طراحی سایت 662 بازدید

وردپرس یکی از Content Managing Systems یا سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب در سراسر دنیا است و حتی شاید بتوان گفت محبوب‌ترین CMS در دنیای وب محسوب می‌شود؛ به‌دلیل محبوبیت بالایی که دارد، روزانه افراد زیادی جذب این CMS شده و مصمم می‌شوند که کار با وردپرس را یاد بگیرند. عموم کسانی که در ابتدای راه یادگیری وردپرس هستند، بارها اصطلاح ابزار یا پلاگین (Plugin) وردپرسی را شنیده‌اند و با برخی از آن‌ها نیز کار کرده‌اند؛ اما ابزار وردپرس چیست؟ کار با ابزارهای وردپرس چه مزیت و اهمیتی دارد؟ برای یافتن پاسخ این قبیل سؤالات، با ما تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراه باشید.

ابزار وردپرس چیست؟

ابزار، افزونه یا همان پلاگین، اسم‌هایی هستند که در طی یادگیری وردپرس و کار با آن، حتماً آن‌ها را شنیده‌اید؛ یکی از دلائل محبوبیت وردپرس – علاوه بر امکاناتی که به‌صورت پیش‌فرض دارد – وجود ابزارهای فراوانی است که برای آن توسعه داده‌اند. ابزار وردپرس، نرم‌افزاری است که به وردپرس شما متصل می‌شود و می‌تواند عملکرد یا قابلیت جدیدی را به وب‌سایت شما اضافه کند، یا قابلیت‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض بر روی وردپرس هست را گسترش می‌دهد. به بیان ساده‌تر، ابزارهای وردپرس، همانند وسائل الکترونیکی هستند که امکانات و قابلیت‌های اضافی را برای وسیله‌ی الکترونیکی شما فراهم می‌آورند.

ابزارهای وردپرسی یا همان افزونه‌های وردپرسی، بسته به ویژگی و عملکردی که دارند، می‌توانند تغییرات کوچک و بزرگی در وب‌سایت شما ایجاد کنند؛ به‌عنوان مثال می‌توانید با ایجاد یک دکمه، وب‌سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی‌تان وصل کنید، یا حتی سایتی چند زبانه ایجاد کنید، همچنین به‌عنوان مثال می‌توانید از افزونه‌ها برای کمک به بهبود عملکرد درگاه‌های پرداخت برای فروشگاه اینترنتی خود، استفاده کنید. مثال‌هایی که برای شما زدیم، بیشتر مربوط به ظاهر سایت (Front-End) بود، اما بسیاری از ابزارهای وردپرسی هستند که در بخش زیرین (Back-End) وب‌سایت شما نیز تأثیر می‌گذارند و کار را برای نگهداری از وب‌سایت، آسان‌تر می‌کنند.

شایان ذکر است که بیش از 60 هزار ابزار وردپرسی وجود دارد و هر روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و شما به کمک این ابزارها قادر خواهید بود تا تقریباً هر نوع وب‌سایتی که می‌خواهید را ایجاد کنید؛ وب‌سایت‌هایی اعم از فروشگاهی، تجارت الکترونیکی، دولتی، سازمانی، خصوصی، بلاگ، نمونه‌کارهای تستی، سایت‌های فهرستی، تک‌صفحه‌ای و… . برای اینکه بتوانید از تمام پتانسیل‌های CMS وردپرس استفاده نمایید، باید ابزارهای مناسب کار خود را پیدا کنید و برای اینکه با محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای وردپرسی آشنا شوید، شما را به خواندن ادامه‌ی مقاله دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهترین ابزارهای وردپرس

همان‌طور که اشاره کردیم، برای استفاده از تمام پتانسیل‌های وردپرس، به ابزار یا افزونه نیاز دارید؛ داشتن مجموعه‌ای از ابزارهای وردپرسی، می‌تواند به رشد وب‌سایت شما و کسب‌وکار آنلاین‌تان کمک کند. در ادامه لیستی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای وردپرسی در هر حوزه را برای شما آماده کرده‌ایم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ابزار وردپرسی برای طراحی سایت

