امروزه یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعیِ آنلاینِ بین‌المللی که در زمینه ایجاد ارتباط بین کارفرمایان با کارمندان فعالیت دارد، «لینکدین» می‌باشد و هر روز بر تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزوده می‌شود، به طوری که این روزها کمتر کسی هست که اسم لینکداین (LinkedIn) را نشنیده باشد!

ما قبلاً در این مقاله [+]، انواع محدودیت‌ها برای فعالیت در این شبکه اجتماعی را معرفی نموده‌ایم اما یکی دیگر از این محدودیت‌ها، محدودیت اندازه شبکه در لینکدین (network size limit on LinkedIn) می‌باشد که در مقاله‌ی پیشِ رو، قصد داریم به‌طور جداگانه به آن بپردازیم. در واقع، ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، به شرح جزییات این محدودیت و پاسخ به سؤالاتی نظیر:

  • شبکه در لینکدین یعنی چه؟
  • شبکه سازی در لینکدین به چه معنا است؟
  • محدودیت اندازه شبکه در لینکداین چقدر است؟
  • حداکثر چه تعداد کانکشن در لینکدین می‌توانم داشته باشم؟

خواهیم پرداخت. پس، برای درک محدودیت شبکه سازی در لینکدین و رسیدن به پاسخ سؤالات فوق، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شبکه سازی در لینکدین یعنی چه؟

به مجموعه افرادی که شما در لینکدین با آن‌ها ارتباط می‌گیرید، شبکه‌ی کاری شما می‌گویند. در واقع، هر کاربر در لینکدین، می‌تواند برای خود یک شبکه‌ی کاری بسازد. شما نیز می‌توانید با ارسال درخواست اتصال (Connection Request) به کارفرمایان و همکاران خود در لینکدین، برای خود شبکه سازی کنید. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر این موضوع را برای شما توضیح دهیم، بهتر است یک مثال بزنیم. اگر با شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنایی داشته باشید، حتماً می‌دانید که می‌توانید در آن، افراد زیادی را فالو کنید و بگذارید دیگران نیز شما را فالو کنند. مجموعه‌ی فالور و فالوینگ‌های شما در اینستاگرام، مانند همان شبکه‌ی کاری در لینکدین است. اما باید در نظر داشته باشید که مفهوم فالو و کانکشن در لینکدین با هم متفاوت است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به مقاله «انواع کانکشن و سطوح ارتباطاتی در LinkedIn + فرق کانکشن و فالو» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص شبکه سازی در لینکدین، محدودیتی است که این پلتفرم برای ایجاد یک شبکه برای هر کاربر برقرار کرده است! یعنی شما نمی‌توانید در لینکدین، همانند اینستاگرام، هر تعدادی که بخواهید کانکشن داشته باشید و سایز شبکه‌ی کاری خود را تا بی‌نهایت بزرگ کنید!! در ادامه، به این مفهوم بیشتر می‌پردازیم.

شبکه سازی در لینکدین
شبکه سازی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

محدودیت اندازه شبکه در لینکداین چقدر است؟

میزان موفقیت کاربران لینکدین وابسته به تعداد ارتباطات مؤثری است که با دیگر اعضای این شبکه اجتماعی می‌توانند برقرار کنند. این ارتباط می‌تواند بین اشخاص مختلف – که در یک زمینه‌ی مشترک فعالیت دارند – برای تبادل اطلاعات صورت گیرد. دسته‌ای دیگر از ارتباط‌ها در این شبکه اجتماعی، ارتباط بین جویندگان کار و موقعیت شغلی با کارفرمایان و صاحبین کسب و کارها و شرکت‌ها می‌باشد. بنابراین، اکثر کاربران لینکدین در تلاش‌اند تا تعداد ارتباطات خود را هر روز بیشتر نمایند!

ارتباطات بین اشخاص در لینکداین به سه دسته:1- ارتباطات درجه یک، 2- ارتباطات درجه دو و 3- ارتباطات درجه سه به بالا تقسیم می‌شود. در این راستا، باید توجه داشت که لینکداین برای تعداد افرادی که هر کاربر می‌تواند با آن‌ها ارتباط دو طرفه‌ای – یعنی ارتباطات درجه یک – داشته باشد، محدودیتی قرار داده است که به آن محدودیت اندازه شبکه (network size limit) گفته می‌شود. لازم به ذکر است که این تعداد، عددی برابر با 30000 کانکشن است.

شبکه سازی در لینکدین
راهنمای شبکه سازی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

توصیه هایی طلایی برای غلبه بر محدودیت شبکه سازی در لینکدین

اگر چه 30000 عدد بزرگی به نظر می‌رسد اما اگر شما در این شبکه اجتماعی به‌طور مستمر به ایجاد ارتباط بپردازید، احتمال اینکه تعداد ارتباطاتِ درجه یکِ شما در لینکداین به تعداد محدودیت اندازه شبکه برسد، چندان دور از ذهن نیست! بنابراین، ما برای مواجهه‌ی بهتر با مشکل محدودیت ماکزیمم ارتباطات قابلِ ایجاد در لینکداین و غلبه بر محدودیت اندازه شبکه در لینکداین به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام شبکه‌سازی در این شبکه اجتماعی به نکات زیر حتماً توجه داشته باشید تا شبکه‌ای گسترده از اشخاص و شرکت‌هایی که در آینده شغلی و حرفه‌ای شما بیشترین تأثیر مثبت را دارند ایجاد نمایید. این نکات عبارت‌اند از:

  • سعی کنید با اشخاصی ارتباط ایجاد کنید که شخصاً آن‌ها را می‌شناسید و از لحاظ تخصص و حرفه به آن‌ها اعتماد دارید.
  • اشخاصی را دنبال (فالو) کنید که پست‌هایی که در حساب شخصی خود در لینکداین به اشتراک می‌گذارند ارزش علمی و حرفه‌ای دارد و شما را از اخبار و پیشرفت‌های تازه در حوزه کاری خود مطلع می‌نمایند.
  • همچنین شما می‌توانید مود حساب کاربری خود را به creator mode تغییر دهید تا بخش action پروفایل شما به follow تغییر داده شده و به شما این امکان را بدهد که شبکه خود را بدون نیاز به اضافه کردن کانکشن جدید رشد و توسعه دهید. دلیل این امر آن است که اگر چه برای تعداد کاربرانی که شما می‌توانید در لینکداین ارتباط برقرار کرده و با آنها کانکشن درجه یک داشته باشید، محدودیت اندازه شبکه وجود دارد اما برای تعداد افرادی که می‌توانند شما را در این شبکه اجتماعی فالو کنند هیچ محدودیتی وجود ندارد!
ارتباطات مؤثر برای شبکه سازی در لینکدین
ارتباطات مؤثر برای شبکه سازی در لینکدین

همچنین توجه داشته باشید زمانی که تعداد ارتباطات درجه یکِ شما به عدد محدودیت اندازه شبکه در لینکداین برسد، آپشن پیش فرض پروفایل شما به فالو (follow) تغییر می‌کند. در این حالت، دیگر شما نمی‌توانید درخواست ایجاد ارتباط جدیدی ارسال کنید مگر اینکه تعدادی از ارتباطات قبلی خود را حذف کنید تا ظرفیت جدید برای گسترش شبکه برای شما ایجاد شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره راههای غلبه بر محدودیت اندازه شبکه در لینکدین

ما در این مقاله به بررسی یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعیِ کاریابی و ارتباط حرفه‌ای بین افراد، لینکدین، پرداختیم. هدف اصلیِ این مقاله، معرفی و شرح جزییات یکی از محدودیت‌های مهم لینکداین یعنی محدودیت اندازه شبکه (network size limit) بوده است. در این راستا، سعی نمودیم تا به معرفی چند نکته اساسی برای بهینه کردن ارتباطات خود در این شبکه اجتماعی بپردازیم تا بتوانید حداکثر تعداد ارتباطات مؤثر را در لینکداین داشته باشید.

امیدواریم که توانسته باشیم به کمک این مقاله، اطلاعات مفیدی در مورد راههای غلبه بر محدودیت اندازه شبکه در لینکدین در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده باشیم. اگر این مقاله توانسته است که رضایت نسبی شما را فراهم نماید، برای حمایت از شما و افزایش بازدهی مجموعه نشر محتوای تیم کاپریلا جهت تولید مقاله‌های بیشتر، می‌توانید با بازنشر این مقاله در شبکه‌های اجتماعی در میان دوستان خود، همراه و یاور ما باشید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.