انجام تبلیغات در سایت‌های بزرگ، معتبر یا معروف، تأثیر زیادی روی بهبود سئوی سایت شما می‌گذارد و به طور کلی روشی کارآمد در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما محسوب می‌شود. از جمله این تبلیغات مؤثر، انتشار رپورتاژ در سایت تسنیم است. خبرگزاری تسنیم یک خبرگزاری خصوصی است که به خود لقب «چشمه‌ی جوشان آگاهی بخشی و بصیرت افزایی» را داده است. این خبرگزاری معروف در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۱ تأسیس شد و صاحب امتیاز آن نیز «مؤسسهٔ آتی‌سازان فرهنگ تسنیم» است. فعالیت اصلی خبرگزاری تسنیم در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، انتشار اخبار و تنویر افکار عمومی در راستای سیاست‌های ایران، پوشش خبری رخدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، بین‌الملل، اقتصادی، ورزشی، هنری و بسیاری موارد دیگر اعلام شده است. وبسایت خبرگزاری «تسنیم» تلاش دارد اهداف و فعالیت‌های خود را در دو حوزه‌ی وسیع کاری در داخل و خارج کشور به ثمر برساند و تمام اخبار موجود در این سایت، به همین روال دسته بندی شده‌اند.

شروع فعالیت دامنه خبرگزاری تسنیم (tasnimnews.com)

در تصویر زیر می‌توانید نمودار فعالیت این دامنه را در سایت (+) web.archive.org مشاهده کنید. با توجه به تصویر زیر، شروع فعالیت این دامنه به سال 2012 میلادی بر می‌گردد. فعالیت وبسایت تسنیم در طی این سال‌ها بسیار گسترده و مستمر بوده است و با توجه به طولانی بودن قدمت دامنه آن نیز می‌توان گفت که سایت تسنیم، ارزش و اعتبار بالایی در سطح وب دارد.

رپورتاژ در سایت تسنیم

نمودار فعالیت دامنه خبرگزاری تسنیم

آمار ترافیک و بازدیدهای سایت خبرگزاری تسنیم

از آنجایی که میزان بازدید دقیق یک وبسایت و آمارهایی از این دست به عنوان مؤلفه‌های اساسی و کاملاً محرمانه یک سایت تلقی می‌شوند، تقریباً هیچ سایتی وجود ندارد که تمایل داشته باشد این اطلاعات را به شکل کامل در اختیار دیگران قرار دهد. البته ابزارهایی وجود دارند که این اطلاعات را به صورت تقریبی در اختیار کسانی قرار می‌دهند که در صدد بررسی وضعیت یک سایت هستند. یکی از معتبرترین این وبسایت ها وبسایت سیمیلاروب است. در واقع وبسایت سیمیلاروب یکی از بهترین ابزارهای تخمین آمار ورودی وب‌سایت‌ها است که به کمک آن می‌توان تخمین خوبی از اطلاعت کلی یک وبسایت، شامل میزان ترافیک، میزان بازدید ماهانه و… به دست آورد.

در جدول زیر، اطلاعات به‌دست آمده از سیمیلاروب (+) را در مورد سایت خبرگزاری تسنیم مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید (Visits) سالانه تقریبا 168 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) ماهانه تقریبا 14 میلیون بازدید
تعداد بازدید (Visits) روزانه تقریبا 460 هزار بازدید
تعداد بازدید صفحات (Pageview) ماهانه تقریبا 25 میلیون بازدید صفحه
تعداد بازدید صفحات (Pageview) روزانه تقریبا 830 هزار بازدید صفحه
میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت تقریبا 1:30 دقیقه
میانگین صفحات مشاهده شده توسط کاربران در هر بازدید تقریبا 1.81 صفحه

آماری که در جدول بالا مشاهده می‌کنید شامل مهمترین پارامترهای یک وبسایت مانند میزان بازدید کاربران از وبسایت (ٰVisits) تعداد صفحاتی که هر کاربر به شکل میانگین در زمان حضور در سایت مشاهده کرده است (Pageview) و… است. همانطور که در جدول بالا مشخص است وبسایت خبرگزاری تسنیم به دلیل اینکه در هر لحظه در حال به روزرسانی و انتشار محتواهای جدید است، میزبان بیش از 14 میلیون بازدید در بازه زمانی یک ماهه است؛ همچنین از سوی دیگر کابران این وبسایت خبرگزاری به صورت میانگین ماهانه بیش از 25 میلیون صفحه را در این وبسایت مشاهده می‌کنند، که این موضوع به تنهایی نمایانگر میزان محبوبیت این وبسایت در میان مخاطبین است و به همین دلیل می‌توان گفت وبسایت خبرگزاری تسنیم مکان مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات کسب و کارهای مختلف است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که به صورت میانگین کاربران چیزی نزدیک به ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه را برای مطالعه صفحات مختلف این وبسایت صرف می‌کنند؛ از آنجایی که امروزه سرعت انتشار محتوا در منابع مختلف به شکل قابل توجه ای افزایش پیدا کرده است و در هر ثانیه مطالب و محتواهای متعددی در وبسایت های مختلف منتشر می‌شود، انتشار مطالبی که بتواند کاربر را برای ماندن در سایت و مطالعه صفحات دیگر مجاب کند از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است.

خوشبختانه وبسایت خبرگزاری تسنیم توانسته است با ارائه مطالب مفید به این هدف کلیدی دست پیدا کند و از خروج کاربران در زمان کوتاه جلوگیری کند. این موضوع از این جهت دارای اهمیت ویژه‌ای است که هرچقدر یک کاربر زمان بیشتری را در یک وبسایت صرف کند نشان از علاقه کاربر به مطالب سایت دارد و به همین دلیل می‌توان با استفاده از روش‌های هدفمند مطالبی را به کاربر نشان داد تا ضمن رفع نیاز کاربر از مطالب نشان داده شده با اهداف تبلیغاتی استفاده نمود. باتوجه به مطالب گفته انتشار رپورتاژ در خبرگزاری تسنیم و یا انجام تبلیغات با روش‌های دیگر در این سایت، می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما، به مخاطبین این سایت باشد.

تفکیک ورودی‌های سایت خبرگزاری تسنیم و ترافیک گوگل

با بررسی اطلاعات ارائه‌شده از سایت سیمیلاروب در مورد تفکیک ورودی‌های سایت خبرگزاری تسنیم، نمودارهای زیر به‌دست آمدند. این نمودارها نشان می‌دهند که نزدیک به 60 درصد درصد ترافیک ورودی سایت تسنیم از طریق جستجوی گوگل ایجاد شده است و حدود 36 درصد دیگر از ترافیک ورودی تسنیم نیز حاصل مراجعه مستقیم کاربران به این سایت است. حدود 4 درصد از این ترافیک ورودی که میزان ناچیزی است هم به بک لینک‌هایی برمی‌گردد که تسنیم از سایت‌های دیگر گرفته است.

با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت که نیمی از مخاطبان ماهانه‌ی سایت تسنیم، از طریق موتور جستجوی گوگل وارد این سایت می‌شوند. حدود نیمی دیگر از این مخاطبان هم شامل کاربران وفادار و ثابت سایت تسنیم می‌شوند که همواره به طور مستقیم وارد این سایت شده و مطالب آن را بررسی می‌کنند. از این رو می‌توان گفت مطالبی که خبرگزاری سایت تسنیم در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد، محتواهای غنی، یکتا و جذابی هستند.

تفکیک ورودی‌های سایت خبرگزاری تسنیم

در جدول زیر، تخمینی از میزان ترافیک ورودی به سایت خبرگزاری تسنیم را از موتور جستجوی گوگل، مشاهده می‌کنید:

مدت زمان تخمین بازدید
تعداد ورودی ماهانه از گوگل 8,166,000 ورودی
تعداد ورودی روزانه از گوگل 270,000 ورودی

تبلیغات بنری و کلیکی در سایت خبرگزاری تسنیم

تبلیغات بنری یکی از راه‌های مؤثر تبلیغات دیجیتال در فضای آنلاین وب است. در این روش، کسب و کارها تصاویر گرافیکی مختلفی را به همراه یک متن جذاب تبلیغاتی طراحی می‌کنند و در ازای پرداخت مبلغ مشخصی، آن را به صورت بنر در مکان‌های مختلف سایت میزبان قرار می‌دهند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط بگیرند.

این ارتباط‌گیری بعد از کلیک کاربر روی بنر تبلیغاتی و هدایت او به سمت سایت شما اتفاق می‌افتد. بنابراین هدف از تبلیغات بنری و کلیکی در واقع افزایش ترافیک ورودی وبسایت شما و انتقال پیام برندتان به بازدیدکنندگان سایتی است که میزبان تبلیغ شماست.

با توجه به تعداد بازدیدهای بالای سایت تسنیم و میزان ترافیک ورودی گوگل آن، این سایت محل مناسبی برای اجرای تبلیغات بنری و کلیکی شما محسوب می‌شود. در تصویر زیر، بنرهای تبلیغاتی مختلفی را مشاهده می‌کنید که در سایت خبرگزاری تسنیم منتشر شده‌اند. همچنین با توجه به تنوع موضوعی محتوای سایت تسنیم و در نتیجه تنوع مخاطبان آن، هر نوع کسب و کاری با حیطه‌های کاری مختلف می‌تواند بنر تبلیغاتی خود را در این سایت قرار داده و مخاطبان هدف خود را جذب کند.

تبلیغات بنری سایت

تبلیغات در سایت خبرگزاری تسنیم

تخمین کلیک دریافتی از سایت خبرگزاری تسنیم

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که در نهایت با درج بنرهای تبلیغاتی در این سایت، چه تعداد کلیک از این سایت دریافت خواهید کرد. این مورد به پارامترهای زیادی بستگی دارد. برای درک این مفهوم ابتدا به تعریف واژه CTR می‌پردازیم. واژه CTR مخفف Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. یعنی چند درصد از کاربران، زمانی که بنرهای تبلیغاتی را می‌بینند، روی این بنرها کلیک می‌کنند. در واقع CTR از تقسیم میزان کلیک بر میزان نمایش تبلیغات بنری به‌دست می‌آید. بنابراین هر چه میزان CTR بیشتر باشد شما کلیک بیشتری دریافت می‌کنید.

حالا سؤال اصلی این است که CTR به چه عواملی بستگی دارد و چگونه می‌توان CTR بنرهای تبلیغاتی را افزایش داد؟ این یک مبحث مهم در دیجیتال مارکتینگ است و پارامترهای زیادی در تعیین CTR دخیل هستند. از جایگاهی که بنر را درج کردید تا رنگی که برای بنر انتخاب کردید. برای مثال جایگاه بالای سایت در بیشتر سایت‌ها از جایگاه‌های انتهای سایت، CTR بالاتری دارد و یا اینکه استفاده از رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…) در بنر تبلیغاتی، می‌تواند باعث افزایش CTR شود.

اگر تصور کنیم که بنر تبلیغاتی شما دارای نرخ کلیک 0/25 درصد باشد، با درج این بنر در سایت خبرگزاری تسنیم می‌توانید انتظار داشته باشید که بنر شما در یک ماه تقریباً 62,500 کلیک را دریافت کند. اگر بتوانید CTR بنر خود را به 0/5 درصد افزایش بدید، تقریباً در یک ماه 125,000 کلیک دریافت خواهید کرد.

در جدول زیر میزان کلیک احتمالی را با توجه به CTR مشاهده می‌کنید:

نرخ کلیک CTR میزان کلیک احتمالی ماهانه
0/25 درصد تقریبا 62,500 کلیک
0/5 درصد تقریبا 125,000 کلیک

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را در بزرگ‌ترین و پربازده‌ترین رسانه‌های دیجیتال و آنلاین کشور مانند خبرگزاری تسنیم و بسیار موارد دیگر معرفی و تبلیغ و ترافیک زیادی را به وبسایت خودتان هدایت کنید،‌ کاپریلا می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین کاپریلا می‌توانید روی عبارت ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری کلیک کنید و با مراجعه به وبسایت کاپریلا، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان کاپریلا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

ثبت سفارش تبلیغات کلیکی و بنری – کلیک کنید

بک لینک‌های سایت خبرگزاری تسنیم

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید از وبسایت Moz تهیه شده است؛ براساس این تصویر وبسایت‌های باارزشی مانند گوگل، یوتیوب، ویکی‌پدیا، گیت‌هاب و… که DA بالای ۹۵ دارند، به سایت خبرگزاری تسنیم لینک داده‌اند. همچنین از سوی دیگر قدرت دامنه که یکی از مؤلفه‌های مهم برای تعیین کیفیت بک لینک‌های دریافتی یک وبسایت است به لطف دریافت بک لینک از سایت‌های بزرگ افزایش قابل توجه‌ای داشته است. همانطور که احتمالاً می‌دانید روش‌های متفاوت و متنوعی برای گرفتن بک لینک وجود دارد که هرکدام مزایا، معایب، خطرات و فرصت‌هایی را برای وبسایت دریافت‌کننده بک لینک ایجاد می‌کنند.

در این میان یکی از روش‌ها برای گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر، استفاده از رپورتاژ است. دریافت بک لینک از طریق رپورتاژ را می‌توان مناسب‌ترین راه برای دریافت بک لینک در نظر گرفت زیرا به دلیل ماهیت رپورتاژ که شامل محتوا است و با هدف ارائه اطلاعات مفید به کاربر منتشر می‌شود کمترین میزان خطر را برای وبسایت دریافت‌کننده بک لینک ایجاد می‌کند ضمن اینکه می‌توانید در رپورتاژ به معرفی کسب و کار، محصولات و یا خدمات کسب و کارتان بپردازید. شما هم می‌توانید با درج رپورتاژ در خبرگزاری تسنیم از این سایت بک لینک بگیرید و اعتبار دامنه خود را نزد موتورهای جستجو افزایش دهید.

بک لینک‌های سایت خبرگزاری تسنیم

قدرت دامنه (دامین اتوریتی یا DA) سایت خبرگزاری تسنیم

اگر بخواهیم میزان کیفیت یک وبسایت را بررسی کنیم موارد متعددی وجود دارد که می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تعیین کیفیت یک وبسایت نقش داشته باشد. یکی از مهمترین این موارد قطعاً مؤلفه‌ای است که توسط وبسایت Moz ارائه شده است و با عنوان Domain Authority شناخته می‌شود. این مؤلفه به صورت مستقیم به قدرت دامنه وبسایت اشاره می‌کند و در قالب یک عدد از ۰ تا ۱۰۰ تعیین می‌شود. هر چه این عدد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، اعتبار سایت هم بالاتر است.
در تصویر زیر (برگرفته از سایت Moz) می‌بینید که قدرت دامنه‌ی سایت خبرگزاری تسنیم برابر ۸۲ است و حدوداً بیش از ۳۹ هزار دامنه‌ی مختلف (شامل سایت‌ها ایرانی و خارجی) به آن بک لینک داده‌اند. عدد ۸۲ برای DA یک سایت ایرانی عدد بالایی حساب می‌شود و نشان دهنده ارزش بالای این سایت نزد موتورهای جستجوی وب است. به عبارت دیگر، با توجه به DA بالای سایت تسنیم، مطالب این سایت معمولاً در رتبه‌های بالای نتایج جستجوی کاربران در گوگل (و سایر موتورهای جستجو)، قرار می‌گیرند. همچنین شما نیز با گرفتن بک لینک از سایت تسنیم می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را بالا ببرید. یکی از راه‌های گرفتن بک لینک از خبرگزاری تسنیم، انتشار رپورتاژ در سایت تسنیم است. به همین دلیل رپورتاژ در خبرگزاری تسنیم می‌تواند تأثیر مثبتی روی سئوی سایت شما داشته باشد.

قدرت دامنه سایت خبرگزاری تسنیم

لینک‌سازی با خرید رپورتاژ آگهی در خبرگزاری تسنیم

با خرید بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های قدرتمندی مثل تسنیم، سئوی کلمات کلیدی موجود در انکرتکست‌های خود را بهبود خواهید داد. همچنین به مرور زمان، صفحات سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحه اول نتایج جستجوی کاربران قرار می‌گیرند و قدرت دامنه سایت شما بالا می‌رود. در واقع می‌توان گفت که خرید بک لینک از سایت‌های معتبر و قوی، به ارتقای رتبه (Rank) سایت شما کمک می‌کند و منجر به ایندکس شدن صفحات مختلف آن می‌شود. تمام کسب و کارها با حوزه‌های کاری مختلف می‌توانند رپورتاژ آگهی بنویسند و با انتشار آن در کانال‌های مناسبی مثل سایت خبرگزاری تسنیم، از مزایای آن بهره‌مند شوند. از جمله مزایای خرید رپورتاژ آگهی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه این روش تبلیغاتی مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر از روش‌های دیگر است.
  • معمولاً زمان نوشتن و انتشار رپورتاژ در سایت میزبان کوتاه است و از این رو در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • بیشتر سایت‌های منتشرکننده رپورتاژ آگهی، رپورتاژ شما را به‌صورت دائمی منتشر می‌کنند. به همین خاطر رپورتاژ شما همیشه برایتان مخاطب جذب خواهد کرد.
  • با خرید و انتشار رپورتاژ خود در سایت‌های قوی، موتورهای جستجو متوجه محبوبیت سایت شما می‌شوند و این موضوع باعث باعث بهبود سئو، بالا رفتن اعتبار دامنه و رتبه سایت شما می‌شود.
  • با خرید رپورتاژ می‌توانید به راحتی محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنید و باعث برندسازی برای کسب و کار خود شوید.
  • زمانی که رپورتاژ آگهی شما در سایت‌های پربازدید قرار بگیرد، احتمال دیده شدن آن توسط مخاطبان و گرفتن لید بیشتر خواهد بود.

با توجه به نکات مطرح شده، خرید و انتشار رپورتاژ در سایت تسنیم که یک سایت قوی، معتبر و پربازدید است، روشی عالی برای تبلیغات آنلاین کسب و کار شما به شمار می‌آید.

نمونه رپورتاژهای منتشر شده در خبرگزاری تسنیم

با جستجوی کلمه «رپورتاژ آگهی» در سایت تسنیم، می‌توانید رپورتاژهای متنوعی که در این سایت منتشر شده است را مشاهده کنید. در تصویر زیر یک نمونه از این رپورتاژها را مشاهده می‌کنید. در این رپورتاژ حدود ۱۲۰۰ کلمه‌ای، سه لینک فالو با انکرتکست‌های مختلف و به صفحات مختلف سایت قرار گرفته‌اند. همچنین این رپورتاژ در دسته‌بندی «اخبار بازار» سایت تسنیم قرار گرفته است و این بدان معناست که کاربر به دید یک تبلیغ به آن نگاه نخواهد کرد و در صورت جذاب بودن موضوع رپورتاژ، با میل و رغبت بیشتری آن را خواهد خواند. در انتهای این رپورتاژ هم امکان درج نظر برای کاربران وجود دارد که این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان هدف خود در تعامل باشید.

نمونه رپورتاژ منتشر شده در سایت تسنیم

قیمت و خرید رپورتاژ در خبرگزاری تسنیم و ثبت سفارش در نشریلا

نکات گفته شده در این مقاله، اعتبار و ارزش بالای سایت خبرگزاری تسنیم را برای درج رپورتاژ و یا درج تبلیغات در این سایت، نشان دادند. برای دریافت تعرفه‌های تبلیغاتی این سایت و اطلاع از هزینه‌های آن می‌توانید از نشریلا استفاده کنید. نشریلا پلتفرم انتشار «رپورتاژ آگهی» و «بررسی محصول و معرفی خدمات» در دنیای وب فارسی است. در نشریلا، تنها با ثبت سفارش و یا ارسال درخواست خود، تمامی فرآیندهای انتشار رپورتاژ و معرفی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان و مقرون به صرفه‌ترین قیمت (بعضاً قیمتی پایین‌تر از قیمت ارائه رپورتاژ توسط خود سایت) دنبال کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت رپورتاژ در خبرگزاری تسنیم و ثبت سفارش رپورتاژ آگهی خود، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش رپورتاژ آگهی نشریلا شوید.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی – کلیک کنید

شاید به بررسی سایت‌های زیر هم علاقه‌مند باشید:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
علاقمند به نویسندگی، ویراستاری و تولید محتوای وب و شبکه‌های اجتماعی
علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو
دارای رزومه‌ای با سابقه تخصصی تولید محتوای متنی (مانند مقاله وبلاگ، نقد و بررسی، معرفی محصول، رپورتاژ، پست اینستاگرام و…) در زمینه‌های مختلف IT، مدیریت کسب و کار، پزشکی، تکنولوژی، مارکتینگ و…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.