سایز پست اینستاگرام (چه عکس و چه فیلم) با توجه به اندازه تصویر و جزئیات آن قابل تغییر است. با اینکه پست‌های اینستاگرامی، در چند سال اخیر از سایزهای عمودی و افقی (مستطیلی) بهره‌مند شده‌اند، اما سایز اصلی یک پست اینستاگرامی همان شکل مربعی و جمع‌وجور است.

کاربران دنیای اینستاگرام، عکس‌ها یا ویدئوهای مورد نظر خود را معمولاً با اندازه‌های بزرگ منتشر می‌کنند و به همین دلیل، محبوبیت عکس‌های افقی و مستطیلی خیلی بیشتر از آن اندازه مربعی و کوچک سابق شده است. اما سایز پست اینستاگرام چقدر است، چه نرم‌افزارها یا روش‌هایی برای استاندارد کردن سایز پست اینستاگرام وجود دارد و چگونه می‌توان کیفیت یک پست اینستاگرامی را حفظ کرد؟

در این مطلب از آکادمی کاپریلا، به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مروری بر سایز پست اینستاگرام

سایز پست اینستاگرام در حالت استاندارد (هم برای عکس و هم برای ویدئو) معادل 1:1 است؛ این سایز، دقیقاً یک اندازه مربعی از تصویر یا ویدئو به شما خواهد داد تا بتوانید در یک حالت استاندارد، سایز پست اینستاگرام را تغییر بدهید.

برای درک بهتر از اندازه 1:1 بهتر است به قسمت تنظیمات دوربین گوشی موبایل‌تان بروید و Picture Size را انتخاب کنید؛ حالا از بین ابعاد مختلف، اندازه 1:1 را لمس کنید و موبایل را بر روی حالت عکاسی بگذارید؛ می‌بینید؟ اندازه‌ای که جلوی چشم شماست، دقیقاً یک اندازه مربعی نسبتاً کوچک است که حالتی درست و اصولی از سایز پست اینستاگرام را نشان می‌دهد. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که رزولوشن یا کیفیت عکس را روی 1080 در 1080 پیکسل بگذارید تا کیفیت تصویر شما افت نکند.

اینفوگرافی سایز پست اینستاگرام
این تصویر از سایت later.com برداشته شده است.

احتمالاً این نکته را می‌دانید که اینستاگرام در حین بارگذاری یک پست، کیفیت آن را به 600 در 600 پیکسل کاهش می‌دهد و در بسیاری از موارد، باعث کاهش فاحش کیفیت یک پست اینستاگرامی خواهد شد. جالب است بدانید که بسیاری از صفحات معتبر در اینستاگرام مثل صفحه اینستاگرامی National Geographic در اکثر پست‌ها، همین سایز 1:1 را رعایت می‌کنند؛ احتمالاً رعایت کردن سایز پست اینستاگرام، یک حرکت حرفه‌ای برای بسیاری از صفحات اینستاگرامی محسوب می‌شود.

اندازه پست اینستاگرام در حالت عمودی و افقی

همان‌طور که گفتیم، حالت عمودی و افقی عکس‌ها یا ویدئوهای اینستاگرامی مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. اما سایز مجاز یک پست در حالت عمودی دقیقاً چقدر است و چه اندازه‌ای از تصاویر برای پست کردن مجاز هستند؟

سایز پست اینستاگرام در حالت عمودی باید یک نسبت 4:5 داشته باشد؛ دقت کنید که اگر تصویر شما کمی بیشتر از این اندازه باشد، باید با بخشی از تصویر خودتان در حین انتشار خداحافظی کنید. در مورد عکس‌هایی که به صورت افقی منتشر می‌شوند، هیچ محدودیتی در سایز وجود ندارد. شما می‌توانید یک عکس افقی یا مستطیلی را به راحتی در اینستاگرام پست کنید.

برای پست کردن یک عکس مستطیلی در اینستاگرام دقت کنید که کیفیت آن 1080 در 1350 مگاپیکسل باشد تا در هنگام انتشار، کیفیت آن دچار افت فاحش و قابل توجه نشود. این نکته را در نظر بگیرید که اینستاگرام، کیفیت عکس‌های افقی را در حین انتشار تا 600 در 480 مگاپیکسل کاهش خواهد داد. 

روش‌های تغییر اندازه پست اینستاگرام

بهترین روش برای تغییر سایز ابعاد پست اینستاگرام، دقیقاً همان لحظه‌ای است که می‌خواهید یک عکس یا ویدئو را پست کنید. برای این کار، به قسمت Post در صفحه اینستاگرام‌تان بروید و از بین تصاویر موجود در گالری موبایل‌تان، یک تصویر را انتخاب کنید.

قبل از لمس کردن فلش آبی (که برای رفتن به مرحله بعد است) اندازه عکس یا ویدئوی خودتان را تغییر بدهید؛ برای این کار کافی است دوتا از انگشتان‌تان را روی تصویر مورد نظر باز کنید (دقیقاً مثل کاری که برای زوم کردن در یک عکس انجام می‌دهید) تا به همان حالت مربعی یا 1:1 برسید؛ با نزدیک کردن انگشتان‌تان به هم‌دیگر هم می‌توانید سایز پست اینستاگرام را عمودی کنید.

برای مثال فرض کنید که شما از یک تصویر در استوری اینستاگرام، اسکرین‌شات گرفته‌اید و حالا می‌خواهید آن را پست کنید. برای تغییر سایز این اسکرین‌شات به حالت عمودی، متوجه خواهید شد که اینستاگرام فقط تا یک اندازه خاصی از حالت عمودی را برای تصویر مورد نظر شما مجاز می‌داند؛ این سایز دقیقاً همان سایز مجاز 4:5 برای پست‌های عمودی است.

تغییر سایز پست اینستاگرام در فتوشاپ

یکی دیگر از ابزارهای تغییر سایز پست اینستاگرام، نرم‌افزار فتوشاپ است. تغییر سایز پست اینستاگرام در فتوشاپ، دقیقاً همان فرمولی را دارد، که برای Crop کردن یا تغییر سایز یک عکس انجام می‌دهیم. برای تغییر سایز یک پست اینستاگرامی، عکس مورد نظرتان را وارد فتوشاپ کنید، تغییرات لازم را اجرا و کلیدهای Ctrl و S را لمس کنید تا تغییرات ذخیره شوند. حالا از نوار File در بالای صفحه، گزینه Export و سپس گزینه Export as را انتخاب کنید. حالا شما می‌توانید اندازه تصویرتان را در قسمت Image Size به پیکسل تغییر بدهید تا برای یک پست ایسنتاگرامی آماده بشود.

تغییر سایز ویدئوکلیپ‌ها

برای تغییر سایز و ابعاد یک ویدئو هم می‌توانید از دو نرم‌افزار تخصصی Inshot و Premier استفاده کنید. این دو نرم‌افزار از بهترین ابزارها برای تغییر سایز پست اینستاگرام محسوب می‌شوند. البته ناگفته نماند که برای کار کردن با این دو نرم‌افزار، به کمی آشنایی تخصصی با اصول تدوین و میکس فیلم نیاز خواهید داشت. برای این کار، می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه و یا آموزش‌های تصویری موجود در یوتیوب کمک بگیرید.

سایز پست اینستاگرام برای ویدئوکلیپ

حالا که با نرم‌افزارهای مناسب تغییر ابعاد ویدئو آشنا شدیم، بهتر است یک مرور بر ابعاد استاندارد ویدئوکلیپ‌ها در محیط اینستاگرام داشته باشیم. ابعاد یک ویدئو در اینستاگرام نباید بیش از اندازه 4:5 باشد؛ برای اندازه ویدئو هم حداقل چیزی بین 1080 در 1350 پیکسل در نظر بگیرید، تا کیفیت کلیپ‌تان کاهش پیدا نکند. همان‌طور که تاحالا تجربه داشته‌اید، یک ویدئو پس از پست شدن در اینستاگرام، دچار کاهش کیفیت خواهد شد و برای جلوگیری از این کار، باید نکاتی که ذکر شد را به خوبی رعایت کنید.

بهلینک؛ ابزاری رایگان برای قرار دادن چند لینک در قسمت بیو اینستاگرام

قسمت بیو (Bio) یک پیج اینستاگرامی، بهترین بخش برای قرار دادن لینک مربوط به فعالیت یا کسب و کار شماست. شما با قرار دادن لینک مربوط به سایت، کانال تلگرامی و یا کانال یوتیوب می‌توانید در مسیر توسعه کسب‌‌ و کار و جذب مشتری و مخاطب بیشتر قدم بردارید. اما احتمالاً همان‌طور که می‌دانید، بیو اینستاگرام فقط اجازه انتشار یک لینک را به شما خواهد داد. البته شما می‌توانید با استفاده از بهلینک، چندین لینک را در یک‌جا جمع‌کنید تا مخاطبان‌تان به همه آن‌ها دسترسی داشته باشند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.