یکی از راه‌های توسعه‌ی کسب و کارها در دوره کنونی، استفاده از «شبکه‌های اجتماعیِ کاری‌محور» همچون شبکه «لینکدین» می‌باشد. در این راستا، شما ممکن است برای شرکت، سازمان و یا برندِتان، صفحه‌ای در لینکدین ایجاد کرده باشید. همچنین ممکن است با صرف هزینه و بخشی از توانِ نیرویِ کارِ خود توانسته باشید که در حساب کاربری لینکدین‌تان، محتوایی باکیفیت، منحصربه‌فرد و جذاب تولید نموده باشید. همه‌ی این‌ها عالی است! اما یکی دیگر از کارهایی که در این راستا می‌توانید انجام دهید، تجزیه و تحلیل بازخورد پست‌ها و مطالب خود از مخاطبینتان در لینکدین است.

ما در مقاله «بهترین زمان گذاشتن پست در لینکدین» به معرفی بهترین روزها و ساعت‌های هفته که پست‌گذاری در این روزها و ساعت‌ها، بیشترین تأثیر را بر مخاطبانتان دارد و نرخ تعامل آن‌ها بیشینه می‌کند، پرداختیم. با در نظر گرفتن همه‌ی این مسائل، نیاز به این امر که بتوانید محتوایی – که از قبل تولید نموده‌اید – را «در زمان تعیین‌شده» و «بدون تأخیر» به اشتراک بگذارید و به مخاطبین صفحه‌ی کاریتان در لینکدین ارائه دهید، بیش از پیش اهمیت خود را نشان می‌دهد.

گاهی اوقات ممکن است که در طول هفته، مسائل و دغدغه‌های مختلفی برایتان پیش بیاید که شما را دچار حواس‌پرتی کند و این حواس‌پرتی باعث شود فراموش کنید مطلبی که با زحمت فراوان برای انتشار در لینکدین تهیه نموده‌اید را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم تا نحوه زمان بندی انتشار پست ها در لینکدین و نحوه برنامه ریزی پست های لینکدین را به‌طور کامل برایتان شرح دهیم تا بدون دغدغه و به‌راحتی، بازدهی پیج شرکتی‌تان در لینکدین را به حداکثر برسانید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا می توان پست ها را در صفحه لینکدین زمان بندی و برنامه ریزی کرد؟

خبر خیلی خوبی که برای شما داریم این است که زمان بندی و برنامه ریزیِ انتشار پست ها در لینکدین امکان‌پذیر است. در واقع، شما می‌توانید مجموعه‌ای از محتوای خود – که در طول زمانِ فراغتتان تهیه‌کرده‌اید – را به‌جای اینکه مجبور باشید «به‌یک‌باره» در صفحه شرکتی خود در لینکدین منتشر کنید، برنامه‌ریزی نموده تا به‌صورت اتوماتیک در «زمان‌های مختلفی» منتشر شوند. برای انجام این کار می‌توانید از هر تعداد ابزار شخص ثالث – که از طریق انجمن توسعه‌دهندگان شخص ثالث یکپارچه شده‌اند – استفاده نمایید.

ما در ادامه‌ی این مقاله، نحوه برنامه ریزی پست های لینکدین را برای شما توضیح خواهیم داد؛ اما پیش از پرداختن به این موضوع، به ارائه دلایلی که چرا باید یک سیستم زمان بندی برای انتشار محتوای در لینکدین راه‌اندازی کرد؟ می‌پردازیم تا شما با مزایای زمان بندی انتشار پست ها در این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا شوید و انگیزه‌تان برای این کار بالاتر برود.

برنامه ریزی و زمان بندی انتشار پست ها در لینکدین
برنامه ریزی و زمان بندی انتشار پست ها در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مزایای برنامه ریزی پست ها در لینکدین

هر چه بیشتر با زمان بندی پست های لینکدین آشنا شوید، درک بهتری از مزایای این کار پیدا خواهید کرد. در اینجا چند مورد از فواید زمان بندی انتشار پست ها در لینکدین را برای شما نام‌برده و شرح می‌دهیم:

  • می‌توانید یک ریتم ثابت و منظم را برای تولید و انتشار پست‌هایتان در لینکدین حفظ کنید. زمانی که مطالب و پستهایتان را از قبل تولید و زمان‌بندی می‌کنید، می‌توانید از اینکه تمام روزها و زمان‌های مناسب هفته را پوشش دهید اطمینان حاصل نمایید؛ همچنین قادر خواهید بود که در صورت مشاهده‌ی هرگونه نقص در مطالب، آن را برطرف کنید. تأثیر مهم و فوق‌العاده‌ی دیگری که این کار، بر روی صفحه‌ی شرکتی شما دارد، این است که نه‌تنها می‌توانید نرخ تعامل کاربران و مخاطبین پیجتان را حفظ کنید، بلکه قادر خواهید بود که با تولیدِ منظمِ محتوا به جذب مخاطبان بیشتر نیز بپردازید.
  • می‌توانید کوتاهی‌ها و اشتباهات در تولید محتوایتان را به حداقل برسانید. همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم اگر اعضای یک تیم کاریِ پرمشغله – که همزمان باید به پروژه‌های مختلفی بپردازند – فراموش کنند که پست‌ها را به‌صورت منظم و به‌موقع در لینکدین منتشر کنند، اتفاق چندان عجیبی نیست. ممکن است نظم کارها به‌هم بریزد و یا مشکلات دیگری پیش بیاید که مانع از انتشار پست‌هایتان در زمان تعیین‌شده شود؛ به‌طور مثال ممکن است به‌یک‌باره اینترنت شما قطع شود و سیستم رایانه‌ای‌تان از کار بیفتد و… . همه‌ی این عوامل ممکن است باعث شوند پستی که با کلی زحمت و صرف زمان و هزینه فراهم کرده‌اید را نتوانید در بهترین زمان منتشر کنید و نتیجه مطلوب خود را از انتشار آن به‌دست نیاورید.
  • می‌توانید بازدهی و بهره‌وری تیم و شرکت خود را به حداکثر برسانید. حتی اگر هیچ‌کدام از مشکلات مطرح‌شده رخ ندهد، برای اینکه پست‌هایتان در زمان مقرر منتشر شوند، شما مجبور خواهید بود زمان، تمرکز و توجهِ تعدادی از افراد تیمتان را به این موضوع اختصاص دهید و این امر به نوبه‌ی خود، بازدهیِ تیمِ شما را کاهش می‌دهد. درحالیکه اگر پست‌های‌تان را از قبل برنامه ریزی کرده بودید، آن افراد می‌توانستند و توان، زمان و توجهِ خود را بر روی پروژه و یا پروژه‌های دیگری معطوف کنند. جدای از همه این مزایایی که مطرح شد. با زمان بندی پست ها در لینکدین، کار برنامه‌ریزیِ انتشار محتوای شما در سایر شبکه‌های اجتماعی – مخصوصاً اگر تیم تولید محتوا و تبلیغات شرکت شما از چندین شبکه اجتماعی استفاده می‌کند – بسیار ساده‌تر و کارآمدتر می‌شود.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی 7 ابزار برای برنامه ریزی زمان انتشار پست ها در لینکدین

در ادامه به معرفی 7 مورد از ابزارهایی که برای برنامه ریزی زمان انتشار پست ها در لینکدین می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید می‌پردازیم. شایان ذکر است که این ابزارها با عنوان ابزارهای شخص ثالث (Third-Party Tools) شناخته می‌شوند.