بهترین ابزارهای وردپرسی برای طراحی سایت
بهترین ابزارهای وردپرسی برای طراحی سایت

Elementor

شما به کمک ابزار وردپرسی Elementor می‌توانید بدون داشتن دانش کدنویسی، وب‌سایت وردپرسی دلخواه خود را بسازید. این ابزار یک صفحه‌ساز پیشرفته است که تنها با Drag&Drop (کشیدن و رها کردن) اِلِمان‌ها می‌توانید قسمت‌های مختلف وب‌سایت خود را انتخاب و طراحی کنید؛ همچنین در دل این ابزار، هزاران قالبِ از پیش ساخته‌شده برای شما وجود دارد که با انتخاب آن‌ها و ایجاد تغییرات، قادر به شخصی‌سازی وب‌سایت خود خواهید بود. از دیگر امکانات این ابزار وردپرسی، موجود بودن ده‌ها ویجت، دکمه، لوگو، انواع هدینگ‌ها و… می‌باشد که همه در نسخه‌ی رایگان آن موجود است. گفتنی است که این ابزار، علاوه بر نسخه رایگان یک نسخه پولی نیز دارد که شما را از امکانات بیشتری برخوردار می‌کند. به‌عبارت بهتر، نسخه‌ی پولی و پیشرفته‌ی این ابزار وردپرسی، الگوها، ویجت‌ها و جلوه‌های انیمیشنی بیشتری برای طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

SeedProd

یکی دیگر از ابزارهای وردپرس برای صفحه‌سازی و طراحی سایت، ابزار وردپرسی SeedProd است که همانند Elementor به کمک روش Drag&Drop می‌توانید وب‌سایت خود را طراحی کنید. به کمک افزونه SeedProd به‌راحتی و در عرض چند دقیقه می‌توانید صفحات فرود (Landing Pages) اختصاصی و سفارشی خود را طراحی و استفاده نمایید. از ویژگی‌های این افزونه‌ی صفحه‌ساز قدرتمند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیستم هوشمند برای ذخیره‌سازی ترکیب‌های رنگی، فونت‌ها، قالب‌های صفحه، بلوک‌های سفاشی و… و استفاده‌ی مجدد از آن‌ها.
  • قالب‌های از پیش تعیین‌شده برای صفحات فرود (Landing Page)، صفحات فروش، صفحات تشکر از کاربران، صفحات حالت تعمیر و نگهداری از وب‌سایت، صفحات 404، صفحات ورود و… .
  • امکان تغییر و شخصی‌سازی تمامی تم‌های وردپرس.
  • مدیریت داخلی مشترک و یکپارچه با خدمات بازاریابی ایمیلی و نرم‌افزار CRM.
  • دارا بودن فرم‌های تماس، تایمرهای شمارش معکوس، پروفایل‌های اجتماعی، دکمه‌های متنوع، بلوک‌های قیمت‌گذاری، بلوک‌های محتوای متنوع و… .

Visual Composer

ویژوال کامپوزر (Visual Composer) یکی از قدرتمندترین ابزارهای وردپرسی در زمینه‌ی طراحی و ساخت وب‌سایت وردپرسی می‌باشد؛ این سازنده‌ی وب‌سایت با ویژگی‌ها، عناصر مختلف، قالب‌های متنوع و رابط کاربری آسان، طرفداران و کاربران زیادی دارد. همانند SeedProd و دیگر ابزارهای طراحی وب‌سایت، این افزونه وردپرسی نیز امکانات زیادی را برای ساخت وب‌سایت در اختیار شما می‌گذارد؛ گفتنی است که از این ابزار وردپرسی می‌توانید برای ساخت موارد زیر استفاده کنید:

  • سایت شخصی
  • وب‌سایت کسب‌وکار
  • نمونه کارها
  • صفحه فرود (Landing Page)
  • صفحات به‌زودی
  • صفحه در دست ساخت
  • صفحه حالت تعمیر و نگهداری
  • وبلاگ
  • وب‌سایت‌های فروش و تجارت الکترونیک

WooCommerce

اگر به دنبال ساخت یک وب‌سایت برای تجارت الکترونیک یا یک وب‌سایت فروشگاهی هستید، ابزار وردپرسی WooCommerce را به شما معرفی می‌کنیم؛ این ابزار وردپرسی تمام ویژگی‌ها و امکانات لازم برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد. شایان ذکر است که پلاگین WooCommerce به‌دلیل محیط کاربری آسان و امکانات زیادی که دارد، در چند سال اخیر به‌عنوان ابزار غالب برای ساخت وب‌سایت‌های فروشگاهی وردپرسی تبدیل شده است.

