سایت خبرگزاری دنیای اقتصاد از جمله سایت‌های خبری معتبر است که مدت طولانی در دنیای وب ایجاد شده است. به عبارت دیگر، «دنیای اقتصاد» یک گروه رسانه‌ای خبری – تحلیلی است که از ابتدای تأسیس خود با هدف ترویج دانش اقتصادی، افزایش رفاه و کاهش فقر به وجود آمده است.
گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد»، به عنوان مرجع اصلی و معتبر خبری و تحلیلی اقتصاد ایران، روندهای اقتصادی کشور را به شکلی کاملاً کاربردی برای مخاطبان خود ارائه می‌کند. هدف دنیای اقتصاد از این کار آن است که مخاطبان بتوانند علاوه بر درک بهتر هرچه در حال وقوع است، دید وسیع‌تری نسبت به چشم‌انداز بازارها پیدا کنند و قدرت پیش‌بینی آنها در خصوص این موارد افزایش یابد.

شروع فعالیت دامنه سایت دنیای اقتصاد (donya-e-eqtesad.com)

در تصویر زیر می‌توانید نمودار فعالیت این دامنه را در سایت(+) web.archive.org مشاهده کنید. با توجه به تصویر زیر، شروع فعالیت این دامنه به سال 2003 میلادی بر می‌گردد. این یعنی دامنه سایت دنیای اقتصاد در حال حاضر قدمتی حدود ۱۷ ساله دارد و در نتیجه ارزش و اعتبار بالایی نیز در سطح وب دارد.

نمودار فعالیت دامنه سایت دنیای اقتصاد

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت دنیای اقتصاد

دسترسی به آمار بازدید دقیق یک وبسایت تقریباً کاری غیرممکن است و این اطلاعات فقط در اختیار مدیر همان سایت است. اما ابزارهایی در سطح وب وجود دارند که میزان بازدید و یا دیگر پارامترهای سایت را به صورت تخمینی محاسبه می‌کنند. وب‌سایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای تخمین آمار ورودی وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان تخمین خوبی از ترافیک و بازدید و دیگر پارامترهای سایت را مشاهده نمود.

در جدول زیر، اطلاعات بدست آمده از سیمیلاروب (+) را در مورد سایت دنیای اقتصاد، مشاهده می کنید:

تعداد بازدید (Visits) سالانه تقریبا 108 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه تقریبا 9 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه تقریبا 300 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه تقریبا 18 میلیون بازدید صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه تقریبا 600 هزار بازدید صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت تقریبا 1:30 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید تقریبا 2 صفحه

تعداد Visits نمایش‌دهنده تعداد کاربری است که در بازه مشخص‌شده از این سایت بازدید می‌کنند. پارامتر Pageview مشخص می‌کند که هرکدام از این کاربران، به‌طور میانگین، چند صفحه از سایت را بررسی کردند. از ضرب این 2 پارامتر تعداد صفحات بازدید شده سایت توسط کاربران، به‌دست می‌آید. این عدد نشان‌دهنده میزان بازدید از بنرهای تبلیغاتی شماست با فرض اینکه بنر شما در تمام صفحات این سایت درج‌شده باشد. با توجه به آمار سایت دنیای اقتصاد به نظر می‌رسد این سایت محلی مناسب برای انتشار تبلیغات برای بیشتر کسب‌وکارها باشد.

میانگین زمان حضور کاربر در سایت هم دیگر پارامتر مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. برای مثال اگر برای سایتی این پارامتر کمتر از 20 ثانیه باشد، با احتمال زیادی می‌توان حدس زد که ورودی‌های این سایت ناخواسته وارد این سایت شدند (از طریق ربات، پاپ آپ و …) و بعد از ورود، بدون در نظر گرفتن مطالب سایت، از این سایت خارج شدند. شاید تصور کنید که میانگین مدت حضور بالای یک دقیقه‌ای کاربران در سایت دنیای اقتصاد زمان زیادی نیست؛ اما واقعیت این است که این زمان حداقل برای مشاهده یک بنر تبلیغاتی یا خواندن یک رپورتاژ کاملا کافی است. رپورتاژ در سایت دنیای اقتصاد و یا انجام تبلیغات در این سایت، می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما، به مخاطبین این سایت باشد.

توجه داشته باشید که پارامترهای تعداد بازدید، زمان ماندگاری کاربران در سایت و تعداد صفحات مشاهده شده توسط هر کاربر، پارامترهای بسیار مهمی برای تعیین کیفیت وبسایت هستند. بنابراین با توجه به آمار بالا، سایت دنیای اقتصاد به عنوان یک سایت خبری در هر سه زمینه، آمار مناسبی دارد و می‌توان گقت که گوگل هم ارزش زیادی برای دنیای اقتصاد قائل است.

تفکیک ورودی‌های سایت دنیای اقتصاد و ترافیک گوگل

با بررسی اطلاعات ارائه‌شده از سایت سیمیلاروب در مورد تفکیک ورودی‌های سایت دنیای اقتصاد، نمودارهای زیر به‌دست آمدند. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید از میان حدود ۹ میلیون بازدید ماهانه‌ی وبسایت دنیای اقتصاد، بیش از ۵.۹ میلیون آن که معادل 66 درصد کاربران ورودی‌ به این سایت است، از راه جستجوی گوگل وارد آن می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که دنیای اقتصاد توانسته است با انتشار محتوای با کیفیت اعتماد گوگل را جلب نماید، چرا که کاربران با جستجوی کلمات کلیدی موردنظر خود در گوگل وارد سایت دنیای اقتصاد می‌شوند تا مطالب مرتبط با آن چه جستجو کرده‌اند را مشاهده کنند.

از سوی دیگر حدود 32 درصد ترافیک ورودی دنیای اقتصاد از طریق مراجعه مستقیم وارد این سایت می‌شوند و این‌ها همان کاربران ثابت و همیشگی این سایت محسوب می‌شوند.

دنیای اقتصاد

در جدول زیر، تخمینی از میزان ترافیک ورودی به سایت دنیای اقتصاد را از موتور جستجوی گوگل، مشاهده می کنید.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد ورودی ماهانه از گوگل تقریبا 6,000,000 ورودی
تعداد ورودی روزانه از گوگل تقریبا 200,000 ورودی

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت دنیای اقتصاد

تبلیغات بنری و کلیکی یکی از پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات محصولات و خدمات در فضای آنلاین و دنیای اینترنت است. در این روش وبسایت‌هایی که دارای مخاطبان زیادی هستند، با هدف ارائه و تبلیغ محصول و یا خدمات شما بنرهای تبلیغاتی را در صفحات پربازدید سایت درج می‌کنند و در ازای کلیک کاربر بر روی این بنرها، از شما هزینه‌ای را دریافت می‌کنند. تبلیغات بنری و کلیکی مانند و یا هر روش تبلیغاتی دیگری دارای مزایایی است که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • صرفه جویی در هزینه‌ها: با توجه به اینکه وبسایت های پرمخاطب دارای ترافیک ورودی زیادی هستند و کاربران با نیازها و سلیقه‌های متفاوت وارد وبسایت می‌شوند، به جای استفاده از روش های آفلاین تبلیغات مانند بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر و… که عموما هزینه بالایی را به شما تحمیل می‌کنند، می‌توانید با هزینه کمی بنر مورد نظرتان را در وبسایت درج کنید و مخاطبین محصولات و یا خدمات خودتان را به وبسایتتان هدایت کنید.
  • طراحی بنرهای گرافیکی و خلاقانه بدون محدودیت: همانطور که احتمالا می‌دانید، طراحی و استفاده از بنرهای چاپی با محدودیت‌هایی همراه است. به عنوان مثال برای چاپ بنری که طراحی شده است باید به کیفیت چاپ توجه نمایید؛ و یا بنرهای چاپی به دلیل ابعاد بزرگی که دارند بار مالی قابل توجه ای را بردوش شما میگذارند. خوشبختانه این مشکلات در تبلیغات بنری آنلاین وجود ندارد و چه بسا می‌توانید از ویژگی‌های مثبتی مانند طراحی بنرهای متحرک و… نیز استفاده کنید.
  • وابسته نبودن به موقعیت مکانی: به دلیل اینکه تبلیغات بنری در وبسایت‌های پربازده محدود به مکان فیزیکی و جغرافیایی نیستند، افراد بیشتری می‌توانند آنها را مشاهده کنند. در صورتی که بزرگ‌ترین بیلبوردهای موجود در شهر همواره در یک موقعیت جغرافیایی ثابتی قرار دارند. با توجه به این موضوع درج تبلیغات بنری در وبسایت‌های پربازده میتواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مخاطبین بیشتری را به سمت وبسایت شما هدایت کند.
  • آنالیز اطلاعات دقیق تبلیغات: به جرات می‌توان گفت تبلیغاتی که امکان اندازه‌گیری میزان بازدهی آن وجود نداشته باشد، چیزی به جز صرف هزینه و هدر دادن منابع مالی و زمانی نیست. از این رو تبلیغات بنری و کلیکی این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که به راحتی بتوانید سنجه‌های متفاوتی مانند میزان کلیک انجام شده روی بنر، موقعیت جغرافیایی کاربران، جنسیت کاربران، بازه سنی کاربران و… را مشاهده و بررسی کنید. اهمیت این اطلاعات زمانی مشخص می‍شود که شما بخواهید مخاطبین خاصی را هدف تبلیغات خود قرار دهید و محصولات یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید. در این شرایط با استفاده از یک استراتژی صحیح می‌توانید حداکثر بازدهی را از تبلیغات بنری و کلیکی به دست آورید.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، سایت دنیای اقتصاد به دلیل اینکه یک سایت پرمخاطب است و در زمینه‌های مختلفی از هنر گرفته تا صنعت، بازار پول و ارز و… فعالیت می‌کند، دارای تنوع بالایی از مخاطبین با نیازها و سلیقه‌های متفاوت است. همچنین تبلیغات بنری زیادی در حاشیه‌های این سایت قرار دارد. از طرفی صفحه اصلی یک وبسایت را می‌توان ویترین آن دانست؛ چراکه این اولین صفحه‌ای است که کاربر با ورود به سایت می‌بیند. بنابراین شما با قرار دادن تبلیغات بنری و کلیکی خود در صفحه اصلی سایت دنیای اقتصاد یا حتی صفحات دیگر آن، بازخوردهای مثبت بسیار زیادی خواهید گرفت.

دنیای اقتصاد

تخمین کلیک دریافتی از سایت دنیای اقتصاد

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که در نهایت با درج بنرهای تبلیغاتی در این سایت، چه تعداد کلیک از این سایت دریافت خواهید کرد. این مورد به پارامترهای زیادی بستگی دارد. برای درک این مفهوم ابتدا به تعریف واژه CTR می‌پردازیم. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می‌بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری به‌دست می‌آید. بنابراین هر چه میزان CTR بیشتر باشد شما کلیک بیشتری دریافت می‌کنید.

حالا سؤال اصلی این است که CTR به چه عواملی بستگی دارد و چگونه می‌توان CTR بنرهای تبلیغاتی را افزایش داد؟ این یک مبحث مهم در دیجیتال مارکتینگ است و پارامترهای زیادی در تعیین CTR دخیل هستند. از جایگاهی که بنر را درج کردید تا رنگی که برای بنر انتخاب کردید. برای مثال جایگاه بالای سایت در بیشتر سایت‌ها از جایگاه‌های انتهای سایت، CTR بالاتری دارد و یا اینکه استفاده از رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی …) در بنر تبلیغاتی، می‌تواند باعث افزایش CTR شود.

اگر تصور کنیم که بنر تبلیغاتی شما دارای نرخ کلیک 0/25 درصد باشد، با درج این بنر در دنیای اقتصاد می‌توانید انتظار داشته باشید که بنر شما در یک ماه تقریبا 45,000 کلیک را دریافت کند. اگر بتوانید CTR بنر خود را به 0/5 درصد افزایش بدید، تقریباً در یک ماه تقریبا 90,000 کلیک دریافت خواهید کرد.

در جدول زیر میزان کلیک احتمالی را با توجه به CTR مشاهده می‌کنید:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی (ماهانه)
0/25 درصد تقریبا 45,000 کلیک
0/5 درصد تقریبا 90,000 کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور مانند سافت 98 و بسیار موارد دیگر معرفی و تبلیغ و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری – کلیک کنید

بک لینک‌های دنیای اقتصاد

سایت‌های بزرگ و محبوبی مثل دنیای اقتصاد دارای محتوای تخصصی و یونیک هستند که می‌توانند بازتاب‌های خوبی از سایت‌های دیگر بگیرند. به این معنا که سایت‌های دیگر در بخش‌های مختلف خود به سایت دنیای اقتصاد لینک می‌دهند و این موضوع باعث بالا رفتن تعداد BackLink های دنیای اقتصاد و در نتیجه افزایش اعتبار دنیای اقتصاد نزد گوگل می‌شود.

در تصویر زیر که از سایت Moz گرفته‌شده است، مشاهده می‌کنید که سایت‌های زیادی مانند گوگل، بی بی سی و ویکی‌پدیا با اعتبار دامنه‌های بالای 97، لینک‌های زیادی از دنیای اقتصاد را در خود قرار داده‌اند. بنابراین زمانی که رپورتاژ شما در سایت دنیای اقتصاد منتشر می‌شود و لینک سایت شما در دنیای اقتصاد قرار می‌گیرد، شما نیز به نوعی از اعتبار دنیای اقتصاد برای بالا بردن اعتبار خودتان استفاده کرده‌اید. شما هم می‌توانید با درج رپورتاژ در سایت دنیای اقتصاد از این سایت بک لینک بگیرید و اعتبار دامنه خود را نزد موتورهای جستجو افزایش دهید.

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت دنیای اقتصاد

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. بنابراین وقتی سایت شما از سایتی با قدرت دامنه بالا بک‌لینک می‌گیرد، تأثیر مثبت بیشتری روی سایت شما گذاشته خواهد گذاشت. دنیای اقتصاد با سابقه بیش از 17 سال فعالیت در دنیای وب، ترافیک بالای ورودی از گوگل و بک لینک‌هایی که از معتبرترین وب سایت‌های جهانی به خود اختصاص داده است، یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی با DA بالا است.

در تصویر زیر که از سایت Moz قرار داده شده است، دامین اتوریتی سایت دنیای اقتصاد را مشاهده می‌کنید که برابر با 52 از 100 است. بیش از 15,100 سایت ایرانی و خارجی به سایت دنیای اقتصاد لینک داده‌اند که این رقم در میان وبسایت‌های ایرانی عدد قابل توجهی به شمار می‌آید. به همین دلیل رپورتاژ در سایت دنیای اقتصاد می تواند تاثیر مثبتی روی سئوی سایت شما داشته باشد.

دنیای اقتصاد

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی

مخاطبان در موتورهای جست و جو با کلمات کلیدی مد نظر خود وارد سایت می‌شوند و این موضوع روی بازدید سایت‌‌ها تاثیر فراوانی دارد. خیلی از صاحبان کسب و کار برای افزایش بازدید خود، به خرید بک لینک روی می‌آوند. برای گرفتن بک لینک روش‌های متنوعی استفاده می‌شود که ممکن است با توجه به هوشمندی گوگل، نمره منفی برای هر دو سایت ثبت کننده لینک و صاحب لینک، منجر شود.

یکی از روش‌های منطقی و درست برای داشتن بک لینک‌ها، استفاده از رپورتاژ  آگهی است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم با نگاهی به یک نمونه رپورتاژ منتشرشده در دنیای اقتصاد، نکاتی را درباره فواید انتشار رپورتاژ آگهی در این سایت عنوان کرده و بررسی کنیم که انتشار رپورتاژ در دنیای اقتصاد تا چه حدی می‌تواند در استراتژی سئو، به ما کمک کند. در انتها نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد تا از طریق نشریلا به سادگی سفارش رپورتاژ خود را در دنیای اقتصاد ثبت نمایید.

نمونه رپورتاژ منتشر شده در خبرگزاری دنیای اقتصاد

تصویر زیر نمونه یک رپورتاژ آگهی است که در سایت دنیای اقتصاد منتشر شده است. همانطور که در تصویر مشخص است، این رپورتاژ آگهی به معرفی یک محصول در زمینه ساختمان سازی پرداخته است؛ این موضوع از این جهت دارای اهمیت است که به دلیل تنوع بالای مطالب منتشر شده در وبسایت دنیای اقتصاد، تقریبا می‌توان گفت هر محصول و خدماتی را می‌توان در این وبسایت معرفی کرد. از ویژگی‌های مهم رپورتاژهایی که در وبسایت دنیای اقتصاد درج می‌شوند نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان درج لینک فالو و با انکر تکست دلخواه
  • امکان استفاده از تصویر در رپورتاژ های درج شده
  • امکان درج نظر توسط مخاطبین در صفحه مربوط به رپورتاژ
  • کمترین تعداد بنر تبلیغاتی در صفحه مربوط به رپورتاژ
  • و…

قیمت و خرید رپورتاژ در سایت دنیای اقتصاد و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله، اعتبار و ارزش بالای سایت سایت دنیای اقتصاد را برای درج رپورتاژ و یا درج تبلیغات در این سایت، نشان دادند. برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آن می توانید از نشریلا استفاده کنید. نشریلا پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است. در نشریلا، تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در سایت دنیای اقتصاد و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی – کلیک کنید

شاید به بررسی سایت‌های زیر هم علاقه‌مند باشید:

بر اساس رای 11 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
علاقمند به نویسندگی، ویراستاری و تولید محتوای وب و شبکه‌های اجتماعی
علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو
دارای رزومه‌ای با سابقه تخصصی تولید محتوای متنی (مانند مقاله وبلاگ، نقد و بررسی، معرفی محصول، رپورتاژ، پست اینستاگرام و…) در زمینه‌های مختلف IT، مدیریت کسب و کار، پزشکی، تکنولوژی، مارکتینگ و…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.