پایگاه خبری تحلیلی «وقت صبح» از سال ۱۳۹۹ با هدف افزایش آگاهی مخاطبین از رویدادهای ایران و جهان به ویژه در مورد مسائل اقتصادی شروع به کار کرد. به گفته مدیران این پایگاه خبری تحلیل جامع و البته سرراست رویدادها به گونه‌ای که تمام گروه‌ها بتوانند از آن بهره ببرند، می‌تواند جامعه را در برابر آسیب‌های ناشی از اطلاع رسانی نادرست و تحلیل جانبدارانه مصون بدارد. وبسایت خبرگزاری وقت صبح توسط جمعی از روزنامه‌نگاران مستقل که سابقه فعالیت در رسانه‌های مکتوب و آنلاین کشور را دارند و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. در ادامه این مقاله با بررسی میزان بازدید ماهانه، ترافیک جذب شده از مسیرهای مختلف و… قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا وبسایت خبرگزاری وقت صبح محل مناسبی برای انجام تبلیغات در قالب های مختلف از جمله رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی است یا خیر. برای دریافت پاسخ این سوال، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شروع فعالیت دامنه سایت وقت صبح vaghtesobh.com

در تصویر زیر می‌توانید نمودار فعالیت این دامنه را در سایت(+) web.archive.org مشاهده کنید. با توجه به تصویر زیر، شروع فعالیت این دامنه به سال 20۲0 میلادی و ۱۳۹۹ شمسی بر می‌گردد. اگرچه مدت زمان فعالیت وبسایت وقت صبح در زمان نگارش این مقاله حدود ۳ سال است، اما توانسته است با جذب میزان قابل توجه ای از کاربران ترافیک زیادی را وارد وبسایت خود کند.تصویر وب آرشیو سایت وقت صبح

نمودار فعالیت دامنه سایت وقت صبح

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت وقت صبح

دسترسی به آمار بازدید دقیق یک وبسایت تقریباً کاری غیرممکن است و این اطلاعات فقط در اختیار مدیر همان سایت است. اما ابزارهایی در سطح وب وجود دارند که میزان بازدید و یا دیگر پارامترهای سایت را به صورت تخمینی محاسبه می‌کنند. وب‌سایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای تخمین آمار ورودی وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان تخمین خوبی از ترافیک و بازدید و دیگر پارامترهای سایت را مشاهده نمود.

در جدول زیر، اطلاعات بدست آمده از سیمیلاروب (+) را در مورد سایت وقت صبح مشاهده می کنید:

تعداد بازدید (Visits) سالانه تقریبا 115 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه تقریبا 9.6 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه تقریبا 640 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه تقریبا 19 میلیون بازدید صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه تقریبا 432 هزار بازدید صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت تقریبا 1:30 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید تقریبا 2 صفحه

تعداد Visits نمایش‌دهنده تعداد کاربری است که در بازه مشخص‌شده از این سایت بازدید می‌کنند. پارامتر Pageview مشخص می‌کند که هرکدام از این کاربران، به‌طور میانگین، چند صفحه از سایت را بررسی کردند. از ضرب این 2 پارامتر تعداد صفحات بازدید شده سایت توسط کاربران، به‌دست می‌آید. این عدد نشان‌دهنده میزان بازدید از بنرهای تبلیغاتی شماست با فرض اینکه بنر شما در تمام صفحات این سایت درج‌شده باشد. با توجه به آمار سایت وقت صبح به نظر می‌رسد این سایت محلی مناسب برای انتشار تبلیغات برای بیشتر کسب‌وکارها باشد.

میانگین زمان حضور کاربر در سایت هم دیگر پارامتر مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. برای مثال اگر برای سایتی این پارامتر کمتر از 20 ثانیه باشد، با احتمال زیادی می‌توان حدس زد که ورودی‌های این سایت ناخواسته وارد این سایت شدند (از طریق ربات، پاپ آپ و…) و بعد از ورود، بدون در نظر گرفتن مطالب سایت، از این سایت خارج شدند. با نگاهی به جدول بالا مشاهده می‌کنید که میانگین زمان حضور هر کاربر در سایت وقت صبح حدود یک دقیقه و سی ثانیه است. همچنین هر کاربر در هر بازدید خود حدود دو صفحه از سایت وقت صبح را مشاهده می‌کند. این موارد به این معنی است که کاربران بعد از ورود به وبسایت وقت صبح، جذب مطالب آن می‌شوند و مقاله‌های موردنظر خود را به میزان کافی مطالعه می‌کنند. رپورتاژ در سایت وقت صبح و یا انجام تبلیغات در این سایت، می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما، به مخاطبین این سایت باشد.

تفکیک ورودی‌های سایت وقت صبح و ترافیک گوگل

با بررسی اطلاعات ارائه‌شده از سایت سیمیلاروب در مورد تفکیک ورودی‌های سایت وقت صبح، نمودارهای زیر به‌دست آمدند. با توجه به این نمودارها، مشاهده می‌کنید که نیمی از ترافیک سایت وقت صبح (معادل ۴.۵ میلیون بازدید ماهانه) به صورت ارگانیک و از طریق جستجوی گوگل وارد آن شده‌اند. به عبارتی، این ترافیک ورودی از طریق جستجوی کلمات کلیدی مختلف توسط کاربران در موتور جستجوی گوگل ایجاد شده است و به آن Organic Search Traffic گفته می‌شود.

بالا بودن درصد این ترافیک ورودی در سایت وقت صبح نشان می‌دهد که این سایت اعتبار بسیار بالایی نزد گوگل دارد و این اعتبار را از راه‌های مختلفی مثل تولید محتوای غنی و باکیفیت، بهینه‌سازی و سئوی وبسایت و بسیار روش‌های دیگر، به‌دست آورده است. نکته دیگری که بعد از ترافیک ارگانیک مورد توجه قرار میگیرد میزان ترافیک ارجاعی این وبسایت است؛ همانطور که مشاهده میکنید حدود ۴۲ درصد ترافیک این وبسایت به صورت ارجاعی به این وبسایت وارد شده‌اند. همچنین این وبسایت با برندسازی که انجام داده است حدود ۸ درصد ترافیک را به صورت مراجعه مستقیم کاربران به دست آورده است.

تفکیک ورودی‌های سایت وقت صبح

در جدول زیر، تخمینی از میزان ترافیک ورودی به سایت وقت صبح را از موتور جستجوی گوگل، مشاهده می کنید.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد ورودی ماهانه از ترافیک ارجاعی 4,۸۰۰,۰00 ورودی
تعداد ورودی روزانه از ترافیک ارجاعی 160,000 ورودی

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت وقت صبح

یکی از پربازده ترین روش های تبلیغاتی در وبسایت های اینترنتی درج بنرهای تبلیغاتی است در سایت‌های پربازدید و بزرگ است. زیرا این وبسایت ها میتوانند با هدایت کاربران بسیاری که دارند به سمت وبسایت های مقصد باعث افزایش ترافیک ورودی این وبسایت ها شوند. وبسایت وقت صبح نیز یکی از این وبسایت های بزرگ و پربازدید است که درج بنرهای تبلیغاتی در آن میتواند باعث بهبود سئوی سایت، بیشتر دیده شدن و افزایش مشتری یا فروش خدمات و محصولات شما شود. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که چند بنر تبلیغاتی در انتهای مطلب منتشر شده در وبسایت وقت صبح قرار گرفت است.

تبلیغات-بنری-و-کلیکی-در-سایت-وقت-صبح

تبلیغات در سایت وقت صبح

تخمین کلیک دریافتی از سایت وقت صبح

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که در نهایت با درج بنرهای تبلیغاتی در این سایت، چه تعداد کلیک از این سایت دریافت خواهید کرد. این مورد به پارامترهای زیادی بستگی دارد. برای درک این مفهوم ابتدا به تعریف واژه CTR می‌پردازیم. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می‌بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری به‌دست می‌آید. بنابراین هر چه میزان CTR بیشتر باشد شما کلیک بیشتری دریافت می‌کنید.

حالا سؤال اصلی این است که CTR به چه عواملی بستگی دارد و چگونه می‌توان CTR بنرهای تبلیغاتی را افزایش داد؟ این یک مبحث مهم در دیجیتال مارکتینگ است و پارامترهای زیادی در تعیین CTR دخیل هستند. از جایگاهی که بنر را درج کردید تا رنگی که برای بنر در نظر گرفته‌اید و حتی دکمه ای که برای دعوت به اقدام (CTA) انتخاب کردید. برای مثال جایگاه بالای سایت در بیشتر سایت‌ها از جایگاه‌های انتهای سایت، CTR بالاتری دارد و یا اینکه استفاده از رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…) در بنر تبلیغاتی، می‌تواند باعث افزایش CTR شود.

نکته: در صورتی که آشنایی کافی با دکمه دعوت به اقدام (CTA) ندارید پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آموزشی زیر مراجعه کنید:

اگر تصور کنیم که بنر تبلیغاتی شما دارای نرخ کلیک 0/25 درصد باشد، با درج این بنر در سایت وقت صبح می‌توانید انتظار داشته باشید که بنر شما در یک ماه تقریباً 47,500 کلیک را دریافت کند. اگر بتوانید CTR بنر خود را به 0/5 درصد افزایش بدید، تقریباً در یک ماه 95,000 کلیک دریافت خواهید کرد.

در جدول زیر میزان کلیک احتمالی را با توجه به CTR مشاهده می‌کنید:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی ماهانه
0/25 درصد تقریبا 47,500 کلیک
0/5 درصد تقریبا 95,000 کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور مانند سایت وقت صبح و بسیار موارد دیگر معرفی و تبلیغ و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

بک لینک‌های سایت وقت صبح

در تصویر زیر که از سایت Moz گرفته‌شده است، مشاهده می‌کنید که سایت وقت صبح توانسته است از وبسایت بزرگ و معتبر داخلی و خارجی بک لینک دریافت کند. این بک لینک ها در کنار محتواهای ارزشمندی که در سایت وقت صبح منتشر شده است باعث افزایش قدرت وبسایت وقت صبح شده است. همانطور که میدانید برای گرفتن بک لینک از روش‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد که یکی از این روش‌ها برای گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر، استفاده از رپورتاژ است. شما هم می‌توانید با درج رپورتاژ در سایت وقت صبح از این سایت بک لینک بگیرید و اعتبار دامنه خود را نزد موتورهای جستجو افزایش دهید.

بک لینک های سایت وقت صبح

بک لینک‌های سایت وقت صبح

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت وقت صبح

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. برای درک تاثیر قدرت دامنه، 2 سایت را در نظر بگیرید. زمانی که سایت اول با DA بالا به سایت دوم بک لینک می دهد، اعتبار و قدرت دامنه سایت دوم هم بالا می رود و این تاثیر مستقیم روی بهبود سئوی سایت دارد. بهبود سئو باعث نمایش بیشتر در موتورهای جستجو و در نهایت افزایش ورودی می شود.

در تصویر زیر (برگرفته از سایت Moz) مشاهده می‌کنید که قدرت دامنه‌ی سایت وقت صبح برابر 20 است و حدود 345 دامنه‌ی مختلف به آن لینک داده‌اند. به طور کلی اگر قدرت دامنه سایتی بیشتر یا مساوی 20 باشد، این سایت اعتبار مناسبی برای گرفتن بک لینک و انتشار تبلیغات دارد. اما برای سایت کسب و کارهایی که به تازگی شروع به کار کرده‌اند و تا به حال تبلیغات آنلاین زیادی برای آن انجام نداده‌اند، توصیه می‌شود از سایت‌هایی بک لینک بخرند که قدرت دامنه‌ی خیلی بالایی نداشته باشند. به این ترتیب گوگل متوجه بک لینک خریدن شما نمی‌شود و احتمال جریمه شدن سایتتان خیلی پایین می‌آید. از این رو، رپورتاژ در سایت وقت صبح می‌تواند تاثیر مثبتی روی سئوی سایت شما داشته باشد.

قدرت دامنه سایت وقت صبح

قدرت دامنه سایت وقت صبح

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی در سایت وقت صبح

اگر با مباحث اولیه سئو و بهینه سازی سایت آشنایی داشته باشید میدانید که خرید بک لینک باکیفیت از سایت‌های پربازدید و بزرگ میتواند به صورت مستقیم بر قدرت سایت شما نیز تاثیر بگذارد و باعث بهبود وضعیت سئو وبسایت شما شود. با توجه به این موضوع دریافت بک لینک از سایت وقت صبح میتواند در مدت کوتاهی باعث بهبود وضعیت سئو وبسایت شما شود.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، انتشار رپورتاژ در سایت وقت صبح یکی از بهترین راه‌های خرید بک لینک از این سایت است؛ چراکه هزینه آن نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی مقرون به صرفه‌تر است. یکی از مهمترین مزایای رپورتاژها این است که بعد از انتشار رپورتاژ، آگهی تبلیغاتی شما به صورت دائمی در وبسایت وقت صبح باقی می‌ماند و میتواند به صورت مداوم کاربران را به سمت وبسایت شما هدایت کند. بنابراین، خرید و انتشار رپورتاژ در سایت وقت صبح را میتوان به عنوان یک راه پربازده برای تبلیغات آنلاین کسب و کار شما در نظر گرفت.

قیمت و خرید رپورتاژ در سایت وقت صبح و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله، اعتبار و ارزش بالای سایت وقت صبح را برای درج رپورتاژ و یا درج تبلیغات در این سایت، نشان دادند. برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آن می توانید از نشریلا استفاده کنید. نشریلا پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است. در نشریلا، تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در سایت وقت صبح و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی – کلیک کنید

شاید به بررسی سایت‌های زیر هم علاقه‌مند باشید:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
علاقمند به نویسندگی، ویراستاری و تولید محتوای وب و شبکه‌های اجتماعی
علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو
دارای رزومه‌ای با سابقه تخصصی تولید محتوای متنی (مانند مقاله وبلاگ، نقد و بررسی، معرفی محصول، رپورتاژ، پست اینستاگرام و…) در زمینه‌های مختلف IT، مدیریت کسب و کار، پزشکی، تکنولوژی، مارکتینگ و…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها