اگر سؤالات یا نظرات خود را در خصوص آموزش تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای صنعت درب و پنجره و محصولات UPVC در بخش دیدگاه‌های این نوشتار مطرح کنید.

بر اساس رای 23 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها