بطور خلاصه بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ (Refferal marketing) به این معنی است که مشتریان شما، محصولات و خدمات شما را به دیگران تبلیغ کرده و مشتریان جدید را به سمت شما هدایت کنند (ارجاع دهند). این روش که می‌توان به آن بازاریابی دهان به دهان هم گفت، بیشتر از طریق گفت‌وگو کردن بین افراد یا به اصطلاح از طریق دهان به دهان انجام می‌شود. مانند بسیاری از انواع بازاریابی دیگر، شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای بازاریابی ارجاعی تخصصی، حجم کاری خود در اجرای این استراتژی بازاریابی را کاهش دهید. در ادامه این مقاله از مجله کاپریلا قرار است بهترین نرم‌افزارهای بازاریابی ارجاعی را به شما معرفی کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

بازاریابی ارجاعی با Refersion

بازاریابی ارجاعی با Refersion

در درجه اول می‌توان نرم‌افزار “Refersion” را به‌ عنوان یک پلتفرم گسترده خدمات بازاریابی محسوب کرد، اما در واقع این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی به شمار می‌رود. اگر شما در زمینه فروش اینترنتی فعالیت می‌کنید، می‌توانید Refersion را با سیستم‌های فروش آنلاین مانند Shopify ،BigCommerce ،Magento ،Stripe و Chargebee در فروشگاه آنلاین خود ادغام کنید. هنگامی که این نرم‌افزار را با نرم‌افزارهای فروش آنلاین گفته شده ادغام کنید، می‌توانید از هر گونه فروش حاصل از سیستم ریفرال خود اطلاع پیدا کنید. همچنین Refersion شامل بازاری می‌شود که در آن می‌توانید پیشنهادات فروش ارجاعی خود را منتشر کنید، این پیشنهادات می‌تواند شامل جزئیاتی در مورد هر نوع مشتریانی که نیاز دارید و هزینه‌ای که می‌خواهید برای هر ارجاع بپردازید باشد. همچنین شما می‌توانید کوپن‌های تخفیف خود را هم به این بازار اضافه کنید. ویژگی بسیار خوب دیگر این برنامه، انعطاف‌پذیر بودن آن است، یعنی شما می‌توانید پیشنهادات تشویقی بازاریابی ارجاعی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که برای هر کمپینی منطقی و به صرفه باشد.

بازاریابی ارجاعی با Referral Factory

بازاریابی ارجاعی با Referral Factory

Referral Factory” یک ابزار بسیار کارآمد برای بازاریابی ارجاعی کسب و کارها است که استفاده از آن فوق‌العاده آسان بوده و به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری جذب کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید برنامه ارجاع خود را به سرعت و در کمتر از 5 دقیقه بسازید‌. همچنین این سایت، 1000 الگوی برنامه ارجاع از پیش ساخته شده رایگان دارد، بنابراین شما می‌توانید آنها را در سیستم اختصاصی خود کپی کرده و از آنها استفاده کنید. همچنین ریفرال فکتوری با یک «صفحه‌ساز» داخلی ارائه می‌شود، یعنی شما می‌توانید صفحه فرود مربوط به کمپین بازاریابی ارجاعی منحصر به فرد خود را بسازید و این صفحات می‌توانند هم در سایت شما و هم سایت‌های همکاران برنامه ارجاعی شما استفاده شوند. هنگامی که صفحه ارجاع خود را ایجاد کردید، می‌توانید تمام فعالیت‌های مشتریان خود را ردیابی و بر آن نظارت کنید. همچنین Referral Factory دارای ویژگی «ساختار پاداش انعطاف‌پذیر» است، به این معنی که شما می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید به‌ عنوان پاداش ارجاع به مشتریان خود ارائه دهید و کنترل کاملی بر نحوه و زمان پاداش‌دادن به مشتریان خود داشته باشید.

بازاریابی ارجاعی با Friendbuy

بازاریابی ارجاعی با Friendbuy

این ابزار به شما کمک می‌کند برنامه بازاریابی ارجاعی خود را بسازید و آن را براحتی اجرا کنید. همچنین قالب‌های صفحه‌ساز Friendbuy با موبایل سازگار هستند و اشتراک‌گذاری آنها بسیار آسان است، بنابراین شما می‌توانید سیستم ارجاعی را در سایت یا موبایل خود فعال کنید. ویژگی دیگر Friendbuy این است که پاداش‌هایی مانند کوپن تخفیف، کارت‌های هدیه، اعتبار کیف پول و… را برای مشتریان بطور خودکار انجام می‌دهد. با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید عملکرد مشتریان خود را بررسی کنید و بیشتر با نیازهای آنها آشنا شوید و می‌توانید با مشتریان خود ارتباطی صمیمانه برقرار کنید. همچنین Friendbuy شاخص سود کمپین شما را اندازه‌گیری می‌کند و آن را به شما ارائه می‌دهد.

بازاریابی ارجاعی با InviteReferrals

بازاریابی ارجاعی با InviteReferrals

InviteReferrals یکی دیگر از نرم‌افزارهای برنامه بازاریابی ارجاعی شناخته شده در جهان است. این نرم‌افزار می‌تواند به شما در رشد کسب و کارتان و جذب کردن مشتریان جدید کمک کند. همچنین این نرم‌افزار می‌تواند با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و بازاریابی دیگری مانند WooCommerce Shopify ،Magento ،MailChimp و … ادغام شود. این نرم‌افزار در بیشتر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها کار می‌کند اما مشتریان شما می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل InviteReferrals هم دوستان خود را دعوت کرده و از برنامه ارجاع برندها استفاده کنند. ویژگی دیگر این برنامه این است که می‌تواند نتایج و آمارهای برنامه ارجاع مشتری را بطور کامل تجزیه و تحلیل کرده و آن را به شما ارائه دهد. این نرم‌افزار می‌تواند تمام مراحل کمپین ارجاعی شامل ثبت‌نام، فروش، نصب برنامه‌های تلفن همراه را دنبال کند؛ این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا مفیدترین ارجاع‌دهندگان خود را شناسایی کنید. همچنین طراحی ساختار فنی و صفحه فرودهای کمپین با الگوهای آماده و دراگ اند دراپ و … هستند، یعنی شما می‌توانید کمپین خود را بدون کمک طراح یا کدنویس طراحی کنید.

بازاریابی ارجاعی با InviteBox

بازاریابی ارجاعی با InviteBox

InviteBox به شما کمک می‌کند تا تنها در عرض چند دقیقه و به راحتی برنامه ارجاعی خود را بسازید، قوانین آن را تنظیم کنید و سپس سیستم ارجاعی خود را در وب‌سایت‌تان قرار دهید. InviteBox همچنین به شما امکان می‌دهد به روش‌های زیر به کاربران شرکت‌کننده در کمپین ریفرال مارکتینگ خود پاداش دهید:

  • برنامه ارجاعی با پاداش فوری: که به‌وسیله آن می‌توانید به مشتریان خود بلافاصله پس از به اشتراک گذاشتن لینک شما از طریق شبکه‌های اجتماعی، پاداش دهید.
  • پاداش‌های مبتنی بر هدف: به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل بیشتری بر نرخ بازگشت سرمایه خود داشته باشید و به ازای هر ارجاع موفق، پاداش دهید.
  • مسابقه ارجاع: به مشتریانی که بیشترین ارجاع را در یک بازه زمانی آورده‌اند، پاداش می‌دهد.
  • قرعه‌کشی و هدایا: بصورت تصادفی در یک بازه زمانی به مشتریان پاداش می‌دهد. شانس برنده شدن مشتریان به تعداد افرادی که جذب می‌کنند بستگی دارد.

نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی Mention Me

نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی Mention Me

این ابزار، یک برنامه بازاریابی ارجاعی متناسب با نوع محصول شما را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید کمپین‌های دلخواه خود را بسازید و عملکرد آنها را آزمایش کنید. همچنین با استفاده از این برنامه، دیگران می‌توانند با وارد کردن نام فردی که آنها را معرفی کرده، تخفیف دریافت کنند. Mention Me به مشتریان جدید و فردی که آنها را معرفی کرده است، جوایز ویژه‌ای ارائه می‌دهد. قابلیت دیگر این نرم‌افزار در این است که شما می‌توانید عملکرد کمپین خود را کنترل کرده و نتایج به‌دست آمده را در داشبورد شخصی خود مشاهده کنید.

بازاریابی ارجاعی با Genius Referrals

بازاریابی ارجاعی با Genius Referrals

این ابزار ساختن برنامه ریفرال مارکتینگ شما را بسیار آسان می‌کند چون سیستم خود را به هفت مرحله تقسیم کرده است:

  1. می‌توانید در یک پلن رایگان ثبت‌نام کنید و برنامه ارجاع خود را در عرض چند دقیقه بسازید. همچنین می‌توانید با استفاده از مرکز طراحی Genius Referrals، کمپین‌های ارجاع خود را با قوانین منحصر به فرد خود ایجاد کنید.
  2. شما می‌توانید یک برنامه و کمپین برای برنامه ارجاع خود بسازید و این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا چندین کمپین بازاریابی را بصورت همزمان هم اجرا کنید.
  3. با استفاده از بخش Wizard این سایت، می‌توانید محتوای پیش‌فرض خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی تعریف کنید.
  4. قالب دلخواه خود را انتخاب و طراحی کنید. این ابزار بسته به نوع برنامه ارجاعی که ساخته‌اید گزینه‌های متعددی را به شما ارائه می‌دهد.
  5. می‌توانید برنامه ارجاع را در وب سایت خود نصب کنید.
  6. می‌توانید مشتریان خود را از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی از نتایج اقدامات خود مطلع کنید.
  7. با استفاده از این سایت می‌توانید فعالیت‌های خود را نظارت و مدیریت کنید؛ همچنین با ابزارهای متعددی که Genius Referrals در اختیار شما قرار می‌دهد نیز می‌توانید برنامه بازاریابی ارجاعی خود را به آسانی تجزیه و تحلیل کنید.

برنامه بازاریابی ارجاعی Amplifinity

برنامه بازاریابی ارجاعی Amplifinity

Amplifinity به بازاریابان کمک می‌کند تا با قرار دادن هدف فروش در قالب کمپین ارجاعی، استراتژی جذب لید شخصی‌سازی شده‌ای را اجرا کرده و داده‌های خود را با یکدیگر ادغام کنند تا در نهایت، فروش خود را افزایش دهند. از این ابزار می‌توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

  • می‌توانید روابط خود را با مشتریان تقویت کنید و فروش خود را با کاهش چرخه فروش، افزایش دهید.
  • می‌توانید مشکلات موجود در بازاریابی خود را ردیابی کرده و آنها را رفع کنید.
  • داده‌های بازاریابی خود را برای بهینه‌سازی عملکرد کمپین ارجاعی بررسی کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه این است که شما می‌توانید نام تجاری و المان‌های برند خود را بطور کامل در قالب‌های آماده‌ای که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد قرار کنید. برای شروع می‌توانید یکی از سه بسته برنامه Amplifinity را انتخاب کنید:

  1. بسته برنامه شریک: این بسته برای شرکت‌هایی ایده‌آل است که دارای شرکای تجاری هستند (عمدتاً B2B).
  2. بسته برنامه مشتری: این بسته برای شرکت‌هایی طراحی شده است که برنامه ارجاع مشتری دارند (عمدتاً B2C).
  3. بسته برنامه کارکنان: این بسته برای ایجاد پاداش برای تشویق کارکنان شرکت به برای مشارکت در کمپین بازاریابی ارجاعی طراحی شده است.

نرم‌افزار آنلاین بازاریابی ارجاعی Ambassador

نرم‌افزار آنلاین بازاریابی ارجاعی Ambassador

ویژگی مثبت Ambassador این است که یک نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی همه‌ کاره و پرکاربرد است. از این سایت می‌توانید برای مدیریت برنامه‌های ارجاعی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از موارد زیر برای بهبود بخشیدن به کمپین ارجاعی خود استفاده کنید:

  • ابتدا سفیران (افراد شرکت‌کننده در کمپین) خود را شناسایی کنید.
  • سپس سفیران خود را در کمپین‌های بازاریابی ارجاعی هدفمند ثبت‌نام کنید.
  • عملکرد سفیران خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • در صورتی که سفیران شما هدف خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند، می‌توانید به آنها پاداش دهید.

Ambassador فرصت‌های بازاریابی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید برنامه‌های ارجاع خاص خود را بر اساس نوع مشتری بسازید و فعالیت مشتری‌هایتان را پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید.

سیستم بازاریابی ارجاعی Referral Rock

سیستم بازاریابی ارجاعی Referral Rock

Referral Rock یک نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند برنامه ارجاعی خود را راه‌اندازی و مدیریت کنند. این سایت به شما امکان می‌دهد ظاهر برنامه خود را مطابق با برند و سلیقه مشتری خود بسازید؛ این قابلیت به شما کمک می‌کند تا مشتریان شما بیشتر به شما و کمپین‌تان علاقه‌مند شوند تا با شما همکاری کنند. همچنین شما می‌توانید اثربخشی طراحی‌های گرافیک، متن‌های تبلیغاتی، پیام کمپین و موارد دیگر را کنترل و ردیابی کنید. با استفاده از این سایت می‌توانید تنها در چند روز و به‌سادگی، برنامه ارجاعی خود را راه‌اندازی و بهینه‌سازی کنید. همچنین این سایت، ورود به سیستم را برای کاربران شخصی‌سازی کرده تا بدون نیاز به فرایندهای پیچیده، راه‌اندازی و اجرای کمپین را برای شما آسان کند.

ریفرال مارکتینگ با Referral SaaSquatch

ریفرال مارکتینگ با Referral SaaSquatch

Referral SaaSquatch یک نرم‌افزار بازاریاب محور است که به بازاریابان کمک می‌کند تا برنامه‌های ارجاعی خود را ایجاد کنند. این سایت برای مشاغل آنلاین طراحی شده است و باعث جذب بیشتر مشتریان آنها خواهد شد. ویژگی‌های این سایت شامل موارد زیر است:

  • عملکرد چند برنامه‌ای و چند کمپینی را ارائه می‌دهد.
  • برنامه‌های ارجاعی مبتنی بر خرید را ارائه می‌کند.
  • پشتیبانی آموزشی و فنی ارائه می‌دهد.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی این برنامه را به یک نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی قابل اعتماد تبدیل می‌کند؟ SaaSquatch به غیر از خدمات مشتری و سیستم‌های فناوری قابل اعتماد، گزینه‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • یک موتور تعاملی ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد قوانین برنامه ارجاعی خود را ایجاد کنید.
  • خریدها و اقدامات درون کمپین مشتریان را تجزیه و تحلیل و ردیابی می‌کند.
  • امکان رهگیری انواع تبدیل‌‎ها مانند اولین خرید، نصب اپلیکیشن و … را برای ارائه پاداش به مشتری ارائه می‌دهد.

Referral SaaSquatch همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بطور خودکار نوع پاداش مورد نظر خود را تعیین کنید، جوایز سفارشی بسازید و پاداش‌های ارائه داده شده را مدیریت کنید.

پلتفرم بازاریابی ارجاعی Revetize

پلتفرم بازاریابی ارجاعی Revetize

Revetize یک نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی است که می‌تواند به شما چندین قابلیت مختلف و کاربردی را بصورت همزمان ارائه دهد. اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که با استفاده از آن بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، Revetize ابزار مناسبی برای شما است. سؤالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چه چیزی Revetize را از سایر برنامه‌های بازاریابی ارجاعی متمایز می‌کند؟ در واقع این برنامه به شما امکان می‌دهد تا از نظرات مشتریان راضی خود استفاده کنید و بر اساس همان نظرات، جذب مشتری جدید و دریافت نظرات جدید از آنها را تکرار کنید. همچنین این ابزار به برندها اجازه می‌دهد تا به سرعت تبلیغات خود را بسازند، آن را در سراسر وب منتشر کرده و پیام‌های سفارشی شده خود را به تعداد زیادی از مشتریان خود ارسال کنند.

بازاریابی ارجاعی با Yotpo

بازاریابی ارجاعی با Yotpo

نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی Yotpo یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار در این حوزه به شمار می‌رود. این سایت، مجموعه‌ای از بهترین راه‌های جذب مشتریان جدید از جمله ریفرال مارکتینگ، بازاریابی پیامکی و… را ارائه می‌دهد؛ به همین دلیل شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و Shopify از قابلیت‌های این ابزار استفاده می‌کنند. همچنین این ابزار می‌تواند با بسیاری از ابزارهای بازاریابی ادغام شود و به شما کمک کند تا هر چه سریع‌تر به اهداف تجاری خود برسید. این برنامه، راهکارهای فوق‌العاده‌ای برای موارد زیر ارائه می‌دهد:

  • افزایش فروش
  • برجسته شدن نام برند شما در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی
  • شناخت بهتر مشتریان و بازخورد آنها
  • ایجاد یک سفر مشتری بهتر

همچنین با استفاده از طرح پریمیوم این برنامه می‌توانید تولید محتوای چند کانالی، مدیریت محتوای پیشرفته و… را انجام دهید، اما اگر تازه شروع کرده‌اید، نیازی نیست این طرح را تهیه کنید و هزینه اضافی بپردازید؛ بلکه می‌توانید از طرح رایگان آن که تا 50 سفارش در ماه را پوشش می‌دهد استفاده کنید.

بازاریابی ریفرال با TapMango

بازاریابی ریفرال با TapMango

TapMango جامع‌ترین برنامه بازاریابی ارجاعی است؛ این سایت همه ابزارها و منابعی را که برای ساختن برنامه بازاریابی ارجاعی نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد. همچنین دیگر ویژگی‌های TapMango عبارتند از:

  • یک پورتال بازاریابی جامع برای مدیریت کمپین‌ها و مشتریان به شما ارائه می‌دهد.
  • برنامه تلفن همراه اختصاصی برای پیگیری امتیازات، نظرات و معاملات مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی TapMango را به یک نرم‌افزار بازاریابی ارجاعی تاثیر‌گذار برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است؟ قابلیت یکپارچه‌سازی این برنامه به شما امکان می‌دهد هر تراکنش و فروش خود را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

سایت بازاریابی ارجاعی Talkable

سایت بازاریابی ارجاعی Talkable

اگر شما یک برند تجارت الکترونیک دارید که برای آن به یک برنامه بازاریابی ارجاعی نیاز دارید، Talkable می‌تواند یک ابزار عالی برای شما باشد. این سایت به شما کمک می‌کند تا مشتریان زیادی را با هزینه کم جذب کرده، معاملات مشتریان خود را تحلیل کنید و ببینید که مشتری شما چه چیزهایی را دوست دارد و چه چیزهایی را دوست ندارد؛ بنابراین درک بهتری از بازار هدف خود پیدا خواهید کرد. با استفاده از این سایت می‌توانید به تیمی از کارشناسان در یک شرکت بزرگ با 9 سال سابقه تخصص در صنعت تجارت الکترونیک دسترسی داشته باشید. همچنین Talkable می‌تواند به آسانی با هر ابزار بازاریابی دیگری ادغام شود.

بازاریابی ارجاعی با ReferralMagic

بازاریابی ارجاعی با ReferralMagic

با استفاده از این سایت می‌توانید نرم‌افزار ریفرال مارکتینگ خود را در وب‌سایتتان ادغام کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا فعالیت کاربران و مشتریان خود را در کمپین ارجاعی، بهتر بررسی کنید. در ابتدا شما باید برنامه ارجاعی اختصاصی خود را بسازید و محصول و خدمات خود را در آن مشخص کرده، سپس پاداشهای ارجاع را نیز تعیین کنید و درنهایت، برنامه خود را بر اساس نیازهایتان سفارشی‌سازی کنید. همچنین ReferralMagic دارای ویژگی‌های مختلفی است که باعث می‌شود از سایر نرم‌افزارهای بازاریابی ارجاعی تمایز پیدا کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • این برنامه به شما کمک می‌کند تا از پایگاه مشتریان فعلی خود استفاده کنید.
  • این برنامه انواع ترافیک را از طریق سایت شما ردیابی می‌کند.
  • می‌توانید آن را بسته به نیاز خود تنظیم کنید.
  • بسیار مقرون بصرفه است.
  • مشتری محور است.
  • می‌توانید انواع هدف (Goal) را با آن تنظیم کنید.

ابزار ریفرال مارکتینگ Hello Referrals

ابزار ریفرال مارکتینگ Hello Referrals

Hello Referrals یک ابزار بازاریابی ارجاعی وابسته به وب است که در انتهای این لیست به شما معرفی می‌شود. این ابزار می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با شبکه مخاطبان خود برای دریافت و ارسال انواع ارجاع و لید و فروش، همکاری کنند. همچنین این برنامه ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش کارتان را به شما ارائه می‌دهد. در واقع هدف اصلی برنامه گسترش کاربران است و برای این کار، بسترهای ارتباطی زیر را فراهم کرده است:

  • اتاق‌های بازرگانی
  • انجمن‌های کسب و کار کوچک
  • انجمن‌های تجاری
  • گروه‌های شبکه‌های تجاری
  • گروه‌های دوستان

شما می‌توانید با استفاده از Hello Referrals ارجاعات خود را تجزیه و تحلیل کنید و علاوه بر تمام موارد گفته شده، این سایت به شما کمک می‌کند تا برای شرکای خود پیام ارسال کنید، جلسات برگزار کنید و تمام رویدادها و اتفاقات را با کمک یکدیگر بررسی کنید.

سؤالات متداول در مورد نرم‌افزارهای ریفرال مارکتینگ

بهترین ابزارهای بازاریابی ارجاعی کدامند؟

در این مقاله ما بهترین ابزارهای بازاریابی ارجاعی را به شما معرفی کردیم اما لازم است ابتدا ویژگی‌ها و مزایای آنها را با دقت بیشتری بررسی کنید تا برنامه‌ای مناسب برای خود پیدا کنید. مهم‌ترین ابزارهایی که ما تجزیه و تحلیل کردیم عبارتند از:

  • Revetize
  • Friendbuy
  • Hello Referrals
  • InviteReferrals
  • InviteBox
  • Mention Me
  • Genius Referrals
  • Amplifinity
  • Ambassador
  • Referral Rock
  • Referral SaaSquatch

بهترین نمونه موفق بازاریابی ارجاعی چیست؟

برخی از بهترین برنامه‌های بازاریابی ارجاعی که عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته‌اند عبارتند از:

  • PayPal: پاداش نقدی در ازای ارجاع
  • Dropbox: فضای ذخیره‌سازی رایگان برای ارجاع
  • Airbnb: پاداش نقدی برای ارجاع

چگونه کمپین ریفرال مارکتینگ خود را تبلیغ کنیم؟

اکثر نرم‌افزارهای بازاریابی ارجاعی که آنها را بررسی کردیم می‌توانند به شما در تبلیغ بازاریابی ارجاعی شما کمک کنند. برخی از روش‌های دیگر که می‌توانید از آنها برای تبلیغ و جذب مخاطبان کمپین استفاده کنید عبارتند از:

  • کمپین ریفرال خود را از طریق ایمیل تبلیغ کنید.
  • نظرات و تجربه مشتریان را به اشتراک بگذارید.
  • گزینه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به سایت و صفحه کمپین اضافه کنید.
  • اطلاعات کمپین را در پنل کاربری مشتریان خود نمایش دهید.

چگونه به مشتریان برای هر ارجاع آنها پاداش دهیم؟

شما می‌توانید با استفاده از یکی از ابزارهای بازاریابی ارجاعی که درباره آنها صحبت کردیم به مشتریان خود پاداش دهید. به‌ عنوان مثال، بعضی از این ابزارها پاداش‌های شما را بصورت خودکار به مشتریان تحویل می‌دهند. برخی از مهم‌ترین پاداش‌ها برای ارجاع عبارتند از:

  • تخفیف
  • پول نقد
  • کارت اعتباری خرید از فروشگاه
  • کارت‌های هدیه

چگونه باید یک برنامه بازاریابی ارجاعی مؤثر ایجاد کرد؟

نرم افزارهای بازاریابی ارجاعی که گفته شد، به شما کمک می‌کند تا یک برنامه ارجاعی مطابق با سلیقه خود ایجاد کنید. برخی از نکات مهم دیگر عبارتند از:

  • سعی کنید محصولات استثنایی و منحصر به فردی را ارائه دهید.
  • مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید.
  • برنامه ارجاعی خود را تا حد امکان ساده بسازید تا استفاده از آن آسان باشد.
  • راه‌های مؤثر برای پاداش دادن به مشتریان را پیدا کنید.
  • از نظرات مشتریان برای تقویت کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.
  • عملکرد مشتریان خود را تجزیه و تحلیل و ردیابی کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

خاطره محمدی هستم، اول خاکشناسی خوندم و بعد ادبیات. هیچ چیز مثل دنیای کلمات، من رو به وجد نمیاره و نوشتن، روحم رو صیقل میده.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.