یکی از موثرترین راه‌های بهتر دیده شدن در اینستاگرم، به‌کارگیری فونت فارسی برای اینستاگرام است. حتماً شما هم بارها با فونت های فارسی زیبا در اینستاگرام مواجه شده‌اید و حالا که اینجا هستید، می‌خواهید روش تغییر فونت فارسی اینستاگرام را آموزش ببینید. جای درستی آمده‌اید! ما در ادامۀ این مطلب از آکادمی کاپریلا، به شما کمک می‌کنیم تا فونت مورد علاقه فارسی‌تان را در استوری و بیو اینستاگرام به‌کار گیرید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تغییر فونت فارسی استوری اینستاگرام

شما برای تغییر فونت فارسی استوری اینستاگرام، دو راه بیشتر ندارید؛

  1. فونت تلفن همراه‌تان را به‌طور کلی عوض کنید؛ در این صورت فقط از یک فونت در تمامی نقاط تلفن همراه‌تان که بخشی از آن به اینستاگرام و فعالیت در آن مربوط می‌شود، می‌توانید استفاده کنید.
  2. تصاویر مربوط به استوری را در اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و ویدئو ادیت کنید و در همان‌جا فونت مورد علاقه‌تان را درج کنید.

موارد دیگری هم وجود دارد که فقط در صورت استفاده از فونت انگلیسی می‌توانید از آن استفاده کنید. مثل استفاده از سایت های فونت فانتزی برای اینستاگرام و اپلیکیشن‌های فونت‌ساز برای اینستاگرام.

اولین روش تغییر فونت فارسی استوری اینستاگرام: تغییر فونت تلفن همراه

من (نویسندۀ این مطلب) از همین روش برای تغییر فونت فارسی در اینستاگرام استفاده می‌کنم. لازم است بدانید که فونت فارسی بیو اینستاگرام شما با این کار هیچ تغییری نمی‌کند. شما فقط می‌توانید از تلفن همراه خودتان، هر نوشتۀ فارسی را با فونت انتخابی‌تان ببینید.

صدالبته که با این روش می‌توانید استوری‌هایی با فونت دلخواه خود بگذارید؛ اما اگر از استیکر Question Box یا همان سوال و جواب در استوری استفاده کنید، کاربران شما محتوای آن را با فونت تلفن همراه خودشان می‌بینند.

نحوۀ تغییر فونت تلفن همراه:

نکته‌ای که قبل از شروع این بخش باید بدانید این است که روش تغییر فونتی که به شما یاد می‌دهم، فقط برای گوشی‌های اندروید، مخصوصاً شیائومی و هوآوی جوابگو است.

  • ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه‌تان شوید و گزینۀ Region را پیدا کنید. Region به فارسی به معنی منطقه است. اگر منوی گوشی شما فارسی است، می‌توانید به این نام و مترادف‌های آن دنبالش بگردید.
  • سپس در این بخش، Region خود را از ایران به کشوری مثل هند تغییر دهید.
  • حالا وارد Themes شوید و به دنبال بخش فونت‌ها بگردید.
  • در بخش فونت، احتمالاً فونت مورد نظرتان را با اسم دیگری پیدا کنید. مثلاً من (نویسنده مطلب) به دنبال فونت وزیر بودم اما با این اسم در بخش فونت‌ها ارائه نشده بود.
  • فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید. حالا کل گوشی‌تان با همان فونت ظاهر می‌شود.

با این روش اگر استوری بگذارید و در آن متنی بنویسید یا پست کسی را در استوری خود منتشر کنید، کاربران‌تان کپشن آن را با فونت شما می‌بینند. درست مثل تصویر زیر:

نمونه‌ای از فونت فارسی اینستاگرام برای اندروید

دومین روش تغییر فونت فارسی استوری اینستاگرام: ویرایش تصاویر

از دو طریق می‌توانید این کار را انجام دهید. روش اول این است که برنامه فونت فارسی برای اینستاگرام را که همان اپلیکیشن ویرایش تصویر است دانلود کنید و همزمان فونت مورد علاقه‌تان را هم جداگانه دانلود کنید و باقی مراحل که کمی جلوتر می‌گوییم.

راه بعدی‌اش هم این است که برنامه‌های اضافه کردن متن را دانلود کنید و در آن با فونت دلخواه‌تان استوری بسازید. هر دو راه را به شما یاد می‌دهیم.

روش انجام اولین راه تغییر فونت فارسی اینستاگرام:

از چه برنامه‌ای برای ویرایش تصویر استفاده می‌کنید؟ فرقی نمی‌کند که برنامه Canva باشد، Spark Post باشد یا غیره. هر تصویری که می‌خواهید در استوری اینستاگرام منتشر کنید را در آن باز کنید و فونت مورد علاقه‌تان را از طریق Import Font در این برنامه درج کنید. در نهایت آن را انتخاب کنید و برروی تصویرتان هرچه که می‌خواهید را بنویسید.

نکتۀ مهم در این روش این است که خاطرتان باشد حتماً اندازه تصویر را به اندازۀ استاندارد استوری اینستاگرام دربیاورید و بعد آن را در اینستاگرام منتشر کنید.

روش انجام دومین راه تغییر فونت فارسی اینستاگرام:

برنامۀ فارسی و ایرانی متن نگار را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. تصویر مورد نظرتان را در آن باز کنید و در بخش فونت، هر فونتی که دوست دارید را انتخاب کنید و با آن مطالب مورد نظرتان را بنویسید. در نهایت اندازۀ استاندارد استوری اینستاگرام را  در نظر بگیرید و آن را برای انتشار در استوری ذخیره کنید.

یک اپلیکیشن فونت فارسی اینستاگرام

شما می‌توانید از طریق این اپلیکیشن انواع فونت زیبانویس فارسی برای اینستاگرام را پیدا کنید و از آن در پست‌ها و استوری‌های پیج‌تان کمک بگیرید و حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

تغییر فونت فارسی برای بیو اینستاگرام

بارها شاهد بوده‌ام و گمان می‌کنم که شما هم بارها دیده‌اید که برخی فونت‌های زیبایی در بیو اینستاگرام‌شان دارند. در این بخش می‌خواهم به شما کمک کنم تا شما هم فونت زیبایی برای بیو اینستاگرام خود پیدا کنید.

پیشنهادی که برای تغییر فونت فارسی برای بیو اینستاگرام به صورت عموماً می‌شود، این است که اپلیکیشن‌های فونت‌ساز را دانلود کنید و در آن متن دلخواه‌تان را بگذارید و در نهایت فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید و متن نهایی را در بخش بیو اینستاگرام خود کپی کنید. فقط یادتان باشد که بیو اینستاگرام محدودیت 150 کاراکتری دارد.

این پیشنهادی بود که در بیشتر منابع خواندم. اما پیشنهاد من این است که اصلاً چنین برنامه‌هایی را دانلود نکنید. آن هم به علت امنیت خودتان در فضای دیجیتال! در نهایت تصمیم با خودتان است.

برخی از سایت‌ها هستند که همین امکانات را به شما می‌دهند، اما من (نویسنده) سایت مطمئن فارسی‌ای پیدا نکردم و در اینجا هم قرار نمی‌دهم. برای فونت‌های انگلیسی هم سایت igfonts.io است که تنوع زیادی از فونت مناسب برای بیو اینستاگرام شما دارد.

نام برخی سایت‌ها و اپلیکیشن های فونت فارسی و انگلیسی اینستاگرام

در این بخش نام برخی از اپلیکیشن‌های فونت ساز اینستاگرام را به شما می‌گوییم:

Coolfont هم سایت است و هم در جستجویم در بین اپلیکیشن‌ها، به اپلیکیشن هم‌نامی برخوردم. از اینکه هردوی آن‌ها متعلق به یک مالک باشند مطمئن نیستم اما این را می‌دانم که هردو فونت های زیبا برای اینستاگرام تولید می‌کنند. کاری که شما باید انجام بدهید فقط کپی و پیست کردن است!

  • Stylish Text APP

اپلیکیشن Stylish text، حدود 150 فونت زیبا برای اینستاگرام دارد. شما می‌توانید با نصب این اپلیکیشن هرچه که دوست داشتید تولید کنید.

برنامه تغییر فونت فارسی برای اینستاگرام ios

برنامه‌های زیر مخصوص گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS هستند.

  • اپلیکیشن Fonts for Instagram: این اپلیکیشن چندین فونت جذاب برای اینستاگرام دارد و هم برای اندروید و هم برای iOS جوابگو است.
  • اپلیکیشن Ana Muhtarif Al Khat: فونت فارسی نستعلیق برای اینستاگرام می‌خواهید؟ این اپلیکیشن عربی به شما کمک می‌کند تا نوشته‌هایتان را نستعلیق کنید.

نحوه تغییر فونت فارسی در بیو و کپشن

راستش را بخواهید هیچ اپلیکیشن و سایتی امکان تغییر فونت فارسی در بیو و کپشن را برای شما ایجاد نخواهد کرد. مگر اینکه به زبان عربی «بسم‌االله» را در بیوی خود بنویسید که اینجا هم اپلیکیشنی که کمی بالاتر نام بردیم به کمک شما می‌آید.

شما می‌توانید برای تغییر فونت در بیو اینستاگرام، فقط از کلمات انگلیسی و سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که بالاتر نام بردیم استفاده کنید.

راستی اگر به دنبال درج لینک در بیو اینستا هستید اما با محدودیت مواجه شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از بهلینک استفاده کنید. بهلینک ابزار رایگانی است که به شما کمک می‌کند تا چندین لینک را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.

اگر روش دیگری برای تغییر فونت فارسی در اینستاگرام بلد هستید، در بخش نظرات برای خوانندگان دیگر بنویسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 14 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.