وب‌سایت طرفداری از ابتدای خرداد ۱۳۹۱ فعالیت خود را در زمینه انتشار اخبار مربوط به فوتبال داخلی و خارجی آغاز کرد. این سایت به شکلی طراحی‌شده است که کاربران علاقه‌مند می‌توانند با ساخت یک حساب کاربری به عنوان نویسنده ورزشی خبرهای مختلف را در زمینه فوتبال منتشر کنند. سایت طرفداری در زمینه‌های گوناگونی در حال فعالیت می‌باشد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • انتشار اخبار ورزشی خارجی با ترجمه اختصاصی
  • انتشار اخبار مرتبط با فوتبال ایران
  • اعلام نتایج مسابقات داخلی و خارجی
  • و…

همان‌طور که گفته شد سایت طرفداری این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند به راحتی با ساخت حساب کاربری به عنوان نویسنده در این سایت فعالیت نمایند. با توجه به این موضوع نویسندگان سایت می‌توانند مانند شبکه‌های اجتماعی که قابلیت دنبال کردن را دارند دیگر نویسندگان سایت را دنبال کنند و همین موضوع توانسته است به افزایش تعداد کاربران وب‌سایت طرفداری کمک زیادی کند.

شروع فعالیت دامنه سایت طرفداری

در تصویر زیر می‌توانید نمودار فعالیت این دامنه را در سایت (+) web.archive.org مشاهده کنید. با توجه به تصویر زیر، شروع فعالیت این دامنه به سال ۲۰۱۲ میلادی برمی‌گردد.

وب آرشیو

نمودار فعالیت دامنه سایت طرفداری

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت طرفداری

دسترسی به آمار بازدید دقیق یک وب‌سایت تقریباً کاری غیرممکن است و این اطلاعات فقط در اختیار مدیر همان سایت است. اما ابزارهایی در سطح وب وجود دارند که میزان بازدید و یا دیگر پارامترهای سایت را به صورت تخمینی محاسبه می‌کنند. وب‌سایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای تخمین آمار ورودی وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان تخمین خوبی از ترافیک و بازدید و دیگر پارامترهای سایت را مشاهده نمود.

در جدول زیر، اطلاعات به‌دست آمده از سیمیلاروب (+) را در مورد سایت طرفداری مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید (Visits) سالانه تقریبا 144 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه تقریبا 12 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه تقریبا 400 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه تقریبا 48 میلیون بازدید صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه تقریبا 1.6 میلیون بازدید صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت تقریبا 5:54 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید تقریبا 4.0 صفحه

تعداد Visits نمایش‌دهنده تعداد کاربری است، که در بازه زمانی یک ماه از این سایت بازدید می‌کنند. پارامتر Pageview مشخص می‌کند که هرکدام از این کاربران، به‌طور میانگین، چند صفحه از سایت را بررسی کردند. از ضرب این ۲ پارامتر تعداد صفحات بازدید شده سایت توسط کاربران، به‌دست می‌آید. این عدد نشان‌دهنده میزان بازدید از بنرهای تبلیغاتی شماست با فرض اینکه بنر شما در تمام صفحات این سایت درج‌شده باشد. با توجه به آمار سایت طرفداری به نظر می‌رسد این سایت محلی مناسب برای انتشار تبلیغات برای بیشتر کسب‌وکارها باشد.

همچنین میانگین زمان حضور کاربر در سایت دیگر پارامتر مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. برای مثال اگر برای سایتی این پارامتر کمتر از ۲۰ ثانیه باشد، با احتمال زیادی می‌توان حدس زد که کاربران این سایت ناخواسته وارد این سایت شدند (از طریق ربات، پاپ آپ و…) و بعد از ورود، بدون در نظر گرفتن مطالب سایت، از این سایت خارج شدند. همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید سایت طرفداری به عنوان یک سایت تخصصی در زمینه ورزش به صورت ماهانه میزبان تقریباً 12 میلیون بازدید می‌باشد و با توجه به اینکه هر کاربر تقریباً 4.0 صفحه از صفحات سایت را مشاهده می‌کند تعداد صفحات مشاهده شده این سایت توسط کاربران در طول یک ماه به عددی معادل 48 میلیون می‌رسد. با توجه به این موضوع، انتشار رپورتاژ در سایت طرفداری و یا انجام تبلیغات در این سایت، می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما، به مخاطبین این سایت باشد.

تفکیک ورودی‌های سایت طرفداری و ترافیک گوگل

با بررسی اطلاعات ارائه‌شده از سایت سیمیلاروب در مورد تفکیک ورودی‌های سایت طرفداری، نمودارهای زیر به‌دست آمدند. همان‌طور که میدانید هر وب‌سایت از مسیرهای متعددی کاربران را به سمت خود جذب می‌کند که براساس استراتژی آن وب‌سایت ممکن یک مسیر جذب کاربر نقش پررنگ‌تری در جذب کاربران وب‌سایت داشته باشد. وب‌سایت طرفداری به عنوان یک وب‌سایت تخصصی در زمینه فوتبال توانسته است با جلب اعتماد کاربران خود تا حدود زیادی بی نیاز از موتور جستجوی گوگل و به صورت مراجعه مستقیم کاربران را به سمت خود جذب کند.

تصویر زیر که نشان دهنده میزان ورودی‌های وب‌سایت طرفداری از مسیرهای مختلف جذب کاربر می‌باشد نشان می‌دهد که این وب‌سایت ۷8 درصد ترافیک ورودی خود را که معادل ۹٬۳۵۲٬۸۰۰ می‌باشد از طریق مراجعه مستقیم کاربران به دست آورده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که میزان ورودی‌های وب‌سایت طرفداری از طریق جستجوی گوگل نیز قابل توجه می‌باشد. براساس نمودار موجود در تصویر زیر ۲0٫2 درصد ترافیک سایت طرفداری که برابر است با ۲٬420٬4۰۰ بازدید از طریق گوگل به این سایت وارد شده‌اند.

تفکیک ورودی‌های سایت طرفداری

در جدول زیر، تخمینی از میزان ترافیک ورودی به سایت طرفداری را از موتور جستجوی گوگل، مشاهده می‌کنید.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد ورودی ماهانه از گوگل 2,420,400 ورودی
تعداد ورودی روزانه از گوگل 81,000 ورودی

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت طرفداری

امروزه با پیشرفت روزافزون علم در زمینه‌های مختلف صنعت تبلیغات نیز از پیشرفت بازنمانده است و هر روزه شاهد معرفی روش‌های نوینی در تبلیغات محصولات و خدمات کسب و کارها هستیم؛ یکی از روش‌های متداول برای معرفی محصولات و خدمات استفاده از تبلیغات بنری و کلیکی می‌باشد. در این روش تبلیغاتی هر کسب و کار می‌تواند با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته است و اهداف تبلیغاتی که دنبال می‌کند نسبت به استفاده از این روش تبلیغاتی اقدام کند. در این روش شما با پرداخت هزینه می‌توانید بنرهای معرفی محصولات و یا خدمات کسب و کار خود را در سایت‌های پربازدید و پرمخاطب مانند سایت طرفداری درج نمایید تا مخاطبان با دیدن این بنرها روی آنها کلیک کنند و به سایت شما مراجعه کنند.

همان‌طور که در کادر قرمز موجود در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کسب و کارهای متنوعی با درج بنرهای تبلیغاتی خود در وب‌سایت طرفداری تلاش می‌کنند که کاربران این وب‌سایت را به سمت وب‌سایت خود جذب کنند. یکی از بارزترین ویژگی‌های تبلیغات کلیکی این است که می‌توان به صورت هدفمند بنرهای تبلیغاتی را به کاربران نمایش داد. در واقع منظور از هدفمند بودن بنرها این است که هر کاربر تنها بنرهایی را مشاهده می‌کند که احتمالاً به دنبال آن گشته است. به عنوان مثال در صورتی که شما قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید بنرهای تبلیغاتی موجود در کادر قرمز به شکلی نمایش داده می‌شوند که به معرفی لپ تاپ‌های موجود در بازار و یا فروشگاه‌های اینترنتی خرید لپ تاپ بپردازند. مزیت این روش این است که شما تنها علاوه بر اینکه مخاطبان واقعی محصولات خود را هدف‌گیری کرده‌اید تنها در ازای کلیک کاربر برروی بنرها هزینه پرداخت می‌کنید و نیازی به اجاره جایگاه از وب‌سایت طرفداری و پرداخت هزینه‌های گزاف ندارید.

تبلیغات بنری سایت

تبلیغات در سایت طرفداری

تخمین کلیک دریافتی از سایت طرفداری

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که در نهایت با درج بنرهای تبلیغاتی در این سایت، چه تعداد کلیک از این سایت دریافت خواهید کرد. این مورد به پارامترهای زیادی بستگی دارد. برای درک این مفهوم ابتدا به تعریف واژه CTR می‌پردازیم. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می‌بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری به‌دست می‌آید. بنابراین هر چه میزان CTR بیشتر باشد شما کلیک بیشتری دریافت می‌کنید. حالا سؤال اصلی این است که CTR به چه عواملی بستگی دارد و چگونه می‌توان CTR بنرهای تبلیغاتی را افزایش داد؟

این یک مبحث مهم در دیجیتال مارکتینگ است و پارامترهای زیادی در تعیین CTR دخیل هستند. از جایگاهی که بنر را درج کردید تا رنگی که برای بنر انتخاب کردید و حتی دکمه‌ای که برای فراخوانی به اقدام یا کال تو اکشن (CTA) در نظر گرفته‌اید. در صورتی که نمی‌دانید کال تو اکشن چیست و می‌خواهید اطلاعات مفیدی در مورد آن به دست آورید پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

برای مثال جایگاه بالای سایت در بیشتر سایت‌ها از جایگاه‌های انتهای سایت، CTR بالاتری دارد و یا اینکه استفاده از رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…) در بنر تبلیغاتی، می‌تواند باعث افزایش CTR شود. اگر تصور کنیم که بنر تبلیغاتی شما دارای نرخ کلیک 0/25 درصد باشد، با درج این بنر در سایت طرفداری می‌توانید انتظار داشته باشید که بنر شما در یک ماه تقریباً ۱20٬0۰۰ کلیک را دریافت کند. اگر بتوانید CTR بنر خود را به 0/5 درصد افزایش بدید، در یک ماه تقریباً ۲40٬۰۰۰ کلیک دریافت خواهید کرد.

در جدول زیر میزان کلیک احتمالی را با توجه به CTR مشاهده می‌کنید:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی ماهانه
0/25 درصد تقریبا 120,000 کلیک
0/5 درصد تقریبا 240,000 کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده‌ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور مانند سایت طرفداری و بسیار موارد دیگر معرفی و تبلیغ و ترافیک زیادی را به وب‌سایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وب‌سایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

بک لینک‌های سایت طرفداری

در تصویر زیر که از سایت Moz گرفته‌شده است، مشاهده می‌کنید که وب‌سایت طرفداری از وب‌سایت های متعددی بک لینک دریافت کرده است. از وب‌سایت ویکی‌پدیا گرفته تا وب‌سایت bbc و medium و…

بک لینک‌های دریافت شده از سایت‌های دیگر از این جهت دارای اهمیت است که هرچه وب‌سایت بک لینک دهنده قدرت بیشتری داشته باشد میزان قدرتی که به وب‌سایت بک لینک گیرنده نیز منتقل می‌شود بیشتر خواهد بود. برای گرفتن بک لینک از روش‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد. یکی از روش‌ها برای گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر، استفاده از رپورتاژ است. شما هم می‌توانید با درج رپورتاژ در سایت طرفداری از این سایت بک لینک بگیرید و اعتبار دامنه وب‌سایت خود را نزد موتورهای جستجو از جمله گوگل افزایش دهید.
بک لینک سایت

بک لینک‌های سایت طرفداری

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت طرفداری

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین ۰ تا ۱۰۰ و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. برای درک تأثیر قدرت دامنه، ۲ سایت را در نظر بگیرید. زمانی که سایت اول با DA بالا به سایت دوم بک لینک می‌دهد، اعتبار و قدرت دامنه سایت دوم هم بالا می‌رود و این تأثیر مستقیم روی بهبود سئوی سایت دارد. بهبود سئو باعث نمایش بیشتر در موتورهای جستجو و در نهایت افزایش ورودی می‌شود. در تصویر زیر (برگرفته از سایت Moz) مشاهده می‌کنید که وب‌سایت طرفداری به دلیل داشتن دامنه با قدمت بالا (به عنوان یکی از معیارهای تأثیرگذار در افزایش قدرت دامنه) و میزان بک لینک‌هایی که دریافت کرده است (به عنوان معیار دیگری که می‌تواند در افزایش قدرت دامنه مؤثر باشد)، توانسته است قدرت دامنه را تا عدد ۴۲ افزایش دهد. به همین دلیل انتشار رپورتاژ در سایت طرفداری می‌تواند تأثیر مثبتی روی سئوی سایت شما داشته باشد.