بهترین ابزارها برای زمان بندی انتشار پست در لینکدین
بهترین ابزارها برای زمان بندی انتشار پست در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ابزار اول برای ارسال پستهای زمان بندی شده در لینکدین: Hootsuite

یکی از پلتفرم‌های مدیریت و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، Hootsuite است. این ابزار از یک داشبورد مرکزی برخوردار است که تمامی کانال‌های شما را در یک طرح چند ستونی متمرکز کرده و کار مانیتورینگ و تعامل (engagement) را بسیار آسان می‌کند. شما با همسان‌سازی حساب کاربری‌تان در Hootsuite و صفحه شرکتی‌تان در LinkedIn می‌توانید از این ابزار برای برنامه ریزی زمان انتشار پست های خود استفاده کنید. شایان ذکر است که این ابزار، برای انتشار جداگانه و یا یکپارچه فایل‌های متنی، تصویری و یا حتی ویدیوئی قابل استفاده است. همچنین گفتنی است که ابزار Hootsuite پارامترهای حرفه‌ای فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که حتی در اندازه‌گیری و تحلیل نتایج نیز به شما کمک می‌کند. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به این لینک [+] مراجعه نمایید.

Hootsuite
Hootsuite

ابزار دوم برای ارسال پستهای زمان بندی شده در لینکدین: Sprinklr

یکی از پلتفرم‌های مبتنی بر فضای ابری (cloud-based) و تجربه مشتری / کاربری (customer experience) که بر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای مشتریان سازمانی تمرکز دارد، ابزار Sprinklr است. شایان ذکر است که این ابزار با اپلیکیشن و شبکه اجتماعی لینکدین به‌خوبی سازگار بوده و برای زمان بندی پست‌ها و گزارش‌دهی در لینکدین قابل استفاده است. این ابزار همچنین با ارائه مجوزهای سطح‌بندی شده به سازماندهیِ بهترِ تیم شما کمک می‌کند. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به این لینک [+] مراجعه نمایید.

sprinklr
sprinklr

ابزار سوم برای ارسال پستهای زمان بندی شده در لینکدین: HubSpot

نرم‌افزار بازاریابی HubSpot جهت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و مدیریت تبلیغات استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این ابزار برای زمان بندی پست‌های خود در لینکدین استفاده نمایید. شایان ذکر است که HubSpot برای این کار از پلتفرم مدیریت رابط کاربری (Customer Relationship Management (CRM)) استفاده می‌نماید. علاوه بر آن، شما می‌توانید از قابلیت‌های (features) و insight آن بهره ببرید تا در مورد مخاطبین خود اطلاعات بهتر و جامع‌تری کسب نمایید و در تحلیل بازخورد پست هایتان از آن‌ها استفاده نموده تا در رسیدن به اهداف خود موفق‌تر عمل کنید. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به این لینک [+] مراجعه نمایید.

Hubspot
Hubspot
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ابزار چهارم برای ارسال پستهای زمان بندی شده در لینکدین: Buffer

یکی از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی که یک رابط بصری و کارآمد به کاربران خود ارائه می‌دهد، Buffer است. از ویژگی‌های این ابزار، می‌توان به «سادگی و سهولتِ استفاده از آن» اشاره کرد. به همین دلایل، فرآیندِ یادگیریِ استفاده از ابزار Buffer برای زمان بندی پست ها در لینکدین بسیار سریع انجام می‌شود. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به این لینک [+] مراجعه نمایید.

buffer
buffer

ابزار پنجم برای ارسال پستهای زمان بندی شده در لینکدین: Salesforce

یکی دیگر از ابزارهای مدیریت پست های زمان بندی شده در لینکدین، Salesforce می‌باشد. شایان ذکر است که این ابزار، نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردیِ مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را با تمرکز بر فروش، خدمات مشتری، اتوماسیون بازاریابی، تجزیه و تحلیل و توسعه‌ی برنامه کاربردی ارائه می‌دهد. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به این لینک [+] مراجعه نمایید.

salesforce
salesforce

ابزار ششم برای ارسال پستهای زمان بندی شده در لینکدین: Khoros

از دیگر ابزارهای به اشتراک‌گذاری پست‌های زمان‌بندی شده در لینکدین، می‌توان به ابزار Khoros اشاره کرد. بد نیست بدانید که عملکرد این ابزار مشابه عملکرد Sprinklr است. در واقع ابزار Khoros توسط شرکت‌های سازمانی جهت مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. همچنین شایان ذکر است که این ابزار از یک پلتفرمِ قوی جهت تجزیه و تحلیلِ بصری برای انتشار محتوای زمان بندی شده در لینکدین برخوردار است. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به این لینک [+] مراجعه نمایید.

Khoros
Khoros

ابزار هفتم برای ارسال پستهای زمان بندی شده در لینکدین: Sprout Social

ابزار آخری که در اینجا برای انتشار اتوماتیک پست های زمان بندی شده در لینکدین معرفی می‌کنیم، ابزار Sprout Social است. این ابزار، دارای پلتفرم است که برای مدیریت و بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی، بسیار محبوب و کاربردی می‌باشد. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید عکس‌های موجود در پست‌هایتان را ویرایش نموده، پست‌هایتان را زمان‌بندی کرده و آن‌ها را جهت بررسی بیشتر و به‌صورت سطح‌بندی شده – با ارائه مجوزهایی که بخش‌های مختلف تیم تولید محتوا می‌دهد – سازمان‌دهی نمایید. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

Sprout social
Sprout social
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فواید دیگر استفاده از ابزارهای شخص ثالث معرفی شده

ابزارهای معرفی‌شده در بالا، علاوه بر انتشار و زمان بندی پست ها در لینکدین، دارای ویژگی‌های عملکردی دیگری نیز هستند که در ادامه چند مورد از آن‌ها معرفی‌شده است:

  • جذب فالوورها و پاسخ دادن به نظرات (Engaging followers and responding to comments)
  • ردیابی نام تجاری و گفتگوهای مهم (Tracking brand mentions and important conversations)
  • تجزیه و تحلیل معیارها و نتایج (Analyzing metrics and results)

لازم به ذکر است، اکثر ابزارهایی که در بخش‌های قبلی معرفی کردیم، دارای یک طرح رایگان و یا آزمایشی نیز هستند. از آنجایی که همه‌ی این ابزارهای قابلیت‌های یکسانی ندارند، در ابتدا شاید نیاز باشد که با چند مورد از آن‌ها به‌صورت آزمایشی کار کنید تا در نهایت بتوانید ابزار مناسبِ کسب و کار و برند تجاری خود را پیدا نمایید. فراموش نکنید که این ابزارها در سازماندهی استراتژی‌های محتواییِ شما در شبکه اجتماعی لینکدین می‌تواند بسیار مفید واقع شوند.

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی

امروز یکی از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای که بسیار محبوب شده و بر سر زبان‌ها افتاده است، شبکه اجتماعی لینکدین است. اگرچه شاید بخش عمده‌ای از کاربران این شبکه اجتماعی «کارجویان» باشند، اما شرکت‌ها، برندها و سازمان‌های بزرگ و کوچکِ بسیاری نیز هستند که در لینکدین فعالیت می‌کنند و برای جذب نیرو، تبلیغات و حتی فروشِ محصولات خود به تولید محتوا در آن می‌پردازند.

یکی از مسائلی که در تولید محتوای لینکدین بسیار مفید و مورد نیاز است، امکان زمان‌بندی پست های منتشرشده توسط صفحه تجاری شرکت‌ها و سازمان‌ها در این شبکه اجتماعی است. در این راستا ما تلاش نمودیم تا چند ابزار مهم، محبوب و مفید– که با پلتفرم لینکدین نیز سازگار هستند – را به شما معرفی نماییم.

امیدواریم که توانسته باشیم به انتشار این مقاله، اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده باشیم. در صورت رضایت‌مندی می‌توانید با بازنشر این مقاله در شبکه‌های اجتماعی در میان دوستان خود، همراه و یاور ما باشید و با کامنت گذاشتن ما را در تدوین مقاله‌های کاربردی بیشتر حمایت نمایید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.