شاید تصورتان این باشد که دی اکتیو اینستاگرام کار پیچیده‌ای است؛ در صورتی که اصلاً اینطور نیست! شما برای انجام دادن دی اکتیو اینستاگرام باید وارد یک آدرسی شوید و فقط با چند کلیک اکانت اینستای خود را غیرفعال کنید.

در این مطلب از آکادمی کاپریلا، مرحله به مرحله از نحوه دی اکتیو اینستاگرام را با هم انجام می‌دهیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آموزش دی اکتیو اینستاگرام

اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را موقتاً غیرفعال کنید، مراحل زیر را انجام دهید.

سایت اینستاگرام را در مرورگرتان وارد کنید.

اولین مرحله این است که از طریق مرورگرتان وارد سایت اینستاگرام شوید.

زمانی که وارد سایت می‌شوید، با صفحۀ زیر روبه‌رو خواهید شد:

آموزش دی اکتیو اینستا

البته اگر قبلاً از طریق مرورگر وارد حساب کاربری خود شده باشید، دیگر این صفحه برایتان نمی‌آید و مستقیم وارد حساب‌تان خواهید شد.

اطلاعاتی که در این صفحه از شما خواسته شده را با دقت وارد کنید.

  • کادر اول برای وارد کردن نام کاربری، شماره تلفنی که به حسابتان متصل است یا ایمیلی که در اطلاعات حساب کاربری‌تان درج کردید، است.
  • کادر دوم هم برای وارد کردن رمز عبورتان است.
آموزش دیلیت اکانت اینستا
این تصویر از ورود به اینستاگرام با مرورگر تلفن همراه گرفته شده است. در نتیجه شما هم می‌توانید از طریق مرورگر گوشی تلفن همراه‌تان یا لپ‌تاپ (کامپیوترهای شخصی و دیگر دستگاه‌هایی که مرورگر دارند) وارد شوید.

بعد از اینکه اطلاعات حساب کاربری‌تان را وارد کردید، برروی Log In بزنید تا وارد حساب‌تان شوید.

اگر اولین باری باشد که از طریق مرورگر وارد حسابتان می‌شوید، با این صفحه مواجه خواهید شد:

آموزش دی اکتیو اینستا
ترجمه این پیغام:آیا می‌خواهید اطلاعات ورود به حساب کاربری‌تان را ذخیره کنید؟ما می‌توانیم اطلاعات ورودتان را ذخیره کنیم تا هربار که به اینجا می‌آیید، نیازی به وارد کردن آن نباشد.

اگر برروی گزینه آبی با نوشته Save Info بزنید، اطلاعات حساب کاربری‌تان ذخیره می‌شود اما اگر برروی Not Now بزنید، این اطلاعاتی که وارد کردید به هیچ وجه در مرورگرتان ذخیره نمی‌شود.

به گوشه سمت راست و بالا دقت کنید. آن‌جا عکس پروفایل اینستاگرام‌تان وجود دارد. برروی آن بزنید تا وارد حساب کاربری‌تان شوید.

آموزش دی اکتیو اینستا

وقتی که برروی تصویر پروفایل خود بزنید، چند گزینه برایتان ظاهر می‌شود. گزینۀ اول که Profile است را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز شده، برروی گزینه Edit Profile بزنید.

 

وارد صفحه‌ای می‌شوید که جزئیات اطلاعات کاربری‌تان را به شما نشان می‌دهد. به آخر صفحه بروید و گزینه Temporarily disable my account را پیدا کنید.

آموزش دی اکتیو اینستا

وقتی که برروی این گزینه بزنید، صفحه زیر برایتان باز می‌شود.

ترجمه خلاصه این صفحه از عبارت زیر است؛

شما می‌توانید از این صفحه حساب کاربری‌تان را به جای حذف کامل، فقط برای مدتی غیرفعال کنید. درواقع دی اکتیو اینستاگرام به معنی غیرفعال کردن اینستا است.

اینستاگرام در این صفحه متعهد می‌شود که هیچ اتفاقی برای داده‌های شما در این مدتی که اکانت‌تان را غیر فعال می‌کنید رخ نمی‌دهد.

در نهایت از شما می‌پرسد که چرا می‌خواهید دی اکتیو اینستاگرام را انجام دهید و برای ادامه شما را ملزم به وارد کردن رمز عبورتان می‌کند.

جلوی Why are you disabling your account را که بزنید، لیستی از دلایل برایتان ظاهر می‌شود که ترجیحاً بهتر است از گزینه Just need a break استفاده کنید. این گزینه را انتخاب کنید و در کادر پایین آن رمز عبورتان را وارد کنید.

زمانی که رمز عبورتان را وارد کنید، گزینه Temporarily Disable Account برایتان پررنگ و آبی می‌شود. برروی آن کلیک کنید و حالا شما اینستاگرام خود را دی اکتیو کردید.

حرف آخر

شما فقط امکان دی اکتیو اینستاگرام آن هم یکبار در هفته را دارید. خاطرتان باشد که هر زمانی که وارد سایت اینستاگرام شوید و اطلاعات حساب‌تان را وارد کنید، اکانت شما به اصطلاح انگلیسی Reactivate یا مجدداً فعال می‌شود.

راستی تابحال برایتان سوال پیش آمده که لینک‌هایی که برخی افراد در بیو اینستاگرام‌شان درج می‌کنند و وقتی آن را باز می‌کنید چند لینک دیگر در صفحه وجود دارد را چطور به وجود می‌آورند؟ بهلینک ابزار رایگانی است که به شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.