تکنولوژی 1610 بازدید

این روزها هر کسی کوچکترین و پیشِ پا افتاده‌ترین سؤال خود را از موتورهای جستجویی مانند گوگل می پرسد. اما گاهی اوقات، اگر موضوعی را جستجو کنید، به‌راحتی نمی توانید پاسخی را که واقعاً می خواهید پیدا کنید. اگر نمی توانید پاسخ سؤال خود را در گوگل بیابید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله‌ی کوتاه از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم راه حلِ این مشکل را به اشتراک بگذاریم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن از طریق موتور جستجوی گوگل به پاسخ پیچیده ترین موضوعات و مفاهیم – به زبانی ساده – دسترسی پیدا کنید. این کار – آن‌چنان که نشان می‌دهد – اصلاً کارِ دشواری نیست؛ برای این منظور، هنگام جستجوی یک موضوع پیچیده، باید از کلمه “eli5” استفاده کنید.

Eli5 چیست؟

الی 5 یا eli5 چیست؟

اما داستان این eli5 چیست؟ این کلمه مخفف جمله‌ی “Explain Like I’m Five” است به معنای «برای من توضیح بده جوری که من 5 ساله هستم». شما در واقع از کلمه “eli5” استفاده می کنید تا به گوگل بگویید من پنج ساله هستم؛ پس نتایجی را به من نشان بده که من بتوانم با سطح درک یک انسان 5 ساله، این نتایج را بفهمم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چگونه از eli5 استفاده کنیم؟

فرض کنید ساختار پیچیده بلاک چین را درک نمی‌کنید، برای درک این مفهوم پیچیده، به موتور جستجوی گوگل رفته و کلمه “eli5” را در کادر جستجو قبل از کلمه “blockchain” تایپ می‌کنید. بنابراین، چیزی که در کادر جستجوی گوگل می نویسیم – تا تعریف ساده ای از بلاک چین به دست آوریم – این است: “Blockchain eli5”.

حال کافی است که Enter را فشار دهید و نتیجه را در SERP ببینید و تمام.

نمونه نتایج eli5 در جستجوی گوگل
نمونه نتایج eli5 در جستجوی گوگل

چند مثال دیگر برای نحوه استفاده از eli5

  • eli5 god
  • eli5 python
  • eli5 metavers
  • eli5 bts
  • eli5 bitcoin
  • eli5 cryptocurrency
  • eli5 inflation
  • eli5 kubernetes
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یک نکته آموزشی برای سئوکاران

اگر سئوکار هستید یا ایده‌ی جدیدی برای راه‌اندازی سایت جدید ندارید، می‌توانید روی ایده‌ی eli5 کار کنید؛ زیرا این تکنیک در وب فارسی و سایت‌های ایرانی هنوز به‌صورت خوبی پیاده‌سازی نشده است و جای کار خوبی برای تولید محتوا دارد؛ پس اگر می‌خواهید از طریق تولید محتوا در وب فارسی یک سایت خوب داشته باشید و از این طریق به درآمد برسید، می‌توانید با ترفندی که در این مقاله گفته شد، مقالات زیادی را با عنوان اصلی eli5 منتشر کنید.

البته در مجله آموزشی فرادرس تا کنون، مقالات و آموزش‌های متنوعی را در رابطه با «eli5» منتشر شده است. برای مطالعه این مقالات، لطفاً روی این لینک [+] کلیک کنید.

مقالات مرتبط با eli5 در فرادرس
مقالات مرتبط با eli5 در فرادرس

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره eli5

اگر با شبکه اجتماعی Reddit کار کرده باشید، به‌احتمال‌زیاد می‌دانید که این شبکه اجتماعی از زیرشبکه‌هایی موسوم به Sub-Reddit تشکیل شده است. شایان ذکر است که eli5 قبلاً یک ساب‌ردیت بود که در طول زمان گسترش یافته و در جاهای دیگر – از جمله موتور جستجوی گوگل – مورد استقبال قرار گرفته است.

امیدواریم با این ترفند – که به شما آموزش داده ایم – مشکل جستجوی کلمات پیچیده در گوگل برای شما حل شده باشد؛ اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «نحوه جستجو در گوگل برای درک مفاهیم پیچیده» دارید، یا ترفندهای دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که مفاهیم پیچیده را به ساده‌ترین روش در گوگل جستجو کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 10 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “eli5 چیست؟ – پیدا کردن جواب مفاهیم پیچیده در گوگل به زبان ساده

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها