دنیای پیرامون ما همواره در حال تغییر است و این تغییرات در ابعاد مختلفی از زندگی مانند: تحصیل، اشتغال، تجارت و کسب و کار نیز احساس می‌شود. به منظور بقاء در این شرایط و پیشرفت در طول تغییرات، باید خود را با شرایط نوین جهان وفق داد. در این راستا، شما باید از فناوری‌های جدید و اهرم‌های دنیای دیجیتال بهره ببرید که یکی از اهرم‌های قدرتمند در این حوزه، «استفاده‌ی بهینه از شبکه‌های اجتماعی» است.

لینکدین (LinkedIn) یکی از این شبکه‌های اجتماعیِ قوی برای: ارتقاء دانش، بهبود مهارت، یافتن شغل و یا حتی افزایش فروش در کسب و کار (!!) است؛ اما به منظورِ استفاده‌ی درست از لینکداین، باید اطلاعاتی در مورد پلن‌های «رایگان» و «پریمیوم» این ابزار قدرتمند داشته باشید. در واقع، این دو طرح، بسیار متفاوت هستند و طرح پریمیوم لینکدین، بهترین ویژگی‌ها را برای ارتقاء دانش شما (در زمینه تحصیل و یادگیری) و بهبود وضعیت مالی‌تان (هم در زمینه شغل و هم در زمینه فروش و تجارت) دارد.

حال ممکن است چند سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که «انواع پلن های لینکدین پریمیوم کدامند؟»، «LinkedIn premium چه امکاناتی دارد؟» و «بهترین ویژگی های پریمیوم لینکدین چیست؟». در ادامه‌ی این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا»، ویژگی‌های اکانت‌های «پایه یا رایگان» و «پریمیوم یا پولی» لینکدین را شرح می‌دهیم و شما را با «انواع پلن‌های پولی این شبکه اجتماعی» آشنا می‌کنیم. در نهایت، شما می‌توانید همه پلن‌ها را با هم مقایسه کنید و کاربردی‌ترینِ آن‌ها را برای پیشرفت شخصیِ خود انتخاب نمایید. پس اگر به‌دنبال پیشرفت تحصیل، شغلی یا تجاری از طریق لینکدین هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چند پلن برای استفاده از لینکدین وجود دارد؟

لینکدین یک اپلیکیشن حرفه‌ای است که چندین پلن برای استفاده‌ی کاربران ارائه می‌دهد؛ هر کدام از این پلن‌ها، برای «استفاده‌ی شخصی‌سازی‌شده» و «کاربردهای خاص» طراحی شده‌اند. در واقع، کاربران در هر پلن، با ویژگی‌ها و امکانات مختلفی مواجه خواهند شد که آن‌ها را به سمت برنامه‌ریزی آسان و رسیدن به اهدافِ خاصی سوق می‌دهند.

شایان ذکر است که «لینکدین اصلی» رایگان است اما شما برای استفاده از تمامی اشتراک‌های «لینکدین پریمیوم» باید هزینه پرداخت کنید؛ علاوه بر این، باید انواع پلن های پریمیوم لینکدین را بشناسید و با ویژگی‌ها و امکانات هر کدام آشنایی پیدا کنید تا در نهایت بتوانید از بین این پلن‌ها، آنی را انتخاب کنید که با رشته‌ی تحصیلی، حرفه‌ی شغلی و فیلد تجاری شما هماهنگ باشد یا برای یادگیری مهارتی جدید یا دنبال کردن هدفی خاص به شما کمک نماید.

مع الوصف، در ادامه قصد داریم تمامی پلن‌های لینکدین را معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • پلن رایگان (پایه) لینکدین (LinkedIn Free/Basic)
  • پلن پریمیوم آموزشی لینکدین (LinkedIn Premium Learning Plan)
  • پلن پریمیوم شغلی لینکدین (LinkedIn Premium Career Plan)
  • پلن پریمیوم ناوبر فروش لینکدین (LinkedIn Premium Sales Navigator Plan)
  • پلن پریمیوم کسب و کار لینکدین (LinkedIn Premium Business Plan)
  • پلن پریمیوم استخدام‌کننده لینکدین (LinkedIn Premium Recruiter Plan)

در ادامه تمامی ویژگی‌های هر کدام از پلن‌های لینکدین را به صورت جداگانه شرح می‌دهیم.

انواع پلن های رایگان و پریمیوم لینکدین
انواع پلن های رایگان و پریمیوم لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پلن رایگان (پایه) لینکدین (LinkedIn Free/Basic)

برای استفاده از لینکدین و ملحق شدن به این شبکه‌ی اجتماعیِ حرفه‌ای، اول از همه می‌بایست از یک حساب کاربری پایه استفاده کنید. اشتراک پایه لینکدین می‌تواند تا حد زیادی به شما – در انجام کارهایتان یا رسیدن به اهدافتان – کمک کند. در ادامه جهت آشنایی شما عزیزان با پلن پایه لینکدین، چندین ویژگی این پلن را فهرست می‌کنیم که می‌تواند به شما در شغل و تجارت‌تان کمک کند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • می‌توانید دوستان قدیمی‌تان را پیدا کنید و دوباره با همکاران و همکلاسی‌های قدیمی ارتباط برقرار نمایید.
  • می‌توانید از درخواست‌ها و توصیه‌های ارائه شده در برنامه بهره‌مند شوید.
  • می‌توانید پروفایل سایر اعضای لینکدین را جستجو و مشاهده کنید.
  • می‌توانید سه جستجو را ذخیره نموده و هشدارهای هفتگی را برای آن جستجوها تنظیم کنید.
  • می‌توانید از این پلن به صورت رایگان استفاده کنید.

شایان ذکر است که پلن رایگان لینکدین، برای کسانی که مبتدی هستند، مناسب است؛ همچنین اگر قصد دارید که شبکه‌ی کاری خود را گسترش دهید، می‌توانید از این پلن استفاده نمایید.

ویژگی های اساسی لینکدین (رایگان)
ویژگی های اساسی لینکدین (رایگان)

پلن پریمیوم آموزشی لینکدین (LinkedIn Premium Learning Plan)

همان‌طور که از نام آن متوجه شدید، این پلن، بستری برای یادگیری مهارت‌های جدید، شرکت در دوره‌های تخصصی و برگزاری کلاس‌های آنلاین با موضوعات مختلف می‌باشد. علاوه بر این، شما با استفاده از این پلن می‌توانید از کمک مربیان باتجربه در دنیای واقعی، برای ارتقاء دانش یا تقویت مهارت خود بهره ببرید و برای هر مرحله از حرفه‌تان، راهنمایی دریافت نمایید. شایان ذکر است که LinkedIn Premium Learning Plan، برای آن دسته از دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که قصد دارند در رشته و فیلدشان حرفه‌ای باشند، نیز گزینه‌ای مناسب است؛ همچنین گفتنی است که در این پلنِ پولی لینکدین، تقریباً 16000 دوره آموزشی در دسترس شما قرار دارد که در زمینه کاری یا تحصیلی‌تان ارزشمند هستند و به‌صورت دائمی مورد به‌روزرسانی قرار می‌گیرند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پلن پریمیوم شغلی لینکدین (LinkedIn Premium Career Plan)

LinkedIn Premium Career یک پلن عالی از انواع پلن های پریمیوم لینکدین است که دسترسی به ویژگی‌ها و ابزارهای انحصاری آن، می‌تواند به شما در جستجوی شغل کمک شایانی نماید و اگر قصد دارید برای استفاده از این پلن، زمان و پول صرف کنید، قطعاً ارزشش را دارد! لذا پیشنهاد می‌شود که از این پلن، جهت یافتن شغل مورد علاقه خود یا بهبود زندگی حرفه‌ای‌تان استفاده نمایید.

شایان ذکر است: بر اساس یک نظرسنجی که توسط خود لینکدین انجام گرفته است، جویندگان کار با اشتراک شغلی پرمیوم، 2 برابر سریع‌تر از کسانی که دارای اشتراک پایه لینکدین هستند، استخدام می‌شوند.

برخی از دیگر ویژگی‌هایِ این پلنِ پولیِ لینکدین عبارت‌اند از:

  • استفاده از داده‌های سایر اپلیکیشن‌های شغلی
  • استفاده از امکان هوش رقابتی در کاریابی
  • استفاده از اعتبارات InMail
  • استفاده از امکانات پلن آموزشی لینکدین
طرح شغلی پریمیوم لینکدین (LinkedIn Premium Career)
پلن شغلی پریمیوم لینکدین (LinkedIn Premium Career)
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پلن پریمیوم ناوبر فروش لینکدین (LinkedIn Premium Sales Navigator Plan)

پلن ناوبر یا راهنمای فروش لینکدین، یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین برنامه‌ها برای مدیریت فروش شماست. در واقع، ناوبر فروش حرفه‌ایِ لینکدین، بسیار بیشتر از یک پروفایل لینکدین پریمیوم است! این، یک ابزار فروش خودکار است که به شما امکان می‌دهد، هم سرنخ‌های مناسب و فرصت‌های بالقوه فروش را پیدا کنید و هم هر زمان که بخواهید، به جستجوهای ذخیره‌شده‌ی خود دسترسی داشته باشید. از این رو، LinkedIn Sales Navigator Plan بهترین گزینه برای صاحبان کسب و کار و یا متخصصان فروش است که به قدرت لینکدین و فروش اجتماعی پی برده‌اند.

گفتنی است که LinkedIn Sales Navigator دارای سه اشتراک پریمیوم است که عبارت‌اند از:

  • Core
  • Advanced
  • Advance Plus

شایان ذکر است که هر یک از این سه اشتراک، دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در کنار این ویژگی‌های مجزا، خصوصیات و کاربردهای مشترکی نیز در بین آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید برای استفاده از این پلن پولی، یک حساب تیمی یا فردی نیز خریداری نمایید.

راهنمای فروش لینکدین (LinkedIn Sales Navigator)
راهنمای فروش لینکدین (LinkedIn Sales Navigator)

 

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پلن پریمیوم کسب و کار لینکدین (LinkedIn Premium Business Plan)

پلن کسب و کار پریمیوم لینکدین، یک ابزار عالی برای کسانی است که به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند؛ این پلن، همچنین برای صاحبان قدیمیِ کسب و کار یا مدیران شرکت‌هایی که برای ارتقای موقعیت خود در دنیای تجارت برنامه‌ریزی کرده‌اند، یک گزینه‌ی فوق‌العاده است.

شما با خریداری اشتراک پلن کسب و کار لینکدین، می‌توانید برند تجاری‌تان را گسترش دهید و با رهبران و شرکای تجاری بالقوه در صنعت خود، ارتباط برقرار نمایید. شایان ذکر است که بیش از 1 میلیون کاربر، دارای اشتراک فعال در پلن LinkedIn Business هستند؛ به این معنی که‌ شما در مسیر پیشرفتِ تجاری خود از طریق لینکدین بیزینس پلن، با فرصت‌های بی‌شماری روبه‌رو هستید.

پلن پریمیوم استخدام کننده لینکدین (LinkedIn Premium Recruiter Plan)

یکی از مؤثرترین روش‌ها جهت استخدام بهترین متقاضیان کار در شرکت‌های کوچک، استفاده از اشتراک LinkedIn Recruiter Plan می‌باشد. زمانی که شرکت‌ها پول کافی برای سرمایه‌گذاری در بخش منابع انسانی (HR) و ارتقای کارکنان خود را ندارند، می‌توانند از «استخدام‌کننده برتر لینکدین» بهره‌مند شوند. بر این اساس، کسب و کارهای کوچک می‌توانند از این روش مقرون به صرفه برای استخدام بهترین متقاضیان کار در میان همه نامزدهای موجود استفاده کنند.

شما می‌توانید از 2 طریق، از استخدام‌کننده برتر لینکدین استفاده کنید:

  1. پلن معمولی (LinkedIn Recruiter)
  2. پلن لایت (LinkedIn Recruiter Lite)

شایان ذکر است که پلن معمولی (LinkedIn Recruiter) چندین فیلتر را برای کمک به صاحبان کسب و کار (در شناسایی سریع متقاضیان واجد الشرایط) جهت استخدام کارمندان مورد نیازشان ارائه کرده است. از طرفی، پلنِ لایتِ استخدام‌کننده‌ی لینکدین (LinkedIn Recruiter Lite) با پایگاه داده وسیع، اطلاعات شبکه و امکاناتی مقرون به صرفه‌تر نسبت به پلنِ معمولی طراحی شده است که همچنان با همان ویژگی‌ها، به متخصصان منابع انسانی و مدیران کسب و کار در شناسایی سریع متقاضیان واجد الشرایط‌شان کمک شایانی می‌کند.

استخدام کننده لینکدین (LinkedIn Recruiter)
استخدام کننده لینکدین (LinkedIn Recruiter)
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چگونه بهترین پلن پریمیوم لینکدین را انتخاب کنیم؟

امیدواریم این مقاله – ضمن معرفی انواع پلن های پریمیوم لینکدین – به شما کمک کرده باشد که تفاوت بین ویژگی‌های پرمیوم لینکدین و لینکدین رایگان را درک کنید. اکنون، با درک عمیق‌تر از انواع حساب‌های لینکدین، زمان تصمیم‌گیری نهایی فرا رسیده است؛ اما عجله نکنید، در این راستا پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا به سؤالات زیر پاسخ دهید تا هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید:

  • می‌خواهید با لینکدین چه کار کنید؟
  • هدف نهایی شما از خرید اکانت پریمیوم لینکدین چیست؟
  • آیا قصد دارید از دانشِ روز و دوره‌های تخصصی فیلد کاری‌تان آگاه شوید؟
  • برای کدام بخش از کسب و کار خود به کمک لینکدین نیاز دارید؟
  • آیا قصد دارید نام تجاری خود را گسترش دهید یا صرفاً یک شبکه کاریِ حرفه‌ای برای خود بسازید؟
  • آیا می‌خواهید مشتریان بالقوه را جذب کنید؟
  • آیا برنامه‌هایی برای بهبود شرکت خود دارید و باید استعدادهای برتر را استخدام کنید؟

پس از پاسخ به هر کدام از این سؤالات، کافی است تا ویژگی‌ها و امکانات انواع پلن های پریمیوم لینکدین را مقایسه نمایید و اشتراکی را خریداری کنید که برای شما مناسب است!

بهترین طرح پریمیوم لینکدین
بهترین پلن پریمیوم لینکدین

برای راحتی کارِ شما در مقام مقایسه و انتخاب، مشخصات انواع پلن های پریمیوم لینکدین را به‌صورت خلاصه و در قالب یک جدول فراهم کرده‌ایم. به این منظور، شما باید به جدول زیر نگاهی بیاندازید و تصمیم بگیرید که کدام پلن برای شما مناسب است؟

انواع پلن های پریمیوم لینکدین لینکدین رایگان
Recruiter Sales Navigator Business Career Learning
پلن معمولی پلن لایت پلن شرکتی پلن تیمی پلن حرفه‌ای
۱۵۰ ۳۰ بستگی دارد برای هر نفر ۵۰ ۵۰ ۱۵ ۵ ۰ ۰ اعتبار InMail
بله بله بله بله بله بله بله بله خیر دسترسی به آموزش
بله بله بله بله بله بله بله خیر خیر جستجوی مخفیانه
بله بله بله بله بله بله بله خیر خیر Applicant Insights
بله بله بله بله بله بله خیر خیر خیر Business Insights
بله بله بله بله بله بله خیر خیر خیر مرور نامحدود
بله بله بله بله بله خیر خیر خیر خیر سرچ پیشرفته
خیر خیر بله بله بله خیر خیر خیر خیر لیست توصیه ها
خیر خیر بله بله بله خیر خیر خیر خیر هشدار به موقع
بله بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر ردیابی کاندیداها

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

کلام پایانی در رابطه با انواع پلن های پریمیوم لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین چندین پلن از LinkedIn Premium را ارائه کرده است. این پلن‌ها دارای ویژگی‌ها و امکانات خاصی هستند. همچنین، هر یک از آن‌ها برای اهداف خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند. در این راستا، شما باید همه آن‌ها را بشناسید و پس از آن – بدون اتلاف وقت و هزینه – از پلن مورد مناسب‌تان از بین انواع پلن های پریمیوم لینکدین بهره‌مند شوید.

در پایان امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده و بتواند شما را در رسیدن به اطلاعات مورد نظرتان راهنمایی کرده باشد. اگر از مطالعه‌ی این مقاله راضی بودید، لطفاً لینک آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار دوستان خود قرار دهید تا در صورتی که در مورد انواع پلن های پیمیوم لینکدین نیاز به راهنمایی دارند، از اطلاعات موجود در آن استفاده نمایند. همچنین اگر نظر یا پیشنهاداتی که جهت بهبود مطالب این نوشته دارید، آن را در انتها و بخش کامنت، با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.