اینستاگرام در سال‌های اخیر حسابی موفق عمل کرده و تبدیل به گل سر سبد سوشال مدیا یا همان شبکه‌های اجتماعی شده است. البته که در این موضوع شکی نیست، ولی چه چیزی باعث شده که اینستاگرام تا این حد پیش‌روی کند؟ طوری که بر سر زبان‌ها بیفتد و هیچ پلتفرم دیگری توان رقابت با آن را نداشته باشد؟ اگر کمی دقیق‌تر مسائل را از نظر بگذرانیم، اغراق نیست اگر بگوییم که اینستاگرام، به‌واسطه قابلیت‌ها و امکانات جذاب و هیجان‌انگیزی که به دنیای مجازی معرفی کرده، تا این اندازه محبوب و پرطرفدار شده است. قابلیت‌هایی که یکی از یکی سرگرم‌کننده‌تر هستند و در نوبه خود، تک و بی‌نظیرند. یکی از این قابلیت‌های خلاقانه که کلی سر و صدا کرده، امکان اضافه کردن موزیک به استوری‌ها است که با استقبال گرم کاربران روبه‌رو شده است.

اضافه کردن موزیک به استوری
حل مشکل اضافه کردن موزیک به استوری

اضافه کردن موزیک به استوری‌ها این احساس را به مخاطب القا می‌کند که چیزی که به اشتراک می‌گذارید، واقعی‌تر و عمیق‌تر است. موزیک می‌تواند به استوری شما روح تازه‌ای ببخشد و احساساتتان را پررنگ‌تر و ملموس‌تر به نمایش بگذارد. به بیان ساده‌تر، با اضافه کردن موزیک شاد به عکس‌ها و فیلم‌هایی که استوری می‌کنید، نه فقط شاد بودنتان را از طریق عکس و فیلم نشان می‌دهید، بلکه صدای شادی خود را به گوش آنها می‌رسانید.

همچنین با این کارتان به محض اینکه صدای موزیک شادی که استوری کرده‌اید، در گوش فالورهایی که در حال گوش دادن به آن هستند بپیچد، آنها هم چه بخواهند چه نخواهند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند و روحیه شادتری برای ادامه روز خود خواهند داشت. البته که این مسئله برای آهنگ‌های غمگین هم صدق می‌کند. یعنی شما می‌توانید با اضافه کردن موزیک غمگین هم ناراحت بودن خود را بابت موضوعی خاص به دیگران نشان بدهید، و هم این حس را به آنها منتقل کنید؛ طوری که احساسات آنها برانگیخته شود.

لازم به ذکر است که خیلی از کاربران اینستاگرام از این موضوع شاکی هستند که قابلیت اضافه کردن موزیک به استوری‌ها در اینستاگرام، هنوز برایشان فعال نشده است. البته گفتنی است که این موضوع خیلی هم عجیب و غریب و دور از انتظار نیست. چون با اینکه اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مجازی در سراسر جهان است، با اینحال مانند هر برنامه دیگری ممکن است باگ داشته باشد و این یک‌جورایی طبیعی است. از آنجایی که تعداد کاربرانی که گله‌مند هستند و می‌گویند که گزینه موزیک را در دسترس ندارند کم نیست، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله از آکادمی کاپریلا، به‌طور مفصل به این موضوع بپردازیم و راه رفع این مشکل را به شما عزیزان آموزش بدهیم. به‌هیچ‌وجه این مقاله را از دست ندهید، چون قرار است هم قابلیت موزیک در استوری را به شما معرفی کنیم، و هم راه‌حل‌های موجود برای فعال کردن این قابلیت را به شما یاد بدهیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی قابلیت موزیک در استوری اینستاگرام

اضافه کردن موزیک به استوری
حل مشکل اضافه کردن موزیک به استوری

احتمالا تا به الان با توجه به صحبت‌های گفته شده، کم‌ و بیش با قابلیت موزیک در استوری اینستاگرام آشنا شده‌اید. اگر بخواهم خیلی ساده توضیح بدهم، هنگامی که از قابلیت موزیک در استوری اینستاگرام استفاده می‌کنید، دوستانتان در حین تماشای استوری شما، چه عکس باشد چه فیلم، می‌توانند آهنگی که بر روی آن قرار داده‌اید را نیز بشنوند. همچنین هر کسی که استوری شما را می‌بیند، استیکری را هم در کنار آن مشاهده می‌کند که عنوان آهنگ و نام خواننده را نشان می‌دهد. گفتنی است که هر روز آهنگ‌های جدیدی به کتابخانه موسیقی اینستاگرام اضافه می‌شوند، پس نگران قدیمی بودن موزیک‌ها نباشید.

لازم به ذکر است که نیاز نیست که هیچ برنامه دیگری غیر از اینستاگرام را بر روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید موزیک به استوری‌های خود اضافه کنید. در عوض، اینستاگرام در یک حرکت جالب و باورنکردنی، استیکر موزیک را به برنامه خود اضافه کرده است تا این فرصت برای کاربران فراهم شود و بتوانند با چند کلیک ساده، هر موزیکی که دوست دارند را به استوری‌های خود اضافه کنند. هیجان‌انگیز نیست؟ استیکر موزیک اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا موزیک دلخواه خود را به استوری موردنظرتان اضافه کنید و در یک چشم به هم زدن، استوری‌‌های ساده خود را به استوری‌های جذاب‌تر و تعاملی‌تر تبدیل کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام —برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی با نرم‌افزار پاورپوینت اینستاگرام (آموزش ساخت قالب مخصوص پست و استوری اینستا) — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانیم — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

حالا که کاملا با قابلیت موزیک در استوری اینستاگرام آشنا شده‌اید، بهتر است نحوه استفاده از آن را هم بلد باشید. در ادامه، ما نحوه استفاده از قابلیت موزیک در استوری‌های اینستاگرام را با زبانی ساده و شفاف به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه به استوری‌هایم موزیک اضافه کنم؟

اضافه کردن موزیک به استوری -1
حل مشکل اضافه کردن موزیک به استوری

مثلا فرض کنید که همه‌چیز طبق برنامه پیش رفته و به‌صورت پیش‌فرض، به قابلیت موزیک در اینستاگرام خود دسترسی دارید. اگر خبری از هیچ مشکلی نیست و قابلیت اضافه کردن موزیک به استوری‌های اینستاگرام برایتان فعال است، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام بدهید و موزیک دلخواهتان را به استوری خود اضافه کنید.

  1. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. سپس، در نوار پایین صفحه بر روی آیکون عکس پروفایل کلیک کنید تا به تب پروفایل منتقل شوید.
  3. در تب پروفایل بر روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید تا به بخش استوری‌ها بروید.
  4. سپس عکس یا فیلم موردنظرتان را که قصد دارید آن را استوری کنید انتخاب کنید.
  5. بعد از اینکه عکس یا فیلم موردنظرتان را برای استوری گذاشتن انتخاب کردید، بر روی استیکر طرح لبخند که در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  6. پس از اینکه بر روی استیکر طرح لبخند کلیک کردید، منویی جدید به روی شما باز می‌شود که باید در آن، از میان گزینه‌های موجود، بر روی استیکر موزیک کلیک کنید.
    اضافه کردن موزیک به استوری
    بر روی گزینه‌ای که در تصویر می‌بینید بزنید.
  7. با کلیک بر روی استیکر موزیک، وارد کتابخانه موسیقی اینستاگرام می‌شوید، جایی مانند چیزی که در عکس زیر نشان داده شده است. شما می‌توانید هر آهنگی که دوست دارید را از فهرست موزیک‌های موجود پیدا و آن را به استوری خود اضافه کنید.
    اضافه کردن موزیک به استوری -1
    حل مشکل اضافه کردن موزیک به استوری

به همین سادگی! حالا که موفق شدید تا موزیک موردنظرتان را پیدا و آن را به استوری خود اضافه کنید، بهتر است نحوه تنظیم کردن آن موزیک در استوری خود را هم بلد باشید.

نحوه تنظیم موزیک در استوری اینستاگرام

حالا که موزیک دلخواه خود را پیدا کرده‌اید و قصد دارید آن را به استوری خود اضافه کنید، بیایید تا در کنار هم نحوه تنظیم کردن موزیک در استوری اینستاگرام را یاد بگیریم. برای این کار، کافیست مراحل زیر را به دقت انجام بدهید:

  1. در پایین صفحه، نواری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن تنظیم کنید که می‌خواهید کدام قسمت از موزیک موردنظرتان در 15 ثانیه از استوری پخش شود.
  2. درست کمی بالاتر از نوار، یک دایره می‎‌بینید که بر روی آن عدد 15 نوشته شده است. آن عدد تایمر است و از آن طریق می‌توانید تنظیم کنید تا چند ثانیه از آهنگ موردنظرتان، در استوری شما پخش شود.
  3. لازم است به ذکر است که مدت زمان پخش موزیک در استوری شما به وسیله خودتان تعیین می‌شود و این زمان از حداقل 5 ثانیه تا حداکثر 15 ثانیه، طبق سلیقه و انتخاب خودتان، می‌تواند تغییر کند.
  4. در کنار مواردی که معرفی کردیم، چند آیکون کوچک دیگر نیز وجود دارند که دوتای آنها مربوط به کاور آهنگ و بقیه مربوط به فونت‌هایی هستند که متن آهنگ موردنظرتان با آنها بر روی عکس یا فیلمی که استوری کرده‌اید، نمایش داده می‌شود.
  5. جالب است بدانید که می‌توانید آن آیکون کوچکی که مربوط به کاور موزیک است، کاور موسیقی مورد نظرتان را روی عکس استوری قرار بدهید.
  6. لازم به ذکر است که برای نمایش متن موزیک در استوری، 4 فونت مختلف وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را به دلخواه انتخاب کنید تا متن موزیک مودنظرتان با همان فونت روی استوری شما به نمایش دربیاید.
  7. در نهایت گزینه Done را که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، لمس و استوری خود را Share کنید.

نکته: اگر آهنگ موردنظرتان که تصمیم گرفته‌اید آن را به استوری خود اضافه کنید، یک موزیک فارسی است، باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است متن برخی از آهنگ‌های فارسی در آرشیو اینستاگرام موجود نباشد. در چنین شرایطی، دیگر نمی‌توانید متن آن آهنگ را بر روی استوری خود قرار بدهید، ولی هنوز می‌توانید کاور آن آهنگ را بدون هیچ مشکلی، بر روی عکس استوری خود بگذارید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش ویدئویی اپلیکیشن و سایت کانوا Canva برای طراحی پست و استوری برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش کورل ویژه اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای باشند برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش مبتدی کورل برای تدوین و میکس ویدیو برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)

چرا گزینه موزیک در استوری اینستاگرام من فعال نیست؟

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که در کمال تاسف، گزینه موزیک در استوری اینستاگرام شما غیرفعال است و این باگ باعث شده تا حسابی کلافه شوید، لازم است بدانید که این مشکل بدون شک از جای خاصی نشات گرفته است. اگر واقعا دلتان می‌خواهد هر چه سریع‌تر این مشکل را حل کنید و یک نفس راحت بکشید، بهتر است دست به کار شوید و تمام تلاشتان را برای پیدا کردن ریشه این مشکل به کار بگیرید. چون دانستن علت این باگ، می‌توانید تاثیر به سزایی در حل آن داشته باشد و اگر متوجه شوید دلیل غیرفعال بودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرامتان چیست و این مشکل از کجا آب می‌خورد، شاید بتوانید راحت‌تر آن را برطرف کنید.

در واقع ممکن است عوامل مختلفی دست به دست هم بدهند و باعث به وجود آمدن چنین مشکلی در استوری اینستاگرام شوند. به شما توصیه می‌کنم که اصلا نگران نباشید و استرس نگیرید. چون شما تنها نیستید و خیلی از کاربران دیگر، درگیر مشکل مشابهی هستند. خب حالا بیایید این مشکل را ریشه‌یابی کنیم تا هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای رفع آن انجام دهیم.

در ادامه این مطلب لیستی برایتان آماده کرده‌ایم و در آن چند عامل که ممکن است منجر به غیرفعال شدن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام شوند را آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم که نگاهی به این لیست بیندازید تا شاید متوجه شوید علت به وجود آمدن این باگ برای شما چیست. دلایل مختلفی می‌توانند باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شوند، از جمله:

عدم اتصال به اینترنت

یکی از عواملی که ممکن است در کار نکردن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام نقش داشته باشد، اختلال در اتصال به اینترنت است. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام فقط با اینترنت کار می‌کند و یک‌جورایی، سوخت این برنامه با اینترنت تامین می‌شود. حالا تصور کنید که اینترنت ضعیف باشد یا مشکلی در سرور وجود داشته باشد. در چنین مواقعی، ممکن است برنامه اینستاگرام مختل شود و در بخش‌های مختلف آن، مشکلاتی به وجود بیاید. پس اگر خواستید استوری بگذارید و متوجه شدید که گزینه موزیک استوری اینستاگرام کار نمی‌کند، حتما اینترنت خود را چک کنید تا مطمئن شوید مشکل از اینترنت است یا نه.

راه‌حل: لازم به ذکر است که اگر برای وصل شدن به اینستاگرام از Wi-Fi استفاده می‌کنید، بهتر است یک‌بار آن را خاموش و روشن کنید. اگر هم برایتان مقدور است، بسته بخرید و از اینترنت همراه استفاده کنید تا مطمئن شوید اشکال از اینترنت شما نیست. اگر با هیچ یک از این کارها مشکل برطرف نشد، می‌توانید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی نیز استفاده کنید.

استفاده از نسخه‌های آپدیت نشده اینستاگرام

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تا حد زیادی به مشکل فعال نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام دامن بزند، استفاده از نسخه‌‎های قدیمی این برنامه است. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام هر چند وقت یک‌بار، آپدیت می‌دهد و بسیار مهم است که شما هم این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود به‌روزرسانی کنید. در غیر این صورت، ممکن است با باگ‌های زیادی مواجه شوید که کار نکردن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام، یکی از آنها است.

راه‌حل: گاهی اوقات تمام مشکلاتی که در اینستاگرام با آن روبه‌رو می‌شوید، به این خاطر است که از نسخه‌های قدیمی این اپلیکیشن استفاده می‌کنید. اگر گزینه موزیک در استوری اینستاگرام به دلایل نامعلوم کار نمی‌کند و این مشکل شما را حسابی کفری کرده است، حتما چک کنید تا مطمئن شوید که از نسخه‌های قدیمی اینستاگرام استفاده نمی‌کنید. اگر متوجه شدید که ورژن قدیمی اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه شما نصب است، توصیه می‌کنم که حتما آن را آپدیت کنید. چون اصولا نسخه‌های قدیمی اینستاگرام به‌درستی کار نمی‌کنند و کلی مشکل برای کاربران می‌تراشند.

برای آپدیت کردن برنامه اینستاگرام و استفاده از آخرین نسخه آن، اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید، از google play کمک بگیرید. ولی اگر گوشی تلفن همراه شما مجهز به سیستم‌عامل iOS است، به app store مراجعه کنید. سپس، در کادری که برای جستجو کردن تعبیه شده است، نام برنامه اینستاگرام را بنویسید و آن را جستجو کنید. در آخر بر روی گزینه update e کلیک کنید تا برنامه اینستاگرام آپدیت شود.

حتی می‌توانید با انتخاب گزینه enable auto-update که در تصویر زیر نشان داده شده است، آپدیت خودکار برنامه اینستاگرام را فعال کنید تا بدون اینکه نیاز به زحمتی باشد، این اپلیکیشن به‌صورت اتوماتیک آپدیت شود.

موزیک استوری
بر روی گزینه‌ای که دور آن خط کشیدیم بزنید.

بعد از آپدیت اینستاگرام، برنامه را باز کنید و ببیند که آیا گزینه موزیک در استوری اینستاگرام شما کار می‌کند یا نه. ممکن است برای حل مشکل کار نکردن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام، آپدیت کردن این برنامه جواب بدهد. اما اگر کارساز نبود، هنوز راه‌حل‌های دیگری هم هست که می‌توانند موثر باشند.

استفاده از برنامه‌های تغییردهنده IP

احتمالا به خوبی در جریان هستید که V.P.N یا همان فیلترشکن چیست و دقیقا چه کار می‌کند. با استفاده از VPN می‌توانید با تغییر IP به محتوای محدود شده در کشور خود دسترسی پیدا کنید. در واقع VPN به شما کمک می‌کند تا وانمود کنید که به اینترنت کشوری به جز کشور خودتان متصل هستید و در نتیجه به‌ راحتی می‌توانید محدودیت‌های منطقه‌ای را دور می‌زند. فیلترشکن‌ها، به درد کسانی می‌خورند که در کشورهایی زندگی می‌کنند که در آنها، محدودیت‌های زیادی وجود دارد و سوشال مدیا در آن کشورها فیلتر است. به همین دلیل، اهالی این مناطق، برای استفاده از برنامه‌هایی مانند واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و غیره، از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

راه‌حل: اگر فیلترشکن شما خاموش است و گزینه موزیک در استوری اینستاگرامتان از کار افتاده، محض امتحان یک‌بار فیلترشکن خود را روشن کنید و IP خود را از ایران به یک کشور دیگر تغییر بدهید. سپس، وارد برنامه اینستاگرام شوید. و به بخش استوری بروید و نگاه کنید که آیا اوضاع روبه‌راه است یا نه!. چک کنید و ببینید که آیا گزینه موزیک در استوری اینستاگرام برای شما فعال شده یا هنوز تغییری ایجاد نشده است. در خیلی از مواقع، روشن کردن فیلترشکن و تغییر IP می‌تواند برای فعال کردن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام کارساز باشد.

Log out کردن از اینستاگرام

اگر از ابزار تغییر IP استفاده کردید و باز هم نتیجه‌ای نگرفتید و همچنان گزینه موزیک برایتان فعال نشد، می‌توانید log out کردن را امتحان کنید. در واقع این روش بیشتر به درد وقت‌هایی می‌خورد که هیچ‌کدام از راه‌حل‌های قبلی جواب نداده باشد و برای شما چاره‌ای جز log out کردن باقی نمانده باشد. البته لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که برای log out کردن، حتما باید نام کاربری و رمز عبور خود را از حفظ باشید تا بتوانید دوباره وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

راه‌حل: برای log out کردن کافیست تا مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام شوید.
  2. در نوار پایین صفحه، بر روی آیکون عکس پروفایل کلیک کنید تا به تب پروفایل منتقل شوید.
  3. در تب پروفایل، بر روی آیکون سه خط که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  4. با کلیک بر روی آیکون سه خط، منویی کشویی برای شما به نمایش درمی‌آید که باید در ان، از میان گزینه‌های موجود، گزینه setting را انتخاب کنید.
    حل مشکل موزیک اینستاگرام
    بر روی گزینه SETTING که با فلش نشان دادیم بزنید.
  5. با انتخاب گزینه setting، به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید. به پایین صفحه بروید و همان‌طور که در عکس زیر نشان داده شده است، بر روی گزینه log out کلیک کنید.
    حل مشکل موزیک اینستاگرام
    بر روی گزینه‌ای که با فلش قرمز نشان دادیم بزنید.
  6. در آخر، اینستاگرام از شما می‌پرسد که آیا از log out کردن مطمئن هستید یا نه. همان‌طور که در عکس زیر نشان داده شده، باید دوباره بر روی گزینه log out کلیک کنید.
    حل مشکل موزیک اینستاگرام
    بر روی گزینه‌ای که دور آن خط کشیدیم بزنید.

بعد از انتخاب گزینه log out، از اکانت اینستاگرام خود خارج می‌شوید و می‌توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، دوباره وارد اکانت خود بشوید. به همین سادگی! سپس، چک کنید و ببینید که آیا باز هم گزینه موزیک در استوری اینستاگرام غیر فعال است یا اینکه بالاخره فعال شده! اگر این کار هم جواب نداد، اصلا ناامید نشوید. چون هنوز راه‌حل‌های دیگری هم باقی مانده که ممکن است برایتان کارساز باشد. در ادامه بقیه موارد را نام می‌بریم.

Uninstall کردن برنامه اینستاگرام و نصب دوباره آن

اگر هیچ یک از راه‌حل‌هایی که تا به الان آموزش داده‌ایم، جواب نداد و هنوز نتوانستید گزینه موزیک را در استوری اینستاگرام خود فعال کنید، می‌توانید این روش را هم امتحان کنید. بعضی از کاربران گفته‌اند که uninstall کردن برنامه اینستاگرام برای آنها جواب داده است. چون این کار به تنظیم مجدد و پاک شدن حافظه پنهان اینستاگرام منجر می‌شود و باعث ایجاد تغییرات جدید از جمله فعال شدن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام می‌شود.

راه‌حل: برای uninstall کردن برنامه اینستاگرام می‌توانید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام بدهید:

  1. ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی خود بشوید و سپس مانند عکس زیر، از بین گزینه‌های موجود، بر روی گزینه apps and notifications (اگر زبان گوشی تلفن همراه شما فارسی است، باید بر روی گزینه برنامه‌ها و اعلان‌ها کلیک نمایید) را انتخاب کنید.
    حل مشکل موزیک اینستاگرام
    بر روی گزینه‌ای که دور آن خط کشیدیم بزنید.
  2. سپس، مانند عکس زیر، بر روی گزینه see all apps (همه برنامه‌ها) کلیک کنید تا لیست تمام برنامه‌هایی که بر روی گوشی تلفن همراه شما نصب است، کلیک کنید.
    حل مشکل موزیک اینستاگرام
    بر روی گزینه‌ای که دور آن خط کشیدیم بزنید.
  3. حالا در لیستی که به شما نشان داده می‌شود، به دنبال برنامه اینستاگرام بگردید و بعد از اینکه آن را پیدا کردید، بر روی آن کلیک کنید.
  4. سپس، همان‌طور که در عکس زیر نشان داده شده است، بر روی گزنیه uninstall کلیک کنید.
    حل مشکل موزیک اینستاگرام
    بر روی گزینه uninstall یزنید تا نصب برنامه اینستاگرام بر روی گوشی شما پاک شود.

و تمام! بعد از این که برنامه اینستاگرام را از روی گوشی تلفن همراه خود uninstall کردید، دوباره آن را نصب کنید و وارد اکانت خود بشوید تا ببینید که آیا این روش کاربردی بوده است یا نه.

تغییر اکانت تجاری به حساب شخصی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اینستاگرام محدودیت‌هایی را برای اکانت‌های بیزینسی اعمال می‌کند که شاید از آنها خبر نداشته باشید. برای مثال دستریسی خیلی از اکانت‌های بیزینسی، به برخی آهنگ‌ها در کتابخانه موسیقی اینستاگرام قطع است. شاید بپرسید چرا؟ چون این موزیک‌ها به دلیل رعایت قانون کپی رایت، برای این دسته از اکانت‌ها غیرقابل دسترسی هستند.

همچنین، خیلی از کاربران ادعا کرده‌اند که بعد از اینکه اکانتشان را از حالت شخصی به حالت تجاری تبدیل کردند، استیکر موزیک اینستاگرام برایشان غیرفعال شده است. بنابراین اگر اکانت شما بیزینسی است، و همه‌ی راه‌حل‌های گفته شده را امتحان کرده‌اید ولی استیکر موزیک همچنان برایتان غیرفعال است، به شما پیشنهاد می‌کنم حتما این روش را امتحان کنید و برای یک بار هم که شده، اکانت خود را از حالت بیزینسی به اکانت شخصی تغییر دهید.

راه‌حل: برای شخصی کردن اکانت خود، باید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام بدهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام خود شوید.
  2. در نوار پایین صفحه، بر روی آیکون عکس پروفایل کلیک کنید تا به تب پروفایل منتقل شوید.
  3. در تب پروفایل، بر روی آیکون سه خط که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  4. با کلیک بر روی آیکون سه خط، منویی کشویی برای شما به نمایش درمی‌آید که باید در ان، از میان گزینه‌های موجود، گزینه setting را انتخاب کنید.
  5. با انتخاب گزینه setting، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید در آن، از میان گزینه‌های موجود، گزینه privacy را انتخاب کنید.
  6. بر روی گزینه private account کلیک و آن را فعال کنید.

و تمام! حالا دوباره چک کنید و ببینید که آیا گزینه موزیک در استوری اینستاگرام برایتان فعال شده است یا نه.

پیام دادن به اینستاگرام

در اخر می‌رسیم به این گزینه! یعنی پیام دادن به اینستاگرام و مطرح کردن مشکلی که دارید. شاید با خودتان بگویید که اگر بقیه روش‌ها جواب نداده‌اند، این روش هم احتمالا قرار نیست فایده‌ای داشته باشد. ولی اگر از من می‌پرسید، این روش ارزش امتحان کردن را دارد. چون در خیلی از موارد، کاربرانی که دیگر امیدی به فعال شدن گزینه موزیک نداشتند، توانستند با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرند و یا از طریق ایمیل، مشکل فعال نبودن گزینه موزیک را با کارکنان این برنامه در میان بگذارند و آین باگ را سریعا رفع کنند. پس در وهله اول سعی کنید تا با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و شانس خود را امتحان کنید. سپس، اگر کسی پاسخگو نبود یا باز هم گزینه موزیک برایتان فعال نشد، می‌توانید برای رفع این مشکل، به آدرس  support@instagram.com ایمیل بنویسید.

رفع ارور Instagram Music Isn’t Available in Your Region

بسیاری از کاربران، هنگامی که می‌خواهند از گزینه موزیک در استوری اینستاگرام خود استفاده کنند، با ارور Instagram Music Isn’t Available in Your Region مواجه می‌شود که به آنها می‌گوید قابلیت اضافه کردن موزیک به استوری در منطقه‌ای که آنها زندگی می‌کنند، وجود ندارد.

قبل از هر چیزی باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر احیانا با ارور Instagram Music Isn’t Available in Your Region  مواجه شدید، بدانید که این مشکل از اینترنت یا گوشی شما نیست. تنها دلیلی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود، این است که آپدیت اضافه کردن موزیک به استوری، فقط و فقط در کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، نیوزلند، استرالیا، انگلیس و آمریکا ارائه شده است و شما هنوز در منطقه آپدیت قرار ندارید.

راهکاری که در ادامه برای حل این مشکل آورده‌ایم، تا به الان موفقیت‌آمیز بوده و بسیاری از کاربران از آن نتیجه گرفته‌اند. شما هم می‌توانید از آن کمک بگیرید و این ارور را رفع کنید.

  • ابتدا باید حتما برنامه اینستاگرامی که بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید را پاک کنید.
  • سپس، برنامه تغییر آیپی خود را روشن کنید و ترجیحا سرور را بر روی کشورهایی که در بالا نام بردیم، تنظیم کنید.
  • حالا به گوگل پلی مراجعه کنید و اینستاگرام را دوباره دانلود و آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

در آخر، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود دوباره وارد اکانتتان شوید. پس از اینکه مجددا وارد اکانت خود شدید، درحالی که همچنان برنامه تغییر ip شما فعال است، می‌بینید که در بخش استوری گزینه موزیک اضافه شده است. حالا به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های مختلف این گزینه استفاده کنید.

کلام آخر

اضافه کردن موزیک به استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام است که در میان کاربران، حسابی محبوب است. ولی متاسفانه خیلی از کاربران گلایه می‌کنند که هنوز این قابلیت در حساب کاربری آنها فعال نشده است. به نظر شما دلیل فعال نشدن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام برخی از کاربران چیست؟ اگر شما هم به دنبال جوابی درست برای این سوال می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم که حتما مقاله بالا را به‌دقت مطالعه کنید. چون ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا علت به وجود آمدن این باگ و روش رفع کردن آن را با زبانی ساده به شما آموزش بدهیم. آیا روش‌های بالا به شما کمک کرد تا بتوانید گزینه موزیک را در استوری اینستاگرام خود فعال کنید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 10 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها