بسیاری از افراد پس از شروع به کار در لینکدین، قصد دارند شبکه خود را بزرگ کنند و آن را گسترش دهند، اما برای این کار عجله دارند؛ به همین‌خاطر، در همان روزهای اول فعالیتِ خود در این شبکه اجتماعی، شروع به ارسال درخواست‌های اتصال (Connection Request) زیادی به سایر متخصصان می‌کنند و یا بارها و بارها برای افراد دیگر دعوت‌نامه می‌فرستند و یا پیام ارسال می‌نمایند.

این افراد – پس از انجام این کارها – متوجه می‌شوند که توسط لینکدین محدود شده‌اند؛ زیرا لینکدین – مانند سایر شبکه‌های اجتماعی – محدودیت‌های خاص خود را برای «ارسال دعوت‌نامه»، «ارسال درخواست اتصال»، «فالو کردن»، «ارسال پیام» و حتی «دیدن پروفایل دیگران» دارد. دلیلِ وجودِ این محدودیت‌ها این است که که اگر «پلتفرم لینکدین» تشخیص دهد که شما مانند یک ربات، رفتار کرده‌اید، فعالیت شما را – برای محافظت از خودش – محدود می‌کند.

تا اینجا متوجه شدید که تعداد اتصالات درخواستی و سایر قابلیت‌ها در لینکدین برای هر کاربر محدود است. اما این محدودیت چقدر است؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا به‌طور مختصر با محدودیت های روزانه فعالیت در لینکدین آشنا می‌شوید؛ زیرا ما در این مقاله، 5 ویژگی (محدودیت) بسیار مهم برای کار با لینکداین را بررسی کرده‌ایم. حتماً نگاهی به آن بیندازید؛ زیرا می‌تواند برای شما – در خصوص بزرگ‌تر کردن شبکه‌ی کاری خود در این شبکه اجتماعی – بسیار مفید باشد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

انواع محدودیت ها برای فعالیت در لینکدین
انواع محدودیت ها برای فعالیت در لینکدین

محدودیت روزانه ارسال دعوتنامه در لینکدین (LinkedIn daily invitation limit)

اکنون که با محدودیت‌های لینکدین برای جلوگیری از رفتارهای ربات‌گونه و دلیل آن آشنا شدید، اولین سؤالی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است: چند دعوتنامه لینکدین را میتوانم با خیال راحت ارسال کنم؟

جواب: 100 عدد است. توضیح بیشتر آنکه، از نظر فنی، شما می‌توانید تمام 100 دعوت‌نامه را در یک دوره 24 ساعته ارسال کنید، اما این احتمال نیز وجود دارد که حساب کاربری شما توسط پلتفرم لینکدین پرچم‌گذاری شود. اگر حداکثر 100 دعوت را ظرف یک هفته ارسال کنید، یک پیام خودکار برای این مورد دریافت خواهید کرد: «شما به سقف دعوت‌نامه هفتگی خود رسیده‌اید.»

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

محدودیت روزانه فالو کردن در لینکدین (LinkedIn daily follow limit)

در حالی که محدودیتی برای تعداد اتصالات درجه 1 وجود دارد – که شما نیز می‌توانید این محدودیت را داشته باشید – تعداد افرادی که می‌توانند شما را دنبال کنند (و افرادی که می‌توانید آنها را دنبال کنید) نامحدود است. افرادی که شما را دنبال می‌کنند می‌توانند آنچه را که به‌صورت عمومی به اشتراک می‌گذارید، مشاهده کنند، لایک کنند یا درباره آن نظر دهند.

اگر به 30000 اتصال رسیده‌اید، Follow به گزینه پیش فرض پروفایل شما تبدیل می‌شود. (یعنی سایر افراد دیگر نیاز نیست برای شما درخواست اتصال ارسال کنند، فقط کافی است که شما را فالو نمایند). شایان ذکر است که در این حالت، شما نمی‌توانید دعوت‌نامه‌های اتصال جدید را بپذیرید یا خودتان دعوت‌نامه درخواست اتصال جدید برای دیگران ارسال کنید، مگر اینکه اتصالات قبلی خود را حذف کنید تا اندازه شبکه‌ی کاری شما کمتر از حد مجاز باشد.

با این حال، اگر تازه وارد لینکدین شده‌اید، توصیه می‌کنیم که درخواست فالوهای خود را به 100 عدد در روز محدود کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

محدودیت روزانه ارسال درخواست اتصال در لینکدین (LinkedIn daily connection request limit)

حداکثر میزان برای ارسال درخواست اتصال در لیندکین در روز 80 الی 100 درخواست است. بنابراین، مهم است که افرادی را که می‌خواهید در شبکه‌ی کاریِ خود ببینید – و در نتیجه در روابط درجه 1 شما به حساب می‌آیند – مورد هدف قرار دهید؛ زیرا بر اساس آنچه که گفته شد، می‌دانید که می‌توانید تا 30000 رابطه سطح اول در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

محدودیت روزانه ارسال پیام در لینکدین (LinkedIn daily messaging limit)

بهترین توصیه درباره محدودیتِ روزانه ارسال پیام در لینکدین این است که بیشتر از 250 پیام در روز برای دیگران نفرستید؛ زیرا لینکدین از یک سیستم نظارتی برخوردار است که بسیار خوب عمل می‌کند و به‌منظورِ اطمینان از عدم استفاده‌ی بیش از حدِ کاربران از پلتفرم طراحی شده است؛ این بدان معنا است که کاربران معمولاً باید سعی کنند کمتر از 250 پیام در روز ارسال نمایند، در غیر این صورت، لینکدین ممکن است فعالیتِ شما را غیرعادی و ربات‌گونه تشخیص دهد. شایان ذکر است که فعالیت بیش از اندازه در زمینه ارسال پیام، ممکن است منجر به علامت‌گذاری حساب کاریِ شما توسط سیستم نظارت لینکدین و در نهایت مسدود شدن حساب کاربریتان شود.

همچنین لازم به ذکر است که در سایر منابعِ معتبر، این نوع محدودیت در لیندکین، به‌صورت دیگری بیان شده است؛ به این ترتیب که این 250 اقدام، به‌طور کلی هم شامل ارسال «درخواست اتصال» و هم شامل «ارسال پیام» است. به‌عنوان مثال، اگر امروز 100 پیام ارسال کرده‌اید، همچنان می‌توانید 150 درخواست اتصال یا 150 پیام دیگر ارسال کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

محدودیت دیدن پروفایل دیگران در لینکدین (LinkedIn profile view limit)

طبق گزارش مرکز راهنمایی لینکدین: «ما نمی‌توانیم تعداد دقیق جستجوها یا بازدیدهایی را که شما باقی گذاشته‌اید، نشان دهیم؛ همچنین نمی‌توانیم در صورت درخواست شما، محدودیت را از حساب کاربریتان برداریم. اما همیشه می‌توانید حساب کاربری خود را به یکی از برنامه‌های حساب ممتاز (LinkedIn Premium) ارتقا دهید تا تعداد جستجوها و بازدیدهای پروفایل را برای خود افزایش دهید.»

در برخی دیگر از منابع معتبر در خصوص «محدودیت دیدن پروفایل دیگران در لینکدین» این گونه اشاره شده است:

«شما می‌توانید با خیال راحت حداکثر 500 پروفایل را در روز مشاهده کنید. پیام‌رسانی در لینکدین باید در مورد کیفیت باشد و نه کمیت.»

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره محدودیت های فعالیت در لینکدین

در این مقاله سعی کردیم تمام محدودیت‌های فعالیت در لینکدین را از مراجع معتبر خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. توصیه اکید ما این است که برای بزرگ‌تر کردن شبکه‌ی کاری خودتان در لینکدین به هیچ عنوان عجله نکنید. به قول قدیمی‌ها، «صبر، کلید گشایش و به‌دست آوردن پیروزی‌های بزرگ است». پس، اگر به فکر بزرگ‌تر کردن و توسعه شبکه‌ی کاری خود در این شبکه اجتماعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌صورت دست‌به‌عصا پیش بروید و سقف فعالیت‌های خود را – مطابق آنچه که در این مقاله گفته شد – تعیین کنید، تا حساب کاربری شما پرچم‌گذاری نشود و درگیر محدودیت‌های لینکدین نشوید.

امیدواریم با خواندن این مقاله، توانسته باشید اطلاعات مفیدی کسب کنید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «محدودیت های روزانه فعالیت در لینکدین» دارید، یا محدودیت‌های دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که شبکه کاری خود را در لینکدین بزرگ‌تر کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 7 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

2 نظر در “محدودیت های روزانه فعالیت در لینکدین – دلایل restrict شدن اکانت لینکداین

  • بهروز سلمانزاده — says: ۱۴۰۱-۱۱-۲۶ در ۱۹:۴۶

    با سلام
    از راهنمایی های خوبتون در خصوص نحوه رفع مسدودی لینکدین تشکر میکنم ولی امکان ارسال و توضیح به لینکدین از لینکی که گذاشتید میسر نمیشه چون لینکی که گذاشتید دقیقا یوزر و پسورد ورود به لینکدینه که خوب مسدود شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید که دقیقا چطور رفع مسدودی کنم

  • سلام اکانت بنده از دیشب ریستریک شده قبل از این اتفاق یک پیام برام ارسال شد که شخصی به شبکه من اضافه شد در صورتی که درخواست اتصال دریافت نکردم و به نظرم هک شدم چطور میتونم اکانتم رو بازیابی کنم؟ تنها راه شناسایی افزودن عکس پاسپورته که بنده ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها