روزنامه خبر ورزشی که یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های فعال در زمینه اطلاع رسانی اخبار ورزشی می‌باشد با هدف پاسخ دادن به نیاز مخاطبین و در سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی اقدام به تأسیس وب‌سایت خبر ورزشی نمود. این خبرگزاری ورزشی به دلیل داشتن مخاطبین بسیار تلاش کرده است که در زمینه‌های متنوع ورزشی نسبت به انتشار اخبار اقدام نماید. از آنجایی که همیشه ورزش فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در ایران و در جهان شناخته می‌شود این وب‌سایت بخشی را راه اندازی کرده است که به صورت اختصاصی به اخبار مرتبط با این ورزش می‌پردازد و تازه‌ترین خبرها را از لیگ‌های داخلی و خارجی منتشر می‌کند. البته این موضوع به این معنی نیست که دیگر ورزش‌ها موضوع این وب‌سایت نیستند، زیرا می‌توانید با مراجعه به گزینه منهای فوتبال در منوی سایت به صورت اختصاصی اخبار مرتبط با دیگر ورزش‌ها را مطالعه کنید.

در این مقاله قصد داریم با بررسی میزان ترافیک ورودی وبسایت خبرورزشی از راه‌های مختلف جذب کاربر،‌ میزان ترافیک روزانه، ماهانه و سالانه، میانگین صفحات مشاهده شده توسط هر کاربر و دیگر آمار و ارقام به این سؤال پاسخ دهیم که آیا وبسایت خبرورزشی می‌تواند گزینه خوبی برای انتشار رپورتاژهای تبلیغاتی باشد یا خیر. در صورتی که شما هم تمایل به دریافت پاسخ این سؤال و انتشار رپورتاژ در سایت خبرورزشی دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شروع فعالیت دامنه سایت خبر ورزشی

در تصویر زیر می‌توانید نمودار فعالیت این دامنه را در سایت (+) web.archive.org مشاهده کنید. با توجه به تصویر زیر، شروع فعالیت این دامنه به سال 2005 میلادی بر می‌گردد. براین اساس می‌توان گفت دامنه این وبسایت دارای قدمت زیادی می‌باشد اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید فعالیت جدی و رسمی این وبسایت از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده است و تا قبل از این تاریخ تغییرات زیادی را در نمودار فعالیت موجود در تصویر زیر شاهد نیستیم.

وب آرشیو

نمودار فعالیت دامنه سایت خبرورزشی

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت خبرورزشی

دسترسی به آمار بازدید دقیق یک وبسایت تقریباً کاری غیرممکن است و این اطلاعات فقط در اختیار مدیر همان سایت است. اما ابزارهایی در سطح وب وجود دارند که میزان بازدید و یا دیگر پارامترهای سایت را به صورت تخمینی محاسبه می‌کنند. وب‌سایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای تخمین آمار ورودی وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان تخمین خوبی از ترافیک و بازدید و دیگر پارامترهای سایت را مشاهده نمود.

در جدول زیر، اطلاعات بدست آمده از سیمیلاروب (+) را در مورد سایت خبر ورزشی مشاهده می کنید:

تعداد بازدید (Visits) سالانه تقریبا 78 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه تقریبا 6.5 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه تقریبا 216 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه تقریبا 16 میلیون بازدید صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه تقریبا 550 هزار بازدید صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت تقریبا 02:00 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید تقریبا 2.5 صفحه

تعداد Visits نمایش‌دهنده تعداد کاربری است که در بازه مشخص‌شده از این سایت بازدید می‌کنند. پارامتر Pageview مشخص می‌کند که هرکدام از این کاربران، به‌طور میانگین، چند صفحه از سایت را بررسی کردند. از ضرب این 2 پارامتر تعداد صفحات بازدید شده سایت توسط کاربران، به‌دست می‌آید. این عدد نشان‌دهنده میزان بازدید از بنرهای تبلیغاتی شماست با فرض اینکه بنر شما در تمام صفحات این سایت درج‌شده باشد. با توجه به آمار سایت خبرورزشی به نظر می‌رسد این سایت محلی مناسب برای انتشار تبلیغات برای بیشتر کسب‌وکارها باشد.

میانگین زمان حضور کاربر در سایت هم دیگر پارامتر مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. برای مثال اگر برای سایتی این پارامتر کمتر از 20 ثانیه باشد، با احتمال زیادی می‌توان حدس زد که ورودی‌های این سایت ناخواسته وارد این سایت شدند (از طریق ربات، پاپ آپ و…) و بعد از ورود، بدون در نظر گرفتن مطالب سایت، از این سایت خارج شدند.

با توجه به تعداد بازدیدهای ماهانه سایت خبر ورزشی که تقریبا 6.5 میلیون است و میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید که برابر است با عدد تقریبی ۲.۵ صفحه میتوان نتیجه گرفت این وبسایت به صورت ماهانه میزبان 16 میلیون بازدید است. میزان بازدید ماهانه از این جهت میتواند دارای اهمیت باشد که هرچقدر تعداد صفحات دیده شده توسط کاربران بیشتر باشد سایت مورد نظر این پتانسیل را دارد که رپورتاژهای تبلیغاتی را به تعداد مخاطب بیشتری نمایش دهد و در نتیجه بازدهی بیشتری را برای سایت تبلیغ کننده به وجود آورد. با توجه به نکته‌ای که گفته شد، انتشار رپورتاژ در سایت خبرورزشی و یا انجام تبلیغات در این سایت، می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما، به مخاطبین این سایت باشد.

تفکیک ورودی‌های سایت خبرورزشی و ترافیک گوگل

با بررسی اطلاعات ارائه‌شده از سایت سیمیلاروب در مورد تفکیک ورودی‌های سایت خبرورزشی، نمودارهای زیر به‌دست آمدند. براساس این نمودارها میتوانید مشاهده کنید که وبسایت خبرورزشی با کسب 67.4 درصد ترافیک ورودی از طریق مراجعه مستقیم کاربران که معادل است با 4,400,500 بازدید توانسته است تا حد زیادی نام خود را در ذهن مخاطب ثبت کند. از سوی دیگر میزان ترافیک ورودی وبسایت خبرورزشی از گوگل نیز قابل توجه میباشد. وبسایت خبر ورزشی به صورت ماهانه 27.7 درصد ترافیک خود را که برابر است با 1,810,250 بازدید از طریق گوگل کسب میکند.

تفکیک ورودی‌های سایت خبرورزشی

در جدول زیر، تخمینی از میزان ترافیک ورودی به سایت خبرورزشی را از موتور جستجوی گوگل، مشاهده می کنید.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد ورودی ماهانه از گوگل 1,810,250 ورودی
تعداد ورودی روزانه از گوگل 60,000 ورودی

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت خبرورزشی

همان‌طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است سایت خبر ورزشی برای اینکه بتواند بیشترین میزان بازدهی را برای سایت‌های درخواست دهنده درج تبلیغات بنری ارائه دهد بنرهای تبلیغاتی را در هدر سایت قرار داده است. همان‌طور که میدانید هدر وبسایت یکی از بخش‌هایی است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و به همین دلیل می‌تواند بیشترین اثرگذاری را به همراه داشته باشد.تبلیغات بنری سایت

تبلیغات در سایت خبرورزشی

تخمین کلیک دریافتی از سایت خبرورزشی

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که در نهایت با درج بنرهای تبلیغاتی در سایت خبرورزشی، چه تعداد کلیک از این سایت دریافت خواهید کرد. این مورد به پارامترهای زیادی بستگی دارد. برای درک این مفهوم ابتدا به تعریف واژه CTR می‌پردازیم. CTR در واقع مخفف کلمات Click Through Rate است و در زبان فارسی با عنوان نرخ کلیک شناخته میشود. این معیار در حالت کلی به این معنی است که چند درصد کاربران در زمان مشاهده بنرهای تبلیغاتی روی آنها کلیک میکنند. هرچه میزان CTR بیشتر باشد به این معنی است که تبلیغات انجام شده با موفقیت بیشتری همراه بوده است.

سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که چه عواملی میتوانند در افزایش یا کاهش میزان CTR موثر باشند؟ برای پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که عوامل بسیاری از موقعیت قرار گرفتن بنر در سایت میزبان تا رنگبندی بنر، جملات نوشته شده برای دکمه دعوت به اقدام(CTA) و… میتواند در میزان CTR نقش داشته باشد.

نکته: در صورتی که آشنایی کافی با دکمه دعوت به اقدام ندارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آموزشی زیر مراجعه کنید:

اگر تصور کنیم که بنر تبلیغاتی شما دارای نرخ کلیک 0/25 درصد باشد، با درج این بنر در سایت خبرورزشی می‌توانید انتظار داشته باشید که بنر شما در یک ماه تقریباً 40,000 کلیک را دریافت کند. اگر بتوانید CTR بنر خود را به 0/5 درصد افزایش بدید، تقریباً در یک ماه 80,000 کلیک دریافت خواهید کرد.

در جدول زیر میزان کلیک احتمالی را با توجه به CTR مشاهده می‌کنید:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی ماهانه
0/25 درصد تقریبا 40,000 کلیک
0/5 درصد تقریبا 80,000 کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور مانند سایت خبرورزشی و بسیار موارد دیگر معرفی و تبلیغ و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

بک لینک‌های سایت خبرورزشی

در تصویر زیر که از سایت Moz گرفته‌شده است، مشاهده می‌کنید که سایت خبرورزشی توانسته است با ارائه محتواهای مورد نیاز مخاطب اعتماد دیگر وبسایت ها را نیز جلب کند و به همین دلیل وبسایت های متعددی به این وبسایت بک لینک داده اند که از شناخته شده ترین آنها میتوان به وبسایت ویکی پدیا، BBC و… اشاره کرد. برای گرفتن بک لینک از روش‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد. یکی از روش‌ها برای گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر، استفاده از رپورتاژ است. شما هم می‌توانید با درج رپورتاژ در سایت خبرورزشی از این سایت بک لینک بگیرید و اعتبار دامنه خود را نزد موتورهای جستجو افزایش دهید.
بک لینک سایت

بک لینک‌های سایت خبرورزشی

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت خبرورزشی

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. برای درک تاثیر قدرت دامنه، 2 سایت را در نظر بگیرید. زمانی که سایت اول با DA بالا به سایت دوم بک لینک می دهد، اعتبار و قدرت دامنه سایت دوم هم بالا می رود و این تاثیر مستقیم روی بهبود سئوی سایت دارد. بهبود سئو باعث نمایش بیشتر در موتورهای جستجو و در نهایت افزایش ورودی می شود.

در تصویر زیر (برگرفته از سایت Moz) مشاهده می‌کنید که وبسایت خبررزشی توانسته است با رعایت فاکتورهای اثرگذار در افزایش قدرت دامنه میزان قدرت دامنه خود را تا عدد ۳۱ افزایش دهد؛ همچنین این سایت در زمان نگارش این مقاله بیش از ۱,600 بک لینک از سایت های دیگر دریافت کرده است. به همین دلیل انتشار رپورتاژ در سایت خبرورزشی می‌تواند تاثیر مثبتی روی سئوی سایت شما داشته باشد.

قدرت دامنه

قدرت دامنه سایت خبرورزشی

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی در سایت خبرورزشی

اگر بگوییم کسب رتبه های برتر گوگل در نتایج جستجو بدون دریافت بک لینک تقریبا امری غیرممکن است بیهوده نگفته ایم؛‌ این موضوع زمانی که قصد رقابت با سایت های بزرگ را داشته باشیم پررنگ‌تر نیز میشود. اگر سایت شما از نظر محتوایی به قدر کافی غنی است، حالا زمان آن فرارسیده که وبسایت های دیگر وبسایت شما را بشناسند و شروع به دریافت بک لینک از سایت های دیگر نمایید. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که چگونه بدون خطر و نگرانی نسبت به دریافت بک لینک اقدام کنیم؟

همان‌طور که احتمالاً میدانید روش‌های متنوعی برای خرید بک لینک وجود دارد از بک لینک‌هایی که به روش PBN‌ و PDN‌ ساخته و فروخته می‌شوند تا بک لینک‌های چند گره‌ای و… تمام این کارها به این دلیل انجام می‌شود که احتمال جریمه شدن سایت توسط گوگل را تا حد قابل توجه ای کاهش دهیم و به سرعت نیز در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم. اما این روش‌ها همان‌قدر که می‌تواند به سرعت سایت شما را در رقابت با رقبایتان پیش ببرند در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند می‌توانند باعث جریمه شدن سایت بشوند.

در این شرایط یکی از کم خطرترین روش ها برای دریافت بک لینک این است که با پرداخت هزینه اندکی مقالاتی را در سایت های پرمخاطب منتشر کنید و از سایت های بزرگتر بک لینک دریافت کنید. در این روش که به رپورتاژ آگهی معروف است احتمال جریمه شدن وبسایت تا حد زیادی کاهش پیدا میکند و میتوانید با یک استراتژی صحیح و به مرور نسبت به انتشار رپورتاژ در سایت های مختلف اقدام کنید.

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در سایت خبرورزشی

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید مربوط به یکی از رپورتاژهایی است که در سایت خبرورزشی منتشر شده. همان‌طور که میدانید رپورتاژها با هدف کسب بک لینک از سایت‌های پرمخاطب در این سایت‌ها درج می‌شوند. نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که مزیت رپورتاژها نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی این است که مقاله رپورتاژ شما تا زمانی که سایت مورد نظر به فعالیت خود ادامه دهد در آن سایت باقی می‌ماند و می‌تواند کاربران را به سمت وبسایت شما هدایت کند. وبسایت خبرورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست و رپورتاژهای درج شده در وبسایت خبرورزشی تا زمانی که این وبسایت به فعالیت خود ادامه می‌دهد در این سایت باقی می‌ماند.
رپورتاژ

نمونه رپورتاژ منتشر شده در سایت خبرورزشی

قیمت و خرید رپورتاژ در سایت خبرورزشی و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله، اعتبار و ارزش بالای سایت خبرورزشی را برای درج رپورتاژ و یا درج تبلیغات در این سایت، نشان دادند. برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آن می توانید از نشریلا استفاده کنید. نشریلا پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است. در نشریلا، تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در سایت خبرورزشی و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی – کلیک کنید

شاید به بررسی سایت‌های زیر هم علاقه‌مند باشید:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

محسن تاجیک هستم، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراح وبسایت با سیستم های مدیریت محتوا و علاقه مند به دنیای برنامه نویسی. زمینه کاری من به صورت تخصصی سئو است و البته در زمینه های دیگر دیجیتال مارکتینگ مانند ایمیل مارکتینگ، تولید محتوا و… نیز فعالیت میکنم. از گذشته تا به امروز کارهای مختلفی انجام داده ام که از مهمترین آنها میتوان به فریلنسر طراحی سایت و سئو اشاره کرد و در حال حاضر به صورت تمام وقت با تیم کاپریلا همکاری میکنم.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.