سازندگان اینستاگرام در طراحی این برنامه خلاقیت‌های زیادی به خرج داده و قابلیت‌های جدیدی را وارد دنیای دیجیتال کرده‌اند. یکی از جالب‌ترین امکانات این پلتفرم، منشن کردن در اینستاگرام است که به‌شدت کاربردی است.

منشن کردن آن‌قدر در اینستاگرام استفاده می‌شود که اگر روزی این قابلیت حذف شود، خیلی از کارها لنگ می‌مانند. البته قابلیت منشن در اینستاگرام جدا از کاربردی که برای پیج‌های کاری دارد، تا حد زیادی جذاب و هیجان‌انگیز هم هست. مثلاً حوصله‌تان سر رفته و نمی‌دانید چه‌کار کنید که یک‌دفعه دوست‌تان شما را در زیر پست جالبی منشن می‌کند تا شما هم آن را ببینید. همین نوتیفیکیشنی که نشان می‌دهد در جایی منشن شده‌اید، می‌تواند کلی شما را خوشحال کند.

البته گاهی هم عمر خوشی کوتاه است! فرض کنید که دارید در اینستاگرام می‌چرخید و به‌طور اتفاقی پست خنده‌داری می‌بینید. فوراً تصمیم می‌گیرید که یکی از دوستانتان را در زیر آن منشن کنید تا او هم آن پست را ببیند. اما ناگهان پیامی از اینستا دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید نمی‌توانید کامنت بگذارید و کسی را منشن کنید. به‌اصطلاح تمام Actionهای شما توسط اینستاگرام Block شده است و این فقط مربوط به منشن کردن نیست. ممکن است حتی دلیل این محدودیت را ندانید ولی اتفاقی است که افتاده! پس بهتر است به فکر راه‌حلی برای رفع مشکلتان باشید.

اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده است و به دنبال راهی برای حل آن هستید، با ما در ادامه این مقاله از آکادمی کاپریلا همراه باشید تا هر آنچه درباره منشن کردن و محدودیت‌هایش لازم است را یاد بگیرید.

منشن کردن در اینستاگرام به چه معنا است؟

قبل از اینکه درباره محدودیت منشن در اینستاگرام توضیح بدهیم، لازم است درباره این قابلیت کمی بیشتر بدانیم.

کلمه mention به معنای اشاره کردن است و کاربردهای زیادی دارد. وقتی کسی را در جایی منشن می‌کنید، یعنی می‌خواهید که او هم آن پست یا استوری را ببیند. البته بستگی دارد که شخص موردنظرتان را کجا و به چه دلیل منشن کرده باشید. برای همین بهتر است با انواع و اقسام منشن کردن آشنا شوید. آیا چیزی درباره انواع منشن می‌دانید؟

منشن کردن چند نوع دارد؟

شما می‌توانید دوستانتان را در قسمت‌های مختلفی از اینستاگرام منشن کنید و همین نشان می‌دهد که چه هدفی از منشن کردن دارید. در ادامه شما را با انواع منشن کردن آشنا می‌کنیم.

منشن کردن در استوری:

برای اینکه بتوانید کسی را در استوری اینستاگرام منشن کنید، دو روش وجود دارد. روش اول این است که بعد از انتخاب عکس یا فیلم موردنظر، علامت Aa در بالای صفحه را لمس کنید و بعد از تایپ کردن @، نام کاربری شخص موردنظرتان را بنویسید.

روش دوم این است که در سمت راست علامت Aa تصویری که مانند یک لبخند است را لمس کنید و سپس در پنجره‌ای که به شما نشان داده می‌شود، گزینه منشن را انتخاب کنید و نام کاربری شخص موردنظرتان را در آن کادر بنویسید.

منشن کردن در کامنت:

گاهی وقت‌ها در اینستاگرام پستی را می‌بینید که حس می‌کنید ممکن است برای دوستانتان هم جالب باشد، یا مثلاً یادآور خاطره‌ای مشترک با آنها است، یا حتی شاید پست مسابقه باشد که یکی از شرط‌های شرکت کردن در آن این است که چند نفر از دوستانتان را در زیر آن منشن کنید. به‌هرحال به هر دلیلی که می‌خواهید کسی را در زیر پستی منشن کنید، باید به بخش کامنت‌های آن پست بروید، سپس @ را تایپ کنید و نام کاربری شخص موردنظرتان را در ادامه آن بنویسید. البته می‌توانید چیزهای دیگری را هم که دوست دارید در کنار نام آنها بنویسید تا آن را بخوانند.

منشن کردن در پست:

برای اینکه بتوانید کسی را در پستی که قرار است منتشر کنید منشن کنید، لازم است در قسمت کپشن، ابتدا @ را بنویسید و در ادامه نام کاربری شخص موردنظرتان را تایپ کنید.

