آیا می‌دانید چه چیزی می‌تواند استوری‌های شما را جذاب‌تر از همیشه بکند؟ بله درست حدس زدید! گیف های اینستاگرام

البته گیف های اینستاگرامی فقط مختص به قابلیت استوری نیستند و در قسمت دایرکت‌ها هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما گیف‌هایی که می‌توانید در دایرکت برای بقیه بفرستید، اصلاً با گیف‌هایی که می‌توانید در استوری‌هایتان به اشتراک بگذارید، قابل مقایسه نیستند؛ گیف‌هایی که در قسمت چت دایرکت قرار داده شده‌اند، هم تعداد و هم تنوع کمتری نسبت به گیف‌های موجود در استوری دارند. در نتیجه بحث اصلی ما درباره گیف‌های استوری است، نه گیف‌های دایرکت! در این مطلب هم اسم گیف های اینستاگرام را به شما می‌گوییم تا بهترینش را انتخاب کنید.

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که چشم‌مان به استوری‌های جذاب بقیه می‌افتد و برایمان سوال می‌شود که چطور می‌توان چنین استوری خفن و خلاقانه‌ای ساخت؟ خیلی ساده است. بسیاری از کاربران اینستاگرام، نحوه کار با گیف های اینستاگرام را به خوبی یاد گرفته‌اند و خیلی زیرکانه از آنها برای زیباتر شدن استوری‌هایشان استفاده می‌کنند. 

اگر شما هم دل‌تان می‌خواهد استوری‌هایتان چیزی بیشتر از یک استوری معمولی باشد، باید گیف‌های به‌دردبخور را بشناسید. اما قبل از آن باید یاد بگیرید که چگونه گیف‌ها را به استوری‌تان اضافه کنید و سر در بیاورید که اصلاً گیف‌ها چه کاربردهایی دارند. 

با ما در ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا همراه باشید تا صفر تا 100 هر آنچه درباره گیف‌ها و اسم گیف های اینستاگرام لازم است بدانید را به شما آموزش دهیم.

گیف چیست؟

در واقع گیف‌ها همان استیکرهای متحرک هستند که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند. گیف‌ها، کاربرد و تنوع زیادی دارند؛ در نتیجه، هر کسی بسته به نیاز خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

ممکن است فقط بخواهید که استوری‌تان کمی رنگ و لعاب بگیرد، یا بخواهید برندتان را معرفی کنید، یا به کمک گیف‌ها، نوشته‌ای به عکس یا ویدئوی استوری‌تان اضافه کنید. به‌هرحال هر دلیلی که دارید، قطعاً گیف مرتبط و مناسب را پیدا می‌کنید، شک نداشته باشید! خیلی راحت می‌توانید برای هر چیزی گیف پیدا کنید؛ پس از این جهت نگران هیچ‌چیزی نباشید. 

حالا که می‌دانیم گیف چیست، باید یاد بگیریم که چطور می‌توانیم آن‌ها را به استوری خود اضافه کنیم.

چگونه گیف‌ها را به استوری خود اضافه کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، اگر می‌خواهید استوری‌های جذاب و متفاوتی داشته باشید، پس به‌کار بردن گیف‌ها را فراموش نکنید. اضافه کردن گیف به استوری، فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه می‌تواند مزیت‌هایی زیادی داشته باشد که در بخش‌های بعدی به آن اشاره می‌کنیم. اما قبل از هر چیزی لازم است که یاد بگیریم چگونه گیف‌ها را به استوری اضافه کنیم. برای استفاده از گیف‌ها در استوری، می‌توان از دو روش استفاده کرد. 

برای استفاده از روش اول، دستورالعمل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. وارد حساب کاربری اینستاگرام‌تان شوید و در بخش استوری، عکس یا فیلم موردنظرتان را انتخاب کنید.
  2. سپس آیکون استیکری که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد را لمس کنید.
    گیف اینستاگرام
    بر روی علامت استیکر استوری بزنید تا صفحه مورد نظر باز شود.
  3. لیستی به شما نشان داده می‌شود که باید در آن گزینه Gif را انتخاب کنید.
    گیف های اینستاگرام
    بر روی علامت GIF بزنید تا گیف های اینستاگرام برای شما باز شوند.
  4. بعد از انتخاب گزینه Gif، تعدادی از گیف‌های ترند برایتان نمایش داده می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها گیف موردنظرتان را انتخاب کنید.
  5. اگر نتوانستید گیف موردنظرتان را در بین گیف‌های ترند موجود پیدا کنید، ایرادی ندارد. فقط کافیست در نوار جستجویی که در بالای صفحه قرار دارد، (search GIPHY)، کلمه کلیدی موردنظرتان را تایپ کنید. مثلاً اگر استوری عاشقانه گذاشته‌اید، می‌توانید کلمه Love را تایپ کنید تا گیف‌های مناسب برای این موضوع برایتان بالا بیاید. 
  6. وقتی گیف موردنظرتان را پیدا کردید، بر روی آن ضربه بزنید تا به استوریتان اضافه شود. در ضمن، می‌توانید گیف را در هرکجای عکس‌تان که دوست داشتید قرار بدهید؛ زیرا گیف‌ها را می‌توان با دو انگشت جابه‌جا کرد.

برای استفاده از روش دوم، باید از create mode کمک گرفت. Create mode این امکان را به شما می‌دهد که بدون نیاز به عکس یا ویدئو، بتوانید استوری بگذارید. برای استفاده از Gif در استوری از طریق create mode باید به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. به بخش استوری بروید و در صفحه دوربین، گزینه create که در کنار آن Aa نوشته شده است را انتخاب کنید.
  2. سپس منویی که در پایین نشان داده می‌شود را به سمت راست بکشید تا Gif را پیدا کنید.
    اسم گیف های اینستاگرام
    بر روی گزینه GIF در پایین استوری بزنید.
  3. روی کلمه Search GIPHY ضربه بزنید.
    گیف اینستاگرام
    در قسمت Search gify می‌توان گیف‌های مختلف را پیدا کرد.
  4. کلمه کلیدی موردنظرتان را تایپ کنید تا از بین گیف‌هایی که نشان داده می‌شود، گیف مناسب را پیدا و انتخاب کنید.

نکته مهم

دو روشی که برای استفاده از گیف در استوری آموزش دادیم با هم یک تفاوت اساسی دارند؛ در روش اول گیف به عکس یا ویدئویی که قرار است استفاده کنید اضافه می‌شود و بخش کوچکی از استوری شما را تشکیل می‌دهد. اما در روش دوم، گیف پس‌زمینه شما است و هیچ عکس یا ویدئوی دیگری در کار نیست.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی و رایگان 32 ترفند حرفه‌ای استوری اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی نحوه تغییر فونت فارسی در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی نحوه ساخت تصاویر گرافیکی برای اینستاگرام با نرم افزار پاورپوینت — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

حالا که استفاده از گیف در استوری را آموزش داده‌ایم، بهتر است با انواع آن آشنا شویم تا دقیقاً بدانیم دنبال چه چیزی در گیف‌ها هستیم.

انواع گیف‌ها

گیف‌ها انواع مختلفی دارند که متناسب با هدفی که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه چند نوع اصلی گیف‌ها را معرفی می‌کنیم.

گیف‌های راهنما

اصولاً از گیف‌های راهنما در استوری‌هایی که در آن لینک وجود دارد، استفاده می‌کنند. مثلاً گیف Swipe up را می‌توانید زمانی استفاده کنید که از مخاطبانی که استوری‌تان را می‌بینند بخواهید صفحه را بالا بکشند تا به وبلاگ‌تان سری بزنند و به آن نگاهی بیندازند. البته همیشه هم این‌طور نیست که فقط در استوری‌های حاوی لینک بتوان از گیف‌های راهنما استفاده کرد. این گیف‌ها کاربردهای ساده‌تری هم دارند. مثلاً می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا از فالوورها و مخاطبان‌تان بخواهید به دیدن استوری‌هایتان ادامه بدهند و آن‌ها را نصفه و نیمه رها نکنند. در یک کلام بروند استوری بعدی و تا آخرین استوری‌ای که گذاشتید را نگاه کنند. 

نکته‌ای که نباید از قلم بیفتد این است که برای پیدا کردن گیف‌های راهنما باید عبارت Arrow را سرچ کنید.

گیف راهنما
اسم گیف های اینستاگرام

گیف‌های متنی

بعضی از گیف‌ها، نوشته‌ها و متن‌هایی هستند که می‌توانید برای بیشتر به چشم آمدن محتوای استوری‌تان از آن‌ها استفاده کنید. مثلاً اگر به مناسبت تولد یکی از دوستان‌تان برایش استوری می‌گذارید، به‌جای اینکه بنویسید Happy birthday، بهتر است از یک گیف “تولدت مبارک” استفاده کنید. با این کار هم استوری‌تان زیباتر می‌شود، هم محتوای آن بهتر منتقل می‌شود؛ یعنی به‌محض اینکه کسی استوریتان را باز کند، گیف را می‌بیند و متوجه می‌شود که استوریتان درباره چیست. همچنین این گیف‌ها بر آنچه قصد داشتید در استوری خود بیان کنید، تاکید بیشتری می‌کنند و باعث می‌شوند که مخاطبان توجه بیشتری به محتوای استوری شما داشته باشند.

گیف های اینستاگرام
گیف تولدت مبارک در اینستاگرام

گیف‌های محتوایی

گیف‌های محتوایی نوشته و متن نیستند؛ اما محتوا را کامل‌تر می‌کنند. این گیف‌ها در درون خود محتوایی دارند و به‌راحتی آن را منتقل می‌کنند.

مثلاً فرض کنید که قرار است از یک آسمان ابری استوری بگذارید. بعد از اینکه عکس موردنظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید از یک گیف مرتبط که استیکر متحرکی از ابر یا باران یا رعدوبرق است استفاده کنید تا منظورتان را بهتر و کامل‌تر برسانید و هر چه بهتر حس یک روز ابری را منتقل کنید. مثلاً کلمه rain را سرچ کنید تا گیف‌های مناسب برایتان بالا بیاید. گیف‌های زیر می‌توانند نمونه‌های خوبی برای این استوری باشند:

گیف محتوایی
کلمه کلیدی rain را برای داشتن این گیف های اینستاگرام جستجو کنید

حالا به مثال دیگری که می‌زنم توجه کنید. مثلاً از لیوان چای یا کافه خود عکس گرفته‌اید و می‌خواهید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. برای اینکه نشان دهید چقدر چای داغ شما را سرحال می‌آورد و روزتان را بهتر می‌کند، می‌توانید به آن گیف‌هایی اضافه کرده تا این حس را کاملاً منتقل کنید. مثلاً می‌توانید مانند تصویر زیر کلمه cup را جستجو کنید، احتمالاً گیف‌هایی که نشان داده می‌شود، برای رساندن این منظور خیلی مناسب‌اند.

اسم گیف های اینستا
البته cup معنی دیگری هم دارد که «جام یا همان جایزه» است. به همین علت برخی از گیف های اینستاگرام با کلمه کلیدی cup، شامل موارد دیگری غیر از فنجان هم می‌شود.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی راهنمای مقدماتی بازاریابی در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب جامع و کامل بازاریابی حرفه‌ای در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی کسب و کار در اینستاگرام — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

پاسخ به سوالات متداول شما

در ادامه به چند سوال متداول شما در مورد گیف های اینستاگرام و اسامی آن‌ها صحبت می‌کنیم.

چرا گیف‌ها در گوشی من بالا نمی‌آیند؟

یکی از سوالات رایجی که کاربران همیشه می‌پرسند این است که چرا در بخش استوری گیف‌ها برایشان نمایش داده نمی‌شود و نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اگر شما هم چنین مشکلی دارید و گیف‌ها برایتان بارگذاری نمی‌شوند، باید از فیلترشکن استفاده کنید. در واقع منبع گیف های اینستاگرام سایت GIPHY است. متاسفانه این سایت در ایران قابل‌ دسترسی نیست و برای استفاده از گیف‌های اینستاگرام باید با کمک فیلترشکن، IP خود را تغییر دهید.

آیا می‌توان گیف اختصاصی ساخت؟

جواب این سوال مثبت است. ممکن است نتوانید گیف موردنظرتان را در بین گیف‌های اینستاگرام پیدا کنید، اما می‌توانید آن را بسازید. برای اینکه بتوانید گیف مخصوص خود را بسازید باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. وارد سایت GIPHY شوید و در آن ثبت‌نام کنید.
  2. علامت + در بالا سمت راست صفحه را لمس کنید.
  3. عکس یا فیلم موردنظر خود را انتخاب و آن را آپلود کنید.
  4. حالا می‌توانید با امکاناتی که در سایت GIPHY وجود دارد آن را به گیف موردنظرتان تبدیل کنید.

ساختن گیف‌های اختصاصی، کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن اشاره می‌کنیم.

کاربرد گیف ساختن برای استوری اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که گیف ساختن دارد، مربوط به پیج‌های کاری و برندها است. خیلی از برندها می‌توانند با استفاده از این قابلیت کسب‌وکار و برند خود را تبلیغ کنند تا بیشتر از قبل دیده شوند. 

اگر صاحب یک کسب‌وکار یا برند هستید، می‌توانید با استفاده از عکس، فیلم یا حتی کاریکاتورهای جذاب از محصولات‌تان، برای آنها گیف بسازید و در استوری‌های خود تبلیغ کنید. با استفاده از این روش احتمال اینکه اسم برند یا محصولاتتان در ذهن مخاطبان نقش ببندد بیشتر می‌شود.

همچنین مشتریان و مخاطبان پیچ کاری‌تان می‌توانند آن گیف‌ها را دانلود کنند تا زمانی که عکس محصولاتی که از شما خریده‌اند را استوری می‌کنند، از آن گیف‌های مخصوص برند خودتان استفاده کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • ویدئو آموزشی برندسازی شخصی در فضای دیجیتال — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی آشنایی با تبلیغات آنلاین و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

خب حالا که همه‌چیز را درباره گیف‌ها می‌دانید، در ادامه تعدادی از گیف‌های کاربردی و جذاب را به شما معرفی می‌کنیم.

گیف‌های محبوب اینستاگرام

حالا، وقت آن رسیده تا نام تعدادی از گیف‌های محبوب و پراستفاده اینستاگرام را به شما یاد دهیم. نام گیف‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را جستجو کنید تا هر وقت که نیاز داشتید، از آن‌ها استفاده کنید.

  • Boho
  • Anchetulil
  • Aesthetic
  • Vipapier
  • Mikyla
  • Lines
  • Chxrry
  • Muchable
  • Lidiaontheroad
  • White dreams
  • Lizaproach
  • Nhena
  • Rizzylydick
  • Natgracecreates
  • Olly kit
  • Washitape
  • Minimal
  • Polaroid
  • Bodiljane

کلام آخر

یکی از امکاناتی که اینستاگرام در اختیار ما قرار داده است، گیف‌ها هستند. گیف‌ها می‌توانند به زیباتر شدن استوری شما کمک کنند و آن را خاص‌تر از بقیه استوری‌ها جلوه دهند. البته گیف‌ها کاربردهای دیگری هم دارند؛ مثلاً رونق کسب‌وکار. پس نباید اهمیت و نقش آن‌ها را دست کم گرفت. 

اگر می‌خواهید هر چیزی که درباره گیف‌ها لازم است را یاد بگیرید، مقاله بالا را به‌دقت مطالعه کنید. در ضمن، در این مقاله اسم تعدادی از گیف‌های معروف و محبوب را نیز آموزش داده‌ایم که می‌تواند برای شما خیلی مفید و جالب باشد.

آیا تا به حال گیف اختصاصی برند خود را ساخته‌اید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 26 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.