شبکه اجتماعی لینکدین با بیش از 30 میلیون شرکت و 690 میلیون کاربر عضوف تبدیل به یکی از پایه‌های اصلی بازاریابی مخصوصاً در حوزه کسب و کارهای B2B و منابع انسانی شده است. دلیل محبوبیت زیاد این شبکه اجتماعی، وجود فرصت‌های شغلی فراوان و حضور برند‌های مطرح جهان در آن است که به شبکه‌سازی بین نیروها و شرکت‌ها کمک می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و آن را به افراد بیشتری معرفی کنید، ساخت صفحه شرکت در لینکدین بهترین راه برای شماست. در این مقاله از آکادمی کاپریلا با کاربردها، مزایا و نحوه ساخت صفحه شرکتی لینکدین آشنا خواهید شد.

منظور از ساخت صفحه شرکت در لینکدین چیست؟

بسیاری از شما با صفحات شخصی لینکدین آشنایی دارید، اما فرآیند ساخت صفحه شرکت در لینکدین کمی متفاوت است. برای اینکه صفحه شرکتی لینکدین را بهتر بشناسیم، ابتدا باید تفاوت صفحه شخصی با شرکتی در این سایت را بدانیم. صفحه شخصی لینکدین محل مناسبی برای به اشتراک‌گذاری رزومه و تخصص‌ها، پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید، ارتقای برند شخصی شما و البته شبکه‌‎سازی است. از طرف دیگر، صفحه شرکتی لینکدین جایگاه شما را در دنیای کسب و کارهای حرفه‌ای تعیین می‌کند. هدف شرکت‌ها از ساخت صفحه لینکدین معرفی کالا یا خدمات، جذب نیروی متخصص با انتشار آگهی‌های استخدام و ارتباط با فعالین و اصناف مرتبط است. با راه‌اندازی صفحه شرکتی لینکدین، مخاطب هدف متخصص خود را بهتر بشناسید و بر تعداد آن‌ها اضافه کنید، افراد را مجذوب خود کنید و در گفتگوهای مهم و مفید کاری شرکت کنید.

آموزش ساخت صفحه شرکت در لینکدین
صفحه شرکتی ایرانسل در لینکدین

کاربرد صفحه شرکتی در لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین بستر مناسبی برای رشد کسب و کارها است و به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که این بستر گسترده، کاربردهای زیادی دارد. در ادامه مقاله، کاربردهای صفحه شرکتی لینکدین را از چند جنبه مختلف بررسی می‌کنیم که در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • شرکت کردن در گفتگوهای مهم
  • استفاده از اپلیکیشن موبایل لینکدین برای پست گذاشتن، پاسخ دادن و ادیت کردن صفحه
  • به اشتراک‌گذاری فایل‌های پاورپوینت، ورد و پی دی اف
  • واکنش نشان دادن و نظر دادن درباره هشگ‌های مرتبط با صفحه
  • استفاده از رویدادهای مجازی لینکدین (LinkedIn virtual events) برای برقراری ارتباط بی‌درنگ با مشترکان
  • استفاده از مقالات لینکدین (LinkedIn Articles) برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره موضوعاتی که برای کاربران شما مهم هستند.
  • شناخت مخاطبان و افزایش تعداد آنها
  • شناسایی محتوای ترند شده بین مخاطبان مورد نظر
  • استفاده از فراخوانی‌های قابل تنظیم برای دعوت به انجام کارهای مختلف مثل مشاهده وبسایت، تماس و …
  • استفاده از نمودارهای تحلیلی بخش گزارشات لینکدین برای نظارت بر فعالیت‌های صفحه مانند مشاهده تک به تک فالوور‌های شما
  • برقراری ارتباط با کارکنان خود
  • به اشتراک‌گذاری مجدد محتوای لینکدین یا بهترین منشن‌های کارمندانتان
  • افزایش دسترسی ارگانیک با معرفی مهم‌ترین پست‌های صفحه شرکت به کارمندان
  • قدردانی از پروژه‌های گروهی یا انفرادی موفقی که باعث افزایش اعتبار شرکت شدند.
  • استفاده از گزینه “My company” برای ایجاد شبکه داخلی کارکنان شرکت

مزایای ساخت صفحه شرکت در لینکدین

لینکدین مانند قطاری است که کسب و کار شما را به مقصد نهایی یعنی موفقیت در بازار تخصصی می‌رساند. با ساخت صفحه شرکتی در شبکه اجتماعی لینکدین، از مزایای بسیار آن بهره‌مند شوید. در ادامه به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم.

کالا و خدمات خود را معرفی کنید.

صفحه شرکتی لینکدین به شما در معرفی و به نمایش گذاشتن کالا و خدماتتان کمک می‌کند. با استفاده از لینکدین، مخاطبان را با مزایای محصولات خود آشنا کنید. حتماً لینک وبسایت را در صفحه لینکدین قرار دهید که افراد علاقه‌مند، دسترسی راحتی به وبسایت و فروشگاه شما داشته باشند. یکی از مزایای ساخت صفحه شرکتی لینکدین، ایجاد ویترین است. صفحه ویترین لینکدین نوعی افزونه در این سایت به حساب می‌آید. از این افزونه برای برجسته کردن برندها، واحدهای کاری و طرح‌های مختلف استفاده می‌شود.

افراد بااستعداد و ماهر را پیدا کنید.

ساخت صفحه شرکت در لینکدین به شما کمک می‌کند که بهترین نیروها را برای کسب و کار خود شناسایی و استخدام کنید. تنها کاری که باید کنید این است که ردیف شغلی مورد نظر خود را در صفحه شرکت پست کنید و از بین کسانی که رزومه ارسال می‌کنند، بهترین گزینه را انتخاب کنید. صفحه شرکتی لینکدین برای افرادی که به دنبال کار می‌گردند هم کاربرد دارد. با مراجعه به این صفحه افرادی که کاندیدای همکاری با شرکت شما هستند، با کسب و کارتان بیشتر آشنا می‌شوند. آن‌ها با خواندن اطلاعات موجود در صفحه شرکتی و مراجعه به وبسایت، تصور کاملی از روند همکاری با شما پیدا می‌کنند.

محتوایی مفید به اشتراک بگذارید.

شبکه اجتماعی لینکدین بهترین پلتفرم برای به اشتراک‌گذاری محتوای مفید با مخاطبان هدف است. پست‌های بلاگ خود را در صفحه شرکتی لینکدین بگذارید و مخاطبان را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید. به اشتراک گذاشتن محتوای مفید و جذاب به شما کمک می‌کند ترافیک بیشتری را برای وبسایت خود ایجاد کرده و مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کنید؛ همچنین این کار به نمایش تخصص و مهارت شما کمک می‌کند.

نحوه ساخت صفحه شرکت در لینکدین
صفحه شرکتی فلایتیو در لینکدین

به سئوی سایت خود کمک کنید.

اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید، باید برای مخاطبان امکان دسترسی آنلاین راحتی را فراهم کنید. صفحه شرکتی لینکدین به کاربران شما این امکان را می‌دهد که به راحتی شرکت شما را در اینترنت پیدا کنند. جدا از این قابلیت، با اضافه کردن لینک وبسایت به صفحه لینکدین رتبه‌بندی شما در صفحه نتایج موتور جستجو هم افزایش پیدا می‌کند.

با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.

ساخت صفحه شرکت در لینکدین بهترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظرتان است. با استفاده از لینکدین، به صاحبان مشاغل و افراد حرفه‌ای دسترسی پیدا می‌کنید. در این شبکه اجتماعی بزرگ، راه‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب وجود دارد؛ این راه‌ها عبارتند از: پست‌ها، پیام‌ها، نظرات، پست‌های اسپانسردار و پیام‌رسان داخلی لینکدین.

آمارها حاکی از این هستند که نرخ پاسخ‌دهی در پیام‌رسان داخلی لینکدین 300 درصد بیشتر از ایمیل است. همان‌طور که می‌بینید با وجود این همه مزیت، لینکدین یکی از بهترین ابزارها برای ارتقای کسب و کار شما است. حالا که فواید بی‌نظیر صفحه شرکتی لینکدین را می‌دانید، بهتر است نحوه ساخت آن را هم یاد بگیرید.

نحوه ساخت صفحه شرکت در لینکدین

قبل از شروع ساخت صفحه شرکتی لینکدین باید ابتدا با پیش‌نیازهای آن آشنایی پیدا کنید. برای ایجاد صفحه لینکدین به این موارد نیاز دارید:

  • صفحه لینکدین شخصی با نام و نام خانوادگی واقعی شما؛
  • از ساخت صفحه شخصی شما باید حداقل 7 روز گذشته باشد؛
  • درجه صفحه شخصی شما باید حداقل “Intermediate” یا “All-Star” باشد؛
  • صفحه شما باید کانکشن‌های زیادی داشته باشد؛
  • شرکت شما، وبسایت و ایمیل جداگانه داشته باشد (نه ایمیل عمومی مثل جیمیل)؛

اگر این ملزومات را داشته باشید، وارد مرحله بعدی یعنی ساخت صفحه شرکتی لینکدین می‌شوید.

مرحله اول: صفحه شرکت را ایجاد کنید.

برای ساخت صفحه شرکت در لینکدین باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد صفحه شخصی لینکدین خود شوید؛
  2. روی گزینه “Work” در گوشه بالایی سمت راست داشبورد کلیک کنید؛
  3. در منویی که سمت راست صفحه به نمایش در می‌آید، “Create a Company Page” را انتخاب کنید؛
  4. در این مرحله لینکدین از شما می‌خواهد نوع صفحه شرکتی خود را مشخص کنید (کسب و کارهای کوچک با کمتر از 200 کارمند، کسب و کارهای متوسط با بیش از 200 کارمند، صفحه ویترین (در صورتی که از قبل صفحه شرکتی دارید) یا موسسه آموزشی)
نحوه ساخت صفحه شرکت در لینکدین
مرحله اول ساخت صفحه شرکت در لینکدین

در ادامه مقاله نحوه ساخت صفحه شرکتی برای کسب و کارهای کوچک را به شما یاد می‌دهیم.

مرحله دوم: اطلاعات کاربری را وارد کنید.

در این مرحله باید تمام اطلاعات مربوط به شرکت خود را در حساب لینکدین وارد کنید؛ اطلاعاتی از جمله نام شرکت، آدرس وبسایت، نوع صنعت، ابعاد شرکت و نوع شرکت باید درج شوند. علاوه بر این موارد، لوگو و شعار شرکت را هم بنویسید. بعد از وارد کردن همه اطلاعات، چک کنید ببینید آیا نماینده مجاز سازمان خود هستید یا خیر؛ سپس گزینه “Create” را بزنید.

بعد از طی کردن این مراحل صفحه شرکتی لینکدین شما آماده است. تا این‌جا همه چیز به آسانی انجام شد، اما برای اینکه صفحه شما جلب توجه کند و بیشترین فایده را داشته باشد باید چند کار دیگر هم انجام دهید.

ساخت صفحه شرکت در لینکدین
مرحله دوم ساخت صفحه شرکت در لینکدین

مرحله سوم: اطلاعات صفحه را کامل‌تر کنید.

برای اینکه صفحه شرکت شما چشمگیر باشد و مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد باید موارد زیر را روی آن پیاده کنید. در ادامه به شما می‌گوییم چگونه صفحه شرکتی خود را در لینکدین کامل‌تر کنید.

برای صفحه عکس کاور بگذارید.

صفحه شرکتی خود را با اضافه کردن عکس کاور ارتقا دهید و ظاهر آن را حرفه‌ای‌تر کنید. عکس کاور تصویر بزرگی است که در بالای صفحه شرکت قرار می‌گیرد. عکس کاور هر چیزی می‌تواند باشد؛ از جمله عکس محصولات، عکس گروه کارمندان شرکت یا تصویر بزرگی از لوگو. قبل از انتخاب عکس کاور مطمئن شوید که تصویر مورد نظر، برند شما را به خوبی نمایش می‌دهد. علاوه بر این، به ابعاد تصویر هم دقت کنید. ابعاد عکس کاور در لینکدین باید 1548 در 396 پیکسل باشد. برای ساخت عکس کاور صفحه شرکتی می‌توان از ابزارهایی مثل سایت Canva یا فوتوشاپ هم استفاده کرد.

خلاصه معرفی جالبی بنویسید.

در این مرحله برای تکمیل کردن صفحه باید خلاصه جالب توجهی درباره کسب و کار خود بنویسید. این خلاصه تحت عنوان “Overview” یا نگاه اجمالی در بخش About به نمایش در می‌آید. در قسمت خلاصه باید درباره شرکت و هدف آن به مخاطب اطلاعات دهید. این قسمت در اصل فرصتی برای معرفی محصولات یا خدمات و متقاعد کردن متقاضیان، به کار کردن در شرکت شما است. از شلوغ کردن قسمت خلاصه و بیان نکات اضافه خودداری کنید. در این بخش اجازه دارید فقط 2000 کاراکتر بنویسید؛ پس کلمات خود را هوشمندانه انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که حتماً در نوشتن «خلاصه» کلمات کلیدی را هم به کار ببرید. با این کار صفحه شرکت شما به راحتی در موتورهای جستجو بالا می‌آید.

ساخت صفحه شرکت در لینکدین
ثبت توضیحات شرکت در لینکدین

آدرس و لوکیشن شرکت را اضافه کنید.

به غیر از اطلاعاتی که گفتیم، لوکیشن یا محل شرکت را هم به صفحه لینکدین اضافه کنید. با قرار دادن لوکیشن دسترسی به صفحه شرکت و پست‌های شغلی شما راحت‌تر خواهد شد. اگر شرکت در مکان‌های مختلفی شعبه دارد، امکان اضافه کردن چند لوکیشن هم وجود دارد.

ساخت صفحه شرکت در لینکدین
ثبت آدرس شرکت

هشتگ‌ها را فراموش نکنید.

شما اجازه دارید حداکثر 3 هشتگ را به صفحه شرکتی خود اضافه کنید. هشتگ، سرچ کردن را راحت‌تر می‌کند. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به کسب و کار شما مرتبط و کاربردی هستند.

از Custom button استفاده کنید.

در ساخت صفحه شرکت در لینکدین خود گزینه‌هایی را به کار ببرید که مخاطب را تشویق به انجام کاری می‌کنند. برای مثال بازدید از وبسایت، تماس با شرکت، ثبت‌نام، یا عضویت. URL سایت را با دقت وارد کنید که مشکلی برای دسترسی کاربران به وبسایت پیش نیاید.

زبان صفحه را تنظیم کنید.

اگر شرکت شما شرکتی بین‌المللی است و مخاطبان صفحه از نقاط مختلف جهان هستند، می‌توانید نام شرکت، شعار و توضیحات قسمت خلاصه را به بیش از 20 زبان بنویسید.

مرحله چهارم: به طور مرتب محتوا منتشر کنید.

حالا که ساخت صفحه شرکت در لینکدین با انتها رسیده است و همه تنظیمات لازم را انجام داده‌اید، وقت آن رسیده که صفحه را با قرار دادن محتوا از قبل هم کامل‌تر کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای صفحه شرکتی لینکدین حتماً باید محتوای جدید تولید کنند، اما این طور نیست؛ از همان محتوای بلاگ پست‌های قبلی استفاده کنید. منتشر کردن محتوا در صفحه لینکدین مزایای بسیاری دارد، با این کار:

  • صفحه خود را فعال نگه می‌دارید؛
  • شرکت خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت مربوطه نشان می‌دهید؛
  • با فالوئرها ارتباط برقرار می‌کنید؛
  • برای وبسایت خود ترافیک به وجود می‌آورید.

اخبار، اطلاعات جدید و رویدادهای آینده مربوط به کسب و کار خود را در صفحه شرکتی لینکدین با مخاطبان به اشتراک بگذارید. اگر به‌طور مرتب در صفحه شرکت محتوا قرار دهید، به رشد صفحه و افزایش تعداد فالوورهای خود کمک می‌کنید.

مرحله پنجم: صفحه خود را ارتقا دهید.

برای جذب فالوئرهای بیشتر، علاوه بر موارد گفته شده باید صفحه شرکتی لینکدین خود را ارتقا دهید. برای شروع، از کارمندان خود بخواهید صفحه شرکت را در قسمت محل اشتغال صفحه شخصی خود بیاورند؛ به این ترتیب اعتبار شرکت افزایش می‌یابد و بین شبکه فالوورهای کارمندان خود نیز شناخته می‌شوید. روش‌های زیادی برای ارتقای صفحه شرکتی لینکدین وجود دارد که بسیاری از آن‌ها هم رایگان هستند. از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضافه کردن لینک صفحه لینکدین در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره؛
  • ایجاد کمپین تبلیغاتی و بازاریابی با ایمیل برای دعوت مشترکان به فالو کردن صفحه لینکدین شما؛
  • انتشار مداوم محتوا در لینکدین و استفاده از هشتگ‌های مربوطه برای ایجاد دسترسی بیشتر؛
  • اضافه کردن لینک صفحه لینکدین در وبسایت؛
  • استفاده از تبلیغات لینکدین یا محتوای اسپانسری.

تا اینجای کار یاد گرفتید که چگونه باید صفحه شرکتی لینکدین را ارتقا دهید. توجه داشته باشید هر چه برای ارتقا دادن صفحه بیشتر زحمت بکشید، فالوورهای بیشتری جذب می‌کنید. فالوور بیشتر به معنی اعتبار و در نهایت جذب مشتری و فروش بیشتر است.

شبکه اجتماعی لینکدین: سکوی پرتاب کسب و کارها

در مجموع ساخت صفحه شرکت در لینکدین به شما کمک می‌کند اعتبار شرکت خود را افزایش دهید، شبکه‌ای مفید  از مخاطبان مورد نظر و افراد متخصص به وجود آورید و بهترین نیروها را جذب کنید. شبکه اجتماعی لینکدین ابزاری حرفه‌ای حوزه بازاریابی است، پس از همه قابلیت‌های بی‌نظیر آن برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش لینکدین (LinkedIn) برای بازاریابی: اینجا را کلیک کنید (+).

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 10 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها