قابلیت استوری در اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین ابزار این اپلیکشین به شمار می‌رود. بسیاری از افراد اعم از چهره‌های معروف، کاربران عادی و صاحبان کسب و کار از این قابلیت اینستاگرام برای جذب مخاطب بیشتر یا به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب استفاده می‌کنند.

اندازه استوری اینستاگرام، یکی از چندین موارد مهم برای جذاب‌تر شدن تصاویری است که آن را به دیگران به اشتراک خواهید گذاشت. تغییر سایز استوری اینستاگرام و تناسب آن با اندازه استاندارد، به یک سری نکات جزئی که مهم هستند، بستگی دارد. برای اطلاع کامل از سایز استوری اینستاگرام، تغییر سایز ویدیو استوری اینستاگرام و همه موارد این‌چنینی، مطالبی که در ادامه این مقاله از آکادمی کاپریلا گردآوری شده‌اند را با دقت کامل بخوانید.

اندازه استاندارد یا همان سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟

یک استوری اینستاگرامی، با یک هدف مشخص ایجاد می‌شود و پس از یک روز کامل (24 ساعت) خودبه‌خود از بین می‌رود و به اصلاح پاک می‌شود. برای بسیاری از افراد مثل صاحبان کسب و کار خیلی مهم است که این استوری‌ها با کیفیت بالا و با تاثیر مثبت منتشر شوند. یکی از عواملی که روی کیفیت حداکثری تصاویر استوری اینستاگرام موثر است، اندازه و قالب استاندارد اینستاگرام برای استوری است.

سایز استوری اینستاگرام در حالت استاندارد، برابر با 1920 در 1080 پیکسل و با کیفیت HD تعریف شده است؛ این اندازه، به عبارت دیگر برابر با یک نسبت 9:16 (9 به 16) تعریف می‌شود.

برای درک بهتر از این اندازه استاندارد، کافی است که به تنظیمات دوربین موبایل‌تان بروید و Picture Size را روی اندازه 9:16 قرار بدهید. حالا موبایل‌تان را روی حالت عکاسی یا فیلمبرداری قرار بدهید و به اندازه تصویر به دقت نگاه کنید؛ همان‌طور که می‌بینید، تصویر محیط مورد نظر، تمام صفحه گوشی‌تان را پوشانده است. چنین ابعادی برای اندازه استوری اینستاگرام، معادل یک تصویر تمام‌صفحه است.

شما برای انجام این کار، می‌توانید استوری مورد نظرتان را مستقیماً توسط گوشی موبایل‌تان (با همان اندازه 9:16) ثبت کنید و سپس آن را در قالب یک استوری به انتشار برسانید. برای مثال، صفحه اینستاگرامی Visit Copenhagen (Instagram.com/visitcopenhagen) که به انتشار تصاویر جذاب شهر کپنهاگن دانمارک می‌پردازد، همیشه استوری‌هایی با اندازه استاندارد منتشر می‌کند. این کار به مخاطبان و فالوورها کمک می‌کند تا تصویر کامل و درستی از یک منظره داشته باشند.

 

به اندازه استوری اینستاگرام دقت کنید.

دقت کنید که اگر سایز استوری اینستاگرام مطابق اندازه استاندارد نباشد، تصویر شما به شکل یک مستطیل در وسط صفحه استوری، نمایش داده خواهد شد. چنین تجربه‌ای، ممکن است جالب نباشد و به اصطلاح توی ذوق کاربران‌تان بزند. جدا از این که چنین اتفاقی می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد، ممکن است برای مخاطبان یا مشتریان‌تان هم غیر حرفه‌ای به نظر برسد و آن‌ها را ناامید کند.

بایدها و نبایدهای اندازه استوری اینستاگرام

قبل از تغییر سایز استوری اینستاگرام باید به یاد داشته باشید که اینستاگرام برای حجم عکس‌ها و ویدئوها محدودیت گذاشته است. بدین‌ترتیب، یک عکس استاندارد برای استوری شدن در اینستاگرام باید حداکثر 30 مگابایت و یک ویدئو باید حداکثر تا 4 گیگابایت حجم داشته باشد. البته خاطرتان باشد که سرعت اینترنت کاربر ایرانی، خیلی کمتر از آن است که بتواند یک تصویر 30 مگابایتی یا ویدئوی 4 گیگابایتی را به صورت آنلاین تماشا کند!

حداقل رزولوشن و کیفیت مورد نظر برای یک عکس که در اینستاگرام استوری خواهد شد، باید حداقل از اندازه‌ای معادل 1067 در 600 پیکسل برخوردار شده باشد. همان‌طور که گفتیم، سایز استوری اینستاگرام باید معادل 9:16 باشد. بنابراین اگر از گوشی موبایل‌تان برای ثبت یا ضبط عکس و ویدیو استفاده می‌کنید، حالت گوشی را به صورت افقی قرار ندهید و سعی کنید این کار را در حالت استاندارد و عمودی انجام دهید. توجه کنید که سایز فیلم استوری اینستاگرام هم مثل اندازه استاندارد برای یک عکس است (یعنی همان اندازه 1092 در 1080 با نسبت 9:16).

سایز استاندارد کاور هایلایت اینستاگرام

بخش هایلایت (Highlight) اینستاگرام در یک پیج اینستاگرامی، شامل قسمتی است که می‌توان همه استوری‌ها را بعد از 24 ساعت در آن آرشیو کرد. قابلیت هایلایت علاوه بر همیشگی کردن یک استوری اینستاگرامی، به فالوورها و مخاطبان جدید هم این فرصت را می‌دهد تا با شما و فعالیت‌هایتان بیشتر آشنا بشوند.

جالب است بدانید که شما می‌توانید برای بخش هایلایت اینستاگرام هم یک کاور انتخاب کنید. جهت انتخاب کردن یک تصویر مناسب برای کاور هایلایت نیازی نیست که به تنظیمات استوری اینستاگرام بروید؛ کافی است که پس از ساختن یک هایلایت و اضافه کردن استوری‌های مورد نظرتان، یک عکس برای کاور آن از گالری موبایل انتخاب کنید. نکته جالب در مورد اندازه کاور هایلایت، یک‌اندازه بودن آن با سایز استوری اینستاگرام است؛ یعنی همان اندازه استاندارد 1092 در 1080 پیکسل با نسبت 9:16.

نرم افزارهای تغییر سایز استوری اینستاگرام

انتخاب تصویر مورد نظر برای استوری اینستاگرام، همیشه از طریق گوشی موبایل شخصی‌تان صورت نمی‌گیرد. فرض کنید که شما یک پیج اینستاگرامی در مورد معرفی جاذبه‌های توریستی شهر لاهیجان دارید؛ حالا هم می‌خواهید یک استوری در مورد منظره شیطان‌کوه در لاهیجان به اشتراک بگذارید. فرض کنید که عکس یا ویدئوی مورد نظر شما، به اندازه استاندارد اینستاگرام نیست و احتمال دارد حالتی ناخوشایند در صفحه استوری به خود بگیرد. راه چاره چیست؟

ابزار و نرم‌افزارهای بسیاری برای تغییر سایز استوری اینستاگرام وجود دارند. برای تغییر اندازه و قالب عکس‌های مورد نظر برای استوری اینستاگرام، بهتر است از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کنید. شما می‌توانید با قرار دادن تصویرتان در فتوشاپ و انجام تغییرات لازم برای پوشاندن جاهای خالی عکس، روی قسمت Export و سپس Export as کلیک کنید و در بخش Image Size، اندازه تصویر را با اندازه استاندارد سایز استوری اینستاگرام مطابقت بدهید. البته فراموش نکنید که تغییر سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ، یکی از ده‌ها روشی است که می‌توانید انجام بدهید.

برای تغییر سایز ویدئوهای مورد نظرتان هم بهتر است از نرم‌افزارهای تخصصی مثل After Effect کمک بگیرید. تغییر سایز استوری اینستاگرام در افتر افکت، نیازمند اطلاعات لازم در مورد نحوه کارایی این نرم‌افزار است. البته نرم‌افزارهای دیگری مثل Inshot و Premier هم برای تغییر سایز استوری اینستاگرام وجود دارند. تغییر سایز استوری اینستاگرام در اینشات می‌تواند کمی ساده‌تر و کاربردی‌تر به نظر برسد. در نهایت، پیشنهاد ما به شما این است که برای تغییر اندازه ویدئوهای مورد نظرتان برای استوری در اینستاگرام، از افراد مختصص در این زمنیه کمک بگیرید.

سایز استوری اینستاگرام به اینچ

برای بسیاری از افراد مثل طراحان گرافیک مهم است که بدانند شما دقیقاً چه ابعادی را برای یک استوری اینستاگرامی در نظر دارید. اکثر این طراحان، طراحی‌های خودشان را بر اساس سانتی‌متر و اینچ انجام می‌دهند. سایز استوری اینستاگرام دقیقاً معادل 50.61 سانتی‌متر (19.9 اینچ) در عرض و 28.46 سانتی‌متر (11.2 اینچ) در طول است.

بهلینک؛ ابزاری رایگان برای قرار دادن چند لینک در قسمت بیو اینستاگرام

قسمت بیو (Bio) یک پیج اینستاگرامی، بهترین بخش برای قرار دادن لینک مربوط به فعالیت یا کسب و کار شماست. شما با قرار دادن لینک مربوط به سایت، کانال تلگرامی و یا کانال یوتیوب می‌توانید در مسیر توسعه کسب‌ و کار و جذب مشتری و مخاطب بیشتر قدم بردارید. اما احتمالاً همان‌طور که می‌دانید، بیو اینستاگرام فقط اجازه انتشار یک لینک را به شما خواهد داد. البته شما می‌توانید با استفاده از بهلینک، چندین لینک را در یک‌جا جمع‌کنید تا مخاطبانتان به همه آن‌ها دسترسی داشته باشند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.