ابزار وردپرس برای سئو و دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای وردپرسی برای سئو و دیجیتال مارکتینگ
بهترین ابزارهای وردپرسی برای سئو و دیجیتال مارکتینگ

All in One SEO

همه‌ی ما از اهمیت سئو برای توسعه‌ی محتوا و افزایش تعداد کاربران وب‌سایت خود، مطلع هستیم. یکی از ابزارهای کارآمد و محبوب برای انجام امور سئو، افزونه‌ی All in One SEO می‌باشد. این افزونه همچنین با نام اختصاری AIOSEO نیز شناخته می‌شود. در بین تمامی افزونه‌های موجود برای سئو، ابزار ورد پرس AIOSEO یکی از جامع‌ترین و کارآمدترین ابزارهای وردپرسی برای بهبود سئوی وب‌سایت شما است و امکاناتی که برای بهبود سئوی وب‌سایت خود نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و بهتر بتوانید اموری همچون مشخص کردن عنوان سئو، درج توضیحات متا، انتخاب کلمات کلیدی و تگ‌ها، ساختن نقشه‌ی XML وب‌سایت، ایجاد ارتباط با کنسول جستجوی گوگل، بهینه‌سازی برای شبکه‌های اجتماعی و… را انجام دهید.

Yoast SEO

یکی دیگر از ابزارهای وردپرسی محبوب برای انجام کارهای سئو، ابزار وردپرس Yoast SEO می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا سئوی درون صفحه‌ی (On Page) خود را بهبود بخشید و از این طریق بازدیدکننده‌های بیشتری را به‌صورت طبیعی، جذب کنید. ابزار وردپرسی Yoast SEO امکانات کاربردی همچون ایجاد عنوان جذاب، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، رتبه‌بندی کلمات کلیدی، پیش‌نمایش مقاله و محتوا، ابزارهایی برای ایجاد پیوندهای داخلی، تجزیه و تحلیل‌های آمار سئو و… را برای شما فراهم کرده است. این افزونه هم مانند افزونه‌های دیگر، دارای دو نسخه‌ی رایگان و پولی می‌باشد؛ در نسخه‌ی پولی این ابزار، شما امکانات اضافه‌ای همچون: مدیریت و تغییر مسیر لینک‌های داخلی و همچنین پیشنهاد لینک‌های داخلی مرتبط را در اختیار دارید. شایان ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، این ابزار با بیش از 135 میلیون بار دانلود، بیشترین افزونه‌ی نصب‌شده برای سئو محسوب می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

SEMRush

یکی دیگر از ابزارهای وردپرسی همه‌کاره برای بازاریابی، ابزار وردپرسی SEMRush است؛ این ابزار مخصوص صاحبان مشاغل و متخصصان بازاریابی دیجیتال می‌باشد. به کمک این ابزار وردپرسی شما می‌توانید استراتژی‌های سئو، ترافیک تبلیغات پولی، فعالیت رسانه‌های اجتماعی، تولید و نشر محتوا و روابط عمومی خود را بهبود ببخشید؛ همچنین این افزونه به شما در تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ممیزی بک‌لینک‌ها، ردیابی نام‌های تجاری، جاسوسی رقبا، کشف پست‌ها و صفحات اجتماعی مرتبط، تحلیل استراتژی تبلیغاتی، رتبه‌بندی کلمات کلیدی و بسیاری دیگر از موارد، کمک بزرگی می‌کند. به‌طور خلاصه، اگر یک متخصص بازاریابی آنلاین یا سئوکار هستید، این افزونه را حتماً در ذهن داشته باشید و سعی کنید از آن استفاده کنید.

RankMath

افزونه‌ی RankMath همانند سایر ابزارهای وردپرسی که در بالا گفته شد، ابزاری در زمینه‌ی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، یا همان سئو می‌باشد. این ابزار وردپرسی به‌راحتی محتوایی که می‌خواهید منتشر کنید را با پیشنهادات داخلی و لینک‌های داخلی تطبیق می‌دهد و بهترین شیوه و استراتژی سئو را به شما پیشنهاد می‌کند. به‌طور خلاصه اگر بخواهیم مزایا و ویژگی‌های مهم این ابزار ورد پرسی را بیان کنیم، به موارد زیر می‌رسیم:

  • نصب آسان
  • رتبه‌بندی و بهینه‌سازی کلمات کلیدی
  • استفاده از هوش مصنوعی برای تولید و انتشار محتوا
  • ادغام با کنسول جستجوی گوگل
  • استفاده از رتبه‌بندی گوگل برای کلمات کلیدی
  • دارا بودن ابزارهای حرفه‌ای برای تجزیه و تحلیل سئو
  • پیشنهاد لینک‌دهی داخلی (سئوی داخلی)

MonsterInsight

تقریباً تمام افرادی که دارای وب‌سایت هستند و می‌خواهند که وب‌سایتشان را گسترش دهند، از Google Analytics استفاده می‌کنند ولی جالب است اگر بدانید که ابزار وردپرس MonsterInsight، این کار را برای شما راحت‌تر می‌کند؛ این افزونه، سایت وردپرسی شما را به Google Analytics متصل کرده و به شما کمک می‌کند به‌راحتی عملکرد وب‌سایت خود و کاربرانتان را بررسی نمایید. از دیگر کاربردهای این افزونه، می‌توان به نشان دادن تمام آمارهای مهمی که در داشبورد وردپرسی شما هستند، اشاره کرد؛ به بیان دیگر، با نصب این افزونه، تمام اطلاعات مهم برای بررسی عملکرد وب‌سایت خود را، یکجا خواهید دید. با داشتن این اطلاعات می‌توانید وب‌سایت خود را برای افزایش ترافیک، افزایش تعداد کاربران و افزایش درآمد خود بهینه کنید.

نکته: برخی از سئوکارها و کسانی که سال‌هاست که در حوزه وردپرس فعالیت می‌کنند، این افزونه را – به دلایل مختلفی که بیان آن‌ها خارج از حوصله‌ی این مقاله است – پیشنهاد نمی‌دهند. به هر روی، اگر می‌خواهید سایت خود را به گوگل معرفی کنید، می‌توانید به مقاله‌ی «چگونه سایت خود را به گوگل معرفی کنیم؟ + مزایای اتصال سایت به کنسول گوگل» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ابزار وردپرس برای ایجاد راه های ارتباطی

بهترین ابزارهای وردپرسی برای ایجاد راه‌های ارتباطی
بهترین ابزارهای وردپرسی برای ایجاد راه‌های ارتباطی

WPForms

هر مدیر وب‌سایتی برای اینکه با کاربران خود در ارتباط باشد و نظرات و پیشنهادات آن‌ها را دریافت کند، نیاز به یک فرم تماس دارد؛ به‌عبارت بهتر، فرم‌های تماس به شما و کاربران کمک می‌کنند تا راحت‌تر و بهتر با هم در ارتباط باشید. یکی از کاربرپسندترین و محبوب‌ترین ابزار وردپرسی برای ایجاد فرم تماس، WPForms می‌باشد. ابزار وردپرسی WPForms کار را برای ایجاد یک فرم تماس، بسیار راحت کرده است؛ با این ابزار شما می‌توانید فرم‌های تماس، اشتراک‌گذاری ایمیل، فرم‌های سفارش آنلاین، فرم پرداخت، نظرسنجی‌ها و بسیاری دیگر از فرم‌های آنلاین را به‌راحتی و تنها با Drag&Drop ایجاد کنید؛ همچنین سازندگان این ابزار وردپرسی، بیش از 300 قالب آماده برای شما تدارک دیده‌اند تا بیش از پیش کار را برای شما راحت‌تر کنند.

شایان ذکر است که این افزونه دارای دو نسخه است: WPForms Lite و WPForms Pro. اگر به دنبال ایجاد یک فرم ساده هستید و صرفاً می‌خواهید کارتان راه بیافتد، نسخه‌ی Lite تمامی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد؛ اما اگر به دنبال ساختن فرم‌های متنوع و حرفه‌ای هستید، توصیه می‌کنیم که نسخه‌ی Pro این ابزار را تهیه کرده، و از امکانات بی‌نظیر آن استفاده نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

Constant Contact

بازاریابی ایمیلی یکی از راه‌های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ است؛ این راه مؤثر برای شما – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی و وب‌سایت فروشگاهی – امکان حفظ ارتباط با کاربر – حتی پس از خروجش از وب‌سایت – را فراهم می‌کند؛ به همین دلیل است که به هر صاحب کسب‌وکار اینترنتی و وب‌سایت فروشگاهی، توصیه می‌کنیم که لیستی از ایمیل کاربران خود را تهیه کرده تا برای انجام بازاریابی ایمیلی و حفظ ارتباط با کاربران، از آن‌ها استفاده کند. شایان ذکر است که افزونه‌ی Constant Contact یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات تهیه‌ی لیست ایمیلی و بازاریابی ایمیلی در جهان است؛ به کمک این ابزار وردپرسی می‌توانید لیست ایمیل بسازید و ایمیل‌های مختلفی (شامل: خبرنامه، کدهای تخفیف، جشنواره‌های فروش و…) را برای کاربران و اعضای وب‌سایت خود ارسال کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

LiveChat

بسیاری از وب‌سایت‌های مختلف را مشاهده کرده‌ایم که دارای چت آنلاین با واحد پشتیبانی و یا مشاوره هستند و این امکان را به شما می‌دهند که به‌صورت زنده با پشتیبان یا مشاور وب‌سایت چت کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید؛ اگر شما هم به‌عنوان صاحب یک وب‌سایت و یا سازنده‌ی آن، نیاز دارید تا این قابلیت را در وب‌سایت خود ایجاد کنید، ابزار وردپرسی LiveChat را به شما معرفی می‌کنیم. این ابزار وردپرسی به‌راحتی بر روی سایت وردپرسی شما نصب شده و امکان چت آنلاین کاربران با شما را ایجاد می‌کند؛ شایان ذکر است که با نصب این افزونه – به کمک نرم‌افزار موبایلی که دارد – می‌توانید به‌سرعت پاسخ پیام کاربران خود را بدهید.

از مزایای این ابزار وردپرسی می‌توانیم به مواردی مانند امکان شخصی‌سازی بالا، ادغام با سرویس‌های CRM، ایمیل مارکتینگ و سایر ابزارهای ارتباطی، اشاره کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ابزار وردپرس برای امنیت سایت و مسدودسازی هرزنامه ها

بهترین ابزارهای وردپرسی برای امنیت سایت
بهترین ابزارهای وردپرسی برای امنیت سایت

Wordfence Security

حفظ امنیت وب‌سایت همیشه یکی از دغدغه‌های صاحبان یک وب‌سایت و سازندگان آن بوده است؛ آن‌ها برای اینکه امنیت وب‌سایت خود را تأمین کنند، از روش‌های متعددی استفاده نموده‌اند؛ یکی از این روش‌ها، استفاده از ابزار وردپرسی Wordfence Security می‌باشد. این پلاگین، شامل یک اسکنرِ بدافزارهای اینترنتی است و شما را سریعاً در مورد مسائل و مشکلات امنیتی سایتتان، آگاه می‌سازد. از دیگر امکانات این ابزار وردپرسی، می‌توانیم به مشاهده‌ی سریع تلاش برای هک، احراز هویت دومرحله‌ای و ویژگی‌های دیگری برای محافظت از وب‌سایت شما، اشاره کرد. لازم به ذکر است که این ابزار در دو نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پیشرفته (پولی) عرضه شده است؛ امکانات اضافی که در نسخه‌ی پیشرفته وجود دارد عبارت‌اند از: لیست سیاه IP، به‌روز رسانی‌های مکرر برای مقابله با بدافزارها، قوانین فایروال پیشرفته‌تر و… .

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

Sucuri

یکی از ابزارهای وردپرسی قدرتمند برای حفاظت از وب‌سایت، ابزار وردپرسی Sucuri است؛ این ابزار وردپرسی وب‌سایت شما را در برابر جملات DDOS، تهدیدات بدافزاری، حملات Brute Force، نظرات، هرزنامه‌ها و اساساً هر نوع حمله‌ی دیگری، محافظت می‌نماید؛ همچنین این ابزار وردپرسی، به‌صورت خودکار یک لایه‌ی CDN اضافه می‌کند که باعث افزایش سرعت وب‌سایت وردپرسی شما خواهد شد.

بد نیست بدانید که تنها جایگزین واقعی برای ابزار وردپرسی Sucuri، سرویس‌های CloudFlare است که برای حفظ امنیت شما، هزینه‌ی زیادی را دریافت می‌کنند؛ اما این ابزار وردپرسی، با هزینه‌ای بسیار کمتر، امنیت به‌مراتب بیشتری را نسبت به رقبای خود، برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند.

Akismet Anti-Spam

ابزار وردپرسی Akismet Anti-Spam یک محافظ عالی در برابر هرزنامه‌ها برای وب‌سایت‌های وردپرسی است. این افزونه با بررسی نظرات و ارسال فرم‌های تماس به پایگاه داده هرزنامه‌ها، از انتشار محتوای مخرب در وب‌سایت شما جلوگیری می‌کند؛ به این ترتیب، شما فقط به خوانندگان وفادار خود پاسخ خواهید داد، نه هرزنامه‌ها. شایان ذکر است که ابزار وردپرسی Akistem Anti-Spam رایگان است و می‌توانید به‌راحتی آن را دانلود کرده و از مزایای آن بهره ببرید.

ابزار وردپرس برای افزایش سرعت سایت

بهترین ابزارهای وردپرسی برای افزایش سرعت سایت
بهترین ابزارهای وردپرسی برای افزایش سرعت سایت

WP Fastest Cache

ابزار وردپرسی WP Fastest Cache برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد وب‌سایت وردپرسی شما طراحی شده است؛ هدف اصلی این افزونه، کمینه‌سازی زمان بارگذاری صفحه‌ی وب‌سایت شما با ایجاد و ذخیره‌ی یک کپی ثابت از پست‌ها، محتواها، صفحات وب‌سایت و کاهش تعداد پرس‌وجوهای پایگاه داده مورد نیاز برای بارگذاری سایت و سرور مرتبط با آن است.

می‌دانیم که وقتی صفحه‌ای می‌خواهد بارگذاری شود، از کدهای PHP و MySQL استفاده کرده و CPU و Ram را اشغال می‌کند؛ حال تصور کنید تعداد زیادی کاربر به وب‌سایت شما مراجعه کنند و حجم زیادی از تجزیه و تحلیل داده به CPU و Ram سرور شما منتقل می‌شود و در نتیجه وب‌سایت شما برای این کاربران به کندی بارگذاری می‌گردد. برای کاهش بار اضافی بر روی سرور و همچنین افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت، شما به یک سیستم کش (Cache) نیاز دارید تا صفحات شما بارها و بارها رندر نشود؛ این کار از طریق ابزار وردپرسی WP fastest Cache به‌صورت رایگان و به سرعت، صورت می‌گیرد. از دیگر مزایای افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت شما، می‌توانیم به تأثیر مثبت آن بر روی رنکینگ گوگل و افزایش ارزش و رتبه‌ی وب‌سایت‌تان، اشاره کنیم.

Smush

یکی از عواملی که باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه‌ی شما می‌گردد، حجم بالای صفحه‌ی وب‌سایت شما است؛ و یکی از دلائل حجم بالای صفحات، استفاده از عکس‌های مختلف در متن مقاله و محتوای منتشر شده در وب‌سایتتان است. ابزار وردپرسی Smush به شما کمک می‌کند تا هر عکسی را که در وب‌سایت خود آپلود کرده‌اید (به شرطی که کمتر از 5 مگابایت باشد) را بهینه کنید؛ این بهینه‌سازی به کمک حذف اطلاعات غیرضروری موجود در تصاویری که استفاده می‌کنید اتفاق می‌افتد؛ فلذا به کمک این ابزار وردپرسی می‌توانید حجم صفحات خود را کاهش داده و در عوض سرعت آن‌ها را بیشتر کنید. افزونه وردپرسی Smush به‌صورت رایگان در دایرکتوری وردپرس موجود است اما اگر به دنبال نسخه‌ی پیشرفته‌ی آن هستید، باید ابزار وردپرسی WP Smush Pro را نصب کنید که قاعدتاً رایگان نیست؛ اما نسخه‌ی پیشرفته آن، توانایی بهینه‌سازی تصاویر تا حجم 32 مگابایت را دارد.

WP Rocket

یکی از راه‌های افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت و صفحات وب، بهینه‌سازی حافظه‌ی پنهان یا همان کَش (cache) است. ابزار وردپرسی WP Rocket به‌سرعت و به‌طور خودکار، تنظیمات پیشنهادی کش مانند فشرده‌سازی gzip، کش صفحه و بارگذاری پیش از لود کش، پشتیبانی از CDN، کوچک‌سازی و… را برای افزایش سرعت وب‌سایت شما، انجام می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این ابزار وردپرسی این است که قبل از درخواست کاربر برای ذخیره صفحه در حافظه پنهان، آن را به‌صورت اتوماتیک و با خزش در وب‌سایت شما، ایجاد می‌کند؛ به این ترتیب، در زمان کمتری صفحه برای کاربر بارگذاری می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این افزونه، ارائه‌ی سرویس Imagify است که یک سرویس رایگان بهینه‌سازی تصاویر است و به شما کمک می‌کند حتی بیشتر از پیش، سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید.

ابزار وردپرس برای ساخت دوره ها و انجمن ها

بهترین ابزارهای وردپرسی برای ساخت دوره‌ها و انجمن‌ها
بهترین ابزارهای وردپرسی برای ساخت دوره‌ها و انجمن‌ها

MemberPress

اگر به دنبال ابزاری برای ساخت دوره‌های آنلاین، انجمن‌ها و سایت‌های عضویت هستید، به شما ابزار وردپرسی MemberPress را پیشنهاد می‌کنیم؛ این افزونه، بهترین و محبوب‌ترین افزونه‌ی ایجاد امکان عضویت، برای سایت‌های وردپرسی است. به کمک این ابزار وردپرسی، علاوه‌بر مواردی که در بالا گفته شد، می‌توانید اشتراک‌های رایگان و پولی، سطوح دسترسی مختلف برای کاربران، درگاه‌های پرداخت و… را نیز در وب‌سایت خود تعبیه کنید؛ اما ویژگی‌های این ابزار به همین موارد ختم نمی‌شود و از امکانات دیگری نظیر سیستم محتوای قطره‌ای، مدیریت دوره‌ها، ارائه گواهی‌نامه، عضویت در گروه‌های مختلف، ویژگی‌های اتوماسیون و… نیز برخوردار است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش راه اندازی سیستم عضویت ویژه در وردپرس WordPress: اینجا را کلیک کنید (+).

LearnDash

این ابزار وردپرسی یکی از پیشرفته‌ترین افزونه‌های وردپرس برای ایجاد سیستم مدیریت یادگیری هوشمند (LMS) می‌باشد. ابزار وردپرسی LearnDash همانند ابزار MembePress به شما کمک می‌کند تا در عرض چند دقیقه، دوره‌های آموزشی را ایجاد کنید و آن‌ها را به فروش برسانید، پیشرفت کاربران را زیر نظر داشته باشید، گواهینامه‌های پایان دوره اعطا کنید و همچنین امتیازهایی را بر اساس فعالیت‌های خاص، به کاربران خود اختصاص دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برخی دیگر از ابزارهای وردپرس

ابزارهای وردپرس
ابزارهای وردپرس

PushEngage

بهترین ابزار برای پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)، ابزار وردپرسی PushEngage می‌باشد؛ این ابزار به کمک سیستم‌های Push Notification موجود در مرورگرها، پیام‌ها و اعلان‌های هدفمند شما را به کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایتتان، ارسال می‌کند. از Push notificationها می‌توانید برای تعامل بیشتر و تبلیغات مؤثرتری در کنار بازاریابی ایمیلی، استفاده کنید. از دیگر امکاناتی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانیم به کمپین‌های قطره‌ای، تست‌های a/b، تقسیم‌بندی پویای کاربران، یادآوری برای ارسال نوتیفیکیشن، تجزیه و تحلیل قدرتمند عملکرد Push Notificationها، ردیابی کاربران و… اشاره کنیم.

وب‌سایت‌های فروشگاهی، به کمک این افزونه می‌توانند اعلان‌هایی همچون تخفیفات ویژه، تخفیف روی کالایی خاص، ترک سبد خرید، اعلان‌های موجود شدن کالایی خاص و مواردی از این قبیل را به‌صورت Push Notification برای کاربران خود بفرستند. در وب‌سایت‌های خبری، ناشران و وبلاگ‌نویسان، اعلان‌هایی مبنی بر انتشار یک مقاله یا پست جدید، اخبار فوری، اعلام مراسم‌ها و یا همایش‌های خاص و… را از طریق Push notification ارسال می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

SearchWP

اگر به دنبال راهی برای افزایش قدرت جستجو در وب‌سایت خود هستید، ابزار وردپرس SearchWP را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به کمک این افزونه، شما می‌توانید قدرت و سرعت جستجوی کاربران در وب‌سایت خود را بهبود ببخشید، تا آن‌ها به‌راحتی آنچه که به دنبالش هستند را در وب‌سایت شما پیدا کنند. بر خلاف قابلیت جستجویی که به‌صورت پیش‌فرض در وردپرس وجود دارد، این ابزار وردپرسی علاوه بر محتوای پست، مواردی همچون فیلدهای سفارشی، فیلدهای ACF، فایل‌های متنی، فایل‌های PDF، جداول سفارشی، دسته‌بندی‌ها، ویژگی‌های محصول و… را فهرست کرده، و از میان تمامی این اطلاعات، نتایج جستجو را به کاربر ارائه می‌دهد.

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره ابزار وردپرس

همان‌طور که می‌دانیم، خود وردپرس امکانات و ویژگی‌های قابل توجهی برای ساخت یک وب‌سایت و انتشار محتوا در اختیار ما می‌گذارد، اما قدرت اصلی این سیستم مدیریت محتوا، زمانی برای ما آشکار می‌شود که از ابزارها یا همان افزونه‌هایی که دارد، استفاده کنیم.

در هر زمینه و برای هر کاری، تعداد بسیار زیادی ابزار وردپرس وجود دارد که هر کدام محیط کاربری، ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که با نصب هر افزونه بر روی وردپرسِ خود، آن را سنگین می‌کنید، پس اکیداً پیشنهاد می‌کنیم که صرفاً افزونه‌هایی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید را بر روی وردپرس خود نصب کنید و از نصب افزونه‌هایی که کارایی و کاربرد چندانی برای شما ندارند، اجتناب نمایید.

 در مقاله‌ای که خواندید سعی شد تا بهترین و محبوب‌ترین ابزارهای وردپرسی در هر زمینه را به شما معرفی و هر کدام را بررسی کنیم؛ با توجه به نیازی که دارید و وب‌سایتی که می‌خواهید بسازید، ابزار وردپرس مورد نظر را دانلود و نصب کرده، سپس با ویدیوهای آموزشی که در فضای مجازی موجود هست، می‌توانید به‌طور کامل طرز کار با ابزار وردپرس مورد نظر را یاد بگیرید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله، شما را با بهترین افزونه های وردپرسی در زمینه‌های مختلف آشنا کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «ابزار وردپرس» دارید، یا ابزارهای دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که پلاگین‌های خوبی بر روی سایت وردپرسی خود نصب کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها