لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی با هدف ایجاد ارتباط بین کارفرما و نیروی کار می‌باشد؛ همچنین در این شبکه اجتماعی، افراد مختلف با حوزه‌های کاری مرتبط یا حتی غیر مرتبط می‌توانند با هم ارتباط (کانکشن) برقرار کنند. اما آیا این ارتباطاتی که در لینکدین شکل می‌گیرد، درجه‌بندی یا تقسیم‌بندی دارد؟ آیا انواع مختلفی از ارتباط یا همان کانکشن در لینکدین وجود دارد؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا می‌خواهیم به‌طور کامل برای شما مفهوم کانکشن در لینکدین و انواع آن را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

کانکشن Connection در لینکدین یعنی چه؟

هر کاربری که وارد پلتفرم لینکدین می‌شود و فعالیت خود را در آن آغاز می‌کند، به‌دنبال ایجاد ارتباط (کانکشن):

  • با افراد دیگر که تجربه یا نفوذ بیشتری دارند
  • برقراری کانکشن با شرکت‌ها و کارفرماها
  • و یا پیدا کردن نیروی کار مورد اطمینان و باتجربه

می‌باشد.

با این تفاسیر، هر نوع ارتباطی که بین یک کاربر با دیگر کاربران لینکدین برقرار باشد، کانکشن لینکدین (LinkedIn Connection) نامیده می‌شود. به‌عبارت بهتر، کانکشن در لینکدین، مانند فالو در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی است. شایان ذکر است که کانکشن‌های لینکدین به شما کمک می‌کنند تا تجربیات و اطلاعات بیشتری در مورد حوزه‌ی کاری خود کسب کنید؛ علاوه بر آن به هدف اصلیتان، یعنی پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب (به‌عنوان کارجو) یا استخدام نیروی کار مناسب (به‌عنوان کارفرما) کمک شایانی خواهد کرد. اما چند نوع کانکشن در لینکدین داریم؟ پاسخ این سؤال را در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد.

انواع کانکشن در لینکدین
انواع کانکشن در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انواع کانکشن در لینکدین کدامند؟

در کنار امکانات مختلفی که در لینکدین وجود دارد، یکی از آنها می‌تواند در عین سادگی، بسیار مفید باشد؛ و آن چیزی نیست جز مشخص کردن نوع کانکشن یا درجه‌بندی ارتباطات در این شبکه اجتماعی! اگر در لینکدین فعالیت داشته باشید، خواهید دید که جدای از افرادی که با آن‌ها کانکشن مستقیم دارید، پست‌های مختلفی از افرادی به نمایش در می‌آید که شما آنها را دنبال نکرده‌اید و کانکشن مستقیمی با آن‌ها ندارید!!! لازم به ذکر است که این افراد کانکشن‌های فرعیِ شما محسوب می‌شوند. به‌طور کلی ما 4 نوع ارتباط در لینکدین داریم که عبارت‌اند از:

  • کانکشن درجه 1
  • کانکشن درجه 2
  • کانکشن درجه 3 به بالا
  • کانکشن فالوینگ

در ادامه هر یک از انواع این کانکشن‌ها در لینکدین را معرفی می‌کنیم و توضیحات لازم برای هر کدام را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

انواع ارتباطات در لیندکین
انواع ارتباطات در لیندکین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کانکشن درجه 1

این دسته از ارتباطات یا همان کانکشن‌ها، کسانی هستند که شما به‌طور مستقیم به آنها درخواست کانکشن (Connection Request) داده‌اید، آن‌ها درخواست شما را قبول کرده‌اند و متقابلاً شما را دنبال می‌کنند و مستقیماً با شما در ارتباط هستند. برای این‌که این افراد را تشخیص دهید، در کنار نام آنها عبارت 1st را مشاهده می‌کنید که معرف کانکشن درجه 1 شما می‌باشند. متأسفانه یا خوشبختانه، پلتفرم لینکدین برای کانکشن‌های درجه اولِ هر یک از کاربرانش «محدودیت تعداد» گذاشته است و شما نمی‌توانید بیش از 30 هزار کانکشن درجه 1 داشته باشید!!!

