در دنیای امروز، مسئله زمان‌بندی، مسئله بسیار مهمی است. شاید عده‌ای بر این باور باشند که مهم این است که یک کار یا فعالیت را به‌صورت کامل انجام داد؛ اما بدون شک، این گفته نه تنها صحیح نیست بلکه دلایل زیادی برای رد آن نیز وجود دارد. اگر چه شاید پیدا کردن بهترین و یا بدترین زمان برای انجام یک فعالیتِ خاص، کارِ ساده‌ای نباشد؛ اما با تحقیق و مطالعه کافی می‌توان این بازه‌های زمانی را تا حد زیادی بهینه‌تر انتخاب کرد. در واقع، در دنیای امروز، «زمان بندی» همه چیز است! برای درک این مطلب کافی است نگاهی به کارها و برنامه‌های روزانه خود بیندازیم؛ به عنوان مثال فرض کنید که به یک جلسه مهم کاری دعوت شده‌اید، آیا بین اینکه با یک ساعت تأخیر برسید و یا نیم ساعت زودتر در محل جلسه حضور داشته باشید، تفاوتی در نتیجه نخواهد وجود خواهد داشت!؟

فعالیت‌هایی که اشخاص در لینکدین انجام می‌دهند، نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون شک بعضی از زمان‌ها برای انتشار پست و یا اطلاع رسانی در لینکدین بهتر هستند. منظور از زمانِ بهتر – در واقع – زمانی است که پست شما توسط افراد بیشتری قابل رؤیت باشد و زمانی باشد که آن افراد، تمایل بیشتری به مطالعه – و ارائه بازخورد به – پست شما داشته باشند. به‌عبارت بهتر، در این زمان‌ها نرخ تعامل کاربران لینکدین با پیج شما بالاتر است.

در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا ما به دنبال پاسخ به این سؤال هستیم که بهترین زمان پست گذاری در لینکدین چه زمانی است!؟ پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و بدترین زمان انتشار پست در لینکدین آشنا کنیم و نکات ارزشمندی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم که بازدهی فعالیت خود در لینکدین را به حداکثر مقدار ممکن برسانید.

فاکتورهای مهم در انتخاب یک برنامه زمانبندی برای تولید محتوا در لینکدین

در انتخاب یک برنامه‌ی زمانیِ مناسب برای تولید محتوا در لینکدین، فاکتورهایی وجود دارند که باید مد نظر قرار داد. در ادامه به معرفی این فاکتورها – و ارائه شرح مختصری در مورد هر یک از آن‌ها – خواهیم پرداخت.

  • در نظر گرفتن منطقه زمانی مخاطب هدف
  • پیدا کردن راهکارهای مناسب جهت تعیین بهترین و بدترین زمان انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین بین‌المللی
  • پیدا کردن بهترین و بدترین روزها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین داخلی در ایران
  • پیدا کردن بهترین و بدترین ساعت‌ها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین داخلی در ایران
  • پیدا کردن بهترین و بدترین روزها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین بین‌المللی
  • پیدا کردن بهترین و بدترین ساعت‌ها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین بین‌المللی
فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست در لینکدین
فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در نظر گرفتن منطقه زمانی مخاطب هدف

همان‌طور که گفته شد، انجامِ اطلاع‌رسانی، انتشارِ پست یا حتی کمپین کردن در لینکدین، نیازمند «زمان‌بندی مناسب» است. رعایت زمان‌بندی مناسب به مردم امکان می‌دهد ابتدا شما را در فیدهای خود ببینند و این امر به نوبه‌ی خود محتوای شما را تأثیرگذارتر می‌کند. بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین تا حد زیادی قابل تعیین است. شما می‌توانید پست‌های خود را طوری مهندسی کنید که در زمان مناسب در مقابل مشتریان بالقوه یا کاربران هدف شما ظاهر شوند. در راهنمای امروز، به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید زمان‌بندی کامل را برای حساب خود در لینکدین مهندسی کنید. بنابراین، بیایید دیگر وقتمان را تلف نکنیم و به سراغ اصل مطلب برویم.

پارامتر «منطقه زمانی»، بیشتر برای پیج‌هایی مطرح است که مخاطبینی در سایر کشورها دارند (مخاطبان بین‌المللی) و یا در کشورهایی زندگی می‌کنند که اختلاف زمانی زیادی بین استان‌ها و یا ایالت‌های آن‌ها وجود دارد. در این چنین شرایطی، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، منطقه زمانی است که با آن کار می‌کنید. به‌طور مثال روزهای تعطیل و مناسبت‌ها را در نظر داشته باشید. همچنین ساعات کاری را هم مدنظر قرار دهید.

