سایت فرارو نیوز یک پایگاه خبری-تحلیلی است که توسط جمعی از روزنامه نگاران ایرانی تاسیس شده است. این سایت خبری با حفظ نگاه ویژه‌ای که به مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد، همه روزه اخبار و مقالات مختلف زیادی پیرامون این مسائل منتشر می‌کند. سایت فرارو همچنین اهمیت زیادی به نظرات کاربران می‌دهد و به همین خاطر نیز کاربران زیادی نظرات خود را در انتهای مقالات منتشرشده در این سایت قرار می‌دهند و در بررسی و تحلیل اخبار مشارکت می‌کنند.

پایگاه خبری «فرارو» علاوه بر امکانی که برای تبلیغات و انتشار رپورتاژ برای کسب و کارهای مختلف در نظر گرفته است، دو بخش مجزای دیگر را هم برای سایر مخاطبان خود در سایت در نظر گرفته است. کاربران فرارو در این دو بخش می‌توانند مطالب دلخواه خود را در این سایت منتشر و در دید عموم قرار دهند. این بخش‌ها به شرح زیرند:

  • بخش اول: شامل تحلیل، یادداشت، خبر و درد و دل خوانندگان با مسؤولان دولت است که مخاطبان می‌توانند آنها را به آدرس‌های ایمیل فرارو ارسال کنند و پس از تأیید، نوشته آنها به نام خودشان در سایت درج می‌شود.
  • بخش دوم: شامل فیلم‌ها و تصاویری است که مخاطبان فرارو می‌توانند برای این سایت ایمیل کنند تا پس از تایید، در سایت درج شوند.

نکته مهم دیگر درباره سایت فرارو، سابقه فعالیت طولانی آن است. با توجه به تصویر زیر که از سایت web archive به دست آمده است، می‌بینید که دامنه سایت فرارو از سال 2007 میلادی یا 1385 شمسی فعالیت خود را آغاز کرده بود و این نشان دهنده اعتبار و قدرت بالای این سایت در سطح وب است.

وب آرشیو

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت فرارو

شاید به دست آوردن و مشاهده آمار دقیق یک وبسایت با استفاده از ابزارهای موجود، امری غیر ممکن باشد ولی با استفاده از اطلاعات بدست آمده از سایت سیمیلاروب، به خوبی می توان تخمین مناسبی از میزان بازدید، آمار ورودی و خروجی سایت‌ها بدست آورد.

وب‌سایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای اندازه‌گیری آمار وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان آمارهای حدودی ترافیک و بازدید سایت را مشاهد نمود. آماری که سیمیلاروب از بازدیدهای این سایت به نمایش می‌گذارد، به شرح زیر است:

تعداد بازدید (Visits) سالانه بیش از 96 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه بیش از 8 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه بیش از 266 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه بیش از 24 میلیون صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه بیش از 798 هزار صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت حدود 3 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید حدود 3 صفحه

در نظر داشته باشید که هرچه اعداد و ارقام بالا بزرگ‌تر و بیشتر باشند، اعتبار کلی آن سایت و محبوبیت آن نزد کاربران خود بالاتر است. بنابراین با توجه به آمار بازدید، میانگین زمان حضور کاربران در سایت و تعداد صفحاتی که کاربران در سایت فرارو مشاهده می‌کنند، این سایت از هر سه نظر اعتبار بسیار بالایی دارد. این موضوع به این معناست که در صورتی که شما بنر یا رپورتاژ تبلیغاتی خود را در فرارو منتشر کنید، بازتاب بسیار خوبی خواهید گرفت و به عبارتی ترافیک ورودی وبسایت شما از طریق فرارو افزایش می‌یابد.

تفکیک ورودی‌های سایت فرارو و ترافیک گوگل فرارو

در نمودارهای زیر مشاهده می‌کنید که درصد اصلی تعداد بازدید سایت فرارو (حدود 67 درصد) از طریق مراجعه مستقیم به این سایت به دست می‌آید و ترافیک ارجاعی فرارو بسیار ناچیز است. این به آن معناست که فرارو، احتمالاً بک لینک‌های تبلیغاتی خیلی کمی از سایت‌های دیگر گرفته است و اغلب مخاطبان این سایت از کاربران دائمی و همیشگی آن هستند و معمولاً به صورت روزانه وارد این سایت شده و اخبار آن را دنبال می‌کنند.

درصد بعدی ترافیک ورودی فرارو مربوط به شبکه‌های اجتماعی این سایت می‌شود که حدود 15 درصد است. این موضوع هم بدان معناست که فرارو فعالیت پررنگ و مؤثری در شبکه‌های اجتماعی خود دارد و کاربران زیادی را از این طریق به خود جذب می‌کند. از آنجا که این روزها شبکه‌های اجتماعی نقش زیادی در بازاریابی کسب و کارها ایفا می‌کنند، این موضوع درباره‌ی فرارو نکته مثبتی برای شما خواهد بود.

تفکیک ورودی

با توجه به جدول زیر، بیش از 6 میلیون بازدید ماهانه سایت فرارو (از مجموع بازدید ماهانه 8 میلیونی آن) از طریق مراجعه مستقیم به این سایت به دست می‌آید. همچنین بازدید روزانه مستقیم آن هم بیش از 209 هزار بازدید (از مجموع بازدید روزانه 266 هزارتایی آن) است و تمام این شواهد به معنای اعتماد و اطمینان مردم به این پایگاه خبری و در نتیجه اعبار بالای آن نزد کاربران و نیز گوگل است.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد بازدید ماهانه مراجعه مستقیم بیش از 6,288,800 بازدید
تعداد بازدید روزانه مراجعه مستقیم بیش از 209,626 بازدید

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت فرارو

حتماً شما هم نام تبلیغات بنری یا کلیکی را شنیده‌اید. این نوع تبلیغات در صورتی که در سایت میزبان مناسبی مثل فرارو انجام شود، سود زیادی برای هر دو طرف معامله (سایت میزبان و سایت تبلیغ‌دهنده) به ارمغان می‌آورد. چراکه اگر شما بنر تبلیغاتی خود را در یکی از جایگاه‌های سایت فرارو قرار دهید، بنر شما تعداد زیادی کلیک و ترافیک ورودی دریافت خواهد کرد و این به دلیل آمار بازدید بالای این سایت است.

در تصویر زیر که از صفحه اول فرارو گرفته شده است مشاهده می‌کنید که چند بنر تبلیغاتی در حاشیه سمت چپ این سایت قرار گرفته‌اند. بنابراین شما هم می‌توانید با اجاره کردن جایگاه دلخواه خود در این سایت، بنر تبلیغاتی خود را در یک دوره مشخص (معمولا یک ماهه) در معرض دید کاربران فرارو قرار دهید تا آمار بازدید، ترافیک سایت و تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

رپورتاژ در فرارو نیوز

در جدول زیر نرخ CTR سایت فرارو را مشاهده می‌کنید. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری بدست می آید. حال با توجه به دو نرخ کلیک 0.25 درصد و 0.5 درصد به ترتیب وبسایت شما می‌تواند بین 60 هزار تا 120 هزار کلیک را در یک دوره تبلیغات کلیکی یا بنری در فرارو به صورت ماهانه دریافت کند:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی (ماهانه)
0.25 درصد بیش از 60 هزار کلیک
0.5 درصد بیش از 120 هزار کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور معرفی و تبلیغ نمایید و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک نمایید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

محبوبیت سایت فرارو

با مراجعه به سایت گوگل ترندز و مقایسه‌ی میزان محبوبیت سایت فرارو با سایر سایت‌های خبری مشابه آن، به نمودارهای زیر دست یافتیم. در این نمودارها مشاهده می‌کنید که عبارت فرارو نسبت به سایر عبارات که مربوط به سایت‌های خبری دیگر مانند فردا نیوز، اقتصاد آنلاین و برنا هستند، به میزان بیشتری در گوگل جستجو شده است و این نشان دهنده اعتبار و محبوبیت بالاتر فرارو نسبت به پایگاه‌های خبری دیگر است.

رپورتاژ در فرارو

بک لینک‌های سایت فرارو

سایت فرارو فعالیت بالایی دارد و دارای مطالب تخصصی و منحصر به فرد زیادی است. به همین خاطر می‌تواند بازتاب خوبی از سایت‌های دیگر بگیرد؛ به این صورت که مطالب فرارو تا حد زیادی مورد توجه این سایت‌ها قرار می‌گیرد و آنها تمایل پیدا می‌کنند تا لینک سایت فرارو را داخل سایت خود قرار دهند. از این رو فرارو بک لینک‌های زیادی دریافت می‌کند.

حال اگر این بک لینک‌ها از سوی سایت‌های بزرگ و معتبر با DA یا قدرت دامنه‌ی بالا به دست آمده باشند، اعتبار و DA سایت فرارو هم بالا می‌رود. در شکل زیر می‌بینید که سایت‌های معتبری مثل ویکی‌پدیا، پلاس گوگل، گیت هاب، BBC و… با DA های بالای 95 به سایت فرارو بک لینک داده‌اند.

بک لینک

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت خبرگزاری فرارو

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. بنابراین وقتی سایت شما از سایتی با قدرت دامنه بالا بک‌لینک می‌گیرد، تأثیر مثبت بیشتری روی سایت شما گذاشته خواهد شد.

همانطور که در بخش قبل دیدید، سایت فرارو بک لینک‌های زیادی از سایت‌های معتبر با قدرت دامنه‌ی بالا گرفته است. بنابراین قدرت دامنه خود این سایت هم با توجه به بک لینک‌های مهم آن بالا رفته و برابر 51 است. همچنین مشاهده می‌کنید که بیش از 12 هزار دامنه‌ی یکتا (سایت‌های خارجی و ایرانی) به فرارو لینک داده‌اند. تمام این ارقام نشان می‌دهند که فرارو محلی عالی برای انتشار رپورتاژ یا نمایش تبلیغات شما محسوب می‌شود.

قدرت دامنه

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی

مخاطبان در موتورهای جست و جو با کلمات کلیدی مد نظر خود وارد سایت می‌شوند و این موضوع روی بازدید سایت‌ها تاثیر فراوانی دارد. خیلی از صاحبان کسب و کار برای افزایش بازدید خود، به خرید بک لینک روی می‌آوند. برای گرفتن بک لینک روش‌های متنوعی استفاده می‌شود که ممکن است با توجه به هوشمندی گوگل، نمره منفی برای هر دو سایت ثبت کننده لینک و صاحب لینک، منجر شود. یکی از روش‌های منطقی و درست برای داشتن بک لینک‌ها، استفاده از رپورتاژ  آگهی است.

در این مقاله می‌خواهیم با نگاهی به یک نمونه رپورتاژ آگهی منتشرشده در سایت فرارو، مطالبی را عنوان کنیم و با هم بررسی کنیم که انتشار رپورتاژ در فرارو تا چه حدی می‌تواند در استراتژی سئو، به ما کمک کند. در انتها نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد تا از طریق نشریلا به سادگی سفارش رپورتاژ خود را در فرارو ثبت نمایید.

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در خبرگزاری فرارو

سایت فرارو دارای یک بخش تبلیغات است که اطلاع‌رسانی‌های تبلیغاتی کسب و کارها (مانند رپورتاژهای آنها) در این صفحات منتشر می‌شوند. در تصویر زیر بخشی از یک نمونه رپورتاژ منتشرشده در فرارو را مشاهده می‌کنید که به معرفی یک کسب و کار فروش اینترنتی پرداخته است. در این رپورتاژ حدود 1200 کلمه‌ای، 3 لینک فالو به وب‌سایت رپورتاژدهنده وجود دارد و بنرهای تبلیغاتی اندکی در میان آن قرار گرفته‌اند.

البته تعرفه‌های مروبط به انتشار رپورتاژ در فرارو متنوع و متفاوت است و شما می‌توانید بسته به نیاز و هدف خود، تعرفه مناسبتان را انتخاب کنید. تمام این نکات به بیشتر دیده شدن کسب و کار شما و دریافت ترافیک ورودی کمک زیادی خواهند کرد.

رپورتاژ

قیمت و خرید رپورتاژ خبرگزاری فرارو و ثبت سفارش در نشریلا

با توجه به نکات گفته شده، سایت فرارو محلی عالی با بازدهی بالا برای انتشار و نمایش تبلیغات شما خواهد بود، حال می‌خواهد این تبلیغات به صورت رپورتاژ باشد یا تبلیغات بنری و کلیکی.

برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آنها لازم است با شماره‌های این سایت در تماس باشید و به طور دائم پیگیر باشید؛ اما این کار زمان‌بر است. به علاوه این که اگر شما بخواهید برای هر رپورتاژ آگهی خود با تک تک سایت‌های موردنظرتان وارد مذاکره شوید و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی خود را دنبال کنید، مطمئناً مجبور به صرف زمان و هزینه بالاتری خواهید شد.

به همین خاطر نشریلا که بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است، این امکان را برای شما مهیا کرده است تا تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در فرارو و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
علاقمند به نویسندگی، ویراستاری و تولید محتوای وب و شبکه‌های اجتماعی
علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو
دارای رزومه‌ای با سابقه تخصصی تولید محتوای متنی (مانند مقاله وبلاگ، نقد و بررسی، معرفی محصول، رپورتاژ، پست اینستاگرام و…) در زمینه‌های مختلف IT، مدیریت کسب و کار، پزشکی، تکنولوژی، مارکتینگ و…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.