همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های دنیای رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است. بسیاری از افراد کسب‌وکارهای مستقل خودشان را در چنین فضایی راه‌اندازی کرده‌اند و با استفاده از امکانات مختلف و متنوع این اپلیکیشن، دست به کسب درآمد، جذب مشتری و گسترش کسب و کار زده‌اند. اما گاهی اتفاقات ناخوشایندی که خارج از کنترل افراد هستند، رخ می‌دهند و کاربران را با چالش‌هایی جدید روبه‌رو می‌کنند.

یکی از این اتفاقات ناخوشایند که در دسته‌ی خطاهای سیستماتیک اینستاگرام قرار گرفته است، خطا یا ارور an error occurred در اینستاگرام است که در هنگام آپلود کردن ظاهر می‌شود. بسیاری از کاربران در مواجهه با چنین خطایی، قید ادامه دادن به فعالیت‌های‌شان را می‌زنند و از فضای اینستاگرام به کلی خارج می‌شوند. اما خبر خوب برای شما که به دنبال رفع این مشکل ساده هستید، در ادامه همین مطلب گنجانده شده است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب از آکادمی کاپریلا، به صورت تخصصی در مورد علت بروز خطای an error occurred در اینستاگرام و روش‌های سریع‌السیر برای رفع آن بپردازیم.

 چرا خطای an error occurred در اینستاگرام رخ می‌دهد؟

دلایل بسیاری از جمله ارسال نکردن کد تاییدیه به سیستم اینستاگرام، باگ‌ها و مشکلات سیستمی اینستاگرام، بلاک شدن توسط اکانت‌های دیگر و حتی هک شدن توسط دیگران، برای بروز این خطا وجود دارد. خطای an error occurred معمولاً در مواقعی که کاربران می‌خواهند عکس، ویدیو یا استوری‌های مورد نظرشان را آپلود کنند، ظاهر می‌شود و جلوی ادامه فعالیت را می‌گیرد.

البته دلایل وقوع این خطا فقط به مواردی که ذکر کردیم، محدود نمی‌شوند؛ این خطا گاهی در هنگام ورود کاربران به اکانت اینستاگرامشان با دستگاه یا IP جدید هم رخ می‌دهد. همان‌طور که گفتیم، باگ‌های اپلیکیشن اینستاگرام هم ممکن است که باعث وقوع چنین خطایی بشوند و نمی‌توان با اطمینان در مورد منشاء این خطا صحبت کرد.

جالب است بدانید که اکثر کاربران در هنگام آپلود کردن محتواهای تصویری مورد نظرشان در فضای اینستاگرام با این خطا روبه‌رو می‌شوند؛ پس می‌توان یه این نتیجه رسید که علت وقوع خطای an error occurred در اکثر مواقع احتمالاً به بی‌اعتنایی کاربران در مورد تایید اطلاعات شخصی حسابشان است. اگر دقت کرده باشید، اینستاگرام همیشه از کاربران خود می‌خواهد تا با وارد کردن کد احراز هویت از طریق ایمیل یا پیامک، به صورت رسمی به فعالیتشان ادامه دهند.

ارور اینستاگرام
ارور an error occurred اینستاگرام

به هر حال، علت وقوع این خطا هر چه که باشد، شما باید در اسرع وقت اقدام به برطرف کردن آن کنید تا از ادامه فعالیت‌های اینستاگرامی‌تان جا نمانید. به همین دلیل، روش‌هایی که برای رفع این خطا در ادامه آورده شده است را با دقت اعمال کنید.

چند روش برای حل مشکل an error occurred در اینستاگرام

کد احراز هویت را از طریق پیامک یا ایمیل وارد کنید: این مسیر، بهترین روش برای جلوگیری از مشکل an error occurred یا رفع آن است. اگر با اینکه چنین کاری را انجام داده‌اید و باز هم با چنین خطایی روبه‌رو می‌شوید، پس مشکل از جایی دیگر و احتمالاً از دستگاه شما و یا نسخه قدیمی اینستاگرام است.

پسورد را تغییر دهید: تاثیر این روش دقیقاً مثل ریختن آب روی آتش است و می‌تواند به شما در راستای حل این مشکل کمک کند. اگر مشکل آن‌قدر حاد است که امکان دسترسی به تغییر رمز اکانت اینستاگرام از طریق موبایل امکان‌پذیر نیست، از طریق یکی از مرورگرهای Google Chrome یا Fire Fox به وب‌سایت اینستاگرام بروید؛ حالا نام کاربری یا یوزرنیم‌تان را وارد کنید و به جای وارد کردن پسورد، روی گزینه Forgot Password کلیک کنید تا امکان بازیابی رمز جدید فراهم شود. حالا با به دست آوردن رمز جدیدتان از طریق ایمیل، وارد اکانت‌تان شوید و اطلاعات هویتی خود را از طریق ایمیل یا پیامک تایید کنید.

اتصال به اینترنت را مجدداً بررسی کنید: ممکن است که در اکثر مواقع آن‌قدر سرگرم کار و فعالیت باشید که متوجه عدم اتصال به wi-Fi یا اینترنت نشوید و در عین حال بخواهید به فعالیت‌تان در اینستاگرام ادامه بدهید. گاهی هم به هر دلیلی بدون آنکه خودتان متوجه شوید، اتصال‌تان به اینترنت از دست می‌رود و در ادامه با خطای an error occurred مواجه خواهید شد.

آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود و نصب کنید: نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن اینستاگرام پس از مدت کوتاهی دچار باگ‌های مشکل‌ساز می‌شوند و به همین دلیل است که باید ورژن‌های آپدیت‌شده را دانلود و نصب کرد. اگر هنوز هم که هنوز است، از ورژن قدیمی یا بسیار قدیمی اینستاگرام استفاده می‌کنید، حتماً با ارور an error occurred در اینستاگرام روبه‌رو می‌شوید. برای دانلود ورژن جدید اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید روی لینک Instagram in Google Play و برای سیستم عامل ios روی لینک App Store کلیک کنید.

 حافظه کش (Cache) مربوط به اینستاگرام را از گوشی موبایل‌تان پاک کنید: پُر شدن حافظه کش یا Cache اپلیکیشن اینستاگرام می‌تواند باعث اخلال در ادامه فعالیت‌های مهم مثل آپلود کردن عکس، ویدیو یا استوری بشود. به قسمت apps در بخش setting گوشی موبایل‌تان بروید و آیکون اپلیکیشن اینستاگرام را لمس کنید؛ حالا باید بخش cache را انتخاب کنید و بر روی گزینه clear بزنید.

 چند ساعت صبر کنید: چند ساعت دست نگهدارید، شاید این مشکل به دلیل مشکلات سرور اینستاگرام باشد. گاهی یک مشکل سیستمی در اینستاگرام که عموماً مشکلی جهانی است، باعث توقف فعالیت این اپلیکیشن برای چند ساعت می‌شود. در چنین مواردی بهتر است مثل چندصدمیلیون کاربر دیگر در سرتاسر جهان کمی صبر کنید تا مشکل برطرف شود.

 با دستگاه دیگری وارد حسابتان شوید: بروز این خطا ممکن است به دلیل نقص‌های موجود در دستگاه شما هم باشد. بنابراین بهتر است با یک گوشی موبایل یا دیگر دستگاه‌های هوشمند دیگر وارد حسابتان در اینستاگرام بشوید. به جز گوشی موبایل، استفاده از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی و ورود از طریق وب‌سایت اینستاگرام هم می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ با این کار شما مطمئن می‌شوید که اکانت شما هنوز فعال است و می‌توانید محتوای مورد نظرتان را به صورت موقتی از این طریق آپلود کنید.

 اگر چند اکانت به صورت همزمان دارید، از بقیه آن‌ها Log out کنید: تغییرات IP یا اضافه شدن چند اکانت دیگر علاوه بر اکانت اصلی در اینستاگرام گاهی باعث ایجاد سوء تفاهم برای سیستم اینستاگرام می‌شود. در چنین مواقعی و در صورت جواب ندادن روش‌های قبلی برای رفع خطای an error occurred بهتر است تا به صورت موقتی از دیگر اکانت‌های اضافه خارج شوید تا این مشکل رفع شود.

 با سیستم پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید: اگر هیچکدام از روش‌های فوق جوابگو نبودند و باز هم خطای an error occurred ظاهر شد، باید به صورت مستقیم با سیستم پشتیبانی اینستاگرام وارد ارتباط شد؛ برای این کار باید روی لینک help.instagram.com کلیک کنید.

مهم‌ترین راه حل در مواجهه با خطای اینستاگرام

اگر نمی‌توانید به اینستاگرام‌تان دسترسی پیدا کنید و از طرفی نیاز به اطلاع‌رسانی دارید، می‌توانید این کار را از طریق لینک‌هایی که در بیو قرار می‌دهید انجام دهید.

ابزارهای آنلاینی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا با درج یک لینک در بیو اینستاگرام، ترافیک این شبکه اجتماعی به هر لینکی که می‌خواستید هدایت شود. یکی از این ابزارهای آنلاین بهلینک است.

بهلینک به صورت رایگان برای شما امکان ایجاد یک کارت ویزیت آنلاین را فراهم می‌کند. این فرصتی است تا بتوانید مشکلات پیش آمده را از طریق کانال‌های ارتباطی دیگر با مخاطبان‌تان در میان بگذارید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 10 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.