یکی از راه‌های تبلیغات آنلاین، انتشار رپورتاژ در سایت چطور است. رسانه آنلاین و آموزشی «چطور» یک مجله‌ی اینترنتی یا یک سایت محتوا محور است که به شرکت تجارت الکترونیک توژال تعلق دارد. این رسانه به دلایل مهمی مانند نیاز جامعه به رشد و توسعه فردی و آشنایی با مفاهیم مربوط به موفقیت و کسب‌وکار، تصمیم گرفت که مقالات حرفه‌ای و کاربردی در این زمینه‌ها نگارش کند. چطور، در این مقالات از منابع مختلف داخلی و خارجی استفاده می‌کند تا دانش‌های کمیاب و برتر روز دنیا را به مخاطبان خود انتقال دهد. بنابراین هدف سایتِ چطور، جمع‌آوری گنجینه‌ای از مقالات غنی و ارزشمند در دنیای وب برای آموزش مسائل روز دنیا به ایرانیان است. مقالات مجله اینترنتی چطور در دسته‌بندی‌های مختلف زیر قرار گرفته‌اند که هر کدام شامل چندین زیر دسته دیگر می‌شوند:

  • سلامتی
  • سبک زندگی
  • رشد و توسعه فردی
  • موفقیت شغلی و تحصیلی
  • مهارت‌های ارتباطی
  • سفر و گردشگری
  • کسب و کار

شروع فعالیت دامنه سایت چطور chetor.com

در تصویر زیر می‌توانید نمودار فعالیت این دامنه را در سایت(+) web.archive.org مشاهده کنید. با توجه به تصویر زیر، شروع فعالیت این دامنه به سال 2016 میلادی بر می‌گردد. سایت چطور یک رسانه نوظهور است که از طریق یک ایده استارتاپی شروع به فعالیت کرد و در مدت زمان کوتاهی به موفقیت‌های بسیار دست یافت. سایت چطور با شعار «بهتر زندگی کردن، یاد گرفتنی است» بعدها خانواده خود را گسترش داد و چند وبسایت دیگر نیز در کنار خود راه‌اندازی کرد که شامل سایت‌های: درجه (نقد و بررسی محصول)، منومُد (مجله مد و دکوراسیون) و لیبرنو (فروشگاه کتاب الکترونیک) می‌شود.

وب آرشیو

نمودار فعالیت دامنه سایت چطور

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت چطور

دسترسی به آمار بازدید دقیق یک وبسایت تقریباً کاری غیرممکن است و این اطلاعات فقط در اختیار مدیر همان سایت است. اما ابزارهایی در سطح وب وجود دارند که میزان بازدید و یا دیگر پارامترهای سایت را به صورت تخمینی محاسبه می‌کنند. وب‌سایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای تخمین آمار ورودی وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان تخمین خوبی از ترافیک و بازدید و دیگر پارامترهای سایت را مشاهده نمود.

در جدول زیر، اطلاعات بدست آمده از سیمیلاروب (+) را در مورد “سایت چطور” مشاهده می کنید:

تعداد بازدید (Visits) سالانه تقریبا 54 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه تقریبا 4.5 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه تقریبا 150 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه تقریبا 6.3 میلیون بازدید صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه تقریبا 210 هزار بازدید صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت تقریبا 1 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید تقریبا 1.4 صفحه

تعداد Visits نمایش‌دهنده تعداد کاربری است که در بازه مشخص‌شده از این سایت بازدید می‌کنند. پارامتر Pageview مشخص می‌کند که هرکدام از این کاربران، به‌طور میانگین، چند صفحه از سایت را بررسی کردند. از ضرب این 2 پارامتر تعداد صفحات بازدید شده سایت توسط کاربران، به‌دست می‌آید. این عدد نشان‌دهنده میزان بازدید از بنرهای تبلیغاتی شماست با فرض اینکه بنر شما در تمام صفحات این سایت درج‌شده باشد. با توجه به آمار سایت چطور به نظر می‌رسد این سایت محلی مناسب برای انتشار تبلیغات برای بیشتر کسب‌وکارها باشد.

میانگین زمان حضور کاربر در سایت هم دیگر پارامتر مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. برای مثال اگر برای سایتی این پارامتر کمتر از 20 ثانیه باشد، با احتمال زیادی می‌توان حدس زد که ورودی‌های این سایت ناخواسته وارد این سایت شدند (از طریق ربات، پاپ آپ و…) و بعد از ورود، بدون در نظر گرفتن مطالب سایت، از این سایت خارج شدند. میانگین زمان حضور کاربران در سایت چطور حدود 1 دقیقه است و این نشان می‌دهد که کاربران زمان مناسبی را برای خواندن مقالات این سایت می‌گذارند و پس از دریافت پاسخ سؤال خود، از سایت خارج می‌شوند. البته شاید با خود بگویید که این مدت زمان برای یک مجله آنلاین آموزشی، زمان کمی است؛ اما واقعیت این است که سایت چطور، موضوع‌های مختلف و حتی پیچیده را با قلمی ساده و روان روایت می‌کند تا هر خواننده‌ای در هر سطح بتواند به سرعت مقاله مورد علاقه خود را بخواند و از آن درس بگیرد. بنابراین رپورتاژ در سایت چطور و یا انجام تبلیغات در این سایت، می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما، به مخاطبین این سایت باشد.

تفکیک ورودی‌های سایت چطور و ترافیک گوگل

با بررسی اطلاعات ارائه‌شده از سایت سیمیلاروب در مورد تفکیک ورودی‌های “سایت چطور”، نمودارهای زیر به‌دست آمدند. در نمودارهای زیر مشاهده می‌کنید که بخش اصلی ترافیک ورودی سایت چطور یعنی نزدیک به 83 درصد آن، از طریق جستجوی کاربران در گوگل ایجاد شده است و نزدیک به 15 درصد دیگر این ترافیک ورودی هم حاصل مراجعه مستقیم کاربران به سایت است. این موضوع نشان می‌دهد که سایت چطور با اثبات مضمون «محتوا، پادشاه است»، محتوای غنی و ارزشمندی ایجاد کرده است که منجر به اعتبار بالای آن نزد موتور جستجوی گوگل و محبوبیت آن نزد مخاطبان خود شده است و از این راه ترافیک زیادی وارد خود می‌کند. با توجه به کیفیت مطالب سایت چطور، می‌توان گفت که مخاطبان آن قرار است هر روز بیشتر و بیشتر شوند.

خرید رپورتاژ و تبلیغات در سایت چطور + آمار بازدید و بازدهی تبلیغات چطور

تفکیک ورودی‌های سایت چطور

در جدول زیر، تخمینی از میزان ترافیک ورودی به “سایت چطور” را از موتور جستجوی گوگل، مشاهده می کنید.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد ورودی ماهانه از گوگل 3,751,650 ورودی
تعداد ورودی روزانه از گوگل 125,000 ورودی

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت چطور

تبلیغات بنری نوعی از تبلیغات بصری یا گرافیکی هستند که در قسمت‌های مختلف یک سایت (مانند سربرگ، نوار کناری، پاورقی سایت و…) قرار می‌گیرند تا با جلب توجه بیننده، پیامی را به او منتقل و او را دعوت به کلیک کنند. اگر وبسایتی که برای نمایش تبلیغات بنری خود انتخاب می‌کنید، تعداد بازدید و اعتبار بالایی داشته باشد، بازدهی تبلیغات شما نیز بالا خواهد بود. بنابراین با توجه به آمار بازدید، میزان محبوبیت و اعتبار بالای سایت چطور، این سایت محلی مناسب برای تبلیغات بنری یا کلیکی شما به شمار می‌آید. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که چند بنر تبلیغاتی در انتهای یکی از مقالات سایت چطور قرار گرفته‌اند که هر یک می‌توانند توجه کاربر را به خود جلب کنند. البته این بنرها می‌توانند در میانه محتواهای مرتبط با موضوع و به صورت تکی در سایت چطور قرار بگیرند تا توجه بیشتری را جلب کنند که این موضوع به پلن انتخابی شما برای سفارش این تبلیغات در سایت چطور، بستگی دارد.

تبلیغات بنری سایت

تبلیغات در سایت چطور

تخمین کلیک دریافتی از سایت چطور

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که در نهایت با درج بنرهای تبلیغاتی در این سایت، چه تعداد کلیک از این سایت دریافت خواهید کرد. این مورد به پارامترهای زیادی بستگی دارد. برای درک این مفهوم ابتدا به تعریف واژه CTR می‌پردازیم. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می‌بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری به‌دست می‌آید. بنابراین هر چه میزان CTR بیشتر باشد شما کلیک بیشتری دریافت می‌کنید.

حالا سؤال اصلی این است که CTR به چه عواملی بستگی دارد و چگونه می‌توان CTR بنرهای تبلیغاتی را افزایش داد؟ این یک مبحث مهم در دیجیتال مارکتینگ است و پارامترهای زیادی در تعیین CTR دخیل هستند. از جایگاهی که بنر را درج کردید تا رنگی که برای بنر در نظر گرفته‌اید و حتی دکمه ای که برای دعوت به اقدام(CTA) انتخاب کردید. برای مثال جایگاه بالای سایت در بیشتر سایت‌ها از جایگاه‌های انتهای سایت، CTR بالاتری دارد و یا اینکه استفاده از رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…) در بنر تبلیغاتی، می‌تواند باعث افزایش CTR شود.

نکته: در صورتی که آشنایی کافی با دکمه دعوت به اقدام(CTA) ندارید پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آموزشی زیر مراجعه کنید:

اگر تصور کنیم که بنر تبلیغاتی شما دارای نرخ کلیک 0/25 درصد باشد، با درج این بنر در سایت چطور می‌توانید انتظار داشته باشید که بنر شما در یک ماه تقریباً 16,000 کلیک را دریافت کند. اگر بتوانید CTR بنر خود را به 0/5 درصد افزایش بدید، تقریباً در یک ماه تقریباً 32,000 کلیک دریافت خواهید کرد.

در جدول زیر میزان کلیک احتمالی را با توجه به CTR مشاهده می‌کنید:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی ماهانه
0/25 درصد تقریبا 16,000 کلیک
0/5 درصد تقریبا 32,000 کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور مانند “سایت چطور” و بسیار موارد دیگر معرفی و تبلیغ و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

بک لینک‌های سایت چطور

در تصویر زیر که از سایت Moz گرفته‌شده است، مشاهده می‌کنید که سایت چطور، از سایت‌های معتبری مثل گوگل پلاس،گیت‌هاب، مدیوم و… با DA های بالای 90 بک لینک گرفته است. این بک لینک‌های قوی، مزایای زیر را برای سایت چطور به همراه دارد:

  • بالا رفتن قدرت دامنه سایت
  • بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو
  • افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات سایت
  • افزایش ترافیک ورودی سایت

به طور کلی برای گرفتن بک لینک از روش‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد. یکی از روش‌ها برای گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر، استفاده از رپورتاژ است. شما هم می‌توانید با درج رپورتاژ در “سایت چطور” از این سایت بک لینک بگیرید و اعتبار دامنه خود را نزد موتورهای جستجو افزایش دهید.

بک لینک سایت

بک لینک‌های سایت چطور

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت چطور

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. برای درک تاثیر قدرت دامنه، 2 سایت را در نظر بگیرید. زمانی که سایت اول با DA بالا به سایت دوم بک لینک می دهد، اعتبار و قدرت دامنه سایت دوم هم بالا می رود و این تاثیر مستقیم روی بهبود سئوی سایت دارد. بهبود سئو باعث نمایش بیشتر در موتورهای جستجو و در نهایت افزایش ورودی می شود.

درصد Spam Score به میزان فعالیت‌های غیراصولی که برای سئوی یک وبسایت انجام می‌شود، بستگی دارد. در واقع سایت Moz، با مقایسه ویژگی‌های مشخص بین این سایت و سایر وبسایت‌های پنالتی شده، میزان اشتراک آنها را بررسی و عدد خاصی را به آن وبسایت نسبت می‌دهد. مهم‌ترین کاربرد این امتیاز آن است که کیفیت بک لینک‌های سایت را نشان می‌دهد. بنابراین اگر درصد اسپم اسکور یک وب سایت پایین باشد، می‌توان گفت که این سایت بک لینک‌های باکیفیتی از وب‌سایت‌های قدرتمند گرفته است.

در تصویر زیر (برگرفته از سایت Moz) مشاهده می‌کنید که قدرت دامنه سایت چطور برابر با 30 است و حدود 6 هزار دامنه‌ی یکتای سایت‌های خارجی و ایرانی، به آن بک لینک داده‌اند. نکته قابل توجه دیگر درباره سایت چطور، Spam Score یک درصدی آن است که نشان می‌دهد محتواهای باکیفیتی در آن قرار گرفته‌اند. به همین دلیل رپورتاژ در سایت چطور می‌تواند تاثیر مثبتی روی سئوی سایت شما داشته باشد.

قدرت دامنه

قدرت دامنه سایت چطور

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی در سایت چطور

خرید بک لینک باکیفیت از سایت‌های قوی و معتبری مثل چطور، مزایای زیادی برای سایت شما خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به بهبود سئوی وبسایت
  • بهبود رتبه‌ی صفحات سایت در نتایج موتورهای جستجو
  • افزایش قدرت دامنه سایت
  • افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات سایت
  • افزایش بازدید و ترافیک ورودی وبسایت

یکی از کارهایی که می‌توانید برای گرفتن بک لینک از سایت چطور انجام دهید، انتشار رپورتاژ در این سایت است. در نظر داشته باشید که هزینه انتشار رپورتاژ نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر، مناسب‌تر و مدت زمانی که از شما می‌گیرد، کمتر است. همچنین تمام کسب و کارها با حوزه‌های کاری مختلف می‌توانند رپورتاژ خود را در مجله اینترنتی چطور منتشر کنند و از این راه، برند، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدفشان معرفی کنند. با توجه به نکات مطرح شده، خرید و انتشار رپورتاژ در سایت چطور که یک سایت قوی و پرمخاطب است، روشی عالی برای تبلیغات آنلاین کسب و کار شما خواهد بود.

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در سایت چطور

با انتشار رپورتاژ در سایت چطور، علاوه بر مزایایی که به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید بک لینک فالوی دائمی نیز از این سایت بگیرید؛ چراکه رپورتاژ آگهی شما پس از انتشار در سایت چطور، به صورت مادام‌العمر در وب‌سایت باقی خواهد ماند. همچنین سایت چطور این امکان را فراهم کرده است که در صورت تمایل شما، رپورتاژ دلخواهتان را برایتان نگارش کند. در نظر داشته باشید که هرچه متن، تیترها و تصاویر رپورتاژ شما باکیفیت‌تر باشند، بازدهی تبلیغات شما نیز بیشتر خواهد بود. به طور کلی سایت چطور پلن‌های تبلیغاتی مختلفی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید با توجه به استراتژی بازاریابی خود، از آنها بهره ببرید. این پلن‌ها شامل موارد زیر است:

  • رپورتاژآگهی استاندارد
  • رپورتاژآگهی ویژه
  • لینک سئو هدفمند در انتهای صفحات سایت (Footer)
  • بک لینک
  • پوش‌نوتیفیکیشن
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات هدفمند در یک یا چند مطلب خاص

در تصویر زیر یک نمونه رپورتاژ منتشرشده در سایت چطور را مشاهده می‌کنید. تمام رپورتاژهای این سایت در دسته‌بندی «کسب و کار مهمان» منتشر می‌شوند که به معنای معرفی کسب و کارهای مختلف به کاربران است. در انتهای رپورتاژها نیز امکان درج نظر و امتیاز وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا بازخورد مخاطبان خود را مشاهده کنید و با آنها در تعامل باشید.

رپورتاژ

نمونه رپورتاژ منتشر شده در سایت چطور

قیمت و خرید رپورتاژ در سایت چطور و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله، اعتبار و ارزش بالای سایت چطور را برای درج رپورتاژ و یا درج تبلیغات در این سایت، نشان دادند. برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آن می توانید از نشریلا استفاده کنید. نشریلا پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است. در نشریلا، تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در “سایت چطور” و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی – کلیک کنید

شاید به بررسی سایت‌های زیر هم علاقه‌مند باشید:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
علاقمند به نویسندگی، ویراستاری و تولید محتوای وب و شبکه‌های اجتماعی
علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو
دارای رزومه‌ای با سابقه تخصصی تولید محتوای متنی (مانند مقاله وبلاگ، نقد و بررسی، معرفی محصول، رپورتاژ، پست اینستاگرام و…) در زمینه‌های مختلف IT، مدیریت کسب و کار، پزشکی، تکنولوژی، مارکتینگ و…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.