در حال حاضر، پست گذاشتن در لینکدین معمولاً سه هدف را دنبال می‌کند:

  1. افراد را در موردِ شما به‌روز و آپدیت نگه می‌دارد و برند شما را تبلیغ می‌نماید. همچنین امکان شناخته شدن سازمان و برند شما توسط دیگران را فراهم نموده و آن را حفظ می‌کند.
  2. به‌عنوان یک آهنربای قوی برای جذب افراد به صفحه نمایه شما عمل کرده و به‌عنوان یک ابزار ایجاد ارتباط (کانکشن) و تبلیغ غیرفعال استفاده می‌شود.
  3. و در نهایت، به‌عنوان یک ابزار برای انتقال اطلاعات و اخبار و تبلیغات موردنظر شما به دیگران عمل می‌کند.

برای محقق کردن هر کدام از این اهداف، شما باید عادات پست گذاشت خود در لینکدین را با منطقه زمانی مخاطبینِ هدفتان تطبیق دهید. همان‌طور که پیشتر گفتیم، این موضوع برای کشورهایی که اختلاف زمانی بین استان‌های مختلف آن زیاد است نیز بیشتر باید مدنظر قرار داده شود. شایان ذکر است که این تغییرات ظریف در ساعاتی که پست می‌گذارید، برای اطمینان از رسیدن پست شما به دست مخاطب هدف بسیار مهم است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چگونه بهترین و بدترین زمان انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین بین المللی را پیدا کنیم؟

سؤالی که در اینجا ممکن است پیش بیاید این است اگر مخاطب بین‌المللی داشته باشیم، باید چه کار کنیم؟ بهترین و بدترین زمان انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین بین المللی چه زمانی است؟ حال اینجاست که کار کمی مشکل‌تر می‌شود؛ اما برای حل این مشکل 2 راه‌حل عمده وجود دارد.

راه حل اول: این است که روی منطقه زمانی تمرکز کنید که بیشترین تعامل را برای شما به ارمغان می‌آورد و بیشترین مخاطبین شما در آن منطقه زمانی زندگی می‌کنند. راه انجام این کار این است که زمان‌بندی پست خود را کمی بیشتر آزمایش کنید و سپس بازخوردها را تحلیل نمایید. توجه داشته باشید که این کار ممکن است در ابتدا وقت‌گیر باشد، اما در پایان ارزش آن را خواهد داشت.

راه حل دوم: ترکیب راه حل قبلی و استفاده از گروه‌های لینکدین و صفحات شرکت شما است. در حال حاضر، گروه‌های لینکدین دارای اعلان‌های (نوتیفیکیشن‌های) مختص به خود هستند، بنابراین، به نفع شما است که در لینکدین برای خود گروه‌هایی را ایجاد نمایید و سعی کنید که از گروه‌های لینکدین برای رشد و توسعه شبکه‌ی خود به بهترین نحو بهره ببرید؛ با مردم در ارتباط باشید و آنها را تشویق کنید که پست‌های شما را تبلیغ کنند. اگر در حال حاضر از قدرت گروه‌های لینکدین استفاده می‌کنید، پس تقریباً در جایگاه خوبی قرار دارید.

می‌خواهید بدانید که اکثر مردم چطور در لینکدین فعالیت می‌کنند؟ آنها فقط هر زمان که راحت هستند به انتشار پست می‌پردازند؛ اما ما به شما توصیه می‌کنیم که در این دام نیفتید، سعی کنید حتماً از یک برنامه برای زمان‌بندی محتوای خود استفاده نمایید تا پیشرفت شگفتی را تجربه نمایید. در ادامه به همین موضوع پرداخته‌ایم.

چگونه بهترین زمان برای انتشار پست در لینکدین را پیدا کنیم؟
چگونه بهترین زمان برای انتشار پست در لینکدین را پیدا کنیم؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهترین و بدترین روزها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبان ایرانی

از آنجایی که بخش عمده‌ای از کاربران لینکدین صاحبین کسب‌وکارها و کارمندان آن‌ها هستند، بیشترین میزان فعالیت در این شبکه اجتماعی در روزهای کاری و ساعات اداری اتفاق می‌افتد. به عبارتی دیگر، اگر مخاطبین هدف شما ایرانی‌ها هستند، روزهای شنبه تا چهارشنبه جزو بهترین روزها برای پست گذاشتن در لینکدین خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که شنبه‌ها – به دلیل حجم کاری زیاد به نسبت روزهای دیگر – فعالیت‌ها در لینکدین به مراتب کمتر است.

شایان ذکر است که طبق آمارهای جهانی، روزهای وسط هفته، بهترین روزها برای گرفتن بیشترین نتیجه از انتشار پست در لینکدین می‌باشند؛ بر این اساس، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل – یعنی روزهای پنج شنبه و جمعه – جزو بدترین روزها برای پست گذاشتن در لینکدین به شمار می‌روند؛ زیرا تعداد مخاطبان فعالِ لینکدین در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل کمتر است.

بهترین و بدترین ساعت ها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبان ایرانی

بعد از اینکه مشخص کردیم چه «روزهایی» برای انتشار پست در لینکدین بهتر هستند، نوبت به تعیین بهترین «ساعات» برای انتشار پست‌ها در طول این روزها می‌رسد. بهترین ساعت‌ها برای ارسال پست در لینکدین بین ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر خواهد بود و بدترین ساعت‌ها نیز در طول شب و قبل از ساعت 8 صبح می‌باشد. شایان ذکر است که بازه‌های زمانی «قبل از شروع کار روزانه»، «زمان مربوط به ناهار» و «بعد از پایان کار» جزو بهترین زمان‌های برای اشتراک گذاری پست‌ها برای مخاطبان ایرانی می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهترین و بدترین روزها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین بین المللی

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، در روزهای کاری و ساعات اداری بیشترین تعامل مفید در لینکدین وجود دارد. بنابراین، اگر مخاطبان شما، شهروندان دیگر کشورها هستند، روزهای وسط هفته (دو شنبه تا جمعه در اکثر کشورها) بهترین روزها برای گرفتن بیشترین نتیجه از انتشار پست لینکدین می‌باشند. همچنین، آخر هفته‌ها (روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر کشورها) و روزهای تعطیل، جزو بدترین روزها برای پست گذاشتن در لینکدین به شمار می‌روند. البته باید توجه داشته باشید که دوشنبه‌ها – به دلیل حجم کاری زیاد به نسبت روزهای دیگر – فعالیت‌ها در لینکدین به‌مراتب کمتر است. علاوه بر این، با توجه به داده‌های شبکه اجتماعی لینکدین که از چندین شریک خود جمع‌آوری کرده است، بهترین روز برای انتشار پست در لینکدین برای جذب شهروندان خارجی «چهارشنبه» می‌باشد.

بهترین و بدترین ساعت ها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبین بین المللی

بعد از اینکه مشخص کردیم چه «روزهایی» برای انتشار پست‌های شما در لینکدین بهتر هستند، نوبت به تعیین بهترین «ساعات» برای انتشار پست‌ها در طول این روزها می‌رسد. بهترین ساعت‌ها برای ارسال پست در لینکدین بین ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر خواهد بود. البته این ساعت‌ها را باید با توجه به منطقه زمانی کشور مورد نظر تعیین نمایید. در مورد بدترین ساعت‌ها نیز می‌توان گفت که ساعت ابتدایی شب تا قبل از شروع تایم کاری در روز بعد، بدترین ساعت‌ها برای انتشار پست در لینکدین برای مخاطبان بین‌المللی خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی

تعیین بهترین روزها و ساعت‌ها برای انتشار پست در لینکدین به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره نمودیم. همچنین، سعی کردیم که روزهای تعطیل و روزهایی که فعالیت کاری زیاد مانع از صرف وقت کافی در شبکه‌های اجتماعی – از جمله لینکدین – می‌شود را حذف نماییم. لذا شما با در نظر داشتن نکاتی که در این مقاله مطرح شد، سعی کنید آنچه که در این مقاله آموختید را به مرحله‌ی آزمایش دربیاورید و پس از تحلیل نتایج و بازخوردهای دریافتی، آن‌ها را برای کسب و کار و تجارت خود بهینه‌تر نمایید. امیدواریم با رعایت نکات مطرح‌شده در این مقاله به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید. چنانچه این مقاله مورد رضایت شما واقع شده است با انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و در میان دوستان و همکاران خود همراه و یاور ما باشید تا بتوانیم مقاله‌های بهتری را در آینده برای شما تهیه نماییم.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.