شمایی که این مقاله را می‌خوانید حتماً اسم لینکدین به گوشتان خورده است و تا حدودی با آن آشنایی دارید؛ اما احتمالاً نمی‌دانید برای ورود به فضای لینکدین و عضو شدن در آن باید چه کاری انجام بدهید؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، می‌خواهیم به‌صورت ساده و تصویری برای شما نحوه ثبت نام در لینکدین را آموزش دهیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

چرا باید در لینکدین ثبت نام کنم؟

به زبان ساده، لینکدین، شبکه‌ای اجتماعی و پلتفرمی آنلاین، مخصوص کاریابی می‌باشد. در این شبکه‌ی اجتماعی شما هم می‌توانید به‌عنوان کارفرما و هم به‌عنوان کارجو، فعالیت داشته باشید.

اگر شما به‌عنوان یک کارفرما (کارفرمای مستقل، مدیر اجرایی شرکتی بزرگ و یا حتی به‌عنوان تیم بازاریابی شرکت) بخواهید فعالیت کنید، این پلتفرمِ آنلاین به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با اطلاعات دقیق‌تر و دایره‌ی انتخاب وسیع‌تری، نیروی کار مورد نظر خود را پیدا نموده و او را استخدام کنید.

به‌عنوان یک کارجو یا حتی کسی که دارای شغل است نیز، لینکدین برای شما بسیار سودمند خواهد بود؛ شما – به‌عنوان یک کارجو – می‌توانید در این پلتفرمِ اجتماعی، رزومه‌ای آنلاین از خود بارگذاری نمایید که هم به پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بهتر به شما کمک می‌کند و هم ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط (Connection) با دیگر متخصصین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شایان ذکر است که هرچه در لینکدین، شما ارتباطات بیشتری داشته باشید، می‌توانید تجربیات و اطلاعات مفیدتری برای پیشرفت خود در زمینه‌ی کاریتان به‌دست آورید؛ همچنین این ارتباطات ممکن است به معرفی شما به شرکت‌های بهتر و موقعیت‌های شغلی مهم‌تری بیانجامد.

حال که با دلایل و مزایای عضویت در لینکدین آشنا شدید، بهتر است به سراغ آموزش نحوه ثبت نام در این شبکه اجتماعی برویم.

ثبت نام در لینکدین - عضویت در لینکدین
ثبت نام در لینکدین – عضویت در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت نام در لینکدین

همان‌طور که گفته شد، ساخت یک حساب کاربری و عضویت در لینکدین، راهی عالی برای ایجاد یک شبکه کاری می‌باشد که از طریق آن می‌توان هم شغل پیدا نمود و هم نیروی کار جذب کرد. حال بیایید با هم مراحل ثبت نام در لینکدین را بررسی کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مرحله 1: رفتن به وب سایت لینکدین

از دو راه می‌توانید به وب‌سایت لینکدین دسترسی پیدا کنید:

  1. جستجوی عبارت LinkedIn در موتور جستجوی گوگل
  2. کلیک بر روی این لینک: linkedin.com
جستجوی لینکدین در گوگل
جستجوی لینکدین در گوگل

پس از ورود به وب‌سایت لینکدین، با صفحه‌ی زیر روبه‌رو خواهید شد:

صفحه ورود به شبکه اجتماعی لینکدین
صفحه ورود به شبکه اجتماعی لینکدین

اگر از قبل در لینکدین اکانت داشته باشید، باید روی گزینه‌ی Sing In (باکس شماره 1) کلیک کنید، در غیر این صورت و برای ثبت نام در لینکدین، نیاز است تا روی دکمه‌ی Join Now (باکس شماره 2) کلیک بفرمایید.

ما در ادامه فرض را بر این می‌گیریم که شما از قبل هیچ اکانتی در لینکدین ندارید و مراحل ثبت نام در این شبکه اجتماعی را آموزش می‌دهیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • دوره ویدئویی آموزش سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال: برای مشاهده این ویدئوی آموزشی اینجا را کلیک کنید (+).
  • مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing): برای مشاهده این ویدئوی آموزشی اینجا را کلیک کنید (+).
  • دوره ویدئویی آموزش مبانی بازاریابی محتوا Content Marketing: برای مشاهده این ویدئوی آموزشی اینجا را کلیک کنید (+).
  • دوره ویدئویی آموزش آشنایی با رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی: برای مشاهده این ویدئوی آموزشی اینجا را کلیک کنید (+).

مرحله 2: صفحه Join Now

پس از کلیک بر روی دکمه‌ی Join Now وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید. در این صفحه، شما چندین باکس و گزینه را مشاهده می‌کنید که راه‌های ثبت نام در لینکدین می‌باشند. برای این منظور، شما به 2 طریق می‌توانید در لینکدین، ثبت نام اولیه‌ی خود را انجام دهید:

ورود با ایمیل دلخواه

برای ثبت نام در لینکدین با ایمیل دلخواه، کافی است تا در قسمت ایمیل (باکس شماره 1) ایمیل مد نظر خود را وارد کنید و سپس در قسمت Password (باکس شماره 2) رمز دلخواه خود را تایپ نمایید. لطفاً توجه داشته باشید که رمز شما برای اینکه مورد تأیید سیستم امنیتی لینکدین باشد، باید حداقل 6 کاراکتر داشته باشد و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و اعداد باشد. پس از کامل کردن باکس‌های 1 و 2، کافی است بر روی دکمه‌ی Agree & Join (باکس شماره 3) کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد بروید.

ورود با اکانت گوگل

اگر اکانت گوگل شما بر روی مرورگرتان ذخیره شده باشد، قادر خواهید بود تا تنها با کلیک بر روی باکس شماره 4، اکانت گوگل خود را انتخاب کرده و به مرحله‌ی بعدی ثبت نام بروید.

صفحه Join Now در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه Join Now در مراحل عضویت در لینکدین

مرحله 3: وارد کردن نام و نام خانوادگی

در این مرحله شما شاهد صفحه‌ی زیر خواهید بود که دارای دو بخش برای تکمیل می‌باشد. در بخش اول، یعنی First Name (باکس شماره 1) باید نام کوچک و در بخش دوم، یعنی Last Name (باکس شماره 2) باید نام خانوادگی خود را وارد نمایید.

 پس از کامل کردن باکس‌های موجود، لازم است تا بر روی گزینه‌ی Continue کلیک می‌کنید (باکس شماره 3) تا صفحه‌ای با عنوان Verification برای شما باز می‌گردد که در این قسمت کافی است بر روی گزینه‌ی Verify کلیک کنید، تا احراز هویت شما به‌عنوان انسان (نه یک ربات) صورت بگیرد.

صفحه وارد کردن نام و نام خانوادگی در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه وارد کردن نام و نام خانوادگی در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه مربوط به اهراز هویت به‌عنوان یک انسان در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه مربوط به اهراز هویت به‌عنوان یک انسان در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه امنیتی برای Verify کردن خودتان در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه امنیتی برای Verify کردن خودتان در مراحل ثبت نام در لینکدین

مرحله 4: وارد کردن اطلاعات جغرافیایی

در این مرحله – همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید – لینکدین از شما می‌خواهد تا اطلاعات جغرافیایی خود را وارد نمایید. این اطلاعات به شما و شرکت‌ها کمک می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین فرصت‌های شغلی را پیدا کنید. در قسمت Country/Region (باکس شماره 1) باید کشوری که در آن زندگی می‌کنید و در قسمت City/District (باکس شماره 2) شهر یا استان محل سکونت خود (یا شهری که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید) را انتخاب می‌نمایید. پس از آن، بر روی Continue (باکس شماره 3) کلیک می‌نمایید تا به مرحله بعد بروید.

صفحه مربوط به وارد کردن اطلاعات جغرافیایی در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه مربوط به وارد کردن اطلاعات جغرافیایی در مراحل عضویت در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش شبکه های اجتماعی علمی و دانشگاهی: اینجا را کلیک کنید (+).

مرحله 5: درج اطلاعات شغلی

این قسمت برای درج اطلاعات شغلی که در حال حاضر مشغول به آن هستید یا قبلاً مشغول بودید، تهیه شده است. در این مرحله شما اول قسمتی با عنوان Most recent job title (باکس شماره 1) را مشاهده می‌کنید که در آن باید آخرین عنوان شغلی خود را وارد کنید. پس از آن قسمت‌های Employment type (باکس شماره 2)، به معنای نوع کار (تمام‌وقت، نیمه‌وقت، آزادکاری و…) و قسمت Most recent company (باکس شماره 3) به معنی شرکتی که در آن مشغول بودید، پدیدار می‌شوند. اگر گزینه‌ی آزادکاری (Freelancer) را انتخاب کنید، باکس شماره 3 دیگر برای شما نمایش داده نخواهد شد. اگر هم تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید یا هنوز مشغول به تحصیل می‌باشید، باید روی گزینه‌ی I’m a student (باکس شماره 4) کلیک کنید. در انتها روی گزینه‌ی Continue (باکس شماره 5) کلیک بفرمایید تا به مرحله‌ی بعدی منتقل شوید.

صفحه مربوط به درج اطلاعات شغلی در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه مربوط به درج اطلاعات شغلی در مراحل ثبت نام در لینکدین

مرحله 6: اتصال شماره تلفن به اکانت لینکدین

این آپشن برای افزایش امنیت، اعتبار و ارزش اکانت لینکدین شما قرار داده شده است. اگر مایل به وارد کردن شماره تماس خود نیستید، کافی است روی گزینه‌ی Skip (باکس شماره 1) کلیک کنید، ولی اگر می‌خواهید شماره تماس شما به اکانتتان متصل باشد، شماره‌ی خود را در قسمت Phone number (باکس شماره 2) وارد کرده و روی Send Code (باکس شماره 3) کلیک کنید؛ در صفحه‌ی بازشده رمز خود را وارد کنید و روی دکمه‌ی Submit (باکس شماره 4) کلیک نمایید تا کد تأیید برایتان ارسال شود.

صفحه مربوط به ارائه شماره تلفن همراه در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه مربوط به ارائه شماره تلفن همراه در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه مربوط به تأیید شماره تلفن همراه در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه مربوط به تأیید شماره تلفن همراه در مراحل ثبت نام در لینکدین

پس از کلیک بر روی Send Code به صفحه‌ی زیر منتقل می‌شوید که باید کد پیامک شده به شماره تلفن خود را در آن وارد کنید و سپس گزینه‌ی Confirm Code (باکس شماره 5) را انتخاب کرده تا کد تأیید شما، ثبت شود.

صفحه مربوط به وارد کردن کد پیامکی دریافت‌شده در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه مربوط به وارد کردن کد پیامکی دریافت‌شده در مراحل عضویت در لینکدین

در انتها پس از رؤیت صفحه‌ی زیر، کافی است بر روی دکمه‌ی Done (باکس شماره 6) کلیک کنید تا شماره تماس شما به‌طور کامل به اکانت لینکدین‌تان متصل شود.

صفحه مربوط به تأیید کد پیامکی در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه مربوط به تأیید کد پیامکی در مراحل ثبت نام در لینکدین

مرحله 7: مشخص کردن وضعیت کاری خود در لینکدین

اگر فعلاً به دنبال یافتن شغل جدیدی نیستید، روی Not Now (باکس شماره 1) کلیک می‌کنید، ولی اگر به دنبال یافتن شغل جدید هستید، گزینه‌ی Yes (باکس شماره 2) را انتخاب کنید تا به صفحه‌ی بعدی منتقل شوید.

صفحه مربوط به مشخص کردن وضعیت کاری خود در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه مربوط به مشخص کردن وضعیت کاری خود در مراحل عضویت در لینکدین

در این صفحه ما شاهد چند قسمت هستیم. در قسمت اول یعنی Job titles (باکس شماره 1)، باید موقعیت‌های شغلی و سمت‌های شغلی که می‌خواهید را وارد کنید. در قسمت دوم که Job locations (باکس شماره 2) می‌باشد، شهرهایی که قصد دارید در آن‌ها مشغول به کار شوید را مشخص می‌نمایید. در زیر این 2 بخش، گزینه‌ی I’m open to remote work (باکس شماره 3) را مشاهده می‌کنید که با فعال کردن تیک آن، شما آمادگی خود برای مشاغل غیرحضوری را اعلام می‌کنید. در نهایت دکمه‌ی Next (باکس شماره 4) را انتخاب نمایید تا به مرحله‌ی بعد هدایت شوید.

صفحه مربوط به جستجوی کار در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه مربوط به جستجوی کار در مراحل ثبت نام در لینکدین

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به‌صورت پیش‌فرض گزینه‌ی Share with recruiters فعال می‌باشد؛ این گزینه به شما کمک می‌کند تا کارفرمایان، به‌راحتی پروفایل شما را در لینکدین پیدا کنند و مسیر استخدام شدن شما هموارتر گردد. در نهایت، روی دکمه‌ی Next کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد بروید.

صفحه مربوط به اشتراک‌گذاری اطلاعات شما با کارفرمایان در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه مربوط به اشتراک‌گذاری اطلاعات شما با کارفرمایان در مراحل عضویت در لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مرحله 8: دریافت و نصب اپلیکیشن لینکدین

دو راه برای نصب اپلیکیشن لینکدین برای شما وجود دارد. در راه اول کافی است QR Code (باکس شماره 1) را با گوشی خود اسکن کنید تا به صفحه‌ی نصب اپلیکیشن لینکدین منتقل شوید. راه دوم انتخاب گزینه‌ی Text me a link instead (باکس شماره 2) می‌باشد که لینک نصب نرم‌افزار را برای شما پیامک می‌کند. در نهایت روی دکمه‌ی Next (باکس شماره 3) کلیک کنید تا از این مرحله گذر نمایید و به مرحله بعدی بروید.

صفحه مربوط به دریافت و نصب اپلیکیشن در مراحل ثبت نام در لینکدین
صفحه مربوط به دریافت و نصب اپلیکیشن در مراحل ثبت نام در لینکدین

مرحله 9: فالو کردن اکانت های پیشنهادی

در صفحه‌ی زیر که برای شما هم به نمایش در خواهد آمد، لیستی از شرکت‌ها، افراد و اکانت‌هایی که مرتبط و مناسب با شما و موقعیت شغلی مد نظر شما است، به نمایش در خواهد آمد؛ شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید یا اینکه با کلیک بر روی دکمه‌ی Next این مرحله را رد نمایید.

صفحه مربوط به فالو کردن اکانت‌های پیشنهادی در مراحل عضویت در لینکدین
صفحه مربوط به فالو کردن اکانت‌های پیشنهادی در مراحل عضویت در لینکدین

مرحله 10: مرحله نهایی و اتمام کار

پس از مشاهده‌ی صفحه‌ی زیر، یعنی ثبت نام شما در لینکدین به اتمام رسیده است و حالا شما صاحب یک اکانت در لینکدین می‌باشید.

صفحه مربوط به اتمام مراحل ثبت نام در لینکدین و ورود به این شبکه اجتماعی
صفحه مربوط به اتمام مراحل ثبت نام در لینکدین و ورود به این شبکه اجتماعی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره عضویت در لینکدین

به همین راحتی در لینکدین ثبت نام کردید و صاحب یک اکانت این شبکه اجتماعی شدید؛ حال کافی است تا رزومه‌ی خود را در پروفایلتان تکمیل نمایید و پس از آن به فعالیت در لینکدین بپردازید. برای فعالیت موفق در لینکدین باید با افراد و شرکت‌های مربوطه ارتباط برقرار کنید و در تقویت و حفظ این ارتباط کوشا باشید.

همان طور که می‌دانید، لینکدین امکانات و ابزارهای متفاوتی برای یافتن شغل و معرفی خود به دیگران در اختیارتان گذاشته است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هم از تجربیات کاری دیگران استفاده کنید، و هم موقعیت‌های شغلی بهتر و مهم‌تری پیدا کنید.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید به‌راحتی یک اکانت در لینکدین بسازید تا بهتر و سریع‌تر شاهد پیشرفت شغلی خود باشید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «آموزش نحوه عضویت در لینکدین» دارید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که در لینکدین ثبت نام کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 32 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.