اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب در سراسر دنیا است که دیگر همه آن را می‌شناسند. این اپلیکیشن جذاب، میلیون‌ها کاربر دارد و مانند بقیه رسانه‌های مجازی، وسیله‌ای برای ارتباط برقرار کردن با دیگران است. خیلی‌ها به اینستاگرام به چشم یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت نگاه می‌کنند، و عده‌ای دیگر صرفا به اینستاگرام می‌آیند تا سرگرم شوند.

چه زمانی که برای کار در اینستاگرام فعالیت می‌کنید و چه برای وقت‌گذرانی، فرقی ندارد! هر هدفی که داشته باشید، لازم است برای تحقق آن با سازوکار اینستاگرام و الگوریتم آن آشنا شوید. یکی از مسائلی که به‌تازگی خیلی از کاربران درباره آن سوال می‌پرسند، ترتیب لایک‌ها در اینستاگرام است. اینکه ترتیب لایک‌ها در اینستاگرام بر چه اساسی است؟ آیا اینستاگرام طبق نظم خاصی لیست کاربرانی که پست شما را لایک کرده‌اند، می‌چیند؟ یا همه‌چیز اتفاقی است و عملا دلیل خاصی برای نحوه چیدمان و ترتیب لایک‌ها در اینستاگرام وجود ندارد؟

به نظر می‌رسد که ترتیب لایک‌ها در اینستاگرام اخیرا به دغدغه مشترک کاربران تبدیل شده است. طوری که هم صاحبان کسب‌وکارها و برندهایی که برای دیده شدن و جذب مخاطب، هر روز پست می‌گذارند، و هم کسانی که تفریحی و مثلا سالی یک‌بار در صفحه خود پستی منتشر می‌کنند، دوست دارند تا از دلیلی که در پشت پرده ترتیب لایک‌ها در ینستاگرام وجود دارد، سر دربیاورند.

اگر شما هم هر از چند گاهی پست‌های خود را چک می‌کنید یا از سر کنجکاوی به پست دیگران سر می‌زنید و تعدا لایک‌هایی که گرفته‌اند، بررسی می‌کنید، ولی هنوز نتوانستید دلیل خاصی برای ترتیب لایک‌های پست‌ها پیدا کنید و نمی‌دانید که الگوریتم اینستاگرام برای چیدمان لایک‌ها از چه سازوکاری استفاده می‌کند، جای درستی آمده‌اید. ما قرار است در این مقاله از آکادمی کاپریلا به رازی که در این ماجرا نهفته، بپردازیم و شما را با الگوریتمی که ترتیب لایک‌ها را مشخص می‌کنید، آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در ترتیب لایک‌ها در اینستاگرام

ترتیب لایکهای اینستاگرام
ترتیب لایکهای اینستاگرام

وقتی در اینستاگرام پستی می‌گذارید، می‌توانید با چند کلیک ساده، خیلی راحت چک کنید و ببینید که چه کسانی پستتان را لایک کرده‌اند. جالب است بدانید که حتی این امکان در اینستاگرام وجود دارد که پستی که دیگران گذاشته‌اند را هم چک کنید و آمار دربیاورید که چه کسانی آن پست را لایک کرده‌اند.

وقتی به لیست کسانی که شما را لایک کرده‌اند یا لیست لایک‌کنندگان پست‌های دیگران نگاهی می‌اندازید، به‌وضوح متوجه می‌شوید که این لیست، ترتیب خاص خودش را دارد. یعنی، امکان ندارد که اسامی افراد لایک‌کننده، شانسی چیده شده باشد و بعضی‌ها همین‌طوری بی‌دلیلی در بالای لیست باشند. و بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام، ترتیب لایک‌ها را طبق شیوه و اصول خاصی می‌چیند و هیچ‌چیزی در این پلتفرم بزرگ، اتفاقی نیست.

حالا من از شما سوالی دارم! چرا آیدی بعضی از کاربران در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار می‌گیرند؟ چرا نام بعضی دیگر در آخر لیست است؟ چه قانونی بر ترتیب لایک‌های اینستاگرام حاکم است؟ عوامل تاثیرگذار بر ترتیب لایک‌های اینستاگرام کدام‌ها هستند؟

حقیقت این است که قطعا لیست لایک‌کننده‌ها در اینستاگرام، ترتیب خاصی دارد، ولی این ترتیب تحت تاثیر چه عامل یا عواملی قرار دارد؟ جالب است بدانید که عوامل موثر در ترتیب لایک‌های اینستاگرام، یکی دوتا نیستند! یعنی عوامل مختلفی دست به دست یکدیگر می‌دهند و ترتیب لایک‌ها را تعیین می‌کنند! البته اینستاگرام هیچ‌وقت، صریح و مستقیم اعلام نکرد که فاکتورهای تاثیرگذار در ترتیب لایک‌ها کدام‌ها هستند. ولی با توجه به تحقیقات صورت گرفته و تجربه شخصی کاربران، می‌توان به‌راحتی حدس زد که این فاکتورها کدام‌ها هستند. در ادامه عوامل موثر در ترتیب لایک‌ها در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • وبینار رایگان ضبط شده بررسی عوامل موفقیت در اینستاگرام با پاسخ به صد پرسش رایگان — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی آشنایی با رفتار مصرف کننده در شبکه‌های اجتماعی — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

کسانی که فالو می‌کنید.

در گذشته‌های نه چندان دور، اینستاگرام ترتیب لایک‌ها را بر اساس زمان می‌چید. یعنی اگر قبلا می‌خواستید لیست کسانی که پست شما یا پست هر کاربر دیگری در اینستاگرام را لایک کرده‌اند مشاهده کنید، لیستی که به شما نشان داده می‌شد به ترتیب زمانی که آن اشخاص پست موردنظرتان را لایک کرده بودند، چیده می‌شد. به بیان ساده‌تر، هرکسی که زودتر پست موردنظرتان را لایک می‌کرد، در پایین لیست قرار می‌گرفت و افرادی که اخیرا آن پست را لایک می‌کردند، در بالای لیست قرار می‌گرفتند.

اما سال‌ها گذشت و اینستاگرام تغییر روش داد. حالا الگوریتم اینستاگرام به شیوه دیگری ترتیب لایک‌ها را می‌چیند. در این شیوه، یکی از تاثیرگذارترین عوامل موثر در ترتیب لایک‌ها، این است که آیا کاربری در لیست لایک‌کننده‌ها وجود دارد که شما او را در اینستاگرام فالو می‌کنید یا نه.

یعنی وقتی به پست خود یا هر کاربر دیگری در اینستاگرام سر بزنید و بخواهید لیست کسانی که آن پست را لایک کرده‌اند ببینید، اگر شخصی را در این لیست، فالو کرده باشید، نام کاربری او در ابتدای لیست قرار می‌گیرد. در یک کلام، اینستاگرام همیشه کسانی را که فالو می‌کنید را در بالای لیست می‌گذارد و بعد از آن، هرچه به پایین لیست بروید، نام کاربری اشخاصی را در لیست می‌بینید که آنها را فالو نمی‌کنید. برای نمونه، می‌توانید نگاهی به عکس زیر بیندازید.

ترتیب لایک اینستاگرام
ترتیب لایک اینستاگرام

دوستان مشترکی دارید.

قبل از هر چیزی نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که دوستان مشترک مخصوص چک کردن ترتیب لایک‌کننده‌های پست دیگران است، نه پست خودتان. یعنی عامل دوستان مشترک، هیچ تاثیری در نحوه چیدمان و ترتیب لایک‌های شخص شما ندارد. بلکه این فاکتور فقط در چینش لیست لایک‌کننده‌های دیگران تاثیر می‌گذارد.

بر اساس این فاکتور، اگر شما در حال چک کردن پست دیگران هستید و می‌خواهید ببینید که چه کسانی او را لایک کرده‌اند، هر کسی که در ابتدای لیست قرار دارد ولی شما او را فالو نمی‌کنید، احتمالا این افراد از دوستان مشترک شما و صاحب پست محسوب می‌شوند. شاید از خودتان بپرسید که منظور از دوستان مشترک چیست؟ راستش را بخواهید، وقتی شما کسی را در اینستاگرام فالو می‌کنید، هرکسی که آن شخص را فالو کند، به عبارتی دوست مشترک شما دو نفر به شمار می‌رود. به همین سادگی!

پس اگر لیست لایک‌کننده‌های کاربر دیگری را در اینستاگرام چک می‌کنید، ولی کسانی را که در بالای لیست قرار دارند را نمی‌شناسید و آنها را فالو نمی‌کنید، این افراد به احتمال زیاد از دوستان مشترک شما هستند. احتمالا اینستاگرام این کار را انجام می‌دهد چون نتوانسته هیچ‌کدام از فالویینگ‌های شما را در میان لیست لایک‌کننده‌ها پیدا کند. در نتیجه، گشته و گشته و لیست کسانی را که دوست مشترک شما محسوب می‌شوند و کسانی که فالو می‌کنید را فالو می‌کنند، در بالای لیست قرار داده است که شاید شما به احتمال یک درصد آنها را بشناسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • ویدئو آموزشی هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانید — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • ساخت ربات اینستاگرام با برنامه‌نویسی #C سی شارپ و پایتون Python — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • دوره آموزشی کورل ویژه اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند پیج حرفه‌ای داشته باشند — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

کسانی که تعامل بیشتری با آنها دارید.

یکی دیگر از عواملی که به‌شدت در ترتیب لایک‌های اینستاگرام تاثیر می‌گذارد، تعامل داشتن است. وقتی در اینستاگرام پست می‌گذارید و کاربران شروع به لایک کردن آن پست می‌کنند، اگر به لیست لایک‌کننده‌ها نگاه کنید، می‌بینید که همیشه افرادی که با آنها تعامل بیشتری دارید، در بالای لیست قرار می‌گیرند. البته تعامل نمی‌تواند هیچ‌وقت جای فالو کردن را بگیرد! به بیان ساده‌تر، هیچ‌وقت اینستاگرام نمی‌آید در لیست لایک‌کننده‌ها، کسانی که با آنها تعامل دارد را بالاتر از کسانی که فالو می‌کنید، قرار بدهد. یعنی همیشه در لیست لایک‌کننده‌ها، اول نام کاربری کاربرانی که آنها را فالو می‌کنید، نوشته می‌شود و سپس کسانی که با آنها تعامل بیشتری دارید، قرار می‌گیرد. پس به‌طورکلی، اولویت اینستاگرام برای چیدن ترتیب لایک‌ها، فالویینگ‌های شما است.

بگذریم! شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که منظور ما از تعامل چیست؟ وقتی در اینستاگرام با کسی تعامل دارید، در واقع به این معنا است که شما پست‌های آن شخص را لایک می‌کنید، برای او کامنت می‌گذارید و برعکس! آن شخص هم پست‌های شما را لایک می‌کند و برایتان کامنت می‌گذارد.

پس وقتی لیست لایک‌کننده‌های پست خود یا هر کاربر دیگری در اینستاگرام را چک می‌کنید، ابتدا اسم کسانی را می‌بینید که آنها را فالو می‌کنید. بعد از اینکه لیست این افراد تمام شد، کم‌کم‌ نوبت به افرادی می‌رسد که آنها را فالو نمی‌کنید، ولی با آنها تعامل دارید. هرچه تعاملی که بین شما و آن فرد بیشتر باشد، نام کاربری او در جای بالاتری از لیست لایک‌کننده‌ها قرار می‌گیرد.

اگر هم از دیدن نام شخص موردنظر خسته شده‌اید و دیگر نمی‌خواهید که او در بالای لیست قرار بگیرد، فقط کافیست تعامل خود را با او قطع کنید یا پست‌هایی از او را که قبلا لایک کرده‌اید را به‌اصطلاح آنلایک کنید و لایک خود را از روی آنها بردارید. این‌طوری، نام شخص موردنظر به پایین لیست سقوط می‌کند.

ترتیب لایک اینستاگرام
ترتیب لایک اینستاگرام

کسانی که شما را فالو می‌کنند.

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، وقتی لیست لایک‌کننده‌ها را چک می‌کنید، اول از همه و در بالای لیست آیدی کسانی را می‌بینید که آنها را در اینستاگرام فالو می‌کنید. جالب است بدایند که این فاکتور به‌تنهایی، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عامل در نحوه چیدمان و ترتیب لایک‌های شما است. همان‌طور که تا به الان متوجه شدید، کسانی که شما آنها را فالو می‌کنید، نقش پررنگی در ترتیب لایک‌های اینستاگرام بازی می‌کنند، چه ترتیب لایک‌های پست خودتان باشد، چه ترتیب لایک‌های پست دیگران.

احتمالا این کار اینستاگرام دلیل خاصی دارد و آن این است که وقتی شما کسی را فالو می‌کنید، یعنی به آن شخص اهمیت می‌دهید، پست‌هایش را می‌بینید، استوری‌هایش را تماشا می‌کنید، او را لایک می‌کنید و در یک کلام، پیگیر فعالیت‌های او هستید. به همین خاطر، اینستاگرام حدس می‌زند که شما علاقه‌مند هستید تا ببینید که شخصی که او را فالو می‌کنید، چه پست‌هایی را لایک می‌کند و در نتیجه نام او را در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار می‌دهد. این فاکتور، بیشترین تاثیر را در ترتیب لایک‌های اینستاگرام دارد و هیچ فاکتور دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند.

اما کسانی که شما را فالو می‌کنند هم می‌توانند نحوه چیدمان و ترتیب لایک‌های اینستاگرام را تغییر بدهند و در آن تاثیر داشته باشند. نام کاربری افرادی که شما را فالو می‌کنند ولی شما متقابلا آنها را فالو نمی‌کنید، کمی پایین‌تر از لیست کسانی که شما آنها را فالو می‌کنید در لیست لایک‌کننده‌ها قرار می‌گیرد. اگر دوست داشتید نام آنها به انتهای لیست برود، می‌توانید خیلی راحت این اشخاص را از لیست فالورهای خود remove یا حذف کنید.

جاسوس‌هایی که در اینستاگرام پیگیر شما هستند.

یکی دیگر از عواملی که به نظر می‌رسد در ترتیب لایک‌های اینستاگرام تاثیر داشته باشد، جاسوس‌ها هستند!

یکی از سوال‌هایی که کاربران اینستاگرام به‌طور مرتب می‌پرسند، این است که آیا جاسوس‌های اینستاگرامی تاثیری در ترتیب لایک‌ها و نحوه چیدمان لیست لایک‌کنندگان دارند یا نه! راستش را بخواهید، این موضوع کمی مشکوک است! چون تا به حال هیچ‌کسی نتوانست ثابت کند که جاسوس‌ها در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار می‌گیرند یا برعکس، کسانی که در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار می‌گیرند، جاسوس هستند.

شاید با خودتان بگویید منظور از جاسوس‌های اینستاگرامی چه کسانی هستند؟ یک‌سری از کاربران در اینستاگرام وجود دارند که همیشه پیج شما را چک می‌کنند، استوری‌هایتان را می‌بینند، پست‌هایتان را لایک می‌کنند و در یک کلام، خیلی پیگیر شما و کارهایتان هستند. این افراد در اینستاگرام به‌عنوان stalker یا جاسوس شناخته می‌شوند و خیلی‌ها از آنها دل خوشی ندارند.

جالب است بدانید که جاسوس‌ها می‌توانند در ترتیب لایک‌ها تاثیر بگذارند، ولی چگونه؟ جواب این سوال واضح است! آن دسته از جاسوسانی که با پیج شما تعامل برقرار می‌کنند، به خاطر همین تعامل به بالای لیست لایک‌کننده‌ها منتقل می‌شوند. ولی، آن دسته از جاسوس‌ها که واقعا جاسوسی می‌کنند و اصلا تمایلی به لایک کردن پست‌هایتان ندارند و کلا تعاملی با پیجتان برقرار نمی‌کنند و می‌خواهند مثل روح بی‌سروصدا باشند و جلب‌ توجه نکنند، تاثیر چندانی در ترتیب لایک‌های پست‌ها نخواهند داشت.

ترتیب لایک در اینستا
ترتیب لایک در اینستا

افرادی که به‌تازگی آنها را فالو کرده‌اید.

یکی دیگر از فاکتورهای جالبی که در ترتیب لایک‌های اینستاگرام تاثیر دارد، افرادی هستند که جدیدا آنها را فالو کرده‌اید. شاید با خودتان بگویید که این مورد چه فرقی دارد؟

اگر دقت کرده باشید، کمی بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که وقتی به سراغ پست خود یا پست هر کاربر دیگری در اینستاگرام بروید و بخواهید لیست کسانی که آن پست را لایک کرده‌اند ببینید، قطعا در بالای لیست، آیدی کسانی که آنها را فالو می‌کنید، می‌درخشد! یعنی اگر کسانی که شما آنها را فالو می‌کنید، پست موردنظرتان را لایک کرده باشند، قطعا نامشان در بالای لیست قرار می‌گیرد. حالا به نظرتان افرادی که به‌تازگی آنها را فالو کرده‌اید بر کسانی که مدت طولانی‌تری است آنها را فالو می‌کنید، تقدم دارند؟

جالب است بدانید که الگوریتم اینستاگرام پیش خودش این‌طوری فکر می‌کند که کسانی که جدیدا فالو کرده‌اید، برایتان جذاب‌تر و جالب‌تر از افرادی هستند که مدت‌ها است آنها را فالو می‌کنید. برای همین سعی می‌کند که این دسته از افراد در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار بدهد. ولی فقط وقتی این اتفاق می‌افتد که افرادی که قدیمی‌تر هستند، پست موردنظرتان را لایک نکرده باشند و در لیست لایک‌کننده‌ها حضور نداشته باشند. به بیان ساده‌تر، وقتی پست خودتان یا کاربر دیگری را چک می‌کنید، اگر افرادی که برای مدت‌ها است آنها را فالو می‌کنید، آن پست را لایک کرده باشند، قطعا اینستاگرام نامشان را در بالای لیست قرار می‌دهد. ولی اگر این افراد قدیمی، پست موردنظرتان را لایک نکرده باشند، نام کسی در بالای لیست قرار می‌گیرد که به‌تازگی او را در اینستاگرام فالو کرده باشید.

تعداد پست‌هایی که افراد دارند.

تعداد پست‌هایی که هر کاربر در صفحه اینستاگرامی خود به اشتراک گذاشته است، در اینکه نام او در کجای لیست لایک‌کننده‌ها قرار بگیرد، تاثیر دارد. شاید این موضوع کمی برایتان عجیب باشد و با خودتان بگویید که ترتیب لایک‌ها در اینستاگرام چه ارتباطی با تعداد پست‌های شخص لایک‌کننده دارد. ولی به نظر می‌رسد که الگوریتم اینستاگرام، بازی هوشمندانه‌ای را راه انداخته است که می‌تواند هم به نفع خودش باشد، هم به نفع شما و هم به نفع شخص لایک کننده!

اینستاگرام مثل همیشه دلیل قانع‌کننده‌ای برای کار خودش دارد! وقتی کسی تعداد پست‌هایش زیاد است، یعنی نسبت به بقیه کاربران فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارد. در نتیجه اینستاگرام نام او را در بالاهای لیست قرار می‌دهد تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرد و افراد بیشتری با پیج او آشنا شوند. وقتی شما با پیجی آشنا شوید که در اینستاگرام فعال است، ممکن است دلتان بخواهد که آن شخص را فالو کنید، پست‌هایش را ببینید و اگر از آنها خوشتان آمد، آنها را لایک کنید. این‌طوری هم شما با یک پیج جذاب آشنا می‌شوید و هم آن شخص، فالوورهای بیشتری پیدا می‌کند. اینستاگرام هم که عاشق بیشتر شدن تعامل بین کاربرانش است. این فوق‌العاده نیست؟ همه‌چیز حساب‌شده و دقیق است و حتی تعداد پست‌هایی که می‌گذارید، در جایگاهی که در لیست لایک‌کننده‌ها دارید، تاثیر می‌گذارد و به بیشتر دیده شدن کاربران کمک می‌کند.

پیج‌هایی که تیک آبی دارند.

جالب است بدانید که هر کجای اینستاگرام که صحبت از ترتیب و اولویت‌بندی باشد، پیج‌هایی که تیک آبی دارند در اول صف هستند. این دسته از کاربران که از طرف اینستاگرام، موفق به گرفتن تیک آبی شده‌اند، نه فقط در لیست لایک‌کننده‌ها نفر اول هستند، بلکه در جاهای دیگر مثل لیست کامنت‌ها و لیست فالوها و فالویینگ‌ها هم جایگاه اول را دارند.

فرقی ندارد که می‌خواهید چه چیزی را چک کنید، لیست کامنت‌ها، لایک‌ها یا فالووینگ و فالوورها! به هرکدام از این‌ها که نگاه کنید، اگر در بینشان کاربری با تیک آبی وجود داشته باشد، کار تمام است و همان کاربر با تیک آبی در بالای لیست قرار می‌گیرد. برای مثال، اگر به پیج یک سلبریتی معروف بروید و پست آخر او را چک کنید، در میان لایک‌ها و کامنت‌ها او، اول افرادی که تیک آبی دارند، نشان داده می‌شوند و بعد از آن، کاربرانی که تیک آبی ندارند، به نمایش درمی‌آیند.

اینستاگرام نام این افراد را در بالای لیست قرار می‌دهد، چون طبیعتا کاربرانی که تیک آبی دارند، شناخته شده و محبوب هستند و افراد بیشتری تمایل دارند تا به پیج آنها سر بزنند. این‌طوری، کاربران حتی اگر پیجی که تیک آبی دارد را از قبل نشناسند، با دیدن نام او در بالای لیست، فکرشان مشغول می‌شود و به پیج آن شخص سر می‌زنند تا با او آشنا شوند و بفهمند که چرا از طرف اینستاگرام تیک آبی گرفته است. این مسئله می‌تواند منجر به ایجاد تعامل در میان کاربران شود و برای هر دو طرف مفید باشد.

البته، این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی غول تیک آبی هم نمی‌تواند کسانی را ک فالو می‌کنید شکست بدهد! یعنی اگر در میان کاربرانی که پست موردنظرتان را لایک کرده‌اند کسی باشد که شما او را فالو می‌کنید، قطعا آیدی آن شخص در ابتدای لیست و بالاتر از کاربری که تیک آبی دارد، قرار می‌گیرد.

تعداد فالورهایی که شخص لایک کننده دارد.

در موارد قبلی درباره کسانی صحبت کردیم که چون تیک آبی دارند و یا چون در پیج خود پست‌های زیادی به اشتراک گذاشته‌اند، در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار می‌گیرند.

عامل دیگری که در نحوه چیدمان و ترتیب لایک‌های اینستاگرام تاثیر دارد، تعداد فالوورهای شخص لایک‌کننده است. در یک کلام، هر کسی که فالوورهای بیشتری داشته باشد، در قسمت‌های بالاتر لیست قرار می‌گیرد. شاید از خودتان بپرسید که چه ارتباطی بین ترتیب لایک‌های اینستاگرام و تعداد فالورهای شخص لایک‌کننده وجود دارد.

جواب این سوال ساده است. کسی که فالوورهای بیشتری دارد، درست مانند کسی که تیک آبی دارد، شناخته‌شده‌تر و محبوبتر است و به همین دلیل، اینستاگرام نام او را در بالای لیست قرار می‌دهد تا افراد بیشتری او را ببینند و به صفحه اینستاگرامش سر بزنند. این‌طوری، نرخ تعامل میان کاربران هم بیشتر می‌شود، درست همان چیزی که اینستاگرام می‌خواهد.

از طرفی وقتی کاربری پیجی به این بزرگی با این‌همه دنبال‌کننده دارد، حتما در لیست فالورهایش، کلی دوست مشترک با شما پیدا می‌شود که باعث شود نام کاربری او در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار بگیرد.

کسی که شما در پست‌های خود تگ کرده باشد.

کسانی که همیشه شما را در پست‌های خود تگ می‌کنند یا حداقل قبلا چند باری شما را در عکس‌ها و فیلم‌هایی که به اشتراک می‌گذارند، تگ کرده‌اند، شانس بیشتری دارند در بالای لیست لایک‌کننده‌ها قرار بگیرند.

وقتی کسی شما را به‌طور مرتب در پست‌های خود تگ می‌کند یا می‌کرد، احتمالا علاوه بر دنیای مجازی، شما را دنیای واقعی هم می‌شناسند و به همین دلیل، تعاملی که با آنها دارید، بیشتر از تعاملی است که با بقیه پیج‌ها دارید. شخص که چندباری شما را در پست‌های خود تگ کرده است، نقاط مشترک بیشتری با شما دارد و احتمالا پست‌هایی که شما لایک می‌کنید، مطابق سلیقه او هم هست. در نتیجه، شما می‌توانید بیشتر اوقات نام او را در بالای لیست لایک‌کننده‌های پست موردنظرتان مشاهده کنید.

کلام آخر

خیلی از کاربران می‌پرسند که ترتیب لایک‌های اینستاگرام بر چه اساسی است. جالب است بدانید که عوامل زیادی در نحوه چیدمان و ترتیب لایک‌های اینستاگرام موثر هستند. یعنی وقتی پست خود یا پست هر کاربر دیگری در اینستاگرام را چک می‌کنید تا ببینید چه کسانی آن را لایک کرده‌اند، ترتیب آیدی اشخاص لایک‌کننده، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. در واقع، لیست لایک‌کننده‌ها، اینکه چه کسی در اول لیست است و کدام کاربران در انتهای لیست هستند، همه و همه تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است. اگر کنجکاو هستید تا با عوامل تاثیرگذار در ترتیب لایک‌های اینستاگرام آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما مقاله بالا را به‌دقت بخوانید. چون در آن، هر چیزی که در این باره لازم است بلد باشید را گفته‌ایم و امیدواریم که این مطالب برایتان مفید باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.