در اینجا لازم است یادآوری کنم که منشن کردن در بخش کپشن با تگ کردن در پست، فرق زیادی دارد. اینکه چطور کسی را در کپشن یک پست منشن کنید را آموزش داده‌ایم، حالا برای اینکه این دو را باهم اشتباه نگیرید، نحوه تگ کردن را هم به‌صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

برای اینکه بتوانید کسی را تگ کنید، بعد از انتخاب کردن عکس یا ویدئوی موردنظر و نوشتن کپشن، گزینه Tag People را انتخاب کنید. سپس در همان عکس، محل موردنظرتان که می‌خواهید در آنجا دوستان‌تان را تگ کنید، انتخاب و بعد از تایپ کردن @ نام کاربری‌شان را وارد کنید. به‌این‌ترتیب شما شخصی که مدنظرتان است را در پست‌تان تگ می‌کنید.

اگر برخی کلمات بالا برایتان ناآشنا است، احتمالاً به اصطلاحات اینستاگرام آشنا نیستید. به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب فرهنگ لغت اینستاگرام را از آکادمی کاپریلا بخوانید.

تا چه تعداد از دوستان‌مان را می‌توانیم منشن کنیم؟

البته که تعداد کاربرانی که می‌توانید منشن کنید محدودیت دارد. این‌طور نیست که هر چند نفر که دوست داشتید را بتوانید منشن کنید. حداکثر تعدادی که می‌توانید در بخش‌های مختلف منشن کنید، به‌صورت زیر است:

  • حداکثر تعداد اکانت‌هایی که می‌توانید در استوری منشن کنید، 10 نفر است.
  • حداکثر تعداد اکانت‌هایی که می‌توانید در یک کامنت منشن کنید، 5 نفر است.
  • حداکثر تعداد اکانت‌هایی که می‌توانید در کپشن پست خود منشن کنید، بسته به تعداد کل حروفی که می‌توانید در کپشن بنویسید، یعنی 2200 حرف متغیر است.
  • حداکثر تعدادی که می‌توانید در یک پست تگ کنید، 20 نفر است.

چرا گاهی اوقات نمی‌توانیم دیگران را منشن کنیم؟

محدودیت منشن در اینستاگرام
محدودیت منشن در اینستاگرام

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که هر کاری می‌کنید، نمی‌توانید شخص خاصی را منشن کنید. به نظر شما چه دلیلی باعث چنین اتفاقاتی می‌شود؟

خیلی راه دور نرویم، دلایل این اتفاق می‌تواند خیلی ساده و پیش‌پاافتاده باشد. مثلاً ممکن است که حواستان پرت شده باشد و اینترنت تلفن همراه یا وای فای خود را روشن نکرده باشید، یا مثلاً فراموش کرده باشید که قبل از نوشتن نام کاربری شخص موردنظر، @ را تایپ کنید، یا مثلاً توسط آن شخص بلاک شده باشید، یا اینکه اصلاً شخص موردنظرتان اکانت خودش را غیرفعال یا حذف کرده باشد.

اما گاهی این اتفاق دلیل پیچیده‌تری دارد. ممکن است دلیل اینکه نمی‌توانید شخص موردنظرتان را تگ یا منشن کنید، این باشد که آن فرد گزینه manually approve tags را فعال کرده باشد. در نتیجه، برای اینکه بتوانید او را تگ یا منشن کنید، نیاز به تایید و اجازه خودش دارید. برای این کار باید همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، به setting اینستاگرام برود. سپس به بخش privacy مراجعه و گزینه Tags را انتخاب کند. در آخر به قسمت pending tags رفته و به شما اجازه تگ کردن بدهد.

دلیل دیگری که می‌تواند مانع از تگ و منشن کردن افراد توسط شما بشود، محدودیت 24 ساعته اینستاگرام است. همان‌طور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، شما فقط می‌توانید در مدت 24 ساعت، حداکثر 10 نفر را در استوری، 5 نفر را در یک کامنت و یک تعداد محدودی را در کپشن پستتان منشن کنید. اگر در منشن کردن افراد این حداکثرها را در نظر نگیرید، توسط اینستاگرام به مدت 24 ساعت از این قابلیت محروم می‌شوید. برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، می‌توانید اپلیکیشن AlGrow را نصب کنید تا قبل از بلاک شدن 24 ساعته توسط اینستاگرام، به شما هشدار دهد.

ممکن است که همه‌چیز درست باشد اما اکانت شما بنا به دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، بلاک شده باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • ویدئوهای آموزشی بازاریابی و تبلیغات — برای مشاهده کامل‌ترین دوره‌های آموزشی تبلیغات و بازاریابی در دنیای دیجیتال کلیک کنید(+)

بلاک اکشن شدن توسط اینستاگرام یعنی چه؟

گاهی اوقات بنا به دلایلی، اینستاگرام شما را بلاک می‌کند و انجام یک سری از کارها برایتان ممنوع می‌شود. در نتیجه اینستاگرام به مدت یک تا سه هفته به شما اجازه نمی‌دهد که مثلاً پستی را لایک کنید و یا در زیر آن کامنت بگذارید، کسی را تگ یا منشن کنید و خیلی از موارد دیگر. زیرا می‌خواهد مطمئن شود که اکانت شما واقعیست، نه فیک!

بلاک اکشن شدن توسط اینستاگرام چه دلایلی دارد؟

دلایل زیادی می‌تواند پشت چنین اتفاقی وجود داشته باشد. اما ممکن است هیچ‌وقت دلیل آن را متوجه نشوید. به‌هرحال تعدادی از دلایلی که می‌تواند باعث بلاک شدن شما توسط اینستاگرام شود، به‌صورت زیر است:

  • بی‌رویه و بیش‌ازحد پست گذاشتن
  • اصلا پست نگذاشتن
  • لایک کردن تعداد زیادی پست، آن هم پشت سر هم!
  • تکمیل نکردن اطلاعات پروفایل
  • استفاده از فیلترشکن و تغییر مکرر IP
  • داشتن تعداد زیادی فالوور فیک
  • بیش‌ازحد تگ یا منشن کردن دیگران

تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند دلیلی برای بلاک شدن‌تان توسط اینستاگرام باشد. ولی حالا که این اتفاق افتاده، چگونه می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟

چگونه مشکل بلاک اکشن شدن توسط اینستاگرام را رفع کنیم؟

برای اینکه بتوانید مشکل بلاک شدن توسط اینستاگرام را حل کنید، قبل از اینکه به فکر راه‌حل‌های سخت و پیچیده بیفتید، بهتر است تکنیک‌های ساده را امتحان کنید. شاید فرجی شد! مثلاً می‌توانید گوشی خود را restart کنید، اینترنتی که به آن متصل هستید را عوض کنید، اینستاگرام خودتان را آپدیت کنید و یا این برنامه را حذف کنید و دوباره نصب کنید.

اگر این کارها جواب نداد، log out کردن و بلافاصله log in کردن را امتحان کنید. برای این کار، وارد بخش setting شوید و در پایین صفحه گزینه log out را انتخاب کنید.

راه‌حل بعدی که باز هم ساده است، clear cash کردن است. برای پاک کردن پوشه اینستاگرام به تنظیمات گوشی خود بروید و با انتخاب گزینه apps، وارد لیست برنامه‌ها شوید و اینستاگرام را پیدا کنید. سپس، storage usage را انتخاب و clear cash را لمس کنید. به همین سادگی ممکن است بتوانید از بلاک شدن نجات پیدا کرده و محدودیت منشن در اینستاگرام را رفع کنید.

اما همیشه هم به همین راحتی نیست. گاهی مجبور می‌شوید روش‌هایی که کمی سخت‌تر هست را امتحان کنید. راه‌حل‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، ممکن است مشکل بلاک اکشن شدن را رفع کنند.

  • هنگامی که در اینستاگرام بلاک می‌شوید، پیامی دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد block action شده‌اید. در این پیام، یک روزنه امید وجود دارد که همان گزینه tell us است. با لمس این گزینه، از اینستاگرام درخواست می‌کنید که مشکلتان را حل کند. ممکن است که بعد از انتخاب این گزینه، ایمیلی از اینستاگرام دریافت کنید که از شما عکسی برای اثبات فیک نبودن اکانتتان بخواهد و کارها کمی سریع‌تر از حالت عادی پیش برود.
  • راه دیگری که وجود دارد، این است که وانمود کنید پیجتان هک شده بود. با این کار خیلی راحت اینستاگرام را گول می‌زنید و در نتیجه شانس بخشیده شدنتان بیشتر می‌شود. برای این کار باید در اینستاگرام فرمی را پر کنید و ربات‌های آن را متقاعد کنید که هک شده بودید و نمی‌توانستید اکشن‌هایی که در پیجتان صورت می‌گرفته را مدیریت و کنترل کنید.
  • روش آخری که می‌توانید از آن استفاده کنید، این است که از طریق مرورگر کروم، وارد اکانت‌تان شوید. البته نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد، این است که حتما فیلترشکن خود را خاموش کنید تا شاید از بلاک شدن خلاص شوید و محدودیت منشن در اینستاگرام برایتان رفع شود.

اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا جواب نداد تنها راه چاره‌ای که باقی می‌ماند، صبر کردن است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • ویدئو آموزشی کسب و کار در اینستاگرام — برای مشاهده این دوره ویدئویی کامل، کلیک کنید(+)

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا هر آنچه که مربوط به منشن کردن در اینستاگرام است را توضیح دهیم. همچنین درباره محدودیت منشن در اینستاگرام و راه‌های رفع آن هم توضیح دادیم. به‌نظر شما روش دیگر برای رفع محدودیت منشن در اینستاگرام وجود دارد؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 9 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

یک نظر ثبت شده در “محدودیت منشن در اینستاگرام — راه حل رفع مشکل اکشن بلاک منشن

  • چرا من نمی تونم آیدی پیج دیگه ام را توی بایوگرافی اینستاگرامم منشن کنم؟ منشن می کنم ولی لینکش آبی نیست سیاهه ! در کدام قسمت ستینگ برم که بتونم این محدودیت منشن رو بردارم؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.