نمونه‌ای از کانکشن درجه 1 در لینکدین
نمونه‌ای از کانکشن درجه 1 در لینکدین

کانکشن درجه 2

افرادی که در دسته‌ی کانکشن‌های درجه 2 قرار می‌گیرند، کسانی هستند که با کانکشن‌های درجه 1 شما ارتباط مستقیم دارند ولی با خود شما نه؛ پست‌های این افراد به واسطه‌ی ارتباط درجه اولی که با کانکشن‌های درجه 1 شما دارند، به‌صورت رندوم یا به‌خاطر لایک شدن و کامنت گذاشتن کانکشن‌های درجه 1 تان، برای شما در لینکدین به نمایش در می‌آید. شایان ذکر است که در کنار نام این افراد عبارت 2nd درج شده است.

نمونه‌ای از کانکشن درجه 2 در لینکدین
نمونه‌ای از کانکشن درجه 2 در لینکدین

کانکشن درجه 3 به بالا

سومین نوع ارتباط در لینکدین، کانکشن‌های درجه 3 می‌باشند؛ این‌ها کسانی هستند که فقط با کانکش‌های درجه 2 شما ارتباط دارند و به واسطه‌ی فعالیت‌های کانکشن‌های درجه 2 شما، پست‌های آنها را در صفحه‌ی لینکدین خود مشاهده می‌کنید. خوب است بدانید که این دسته از ارتباطات را می‌توانید در حساب کاربری لینکدینِ خود با عبارت 3rd+ در کنار نامشان تشخیص دهید.

نمونه‌ای از کانکشن درجه 3 به بالا در لینکدین
نمونه‌ای از کانکشن درجه 3 به بالا در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کانکشن فالووینگ

نوع دیگری از کانکشن‌ها در لینکدین، کسانی هستند که شما به‌صورت یک‌طرفه با آنها ارتباط دارید و فالوشان می‌کنید اما آنها شما را فالو نکرده‌اند و ارتباطی (کانکشنی) با شما برقرار ننموده‌اند؛ این دسته از کانکشن‌ها را فالووینگ می‌گویند و در کنار نامشان عبارت Following نوشته شده است. اگر این نوع ارتباط را دریابید، به راحتی فرق کانکشن با فالو در لینکدین را درک کرده‌اید.

نمونه‌ای از کانکشن فالوینگ در لینکدین
نمونه‌ای از کانکشن فالوینگ در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کانکشن های درجه 2 و 3 چه مزیتی دارند؟

همان‌طور که گفتیم، یکی از دلایل اصلی ورود به لینکدین، ایجاد ارتباط با افراد مختلف و سمت‌های شغلی گوناگون در حوزه‌ی کاری که فعالیت دارید، می‌باشد؛ در این راستا، لینکدین با نمایش کانکشن‌های درجه 2 و 3 به شما کمک می‌کند تا افرادی را که برای شما مفید و سودمند هستند (به‌خاطر تجربیات یا نفوذ بالا در حوزه‌ی کاری برای یافتن شغل) را راحت‌تر پیدا کنید و آنها را به کانکشن‌های درجه 1 خود تبدیل نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چطور کانکشن های مختلف را فیلتر کنیم؟

شما می‌توانید به‌راحتی حین جستجوی افراد در لینکدین (در سرچ باکس این شبکه اجتماعی)، با کلیک بر روی گزینه‌ی Connections و انتخاب انواع کانکشن مد نظر، فقط آنها را جستجو و مشاهده نمایید. این آپشن به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید به افرادی که نیاز دارید، دسترسی پیدا کرده و ارتباط خود را با آنها تقویت نمایید.

انواع کانکشن در لینکدین
انواع کانکشن در لینکدین

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره انواع کانکشن در لینکدین

بهترین راه برای فعالیت موفقیت‌آمیز در پلتفرم لینکدین ایجاد کانکشن‌های بیشتر با افرادی است که در حوزه‌ی کاری شما فعالیت می‌کنند؛ زیرا یکی از اهداف و ارزش‌های شرکت لینکدین، ایجاد ارتباط (کانکشن) در زمینه حرفه‌ای و کاری برای کاربرانش می‌باشد. شما با بررسی کانکشن‌های درجه 2 و 3 خود قادر خواهید بود با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید و اطلاعات، تجربه و فرصت‌های شغلی بیشتری کسب کنید.

امیدواریم که توانسته باشیم به‌کمک این مقاله، اطلاعات مفیدی پیرامون انواع ارتباطات در لینکدین، در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده باشیم. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «انواع کانکشن در لینکدین» دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که در لینکدین ارتباطات مؤثرتری برای خود بسازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.