از زمانی که رسانه‌های اجتماعی در میان مردم جا افتاده‌اند و خیلی‌ها در آن عضو شده‌اند، نوع جدیدی از سرقت اطلاعات، پا به عرصه وجود گذاشته است. احتمالا خبر دارید برای اینکه بتوانید در اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و… اکانت بسازید، لازم است که حتما اطلاعات خواسته شده را که خیلی هم مهم و شخصی هستند، در اختیار این پلتفرم‌ها قرار بدهید. همین موضوع باعث شده تا خیلی از هکرها، برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه شما، راه جدیدی پیدا کنند و آن هم این است که به هر طریقی، وارد اکانت شما بشوند و به آن چیزی که می‌خواهند برسند.

متاسفانه هک شدن حساب اینستاگرام، اخیرا خیلی رایج شده و حسابی امنیت کاربران این پلتفرم محبوب و پرطرفدار را سلب کرده است. از آنجایی که اینستاگرام قرار نیست به همین راحتی‌ها کوتاه بیاید، با دو راه‌حل پیشنهادی، کمی کاربران را آرام کرد تا هم خیال آنها راحت شود، و هم اجازه ندهد که اعتبارش با چنین مسائلی خدشه دار شود و زیر سوال برود.

حذف اکانت متصل به اینستاگرام
روش حذف اکانت متصل به اینستاگرام

پس اگر یک‌ وقتی احساس کردید که شخص دیگری، به غیر از شما، در اکانت اینستاگرامتان حضور دارد و نمی‌دانید دقیقا باید چه‌کار کنید، اصلا نگران نباشید. جای درستی آمده‌اید! چون قرار است در این مقاله از آکادمی کاپریلا دو راه‌حل آسان و کاربردی برای شناسایی و حذف اکانت‌های متصل به اینستاگرام را به زبانی ساده آموزش بدهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه اکانت‌های متصل به اینستاگرام را شناسایی کنیم؟

اگر حتی یک درصد احتمال می‌دهید که شخص دیگری، به جز شما در اکانت اینستاگرامتان حضور دارد، بهترین کار این است که این شک را از ریشه بخشکانید. برای اینکه خیالتان از این بابت راحت شود که شخص دیگری در اکانتتان هست یا نه، بهتر است هر چه سریع‌تر دست به کار شوید و از روش زیر برای پیدا کردن آن شخص مزاحم کمک بگیرید.

برای شناسایی اکانت یا اکانت‌های متصل به اینستاگرامتان، توصیه می‌کنم که مراحل زیر را به‌دقت انجام بدهید:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  2. در نوار پایین صفحه، بر روی آیکون عکس پروفایل خود ضربه بزنید و به تب پروفایل خود بروید.
  3. در تب پروفایل، بر روی آیکون سه خط که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  4. پس از کلیک بر روی آیکون سه خط، منویی کشویی برای شما به نمایش در می‌آید که باید مانند عکس زیر، از میان گزینه‌های موجود، بر روی گزینه setting کلیک کنید.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    گزینه setting مانند عکس بالا را بزنید.
  5. بعد از اینکه گزینه setting را انتخاب کردید، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید در آن، همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، از بین گزینه‌های موجود، گزینه security را انتخاب کنید.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    حالا بر روی قسمتی که با فلش نشان دادیم بزنید.
  6. با انتخاب گزینه security، به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که باید در آن، مانند عکس زیر، گزینه login activity را انتخاب کنید.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    حالا بر روی گزینه‌ای که در عکس بالا مشخص کردیم بزنید.
  7. زمانی که بر روی گزینه login activity کلیک کنید، می‌توانید به‌راحتی تمام دستگاه‌های غیرمجازی که به اکانت اینستاگرامتان متصل هستند را مشاهده و شناسایی کنید.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    اکانت های متصل به اینستاگرام شما

به همین سادگی! حالا که توانستید دستگاه‌های غیرمجاز متصل به اکانت اینستاگرام خود را شناسایی کنید، بهتر است راه بیرون انداختن آنها را هم یاد بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی هشتگ چیست و چگونه از آن در اینستاگرام استفاده کنیم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مجموعه ویدئوهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ — برای مشاهده این ویدئوها کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزش طراحی پست و استوری اینستاگرام با سایت و اپلیکیشن کانوا Canva برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

چگونه اکانت‌های متصل به اینستاگرام را حذف کنیم؟

حالا که مطمئن شدید جز شما، شخص یا اشخاص دیگری در حساب اینستاگرامتان حضور دارند، نوبت به پاک‌سازی اکانتتان از این هکرها و جاسوس‌های مزاحم می‌رسد. برای این کار، اینستاگرام دو روش پیش روی شما قرار داده است که ما قرار است در ادامه، آنها را به‌زبانی ساده و روشن آموزش بدهیم.

روش اول: log out کردن دستگاه‌های غیرمجاز متصل به اکانت اینستاگرام

روش اولی که می‌توانید از آن برای حذف کردن اکانت‌های متصل به اینستاگرامتان استفاده کنید، log out کردن دستگاه‌هایی است که متعلق به شما نیستند. جالب است بدانید که برای استفاده از این روش، باید ابتدا 7 مرحله‌ای که بالاتر به شما آموزش داده‌ایم را انجام بدهید تا در نهایت بتوانید دستگاه‌های غیرمجازی که شناسایی کرده‌اید را حذف کنید. یعنی، دستورالعمل setting << security >> login activity را به‌ترتیب طی کنید و ببینید که آیا دستگاهی به‌صورت غیرمجاز به اینستاگرامتان متصل شده است یا خیر. سپس، همان‌طور که در عکس زیر نشان داده شده است، بر روی آیکون سه نقطه که در کنار حساب غیرمجازی متصل به اینستاگرامتان کلیک کنید.

حذف اکانت متصل به اینستاگرام
بر روی قسمتی که دور آن خط کشیدیم بزنید.

سپس، مانند عکس زیر، بر روی گزینه log out کلیک کنید تا دستگاه غیرمجازی که به اکانت اینستاگرامتان متصل شده است، حذف شود.

حذف اکانت متصل به اینستاگرام
حذف اکانت متصل به اینستاگرام با کمک Log out

اگر از این روش برای حذف اکانت‌های غیرمجاز متصل استفاده می‌کنید، لطفا ابتدا مدل دستگاه‌ها را دقیق بررسی کرده و سپس گزینه Log Out را انتخاب کنید. متاسفانه بسیاری از کاربران، به اشتباه اتصال دستگاه خود را قطع می‌کنند. اگر اشتباه مشابهی برای شما هم رخ داد، یادتان باشد که برای ورود مجدد باید نام کاربری و رمز عبور را به خاطر داشته باشید.

البته، لازم است این نکته را هم به خاطر داشته باشید که این اشتباه اصولا به این دلیل اتفاق می‌افتد که همیشه یک دستگاه آنلاین داخل لیست وجود دارد که دستگاه خود شما است، ولی خیلی‌وقت‌ها امکان دارد که اینستاگرام مدل و موقعیت مکانی آن دستگاهی که متعلق به شما است را اشتباه زده باشد. دقت کنید که آن دستگاه را به اشتباه log out نکنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام —برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی با نرم‌افزار پاورپوینت اینستاگرام (آموزش ساخت قالب مخصوص پست و استوری اینستا) — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانیم — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

به همین راحتی! خب حالا برویم سراغ روش دوم!

روش دوم: عوض کردن رمز عبور

در صورتی که روش بالا را انجام دادید، ولی باز هم احساس کردید که هنوز شخص خاصی در حساب اینستاگرام شما حضور دارد، کافیست رمز عبور خود را تغییر دهید تا تمامی دستگاه های متصل خارج شود. این‌طوری، خیال خودتان هم راحت‌تر می‌شود. جالب است بدانید که توصیه می‌شود تا هر چند ماه یک‌بار، رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را عوض کنید تا امنیت حساب کاربری خود را افزایش بدهید و از ورود افراد متفرقه به پیج اینستاگرامتان جلوگیری کنید.

برای تغییر رمز عبور اکانت اینستاگرام خود، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  2. در نوار پایین صفحه، بر روی آیکون عکس پروفایل ضربه بزنید و به تب پروفایل خود بروید.
  3. در تب پروفایل، بر روی آیکون سه خط که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  4. پس از کلیک بر روی آیکون سه خط، منویی کشویی برای شما به نمایش در می‌آید که باید مانند عکس زیر، از میان گزینه‌های موجود، بر روی گزینه setting کلیک کنید.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    بر روی گزینه داخل عکس که با رنگ قرمز مشخص شده بزنید.
  5. بعد از اینکه گزینه setting را انتخاب کردید، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید در آن، همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، از بین گزینه‌های موجود، گزینه security را انتخاب کنید.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    بر روی قسمتی که با فلش نشان دادیم بزنید.
  6. با انتخاب گزینه security، به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که باید در آن، مانند عکس زیر، گزینه password را انتخاب کنید.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    بر روی گزینه‌تی که با خط قرمز دور آن کشیدیم بزنید.
  7. در آخر، وارد صفحه دیگری مانند عکس زیر می‌شوید که می‌توانید در آن، هر پسورد جدیدی که مدنظرتان است را وارد و رمز عبور خود را عوض کنید. درست مانند عکس.
    حذف اکانت متصل به اینستاگرام
    تغییر رمز عبور در اینستاگرام

کلام آخر

یکی از خط قرمزهای هر کاربری در اینستاگرام، امنیت پیج او است. هیچ‌کسی دلش نمی‌خواهد که شخص دیگری یواشکی وارد اکانت اینستاگرام او بشود و به اطلاعات خصوصی، مثل اطلاعات بانکی، و همچنین، به حریم شخصی او دسترسی پیدا کند. ولی متاسفانه، خیلی وقت‌ها این اتفاق ناخواسته برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید و آنها را نگران می‌کند. در این مقاله تلاش کردیم تا دو روش آسان و مفید برای شناسایی و حذف اکانت‌های متصل به اینستاگرام را با زبانی ساده به شما آموزش بدهیم. نظر شما درباره روش‌هایی که بالاتر آموزش داده‌ایم، چیست؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.