اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است. به همین دلیل افراد از کشورهای مختلف و زبان‌های متفاوت در آن عضو می‌شوند و حساب کاربری می‌سازند. با این وجود به نظر می‌رسد که یکی از باگ‌های این برنامه جذاب، زبان آن است. احتمالا خبر دارید که این برنامه به‌صورت پیش‌فرض با زبان انگلیسی در دسترس و قابل‌استفاده است.

درست است که زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است اما باید این واقعیت را بپذیریم که خیلی‌ها این زبان را بلد نیستند و خب ترجیح می‌دهند که به زبان مادری خود از این برنامه استفاده کنند. البته جالب است بدانید که طراحان اینستاگرام، به‌راحتی کاربران خود بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند و به همین دلیل این برنامه از زبان‌های مختلف از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند.

خیلی از ایرانی‌ها، اصلا زبان انگلیسی را بلد نیستند تا از تنظیمات اینستاگرام سر در بیاورند و زبان آن را عوض کنند. خیلی‌های دیگر هم با اینکه شاید زبان انگلیسی را بلد باشند، اما به هر حال با زبان فارسی کارشان راحت‌تر است و آن را ترجیح می‌دهند، ولی نمی‌دانند که چطوری می‌شود زبان اینستاگرام را از انگلیسی به فارسی تغییر داد.

فرقی نمی‌کند که جزو کدام دسته‌ هستید، برایتان خبر خوبی داریم! در این مقاله از آکادمی کاپریلا قرار است فارسی کردن زبان اینستاگرام را آموزش بدهیم، پس پیشنهاد می‌کنم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا نباید اینستاگرام‌های فارسی را دانلود کنیم؟

تغییر زبان اینستاگرام
تغییر زبان انگلیسی به فارسی در اینستاگرام

خیلی‌ها برای راحت‌تر کردن کارشان، می‌خواهند سریع سر اصل مطلب بروند؛ یعنی سراغ اپلیکیشن‌های اینستاگرام فارسی می‌روند و آن‌ها را دانلود می‌کنند. این برنامه‌ها نسخه‌های غیررسمی اینستاگرام هستند و امکاناتی دارند که نسخه اصلی از آن‌ها محروم است. مثلا اگر نسخه فارسی اینستاگرام را دانلود کنید، می‌توانید استوری‌ها را با حالت روح چک کنید، یعنی استوری‌های دیگران را بدون اینکه اسم‌تان در لیست بازدیدکننده‌های استوری نشان داده شود و طرف مقابل باخبر شود، تماشا کنید.

اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌وجه چنین نسخه‌هایی را دانلود نکنید. استفاده از چنین نسخه‌هایی، ممکن است امنیت شما را به خطر بیاندازد و احتمال دارد اطلاعات شما به بیرون درز کند. همچنین این اپلیکیشن‌ها خلاف قانون اینستاگرام است و ممکن است حساب کاربری خود را از دست بدهید.

با این اوصاف به نظرتان می‌ارزد که این‌همه ریسک کنید؟ به نظرتان بهتر نیست به جای این کارها، یاد بگیرید که زبان اینستاگرام را فارسی کنید؟

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش ویدئویی تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام (ساخت پست و استوری‌های حرفه‌ای با نرم افزار پاورپوینت) — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • آموزش طراحی پست و استوری اینستاگرام با نرم افزار و سایت کانوا — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • آموزش ساخت آیکون متحرک یا گیف GIF — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

فارسی کردن زبان اینستاگرام در گوشی‌های اندروید

اگر از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنید، برای فارسی کردن زبان اینستاگرام، باید مراحل زیر را با دقت انجام بدهید:

  1. قبل از هر چیزی، باید مطمئن شوید که از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می‌کنید. اگر متوجه شدید که نسخه‌ای که دارید، نسخه قدیمی‌تر است، باید اول آن را آپدیت کنید و بعد مراحل بعدی را انجام بدهید.
  2. برنامه اینستاگرام را باز کنید و از نوار پایین صفحه، به بخش پروفایل بروید.
  3. بعد از اینکه وارد بخش پروفایل اینستاگرامتان شدید، مانند تصویر زیر بر روی آیکون سه خط در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
اینستای فارسی
بر روی قسمتی که دور آن خط کشیدیم بزنید.
  1. سپس لیستی برایتان بالا می‌آید که باید در آن از بین گزینه‌های موجود، گزینه setting را انتخاب کنید.
  2. حالا که وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شده‌اید، برای تغییر دادن زبان باید گزینه account را انتخاب کنید.
  3. بعد از اینکه گزینه account را انتخاب کردید، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید مانند تصویر زیر، در آن گزینه language را انتخاب کنید.
زبان فارسی اینستاگرام
بر روی گزینه‌ای که خط کشیدیم بزنید.
  1. بعد از انتخاب گزینه language، تمام زبان‌هایی که اینستاگرام از آنها پشتیبانی می‌کند به شما نشان داده می‌شود. هر کدام از این زبان‌ها را انتخاب کنید، زبان اینستاگرام به آن تغییر می‌کند. خوشبختانه اینستاگرام از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند که با کلیک کردن بر روی آن، می‌توانید زبان اینستاگرام را به‌راحتی فارسی کنید.

و تمام! دیدید که چقدر ساده و راحت بود؟

بعد از اینکه زبان اینستاگرام را فارسی کنید، با یک سری کلمات مواجه می‌شوید که به‌عنوان معادل فارسی اصطلاحات رایجی که در اینستاگرام استفاده می‌شوند، آمده‌اند. در ابتدا شاید این معادل‌ها، کمی عجیب‌وغریب به نظر برسند. برای همین در ادامه لیستی از اصطلاحات اینستاگرام در کنار معادل فارسی آنها برایتان آماده کرده‌ایم.

  • دنبال کردن = Follow
  • ویرایش نمایه = Edit Profile
  • دنبال کننده‌ها = Follower
  • دنبال کردن = Following
  • پسند = Like
  • نظر = Comment
  • مسدود کردن = Block
  • گزارش دادن = Report
  • داستان = Story
  • مستقیم = Direct
  • زنده = Live
  • حساب = Account
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • فرهنگ لغت کامل اصطلاحات اینستاگرامی — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی دایرکت اینستاگرام کجاست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

فارسی کردن زبان اینستاگرام در گوشی‌های ایفون

متاسفانه با اینکه امکان فارسی کردن زبان اینستاگرام در گوشی‌های اندروید وجود دارد، ولی هنوز در گوشی‌هایی که سیستم عامل آنها iOS است، قابلیتی فعال نشده است.

با این حال، هنوز هم می‌شود تاریخ پست‌ها و دایرکت‌ها را به زبان فارسی مشاهده کرد. برای این کار، فقط باید مراحل زیر را انجام بدهید که خیلی راحت است:

  1. اول از همه مطمئن شوید که از آخرین و جدیدترین نسخه اینستاگرام استفاده می‌کنید.
  2. اگر شرط اول را داشتید، وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و در نوار پایین صفحه، بر روی عکس پروفایل کلیک کنید تا به بخش پروفایلتان بروید.
  3. سپس، بر روی آیکون سه خط که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  4. بعد از اینکه بر روی آیکون سه خط کلیک کردید، لیستی به شما نشان داده می‌شود که باید از بین گزینه‌های موجود، setting را انتخاب کنید.
  5. سپس، صفحه جدیدی برایتان بالا می‌آید که باید در آن، گزینه language را انتخاب کنید.
  6. بعد از انتخاب گزینه language، همه زبان‌هایی که اینستاگرام از آنها پشتیبانی را می‌بینید که اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که اینستاگرام در گوشی‌های آیفون از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، گزینه English(Iran) را انتخاب کنید تا تاریخ پست‌ها و پیام‌ها به زبان فارسی برایتان به نمایش دربیاید.

با اینکه زبان اینستاگرام در گوشی‌های آیفون کاملا فارسی نمی‌شود، ولی خب همین هم بهتر از هیچی است!

اما خب برایتان یک ترفند کاربردی دارم که شاید به دردتان بخورد. شاید خبر نداشته باشید ولی زبان اینستاگرام، به‌صورت پیش‌فرض با زبان گوشی شما سازگار است. یعنی اگر زبان گوشی خود را فارسی کنید، زبان اینستاگرام هم به‌صورت خودکار با آن هماهنگ شده و از زبان انگلیسی به زبان فارسی تغییر می‌کند.

برای این کار، فقط کافیست که مراحل زیر را به‌دقت انجام بدهید:

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. گزینه language and input را انتخاب کنید.
  3. در قسمت language، از بین گزینه‌های موجود که گوشی شما آنها را پشتیبانی می‌کند، زبان فارسی را انتخاب کنید.

و تمام! با این روش، می‌توانید مثل آب خوردن زبان اینستاگرام خود را فارسی کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید، در بخش نظرات بپرسید.

زبان فارسی اینستاگرام با آیفون
نحوه فارسی کردن زبان اینستاگرام در گوشی آیفون

فارسی کردن زبان اینستاگرام در نسخه تحت وب

اگر از یک رایانه مبتنی بر مک، ویندوز یا کروم برای دسترسی به اینستاگرام از طریق نسخه تحت وب استفاده می‌کنید، باز هم می‌توانید زبان اینستاگرام خود را از انگلیسی به فارسی تغییر بدهید. برای این کار، کافیست تا مراحل زیر را به‌دقت انجام بدهید.

  1. در مرورگر خود، وارد سایت اینستاگرام شده و اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید.
  2. روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالایی سمت راست کلیک و از منویی که باز شده، گزینه Profile را انتخاب کنید.
  3. حالا روی گزینه Edit Profile  در کنار تصویر حساب کاربری کلیک کنید.
  4. در انتهای صفحه، گزینه English  همراه با یک فلش در کنار آن قرار گرفته است که با کلیک روی آن به لیستی از زبان‌های پشتیبانی شده توسط اینستاگرام دسترسی خواهید داشت.
  5. در آخر، از بین گزینه‌های موجود، زبان فارسی را انتخاب کنید.

به همین سادگی!

کلام آخر

اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، احتمالا می‌دانید که این برنامه به‌صورت پیش‌فرض به زبان انگلیسی است. ولی خب از آنجایی که این برنامه خیلی پرطرفدار است، کاربرانی از همه زبان‌ها در آن حضور دارند و اکانت ساخته‌اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم ایران، یکی از طرفداران پروپاقرص این برنامه هستند، شاید دلشان بخواهد که زبان آن را از انگلیسی به فارسی تغییر بدهند. در این مقاله تلاش کردیم تا فارسی کردن زبان اینستاگرام را به شما آموزش بدهیم؛ چه در گوشی‌های اندروید، جه آیفون و چه از طریق وب‌سایت اینستاگرام. امیدوارم که این طالب برایتان مفید بوده باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.