دیجیتال مارکتینگ 14736 بازدید

با پیشرفت علم و تکنولوژی، بسیاری از آرزوها و تخیلات بشر به واقعیت پیوسته‌اند. اینکه انسان در خانه‌ی خود نشسته باشد و با یک کلیک بر روی زمین سفر کند، در گذشته یک رؤیایی غیرقابل انجام بود؛ اما امروزه می‌توان با یک نرم‌افزار به این رؤیا تحقق بخشید.

تصور کنید در یک ظهر تابستانی در خانه‌ی خود نشسته‌اید و به یک جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنید و از مناظر و طبیعت آن لذت می‌برید. Google earth به تحقق این رؤیای شما کمک می‌کند تا بتوانید به تمام جهان به‌صورت سه بعدی سفر کنید. شما به‌راحتی می‌توانید با جست‌وجوی نام یا آدرس مورد نظر و با صرف زمانی اندک، خود را در محل دلخواهتان ببینید.

اگر نیاز دارید که به یک منطقه‌ی جدید سفر کنید، باید بدانید که Google earth یک راهنمای تور بسیار پیشرفته دارد که به شما می‌گوید این منطقه چه مساحتی دارد؟ در گذشته به چه شکلی بوده است؟ و… فقط نیاز است که از Google earth بپرسید تا تمام اطلاعات اجتماعی، سیاسی، آماری و جمعیتی منطقه‌ی مورد نظرتان را به شما ارائه دهد.

ثبت مکان در گوگل ارث
ثبت مکان در گوگل ارث

همان‌طور که گفته شد، این نرم‌افزار تمام کره‌ی زمین را به‌صورت سه بعدی شبیه‌سازی کرده است؛ این کار توسط ماهواره‌هایی انجام می‌شود که در جو کره‌ی زمین قرار گرفته‌اند و در یک زمان مشخص از کره‌ی زمین تصویربرداری می‌کنند و تصاویر قدیمی را به‌روزرسانی می‌نمایند. با این مقدمه، تا انتهایِ این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا با ما همراه باشید تا با ثبت مکان در گوگل ارث، تفاوت Google earth با Google map و دیگر قابلیت‌های این ابزار آشنا شوید.

گوگل ارث Google earth چه قابلیت های دیگری دارد؟

  • گشت‌وگذار در مریخ
  • همراه شدن با فضانوردان و رفتن به سفرهای فضایی به همراه آن‌ها
  • بررسی تغییرات اقلیمی جهان و کشف علت انقراض گونه‌های مختلف
  • جست‌وجو و گردش در جنگل‌ها و کشف و ماجراجویی در آن‌ها
  • امکان سفر به اقیانوس و مشاهده‌ی موجودات شگفت‌انگیز ساکن دریا
  • به‌دست آوردن اطلاعات تصویریِ بسیاری در مورد تمام مکان‌های دیدنی جهان
  • کسب اطلاعات بسیاری در مورد جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی
  • امکان ساخت فیلم با استفاده از تصاویر موجود در این نرم‌افزار
  • اندازه‌گیری ابعاد تمام مناطق طبیعی و ارتفاعات به‌صورت سه بعدی
  • امکان چاپ عکس‌های موجود در نرم‌افزار با وضوح تصویر بسیار بالا
  • امکان نقشه‌برداری با استفاده از تصاویر موجود و موقعیت مکانی
  • امکان صداگذاری روی تصاویر موردعلاقه‌ی خود و اشتراک‌گذاری با سایرین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

قابلیت های جالب و منحصر به فرد گوگل ارث Google earth

علاوه بر تمام ویژگی‌های ذکرشده، گوگل ارث تعدادی قابلیت بسیار جالب و منحصربه‌فرد نیز به شما ارائه می‌کند که شاید نظیر آن‌ها را در برنامه‌های دیگر ندیده باشید.

قابلیت های جالب و منحصر به فرد گوگل ارث
قابلیت های جالب و منحصر به فرد گوگل ارث
  • قابلیت پرواز: شما می‌توانید پس از وارد شدن به این نرم‌افزار و فشردن دکمه‌های Ctrl+Alt+A از بین دو هواپیمایی که به شما اختصاص داده شده است؛ یعنی F16 و SR22یکی را انتخاب کنید، سپس می‌توانید به نرم‌افزار بگویید که دوست دارید سفر خود را از کدام فرودگاه شروع کنید؟ به این ترتیب و به‌سادگی می‌توانید خلبانِ سفرِ هواییِ خود باشید.
  • قابلیت Voyager: با استفاده از این قابلیت می‌توانید در کنار بهترین سواحل دنیا قدم زده و لحظاتی به یاد ماندنی را خلق کنید. همچنین شما می‌توانید با توجه به مجهز بودن برنامه به قابلیت ایجاد محتوای داستانی، اطلاعات کامل‌تری نسبت به مکان مورد نظر خود دریافت کنید. علاوه بر این‌ها، اگر در قابلیت Voyager، گزینه History را فعال کنید، می‌توانید با زدن گزینه Lost civilizations، به سراغ مراکز تاریخی و باستانی در اقصی نقاط دنیا رفته و در آنجا به گشت‌وگذار بپردازید.
  • دارا بودن تالار گفتگو: جالب است بدانید که این نرم‌افزار به یک تالار گفتگو مجهز است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان‌های خاص و منحصربه‌فرد را به دیگران معرفی کنند و عکس‌ها و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • قابلیت I’m Feeling Lucky: این قابلیت امکان انتخاب تصادفی جاذبه‌های دیدنی در دنیا و در موقعیت‌های مکانی کمتر شناخته‌شده را به شما می‌دهد. شما می‌توانید به‌صورت اتفاقی وارد یک شهر و خیابان شوید و در آن به گردش بپردازید.
  • تعیین فاصله و مساحت: یکی از کاربردهای تخصصی این برنامه این است که شما قادر خواهید بود فاصله‌ی دقیقِ بین دو نقطه و یا مساحت یک قسمت از زمین را به‌دست آوردید. به‌طور مثال می‌توانید فاصله منزل خود تا شهر لندن را محاسبه کنید یا مساحت منزلی که تمایل به خرید آن دارید را به‌دست آورید.

حال، توجه به این نکته ضروری است که کاربران باید تفاوت‌های بین دو نرم‌افزار Google Maps و Google earth را بدانند. برای این منظور نیاز است کمی هم در مورد Google Maps هم بدانیم تا بتوانیم به تفاوت‌ها و کارایی‌های این دو برنامه برسیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

گوگل مپ Google Maps چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند، به‌طور کلی استفاده از نقشه‌های کاغذی منسوخ شده و جای خود را به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها داده است. برنامه‌های بسیاری برای جهت‌یابی و یا مسیریابی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌هایِ خاصِ خود را دارند. در این میان، یکی از بهترین برنامه‌های مسیریابی Google Maps است.

برنامه Google Maps یک محصول بر پایه‌ی وب از شرکت گوگل است. در این برنامه، نقشه‌های کامل و بسیار دقیقی از زمین به همراه مسیریابی با استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) به کاربران داده می‌شود؛ همچنین کاربران می‌توانند گزارش وضعیت ترافیکی را نیز دریافت کنند. آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۳ این نرم‌افزار به‌عنوان پر‌استفاده‌ترین برنامه‌ی تلفن‌های هوشمند شناخته شده است؛ به‌طوری که ۵۴ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند، حداقل یک بار از این برنامه استفاده کرده‌اند؛ همچنین در سال ۲۰۲۰ به‌طور ماهیانه بیش از یک میلیارد مرتبه از این برنامه توسط کاربران استفاده شده است.

در نقشه‌های گوگل سه بخش عمده و اساسی وجود دارد:

  1. فهرست نقشه‌ها: که به نوعی نقشه‌های موجود را در دسته‌بندی‌های مختلف به کاربران ارائه می‌دهد.
  2. نقشه‌های من: که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ابزارهایی که در این بخش در اختیار آن‌ها قرار گرفته، به طراحی و اشتراک‌گذاری نقشه‌ها بپردازند.
  3. آیکون‌هایی: که می‌توانند نقاط مختلف را بر روی نقشه با کمک آن‌ها علامت‌گذاری کرد.

این در حالی است که در آغاز، این نقشه‌ها محدود به ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپایی بودند و منحصراً توسط خود گوگل ساخته می‌شدند و امکان تغییرات در آن توسط کاربران وجود نداشت. امروزه برای اصلاح و ایجاد تغییرات، فقط نیاز است که کاربر گوگل [+] باشید تا بتوانید تغییرات مورد نظر را بر روی نقشه ایجاد کنید و به دسترسی خاص دیگری نیاز ندارید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

عملکرد برنامه گوگل مپ Google Maps

  • نمای خیابان: یک نمای پانوراما از سطح خیابان‌ها، در مکان‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • لیست‌های کسب‌وکار: گوگل فهرست مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف را از منابع آنلاین و غیر آنلاین جمع‌آوری کرده و به کاربران ارائه می‌دهد.
  • نقشه‌های داخلی: این نقشه‌ها به کاربران توانایی حرکت در داخل ساختمان‌ها مانند: فرودگاه‌ها، موزه‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ، دانشگاه‌ها، ایستگاه‌های حمل و نقل و دیگر فضاهای عمومی (از جمله امکانات زیرزمینی) را می‌دهد.
  • راهنماهای محلی گوگل: این قابلیت امکانی را فراهم می‌آورد تا کاربران، خود بتوانند به نقشه‌های گوگل کمک کنند و اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری را به این برنامه اضافه نمایند.
  • نقشه من: این ویژگی نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا نقشه‌های مورد نظر خود را برای استفاده شخصی یا اشتراک‌گذاری ایجاد کنند.

چرا باید گوگل مپ Google Maps استفاده کنیم؟

ثبت مکان در Google Maps این امکان را فراهم می‌کند که به‌صورت رایگان و حتی بدون نیاز به داشتن سایت خاصی، اطلاعات مفیدی را در مورد شغل و کسب‌وکارِ خود، در صفحه‌ی اول نتایج گوگل، به جستجوگران ارائه کنید. به‌عبارت بهتر، راه اصولی برای ثبت موقعیت و اطلاعات مشاغل و کسب‌وکارها، استفاده از سرویس My Google Business است؛ اما با توجه به اینکه این سرویس نیز مانند بسیاری از خدمات گوگل برای کاربران ایرانی تحریم و غیر قابل استفاده است؛ بنابراین سرویس Google Maps به‌عنوان راه حل جایگزین به کاربران معرفی شده است.

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ Google Maps

شاید برای شما جالب باشد، زمانی که به دنبال یک مکان یا فروشگاه در گوگل هستید – اگر موقعیت مکانی شما از طریق GPS گوشی هوشمند یا IP رایانه‌تان برای گوگل قابل تشخیص باشد – نتایج حاصل، فروشگاه‌هایی هستند که به لحاظ جغرافیایی با موقعیت مکانی شما فاصله کمی دارند. به‌عبارت دیگر، نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. اضافه کردن مکان به گوگل، این امکان را به شما می‌دهد که اگر نام شرکت، فروشگاه یا مغازه‌ی شما و همچنین خدمات شما در گوگل جستجو شود، در سمت راست نتایج جستجو، نقشه گوگل به همراه اطلاعات کسب‌وکار شما برای فرد جستجوگر به نمایش در خواهد آمد. علاوه بر این، آدرس شما این قابلیت را دارد که در اپلیکیشن و سایت Google Maps نیز به کاربران نمایش داده شود.

اطلاعاتی که از شما نمایش داده خواهد شد شامل این موارد است:

  • نام محل یا کسب‌وکار
  • عکس‌های فضای بیرونی و داخلی
  • آدرس سایت و شماره تلفن
  • ساعت کاری
  • راه‌های دسترسی و مسیریابی
  • نمایش لوکیشن روی نقشه
  • عکس‌های 360 درجه گوگل
  • کامنت و نظرات مردم در مورد این محل

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله‌ی «راهنمای جامع ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ (Google Map) + ویرایش و حذف آدرس» از همین مجله رجوع کنید.

تفاوت گوگل ارث Google Map و گوگل مپ ‌Google Map

با توجه به موارد ذکرشده می‌توان به این جمع‌بندی رسید که Google Maps نسبت به Google earth کاربردی‌تر و آسان‌تر است و برای افرادی که مایل هستند روی نقشه مسیریابی کنند، Google Maps بسیار کارآمد است؛ اما Google earth فانتزی‌تر بوده و بیشتر مناسب کسانی است که مایل هستند به سفر رفته و در جهان گشت‌وگذار کنند. بنابراین هر کدام از این نرم‌افزارها، کارکرد خود را دارند و باید با توجه به هدف مورد نظر کاربران انتخاب شوند.

تفاوت گوگل ارث Google Map و گوگل مپ ‌Google Map
مقایسه گوگل ارث Google Map با گوگل مپ ‌Google Map
پیشنهادات آموزشی مرتبط با سرویس‌های گوگل::

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث Google earth

حال به موضوع اصلی مورد بحث می‌پردازیم؛ چگونه یک مکان را در Google Earth ثبت کنیم؟ برای این کار ابتدا باید وارد لینک https://www.google.com/intl/fa/earth/ شوید و مطابق تصویر روی گزینه راه‌اندازی earth کلیک کنید.

صفحه ورود سرویس گوگل ارث
صفحه ورود سرویس گوگل ارث

پس از وارد شدن به صفحه جدید، به قسمت جست‌وجو رفته و یک آدرس کلی را از مکانی که مایل به ثبت آن هستید – مطابق تصویر (در کادر بالا و سمت چپ) – در قسمت جست‌وجو تایپ کنید و روی علامت ذره‌بین، سمت چپ کنار متن مورد جست‌وجو کلیک نمایید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 1
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 1

حال به منطقه‌ی مورد نظر خود هدایت شدید. اکنون با توجه به تصویر زیر، در گوشه‌ی پایین و سمت چپ کادر، روی علامت لوکیشن که با کادر قرمز مشخص شده است، کلیک نمایید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 2
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 2

سپس با حرکت دادن نشانگر موس، گزینه select a location کنار نشانگر موس پدیدار می‌شود. در محدوده‌ی مورد نظر خود، با موس روی نقشه کلیک کنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 3
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 3

بعد از کلیک، مطابق تصویر، صفحه‌ی save to project باز می‌شود. شما با توجه به عکس زیر می‌توانید برای مکان خود یک اسم انتخاب کرده و سپس روی گزینه save کلیک نمایید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 4
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 4

در گام بعدی صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توانید مشخصات مرتبط با مکان مورد نظر خود؛ اعم از تصاویر و توضیحات مربوطه را در این قسمت وارد کنید. با توجه به تصویر زیر، روی علامت عکس کلیک نمایید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 5
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 5

سپس مطابق تصویر زیر، صفحه‌ای باز می‌شود که شما باید روی گزینه select a file from your device کلیک کنید تا تصویر مورد نظر را از رایانه‌ی خود انتخاب و آپلود کنید. شایان ذکر است که شما می‌توانید هر تعداد تصویر را که مایل بودید، به همین روش اضافه کنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 6
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 6

اکنون باید در قسمت title – با توجه به تصویر زیر – برای مکانِ خود یک نام انتخاب کنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 7
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 7

حال باید با توجه به تصویر زیر، برای مکان انتخابی خود یک توصیف بنویسید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 8
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 8

در قسمت placemark می‌توانید سایز، شکل و حتی رنگ نشانگر مکان مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 9
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 9

در نهایت روی قسمت Preview کلیک کرده و حالا مکان مورد نظر شما به نرم‌افزار Google Earth اضافه شده است.

آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 10
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث – گام 10

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کامل سرویس گوگل ارث پرداخته و ضمن معرفی قابلیت‌های آن، این سرویس را با سرویس Google Maps مقایسه کردیم. در نهایت نیز آموزش ثبت یک آدرس معمولی را در این سرویس ارائه کردیم. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد اطلاعات مناسبی در خصوص دو سرویس گوگل ارث google earth و گوگل مپ Google Maps خدمت شما عزیزان ارائه نموده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «ثبت مکان در گوگل ارث» دارید، یا روش‌های ثبت مکان دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که یک مکان دلخواه را در گوگل ارث ثبت کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 42 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

3 نظر در “ثبت مکان در گوگل ارث + قابلیت های Google Earth و تفاوت آن با گوگل مپ Google Maps

  • جاویدان — says: ۱۴۰۱-۰۸-۰۱ در ۱۱:۲۸

    سلام مختصات مکان خاصی رو دارم، میخوام ببینم وضعیت آن در بیست و دو سال پیش به چه شکل بوده است. و نیاز تهیه ی عکس از آن مکان دارم. آیا میتوانید کمکم کنید؟ یا اینکه آیا جایی هست که چنین سفارشاتی را بپذیرد؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها