قبول دارید که اینستاگرام به‌واسطه قابلیت‌های جذابی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بر سر زبان‌ها افتاده و حسابی محبوب شده است؟ حالا تصور کنید یکی از همین قابلیت‌های پرطرفدار از کار بیفتد و یا به‌درستی کار نکند. آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ جواب این سوال واضح است! چنین اتفاقی فقط اعصاب کاربران را خرد می‌کند و باعث می‌شود که خیلی از آنها علاقه خود را نسبت به اینستاگرام از دست بدهند. در نتیجه اینستاگرام همیشه در تلاش است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این دست مشکلات و باگ‌ها را شناسایی و برطرف کند تا مبادا طرفدارن خود را از دست ندهد. یکی از مشکلات رایجی که خیلی وقت‌ها برای کاربران پیش می‌آید و آنها را حسابی کلافه می‌کند، کار نکردن قلم استوری اینستاگرام است.

حل مشکل قلم استوری اینستا
حل مشکل قلم استوری اینستا

احتمالا خبر دارید که قابلیت استوری گذاشتن در اینستاگرام تا چه اندازه در میان کاربران محبوب است و تقریبا همه، برای یک‌بار هم که شده، از این قابلیت استفاده کرده‌اند و در پیج خود استوری گذاشته‌اند. نیازی به گفتن ندارد که استوری گذاشتن در اینستاگرام، این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا هر چیزی که دوست دارید، عکسی که لحظات شاد شما را ثبت کرده است، فیلمی که نشان می‌دهد در حال جشن گرفتن روز تولدتان هستید، متنی که نظرتان را درباره اتفاقات اجتماعی اخیر بیان می‌کند و یا هرچیز دیگری که فکرش را بکنید، برای 24 ساعت در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

حالا اگر این قابلیت جذاب و پرطرفدار دچار اختلال شود و قلم آن از از کار بیفتد، چاره چیست؟ اگر قلم استوری اینستاگرام شما هم دچار مشکل شده است و کار نمی‌کند، به شما پیشنهاد می‌کنم که به‌هیچ‌وجه این مقاله از آکادمی کاپریلا را از دست ندهید. چون قرار است در ادامه به دلایلی که ممکن است منجر به از کار افتادن قلم استوری اینستا شود را توضیح می‌دهیم و راه‌های برطرف کردن این مشکل را هم به شما آموزش می‌دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا قلم استوری اینستاگرام کار نمی‌کند

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که در کمال تاسف، چند وقتی است با مشکل کار نکردن قلم استوری اینستاگرام مواجه هستید و این باگ باعث شده تا حسابی از کوره در بروید، لازم است بدانید که این مشکل بدون شک از جای خاصی نشات گرفته است. اگر واقعا دلتان می‌خواهد هرچه زودتر کلک این مشکل را بکنید و یک نفس راحت بکشید، بهتر است عجله کنید و تمام تلاشتان را برای پیدا کردن ریشه این مشکل به کار بگیرید. چون دانستن علت این باگ، می‌تواند تاثیر به سزایی در حل آن داشته باشد و اگر متوجه شوید دلیل از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام چیست و این مشکل از کجا آب می‌خورد، شاید بتوانید راحت‌تر آن را برطرف کنید.

حل مشکل قلم استوری اینستا
حل مشکل قلم استوری اینستا

ممکن است عوامل مختلفی دست به دست هم بدهند و باعث به وجود آمدن چنین مشکلی در استوری اینستاگرام شوند. به‌عنوان یک دوست به شما توصیه می‌کنم که اصلا نگران نباشید و استرس نگیرید. چون شما تنها نیستید و خیلی از کاربران دیگر، درگیر مشکل مشابهی هستند.

خب، حالا بیایید این مشکل را ریشه‌یابی کنیم تا هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای رفع آن انجام دهیم. در ادامه این مطلب لیستی را برایتان آماده کرده‌ایم و در آن، چند عامل که ممکن است منجر به از کار افتادن قلم استوری اینستا شوند را آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم که نگاهی به این لیست بیندازید تا شاید متوجه شوید علت به وجود آمدن این باگ برای شما چیست. دلایل مختلفی می‌توانند باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شوند، از جمله:

حل مشکل قلم استوری اینستا: عدم اتصال به اینترنت

یکی از عواملی که ممکن است در کار نکردن قلم استوری اینستاگرام نقش داشته باشد، اختلال در اتصال به اینترنت است. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام فقط با اینترنت کار می‌کند و یک‌جورایی، سوخت این برنامه، با اینترنت تامین می‌شود. حالا تصور کنید که اینترنت ضعیف باشد یا مشکلی در سرور وجود داشته باشد. در چنین مواقعی، ممکن است برنامه اینستاگرام مختل شود و در بخش‌های مختلف آن، مشکلاتی به وجود بیاید. پس اگر خواستید استوری بگذارید و متوجه شدید که قلم استوری اینستاگرام کار نمی‌کند، حتما اینترنت خود را چک کنید تا مطمئن شوید مشکل از اینترنت است یا نه.

راه‌حل: لازم به ذکر است که اگر برای وصل شدن به اینستاگرام از Wi-Fi استفاده می‌کنید، بهتر است یک‌بار آن را خاموش و روشن کنید. اگر هم برایتان مقدور است، بسته بخرید و از اینترنت همراه استفاده کنید تا مطمئن شوید اشکال از اینترنت شما نیست. اگر با هیچ یک از این کارها مشکل برطرف نشد، می‌توانید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی نیز استفاده کنید.

حل مشکل قلم استوری اینستا:
حل مشکل قلم استوری اینستا

حل مشکل قلم استوری اینستا: وجود یک باگ در اینستاگرام

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با اینکه اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مجازی به شمار می‌رود و محبوبیتی وصف‌نشدنی در میان مردم سراسر جهان دارد، با این حال، گاهی پیش می‌آید که سر و کله باگ‌ها در این اپلیکیشن پیدا می‌شود. در واقع هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که باگی نداشته باشد و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نیست.

از آنجایی که اینستاگرام همواره در حال پیشرفت است و هر چند وقت یک‌بار، آپدیتی بیرون می‌دهد و در آن، از قابلیت‌های جدید خود رونمایی می‌کند، طبیعی است که گاهی از این دست مشکلات به وجود بیاید. به بیان ساده‌تر، هر بار که اینستاگرام قابلیت جدیدی را به‌صورت آزمایشی به برنامه خود اضافه می‌کند، بر روی آن آزمون‌وخطا انجام می‌دهد و آن را می‌سنجد تا ببیند که چه باگ‌هایی دارد و چگونه باید آن را رفع کرد. پس خیلی دور از ذهن نیست که در جریان این آزمون‌وخطاها، اختلالات و باگ‌هایی در بخش‌های مختلف اینستاگرام تجربه کنید، مثل مشکل از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام.

راه‌حل: برنامه اینستاگرام را force stop کنید.

یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر باگ از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام رفع شود، force stop کردن این برنامه است. پس اگر قلم استوری در اینستاگرام شما به‌درستی کار نمی‌کند و مطمئن نیستید که دلیل این مشکل، نقص فنی در اینستاگرام است یا چیز دیگری، بهتر است یک‌بار برنامه اینستاگرام را ببندید و دوباره آن را باز کنید. بعد از اینکه یک‌بار اپلیکیشن اینستاگرام را force stop کردید، دوباره امتحان کنید و ببینید که آیا هنوز هم مشکل برقرار است یا نه. البته، این نکته را به خاطر داشته باشید که force stop کردن اینستاگرام در گوشی‌هایی که مجهز به سیستم‌عامل اندروید هستند، کمی با گوشی‌های iOS فرق دارد. در ادامه، نحوه force stop کردن اینستاگرام در گوشی‌های اندروید و آیفون را آموزش می‌دهیم که ممکن است به دردتان بخورد.

Force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی اندروید

برای force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی‌های اندروید، باید به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و در بخش applications یا manage apps، برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. سپس، بر روی این برنامه ضربه بزنید و بر روی گزینه force stop کلیک کنید. بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید، دوباره برنامه اینستاگرام را باز کنید و ببینید که آیا قلم استوری اینستاگرام کار می‌کند یا نه.

Force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی iOS

برای force stop کردن برنامه اینستاگرام در گوشی‌های آیفون که به سیستم‌عامل iOS مجهز هستند، لازم نیست به تنظیمات بروید. بلکه فقط کافیست مراحلی که در زیر آورده‌ایم را به ترتیب انجام بدهید:

  1. از نوار ژست که در پایین نمایشگر آیفون قرار دارد، با انگشت خود رو به بالا swipe کرده و نگه دارید.
  2. وقتی وارد بخش تغییر برنامه‌ها شدید، از بین کارت‌هایی که ظاهر می‌شوند، کارت برنامه اینستاگرام را برای force stop کردن انتخاب کنید و بر روی آن نگه دارید.
    حل مشکل قلم استوری اینستا:
    حل مشکل قلم استوری اینستا در گوشی آیفون
  3. سپس، دایره‌ای قرمز رنگ در کنار کارت اینستاگرام ظاهر می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید تا این برنامه، force stop شود.
حل مشکل قلم استوری اینستا:
حل مشکل قلم استوری اینستا در گوشی آیفون

البته، به جای مرحله آخر، می‌توانید کارت برنامه اینستاگرام را خیلی راحت به سمت بالا  بکشید تا force stop شود.

و تمام! Force stop کردن اینستاگرام ممکن است جواب بدهد و مشکل از کار افتادن قلم استوری در اینستاگرام را برطرف کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • بررسی عوامل موفقیت در اینستاگرام با پاسخ به صد پرسش رایج— برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • وبینار هرآنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانیم— برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

حل مشکل قلم استوری اینستا: استفاده از نسخه‌های آپدیت نشده اینستاگرام

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تا حد زیادی به مشکل از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام دامن بزند، استفاده از نسخه‌‎های قدیمی برنامه اینستاگرام است. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام هر چند وقت یک‌بار، آپدیت می‌دهد و بسیار مهم است که شما هم این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود به‌روزرسانی کنید. در غیر این صورت، ممکن است با باگ‌های زیادی مواجه شوید که از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام، یکی از آنها است.

راه‌حل: گاهی اوقات، تمام مشکلاتی که در اینستاگرام با آن روبه‌رو می‌شوید، به این خاطر است که از نسخه‌های قدیمی این اپلیکیشن استفاده می‌کنید. اگر قلم استوری به دلایل نامعلوم کار نمی‌کند و این مشکل شما را کفری کرده است، حتما چک کنید تا مطمئن شوید که از نسخه‌های قدیمی اینستاگرام استفاده نمی‌کنید اگر متوجه شدید که نسخه قدیمی اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه شما نصب است، توصیه می‌کنم که حتما آن را آپدیت کنید. چون اصولا نسخه‌های قدیمی اینستاگرام به‌درستی کار نمی‌کنند و کلی مشکل برای کاربران می‌تراشند.

برای آپدیت کردن برنامه اینستاگرام و استفاده از آخرین نسخه آن، اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید، از google play کمک بگیرید. ولی اگر گوشی تلفن همراه شما مجهز به سیستم‌عامل iOS است، به app store مراجعه کنید. سپس، در کادری که برای جستجو کردن تعبیه شده است، نام برنامه اینستاگرام را بنویسید و آن را جستجو کنید. در آخر، بر روی گزینه update کلیک کنید تا برنامه اینستاگرام آپدیت شود.

حتی می‌توانید با انتخاب گزینه enable auto-update که در تصویر زیر نشان داده شده است، آپدیت خودکار برنامه اینستاگرام را فعال کنید تا بدون اینکه نیاز به زحمتی باشد، این اپلیکیشن به‌صورت اتوماتیک آپدیت شود.

حل مشکل قلم استوری اینستا
حل مشکل قلم استوری اینستا

بعد از آپدیت اینستاگرام، برنامه را باز کنید و ببیند که آیا باز هم قلم استوری شما کار می‌کند یا نه. ممکن است برای حل مشکل از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام، آپدیت کردن این برنامه جواب بدهد. اما اگر کارساز نبود، هنوز راه‌حل‌های دیگری هم هست که می‌توانند موثر باشند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش استفاده از اپلیکیشن و سایت کانوا برای طراحی پست و استوری حرفه‌ای— برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش کورل ویژه اینستاگرام— برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی با نرم افزار پاورپوینت— برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

حل مشکل قلم استوری اینستا: پر بودن پوشه برنامه اینستاگرام

یکی دیگر از عواملی که به‌شدت در بروز مشکلات در اینستاگرام نقش دارد، پر بودن پوشه این اپلیکیشن است. جالب است بدانید که وقتی پوشه اینستاگرامتان پر می‌شود، هم گوشی تلفن همراهتان کندتر از همیشه کار می‌کند و هم اینستاگرام، دچار اختلال می‌شود. پس، اگر قلم استوری اینستاگرامتان به‌درستی کار نمی‌کند و شما نتوانستید هیچ دلیلی برای این اتفاق پیدا کنید، بهتر است سری به پوشه این برنامه بر روی گوشی خود بیندازید. شاید ریشه و علت این ماجراها را پیدا کردید! خیلی از کاربران، متاسفانه فراموش می‌کنند که زود به زود پوشه اینستاگرام را خالی کنند تا گوشی سنگین شود، در نتیجه، پوشه پر می‌شود و عملکرد درست اینستاگرام را مختل می‌کند.

راه‌حل: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به بروز مشکلات و باگ‌های مختلف، علی‌الخصوص کار افتادن قلم استوری اینستاگرام شود، پر بودن پوشه اینستاگرام در گوشی موبایل است. اگر هر چیزی که ممکن است باعث از کار افتادن قلم استوری در اینستاگرام شود را چک کردید و دیدید که همه‌چیز مرتب است، پس حتما سری به پوشه اینستاگرام خود بیندازید. به هر حال اتفاق است دیگر! پیش می‌آید. شاید به خاطر مشغله کاری یا حالا به هر دلیل دیگری، نمی‌دانستید یا فراموش کردید که باید پوشه اینستاگرام خود را خالی کنید. اصلا ایرادی ندارد، چون به قول معروف، ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است! همین الان گوشی خود را بردارید و این کار را انجام بدهید تا شاید خالی کردن پوشه اینستاگرام، به حل مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام کمکی بکند.

البته، لازم است بدانید که نحوه خالی کردن پوشه اینستاگرام در اندروید و آیفون باهم فرق می‌کند و به شکل زیر است:

خالی کردن پوشه اینستاگرام در گوشی‌های اندروید

اگر گوشی شما اندروید است و تصمیم دارید پوشه اینستاگرام خود را خالی کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید:

  1. به تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. وارد بخش applications یا manage apps شوید.
  3. در آن جا، بگردید و در میان برنامه‌های موجود، برنامه اینستاگرام را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.
  4. سپس، مانند عکس زیر، بر روی گزینه clear cache ضربه بزنید تا پوشه اینستاگرام خالی شود.
    حل مشکل قلم استوری اینستا
    حل مشکل قلم استوری اینستا

خالی کردن پوشه اینستاگرام در گوشی‌های آیفون

اگر گوشی شما مجهز به سیستم‌عامل iOS است و تصمیم دارید پوشه اینستاگرام خود را خالی کنید، باید مراحل زیر را به‌دقت انجام بدهید:

  1. به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.
  2. به بخش general بروید و بر روی گزینه iPhone storage ضربه بزنید.
    حل مشکل قلم اینستاگرام
    حل مشکل قلم اینستاگرام
  3. از بین برنامه‌های موجود، برنامه اینستاگرام را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.
  4. سپس، بر روی گزینه offload app ضربه بزنید.
    حل مشکل قلم اینستاگرام
    طبق دستورالعمل موجود در تصویر پیش بروید.
  5. سپس، دوباره برنامه را نصب کنید.

به همین سادگی! ممکن است این کارها به حل مشکل از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام کمک کند.

حل مشکل قلم استوری اینستا: فعال بودن حالت ذخیره باتری

در بسیاری از موارد، مشاهده شده که فعال بودن قابلیت ذخیره انرژی (power mode) موجب از کار افتادن برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی تلفن همراه می‌شود. پس اگر گوشی خود را در وضعیت Power Saving  قرار داده‌اید، برای برطرف کردن مشکل از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام، آن را غیرفعال کنید.

در گوشی هایی که مجهز به سیستم‌عامل اندروید هستند، فقط کافیست صفحه را از بالا به سمت پایین بکشید و همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، گزینه Power Saving را خاموش کنید.

حل مشکل قلم استوری اینستا:
بر روی گزینه‌ای که فلش قرمز کشیدیم بزنید.

اما اگر گوشی شما مجهز به سیستم‌عامل آیفون است، برای این کار باید به Settings گوشی خود بروید و وارد قسمت Battery  شوید. سپس مانند تصویر زیر، گزینه Low Power Mode را غیرفعال کنید.

حل مشکل قلم استوری اینستا:
طبق دستورالعمل تصویر پیش بروید.

بعد از اینکه راه‌حل‌های بالا را امتحان کردید، وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و چک کنید تا ببینید که آیا مشکل از کار افتادن قلم استوری حل شده یا به‌قوت پابرجاست. برای این کار، وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و در تب home، بر روی عکس پروفایل خود که در بالای تصویر در سمت چپ قرار دارد و در کنار آن، علامت + وجود دارد، ضربه بزنید تا وارد بخش استوری شوید. سپس، مانند عکس زیر، بر روی آیکون سه نقطه که در بالای تصویر در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.

حل مشکل قلم استوری اینستا:
حل مشکل قلم استوری اینستا

سپس، مانند تصویر زیر، دو گزینه به شما نشان داده می‌شود که باید گزینه draw را انتخاب کنید.

حل مشکل قلم استوری اینستا:
حل مشکل قلم استوری اینستا

حالا به احتمال زیاد، قلم استوری اینستاگرام باید رای شما فعال شده باشد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

کلام آخر

یکی از مشکلات رایجی که در میان کاربران اینستاگرام وجود دارد و آنها را کلافه کرده است، از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام است. همان‌طور که در جریان هستید، استوری گذاشتن، یکی از قابلیت‌های محبوب اینستاگرام است و هیچ اختلالی در این بخش، از طرف کاربران قابل چشم‌پوشی نیست. خیلی از کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند، به دنبال راهی برای برطرف کردن آن می‌گردند. به همین دلیل، در مقاله بالا تلاش کردیم تا مطالب مفیدی برایتان قرار بدهیم تا شاید در بین روش‌هایی که آموزش داده‌ایم، راهی مناسب برای برطرف کردن مشکل از کار افتادن قلم استوری اینستاگرام پیدا کنید. امیدوارم این مقاله برایتان کاربردی باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.