دیجیتال مارکتینگ، به عنوان مجموعه کاملی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین شناخته می‌شود. در واقع، بازاریابی آنلاین، شیوه‌های سنتی تبلیغات را ارتقا داد تا با پیشرفت‌های دنیای حاضر همسو شوند. به همین دلیل، ضروری است که همواره پیشرفت‌های تکنولوژی در این عرصه به کار گرفته شوند. در این میان، استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا حداکثر بازدهی را از تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین به دست آورید و کسب و کار خود را ارتقا دهید.

بر این اساس، در صورتی که قصد دارید ابزارهای هوش مصنوعی بازاریابی آنلاین را بشناسید و نحوه استفاده از آن‌ها را در جنبه‌های مختلف بازاریابی و کسب و کار فرا بگیرید؛ تا انتها با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

چگونه از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

در مقدمه بحث، مهم‌ترین اثرات هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ را بررسی کردیم. به این ترتیب، می‌توان گفت استفاده از این تکنولوژی نوین، آینده بازاریابی دیجیتال را به شدت دگرگون خواهد کرد. در واقع، کسب و کارهایی که اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد شبکه بازاریابی دیجیتال را نادیده بگیرند، محکوم به شکست خواهند بود. با این حال، مهم‌ترین سؤال این است که چگونه می‌توان از ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی آنلاین بهره برد؟

جهت پاسخ دادن به این سؤال، ابتدا لازم است بدانید که تأثیر این تکنولوژی بر تعیین استراتژی و انتخاب تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ به چه صورتی است. در این راستا، توصیه می‌کنیم به بررسی نمونه‌های داخلی و خارجی که از این شیوه استفاده می‌کنند بپردازید. از سوی دیگر شناخت ابزارهای مختلفی که در قالب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب گوناگون در دسترس هستند، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

به این ترتیب، افزایش آگاهی و دانش در شناخت تکنولوژی هوش مصنوعی، مهم‌ترین قدم در پیشرفت کسب و کارها و به روز رسانی شیوه‌های بازاریابی است.

چگونه از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟
چگونه از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

شناخت بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، به شما کمک می‌کند، استراتژی بهتری داشته باشید و در اجرای تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، بیشترین بازدهی را تجربه کنید. در این راستا، قصد داریم تا در ادامه، تعدادی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم که مهم‌ترین نمونه‌ها عبارت‌اند از:

  1. ChatGPT
  2. Semrush
  3. ‌Jasper
  4. Acrolinx
  5. MarketMuse
  6. INK AI
  7. Anyword
  8. Scalenut
  9. Pro Rank Tracker
  10. Personalize

در ادامه به معرفی و تشریح موارد ذکر شده می‌پردازیم.

ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

ChatGPT

قطعاً بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ و به کارگیری تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین، شامل تولید محتوای متنی است. در این زمینه، هوش مصنوعیِ ارائه شده توسط شرکت OpenAI در قالب ابزار ChatGPT نظر بسیاری از تولیدکنندگان محتوا را به خود جلب کرده است. در واقع با ارائه این ابزار کاربردی، تأثیر هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ وارد فاز جدیدی شد. قابلیت‌های خیره کننده چت جی پی تی باعث شده است که هزینه و زمان تولید محتوای متنی کاهش پیدا کند و از این طریق، کسب و کارها به راحتی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را برای جذب مخاطبان بیشتر آماده می‌کنند. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Semrush

از جمله ابزارهای مهم هوش مصنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، می‌توان به Semrush اشاره کرد. در واقع این ابزار به دلیل «چند کاربردی بودن» و ارائه خدمات متنوع، توانسته است جایگاه مناسبی نزد دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای پیدا کند. به این صورت که کمپین‌های بازاریابی محتوا، SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل، PPC و موارد دیگر توسط Semrush به خوبی مدیریت می‌شوند و نتایج قابل توجهی از این طریق به دست خواهد آمد. البته توجه داشته باشید که در زمینه تبلیغات کلیکی، سرویس دهندگان داخلی مانند کاپریلا (+) نیز در تلاش‌اند با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، نتایج حاصل را به بازده حداکثری برسانند.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

