اگر می‌‌خواهید مشتریان بیشتری را جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید، ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ یکی از موثرترین روش‌‌ها برای کسب و کارهای محلی خواهد بود. در این مقاله، نحوه انجام آن را به صورت جامع و مرحله به مرحله آورده‌ایم. با  مجله کاپریلا همراه باشید تا بتوانید به سادگی، آدرس کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کرده و از مزایای آن بهره‌مند گردید.

ثبت آدرس کسب و کارها در گوگل مپ چه ضرورتی دارد؟

ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ را نباید صرفاً به عنوان یک مزیت به شمار آورد، بلکه باید آن را ضرورتی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. در حال حاضر، مشتریان به شرکت‌هایی که در فضای آنلاین حضور فعالی نداشته، نگاه مثبتی ندارند. لازم است بدانید که در گوگل، نزدیک به ۳ و نیم میلیارد جستجو به طور روزانه توسط کاربران انجام می‌شود. بخشی از کاربران، جستجوهای خود را به صورت محلی انجام می‌دهند (مثلاً فروشگاه لوازم ورزشی در شیراز). جستجوهای محلی کاربران، فرصت مناسبی است که کسب و کارها از آن برای افزایش بازدید و فروش خود استفاده کنند. بنابراین شرکت‌ها باید به فکر بهبود سئوی محلی یا لوکال سئو (Local SEO) خود باشند. یکی از موثرترین روش‌ها برای بهبود سئو محلی این است که شرکت‌ها موقعیت مکانی خود را در گوگل مپ ثبت کنند.

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ

چگونه آدرس شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

در ابتدا به حساب کاربری جیمیل خود وارد شوید. سپس در مرورگر آدرس www.google.com/maps را وارد کنید. پس از ورود به این سایت، مطابق توضیحات زیر می‌توانید موقعیت مکانی بیزینس خود را اضافه نمایید (همچنین می‌توانید مستقیماً به آدرس business.google.com/u/0/create مراجعه کنید).

در سمت چپ، منوی کشویی وجود دارد که باید آن منو را باز کنید. از منوی باز شده گزینه افزودن کسب و کار را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

در مرحله بعدی لازم است که اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کنید. عنوان واقعی بیزینس خود را قرار دهید. سپس نوع کسب و کارتان را نیز مشخص نمایید.

آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

همچنین موقعیت مکانی شرکت خود را نیز اضافه کنید.

آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

در ادامه، اطلاعات اضافه‌ای نظیر شماره تماس، تصاویر و … را می‌توانید وارد کنید.

در مرحله آخر نیز لازم است که با کلیک بر روی دکمه Send اطلاعات خود را به گوگل ارسال کنید و منتظر تایید گوگل باشید تا این اطلاعات را تایید کند. این تایید و یا عدم تایید تقریباً دو هفته طول می‌کشد. بعد از دو هفته باید منتظر دریافت ایمیل از طرف گوگل باشید تا در جریان قبول شدن و یا نشدن درخواست خود به گوگل قرار بگیرید.

 چگونه آدرس شرکت را در گوگل مپ ویرایش کنیم؟

ممکن است که به دلایل مختلف از جمله جابجایی فیزیکی محل کار خود، بخواهید آدرس را در گوگل مپ تغییر دهید. برای این منظور کافیست که مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد گوگل مپ خود شوید.
  • موقعیت مکانی مورد نظر خود که قصد تغییر آن را دارید، پیدا کنید.
  • روی آدرس کلیک کرده و آدرس جدید را در آنجا وارد کرده و سپس بر روی دکمه Apply کلیک نمایید.

چگونه موقعیت مکانی خود را از گوگل مپ حذف کنیم؟

برای این که یک موقعیت مکانی ثبت شده را از گوگل حذف نمایید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.
  • از طریق آدرس www.google.com/maps به گوگل مپ وارد شوید.
  • موقعیت مکانی که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب نمایید.
  • منوی کشویی را باز کنید.
  • گزینه آدرس و سپس Clear Address را انتخاب نمایید.
  • در مرحله آخر نیز گزینه Apply را کلیک کنید.

 چند نکته سئویی برای اضافه کردن آدرس در گوگل مپ

به منظور سئو کردن وبسایت و کسب و کار خودتان و همچنین پیشنهاد بیشتر بیزینس شما به افراد مختلف، بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات شامل موارد زیر است:

 عکس‌هایی با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

بهتر است که برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل، تصاویری از کسب و کار خود را به گوگل مپ اضافه کنید. چندین نوع عکس و تصویر وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را به گوکل مپ بیزینس خود اضافه کنید:

لوگوها و آرم‌های تجاری

اضافه کردن لوگو تجاری کسب و کار به مشتریان این امکان را می‌دهد که راحت‌تر کسب و کار شما را شناسایی کنند.

عکس‌های کاور شاخص

این عکس‌ها در قسمت بالای پروفایل شما قرار می‌گیرند و برای نشان دادن بهتر هویت کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تنظیم عکس کاور لازم است که از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

تصاویر اضافی

علاوه بر عکس شاخص، شما می‌توانید از عکس‌های اضافه دیگری نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید عکس‌‌های مختلفی از ویترین فروشگاه، خدمات، محصولات و بخش‌‌های مختلف کسب و کار خود را اضافه کنید.

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ

کسب و کار خود را در گوگل مپ تایید کنید.

برای اینکه بیزینس و شرکت شما در گوگل مپ ظاهر شود، لازم است که تایید کنید که شما صاحب آن کسب و کار هستید. بیشتر مشاغل از طریق ایمیل درخواست خود ارسال می‌‌کنند و این تاییدیه را دریافت می‌کنند، اما به گفته گوگل، برخی از مشاغل هم از طریق تلفن یا سرچ کنسول، این کار را انجام می‌دهند. پس از تایید شدن، کسب و کار شما به گوگل مپ اضافه می‌شود. با تایید شدن و سپس اضافه شدن بیزینس شما به گوگل مپ، می‌توانید تبلیغات کلیکی ایجاد کنید، میزان جستجوها را تجزیه و تحلیل کنید و نظرات مثبت و منفی کاربران و مشتریان را دریافت نمایید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، ثبت موقعیت مکانی کسب و کارها در گوگل مپ کار ساده‌ای است و مزیت‌های زیادی دارد. این کار به مشتریان امکان می‌دهد تا آن چیزی را که می‌خواهند راحت‌تر  پیدا کنند. همچنین اعتبار کسب و کارها را بالا برده و به دنبال آن اعتماد مشتریان را افزایش می‌دهد. بنابراین حتماً موقعیت مکانی کسب و کار خود را در گوگل مپ بررسی کرده و از نمایش و ثبت آن اطمینان حاصل نمایید. در صورت عدم نمایش موقعیت مکانی خود، آن را به گوگل مپ اضافه کنید.

بر اساس رای 11 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

یک نظر ثبت شده در “راهنمای جامع ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ (Google Map) + ویرایش و حذف آدرس

  • با سلام. لطفا اضافه کنید که چطور از طریق ایمیل مکان خود را تایید کنیم. همینطور چطور از طریق سرچ کنسول این کار را انجام بدهیم.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.