سایت مهر نیوز از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خبرگزاری‌های ایران است که وب‌سایت آن ابتدا در سال 1381 به صورت آزمایشی در سطح وب قرار گرفت و سرانجام در تاریخ 3 تیر 1382 فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد. همچنین در دی ماه همان سال، بخش عربی زبان خود را هم به راه انداخت. خبرگزاری مهر شامل 4 بخش اصلی است که زمینه فعالیت هر یک از آنها به شرح زیر است:

  1. اداره کل اخبار داخلی: که از گروه‌های فرهنگ، هنر، اقتصاد، دین و اندیشه، جامعه، حوزه و دانشگاه، ورزش، دانش و فناوری، سیاست و عکس تشکیل شده است.
  2. اداره کل اخبار خارجی: که در دو بخش فارسی شامل گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، ایران، اوراسیا، خاورمیانه، آسیای غربی، آفریقای شمالی، آفریقای جنوبی و مرکزی، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی در جهان و بخش زبان‌های خارجی شامل انگلیسی، عربی، کردی، اردو و استانبولی فعال است.
  3. اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر دارای دفاتر خبری در تمام استان‌هاست که اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور شامل شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز دسته بندی کرده است.
  4. اداره کل رسانه‌های نو: خبرگزاری مهر با هدف داشتن فعالیت مؤثر در فضای مجازی، اقدام به تولید محتوای متنی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی، رادیومهر و مجله مهر کرده است.

از جمله نکات قابل توجه دیگر سایت «خبرگزاری مهر»، عضویت آن به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه یا «اوآنا» در سال ۲۰۰۷ است. سازمان بین‌المللی اوآنا (OANA مخفف Organization of Asia-Pacific News Agencies) انجمنی از خبرگزاری‌های کشورهای عضو یونسکو در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. خبرگزاری مهر همچنین در کنفرانس‌های بین‌المللی بسیار زیادی شرکت کرده و به یک مرجع قابل اعتماد برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. به همین دلیل رسانه‌های خارجی زیادی از جمله خبرگزاری شینهوا، اسپوتنیک، برناما، جیهان و… اقدام به امضای تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند.

در شکل زیر که از وبسایت web archive گرفته شده است، مشاهده می‌کنید که دامنه سایت مهر نیوز از سال 2003 میلادی شروع به کار کرده بوده است و این موضوع نیز دلیل دیگری بر قدرت و شهرت زیادی خبرگزاری مهر در سطح بین‌المللی وب است:

وب آرشیو

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت خبرگزاری مهر

شاید به دست آوردن و مشاهده آمار دقیق یک وبسایت با استفاده از ابزارهای موجود، امری غیر ممکن باشد ولی با استفاده از اطلاعات بدست آمده از سایت سیمیلاروب به خوبی می توان تخمین مناسبی از میزان بازدید، آمار ورودی و خروجی سایت ها بدست آورد.

وب‌سایت سیمیلاروب هم یکی از بهترین ابزارهای اندازه‌گیری آمار وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان آمارهای حدودی ترافیک و بازدید سایت را مشاهد نمود. آماری که سیمیلاروب از بازدیدهای این سایت به نمایش می‌گذارد، به شرح زیر است:

تعداد بازدید (Visits) سالانه بیش از 96 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه بیش از 8 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه بیش از 266 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه بیش از 20 میلیون صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه بیش از 665 هزار صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت حدود 5 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید بیش از 2.5 صفحه

هرچه تعداد بازدیدهای یک سایت، میانگین زمان حضور کاربران در سایت و تعداد صفحات مشاهده شده توسط کاربر در هر بازدید بیشتر باشد، آن سایت اعتبار و ارزش بیشتری خواهد داشت. بنابراین با توجه به آمار و ارقام بالا، سایت خبرگزاری مهر نیوز در هر سه زمینه اعتبار بسیار عالی دارد. همچنین توجه کنید که میانگین زمان 5 دقیقه برای حضور کاربران در یک سایت خبری، عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود؛ چراکه این عدد در سایر سایت‌های خبرگزاری معمولاً بین 1 تا 3 دقیقه است. بنابراین انتشار هر گونه تبلیغ بنری، کلیکی و رپورتاژ در سایت مهر نیوز، نتیجه مطلوبی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تفکیک ورودی‌های سایت خبرگزاری مهر و ترافیک گوگل خبرگزاری مهر

در نمودارهای زیر مشاهده می‌کنید که حدود 53 درصد ترافیک ورودی سایت مهر نیوز به صورت ارگانیک و از طریق جستجوی کاربران در گوگل و حدود 37 درصد آن از طریق مراجعه مستقیم کاربران به وبسایت مهر به وجود آمده است. بنابراین مجموعاً حدود 10 درصد ترافیک ورودی سایت مهر نیوز که مقدار ناچیزی است، از طریق ارجاع یا بک لینک دادن سایت‌های دیگر به مهر نیوز به وجود آمده‌اند. این موضوع نشان از قدرت و اعتبار خبرگزاری مهر در سطح وب و نزد گوگل و نیز محبوبیت آن نزد کاربران دارد.

تفکیک ورودی

با توجه به نمودار بالا، در جدول زیر نیز مشاهده می‌کنید که از مجموع بالای 8 میلیون بازدید ماهانه‌ی وبسایت مهر نیوز، بیش از 4 میلیون آن از طریق گوگل به دست آمده است. همچنین از مجموعِ بیش از 260 هزار بازدید روزانه‌ی مهر نیوز، بیش از نصف آن یعنی حدود 140 هزار بازدید از طریق جستجوی کاربران در گوگل به دست آمده است. این موضوع می‌تواند به دلیل قرار گرفتن سایت مهر نیوز در رتبه‌های بالای نتایج جستجوی کاربران در گوگل است.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد بازدید ماهانه از گوگل بیش از 4,216,800 بازدید
تعداد بازدید روزانه از گوگل بیش از 140,560 بازدید

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت خبرگزاری مهر

تبلیغات بنری یا کلیکی همانطور که از نام آن پیداست، به معنی قرار دادن یک بنر تبلیغاتی مربوط به یک سایت، در سایت دیگر است. کاربران با دیدن این بنرهای تبلیغاتی روی آنها کلیک می‌کنند و وارد سایت تبلیغ دهنده می‌شوند و در نتیجه ترافیک ورودی این سایت افزایش می‌یابد. از سوی دیگر نیز سایت میزبان به ازای هر کلیکی که روی این بنر انجام می‌شود، مبلغ مشخصی را از سایت تبلیغ دهنده دریافت می‌کنند.

در تصویر زیر که از صفحه اول سایت مهر نیوز گرفته شده است، مشاهده می‌کند که چندین بنر تبلیغاتی در سمت چپ صفحه سایت قرار گرفته‌اند که وبسایت‌های مختلف، این جایگاه‌ها را از مهرنیوز اجاره کرده‌اند. قرار دادن بنر تبلیغاتی در سایت بزرگ و پربازدیدی مثل مهر نیوز، بازده بسیار مفید و بالایی برای کسب و کار شما خواهد داشت.

تبلیغات بنری سایت

در جدول زیر نرخ CTR سایت مهر نیوز را مشاهده می‌کنید. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری بدست می آید. حال با توجه به دو نرخ کلیک 0.25 درصد و 0.5 درصد به ترتیب وبسایت شما می‌تواند بین 50 هزار تا 100 هزار کلیک را در یک دوره تبلیغات کلیکی یا بنری در مهر نیوز به صورت ماهانه دریافت کند:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی
0.25 درصد بیش از 50 هزار کلیک
0.5 درصد بیش از 100 هزار کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور معرفی و تبلیغ کنید و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

محبوبیت سایت خبرگزاری مهر

سایت گوگل ترندز به بررسی محبوبیت و میزان سرچ یک موضوع یا کلمه کلیدی در سطح وب می‌پردازد. ما با مراجعه به این وبسایت و بررسی سایت خبرگزاری مهر با سایر سایت‌های خبرگزاری مشابه آن، میزان محبوبیت هر یک از آنها را مقایسه کردیم و به نمودارهای زیر دست یافتیم. در این تصویر مشاهده می‌کنید که خبرگزاری مهر در مقایسه با خبرگزاری اقتصاد آنلاین و شما نیوز به شکل قابل توجهی محبوب‌تر است و بیشتر مورد جستجوی کاربران در گوگل قرار گرفته است. بنابراین اعتبار و ارزش بیشتری هم نزد گوگل دارد.

محبوبیت سایت

بک لینک‌های سایت خبرگزاری مهر

زمانی که لینک‌های سایت شما داخل یک سایت میزبان دیگر قرار بگیرد، گفته می‌شود که سایت میزبان به شما بک لینک داده است. بک لینک گرفتن به طور کلی تاثیر زیادی در بهبود سئوی سایت و بالا رفتن ترافیک ورودی آن دارد. حال اگر این بک لینک‌ها را از یک سایت معتبر با DA یا قدرت دامنه‌ی بالا دریافت کنید، علاوه بر این نکات، قدرت دامنه سایت شما نیز بالا خواهد رفت.

در تصویر زیر که از سایت تحلیلی Moz گرفت شده است، مشاهده می‌کنید که سایت‌های معتبری با قدرت دامنه‌ی بالای 95 مثل wikipedia، google plus، github و… به سایت مهر نیوز بک لینک داده‌اند:

بک لینک سایت

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت خبرگزاری مهر

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. بنابراین وقتی سایت شما از سایتی با قدرت دامنه بالا بک‌لینک می‌گیرد، تأثیر مثبت بیشتری روی سایت شما گذاشته خواهد شد.

با توجه به موارد گفته شده، در تصویر زیر (برگرفته از سایت Moz) مشاهده می‌کنید که قدرت دامنه‌ی سایت مهر نیوز به دلایل مختلف از جمله بک لینک‌هایی که از سایت‌های معتبر گرفته است، برابر با 79 است که این عدد در واقع رقم بسیار بالایی برای یک سایت خبری ایرانی محسوب می‌شود. همچنین مشاهده می‌کنید که بیش از 59 هزار دامنه‌ی سایت یکتا، به سایت مهر نیوز لینک داده‌اند. بنابراین با قرارگیری لینک سایت شما در سایت مهر نیوز، اعتبار بالای آن شامل حال سایت شما نیز خواهد شد.

قدرت دامنه

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی

مخاطبان در موتورهای جست و جو با کلمات کلیدی مد نظر خود وارد سایت می‌شوند و این موضوع روی بازدید سایت‌ها تاثیر فراوانی دارد. خیلی از صاحبان کسب و کار برای افزایش بازدید خود، به خرید بک لینک روی می‌آوند. برای گرفتن بک لینک روش‌های متنوعی استفاده می‌شود که ممکن است با توجه به هوشمندی گوگل، نمره منفی برای هر دو سایت ثبت کننده لینک و صاحب لینک، منجر شود. روش منطقی و درست برای داشتن بک لینک‌ها، استفاده از رپورتاژ  آگهی است. در این مقاله از نشریلا، می‌خواهیم با نگاهی به نمونه رپورتاژهای منتشرشده در خبرگزاری مهر، فواید انتشار رپورتاژ آگهی در سایت مهر نیوز را مشاهده و با هم بررسی کنیم که این کار تا چه حدی می‌تواند در استراتژی سئو، به ما کمک کند. در انتها نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد تا از طریق نشریلا به سادگی سفارش رپورتاژ خود را در مهر نیوز ثبت کنید.

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در خبرگزاری مهر

سایت خبرگزاری مهر با قرار دادن رپورتاژهای شما در دسته‌های خبری مرتبط با آن، کمک زیادی به شما در طول اجرای استراتژی بازاریابی خود می‌کند. شما در رپورتاژهای تالیفی خود می‌توانید تعداد مشخص لینک فالو از صفحات مختلف سایت خود را قرار دهید تا ترافیک ورودی سایت خود و بازدید آن صفحات را افزایش دهید. توجه داشته باشید که با توجه به تنوع موضوعی اخبار سایت مهر نیوز، پرسونای مخاطبان آن هم متفاوت است. بنابراین شما با هر موضوع کسب و کاری می‌توانید آزادانه رپورتاژ خود را در مهر نیوز منتشر کنید و انتظار نتایج مثبت مطلوبی از آن داشته باشید.

در تصویر زیر یک نمونه رپورتاژ منتشرشده در مهر نیوز را مشاهده می‌کنید که مربوط کسب و کاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. همچنین در گوشه بالایی سمت راست این رپورتاژ هم می‌بینید که این مقاله در دسته اخبار «بازار» قرار گرفته است و خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود. این موضوع نیز همان چیزی است که شما برای محل انتشار رپورتاژ خود به آن نیاز دارید.

رپورتاژ

قیمت و خرید رپورتاژ خبرگزاری خبرگزاری مهر و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله تا حد زیادی، اعتبار و ارزش بالای سایت مهر نیوز را برای انتشار تبلیغات شما نشان دادند. اما برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آنها لازم است از طریق راه‌های ارتباطی ارائه شده توسط این سایت، با آنها در تماس باشید و مدت‌ها سفارش خود را پیگیری کنید؛ اما این کار زمان‌بر است. به علاوه این که اگر شما بخواهید برای هر رپورتاژ آگهی خود با تک تک سایت‌های موردنظرتان وارد مذاکره شوید و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی خود را دنبال کنید، مطمئناً مجبور به صرف زمان و هزینه بالاتری خواهید شد.

به همین خاطر نشریلا که بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است، این امکان را برای شما مهیا کرده است تا تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در مهر نیوز و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
علاقمند به نویسندگی، ویراستاری و تولید محتوای وب و شبکه‌های اجتماعی
علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو
دارای رزومه‌ای با سابقه تخصصی تولید محتوای متنی (مانند مقاله وبلاگ، نقد و بررسی، معرفی محصول، رپورتاژ، پست اینستاگرام و…) در زمینه‌های مختلف IT، مدیریت کسب و کار، پزشکی، تکنولوژی، مارکتینگ و…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.