یکی از مجله‌های اینترنتی معروفی که احتمالاً تا به حال در نتایج جستجوی گوگل با آن روبه‌رو شده‌اید، سایت «نمناک» است. در این مقاله می‌خواهیم معیارهایی را ارزیابی کنیم که نشان می‌دهند انتشار تبلیغات و رپورتاژ در سایت نمناک بازدهی بالایی دارد. معنای لغوی نمناک برابر با «با طراوت بودن» است؛ به همین خاطر سایت نمناک اعلام کرده است که مفهوم و رویکرد آن بیانگر طراوت لحظه‌ها در وبگردی است.

سایت نمناک فعالیت خود را با هدف سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت کاربران فارسی زبان در سال 1391 آغاز کرد. نمناک در ابتدای فعالیت خود، مطالب سایر سایت‌های فارسی را جمع‌آوری و در سایت خود بازنشر می‌کرد. اما بعد از چند سال فعالیت مستمر، در سال 1395 تصمیم گرفت تا هدف سایت را از موضوع سرگرمی به موضوع خانواده محور (زندگی سالم و شاد) تبدیل کند.

به همین خاطر رویکرد آن نیز به تولید محتوای تألیفی با استفاده از منابع معتبر انگلیسی و روسی زبان تغییر یافت. مجله اینترنتی نمناک هیچ گرایش سیاسی ندارد و فعالیت آن بصورت مستقل است. همچنین بخش اخبار سایت نمناک به صورت محدود و فقط در حد بازنشر اخبار از خبرگزاری‌های معتبر کشور، برای اطلاع رسانی برخی موضوعات مهم، به روز می‌شود. مقالات سایت نمناک در دسته‌بندی‌های موضوعی مختلفی از جمله خانواده، سرگرمی، سلامت، فرهنگ و هنر، تناسب اندام، دین و مذهب، دنیای مد و فناوری قرار گرفته‌اند.

شروع فعالیت دامنه سایت نمناک namnak.com

در تصویر زیر می‌توانید نمودار فعالیت این دامنه را در سایت(+) web.archive.org مشاهده کنید. با توجه به تصویر زیر، شروع فعالیت این دامنه به سال 2012 میلادی بر می‌گردد و همانطور که گفتیم این تاریخ معادل سال 1391 هجری شمسی است. بنابراین می‌توان گفت که عمر دامنه سایت نمناک به نسبت بالاست و از این رو ارزش و اعتبار زیادی در سطح وب کسب کرده است.

وب آرشیو

نمودار فعالیت دامنه سایت نمناک

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت نمناک

دسترسی به آمار بازدید دقیق یک وبسایت تقریباً کاری غیرممکن است و این اطلاعات فقط در اختیار مدیر همان سایت است. اما ابزارهایی در سطح وب وجود دارند که میزان بازدید و یا دیگر پارامترهای سایت را به صورت تخمینی محاسبه می‌کنند. وب‌سایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای تخمین آمار ورودی وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان تخمین خوبی از ترافیک و بازدید و دیگر پارامترهای سایت را مشاهده نمود.

در جدول زیر، اطلاعات بدست آمده از سیمیلاروب (+) را در مورد سایت نمناک مشاهده می کنید:

تعداد بازدید (Visits) سالانه تقریبا 180 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه تقریبا 15 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه تقریبا 500 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه تقریبا 45 میلیون بازدید صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه تقریبا 1,5 میلیون بازدید صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت تقریبا 1 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید تقریبا 3 صفحه

تعداد Visits نمایش‌دهنده تعداد کاربری است که در بازه مشخص‌شده از این سایت بازدید می‌کنند. پارامتر Pageview مشخص می‌کند که هرکدام از این کاربران، به‌طور میانگین، چند صفحه از سایت را بررسی کردند. از ضرب این 2 پارامتر تعداد صفحات بازدید شده سایت توسط کاربران، به‌دست می‌آید. این عدد نشان‌دهنده میزان بازدید از بنرهای تبلیغاتی شماست با فرض اینکه بنر شما در تمام صفحات این سایت درج‌شده باشد.

با توجه به آمار سایت نمناک به نظر می‌رسد این سایت محلی مناسب برای انتشار تبلیغات برای بیشتر کسب‌وکارها باشد؛ چراکه تعداد بازدید روزانه‌ی سایت نمناک حدود 500 هزار بار است؛ همچنین صفحات مختلف این سایت به صورت روزانه حدود 1.5 میلیون مرتبه دیده می‌شوند. این ارقام برای یک سایت مجله‌ی فارسی زبان، آمار بالایی محسوب می‌شود و نشان دهنده این موضوع است که اغلب محتواهای سایت نمناک جذاب هستند و توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

میانگین زمان حضور کاربر در سایت هم دیگر پارامتر مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. برای مثال اگر برای سایتی این پارامتر کمتر از 20 ثانیه باشد، با احتمال زیادی می‌توان حدس زد که ورودی‌های این سایت ناخواسته وارد این سایت شدند (از طریق ربات، پاپ آپ و…) و بعد از ورود، بدون در نظر گرفتن مطالب سایت، از این سایت خارج شدند. در جدول بالا مشاهده می‌کنید که میانگین زمان حضور هر کاربر در سایت حدود یک دقیقه است و هر کاربر در هر بازدید خود از سایت نمناک تقریباً 3 صفحه از آن را مشاهده می‌کند. پس می‌توان گفت که مطالب سایت نمناک، کیفیت بالایی دارند و کاربر با میل خود تصمیم به گردش در این سایت می‌گیرد. از این رو رپورتاژ در سایت نمناک و یا انجام تبلیغات در این سایت، می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما، به مخاطبین این سایت باشد.

تفکیک ورودی‌های سایت نمناک و ترافیک گوگل

با بررسی اطلاعات ارائه‌شده از سایت سیمیلاروب در مورد تفکیک ورودی‌های سایت نمناک، نمودارهای زیر به‌دست آمدند. در این نمودارها مشاهده می‌کنید که بخش اعظم ترافیک ورودی سایت نمناک (نزدیک به 90 درصد بازدید ماهانه‌ی سایت) به صورت کاملاً ارگانیک و از طریق جستجوی گوگل حاصل شده است. این موضوع از قدرت و اعتبار بالای سایت نمناک نزد موتورهای جستجو مانند گوگل نشأت گرفته است؛ به این صورت که صفحات سایت نمناک به سرعت توسط گوگل ایندکس می‌شوند و در جایگاه‌های بالای رتبه‌بندی نتایج جستجوی کاربران قرار می‌گیرند.

بخش کوچک دیگری (حدود 9 درصد) از بازدید ماهانه‌ی سایت نمناک از طریق ورود مستقیم کاربران به آن ایجاد شده است و این ترافیک نشان دهنده مخاطبان ثابت سایت نمناک است که URL این سایت را در مرورگر خود وارد می‌کنند تا مطالب آن را بخوانند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که سایت نمناک با تولید محتوای باکیفیت و رعایت اصول سئو می‌تواند تا مدت‌ها به جذب مخاطب ادامه دهد.

تفکیک ورودی‌های سایت نمناک

در جدول زیر، تخمینی از میزان ترافیک ورودی به سایت نمناک را از موتور جستجوی گوگل، مشاهده می کنید.

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد ورودی ماهانه از گوگل 13,483,500 ورودی
تعداد ورودی روزانه از گوگل 449,450 ورودی

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت نمناک

تبلیغات بنری در فضای آنلاین وب، چیزی شبیه به نصب فیزیکی بنرهای تبلیغاتی در دنیای واقعی است؛ اما به دلیل اینکه امروزه مردم زمان بیشتری را در فضای آنلاین می‌گذرانند، بازدهی تبلیغات دیجیتالی نیز تا حدودی بیشتر از تبلیغات سنتی است. روش رایج تبلیغات بنری که در حال حاضر توجه کسب و کارهای زیادی را به خود جلب کرده است، طراحی یک بنر گرافیکی و قرار دادن آن در بخش‌های مختلف سایت‌های پربازدیدی مثل مجله اینترنتی نمناک است.

در تصویر زیر یک صفحه از سایت نمناک (انتهای یک مقاله) را مشاهده می‌کنید که در آن تعدادی بنر تبلیغاتی درون یک کادر قرمز قرار گرفته‌اند. این نوع تبلیغات بنری از نوع ثابت هستند و به شکلی در سایت نمناک درج می‌شوند که توجه مخاطب را به خود جلب کنند. سایت نمناک امکان درج تبلیغات بنری از نوع pop-up و متحرک را نیز به شما می‌دهد که بسته به هدف و بودجه خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید. همچنین به دلیل اینکه تعداد کلی بنرهای تبلیغاتی در سایت نمناک کم و محدود است، شما با درج بنر تبلیغاتی‌تان می‌توانید تمام توجه بازدیدکنندگان سایت را به خود معطوف کنید.

تبلیغات بنری سایت

تبلیغات در سایت نمناک

تخمین کلیک دریافتی از سایت نمناک

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که در نهایت با درج بنرهای تبلیغاتی در این سایت، چه تعداد کلیک از این سایت دریافت خواهید کرد. این مورد به پارامترهای زیادی بستگی دارد. برای درک این مفهوم ابتدا به تعریف واژه CTR می‌پردازیم. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می‌بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری به‌دست می‌آید. بنابراین هر چه میزان CTR بیشتر باشد شما کلیک بیشتری دریافت می‌کنید.

حالا سؤال اصلی این است که CTR به چه عواملی بستگی دارد و چگونه می‌توان CTR بنرهای تبلیغاتی را افزایش داد؟ این یک مبحث مهم در دیجیتال مارکتینگ است و پارامترهای زیادی در تعیین CTR دخیل هستند. از جایگاهی که بنر را درج کردید تا رنگی که برای بنر در نظر گرفته‌اید و حتی دکمه ای که برای دعوت به اقدام(CTA) انتخاب کردید. برای مثال جایگاه بالای سایت در بیشتر سایت‌ها از جایگاه‌های انتهای سایت، CTR بالاتری دارد و یا اینکه استفاده از رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…) در بنر تبلیغاتی، می‌تواند باعث افزایش CTR شود.

نکته: در صورتی که آشنایی کافی با دکمه دعوت به اقدام(CTA) ندارید پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آموزشی زیر مراجعه کنید:

اگر تصور کنیم که بنر تبلیغاتی شما دارای نرخ کلیک 0/25 درصد باشد، با درج این بنر در سایت نمناک می‌توانید انتظار داشته باشید که بنر شما در یک ماه تقریباً 112,500 کلیک را دریافت کند. اگر بتوانید CTR بنر خود را به 0/5 درصد افزایش بدید، در یک ماه تقریباً 225,000 کلیک دریافت خواهید کرد.

در جدول زیر میزان کلیک احتمالی را با توجه به CTR مشاهده می‌کنید:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی ماهانه
0/25 درصد تقریبا 112,500 کلیک
0/5 درصد تقریبا 225,000 کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور مانند سایت نمناک و بسیار موارد دیگر معرفی و تبلیغ و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

بک لینک‌های سایت نمناک

در تصویر زیر که از سایت Moz گرفته‌شده است، مشاهده می‌کنید که سایت‌های قدرتمندی مثل مایکروسافت، ویکی‌پدیا و… با قدرت دامنه‌ی بالای 90 به سایت نمناک لینک داده‌اند. از این رو اعتبار و قدرت دامنه سایت نمناک نیز بالا رفته است و این سایت محلی مناسب برای درج لینک سایت شما محسوب می‌شود. برای گرفتن بک لینک از روش‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد. یکی از روش‌ها برای گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر، استفاده از رپورتاژ است. شما هم می‌توانید با درج رپورتاژ در سایت نمناک از این سایت بک لینک بگیرید و اعتبار دامنه خود را نزد موتورهای جستجو افزایش دهید.

بک لینک سایت

بک لینک‌های سایت نمناک

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت نمناک

Domain Authority یا قدرت دامنه هر سایت عددی بین 0 تا 100 و بیانگر میزان اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است. برای درک تاثیر قدرت دامنه، 2 سایت را در نظر بگیرید. زمانی که سایت اول با DA بالا به سایت دوم بک لینک می دهد، اعتبار و قدرت دامنه سایت دوم هم بالا می رود و این تاثیر مستقیم روی بهبود سئوی سایت دارد. بهبود سئو باعث نمایش بیشتر در موتورهای جستجو و در نهایت افزایش ورودی می شود.

در تصویر زیر (برگرفته از سایت Moz) مشاهده می‌کنید که قدرت دامنه سایت نمناک برابر 38 است که مقدار مطلوبی به شمار می‌آید. حدود 17 هزار دامنه سایت مختلف به سایت نمناک لینک داده‌اند که با توجه به درصد پایین ترافیک ورودی ارجاعی نمناک، این موضوع نشان دهنده کیفیت و اعتبار بالای  این سایت نزد وبسایت‌های دیگر است. به همین دلیل رپورتاژ در سایت نمناک می‌تواند تاثیر مثبتی روی سئوی سایت شما داشته باشد.

قدرت دامنه

قدرت دامنه سایت نمناک

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ در سایت نمناک

یکی از راه‌های اصلی بالا بردن ترافیک یک وبسایت، به صورت ارگانیک و از طریق جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. اما گاهی اوقات کسب و کارها تصمیم می‌گیرند که از طریق راه‌های دیگری (بسته به استراتژی سئوی سایت و بازاریابی خود)، میزان ترافیک ورودی و بازدید سایت خود را افزایش دهند. یکی از این راه‌ها گرفتن بک لینک از سایت‌های دیگر است و بهترین روش گرفتن بک لینک اصولی و مناسب نیز استفاده از رپورتاژ آگهی است.

درج رپورتاژ آگهی در سایت بزرگ و پرمخاطبی مثل مجله اینترنتی نمناک، مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت؛ ضمن اینکه به دلیل تنوع موضوعی محتواهای سایت نمناک، هر کسب و کاری با حوزه‌های کاری مختلف می‌تواند رپورتاژ خود را در این سایت منتشر کند. از جمله مزایای مهم لینک سازی با انتشار رپورتاژ در سایت نمناک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درج دائمی رپورتاژ حاوی لینک شما در سایت نمناک
  • بهبود سئوی سایت شما
  • افزایش اعتبار صفحات (Page Authority) و قدرت دامنه (Domain Authority) سایت شما
  • بالارفتن رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو
  • افزایش ترافیک ورودی و بازدید سایت شما
  • برندسازی، جذب مخاطب و افزایش فروش

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در سایت نمناک

در تصویر زیر یک نمونه رپورتاژ در سایت نمناک را مشاهده می‌کنید. تمام رپورتاژآگهی‌های موجود در سایت نمناک، با برچسب «کسب و کار» منتشر شده‌اند؛ بنابراین با جستجوی این عبارت کلیدی در سایت نمناک، وارد فهرستی از رپوتاژهایی می‌شوید که تا به حال در این سایت منتشر شده‌اند. همچنین تمام رپوتاژها در دسته‌بندی موضوعی مرتبط با محتوای آن در سایت نمناک منتشر می‌شوند.

از این رو هیچ کدام از رپورتاژهای سایت نمناک برای مخاطب شکل و ظاهر تبلیغاتی ندارد و سعی می‌کند که خواننده را به طور طبیعی به خود جذب کند. طول این رپورتاژها به صورت استاندارد بین 700 تا 1200 کلمه است و امکان درج 3 لینک فالو در آن وجود دارد. در انتهای هر رپورتاژ نیز امکان پسندیدن و به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد که باعث بالا رفتن تعامل مخاطب با محتوای رپورتاژ آگهی شما می‌شود.

رپورتاژ

نمونه رپورتاژ منتشر شده در سایت نمناک

قیمت و خرید رپورتاژ در سایت نمناک و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله، اعتبار و ارزش بالای سایت نمناک را برای درج رپورتاژ و یا درج تبلیغات در این سایت، نشان دادند. برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آن می توانید از نشریلا استفاده کنید. نشریلا پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است. در نشریلا، تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در سایت نمناک و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی – کلیک کنید

شاید به بررسی سایت‌های زیر هم علاقه‌مند باشید:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
علاقمند به نویسندگی، ویراستاری و تولید محتوای وب و شبکه‌های اجتماعی
علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو
دارای رزومه‌ای با سابقه تخصصی تولید محتوای متنی (مانند مقاله وبلاگ، نقد و بررسی، معرفی محصول، رپورتاژ، پست اینستاگرام و…) در زمینه‌های مختلف IT، مدیریت کسب و کار، پزشکی، تکنولوژی، مارکتینگ و…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.