حتی اینستاگرام بزرگ و پرطرفدار هم گاهی دچار باگ می‌شود! احتمالا می‌توانید حدس بزنید که منظورم چیست و درباره چه چیزی صحبت می‌کنم. مگر نه؟ هرکسی که اپلیکیشن اینستاگرام را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده باشد و چند ساعتی در روز در آن وقت بگذراد و فعالیت کند، به احتمال زیاد، یکی دو بار هم که شده، با باگ‌های این برنامه روبه‌رو می‌شود.

بیایید این واقعیت را بپذیریم که اینستاگرام، با اینکه نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، محبوب‌تر است و همچنین، کلی قابلیت‌های خفن دارد که نمی‌توان مثل آن را در برنامه‌های دیگر پیدا کرد، با این حال گاهی اوقات با مشکلات پیش‌بینی نشده روبه‌رو می‌شود که حسابی کاربران را کلافه می‌کنند. باگ‌هایی که دلیل خاصی ندارند و حتی خیلی وقت‌ها، برای برطرف کردن آنها هیچ راه‌حل صد درصدی و تضمینی وجود ندارد.

یکی از مشکلاتی که کاربران اخیرا با آن مواجه شدند و بابت آن، کلی گلایه از اینستاگرام کرده‌اند، این است که استوری‌های آنها، بعد از اینکه آپلود می‌شود، بدون هیچ دلیل خاصی برعکس می‌شود! خیلی از کاربران می‌خواهند بدانند که ریشه به وجود آمدن این باگ چیست و چرا اینستا استوری ها را برعکس میکند تا بتوانند برای حل این مشکل، راهی پیدا کنند. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و نمی‌دانید برای برطرف کردن آن چه‌کار کنید، دیگر لازم نیست نگران نباشید. خوشبختانه جای درستی آمدید! چون قرار است در این مقاله از آکامی کاپریلا، علت به وجود آمدن این باگ را در کنار هم بررسی کنیم و برای حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام چند راه‌حل مفید و کاربردی ارائه بدهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا اینستا استوری ها را برعکس میکند

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که در کمال تاسف، چند وقتی است با مشکل برعکس شدن استوری‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید و این باگ باعث شده تا حسابی از کوره در بروید، لازم است بدانید که این مشکل ممکن است از جای خاصی نشات گرفته باشد. اگر واقعا دلتان می‌خواهد هرچه زودتر کلک این مشکل را بکنید و یک نفس راحت بکشید، بهتر است عجله کنید و تمام تلاشتان را برای پیدا کردن ریشه این مشکل به کار بگیرید. چون دانستن علت این باگ، می‌تواند تاثیر به سزایی در حل آن داشته باشد و اگر متوجه شوید دلیل برعکس شدن عکس در استوری اینستاگرام چیست و این مشکل از کجا آب می‌خورد، شاید بتوانید راحت‌تر آن را برطرف کنید.

ممکن است عوامل مختلفی دست به دست هم بدهند و باعث به وجود آمدن چنین مشکلی در اینستاگرام بشوند. به‌عنوان یک دوست به شما توصیه می‌کنم که اصلا نگران نباشید و استرس نگیرید. چون شما تنها نیستید و خیلی از کاربران دیگر، درگیر مشکل مشابهی هستند و هر استوری که می‌گذارند، بلافاصله بعد از اینکه آپلود می‌شود، به طرز عجیبی سروته می‌شود.

برعکس شدن استوری
مثالی از برعکس شدن استوری اینستاگرام

خب، حالا بیایید این مشکل را ریشه‌یابی کنیم تا هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای رفع آن انجام دهیم. در ادامه، لیستی برایتان آماده کرده‌ایم و در آن، چند عامل که در برعکس شدن عکس در اینستاگرام موثر هستند را آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم که نگاهی به این لیست بیندازید تا شاید متوجه شوید علت به وجود آمدن این باگ برای شما چیست. دلایل مختلفی می‌توانند باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شوند، از جمله:

وجود یک مشکل فنی در اینستاگرام

همان‌طور که کمی بالاتر هم به این موضوع اشاره کردیم، با اینکه اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مجازی به شما می‌رود و محبوبیتی وصف‌نشدنی در میان مردم سراسر جهان دارد، با این حال، گاهی پیش می‌آید که سر و کله باگ‌ها در این اپلیکیشن پیدا می‌شود. در واقع، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که باگی نداشته باشد و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نیست.

از آنجایی که اینستاگرام همواره در حال پیشرفت است و هر چند وقت یک‌بار، آپدیتی بیرون می‌دهد و در آن، از قابلیت‌های جدید خود رونمایی می‌کند، طبیعی است که گاهی از این دست مشکلات به وجود بیاید. به بیان ساده‌تر، هر بار که اینستاگرام قابلیت جدیدی را به‌صورت آزمایشی به برنامه خود اضافه می‌کند، بر روی آن آزمون‌وخطا انجام می‌دهد و آن را می‌سنجد تا ببیند که چه باگ‌هایی دارد و چگونه باید آن را رفع کرد. پس، خیلی دور از ذهن نیست که در جریان این آزمون‌وخطاها، اختلالات و باگ‌هایی را در بخش‌های مختلف اینستاگرام تجربه کنید، مثل مشکل برعکس شدن استوری‌ها.

ضعیف بودن اینترنت

یکی دیگر از عواملی که ممکن است در برعکس شدن استوری‌های اینستاگرام نقش داشته باشد، ضعیف بودن اینترنت است. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام فقط با اینترنت کار می‌کند و یک‌جورایی، سوخت این برنامه، اینترنت است. حالا تصور کنید که اینترنت ضعیف باشد یا مشکلی در سرور وجود داشته باشد. در چنین مواقعی، ممکن است برنامه اینستاگرام مختل شود و در بخش‌های مختلف آن، مشکلاتی به وجود بیاید. پس، اگر دیدید که استوری‌ای که گذاشته‌اید، برعکس شده، حتما اینترنت خود را چک کنید تا مطمئن شوید مشکل از اینترنت است یا نه.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش ویدئویی کسب و کار در اینستاگرام— برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • بررسی عوامل موفقیت در اینستاگرام با پاسخ به صد پرسش رایج— برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

آپدیت نبودن گوشی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در اینستاگرام شود و استوری‌های شما را برعکس کند، آپدیت نبودن گوشی تلفن همراه است. خیلی وقت‌ها، کاربران از اهمیت آپدیت کردن گوشی خود غافل می‌شوند و نه تنها اینستاگرام، بلکه کارکرد بقیه اپلیکیشن‌ها هم به هم می‌ریزد. پس، اگر متوجه شدید که اخیرا استوری‌هایتان برعکس می‌شود، می‌توانید احتمال بدهید که این قضیه ربطی به نسخه گوشی تلفن همراهتان دارد.

قدیمی بودن نسخه اینستاگرام

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تا حد زیادی در به وجود آمدن مشکل برعکس شدن استوری‌ها نقش داشته باشد، استفاده از نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن اینستاگرام است. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام هر چند وقت یک‌بار، آپدیت می‌دهد و بسیار مهم است که شما هم این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود به‌روزرسانی کنید. در غیر این صورت، ممکن است با باگ‌های زیادی مواجه شوید که برعکس شدن استوری‌ها، یکی از آنها است.

فارسی کردن زبان اپلیکیشن اینستاگرام

یکی دیگر از عوامل موثر در برعکس شدن استوری‌ها در اینستاگرام، فارسی کردن زبان این اپلیکیشن است. خیلی از کاربران ایرانی در اینستاگرام ترجیح می‌دهند تا زبان این برنامه را که به‌صورت پیش‌فرض انگلیسی است، عوض کنند و آن را به زبان فارسی تغییر بدهند. جالب است بدانید که اینستاگرام، خودش چنین قابلیتی را به این برنامه اضافه کرده و زبان فارسی را به زبان‌های این اپلیکیشین اضافه کرده است. در نتجیه، کاربران ایرانی آزادند تا زبان اینستاگرام را فارسی کنند و هیچ مانعی هم برای این کار ندارند. ولی نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد، این است که فارسی کردن زبان اینستاگرام می‌تواند بعضی از بخش‌های این برنامه را با اختلال مواجه کند، از جمله بخش استوری‌ها. خیلی از کاربران ایرانی که زبان اینستاگرام را فارسی کرده‌اند، از تجربه‌های خود گفته‌اند و ذکر کرده‌اند که بعد از تغییر دادن زبان این برنامه، استوری‌هایی که می‌گذارند، بدون هیچ دلیلی برعکس می‌شود.

پر بودن پوشه برنامه اینستاگرام در گوشی

یکی دیگر از عواملی که به‌شدت در بروز مشکلات در اینستاگرام نقش دارد، پر بودن پوشه این اپلیکیشن است. جالب است بدانید که وقتی پوشه اینستاگرامتان پر می‌شود، هم گوشی تلفن همراهتان کندتر از همیشه کار می‌کند و هم اینستاگرام دچار اختلال می‌شود. پس اگر استوری‌هایی که در اینستاگرام می‌گذارید، وارونه شد و شما نتوانستید هیچ دلیلی برای این اتفاق پیدا کنید، بهتر است نگاهی به پوشه این برنامه بر روی گوشی خود بیندازید. شاید ریشه و علت این ماجراها را پیدا کردید!

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی با پاورپوینت برای اینستاگرام— برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش اصول ساخت تصاویر اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی— برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

حالا که تا حدودی با دلایل به وجود آمدن این مشکل آشنا شدید و یک‌جورایی به جواب این سوال رسیدید که چرا اینستا استوری ها را برعکس میکند، بهتر است برویم سراغ روش‌هایی که به ما در حل این مشکل کمک می‌کند.

چند روش برای حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام

با توجه به دلایلی که در بالا ذکر کردیم، برای حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید.

چند روزی را صبر کنید.

کمی قبل در همین مقاله گفتیم که گاهی اوقات، کاربران اینستاگرام اختلالاتی را تجربه می‌کنند که تقصیر آنها نیست. یعنی نه اینترنتشان ضعیف است، نه زبان اینستاگرام را فارسی کرده‌اند، نه پوشه اینستاگرامشان پر است، بلکه حتی جدیدترین نسخه اینستاگرام را هم نصب کرده‌اند و گوشی‌شان هم آپدیت است، پس مشکل از کجاست؟

در چنین مواقعی، وقتی هیچ دلیلی برای مشکل به وجود آمده پیدا نمی‌کنید و نمی‌دانید چرا استوری‌هایتان برعکس شده است، بهترین کار صبر کردن است. چون احتمالا این باگ به خاطر نقص فنی در اینستاگرام به وجود آمده و تیم فنی آنها، در حال تلاش‌اند تا هرچه سریع‌تر مشکل به وجود آمده را حل کنند. در چنین شرایطی، وقتی مشکل از خود اینستاگرام است، تنها کاری که از دستتان برمی‌آید، این است که 24 ساعت تا 48 ساعت صبر کنید و به اینستاگرام فرصت بدهید تا باگ برعکس شدن استوری‌ها را برطرف کند و مشکل به خوبی و خوشی رفع شود.

برنامه اینستاگرام را force stop کنید.

اگر استوری‌هایتان برعکس می‌شود و مطمئن نیستید که دلیل این مشکل، نقص فنی در اینستاگرام است یا چیز دیگری، بهتر است یک‌بار برنامه اینستاگرام را ببندید و دوباره آن را باز کنید. بعد از اینکه یک‌بار اپلیکیشن اینستاگرام را force stop کردید، دوباره عکس یا فیلم موردنظرتان را استوری کنید و ببینید که آیا هنوز هم مشکل برقرار است یا نه. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که force stop کردن اینستاگرام در گوشی‌هایی که مجهز به سیستم‌عامل اندروید هستند با گوشی‌های iOS فرق دارد. در ادامه، نحوه force stop کردن اینستاگرام در گوشی‌های اندروید و آیفون را آموزش می‌دهیم که ممکن است به دردتان بخورد.

نحوه Force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی اندروید

برای force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی‌های اندروید، باید به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و در بخش applications یا manage apps، برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. سپس، بر روی این برنامه ضربه بزنید و بر روی گزینه force stop کلیک کنید. بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید، دوباره برنامه اینستاگرام را باز کنید و عکس موردنظرتان را یک‌بار دیگر استوری کنید و ببینید که آیا باز هم وارونه می‌شود یا نه.

برعکس شدن استوری اینستاگرام
بر روی گزینه‌ای که با فلش نشان دادیم بزنید.

Force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی iOS

برای force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی‌های آیفون که به سیستم‌عامل iOS مجهز هستند، لازم نیست به تنظیمات بروید. بلکه فقط کافیست مراحلی که در زیر آورده‌ایم را به ترتیب انجام بدهید:

  1. از نوار ژست که در پایین نمایشگر آیفون قرار دارد، با انگشت خود رو به بالا swipe کرده و نگه دارید.
    برعکس شدن استوری اینستا
    طبق دستورالعمل تصویر عمل کنید.
  2. وقتی وارد بخش تغییر برنامه‌ها شدید، از بین کارت‌هایی که ظاهر می‌شوند، کارت برنامه اینستاگرام را برای force stop کردن انتخاب کنید و بر روی آن نگه دارید.
    برعکش شدن استوری در اینستا
    طبق دستورالعمل تصویر عمل کنید.
  3. سپس، دایره‌ای قرمز رنگ در کنار کارت اینستاگرام ظاهر می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید تا این برنامه، force stop شود.
    برعکش شدن استوری در اینستا
    برروی گزینه‌ای که با فلش نشان دادیم بزنید.

البته، به جای مرحله آخر، می‌توانید کارت برنامه اینستاگرام را خیلی راحت به سمت بالا  بکشید تا force stop شود.

و تمام! Force stop کردن اینستاگرام ممکن است جواب بدهد و مشکل برعکس شدن عکس در اینستاگرام را برطرف کند.

برنامه اینستاگرام را حذف و آن را دوباره نصب کنید.

اگر بعد از force stop کردن اینستاگرام، باز هم نتیجه‌ای نگرفتید و استوری‌هایتان هنوز برعکس می‌شوند، بهتر است کلا برنامه اینستاگرام را از روی گوشی تلفن همراه خود حذف و دوباره آن را نصب کنید.

برای حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام، ابتدا برنامه اینستاگرام را از روی گوشی خود حذف کنید و سپس، آخرین نسخه آن را نصب کنید. وقتی این کار را انجام دادید، برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و ببینید که ایا مشکل برطرف شده است یا نه. اگر این روش جواب داد که هیچ، ولی اگر موثر نبود، اصلا نگران نباشید. روش‌های دیگری هم هستند که ممکن است مشکل برعکس شدن عکس در اینستاگرام را برطرف کند.

برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

گاهی اوقات، تمام مشکلاتی که در اینستاگرام با آن روبه‌رو می‌شوید، به این خاطر است که از نسخه‌های قدیمی این اپلیکیشن استفاده می‌کنید.  اگر استوری‌هایی که می‌گذارید، به دلایل نامعلوم برعکس می‌شوند و این مشکل شما را کفری کرده است، حتما چک کنید تا مطمئن شوید که از نسخه‌های قدیمی اینستاگرام استفاده نمی‌کنید اگر متوجه شدید که نسخه قدیمی اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه شما نصب است، توصیه می‌کنم که حتما آن را آپدیت کنید. چون اصولا نسخه‌های قدیمی اینستاگرام به‌درستی کار نمی‌کنند و کلی مشکل برای کاربران می‌تراشند.

برای آپدیت کردن برنامه اینستاگرام و استفاده از آخرین نسخه آن، اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید، از google play کمک بگیرید. ولی اگر گوشی تلفن همراه شما مجهز به سیستم‌عامل iOS است، به app store مراجعه کنید. سپس، در کادری که برای جستجو کردن تعبیه شده است، نام برنامه اینستاگرام را بنویسید و آن را جستجو کنید. در آخر، بر روی گزینه update کلیک کنید تا برنامه اینستاگرام آپدیت شود.

حتی می‌توانید با انتخاب گزینه enable auto-update که در تصویر زیر نشان داده شده است، آپدیت خودکار برنامه اینستاگرام را فعال کنید تا بدون اینکه نیاز به زحمتی باشد، این اپلیکیشن به‌صورت اتوماتیک آپدیت شود.

برعکش شدن استوری در اینستا
بر روی قسمتی که دور آن خط کشیدیم بزنید.

بعد از آپدیت اینستاگرام، برنامه را باز کنید و استوری موردنظرتان را دوباره بگذارید و ببیند که آیا باز هم برعکس می‌شود یا نه. ممکن است برای حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام، آپدیت کردن این برنامه جواب بدهد. اما اگر کارساز نبود، هنوز راه‌حل‌های دیگری هم هست که می‌توانند موثر باشند.

گوشی تلفن همراه خود را Re-Start کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که ممکن است به حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام کمک کند، خاموش روشن کردن گوشی تلفن همراه است. شاید دلیل این مشکل، چیز خاصی نباشد و با یک ریستارات کردن ساده بتوانید آن را برطرف کنید. به هر حال امتحان کردن که ضرری ندارد، درست نمی‌گویم؟ پس گوشی خود را خاموش روشن کنید و دوباره از عکس یا فیلم موردنظرتان استوری بگذارید. اگر دیگر استوری‌هایتان برعکس نشد که چه عالی، ولی اگر باز هم عکس‌ها و فیلم‌هایی که استوری می‌کنید، وارونه شد، بهتر است بروید سراغ روش‌های دیگری که آموزش داده‌ایم.

پوشه اینستاگرام خود را خالی کنید.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به بروز مشکلات و باگ‌های مختلف، علی‌الخصوص برعکس شدن عکس و فیلم در استوری اینستاگرام شود، پر بودن پوشه اینستاگرام در گوشی موبایل است. خیلی از کاربران، متاسفانه فراموش می‌کنند که زود به زود پوشه اینستاگرام را خالی کنند تا گوشی سنگین شود، در نتیجه، پوشه پر می‌شود و عملکرد درست اینستاگرام را مختل می‌کند.

اگر هر چیزی که ممکن است باعث برعکس شدن عکس در اینستاگرام شود را چک کردید و دیدید که همه‌چیز مرتب است پس حتما سری به پوشه اینستاگرام خود بیندازید. به هر حال اتفاق است دیگر! پیش می‌آید. شاید به خاطر مشغله کاری یا حالا به هر دلیل دیگری، نمی‌دانستید یا فراموش کردید که باید پوشه اینستاگرام خود را خالی کنید. اصلا ایرادی ندارد، چون به قول معروف، ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است! همین الان گوشی خود را بردارید و این کار را انجام بدهید تا شاید خالی کردن پوشه اینستاگرام، به حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام کمکی بکند.

البته، لازم است بدانید که نحوه خالی کردن پوشه اینستاگرام در اندروید و آیفون باهم فرق می‌کند و به شکل زیر است:

خالی کردن پوشه اینستاگرام در گوشی‌های اندروید

اگر گوشی شما اندروید است و تصمیم دارید پوشه اینستاگرام خود را خالی کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید:

  1. به تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. وارد بخش applications یا manage apps شوید.
  3. در آن جا، بگردید و در میان برنامه‌های موجود، برنامه اینستاگرام را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.
  4. سپس، مانند عکس زیر، بر روی گزینه clear cache ضربه بزنید تا پوشه اینستاگرام خالی شود.
    برعکش شدن استوری در اینستا
    بر روی قسمتی که با فلش نشان دادیم بزنید.

خالی کردن پوشه اینستاگرام در گوشی‌های آیفون

اگر گوشی شما مجهز به سیستم‌عامل iOS است و تصمیم دارید پوشه اینستاگرام خود را خالی کنید، باید مراحل زیر را به‌دقت انجام بدهید:

  1. به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.
  2. به بخش general بروید و بر روی گزینه iPhone storage ضربه بزنید.
    خالی کردن پوشه اینستاگرام در گوشی‌های آیفون
    طبق دستورالعمل تصویر عمل کنید.
  3. از بین برنامه‌های موجود، برنامه اینستاگرام را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.
  4. سپس، بر وی گزینه offload app ضربه بزنید.
    خالی کردن پوشه اینستاگرام در گوشی‌های آیفون
    طبق دستورالعمل تصویر عمل کنید.
  5. سپس، دوباره برنامه را نصب کنید.

به همین سادگی! ممکن است این کارها به حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام کمک کند. اگر فایده‌ای نداشت، راه‌حل‌های دیگر را امتحان کنید.

برگرداندن زبان اینستاگرام به انگلیسی

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، یکی از دلایل برعکس شدن استوری‌ها در اینستاگرام این است که کاربران ایرانی، زبان این برنامه را که به‌صورت پیش‌فرض بر روی زبان انگلیسی تنظیم شده، به زبان فارسی تغییر داده‌اند. فارسی کردن زبان برنامه اینستاگرام، تجربه بدی را برای خیلی از کاربران رقم زد و باعث شده تا آنها با مشکلاتی مواجه شوند، از جمله برعکس شدن استوری‌ها. اگر شما هم زبان اینستاگرام را فارسی کردید و به دنبال آن، چند باری است که استوری‌هایتان وارونه می‌شود، به شما پیشنهاد می‌کنم که زبان این برنامه را به حالت اولیه خود، یعنی انگلیسی برگردانید.

برای برگرداندن زبان اینستاگرام به حالت اولیه خود که انگلیسی است، باید مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید:

  1. به تنظیمات اینستاگرام بروید و بر روی مدیریت عمومی کلیک کنید.
  2. صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید در آن از بین گزینه‌های موجود، بر روی گزینه زبان ورودی ضربه بزنید.
  3. گزینه زبان را انتخاب کنید.
  4. حالا بر روی گزینه ویرایش ضربه بزنید و از بین زبان‌های موجود، زبان انگلیسی را انتخاب کنید و با انگشت بر روی آن نگه دارید و آن را به بالای صفحه بکشید. طوری که در لیست، زبان انگلیسی بالاتر از بقیه زبان‌ها، مخصوصا زبان فارسی، قرار بگیرد.

با انجام مراحل بالا، اگر برعکس شدن استوری‌های اینستاگرام به خاطر فارسی کردن زبان این برنامه باشد، همه‌چیز به حالت اول خود برمی‌گردد و انتظار می‌رود که مشکل برعکس شدن استوری‌ها هم رفع و رجوع شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • رفع مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام— برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • حل مشکل ورود به اینستاگرام— برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

کمک خواستن از اینستاگرام

اگر هیچ‌کدام از راه‌حل‌های بالا جواب نداد و نتوانستید به کمک آنها، مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام را برطرف کنید، دیگر هیچ چاره‌ای جز کمک گرفتن از اینستاگرام باقی نمی‌ماند. باید این را هم در نظر داشته باشیم که شاید مشکل بیخ داشته باشد و به این سادگی‌ها حل نشود. پس اگر همه ترفندهایی که در بالا آموزش داده‌ایم را امتحان کردید، ولی نتیجه‌ای نگرفتید، تنها راهی که برایتان باقی می‌ماند، این است که مشکل به وجود آمده را با اینستاگرام درمیان بگذارید و برای حل آن، از تیم پشتیبانی این برنامه کمک بگیرد.

اگر تصمیم گرفتید که برای حل مشکل برعکس شدن استوری، از تیم پشتیبانی اینستاگرام درخواست کمک کنید، باید مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید و به تب پروفایل بروید.
  2. در تب پروفایل، بر روی آیکون سه خط که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  3. منویی برایتان به نمایش درمی‌آید که باید در آن از بین گزینه‌های موجود، گزینه setting را انتخاب کنید.
  4. در بخش setting، کمی به پایین صفحه بروید و بر روی گزینه help ضربه بزنید.
  5. سپس، بر روی گزینه report a problem کلیک کنید.
  6. در این مرحله، باید با جزییات کامل مشکل به وجود آمده را برای تیم پشتیبانی اینستاگرام شرح دهید و به آنها بگویید که استوری‌هایتان وارونه می‌شوند.
  7. در آخر، بر روی گزینه send reports کلیک کنید.

و تمام! بعد از اینکه گزارش خود را فرستید و مشکل به وجود آمده را شرح دادید، باید منتظر جوابی از سمت تیم پشتیبانی اینستاگرام باشید تا هرچه سریع‌تر مشکلتان را حل کنند.

کلام آخر

متاسفانه خیلی از کاربران در حین استفاده از اینستاگرام با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که حسابی آزاردهنده هستند. یکی از این مشکلات که برای خیلی‌ها پیش آمده است، برعکس شدن استوری اینستاگرام است. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، در وهله اول باید متوجه شوید که چرا اینستا استوری ها را برعکس میکند و سپس، برای حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام اقدام کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما مقاله بالا را به‌دقت بخوانید و به‌هیچ‌وجه، آن را از دست ندهید. چون در این مقاله تلاش کردیم تا هر چیزی که لازم است درباره مشکل برعکس شدن عکس در استوری اینستاگرام بلد باشید را به شما آموزش بدهیم. آیا شما هم با مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام مواجه شده‌اید؟ برای حل آن از کدام روش‌هایی که در بالا گفته‌ایم، استفاده کرده‌اید؟ آیا از این روش‌ها نتیجه‌ای گرفتید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 4 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.