یکی از چالش‌هایی که همۀ صفحه‌های اینستاگرامی و افرادی که در آن فعالیت دارند با آن روبرو می‌شوند، مشکل پاک شدن ویدئوی اینستاگرام بلافاصله بعد از انتشار است. اینستاگرام علت پاک شدن ویدئوهای دارای آهنگ بلافاصله بعد از انتشار را نقض قوانین کپی رایت می‌داند. این مهم مشکلی برای تمامی تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام ایجاد کرده است.

البته برخی از پست‌های شامل تصاویر هم بلافاصله بعد از انتشار حذف می‌شوند. قطعاً این نوع از اتفاق‌ها برای تولید کنندگان محتوا در اینستاگرام خوب نیست. اگر شما هم دچار مشکل حذف شدن ناگهانی پست توسط اینستاگرام بلافاصله بعد از انتشار شدید، این مطلب از آکادمی کاپریلا را تا انتها دنبال کنید.

دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام را جدی بگیرید!

اینستاگرام دستورالعمل‌هایی جهت پیروی از آن تبیین کرده که به انگلیسی، Community Guidelines نام دارد. در این دستورالعمل‌ها هرچیزی که در نهایت ممکن است منجر به حذف پست اینستاگرامی شما شود را خاطر نشان کرده است. در ادامه دستورالعمل های جامعه اینستاگرام را با هم مرور خواهیم کرد.

دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام (Community Guidelines) چیست و چه تفاوتی با قوانین استفاده از اینستاگرام (Terms of Use) دارد؟

اینستاگرام در نظر دارد تا محیط پلتفرمش را جایی سالم و جذاب برای افراد مختلف نگه دارد. دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام هم به این خاطر به وجود آمدند تا این اهداف را زنده نگه دارند. این دستورالعمل‌ها شامل مواردی هستند که اینستاگرام اجازۀ انجام آن‌ها را در برخی موارد نمی‌دهد و در برخی موارد دیگر هم این اجازه صادر می‌شود. قوانین استفاده از اینستاگرام هم شامل توافق‌های قانونی‌ای است که اینستاگرام با کاربرانش و همچنین کاربران این پلتفرم با اینستاگرام متعهد می‌شوند. یکی از این تعهدها، پیروی از دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام است.

مواردی که دستورالعمل جامعه اینستاگرام آن‌ها را پوشش می‌دهد چیست؟

موارد زیر می‌تواند دلیل حذف شدن پست اینستاگرامی شما بلافاصله بعد از انتشار باشد.

  • مالکیت معنوی: منظور از مالکیت معنوی یک اثر، حق کپی رایت (حق تکثیر)، علائم تجاری، اسرار تجاری و حق اختراع‌ها است. در واقع اگر شما تابحال آهنگی که حق کپی رایت آن برای صاحب اثر حفظ شده را برروی ویدئوی خود گذاشته‌اید و آن را انتشار کنید، قطعاً با بلاک شدن یا حذف شدن پست‌تان در همان دقایق اول مواجه می‌شوید. علت آن حق کپی رایت صاحب اثر است. اینستاگرام معتقد است که هر کسی باید محتوایی را به اشتراک بگذارد که دارای مالکیت معنوی مربوط به خودش باشد.
  • تصاویر مناسب: عریانی در تصاویر به هیچ وجه پذیرفته نیست؛ مگر در مواردی مثل عکس از مجسمه‌ها، تابلوها و موارد مربوط به هنر بی‌مورد است و جزو استثناها محسوب می‌شود.
  • پیام‌های ناخواسته (هرزنامه یا Spam): ارسال پیام، ایمیل، نظرات یا هر نوع تبلیغات ناخواسته و مزاحمی که دیگر افراد آن را نخواهند، از نظر اینستاگرام ممنوع است. سعی کنید فعالیت‌هایی را انجام دهید که مزاحم کاربران‌تان نباشد.
  • محتوای غیرقانونی: اینستاگرام مخالف حضور گروه‌های افراطی، تروریستی و حامیان این گروه‌ها در پلتفرم اینستاگرام است. معامله موارد جنسی و اسلحه گرم و همچنین خرید و فروش مواد مخدر ممنوع است.
  • نفرت پراکنی، قلدری و توهین: اینستاگرام هیچ‌گونه نفرت پراکنی، توهین به شخص حقیقی را نمی‌پذیرد. هر نوع توهینی که به افراد بابت نژاد، ملیت، جنسیت، دین، معلولیت جسمی و بیماری شود، در نهایت منجر به بلاک شدن از طریق اینستاگرام خواهد شد.
  • صدمه به خود: هیچ‌گونه محتوایی که صدمه به خود را ستایش و تشویق کند از نظر اینستاگرام مورد قبول نیست. حتی محتواهایی که به اختلال در خوراک مربوط باشد هم از نظر اینستاگرام مورد قبول نیست.
  • خشونت گرافیکی: اگر انواع خشونت با تصاویر گرافیکی در اینستاگرام منتشر شوند، از نظر اینستاگرام مورد قبول نیست. البته اگر این موارد فقط برای آموزش و جلوگیری از اتفاق و حوادث‌های پیش‌رو باشند، جزو استثنائات محسوب می‌شوند.

اگر کسی از دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام پیروی نکند چه اتفاقی می‌افتد؟

اینستاگرام به‌صورت واضحی این دستورالعمل‌ها را مشخص کرده و اگر کسی از آن پیروی نکند، پست‌ها را حذف یا بلاک می‌کند. اگر مورد به نظر حاد برسد، حساب کاربری اینستاگرام به طور کامل پاک می‌کند و بسته می‌شود.

راه حل های پیشنهادی حذف پست اینستاگرام بلافاصله بعد از انتشار

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هر کاری که در اینستاگرام انجام می‌دهید یا هر محتوایی که در آن تولید می‌کنید باید مطابق با دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام باشد. علاوه بر آن، به نظر می‌رسد موارد زیر هم می‌تواند به جلوگیری از حذف شدن پست یا ویدئو توسط اینستاگرام کمک کند.

از بات استفاده نکنید.

اگر تابحال برای لایک، کامنت و حتی فالو گرفتن از بات‌های اینستاگرام استفاده کردید، احتمال اینکه به این علت پست شما حذف شده باشد وجود دارد. از حساب کاربری خود محافظت کنید و نام کاربری و رمز عبورتان را به هیچ وجه در اختیار ربات‌های اینستاگرامی و برنامه‌های غیررسمی اینستاگرام قرار ندهید.

به صاحب اثر اعتبار دهید.

نمی‌توان گفت که این کار مشکل شما را کاملاً برطرف می‌کند، اما می‌توان آن را امتحان کرد. برای اینکه ویدئوی شما در اینستاگرام بلافاصله بعد ار انتشار بلاک یا مسدود نشود، بهتر است نام خواننده و اسم آهنگ را در کپشن بنویسید. البته می‌توانید صاحب اثر را در ویدئوی خود تگ کنید یا در کپشن او را منشن کنید.

جمع‌بندی

قبل از هرچیزی سعی کنید از حساب کاربری خود محافظت کنید. برای محافظت از اکانت اینستاگرام خود نیازی به استخدام شخص دیگری ندارید؛ در واقع نباید رمز عبور حساب کاربری خود را به هیچ کس دیگری بدهید. برای حفظ امنیت اینستاگرام خود، بهتر است مطلب بالا بردن امنیت اینستاگرام و حفظ حریم شخصی با راهکارهای قطعی و موثر را بخوانید.

نکتۀ دیگری که باید به آن توجه کنید، پیروی از دستورالعمل‌های اینستاگرامی است. اگر تجربۀ دیگری دارید، آن را در بخش نظرات بنویسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.