از دیگر مزایای به کارگیری Semrush تحلیل شرایطی است که جایگاه شما را نسبت به رقبا در نتایج سرچ تعیین می‌کند. این ابزار با آنالیز نتایج سرچ و کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای متنی، قادر است به شما راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود جایگاهتان ارائه کند. از سوی دیگر، به بررسی بهترین کلیدواژه‌های ترند در فضای وب خواهد پرداخت تا شما سهم بیشتری از توجه کاربران را کسب کرده و میزان بازدید وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

‌Jasper

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه تولید محتوای متنی، عملکرد خوبی دارد، Jasper است. در واقع، کسب و کارهایی که استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را بر پایه جذب مخاطبان از طریق وب‌سایت و هدایت آن‌ها به سمت شبکه‌های اجتماعی تعیین کرده‌اند، می‌توانند از طریق تولید محتوای متنی قوی، به اهداف خود دست پیدا کنند. در این راستا، هوش مصنوعی جاسپر به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به تولید متن‌های با طول بیش از ۱۰۰۰ کلمه اقدام کنید. همچنین، هوش مصنوعی، قابلیت ارائه خدمات بر اساس قالب متن را دارد؛ به این معنی که برای تولید ایمیل، پست وبلاگ، تبلیغات و توضیحات متا، از الگوریتم‌های منحصر به فردی استفاده می‌کند که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان ایجاد نماید.

شایان ذکر است که Jasper به عنوان یک دستیار مجازی هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود و تنها با تعیین کلیدواژه‌های مورد نظرتان، در عرض چند دقیقه، به نتیجه دلخواه دست پیدا می‌کنید. از سوی دیگر، در طراحی این ابزار، تلاش شده است که رابط گرافیکی بسیار کاربرپسند باشد و از زبان‌های مختلف پشتیبانی کند تا کاربران با هر سطح از مهارت و از مناطق مختلف جهان، امکان استفاده از ‌ Jasper را داشته باشند. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Acrolinx

بهینه سازی استراتژی، از جمله مواردی است که در دیجیتال مارکتینگ اهمیت بالایی دارد. با استفاده از ابزار Acrolinx می‌توانید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با توجه به نتایج حاصل از کانال‌های تبلیغاتی مختلف بهبود ببخشید. به این معنی که با آنالیز نتایج حاصل، مانند تعداد کلیک و بازدید و همچنین نرخ تبدیل کاربر به مشتری، قادر خواهید بود تا استراتژی خود را به سمت کانال‌هایی پیش ببرید که بازدهی بیشتری دارند و نتایج بهتری ارائه می‌دهند.

شایان ذکر است که Acrolinx می‌تواند با ورد پرس ادغام شود و از این طریق، محتوای تولید شده توسط شما را مدیریت کند. افزودن این ابزار به عنوان یک افزونه کاربردی، بازده استراتژی تولید محتوای شما را افزایش خواهد داد. جهت آشنایی بیشتر و دسترسی به لینک صفحه اصلی ابزار بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Acrolinx
Acrolinx

MarketMuse

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ابزار هوش مصنوعی که موجب انتخاب آن می‌شود، ارائه کارکردهای متنوع در قالب یک پلتفرم است. MarketMuse از جمله مواردی است که می‌تواند بر اساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی، مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، طراحی صفحات لندینگ، ایمیل‌های تبلیغاتی، مقالات طولانی و دارای انسجامِ محتوا، از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ است که به صورت کامل توسط MarketMuse تأمین می‌گردد.

شایان ذکر است که معمولاً کسب و کارهایی به سمت استفاده از MarketMuse می‌روند که نیاز به تولید محتوای متنی طولانی داشته باشند؛ چرا که بسیاری از ابزارهای موجود، تنها زمانی نتیجه مناسب ارائه می‌کنند که متن تولید شده کوتاه باشد. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

INK AI

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، ابزار INK است. این ابزار کاربردی را می‌توان به عنوان افزونه به وردپرس اضافه کرد. از طرفی، اینک را می‌توان یک دستیار مجازی به شمار آورد. بر این اساس، هدایت شما در جهت ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی‌تر، از مزایای به کارگیری INK AI است.

الگوریتم‌های به کار رفته در این ابزار، اطلاعات مربوط به بازدید و ترافیک ارگانیک وب‌سایت تجاری شما را به خوبی تحلیل می‌کند. در ادامه، به واسطه همین الگوریتم‌ها، اقدامات لازم جهت بهینه سازی محتوا و SEO سایت تعیین می‌شوند.

علاوه بر کاربردهای ذکر شده، می‌توان به امکان کپی رایتینگ (Copy Writing) بسیار قویِ INK نیز اشاره کرد. این شیوه در دنیای امروز تبلیغات بسیار رایج است و می‌تواند حجم محتوای تولید شده توسط شما را بالا ببرد. همچنین بد نیست بدانید که بهینه سازی توضیحات متا، بهینه سازی تصاویر موجود در محتوا و بررسی نگارشی متون، از مزایای به کارگیری این ابزار هوش مصنوعی به شمار می‌آید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

INK AI
INK AI

Anyword

با توجه به اینکه مهم‌ترین هدف از تبلیغات، «جلب نظر مخاطبان» است؛ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی، افزایش تأثیر تبلیغات بر مخاطبین هدف خواهد بود. در این راستا، معرفی ابزار Anyword ضروری است. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، فرصت تولید متن‌های تبلیغاتی با بیشترین اثر گذاری بر مخاطب را فراهم می‌کند. این امر شامل ایمیل‌های تبلیغاتی، صفحات لندینگ، توضیحات متا و… است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند ذهن مخاطب را درگیر کنند و شانس تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهند.

شایان ذکر است که این ابزار، با گذشت زمان و بر اساس الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، با نوع کسب و کار و تبلیغات شما هماهنگ می‌شود. به این ترتیب، محتوای تولید شده توسط Anyword به تدریج پیشرفت می‌کند و ایده‌های خلاقانه بیشتری را در آن‌ها مشاهده خواهید کرد. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Anyword
Anyword

Scalenut

یکی از روش‌های به کارگیری هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، مربوط به تکنیک کپی رایتینگ است. از جمله ابزارهایی که در این زمینه نتایج مطلوبی ایجاد می‌کند، می‌توان به Scalenut اشاره کرد. در واقع این ابزار با ارائه امکانات متنوع نظیر تجزیه و تحلیل داده‌ها، ایجاد محتوا، سئو محتوا و کپی رایتینگ اصولی، به ارتقا سطح تبلیغات و بازاریابی محصولات کمک می‌کند.

شایان ذکر است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی که در Scalenut به کار رفته است، می‌توانید مهم‌ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. همین موضوع به شدت بر تعیین استراتژی بازاریابی آنلاین تأثیر خواهد گذاشت. به این ترتیب، توان رقابتی شما در بازار دیجیتال افزایش پیدا می‌کند و سهم بیشتری از مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب می‌کنید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Scalenut
Scalenut

Pro Rank Tracker

اگر قصد دارید جایگاه خود در نتایج سرچ را به صورت واقعی پیدا کنید، Pro Rank Tracker این امکان را فراهم می‌کند. استفاده از این ابزار هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، عواملی مانند لوکیشن و سوابق سرچ را در نظر نمی‌گیرد و رتبه صفحات و کلیدواژه‌های به کار رفته در محتوا را به صورت دقیق محاسبه می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و با اعمال تغییرات لازم، پیشرفت خود را تضمین نمایید.

شایان ذکر است، از دیگر کاربردهای این ابزار هوش مصنوعی، می‌توان به تجزیه و تحلیل داده‌های موتور جست و جو و ارسال گزارش به مدیران و ذی‌نفعان کسب و کار اشاره کرد؛ به این ترتیب که شما بر اساس نمودارها و جداول دقیق، میزان پیشرفت خود را مشاهده می‌کنید و می‌توانید به صورت پیش‌فرض تعیین نمایید که این گزارش‌ها در دسترس چه افرادی قرار بگیرند. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Pro Rank Tracker
Pro Rank Tracker

Personalize

یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه دیجیتال مارکتینگ، جمع آوری و طبقه‌بندی اطلاعات مخاطبان هدف است که در مبحث پرسونای مشتری در دیجیتال مارکتینگ همگرا می‌شود؛ اما چرا این اطلاعات در فرآیند بازاریابی آنلاین مفید خواهند بود؟ پاسخ این سؤال را می‌توان در تأثیری یافت که آنالیز اطلاعات بر بهینه سازی تبلیغات دارد. در این راستا، با توجه به حجم انبوه داده‌های موجود، تنها با استفاده از ذهن انسان قادر به نتیجه گیری نیستید. از طرفی، به کار گیری نرم‌افزارهایی که توسط انسان هدایت می‌شوند، هرگز بازدهی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را نخواهند داشت.

در این میان، ابزار هوش مصنوعی Personalize یکی از بهترین گزینه‌ها جهت ارزیابی و تحلیل اطلاعات مخاطبان هدف و مشتریان خواهد بود. از این طریق، مشخص می‌شود کدام شیوه تبلیغاتی نتیجه بهتری به دنبال داشته است یا مخاطبان کدام یک از محصولات را بیشتر ترجیح می‌دهند. همچنین از این طریق، نرخ تبدیل کاربر به مشتری، با تغییر در استراتژی دیجیتال مارکتینگ و شیوه‌های تبلیغاتی بهتر می‌شود.

از طرفی، به روز بودن داده‌های هوش مصنوعی، راه اندازی و عملکرد آسان و همچنین در نظر گرفتن پارامترهای متنوع در تهیه نتایج، ویژگی‌های مهم دیگری است که Personalize ارائه می‌کند. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Personalize
Personalize

حال که با ابزارهای مطرح هوش مصنوعی که می‌توانند در حوزه دیجیتال مارکتینگ به ما بازاریابان دیجیتال کمک کنند، آشنا شدید، خالی از لطف نیست اگر به میزان تأثیر استفاده از این ابزارها – و جنبه‌های مختلفی از دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار که تحت تأثیر مستقیم این ابزارها هستند – نیز بپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

با پیشرفت‌های به وجود آمده در زمینه تکنولوژی AI و گسترش استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف، به تدریج شاهد به کار گیری ابزارهای نوین در زمینه مدیریت و افزایش بهره‌وری بازارهای مالی نیز هستیم. شرکت‌های تجاری، صنایع تولید و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تلاش می‌کنند تا با استفاده از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، بهره‌وری مالی خود را افزایش دهند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند؛ این در حالی است که با پیشرفت جوامع و افزایش رقابت در جذب مشتری، نیاز به استفاده از هوش مصنوعی نیز بیشتر می‌شود. بر این اساس، جهت افزایش آگاهی شما، قصد داریم، تأثیر استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ را در قالب کاربردهای مختلف آن بررسی کنیم. در ادامه برخی از این کاربردها بیان خواهیم کرد که عبارت‌اند از:

  • سازماندهی اطلاعات
  • برقراری ارتباط با مشتری
  • ایجاد استراتژی فروش قدرتمند
  • تولید محتوای متنی و تصویری
  • بهینه سازی محتوا
  • مدیریت زمان در ارائه خدمات

در ادامه نحوه به کار گیری هوش مصنوعی در هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

سازماندهی اطلاعات

مهم‌ترین دلیلی که دنیای دیجیتال را به بستری مناسب برای بازاریابی تبدیل کرده است، دسترسی به حجم انبوهی از اطلاعات است. در واقع کسب و کارهای مختلف با در اختیار داشتن اطلاعات کاربران و اشتراک گذاری مشخصات محصولات خود، به صورت هدفمند، بازدهی تبلیغات را افزایش می‌دهند. از طرفی، طبقه‌بندی و سازمان‌دهی اطلاعات کاربران در کسب و کارهای کوچک، به راحتی انجام می‌شود؛ اما در کسب و کارها و بیزنس‌های گسترده، این موضوع به راحتی امکان‌پذیر نیست. در این راستا، هوش مصنوعی با استفاده از «الگوریتم‌های آنالیز چند متغیره» به کمک بازاریابان خواهد آمد؛ به این ترتیب که بانک‌های اطلاعات مشتریان و جریان فروش محصولات را طبقه‌بندی می‌کنند تا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار بگیرد. پر واضح است که از این طریق، امکان بهینه سازی عملکرد و در نتیجه بهبود آمار فروش فراهم خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برقراری ارتباط با مشتری

یکی از کاربردهای جذاب هوش مصنوعی، امکان برقراری ارتباط میان انسان و ماشین بر اساس «الگوریتم‌های زبان طبیعی» است. در واقع، شما این امکان را دارید که تمام ارتباطات میان خود و مشتریان را با به کار بردن هوش مصنوعی، مدیریت کنید. به این ترتیب، نیروی انسانی مورد نیاز و هزینه‌های این حوزه، کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. از سوی دیگر، الگوریتم یادگیری ماشینی به شما کمک می‌کند تا بدون تداخل احساسات و تنها بر پایه بانک اطلاعاتی، کاربران را به مشتری تبدیل کنید و میزان فروش خود را افزایش دهید.

برقراری ارتباط با مشتری
برقراری ارتباط با مشتری

ایجاد استراتژی فروش قدرتمند

هوش مصنوعی در زمینه تعیین استراتژی و مدیریت دیجیتال مارکتینگ نیز کاربرد دارد. به این ترتیب که با بررسی اطلاعات جمع آوری شده در حوزه فروش و اثر گذاری تکنیک‌های مختلف، امکان بهینه سازی برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود را خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید محتوای متنی و تصویری

تولید محتوا را می‌توان اصلی‌ترین کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد. در این کاربرد، ابزارهای مختلف مبتنی بر AI به منظور ایجاد محتوای اینترنتی در قالب متن، عکس، ویدئو و محتوای صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب، علاوه بر افزایش سرعت در ایجاد محتوای منحصر به فرد، هزینه مصرف شده در این مسیر نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، با استفاده از آنالیز اطلاعات جمع آوری شده، هوش مصنوعی، در تولید محتوای بهینه و مطابق با سلیقه کاربران پیشرفت می‌کند. این امر منجر به بهبود تدریجی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ نیز خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهینه سازی محتوا

تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (SEO) همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه تبلیغات دیجیتال و بازاریابی آنلاین به شمار می‌رود. در واقع، از آنجا که کاربران اینترنتی، به عنوان مشتریان بالقوه کسب و کار شما شناخته می‌شوند؛ هر قدر خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید، شانس بیشتری برای افزایش فروش خواهید داشت.

در این حوزه نیز هوش مصنوعی، با استفاده از الگوریتم‌های مختلف و تحلیل داده‌های جمع آوری شده از کانال‌های تبلیغاتی، کمک شایانی در بهینه سازی محتوا خواهد داشت.

شایان ذکر است که مبحث SEO نه تنها در زمینه موتورهای جست و جو، بلکه در خصوص انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز اهمیت دارد و باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا

مدیریت زمان در ارائه خدمات

یکی از موضوعات مهمی که در دنیای امروز مورد توجه است، «ارائه خدمات بدون توجه به محدودیت‌های زمانی» است. در واقع پاسخگویی به مشتری به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته، مخاطبان را راضی نگه می‌دارد. هر چند این امر را می‌توان از طریق افزایش نیروی انسانی به انجام رساند؛ اما هوش مصنوعی به صورت خستگی ناپذیر و با پتانسیل بالا در زمینه رفع نیازهای مشتریان، بسیار کاربردی خواهد بود. این کاربرد از طریق چت بات‌ها و ربات‌های هوش مصنوعی، قابل دسترسی است. از این طریق، کاربران و مشتریان در هر زمانی که بخواهند با سرویس خدمات رسانی شما ارتباط برقرار خواهند کرد و شانس جذب مشتری برای کسب و کار شما افزایش پیدا می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مدیریت زمان
مدیریت زمان

سخن پایانی در خصوص ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، آینده این حوزه را مشخص خواهد کرد. در واقع، کسب و کارهایی که خود را با پیشرفت‌های تکنولوژی همراه نمایند، حرکت صعودی خود را آغاز می‌کنند. به این ترتیب، ضمن کاهش هزینه‌ها و در زمان کوتاه‌تر نتایجی کسب می‌کنید که باعث پیشی گرفتن از رقبا می‌شود.

بر این اساس، توصیه می‌کنیم با ابزارهای مختلف هوش مصنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. در این راستا، تلاش کنید بهترین ابزارها را به کار بگیرید و از حداکثر پتانسیل آن‌ها استفاده کنید.

در پایان از اینکه تا انتهای نوشته با ما همراه بودید سپاسگزاریم. لطفاً لینک این مقاله را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید و با ارائه نظرات و پیشنهاد‌های خود در قالب کامنت، به ما در بهبود مطالب ارائه شده کمک کنید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 4 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.