بک لینک سایت

قدرت دامنه سایت طرفداری

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی در سایت طرفداری

برای به دست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج جستجوی گوگل باید موارد بسیاری را مورد توجه قرار داد، که یکی از مهم‌ترین این موارد دریافت بک لینک از سایت‌های دیگر می‌باشد. از آنجایی که دریافت بک لینک از سایت‌های دیگر فرایندی زمان‌بر است می‌توانید با کمک سرویس‌های خرید و فروش بک لینک در مدت کوتاهی تعداد زیادی بک لینک را برای سایت خود تهیه نمایید. همان‌طور که میدانید در صورتی که گوگل متوجه شود وب‌سایتی اقدام به خرید بک لینک کرده است نسبت به جریمه کردن آن سایت اقدام می‌کند. در این شرایط برای خرید بک لینک و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو و همچنین در امان ماندن از جریمه شدن سایت توسط گوگل یکی از بهترین روش‌ها این است که بک لینک‌های خود را در قالب رپورتاژ دریافت نمایید.

در این روش شما با انتشار محتوای مفید و مورد نیاز مخاطبان در سایت‌های پرمخاطب می‌توانید ضمن معرفی کسب و کار خود به مخاطبان وب‌سایت های پرمخاطب از این وب‌سایت ها بک لینک دریافت نمایید و تا حد زیادی احتمال جریمه شدن سایت را کاهش دهید. یکی از سایت‌هایی که می‌تواند به شما در افزایش تعداد بک لینک کمک کند وب‌سایت طرفداری می‌باشد؛‌ این سایت به دلیل دارا بودن مخاطبینی با شرایط مختلف (سن، جنسیت، محل سکونت و…) می‌تواند بیشترین بازدهی را برای سایت شما داشته باشد.

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در سایت طرفداری

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید یکی از رپورتاژهایی است که در وب‌سایت طرفداری منتشر شده است. همان‌طور که در تصویر مشخص است این مقاله توانسته است با جلب توجه مخاطبان بیش از ۸ هزار بازدید را کسب کند. سایت‌هایی که نسبت به انتشار رپورتاژ اقدام می‌کنند برای جلوگیری از کاهش رتبه شرایط و قوانینی را در نظر گرفته‌اند که در هنگام درج رپورتاژ باید به آنها توجه نمایید. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین این قوانین مربوط به تعداد بک لینک‌هایی است که می‌توان در متن رپورتاژ قرار داد. هر وب‌سایت با توجه به شرایط خود اجازه درج تعداد بک لینک‌های متفاوتی را به سفارش دهندگان رپورتاژ می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که معمولاً وب‌سایت های انتشار رپورتاژ این اجازه را می‌دهند که حداقل ۳ لینک فالو را متن رپورتاژ درج نمایید.

رپورتاژ

نمونه رپورتاژ منتشر شده در سایت طرفداری

قیمت و خرید رپورتاژ در سایت طرفداری و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله، اعتبار و ارزش بالای سایت طرفداری را برای درج رپورتاژ و یا درج تبلیغات در این سایت، نشان دادند. برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آن می توانید از نشریلا استفاده کنید. نشریلا پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است. در نشریلا، تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در سایت طرفداری و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی – کلیک کنید

شاید به بررسی سایت‌های زیر هم علاقه‌مند باشید:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

محسن تاجیک هستم، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراح وبسایت با سیستم های مدیریت محتوا و علاقه مند به دنیای برنامه نویسی. زمینه کاری من به صورت تخصصی سئو است و البته در زمینه های دیگر دیجیتال مارکتینگ مانند ایمیل مارکتینگ، تولید محتوا و… نیز فعالیت میکنم. از گذشته تا به امروز کارهای مختلفی انجام داده ام که از مهمترین آنها میتوان به فریلنسر طراحی سایت و سئو اشاره کرد و در حال حاضر به صورت تمام وقت با تیم کاپریلا همکاری میکنم.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها