نرم‌افزار 367 بازدید

تور مجازی گوگل یکی از انواع تورهای مجازی است و مزایایی بسیاری را برای کسب و کارها به دنبال دارد. از طریق راه‌اندازی تور مجازی گوگل در ایران می‌توان محتوای بیشتری را برای تبلیغات و بازاریابی برند تهیه کرد. در حال حاضر نسبت به گذشته، نقشه مجازی جهان رشد بیشتری داشته و به صورت رایگان امکان بازدید مجازی از نقاط مختلف دنیا را با استفاده از گوگل فراهم کرده است. بطور کلی تور مجازی گوگل از ترکیب فناوری واقعیت مجازی با جستجو و تعاملات آنلاین به وجود آمده و به رایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرار است در این مقاله از آکادمی کاپریلا، شما را با این تور مجازی آشنا کنیم.

تور مجازی گوگل چیست؟

به بیان ساده، شبیه‌سازی مکان‌های مختلف که از یک سری عکس ساخته شده و این عکس‌ها توسط عکاس یا سازمانی مورد اعتماد گوگل گرفته شده است. این تور مجازی توسط فناوری Google Street View بر روی Google map و Google Earth قرار داده شده‌اند. این تور مجازی در سرویس Google My Business بر روی اکانت کسب و کاری خاص در کنار اطلاعات مربوط به موقعیت آن اضافه می‌شود. در نتیجه کاربرانی که در حال جستجو هستند متوجه مکان کسب و کار و آدرس آنجا می‌شوند. اما Google My Business (GMB) یک سرویس رایگان از سوی گوگل است که به کسب و کارهای کوچک و بزرگ اجازه می‌دهد توسط آن، شرکت و سازمان خود را در فضای مجازی نشان دهند. ایجاد اکانت در این سرویس برای تمام کسب و کارها مفید است تا اگر محصولات و خدماتی مربوط به کسب و کاری توسط کاربر جستجو شود نتایج جستجو برای کاربر به صورت تور مجازی نمایش داده شود.

تور مجازی گوگل چه کاربردهایی دارد؟

تور مجازی گوگل در ایران در حال حاضر به لطف پیشرفت فناوری بسیار رونق گرفته و کسب و کارها برای معرفی برند خود از تور مجازی برای آشنایی مخاطبان با کسب و کارشان استفاده می‌کنند. این تور مجازی در گوگل به کاربران اجازه می‌دهد در زمانی اندک و توسط اینترنت از مکان مورد نظر خود دیدن کنند و اگر برای‌شان جذاب بود، بتوانند به صورت فیزیکی و حضوری نیز از آنجا بازدید نمایند. همان‌طور که گفتیم تور مجازی گوگل توسط فناوری Google Street View پشتیبانی شده و توسط برنامه گوگل مپ و گوگل ارث قابل دسترسی است. تور مجازی گوگل در ایران برای تبلیغ و معرفی یک کسب و کار کاربرد دارد و کاربرد مهم‌تر آن، ارائه اطلاعات کامل و دقیق در مورد مکان مورد نظر به کاربران است. با استفاده از تور مجازی، کاربر علاوه‌بر آشنایی با محیط و جنبه‌های مختلف یک کسب و کار می‌تواند اطلاعات دقیقی را در مورد موقعیت مکانی و راه‌های ارتباطی با آن بدست آورد.

مزایای تور مجازی گوگل در ایران برای کسب و کارها

وجود تور مجازی گوگل در ایران برای کسب و کارهای مختلف، مزایایی بسیاری را به دنبال دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

اضافه کردن محتوای با کیفیت، سطح ارتباطات و تعاملات را افزایش می‌دهد.

بهینه‌سازی لیست محصولات و خدمات یک کسب و کار به صورت تور مجازی، می‌تواند باعث تولید محتوایی با کیفیت برای برند شود که بیشتر از معرفی نام شرکت و اطلاعات تکمیلی برند بر روی شناساندن آن به کاربران مؤثر خواهد بود. محتوایی با کیفیت و حرفه‌ای که بتواند نیاز کاربران را برآورده سازد؛ علاوه‌بر اینکه تعاملات و ارتباطات افراد با برند را بیشتر می‌کند، می‌تواند موجب افزایش رتبه کسب و کار در نتایج موتورهای جستجو شده و در نتیجه، فروش را افزایش دهد.

روش‌های اضافه کردن محتوا در اکانت GMB شامل موارد زیر است:

  • سایت کسب و کار: در اکانتی که در سرویس GMB برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید می‌توانید لینک وبسایت کسب و کار را قرار دهید تا کاربران از آن طریق به سایت شما هدایت شوند.
  • پست‎ها و نوشته‌ها: همانند زمانی که در سایت یا شبکه‌های اجتماعی پست یا نوشته‌ای را بروزرسانی می‌کنید، می‌توان در GMB نیز این مطالب را آپدیت کرد.
  • عکس‌ها: در اکانت GMB می‌توان تصاویری مربوط به نمای بیرونی و داخلی و محیط کسب و کار و تیم کاری خود بگذارید.
  • کامنت‌های مشتریان: گذاشتن نظرات مشتریان و کاربران در اکانت GMB باعث نشان داده شدن شفافیت خدمات و سطح کیفیت محصولات می‌شود.
  • در اکانت سرویس GMB همچنین امکان آپلود انواع ویدئو برای معرفی کسب و کار به مشتریان وجود دارد.
  • در اکانتی که در سرویس GMB ایجاد می‌کنید، از تصاویر 360 درجه به منظور ایجاد تور مجازی گوگل استفاده کنید.
نمونه تور مجازی با نقشه کسب و کار
نمونه تور مجازی با نقشه کسب و کار

محصولات، خدمات و مکان‌هایی که قابل وصف نیستند، به راحتی به کاربر نشان داده می‌شود.

با تهیه تصاویر 360 درجه می‌توان تمام عناصر هنری و تزئینات دیواری و طراحی زیبای کسب و کار خود را بدون نوشتن حتی یک کلمه به کاربران در فضای مجازی نشان دهید. با استفاده از تور مجازی در گوگل، مشتری احساس می‌کند واقعاً در فضای واقعی کسب و کار قرار دارد. همچنین کاربران به راحتی می‌توانند در این فضا حرکت کنند و خود تصمیم بگیرند از کجا دیدن کنند. تور مجازی گوگل در ایران اگر از طراحی حرفه‌ای و کیفیت بالایی برخوردار باشد، قابلیت زوم به داخل را خواهد داشت و در نتیجه، کاربر تمام جزئیات را می‌تواند متوجه شود.

موقعیت مکانی نماهای کسب و کار، مدام بروزرسانی می‌شود.

بدون استفاده از تور مجازی گوگل و تصاویر 360 درجه، امکان بروزرسانی تغییرات مکان و موقعیت کسب و کار وجود ندارد. در این شرایط، واقعیت با آنچه در عکس‌ها نشان داده شده متفاوت خواهد بود و مشتریان را دچار سردرگمی می‌کند. استفاده از تصاویر 360 درجه از فضای بیرون باعث می‌شود این عکس‌ها با آخرین تصاویر Google Street View برای آن آدرس آپدیت شوند. بعد از ایجاد تور مجازی، یک یا دو نقطه از فضای بیرونی موقعیت کسب و کار به عنوان نقطه شروع تور در نظر گرفته می‌شود. این امر باعث تبدیل تصاویر به تصویرهای بندانگشتی جدید روی لیست گوگل مپ شده و در نتیجه، زمانی که مشتری مکان کسب و کار را پیدا کرد می‌تواند فضای جلویی آن را شناسایی کند.

تور مجازی گوگل راهی برای جذب مشتری جدید و برقراری ارتباط با آنها است.

با پیشرفت تکنولوژی می‌توان انتظار داشت تور مجازی گوگل در ایران و جهان به یک امر معمولی در زندگی روزمره بشر تبدیل شود؛ زیرا روز به روز استفاده افراد از تور مجازی برای آموزش، سفر و یا فناوری‌های پزشکی در حال گسترش است. در آینده از واقعیت مجازی، استفاده‌های زیادی خواهد شد ولی در حال حاضر تنها هدف این فناوری، ایجاد و برقراری تعاملات و ارتباطات بیشتر با مشتریان است. تور مجازی گوگل برای کسب و کارها این امکان را به مشتریان می‌دهد که بطور ملموسی فضای کسب و کار را تجربه و احساس کنند. امروزه گوشی‌های هوشمند قابلیت مشاهده تصاویر مجازی را بدون استفاده از هدست واقعیت مجازی یا عینک‌های مخصوص فراهم کرده‌اند. مشتریان توسط گوشی هوشمند خود به راحتی می‌توانند با محیط کسب و کار ارتباط و تعامل برقرار نمایند.

امکان مشاهده تعداد دفعاتی که کاربران از تور مجازی گوگل بازدید کرده‌اند.

در سرویس Google My Business ابزاری وجود دارد که می‌توان تعداد دفعاتی را که کاربران بر روی عکس‌ها کلیک کرده‌اند و آنها را دیده‌اند مشاهده کنید. همچنین تعداد دفعاتی که کاربران بر روی لینک سایت کلیک کرده‌اند نیز قابل مشاهده خواهد بود. این امر موجب می‌شود کسب و کارها آمار دقیقی در مورد تعداد افرادی که با تور مجازی ارتباط برقرار کرده‌اند و اینکه پس از آن چه کاری انجام داده‌اند را بدست آورند.

امکان استفاده و اشتراک‌گذاری تور مجازی کسب و کار در خارج از گوگل وجود دارد.

با استفاده از سرویس Google My Business امکان اشتراک‌گذاری تور مجازی از کسب و کار در خارج از محیط گوگل وجود دارد. برای این کار تور مجازی کسب و کار به شکل یک ویدئو توسط این سرویس به سایت اضافه می‌شود. همچنین می‌توان در صفحات مختلف، بخش‌های گوناگون تور مجازی را قرار داد. امکان اشتراک‌گذاری تور مجازی از طریق برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک که از محتوای 360 درجه پشتیبانی می‌کنند نیز امکان‌پذیر است. شبکه‌های اجتماعی، پرکاربردترین کانال‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان علاقه‌مند به محصولات و خدمات یک برند خاص هستند. بنابراین با استفاده از تور مجازی گوگل می‌توان به کاربران اجازه داد به صورت مجازی از فروشگاه بازدید کنند و سپس خرید خود را بطور حضوری انجام دهند. همچنین برای ایجاد ارتباط مجدد با مشتریان می‌توان لینک تور مجازی کسب و کار را برای لیست ایمیل مشتریان ارسال کرد.

تا همیشه می‌توان تور مجازی گوگل را نگه داشت.

برای ساخت تور مجازی در سایت‌های دیگر باید هزینه زیادی پرداخت شود، حال آنکه گوگل بدون دریافت هزینه و به صورت نامحدود و تا زمانی که خود کسب و کار اقدام به حذف تور مجازی کسب و کارش نکند، آن را میزبانی می‌کند. تنها هزینه‌ای که برای ساخت تور مجازی گوگل در ایران باید انجام داد، سرمایه‌گذاری برای تهیه عکس و ساخت تور مجازی است و بعد از آن، برای همیشه این تور در سرویس گوگل وجود خواهد داشت. ایجاد تور مجازی گوگل برای افزایش ترافیک طبیعی سایت و سئو آن بسیار مفید است و پیشنهاد مهمی از سوی گوگل نیز به شمار می‌رود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدیویی آموزش مبانی ترکیب بندی در عکاسی: اینجا را کلیک کنید (+).

چگونه برای کسب و کارها تور مجازی گوگل بسازیم؟

بطور کلی و بخصوص برای سازمان‌های بزرگ و معتبر، ساخت تور مجازی گوگل پروژه راحتی نخواهد بود و برای ساخت یک تور مجازی گوگل در ایران به صورت حرفه‌ای باید به شرکت‌ها و افراد دارای تخصص در این زمینه مراجعه کرد؛ زیرا ایجاد تور مجازی نیاز به تخصص و تجهیزات پیشرفته دارد و هر فردی امکان انجام چنین کاری را ندارد. بطور خلاصه ابتدا باید از زوایای مختلف محیط کسب و کار با استفاده از دوربین‌های 360 درجه عکسبرداری شود. در مرحله بعد این عکس‌ها باید توسط نرم‌افزارهای تخصصی ادغام شوند و در پایان باید اطلاعاتی مثل لوگو کسب و کار، فایل‌های صوتی، کلیپ، متن و گوگل مپ به این عکس‌ها اضافه شود. این مجموعه اطلاعات و عکس که اجرای تور مجازی گوگل یک کسب و کار را محقق می‌کند، در دسترس کاربران جهانی قرار داده می‌شود تا به صورت مجازی از کسب و کار دیدن کنند.

ثبت کسب و کار روی نقشه گوگل چه مزایایی دارد؟

بطور خلاصه مزیت ثبت کسب و کارها در تور مجازی گوگل در ایران شامل موارد زیر است:

  • نشان داده شدن محل کسب و کار و برند در نقشه جهانی گوگل مپ و گوگل ارث
  • نمایش اطلاعات تماس و ارتباطی از طریق تور مجازی گوگل
  • اطلاعات جامع کسب و کار در تور باعث افزایش مشتریان و کاربران خواهد شد.
  • افزایش امتیاز کاربری از طریق قرارگیری در لیست موتورهای جستجو
  • معرفی کسب و کار و برند با روشی موثر و بدون هزینه
  • دسترسی راحت‌تر و بهتر کاربران به کسب و کار و برندی خاص
  • افزایش اعتماد بیشتر کاربران از طریق ثبت کسب و کار در گوگل
  • دسترسی آسان مشتری به اطلاعات تماس شامل ساعت کاری، لینک سایت و شبکه‌های اجتماعی و شماره تماس
  • تصاویر منتشر شده از کسب و کار توسط گوگل بسیار با کیفیت بوده و می‌توان کسب و کار را به خوبی نمایش دهند.
  • با اشتراک‌گذاری کسب و کار در گوگل مپ و گوگل ارث، امکان دستیابی به مشتریان هدف بیشتر خواهد شد.
  • با استفاده از تور مجازی گوگل می‌توان رضایت مشتریان را کسب کرد که این، تبلیغی برای کسب و کار محسوب می‌شود.

عکاس معتمد گوگل کیست؟ و چه نقشی در ساخت تور مجازی گوگل دارد؟

در حال حاضر افراد زیادی در حرفه عکاسی فعال هستند که کار شناخت عکاس حرفه‌ای برای عکسبرداری با کیفیت به منظور ساخت تور مجازی را دشوار کرده‌ است. برای حل این مشکل گوگل، طرح Google Street View Trusted Photographer Certification را معرفی کرد تا مشتریان در ساخت پروژه تور مجازی گوگل بدانند باید به چه کسی اعتماد کنند. بر اساس این طرح، گوگل تعدادی از عکس‌هایی که توسط عکاس مشخصی گرفته شده را بررسی می‌کند و اگر تمام استانداردهای لازم در این عکس‌ها رعایت شده باشد، گوگل به این عکاس نشان عکاس معتمد را می‌دهد.

عکس‌های 360 درجه، تصاویری تبلیغاتی هستند که مهم‌ترین قسمت‌های تور مجازی گوگل را تشکیل می‌دهند. برای گرفتن این عکس‌ها نیاز به دوربین حرفه‌ای است و با استفاده از دوربین‌های گوشی و معمولی نمی‌توان چنین عکس‌هایی تهیه کرد. عکس‌های 360 درجه برای تور مجازی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همین امر موجب معرفی بهتر و رونق بیشتر برندها می‌شود. کیفیت این عکس‌ها باید بسیار بالا باشد زیرا آنها توسط میلیون‌ها کاربر در نقاط مختلف جهان از طریق اینترنت مشاهده می‌شوند. عکس‌هایی با کیفیت و وضوح بالاتر اگر در تور مجازی کسب و کار قرار گیرند، بهتر می‌توانند فضا و جزئیات کسب و کار را به کاربران نشان دهند. در نتیجه کاربر آشنایی بیشتر و بهتری با برند پیدا می‌کند و نوعی تبلیغ برای سایت صورت می‌گیرد و همه این‌ها یعنی باید از عکاس‌هایی کاملاً حرفه‌ای و دارای تجهیزات پیشرفته کمک گرفت.

نمونه تور مجازی با عکاسی 360 درجه
نمونه تور مجازی با عکاسی 360 درجه

قیمت تور مجازی گوگل در ایران

عوامل زیادی بر روی قیمت تور مجازی گوگل تاثیرگذار هستند که از آن جمله می‌توان به موقعیت جغرافیایی و محیط کسب و کار، تخصص لازم برای ایجاد تور مجازی، تجهیزات عکاسی و رتبه و برند کسب و کار در سطح بین‌المللی و امکانات جانبی آن اشاره کرد. بور کلی تور مجازی گوگل باید شامل امکانات گوناگونی چون انواع فایل‌های تصویری، صوتی و متنی، قرارگیری نقشه تور کسب و کار و ثبت موقعیت کسب و کار در گوگل باشد. البته دقت کنید که ساخت تور مجازی گوگل در ایران با داشتن تمام این امکانات و جزئیات، نیاز به هزینه‌های بالاتری دارد.

جمع‌بندی

استفاده از تور مجازی گوگل می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای تبلیغ و معرفی کسب و کار در سطح جهانی باشد. تور مجازی گوگل به عنوان یک روش تبلیغاتی ساده و منحصربفرد با کمترین هزینه است که مجموعه‌ای از اطلاعات تماس با کسب و کار و موقعیت آن را به همراه تصاویر 360 درجه با کاربران به اشتراک می‌گذارد. همچنین در تور مجازی می‌توان انواع محتوا شامل فایل‌های متنی، صوتی و تصویری را قرار داد که در این صورت، آگاهی از برند برای کاربران افزایش می‌یابد و مشتریان جدیدتری جذب کسب و کار خواهند شد. محل نمایش این تور در گوشه‌ای از صفحه موتور جستجو است و توسط کاربر می‌تواند مشاهده شود.

بر اساس رای 4 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها