اگر در اینستاگرام اکانتی داشته باشید، می‌دانید که کار کردن با این برنامه آن‌قدرها هم سخت نیست. این روزها اینستاگرام یکی از برنامه‌های پرطرفدار در میان مردم بوده و صد در صد، یکی از دلایل محبوبیت آن همین سادگی کار کردن با آن است. اگر بخواهم منظورم را واضح‌تر بگویم، اینستاگرام امکانات و قابلیت‌های زیادی دارد و استفاده از آنها خیلی آسان است.

اجازه بدهید یک مثال ساده بزنم؛ فرض کنید که برای اولین بار در اینستاگرام پیچ ساخته‌اید و می‌خواهید دوستان‌تان را فالو کنید. خیلی راحت نام کاربری آن‌ها را جستجو می‌کنید و صفحه آنها را پیدا کرده و با یک دکمه می‌توانید دوستان‌تان را به لیست فالویینگ‌هایتان اضافه کنید. دیدید چقدر ساده بود؟

یا مثلاً بلاک کردن دیگران در اینستاگرام هم اصلاً کاری ندارد! اگر به هر دلیلی می‌خواهید کسی را در اینستاگرام بلاک کنید، فقط باید به پیج آن شخص بروید و دکمه بلاک را بزنید و تمام! حتی آنبلاک کردن هم مثل آب خوردن است! یعنی اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کردید و زود از این کار پشیمان شدید و خواستید او را آنبلاک کنید، فقط باید به لیست اکانت‌هایی که بلاکشان کردید سری بزنید و بعد از پیدا کردن پیج شخص موردنظرتان، گزینه آنبلاک را انتخاب کنید.

ولی گاهی اوقات قضیه کمی پیچیده می‌شود. از شما سوالی دارم. تا حالا برایتان پیش آمده که کسی را به هر دلیلی بلاک کنید و بعد که پشیمان شدید و خواستید او را آنبلاک کنید، نتوانید آیدی و پیج شخص موردنظر را در لیست بلاک شده‌ها پیدا کنید؟ چه اتفاقی افتاده است؟ چرا پیج آن فرد در لیست بلاک شده‌ها نیست؟ حالا چطور باید او را آنبلاک کنیم؟ می‌دانم که عجیب است اما این اتفاق گاهی می‌افتد و کار را سخت می‌کند. ولی اصلاً نگران نباشد؛ چون ما اینجا هستیم تا هر چیزی که درباره این پدیده که به آن بلاک دوطرفه می‌گویند را به شما یاد دهیم. با ما در ادامه این از آکادمی کاپریلا مطلب همراه باشید.

منظور از بلاک دوطرفه چیست؟

حتما می‌دانید که وقتی کسی را در اینستاگرام بلاک می‌کنید، آن شخص دیگر هیچ دسترسی به پیجتان ندارد. در یک کلام دیگر نمی‌تواند استوری‌ها و پست‌های پیجتان را ببیند و پیج شما اصلا برای او بالا نمی‌آید.

بعد از اینکه شخص موردنظرتان را در اینستاگرام بلاک کردید، پیج او به لیست کسانی که توسط شما بلاک شده‌اند اضافه می‌شود و شما می‌توانید از طریق همان لیست، دوباره او را آنبلاک کنید.

برای پیدا کردن این لیست، باید به بخش setting بروید و گزینه Privacy را انتخاب کنید. سپس لیستی به شما نشان داده می‌شود که باید در آن، مانند عکس زیر، گزینه Blocked accounts را انتخاب کنید.

بلاک دو طرفه اینستا
بر روی گزینه‌ای که مشخص کردیم بزنید.

اما گاهی وقت‌ها پیش می‌آید که می‌خواهید کسی را که قبلا بلاک کرده‌اید را آنبلاک کنید، اما هر چه می‌گردید، نمی‌توانید پیج او را در لیست بلاک شده‌ها پیدا کنید. تنها دلیلی که برای چنین اتفاقی وجود دارد، این است که شخص موردنظر، متقابلاً شما را بلاک کرده است؛ یعنی بلاک دوطرفه!

بلاک دوطرفه، به این معنا است که دو نفر در اینستاگرام همزمان یکدیگر را بلاک کرده‌اند و هیچ‌کدام از آنها به پیج طرف مقابل دسترسی ندارند. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، نه شما می‌توانید نام او را در لیست بلاک شده‌های خودتان پیدا کنید و نه او می‌تواند نام شما را در لیست بلاک شده‌های خودش پیدا کند. در این صورت، نه شما و نه آن شخص نمی‌توانید حتی پیج طرف مقابل را ببیند، چه برسد به اینکه بخواهید همدیگر را آنبلاک کنید!

حالا باید چه‌کار کرد؟ اگر هم شما و هم شخص موردنظرتان پشیمان شده باشید و بخواهید یکدیگر را آنبلاک کنید، آن‌وقت چاره چیست؟ خب اصلا نگران نباشید! چون ما در ادامه چند روش تضمینی برای حل این مشکل آموزش می‌دهیم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای رفع بلاک دوطرفه باید چه‌کار کرد؟

همان‌طور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، اگر دو نفر همزمان یکدیگر را در اینستاگرام بلاک کنند، هیچ‌کدام از آنها به پیج طرف مقابل دسترسی نخواهد داشت؛ در نتیجه آنبلاک کردن تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

اما برای رفع این مشکل قرار است تعدادی ترفند به شما آموزش ‌دهیم که می‌توانید آنها را امتحان کنید.

روش اول: رفع مشکل بلاک دوطرفه از طریق دایرکت

یکی از ترفندهایی که می‌تواند برای رفع مشکل بلاک دوطرفه مفید باشد، استفاده از دایرکت اینستاگرام است. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را به‌دقت انجام بدهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرامتان شوید و در تب Home، بر روی آیکون دایرکت در بالای صفحه در سمت راست کلیک کنید.
  2. بر روی آیکون + یا همانی که در تصویر زیر می بینید کلیک کنید تا یک صفحه چت جدید ایجاد شود.
بلاک دو طرفه اینستا
بر روی کادری که با خط نارنجی کشیدیم بزنید.
  1. صفحه چت جدیدی باز می‌شود که باید در آن در کادر بالای صفحه، نام کاربری خود را بنویسید. به این معنا که قرار است این پیام به شما ارسال شود.
  2. در قسمت Write a massage، نام کاربری شخصی که می‌خواهید آن را آنبلاک کنید را بنویسید. مطمئن شوید که آیدی شخص موردنظر را کاملا صحیح تایپ کرده‌اید و قبل از نوشتن نام او @ بنویسید.
  3. بعد از اینکه آیدی شخص موردنظرتان را وارد کردید، دکه Send را بزنید.
  4. وقتی Send را می‌زنید، آیدی شخص موردنظر برایتان ارسال می‌شود.
  5. پیام را باز و سپس بر روی نام کاربری منشن شده کلیک کنید.
  6. با لمس نام کاربری، پروفایل شخص موردنظر به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید او را آنبلاک کنید.

با استفاده از این روش به احتمال زیاد می‌توانید مشکل بلاک دوطرفه را حل کنید. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که شخص موردنظر آیدی خود را تغییر نداده باشد تا بتوانید با همان آیدی که بلد هستید او را پیدا کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی حل مشکل ورود به اینستاگرام — برای خواندن این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی رفع خطای an error occured در اینستاگرام — برای خواندن این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی رفع مشکل حذف شدن ویدئو در اینستاگرام — برای خواندن این مطلب کلیک کنید(+)

روش دوم: رفع مشکل بلاک دوطرفه با استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر یا جدیدتر اینستاگرام

اگر ترفند بالا جواب نداد و نتوانستید با استفاده از نام کاربری شخص موردنظر، او را پیدا و سپس آنبلاک کنید، می‌توانید از این روشی که الان آموزش می‌دهیم کمک بگیرید.

این روش همان تکنیک قبلی است اما یک فرق کوچک با آن دارد. برای استفاده از این روش، شما باید قبل از هر چیزی اینستاگرام خود را حذف و یک نسخه قدیمی‌تر یا جدیدتر از آن را بر روی گوشی خود نصب کنید. سپس دوباره مراحلی که بالاتر به آن اشاره کرده‌ایم را انجام بدهید. یعنی دوباره چت جدید بسازید و نام کاربری شخص موردنظر را به همراه یک @ در اول آن برای خود ارسال کنید تا بتوانید به کمک نام کاربری منشن شده از او صفحه‌اش را پیدا کنید. اگر با استفاده از نسخه جدیدتر یا قدیمی‌تر اینستاگرام و به کمک این تکنیک توانستید پروفایل شخص موردنظرتان را پیدا کنید می‌توانید خیلی راحت او را آنبلاک کنید.

اما اگر باز هم موفق نشدید که با استفاده از این روش آن شخص را پیدا و آنبلاک کنید، اصلا نگران نباشید؛ می‌توانید از تکنیک بعدی استفاده کنید.

بلاک متقابل اینستا
بلاک متقابل در اینستاگرام

روش سوم: رفع مشکل بلاک دوطرفه از طریق اپلیکیشن‌های واسطه

اگر حتی با نصب نسخه‌های قدیمی‌تر یا جدیدتر هم نتوانستید کاری کنید تا پروفایل شخص موردنظر بالا بیاید، می‌توانید برای آنبلاک کردن او از اپلیکیشن‌های واسطه استفاده کنید.

کافیست گوشی‌تان را بردارید و در مرورگر خود جستجو کنید تا کلی از این اپلیکیشن‌های به درد بخور پیدا کنید. یکی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید از آن برای آنبلاک کردن و رفع مشکل بلاک دوطرفه استفاده کنید، برنامه OGInstagram است.

اول از همه این برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید و سپس با وارد کردن اطلاعات شخصی در آن، از طریق این اپلیکیشن وارد اکانت اینستاگرامتان شوید. سپس مانند قبل، چت جدیدی ایجاد کنید و آیدی شخص موردنظر را برای خود ارسال کنید. در آخر بر روی آیدی منشن شده کلیک کنید تا پروفایل آن شخص برایتان بالا بیاید و بتوانید او را آنبلاک کنید.

حتی اگر یک درصد این روش جواب نداد و باز هم نتوانستید بلاک دوطرفه را رفع کنید، اصلا نگران نباشید. چون ترفندهای دیگری هم وجود دارد که قرار است در ادامه آنها را آموزش بدهیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی مخفی کردن لست سین last seen در اینستاگرام — برای خواندن این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی چگونه دارک مد اینستاگرام را فعال کنیم؟ — برای خواندن این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی نحوه استفاده از چند اکانت در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

روش چهارم: رفع مشکل بلاک دوطرفه از طریق تگ در کامنت

اگر ترفندهایی که در قسمت‌های بالاتر به آنها اشاره کرده‌ایم نتیجه ندادند و نتوانستید مشکل بلاک دوطرفه را با کمک آنها رفع کنید، به هیچ‌وجه نگران نباشید. هنوز تکنیک‌های دیگری وجود دارند که می‌توانید آنها را امتحان کنید.

ترفند دیگری که می‌تواند برای رفع مشکل بلاک دوطرفه در اینستاگرام به دردتان بخورد، پیدا کردن آیدی شخص موردنظر که هم شما او را بلاک کرده‌اید و هم او شما را بلاک کرده، در کامنت‌ها است. برای این کار باید بگردید و پستی را پیدا کنید که در زیر آن پست، شما آیدی آن شخص را تگ کرده باشید. یعنی در بخش کامنت‌ها، آیدی آن شخص توسط شما تگ شده باشد. از اینجا به بعد دیگر کاری ندارد. فقط باید بر روی آیدی منشن شده کلیک کنید تا پروفایل شخص موردنظر بالا بیاید و بتوانید او را آنبلاک کنید. و تمام! این روش خیلی آسان است و بیشتر وقت‌ها هم جواب می‌دهد؛ با این حال اگر باز هم نتوانستید مشکلتان را با این تکنیک حل کنید، جای نگرانی نیست. می‌توانید ترفند بعدی را هم امتحان کنید.

روش پنجم: رفع مشکل بلاک دوطرفه از طریق گروه ساختن

تکنیک آخری که قرار است آن را آموزش دهیم، رفع کردن مشکل بلاک دوطرفه از طریق ساختن گروه در اینستاگرام است. این روش که خیلی راحت است، به احتمال خیلی زیاد می‌تواند راه‌حل خوبی باشد و درصد خطای آن خیلی کم است.

برای استفاده از این تکنیک به یک اکانت جدید نیاز داریم که بتواند در اینستاگرام گروه بسازد و آن دو نفری که همدیگر را بلاک کرده‌اند را در گروه Add کند. برای استفاده از این روش لازم است که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. یک اکانت جدید بسازید و آن دو نفری که یکدیگر را بلاک کرده‌اند را فالو کنید.
  2. سپس، در تب Home، بر روی آیکون کلیک کنید.
  3. در بالای صفحه، بر روی آیکون + کلیک کنید. این آیکون برای ساختن گروه در اینستاگرام است.
  4. حالا باید دو نفری که یکدیگر را بلاک کرده‌اند را به گروه اضافه کنید.
  5. در مرحله بعدی، باید از هر دوی آنها بخواهید تا یک پیام در گروه ارسال کنند. از این طریق هر کدام می‌توانند پروفایل طرف مقابل را ببینند.
  6. در آخر دو نفری که یکدیگر را بلاک کرده‌اند، فقط باید به پروفایل طرف مقابل مراجعه و با زدن یک دکمه همدیگر را آنبلاک کنند.

به همین سادگی! این تکنیک، قبلا آزمایش شده و نتیجه داده است. پس بدون معطلی و با خیال راحت می‌توانید از آن برای رفع مشکل بلاک دوطرفه استفاده کنید.

کلام آخر

هرچند که کار با کردن با برنامه اینستاگرام ساده است، اما گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که برای حل کردن آنها به ترفندها و تکنیک‌های کاربردی نیاز پیدا می‌کنیم.

مثلا بلاک کردن یا آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام اصلا سخت نیست و با زدن یک دکمه می‌توان هر کسی را بلاک یا آنبلاک کرد. اما همیشه هم آن‌قدرها ساده نیست. همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، اگر دو نفر همزمان همدیگر را در اینستاگرام بلاک کنند، قضیه کمی بیخ پیدا می‌کند و باید برای حل آن از روش‌های دیگری استفاده کرد.

هدف ما در این مقاله آموزش چند تکنیک کاربردی و آسان برای رفع مشکل بلاک دوطرفه در اینستاگرام بود که تلاش کردیم تا به زبان ساده و خیلی روشن، این ترفندها را توضیح بدهیم. شما چه روش‌های دیگری برای حل این مشکل سراغ دارید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.